PRAVILNIK
O NAČINU KORIŠĆENJA SREDSTAVA SA PODRAČUNA, ODNOSNO DRUGIH RAČUNA KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 18/2005)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje način korišćenja sredstava sa podračuna, odnosno drugih računa direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta Grada Novog Sada, uključenih u konsolidovani račun trezora Grada Novog Sada (u daljem tekstu: KRT Grada).

Član 2

Direktni korisnici sredstava budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: direktni korisnici) mogu imati podračune za posebne namene.

Indirektni korisnici sredstava budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: indirektni korisnici) mogu imati podračune na kojima se vode sredstva za redovno poslovanje i podračune na kojima se vode sopstveni prihodi.

Na podračunima za redovno poslovanje vode se sredstva u skladu sa budžetom Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada).

Na podračunima sopstvenih prihoda vode se sredstva korisnika budžeta Grada koja se ostvaruju u skladu sa zakonom.

Sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračune sopstvenih prihoda korisnika budžeta Grada i obrnuto.

Član 3

Sopstveni prihodi korisnika budžeta Grada konsoliduju se na nivou KRT-a Grada.

Ako se korisnik budžeta Grada finansira iz budžeta različitih nivoa vlasti, sopstveni prihodi tog korisnika konsoliduju se na nivou trezora prema pripadnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava.

II KORIŠĆENJE SREDSTAVA

Član 4

Gradska uprava za finansije - Sektor za trezor (u daljem tekstu: Trezor), na zahtev direktnih korisnika, ispostavlja naloge za plaćanje Upravi za javna plaćanja, za izdatke za redovno poslovanje korisnika budžeta Grada u okviru odobrenih aproprijacija, u skladu sa budžetom Grada za budžetsku godinu, a prema dinamici utvrđenoj kvartalnim i mesečnim planovima potrošnje.

Za izdatke za redovno poslovanje indirektnih korisnika, Trezor ispostavlja Upravi za javna plaćanja naloge za transfer sredstava sa računa za izvršenje budžeta na podračune za redovno poslovanje i indirektnih korisnika, a na zahtev nadležnog direktnog korisnika, u okviru odobrenih aproprijacija i u skladu sa kvartalnim i mesečnim planovima potrošnje.

Sa podračuna za redovno poslovanje, indirektni korisnici ispostavljaju nalog za plaćanje Upravi za javna plaćanja za namene za koje su im sredstva preneta iz budžeta Grada.

Član 5

Korisnici budžeta Grada vrše plaćanja sa podračuna sopstvenih prihoda, za namene planirane budžetom, u skladu sa zakonom, drugim propisima i opštim aktom, ispostavljanjem naloga za plaćanje, u skladu sa zakonom.

Ako korisnik budžeta Grada ostvari sopstvene i druge dodatne prihode u iznosu većem od iznosa planiranog u budžetu Grada, može ova sredstva koristiti sa podračuna sopstvenih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva i ostvarena, a samo za namene utvrđene budžetom.

III UPRAVLJANJE SREDSTVIMA NA KRT-U GRADA

Član 6

Svim sredstvima na KRT-u Grada upravlja Trezor, u skladu sa zakonom.

Upravljanje sredstvima iz stava 1. ovog člana podrazumeva planiranje novčanih tokova i upravljanje primanjima i izdacima, radi efikasnijeg korišćenja tih sredstava.

Trezor planira tokove sredstava sa ciljem nesmetanog izvršavanja obaveza budžeta Grada, u skladu sa zakonom.

Član 7

Korisnici budžeta Grada, po završetku budžetske godine, podnose Upravi za javna plaćanja nalog za prenos neutrošenih sredstava u toj budžetskoj godini sa podračuna za redovno poslovanje na račun: Izvršenje budžeta Grada.

Način i postupak prenosa neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana, za svaku budžetsku godinu, urediće se posebnim aktom koji donosi Gradska uprava za finansije.

Odredbe stava 1. ovog člana ne odnose se na rezervisana sredstva, koja preostaju na KRT-u Grada na kraju budžetske godine i zadržavaju se za plaćanje obaveza za koje su rezervisana u narednoj budžetskoj godini, osim ako se obaveza ne poništi ili postane nevažeća.

Stvorene obaveze iz prethodne godine mogu se izmiriti na teret sredstava iz stava 3. ovog člana, ukoliko korisnici budžeta Grada pre dospeća obaveze koja se izmiruje na teret tih sredstava, upute zahtev Gradskoj upravi za finansije, sa urednom dokumentacijom, kojim će tražiti odobravanje plaćanja po tom osnovu.

Stanje sopstvenih prihoda korisnika budžeta Grada, evidentirano na kraju budžetske godine, prenosi se kao početno stanje ovih sredstava na početku naredne budžetske godine.

Član 8

Sredstva KRT-a Grada, koja privremeno preostanu tokom godine, po izvršenju obaveza budžeta Grada u skladu sa članom 7. stav 3. ovog pravilnika, osim sopstvenih prihoda korisnika budžeta, kao i sredstava čija se upotreba ograničava posebnim propisima, mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita, u cilju smanjenja obaveza budžeta Grada ili za deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije, poslovnih banaka i drugih finansijskih organizacija, u cilju očuvanja i uvećanja vrednosti sredstava, u skladu sa Zakonom.

Član 9

Sva deponovanja i oročavanja privremeno raspoloživih sredstava vrše se isključivo preko KRT-a Grada, na osnovu pojedinačne odluke Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), ispostavljanjem naloga Upravi za javna plaćanja od strane lica ovlašćenog za upravljanje gotovinskim sredstvima KRT-a Grada.

Uz nalog iz stava 1. ovog člana, dostavlja se i ugovor zaključen sa bankom i ovlašćenje za zaduženje računa banke, kako bi se obezbedilo uredno vraćanje dospele glavnice i kamate.

Za obezbeđenje vraćanja o roku dospeća oročenog novčanog depozita, mogu se koristiti i drugi instrumenti obezbeđenja, u skladu sa Zakonom.

Član 10

Trezor može investirati sredstva iz člana 9. ovog pravilnika u hartije od vrednosti na domaćem ili inostranom finansijskom tržištu novca ili kapitala, na osnovu pojedinačne odluke o investiranju, koju donosi Gradonačelnik, u skladu sa Zakonom.

Korisnici budžeta Grada ne mogu samostalno i direktno investirati sredstva sopstvenih prihoda.

Korisnici budžeta Grada mogu zaključiti ugovor sa Gradonačelnikom o investiranju sredstava iz stava 2. ovog člana, saglasno odredbama člana 8. stav 11. Zakona o budžetskom sistemu.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 11

Direktni korisnici su dužni da vode evidenciju podataka, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pisanih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske aktivnosti i zadatke, za sebe i indirektne korisnike iz svoje nadležnosti.

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".