PRAVILNIK
O ISPITU ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

("Sl. glasnik RS", br. 56/2005)

 

PREDMET PRAVILNIKA

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se: program, način, organ pred kojim se polaže ispit za prosvetnog savetnika, rok za polaganje ispita, obrazac uverenja koji se izdaje i druga pitanja u vezi sa polaganjem ispita.

CILJ ISPITA ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 2

Ispit za prosvetnog savetnika ima za cilj da utvrdi posedovanje neophodnih znanja i sposobnosti, kao i ovladanost veštinama potrebnim za ostvarivanje stručno-pedagoškog nadzora, a naročito osposobljenost za:

1) vrednovanje kvaliteta rada dečjeg vrtića, osnovne i srednje škole i doma učenika (u daljem tekstu: ustanova);

2) savetovanje i pružanje stručne pomoći: nastavniku, vaspitaču, stručnom saradniku i direktoru radi poboljšana rada ustanove;

3) procenjivanje ispunjenosti uslova za zvanja nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika.

PROGRAM ISPITA ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 3

Programom ispita za prosvetnog savetnika obuhvaćeni su sadržaji i teme čija se primena proverava na ispitu, a koje se odnose na sledeće oblasti rada u ustanovi: planiranje, programiranje, ostvarivanje, praćenje i vrednovanje obrazovno-vaspitnog rada; praćenje razvoja i postignuća i pružanje podrške deci i učenicima; saradnju sa kolegama, porodicom i lokalnom zajednicom; praćenje i unapređivanje rada sa decom i učenicima sa posebnim sposobnostima i decom i učenicima sa smetnjama u razvoju; pružanje podrške profesionalnom razvoju zaposlenih u ustanovi i unapređivanju rada ustanove; dokumentaciju ustanove, nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika.

Program ispita za prosvetnog savetnika odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

ISPIT ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 4

Ispit za prosvetnog savetnika sastoji se iz:

1) pisanog rada;

2) odbrane pisanog rada;

3) ocene kvaliteta ostvarenosti oblika obrazovno-vaspitnog rada nastavnika, vaspitača ili stručnog saradnika ustanove.

Pisani rad na zadatu temu izrađuje se nakon neposrednog uvida u rad određene ustanove i sadrži:

(1) analizu postojećeg stanja u ustanovi u vezi sa zadatom temom;

(2) prikaz metoda koji su korišćeni u prikupljanju podataka za izradu analize;

(3) predlog mera za unapređivanje rada ustanove povodom zadate teme sa podacima i neophodnim dokazima koji opravdavaju te mere.

Zaposleni usmeno daje i obrazlaže ocenu kvaliteta ostvarenosti određenog oblika obrazovno-vaspitnog rada nastavnika, vaspitača ili stručnog saradnika, nakon prisustvovanja određenom obliku tog rada u ustanovi.

Zaposleni je položio ispit ako je za svaki deo ispita iz stava 1. ovog člana dobio ocenu "položio".

KOMISIJA

Član 5

Ispit za prosvetnog savetnika polaže se u ministarstvu nadležnom za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Ministar nadležan za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: ministar) imenuje predsednika i članove komisije, i to: dva člana iz reda zaposlenih u Ministarstvu i po jednog iz Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Za članove komisije imenuju se lica sa visokim obrazovanjem i najmanje osam godina radnog staža u oblasti obrazovanja, odnosno državne uprave.

Ministar imenuje više ispitnih komisija.

Predsednik komisije određuje: temu pisanog rada, ustanovu u kojoj će zaposleni vršiti neposredni stručno-pedagoški nadzor, oblik obrazovno-vaspitnog rada i članove komisije koji će prisustvovati izvođenju tog oblika rada.

ROK ZA POLAGANJE ISPITA

Član 6

Zaposleni stiče pravo da prijavi ispit u roku od tri do pet meseci od prijema u radni odnos, a da ga položi - do isteka roka od šest meseci od prijema u radni odnos.

Ako rok za polaganje ispita ističe u vreme trajanja letnjeg školskog raspusta, zaposleni ima pravo da ga položi najkasnije do 30. septembra tekuće godine.

Zaposleni podnosi ministru zahtev za odobravanje polaganja ispita za prosvetnog savetnika.

Ministar odlučuje o zahtevu u roku od sedam dana od dana prijema zahteva.

Ako ministar usvoji zahtev dostavlja se obaveštenje o polaganju ispita za prosvetnog savetnika zaposlenom, ustanovi i komisiji najkasnije u roku od pet dana pre dana određenog za početak polaganja ispita.

Obaveštenje sadrži:

1) temu za pisani rad,

2) ustanovu u kojoj se vrši stručno-pedagoški nadzor i prisustvovanje izvođenju određenog oblika obrazovno-vaspitnog rada,

3) vreme ispita (početak stručno-pedagoškog nadzora, vreme za izradu i dostavljanje rada predsedniku komisije, vreme prisustvovanja izvođenju određenog oblika obrazovno-vaspitnog rada, vreme odbrane pisanog rada i davanja i obrazlaganja ocene kvaliteta ostvarenosti posećenog oblika obrazovno-vaspitnog rada),

4) način predaje rada komisiji,

5) sastav komisije pred kojom se polaže ispit.
Ministar donosi rešenje kojim se odbija zahtev za odobravanje polaganja ispita ako utvrdi da kandidat ne ispunjava propisane uslove za prosvetnog savetnika.

TOK ISPITA

Član 7

Ispit za prosvetnog savetnika obavlja se u roku od 15 do 20 dana od dana određenog za početak ispita.

Stručno-pedagoški nadzor koji se vrši na zadatu temu, izrada rada i predaja rada komisiji obavlja se u roku od najduže sedam radnih dana, a u skladu sa vremenom datim u obaveštenju iz člana 6. stav 5. ovog pravilnika.

Komisija pregleda rad u roku od pet radnih dana od dana prijema rada.

Pisani rad iznosi do 10 strana kucanog teksta, format A4, margine 2,5 i pismo Times New Roman, veličina slova 12 pt i prored 1.

Ako komisija za pisani rad da ocenu "položio", zaposleni stiče pravo da prisustvuje izvođenju odgovarajućeg oblika obrazovno-vaspitnog rada u ustanovi, odbrani pisanog rada i davanju i obrazlaganju ocene ostvarenosti posećenog oblika obrazovno-vaspitnog rada.

Deo ispita iz stava 5. ovog člana traje najduže 60 minuta.

ODLAGANJE I ODUSTAJANJE OD POLAGANJA ISPITA ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 8

Ako je zaposleni sprečen da pristupi polaganju ispita ili dela ispita za prosvetnog savetnika, o tome obaveštava Ministarstvo najkasnije 24 časa pre početka ispita ili njegovog dela i dostavlja odgovarajuće dokaze o opravdanosti nepristupanja ispitu.

Ministarstvo procenjuje opravdanost izostanka.

Ako je izostanak opravdan, ispit se odlaže, a ukoliko nije, kandidat se obaveštava da izostanak nije opravdan i da treba da podnese novi zahtev za odobravanje polaganja ispita.

Rok za odlaganje ispita ne može da bude duži od roka iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika.

OCENJIVANJE NA ISPITU ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 9

Komisija ocenjuje odvojeno svaki deo ispita: pisani rad na zadatu temu, odbranu pisanog rada i ocenu kvaliteta ostvarenosti oblika obrazovno-vaspitnog rada nastavnika, vaspitača ili stručnog saradnika ustanove i na osnovu toga daje ocenu o ispitu u celini.

Delovi ispita ocenjuju se sa: "položio" ili "nije položio".

Ispit u celini ocenjuje se sa: "položio ispit" ili "nije položio ispit".

Zaposleni dobija ocenu "položio ispit" ako u sva tri dela ispita pokaže da poseduje neophodna znanja i sposobnosti i da je ovladao veštinama i sposobnostima potrebnim za ostvarivanje stručno-pedagoškog nadzora.

Zaposleni dobija ocenu "nije položio ispit" ako je njegov pisani rad, drugi, odnosno treći deo ispita ocenjen ocenom "nije položio".

Zaposleni čiji pisani rad je ocenjen sa: "nije položio" ne može da pristupi polaganju drugog i trećeg dela ispita i smatra se da nije položio ispit, bez prava na ponovno polaganje ispita.

Zaposleni iz stava 5. ovog člana ima pravo da podnese novi zahtev za polaganje ispita pre isteka roka iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika.

Prilikom ponovnog polaganja ispita zaposleni polaže ispit u celini, odnosno onaj deo koji nije položio.

ZAPISNIK

Član 10

O toku ispita za prosvetnog savetnika vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i svi članovi komisije.

Zapisnik sadrži: sastav komisije, ime i prezime zaposlenog, broj i datum obaveštenja o polaganju ispita, vremenu, mestu, nazivu i adresi ustanove u kojoj je sproveden stručno-pedagoški nadzor i izveden odgovarajući oblik obrazovno-vaspitnog rada, ocene za svaki deo ispita i ispit u celini, podatke o odlaganju ili prekidu ispita, odnosno njegovog dela i druge podatke od značaja za polaganje ispita.

Sastavni deo zapisnika je i pisani rad kandidata.

UVERENJE O POLOŽENOM ISPITU ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 11

Ministarstvo izdaje uverenje prosvetnom savetniku koji je položio ispit.

Obrazac uverenja o položenom ispitu za prosvetnog savetnika štampa se na 120-gramskoj hartiji, veličine 21 x 29 cm, na svetloplavoj podlozi na kojoj se u pozadini nalazi lik Dositeja Obradovića.

Obrazac uverenja odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

TROŠKOVI ISPITA ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

Član 12

Visinu troškova polaganja ispita za prosvetnog savetnika utvrđuje ministar.

Troškove prvog polaganja ispita za prosvetnog savetnika snosi Ministarstvo.

ZAVRŠNA ODREDBA

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PROGRAM ISPITA ZA PROSVETNOG SAVETNIKA

1. SADRŽAJ

Planiranje i programiranje obrazovno-vaspitnog rada

Planiranje i programiranje rada ustanove;

Osnovni principi izrade razvojnog plana ustanove;

Osnovni principi izrade školskog/predškolskog programa;

Osnovni principi izrade godišnjeg programa rada ustanove

Planiranje programa rada stručnih organa u ustanovi;

Veza programa stručnog usavršavanja i školskog/predškolskog razvojnog plana;

Planiranje izleta, ekskurzija i nastave u prirodi;

Planiranje izbornih /posebnih programa i vannastavnih aktivnosti;

Planiranje slobodnih aktivnosti u domovima učenika;

Planiranje programa individualnog stručnog usavršavanja;

Nastavni plan i program-ciljevi, zadaci ishodi;

Raspored časova svih oblika rada;

Mesto predmeta u nastavnom planu i programu;

Raspored gradiva u nastavnom predmetu;

Korelacija sadržaja unutar predmeta/oblasti i sa drugim predmetima/oblastima;

Primena didaktičkih i metodičkih principa u planiranju obrazovno-vaspitnog rada;

Planiranje i programiranje rada nastavnika/vaspitača;

Godišnji i operativni planovi rada nastavnika;

Godišnji i operativni planovi rada stručnih saradnika;

Planiranje i programiranje nastave/aktivnosti i učenja;

Planiranje sadržaja rada u skladu sa ciljevima nastave;

Pripreme za čas/aktivnosti;

Operacionalizacija ciljeva obrazovno-vaspitnog rada;

Veza ciljeva, zadataka, metoda i oblika sa planiranim sadržajima rada nastavnika;

Značaj pedagoške dokumentacije za planiranje obrazovno-vaspitnog rada;

Projektno planiranje u razvoju obrazovno-vaspitne prakse ustanove;

Povezanost planiranja i evaluacije obrazovnog-vaspitnog rada;

Struktura i artikulacija nastavnog časa;

Planiranje praćenja i vrednovanja učenika;

Planiranje posmatranja i praćenja dece;

Planiranje samovrednovanja rada nastavnika/vaspitača/saradnika;

Ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada

Metodologija praćenja i uvida u obrazovno-vaspitni proces;

Primena didaktičkih principa u realizaciji obrazovno-vaspitnog rada;

Uloga timskog rada u ustanovi;

Taksonomija obrazovno-vaspitnih ciljeva i zadataka;

Stilovi i tehnike učenja;

Metodički problemi obrade programskih sadržaja;

Nastavne metode, prednosti i nedostaci i kriterijumi izbora;

Nastavnik čas - pojam i vrste;

Organizacija dopunske nastave/rada;

Organizacija dodatne nastave/rada;

Organizacioni oblici obrazovno-vaspitnog rada (frontalni, grupni, individualni, rad u paru);

Rad u kombinovanom odeljenju/grupe dece mešovitog uzrasta;

Učenje putem informacionih tehnologija;

Timski pristup u obrazovno-vaspitnom radu;

Interdisciplinarni pristup u obrazovno-vaspitnom radu;

Tematski pristup u obrazovno-vaspitnom radu;

Primena teorija učenika u obrazovno-vaspitnom radu;

Specifičnosti procesa saznavanja i učenja u nastavi predmeta/oblastima;

Motivacija učenika/dece za učenje u obrazovno-vaspitnom radu;

Prilagođavanje nastave individualnim razlikama učenika;

Ponavljanje, utvrđivanje i vežbanje u nastavnom procesu;

Transfer u učenju;

Rad i sticanje radnih navika;

Disciplina u školi/vrtiću;

Komunikacija u obrazovno-vaspitnom procesu;

Prevencija umora i dosade u školi/vrtiću;

Primerenost metoda, oblika i sadržaja rada potrebama, mogućnostima i intresovanjima učenika/dece;

Značaj vršnjačkog učenja za razvoj dece a posebno dece sa posebnim potrebama;

Različiti modaliteti uključivanja dece sa posebnim potrebama u obrazovno-vaspitni rad u školi/vrtiću;

Rad sa učenicima/decom sa teškoćama u razvoju, učenju i ponašanju;

Rad sa darovitim učenicima/decom;

Usmeravanje i podsticanje učenika/dece za korišćenje različitih izvora znanja;

Korišćenje sredstava za učenje;

Udžbenik u savremenoj nastavi;

Korišćenje različitih medija u obrazovno-vaspitnom procesu;

Funkcionalno korišćenje prostora i opreme ustanove;

Škola/vrtić kao podsticajna sredina za rast i razvoj učenika/ deteta;

Školski i domaći zadaci učenika;

Inovacije u obrazovno-vaspitnom procesu;

Istraživačke aktivnosti u funkciji unapređivanja obrazovno-vaspitnog rada;

Praćenje, vrednovanje i unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada;

Praćenje ostvarivanja školskog/predškolskog programa;

Praćenje ostvarivanja razvojnog plana škole/vrtića;

Praćenje ostvarivanja godišnjeg programa rada ustanove;

Značaj pedagoške dokumentacije u praćenju i vrednovanju obrazovno-vaspitnog rada;

Značaj samovrednovanja škole/vrtića za unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada;

Značaj samovrednovanja u unapređivanju rada nastavnika/vaspitača/saradnika;

Evaluacija zaposlenih;

Praćenje i vrednovanje rada nastavnika/vaspitača/stručnih saradnika;

Profesionalni razvoj zaposlenih u funkciji unapređivanja kvaliteta rada;

Portfolio nastavnika/vaspitača/stručnog saradnika (profesionalni dosije);

Takmičenja i smotre u funkciji unapređivanja obrazovno-vaspitnog rada;

Povratne informacije prosvetnog savetnika o kvalitetu rada nastavnika/vaspitača/saradnika;

Uloga prosvetnog savetnika u unapređivanju rada ustanove;

Uloga stručnog saradnika u unapređivanju rada ustanove;

Uloga direktora u unapređivanju rada ustanove;

Metodologija praćenja i vrednovanja ostvarivanja ogleda;

Procenjivanje uslova za napredovanje u struci;

Evaluacija različitih programa i aktivnosti planiranih u Godišnjem programu rada;

Evaluacija ostvarivanja saradnje škole/vrtića sa porodicom;

Evaluacija ostvarivanja saradnje škole/vrtića sa lokalnom zajednicom;

Evaluacija rada direktora;

Praćenje i vrednovanje postignuća učenika/napredovanja dece

Praćenje i vrednovanje rada učenika;

Praćenje individualnog postignuća učenika/napredovanja deteta u cilju podsticanja razvoja;

Izveštavanje o postignućima učenika/napredovanja deteta;

Uloga portfolia učenika/deteta u praćenju napredovanja;

Podsticanje i razvijanje samovrednovanja učenika;

Vršnjačko samovrednovanje u školskom radu;

Funkcionalna znanja učenika;

Opisno ocenjivanje;

Uloga normativnih i kriterijskih testova znanja u praćenju napredovanja i postignuća učenika;

Škola i profesionalni razvoj učenika (ili prof. orijentacija učenika);

Vrednosne orijentacije učenika i ciljevi obrazovanja;

Organizacija i sprovođenje ispita (razrednih, popravnih, prijemnih, kvalifikacionih);

Saradnja sa učenicima, kolegama, porodicom i društvenom zajednicom

Komunikacija između interesnih grupa u ustanovi;

Razvijanje partnerskog odnosa između zaposlenog u ustanovi i prosvetnog savetnika;

Principi uspešne komunikacije među učesnicima u obrazovno-vaspitnom procesu;

Uvažavanje i poštovanje privatnosti učenika/deteta, roditelja i nastavnika/vaspitača/stručnog saradnika;

Saradnja škole/vrtića i porodice u funkciji unapređivanja rada;

Saradnja sa lokalnom zajednicom;

Organizacija slobodnog vremena (odnosi se na domove učenika);

Vaspitni rad odeljenskog starešine;

Vaspitač kao partner u obrazovno-vaspitnom procesu;

Problemi i konfliktne situacije u ustanovi i njihovo razrešavanje;

Saradnja ustanove sa institucijama iz oblasti obrazovanja i kulture;

Socijalna i kulturna klima u školi/vrtiću kao podrška učeničkom/dečjem razvoju;

Stvaranje pozitivne socijalne klime u odeljenju/vaspitnoj grupi;

Uloga Saveta roditelja u školi/vrtiću;

Uloga Đačkog parlamenta.

Bezbednost u školi/vrtiću;

Elementi i način vođenja pedagoškog intervjua i savetodavnog dijaloga;

Osnove menadžmenta u školi/vrtiću;

Odnosi s javnošću i marketing škole/vrtića;

Selekcija kadra, intervjui, profili zaposlenih;

Mentorstvo-uvođenje u posao (ko i kako uvodi pripravnike u posao);

Planiranje i praćenje profesionalnog razvoja zaposlenih;

Stilovi i metode efikasnog rukovođenja;

Rukovodilac kao lider (razvija potencijale, uspostavlja poverenje, stvara podsticajne uslove).

 

2. SPISAK TEMA ZA PISANI RAD

 

1.

Struktura školskog/predškolskog programa u funkciji unapređivanja obrazovno-vaspitnog rada

2.

Funkcionalna povezanost ciljeva sa sadržajima, metodama i aktivnostima učenika i nastavnika u okviru predmeta

3.

Usklađenost školskog/predškolskog programa sa potrebama učenika/dece, roditelja i lokalne zajednice

4.

Vođenje pedagoške dokumentacije

5.

Ponuda izbornih/posebnih programa

6.

Značaj svih oblika vannastavnih aktivnosti za unapređenje nastave

7.

Unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz dopunsku nastavu

8.

Unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz dodatnu nastavu

9.

Planiranje i pripremanje nastave/aktivnosti u obrazovno-vaspitnom procesu

10.

Planiranje i pripremanje za izvođenje praktične nastave

11.

Značaj eksperimenta u nastavi

12.

Primena interaktivnih metoda u nastavi

13.

Značaj praktične nastave za stručne predmete

14.

Korelacija teorijske i praktične nastave u stručnim školama

15.

Primena nastavnih/didaktičkih sredstava u obrazovno-vaspitnom radu

16.

Praćenje ostvarivanja programa ogleda

17.

Aspekti jezika nastave/aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu (razumljivost, primerenost, preciznost)

18.

Komunikacija i saradnja u obrazovno-vaspitnom procesu

19.

Individualizacija u obrazovno-vaspitnom procesu u funkciji razvoja i napredovanja učenika/dece

20.

Podsticanje učenika/dece u obrazovno-vaspitnom procesu

21.

Korelacija znanja u nastavnom procesu između predmeta i oblasti

22.

Motivacija učenika za učenje

23.

Praćenje i ocenjivanje napredovanja učenika

24.

Provera znanja objektivnim merenjem - nivoi zadataka objektivnog tipa i testovi znanja

25.

Mogućnosti primene računara u planiranju, pripremanju i realizaciji nastave

26.

Edukativna radionica u nastavi/aktivnosti

27.

Izveštavanje o postignućima učenika

28.

Igra i učenje na predškolskom uzrastu

29.

Posmatranje i praćenje razvoja i napredovanja dece

30.

Stručno usavršavanje zaposlenih u ustanovi

31.

Funkcionalno korišćenje prostora i opreme ustanove

32.

Sredina za učenje i razvoj dece u vrtiću

33.

Načini održavanja discipline u školi

34.

Bezbednost i sigurnost učenika/dece u školi/vrtiću/domu

35.

Praćenje psihofizičkog razvoja i socijalizacije učenika/deteta

36.

Analiza ponuđenih programa škole za podršku procesu učenja

37.

Podrška individualnim potrebama učenika/deteta u razvoju i učenju

38.

Pružanje stručne pomoći i podrške nastavnicima/vaspitačima za podsticanje razvoja i učenja kod učenika/dece

39.

Podsticanje i negovanje učeničkih inicijativa

40.

Podsticanje i negovanje demokratskih vrednosti kod učenika

41.

Profesionalna orijentacija učenika

42.

Različiti načini učenja u cilju sticanja kvalitetnog znanja

43.

Postignuća učenika na prijemnim i kvalifikacionim ispitima i takmičenjima

44.

Uloga direktora u obezbeđivanju kvalitetnog rada ustanove

45.

Sadržaj, realizacija i efekti školskog razvojnog plana

46.

Školski marketing

47.

Organizacija timskog rada u ustanovi u cilju unapređivanja obrazovno-vaspitnog procesa

48.

Značaj samovrednovanja za unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada

49.

Informisanje, komunikacija i koordinacija rada zaposlenih u ustanovi

50.

Identitet i promocija škole/vrtića/doma

51.

Atmosfera i međuljudski odnosi u ustanovi

52.

Saradnja sa roditeljima i njihovo uključivanje u rad ustanove

53.

Saradnja ustanove sa lokalnom zajednicom

 

Grb

 

REPUBLIKA SRBIJA

 

MINISTARSTVO PROSVETE I SPORTA

 

 

 

BROJ:

_____________________________

 

 

______________ 20___. godine

 

 

                  BEOGRAD

 

 

Na osnovu člana 11. stav 1. Pravilnika o ispitu za prosvetnog savetnika ("Službeni glasnik RS", br. 56/05), Ministarstvo prosvete i sporta izdaje

Uverenje
o položenom ispitu za prosvetnog savetnika

 

 

(ime i prezime kandidata)

 

 

JMBG

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

,

 

 

završio-la je ___________________________________________________________________________________________________________

 

                                                                                                            (naziv fakulteta)

 

stekao-la je stručni naziv _______________________________________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________________________________________________________

 

i radi _________________________________________________________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________________________________________________________

 

                                                                                                     (naziv radnog mesta)

 

Kandidat je pred ispitnom komisijom POLOŽIO-LA ispit za PROSVETNOG SAVETNIKA.

 

PREDSEDNIK KOMISIJE

 

 

 

MINISTAR

________________________

 

(M.P)

 

__________________