PRAVILNIKO RADU TEHNIČKE KOMISIJE ZA OCENU STUDIJE O PROCENI UTICAJA NA ŽIVOTNU SREDINU("Sl. glasnik RS", br. 69/2005) |
Ovim pravilnikom propisuje se način rada i odlučivanja tehničke komisije za ocenu studije o proceni uticaja na životnu sredinu (u daljem tekstu: studija o proceni uticaja).
Nadležni organ može obrazovati jednu ili više tehničkih komisija u zavisnosti od vrste studije o proceni uticaja.
Tehnička komisija:
1) proverava obim i sadržaj studije o proceni uticaja u odnosu na odluku o obimu i sadržaju studije o proceni uticaja;
2) ispituje studiju o proceni uticaja, mišljenja zainteresovanih organa i organizacija i javnosti i pregled mišljenja nadležnog organa;
3) ocenjuje podobnost predviđenih mera za sprečavanje, smanjenje i otklanjanje mogućih štetnih uticaja projekta na stanje životne sredine na lokaciji i bližoj okolini, u toku izvođenja projekta, rada projekta, u slučaju udesa i po prestanku rada projekta.
Tehnička komisija može da zahteva od nosioca projekta da u određenom roku izvrši izmene i dopune u dostavljenoj studiji o proceni uticaja, a po potrebi da izvrši i obilazak lokacije.
Tehnička komisija radi i odlučuje na sednicama.
Tehnička komisija punovažno radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.
Odluke tehničke komisije su punovažne ako su donete većinom glasova prisutnih članova.
Sednice tehničke komisije održavaju se po potrebi, u zavisnosti od broja i vrste studija o proceni uticaja.
Sednice tehničke komisije saziva predsednik.
U slučaju sprečenosti predsednika, sednicu tehničke komisije saziva zamenik predsednika ili član tehničke komisije koga predsednik tehničke komisije ovlasti.
U toku pripreme sednice tehničke komisije utvrđuje se predlog dnevnog reda, pripremaju materijali za svaku tačku i određuju izvestioci.
Predlog dnevnog reda utvrđuje predsednik tehničke komisije.
Na sednicu tehničke komisije predsednik tehničke komisije može pozvati nosioca projekta, obrađivače studije o proceni uticaja, kao i predstavnike nadležnih organa i organizacija koji su izdali uslove, saglasnosti i mišljenja u prethodnom postupku.
Uz poziv za sednicu tehničke komisije dostavlja se predlog dnevnog reda. Poziv na sednicu se dostavlja najmanje 5 dana pre dana određenog za održavanje sednice.
Na sednicama tehničke komisije se vodi zapisnik koji potpisuje predsednik tehničke komisije i zapisničar. Zapisnik sa sednica tehničke komisije čuva se uz materijal o proceni uticaja.
Zapisnik vodi lice koje odredi predsednik.
Zapisnik sadrži naročito: označenje sednice; redni broj sednice; mesto i datum održavanja sednice; vreme početka sednice; ime predsedavajućeg na sednici; broj i imena prisutnih i odsutnih članova i konstataciju da li je izostanak opravdan ili ne; konstataciju o postojanju kvoruma; predloženi i usvojeni dnevni red; tok sednice; tok odlučivanja, glasanja i donete odluke; zaključke; potpis predsedavajućeg i zapisničara.
Po završenoj diskusiji o studiji o proceni uticaja tehnička komisija sačinjava izveštaj sa ocenom studije o proceni uticaja i predlogom odluke o davanju, odnosno odbijanju davanja saglasnosti na studiju o proceni uticaja.
Tehnička komisija je dužna da izveštaj sa ocenom studije o proceni uticaja i predlogom odluke o davanju, odnosno odbijanju davanja saglasnosti na studiju o proceni uticaja dostavi nadležnom organu najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema dokumentacije od nadležnog organa.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada komisije obavlja nadležni organ koji sprovodi postupak procene uticaja.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".