PRAVILNIK
O RADU TEHNIČKE KOMISIJE ZA OCENU STUDIJE O PROCENI UTICAJA NA ŽIVOTNU SREDINU

("Sl. glasnik RS", br. 69/2005)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se način rada i odlučivanja tehničke komisije za ocenu studije o proceni uticaja na životnu sredinu (u daljem tekstu: studija o proceni uticaja).

Nadležni organ može obrazovati jednu ili više tehničkih komisija u zavisnosti od vrste studije o proceni uticaja.

Član 2

Tehnička komisija:

1) proverava obim i sadržaj studije o proceni uticaja u odnosu na odluku o obimu i sadržaju studije o proceni uticaja;

2) ispituje studiju o proceni uticaja, mišljenja zainteresovanih organa i organizacija i javnosti i pregled mišljenja nadležnog organa;

3) ocenjuje podobnost predviđenih mera za sprečavanje, smanjenje i otklanjanje mogućih štetnih uticaja projekta na stanje životne sredine na lokaciji i bližoj okolini, u toku izvođenja projekta, rada projekta, u slučaju udesa i po prestanku rada projekta.

Tehnička komisija može da zahteva od nosioca projekta da u određenom roku izvrši izmene i dopune u dostavljenoj studiji o proceni uticaja, a po potrebi da izvrši i obilazak lokacije.

Član 3

Tehnička komisija radi i odlučuje na sednicama.

Tehnička komisija punovažno radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.

Odluke tehničke komisije su punovažne ako su donete većinom glasova prisutnih članova.

Član 4

Sednice tehničke komisije održavaju se po potrebi, u zavisnosti od broja i vrste studija o proceni uticaja.

Sednice tehničke komisije saziva predsednik.

U slučaju sprečenosti predsednika, sednicu tehničke komisije saziva zamenik predsednika ili član tehničke komisije koga predsednik tehničke komisije ovlasti.

Član 5

U toku pripreme sednice tehničke komisije utvrđuje se predlog dnevnog reda, pripremaju materijali za svaku tačku i određuju izvestioci.

Predlog dnevnog reda utvrđuje predsednik tehničke komisije.

Na sednicu tehničke komisije predsednik tehničke komisije može pozvati nosioca projekta, obrađivače studije o proceni uticaja, kao i predstavnike nadležnih organa i organizacija koji su izdali uslove, saglasnosti i mišljenja u prethodnom postupku.

Član 6

Uz poziv za sednicu tehničke komisije dostavlja se predlog dnevnog reda. Poziv na sednicu se dostavlja najmanje 5 dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Član 7

Na sednicama tehničke komisije se vodi zapisnik koji potpisuje predsednik tehničke komisije i zapisničar. Zapisnik sa sednica tehničke komisije čuva se uz materijal o proceni uticaja.

Zapisnik vodi lice koje odredi predsednik.

Zapisnik sadrži naročito: označenje sednice; redni broj sednice; mesto i datum održavanja sednice; vreme početka sednice; ime predsedavajućeg na sednici; broj i imena prisutnih i odsutnih članova i konstataciju da li je izostanak opravdan ili ne; konstataciju o postojanju kvoruma; predloženi i usvojeni dnevni red; tok sednice; tok odlučivanja, glasanja i donete odluke; zaključke; potpis predsedavajućeg i zapisničara.

Član 8

Po završenoj diskusiji o studiji o proceni uticaja tehnička komisija sačinjava izveštaj sa ocenom studije o proceni uticaja i predlogom odluke o davanju, odnosno odbijanju davanja saglasnosti na studiju o proceni uticaja.

Tehnička komisija je dužna da izveštaj sa ocenom studije o proceni uticaja i predlogom odluke o davanju, odnosno odbijanju davanja saglasnosti na studiju o proceni uticaja dostavi nadležnom organu najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema dokumentacije od nadležnog organa.

Član 9

Administrativno-tehničke poslove za potrebe rada komisije obavlja nadležni organ koji sprovodi postupak procene uticaja.

Član 10

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".