ODLUKAO ODREĐIVANJU SREDSTAVA JAVNOG INFORMISANJA KOJIMA JE ZABRANJENO REKLAMIRANJE ALKOHOLNIH PIĆA I DUVANSKIH PRERAĐEVINA("Sl. list SFRJ", br. 24/79) |
1. Pored zabrane reklamiranja putem štampe, radija i televizije (član 15. stav 1. Zakona o zdravstvenoj ispravnosti životnih namirnica i predmeta opšte upotrebe) određuju se sledeća sredstva javnog informisanja preko kojih je zabranjeno reklamiranje alkoholnih pića i duvanskih prerađevina, i to:
1) bioskopski dijapozitivi i kratki filmovi;
2) panoi na ulicama, pored puteva, na sportskim objektima, domovima kulture, u stanicama javnog saobraćaja i na drugim javnim mestima i objektima;
3) reklamne table, nalepnice i drugi oblici reklame na stadionima i drugim javnim mestima i objektima i na sredstvima saobraćaja (železnički vagoni, autobusi, brodovi, avioni, automobili i dr.);
4) svetleće reklame;
5) nalepnice, plakati i leci - ako se rasturaju odvojeno od alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina;
6) knjige, časopisi i kalendari;
7) obaveštenja upućena građanima putem pošte;
8) zgodici u vidu alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina na robnim lutrijama i drugim javnim nadmetanjima;
9) dresovi, odeća i drugi predmeti odevanja sa oznakama alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina, koje nose građani.
2. Odredbe tačke 1. pod 6 ove odluke ne odnose se na stručne knjige, časopise i druge stručne publikacije u kojima se objavljuju obaveštenja o kvalitetu i drugim svojstvima alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina, ako su te knjige, časopisi, odnosno druge publikacije namenjeni isključivo proizvođačima ili prodavcima tih proizvoda ili inostranstvu.
Odredbe tačke 1. pod 6 ove odluke ne odnose se ni na stručne knjige, časopise i druge stručne publikacije u kojima se obrađuju kvalitet alkoholnih pića, geografsko poreklo i njegova upotreba u kulinarstvu i drugim svojstvima alkoholnih pića bez navođenja proizvodnog naziva i firme proizvođača.
3. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ".