ODLUKA
O ODREĐIVANJU SREDSTAVA JAVNOG INFORMISANJA KOJIMA JE ZABRANJENO REKLAMIRANJE ALKOHOLNIH PIĆA I DUVANSKIH PRERAĐEVINA

("Sl. list SFRJ", br. 24/79)

1. Pored zabrane reklamiranja putem štampe, radija i televizije (član 15. stav 1. Zakona o zdravstvenoj ispravnosti životnih namirnica i predmeta opšte upotrebe) određuju se sledeća sredstva javnog informisanja preko kojih je zabranjeno reklamiranje alkoholnih pića i duvanskih prerađevina, i to:

1) bioskopski dijapozitivi i kratki filmovi;

2) panoi na ulicama, pored puteva, na sportskim objektima, domovima kulture, u stanicama javnog saobraćaja i na drugim javnim mestima i objektima;

3) reklamne table, nalepnice i drugi oblici reklame na stadionima i drugim javnim mestima i objektima i na sredstvima saobraćaja (železnički vagoni, autobusi, brodovi, avioni, automobili i dr.);

4) svetleće reklame;

5) nalepnice, plakati i leci - ako se rasturaju odvojeno od alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina;

6) knjige, časopisi i kalendari;

7) obaveštenja upućena građanima putem pošte;

8) zgodici u vidu alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina na robnim lutrijama i drugim javnim nadmetanjima;

9) dresovi, odeća i drugi predmeti odevanja sa oznakama alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina, koje nose građani.

2. Odredbe tačke 1. pod 6 ove odluke ne odnose se na stručne knjige, časopise i druge stručne publikacije u kojima se objavljuju obaveštenja o kvalitetu i drugim svojstvima alkoholnih pića, odnosno duvanskih prerađevina, ako su te knjige, časopisi, odnosno druge publikacije namenjeni isključivo proizvođačima ili prodavcima tih proizvoda ili inostranstvu.

Odredbe tačke 1. pod 6 ove odluke ne odnose se ni na stručne knjige, časopise i druge stručne publikacije u kojima se obrađuju kvalitet alkoholnih pića, geografsko poreklo i njegova upotreba u kulinarstvu i drugim svojstvima alkoholnih pića bez navođenja proizvodnog naziva i firme proizvođača.

3. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ".