PRAVILNIKO RADU I OVLAŠĆENJIMA BUDŽETSKE INSPEKCIJE I REVIZIJE PRI KABINETU GRADONAČELNIKA GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 7/2005) |
Ovim Pravilnikom se uređuje način rada, ovlašćenja budžetske inspekcije i revizije, kao i pravna zaštita u postupku inspekcije i revizije, koja se ostvaruje u skladu sa ovim Pravilnikom.
Budžetska inspekcija i revizija pri kabinetu Gradonačelnika grada Niša, obavlja poslove budžetske inspekcije i revizije kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava i drugih pravnih lica iz člana 67. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002).
2 RAD I OVLAŠĆENJA BUDŽETSKE INSPEKCIJE I REVIZIJE
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša vrši kontrolu i reviziju poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava, i drugih pravnih lica iz člana 67. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/2002 i 87/2002) u daljem tekstu (organa i organizacija), sa ciljem da se utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.
Budžetska inspekcija i revizija vrši se u poslovnim prostorijama organa ili organizacija ili na drugom mestu koje odredi rukovodilac budžetske inspekcije i revizije.
Odgovorno lice u organu ili organizaciji dužno da kada se kontrola i revizija vrši u njegovim poslovnim prostorijama, obezbedi odgovarajuće mesto za rad budžetskog inspektora-revizora.
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša daje ocenu načina i procesa rada organa i organizacija, što podrazumeva prethodno ispitivanje postupka i pravila interne kontrole, adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti sistema interne kontrole, zakonitog korišćenja sredstava, efikasnosti, ekonomičnosti i uspešnosti rada.
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša ima savetodavnu ulogu u vezi unapređenja procesa kontrole i procesa upravljanja u organima i organizacijama, kao i prilikom uvođenja novih sistema i procedura interne kontrole Obezbeđuje funkcionerima koji rukovode organima i organizacijama nezavisno i objektivno mišljenje o adekvatnosti i efikasnosti sistema interne kontrole.
Poslovi kontrole i revizije u skladu sa ovim Pravilnikom, obavljaju se po programu koji donosi Gradonačelnik grada Niša.
Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, po zahtevu Gradonačelnika grada Niša vrši se vanredna kontrola i posebna ispitivanja.
Rad budžetske inspekcije i revizije rada Niša je nezavisan a za svoj rad odgovara Gradonačelniku grada Niša.
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod organa i organizacija nad kojima se vrši inspekcija odnosno revizija.
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša ima na raspolaganje odgovarajuće resurse (osoblje, prostor i opremu), koji obezbeđuju vršenje njenih funkcija.
U vršenju funkcija budžetska inspekcija i revizija obavezna je da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
Budžetska inspekcija i revizija grada Niša u svom radu sarađuje sa drugim inspekcijskim i državnim organima.
Poslovi kontrole i revizije kod organa i organizacija budžetski inspektori-revizori grada Niša vrše na osnovu planova rada i naloga za kontrolu koje izdaje rukovodilac budžetske inspekcije i revizije.
Nalogom iz stava 1. ovoga člana naročito se određuje budžetski inspektor-revizor za obavljanje kontrole i revizije, organ ili organizacija kod koje će se obaviti kontrola i revizija; predmet kontrole i revizije i rok u kome će se kontrola i revizija obaviti.
Nalog za kontrolu i reviziju iz stava 1. ovog člana dostavlja se organu i organizaciji pre početka obavljanja kontrole i revizije.
Budžetski inspektor-revizor u postupku kontrole i revizije svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom koja je izdata od strane Gradonačelnika grada Niša.
Pre otpočinjanja kontrole i revizije budžetski inspektor-revizor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom i organizacijom kod koje će se vršiti kontrola i revizija.
Izuzetno od stava 1. ovoga člana kontrola i revizija neće biti najavljena ako je izričito navedeno u nalogu za kontrolu i reviziju.
Odgovorno lice u organu i organizaciji dužno je da na zahtev budžetskog inspektora-revizora sačini pismeno objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole i revizije.
Ako se u postupku kontrole i revizije organa i organizacija utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisani način, usled čega nije moguće obaviti kontrolu i reviziju, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.
Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pisanoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.
Budžetski inspektor-revizor određuje rok za izvršenje zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.
Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana prijema zaključka.
Budžetski inpektor-revizor grada Niša odlučuje o prigovoru iz stava 4. ovoga člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.
Organ ili organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora-revizora, koji posle dobijanja obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno posle isteka roka iz stava 3. ovog člana, nastavlja započetu kontrolu.
O izvršenoj kontroli sastavlja se zapisnik u skladu sa zakonom.
Budžetski inspektor-revizor pre dostavljanja zapisnika sa nalazom upoznaje odgovorna lica u organu i organizaciji kod koje je izvršena kontrola.
Ako se kontrolom i revizijom utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti u zapisniku se navodi u čemu se one sastoje, dokazi na osnovu kojih su utvrđene, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje.
Organ i organizacija kod koje je vršena kontrola i revizija može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.
Ako budžetski inspektor-revizor utvrdi da su primedbe osnovane sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od 15 dana od dana prijema primedaba.
Ako su primedbe neosnovane budžetski inpektor-revizor o tome pismeno obaveštava organ ili organizaciju.
Organ ili organizacija su dužni da u roku određenom u zapisniku obaveste budžetskog inspektora-revizora o postupanju po predloženim merama i prilože dokaze o tome.
Budžetski inspektor-revizor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši proveru izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.
Ako organ ili organizacija o roku ne postupi po merama iz člana 13. ovog Pravilnika budžetski inspektor-revizor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.
Rešenje iz stava 1. ovoga člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 13. ovog Pravilnika.
Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradonačelniku grada Niša u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.
O žalbi iz stava 3. ovog člana nadležni organ odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.
Odluka iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.
Za sve što nije regulisano ovim Pravilnikom važe odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".