PRAVILNIK
O JAVNIM NABAVKAMA MALE VREDNOSTI

("Sl. list grada Niša", br. 1/2005)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se postupak javne nabavke male vrednosti dobara, usluga i ustupanje izvođenja radova za potrebe organa i službi grada.

Član 2

Javna nabavka male vrednosti je pribavljanje dobara, usluga i ustupanje izvođenja radova čija je procenjena vrednost, na godišnjem nivou niža od vrednosti određene u Zakonu o budžetu Republike Srbije.

Procenjena vrednost javne nabavke određuje se bez poreza na promet.

Član 3

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1. "naručilac" - direktni korisnik budžeta grada Niša,

2. "realizator nabavke" - uprava nadležna za poslove javnih nabavki,

3. "javna nabavka" - skup svih radnji koje naručilac vrši s ciljem nabavke dobara, usluga i ustupanja izvođenja radova,

4. "ugovor o javnoj nabavci" - ugovor zaključen u pisanoj formi između naručioca i isporučioca dobara, pružaoca usluga ili izvođača radova, koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova,

5. "ponuđač" - pravno ili fizičko lice koje ponudi isporuku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova,

6. "uslov" - element koji u ponudi mora biti u celini ispunjen na način predviđen u konkursnoj dokumentaciji i koji je isključive prirode,

7. "blagovremena ponuda" - koja je predata do isteka roka određenog u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji, odnosno pozivu za podnošenje ponuda.

Član 4

U postupku javne nabavke male vrednosti naručilac i realizator moraju da postupaju u skladu sa načelima Zakona o javnim nabavkama i:

- da sprovode postupak javne nabavke u rokovima za realizaciju javne nabavke i sa što manje troškova,

- da ne ograničavaju konkurenciju među ponuđačima,

- da se ni u jednom elementu i fazama postupka dodele javne nabavke među ponuđačima ne vrši diskriminacija,

- da se evidentiraju sve faze postupka dodele javne nabavke male vrednosti,

- da pripreme konkursnu dokumentaciju i vode postupak na srpskom jeziku,

- da se pridržavaju antikorupcijskih pravila iz zakona.

Član 5

Naručilac može da počne postupak javne nabavke ako je nabavka predviđena u planu javnih nabavki i ako su za tu nabavku predviđena sredstva u budžetu grada.

Uprava nadležna za planiranje budžeta potvrđuje da su za javnu nabavku predviđena sredstva u budžetu grada.

Plan javnih nabavki donosi naručilac za svaku kalendarsku godinu.

Član 6

U postupku javne nabavke male vrednosti naručilac je dužan da pribavi najmanje tri ponude i da obavesti ponuđače o elementima koji ulaze u cenu javne nabavke (npr. naknada troškova prevoza i osiguranja, carina, poreza na promet, akciza i dr.).

Ukoliko se u postupku javne nabavke ne pribave najmanje tri ponude, postupak se ponavlja.

Ako se i u ponovljenom postupku ne pribave najmanje tri ponude, naručilac može dodeliti javnu nabavku i u slučaju da je dobio nedovoljan broj ponuda, ukoliko razlozi za podnošenje nedovoljnog broja ponuda nisu na strani naručioca.

Član 7

Ponuđač može da podnese samo jednu ponudu.

U slučaju da jedan ponuđač podnese više ponuda, sve će mu biti odbijene.

Ako jednu ponudu podnese grupa ponuđača, dužni su da podnesu pravni akt, kojim se obavezuju na zajedničko izvršenje nabavke ako dobiju ugovor, kojim se precizira odgovornost svakog pojedinog ponuđača za izvršenje ugovora.

Ponuđači iz grupe ponuđača odgovaraju neograničeno solidarno prema naručiocu.

U slučaju da ponuđač nastupa sa podizvođačem dužan je da navede ime podizvođača i da za istog dostavi sve dokaze o ispunjenosti zahtevanih uslova za učešće u postupku.

Pogađanje između naručioca i ponuđača oko elemenata ponude nije dopušteno.

Član 8

Javna nabavka male vrednosti dodeljuje se ponuđaču koji pod jednakim uslovima ponudi najnižu cenu.

Ako su dve, ili veći broj ponuda jednake u pogledu uslova i cene, izbor ponude izvršiće se u skladu sa zakonom.

II POSTUPAK JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI

Član 9

Javna nabavka male vrednosti može se sprovesti u:

- redovnom postupku i

- jednostavnom postupku.

1. Redovni postupak

Član 10

U redovnom postupku se pribavljaju dobra i usluge, čija procenjena vrednost iznosi od trećine do pune vrednosti javne nabavke male vrednosti određena zakonom o budžetu Republike Srbije.

Javna nabavka male vrednosti u redovnom postupku vrši se prikupljanjem ponuda javnim pozivom ili telefonom, telefaksom, elektronskom poštom, ličnom dostavom ili na drugi odgovarajući način.

Rok za podnošenje ponuda ne može biti kraći od 10 dana od dana objavljivanja javnog poziva u dnevnom listu, odnosno dana neposrednog pozivanja.

Izuzetno, ako razlozi hitnosti onemogućavaju postupanje u datom roku, može se odrediti rok koji ne može biti kraći od 6 dana od dana neposrednog poziva.

Dodela javne nabavke za ustupanje izvođenja radova vrši se samo u redovnom postupku.

Član 11

Redovni postupak javne nabavke male vrednosti pokreće se rešenjem naručioca, koje sadrži:

- redni broj javne nabavke za tekuću godinu,

- predmet javne nabavke,

- tehničko - tehnološke elemente predmeta nabavke,

- procenjenu vrednost javne nabavke,

- okvirne datume u kojima će se sprovoditi pojedinačne faze postupka javne nabavke, kao i rok za realizaciju javne nabavke,

- podatke o poziciji u budžetu,

- način prikupljanja ponuda: javnim pozivom ili na drugi način predviđen ovim pravilnikom,

- druge elemente od značaja za realizaciju javne nabavke.

Član 12

Rešenjem o pokretanju redovnog postupka javne nabavke, naručilac obrazuje komisiju za javnu nabavku, prema kriterijumima za obrazovanje komisije za javne nabavke, koje utvrđuje Vlada Republike Srbije.

Komisija ima predsednika i najmanje dva člana.

Komisija vrši stručnu ocenu ponuda i izbor ponuđača.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove sprovođenja postupka javne nabavke (izrada rešenja o pokretanju postupka, javnog poziva, oglašavanje javnog poziva, prikupljanje i evidentiranje ponuda, izrada pisanog izveštaja komisije, izrada rešenja o dodeli ugovora o javnoj nabavci, pisano obaveštenje o dodeli javne nabavke, radnje u postupku po zahtevu za zaštitu prava ponuđača i javnog interesa i drugo) za potrebe naručioca i komisije obavlja realizator javne nabavke.

Konkursnu dokumentaciju izrađuje naručilac.

Naručilac nabavke je dužan da prati realizaciju dodeljenih ugovora.

Član 13

Kada se prikupljanje ponuda vrši javnim pozivom, javni poziv sadrži: naziv naručioca koji je raspisao javni poziv, predmet nabavke, uslove za učestvovanje u postupku, dokaze o ispunjenosti uslova (dokumentovanje ponude), rok za podnošenje ponuda, mesto i vreme preuzimanja konkursne dokumentacije, mesto i vreme otvaranja ponuda, lice za kontakt koje će pružiti dodatne informacije i druge podatke neophodne za ponuđača.

Član 14

Javni poziv za javnu nabavku oglašava se najmanje u jednim dnevnim novinama.

Član 15

Ponuđač je dužan da uz ponudu dostavi dokaze (dokumentovanje ponude) o ispunjenosti uslova za učešće na konkursu:

- izvod iz sudskog ili drugog registra

- potvrdu nadležnog poreskog organa o izmirenosti poreza

- uzorak opisa ili fotografija proizvoda i opisa radova ili usluga koje će ponuđač izvesti, odnosno pružiti

- potvrdu ovlašćenog organa o kontroli kvaliteta i

- izjavu ponuđača u skladu sa zakonom.

Ponuđač može, uz ponudu priložiti svoju overenu pisanu izjavu o ispunjenosti traženih uslova za učešće u postupku dodele ugovora o javnoj nabavci male vrednosti, umesto dokaza iz prethodnog stava ovog člana, datu pod krivičnom i materijalnom odgovornošću.

Dokumentacija koju ponuđač priloži uz ponudu, čuva se u skladu sa propisima o kancelarijskom i arhivskom poslovanju.

Član 16

Ako kod naručioca postoji nedoumica o tome da li ponuđač ispunjava neki od uslova utvrđenih konkursnom dokumentacijom, može od ponuđača tražiti da podnese odgovarajuće dokumente, s tim što nisu dozvoljene bilo kakve promene u sadržini ponude.

Član 17

Otvaranje ponuda je javno.

Komisija će proveriti da li prispele ponude odgovaraju svim zahtevima iz konkursne dokumentacije i izvršiti stručnu ocenu ponuda u skladu sa elementima konkursne dokumentacije.

Član 18

Komisija sastavlja zapisnik o otvaranju ponuda koji sadrži:

- broj pod kojim su ponude zavedene

- nazive ponuđača

- ponuđene cene

- ispunjenost uslova

- razloge za odbijanje ponuda i dr.

Kopija zapisnika o otvaranju ponuda se uručuje odmah prisutnim ponuđačima, dok se ostalim ponuđačima dostavlja preporučenom poštom u roku od 3 (tri) dana od dana otvaranja ponuda.

Član 20

Komisija priprema pisani izveštaj o stručnoj oceni ponuda, koji sadrži:

- predmet javne nabavke,

- procenjena vrednost javne nabavke,

- rok za davanje ponuda,

- broj prispelih ponuda,

- broj neblagovremenih ponuda koje se neotvorene vraćaju ponuđačima sa naznakom da su podnete neblagovremeno,

- broj blagovremenih ponuda,

- broj ponuda koje ispunjavaju zahteve naručioca sa ponuđenom cenom,

- odbijene ponude i razlog za njihovo odbijanje,

- izabranu ponudu sa obrazloženjem.

Na osnovu pisanog izveštaja komisije, realizator nabavke izrađuje nacrt rešenja o dodeli ugovora i priprema, obaveštenje o dodeli javne nabavke ili izrađuje nacrt rešenja o odbijanju svih ponuda.

Član 21

Pisano obaveštenje o dodeli javne nabavke realizator nabavke dostavlja izabranom ponuđaču i svim ponuđačima koji su dali ponudu.

Izuzetno, na zahtev ponuđača koji nisu izabrani, naručilac dostavlja pisano obrazloženo obaveštenje, koje sadrži razloge za izbor određene ponude.

Član 22

Ponuđač koji smatra da su mu u postupku javne nabavke povređena prava, može podneti zahtev za zaštitu prava i javnog interesa naručiocu u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Član 23

Po sprovedenom postupku naručilac dodeljuje ugovor o javnoj nabavci izabranom ponuđaču.

Realizator je dužan da sastavi pisani izveštaj o svakom dodeljenom ugovoru o javnoj nabavci koji mora da sadrži naročito sledeće podatke:

1) ime i adresu naručioca;

2) predmet i vrednost ugovora o javnoj nabavci;

3) imena ponuđača čije su ponude odbijene i razloge za njihovo odbijanje;

4) ime uspešnog ponuđača i razloge za izbor njegove ponude, a ako je ponuđač naveo da će nabavku izvršiti uz pomoć podizvođača, i svaki deo ugovora koji će izvršiti podizvođač.

Član 24

Na sve neispravnosti i nedostatke u garantnom roku primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima i drugih pozitivnih propisa.

2. Jednostavan postupak

Član 25

U jednostavnom postupku se pribavljaju dobra i usluge čija procenjena vrednost iznosi do trećine vrednosti javne nabavke male vrednosti određene zakonom o budžetu Republiko Srbije.

Jednostavan postupak javne nabavke male vrednosti dobara i usluga vrši se narudžbenicom.

Član 26

Na osnovu zahteva naručioca, realizator nabavke u roku od 3 dana, izdaje nalog za javnu nabavku narudžbenicom i ovlašćuje lice koje će realizovati javnu nabavku.

Nalogom se određuje redni broj javne nabavke, predmet nabavke, tehničko - tehnološke karakteristike predmeta nabavke, procenjena vrednost javne nabavke, rok za realizaciju i izvor finansiranja javne nabavke (pozicija u budžetu i konto).

Član 27

Lice ovlašćeno za javnu nabavku narudžbenicom, dužno je da pribavi najmanje tri ponude (telefonom, telefaksom, elektronskom poštom, ličnom dostavom ili na drugi odgovarajući način) i da obavesti ponuđače o elementima koji ulaze u cenu javne nabavke.

Član 28

U jednostavnom postupku javne nabavke narudžbenicom, lice ovlašćeno za javnu nabavku mora sve radnje evidentirati službenom beleškom, na osnovu koje sačinjava izveštaj o sprovođenju postupka.

Član 29

U izveštaju o sprovođenju postupka navode se svi bitni elementi koji su bili odlučujući za tok postupka i izbor ponuđača, kao što su:

- kako je proveravana cena,

- naziv i adrese ponuđača kod kojih je poveravana cena,

- osnovne elemente ponude: cena, način plaćanja, rok i dinamika isporuke,

- navođenje izabranog ponuđača,

- druge podatke zavisno od predmeta nabavke.

Član 30

Na osnovu izveštaja lica ovlašćenog za javne nabavke, realizator javne nabavke ili lice koje on ovlasti, izdaje i potpisuje narudžbenicu.

Član 31

Realizator javne nabavke je dužan da ponuđača koji nije izabran upozna sa dodelom javne nabavke narudžbenicom, samo u slučaju ako je ovaj to izričito zahtevao.

Član 32

Naručilac nabavke je dužan da prati kvalitativnu i kvantitativnu realizaciju javne nabavke dodeljene u jednostavnom postupku, i da u slučaju nedostataka preduzme odgovarajuće mere.

Na sve neispravnosti i nedostatke u garantnom roku primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima i drugih pozitivnih propisa.

III VOĐENJE EVIDENCIJE I ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE

Član 33

O svakoj pojedinačnoj javnoj nabavci male vrednosti vodi se odgovarajuća evidencija.

Elektronska pošta mora da se priloži spisu u štampanom obliku.

Član 34

Dokumentacija se čuva godinu dana po zaključivanju ugovora ili izdavanju narudžbenice, odnosno godinu dana po isteku garantnog roka.

Član 35

Evidenciju o dodeli nabavki male vrednosti vodi realizator javnih nabavki.

Evidencija o javnim nabavkama male vrednosti vodi se posebno za javne nabavke u redovnom, a posebno za nabavke u jednostavnom postupku.

Član 36

Evidencija treba da sadrži najmanje:

1. rešenje, odnosno nalog o pokretanju postupka javne nabavke

2. konkursnu dokumentaciju

3. sve ponude

4. izveštaj komisije, odnosno izveštaj lica ovlašćenog za javnu nabavku narudžbenicom

5. obaveštenje o dodeli javne nabavke

6. kopiju ugovora, odnosno narudžbenice.

Član 37

Realizator je dužan da Upravi za javne nabavke, najkasnije do 30. aprila tekuće godine dostavi izveštaj o javnim nabavkama male vrednosti u prethodnoj godini.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 38

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o javnim nabavkama male vrednosti ("Službeni list grada Niša", broj 4/2003, 63/2003 i 11/2004).

Član 39

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".