ODLUKA
O UREĐENJU GRADA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/2002)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se opšti uslovi uređenja grada, uslovi za uređenje javnih površina i mere za njihovo sprovođenje, u cilju korišćenja, čuvanja i održavanja objekata koji su postavljeni na javnim površinama, zaštite i uređenja područja grada Kragujevca.

Član 2

Pod područjem grada Kragujevca podrazumeva se područje naseljenog mesta Kragujevac, u smislu Zakona o teritorijalnoj organizaciji RS.

Član 3

Pod uređenjem grada, u smislu ove odluke, smatra se:

1. opšte uređenje koje obuhvata uređenje, održavanje i zaštitu javnih površina;

2. privremeno zauzeće javnih površina radi postavljanja objekata i uređaja na javnim površinama, u skladu sa odobrenjem;

3. uređenje i održavanje javnih zelenih površina;

4. raskopavanje i dovođenje raskopanih ili na drugi način oštećenih javnih površina i objekata u ispravno stanje;

5. plakatiranje i javna dekoracija;

6. osvetljavanje zgrada i objekata, uređenje izloga i postavljanje firmi;

7. obeležavanje ulica, trgova i zgrada.

Član 4

Javne površine, u smislu ove odluke, su:

1. izgrađeno građevinsko zemljište koje je u opštoj upotrebi, i to:

- kolovozi, trotoari, pešačke staze, trgovi, prolazi, nadvožnjaci, stepeništa koja povezuju površine javnog saobraćaja, mostovi, kejovi;

- javne zelene površine između i oko zgrada, ulični travnjaci, javna dečija igrališta;

- parkovi, skverovi, park-šume;

- zajednička dvorišta u zgradama kolektivnog stanovanja, prolazi, i

- druge izgrađene površine namenjene za javno korišćenje.

2. Neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište koje je odgovarajućim planskim aktom predviđeno za objekte čija je izgradnja od opšteg interesa, ili za objekte namenjene za javno korišćenje.

Član 5

Objekti i uređaji koji se, na osnovu odobrenja nadležnog organa, mogu postavljati na javnim površinama su:

1. letnje bašte,

2. tende i nadstrešnice,

3. izložbeni pultovi za prodaju neprehrambenih proizvoda,

4. pultovi za prodaju knjiga, časopisa, drugih publikacija, kaseta, i dr.,

5. pultovi za izlaganje i prodaju ukrasnih predmeta,

6. slobodnostojeće ili zidne vitrine za izlaganje robe,

7. reklamne oznake,

8. rashladni uređaji za prodaju industrijskog sladoleda, kremova i osvežavajućih bezalkoholnih napitaka,

9. aparati za kokice,

10. montažne ograde i žardinjere,

11. objekti za izvođenje zabavnih programa,

12. drugi objekti, uređaji i ostala zauzeća javnih površina.

II OPŠTE UREĐENJE GRADA

Član 6

O uređenju grada, uređenju, održavanju i zaštiti javnih površina, komunalnih i drugih objekata i uređaja u urednom, čistom i ispravnom stanju, u skladu sa ovom odlukom, staraju se javna komunalna preduzeća, druga pravna lica, preduzetnici i fizička lica.

Član 7

Nije dozvoljeno:

- stvaranje nečistoće ili oštećenje javne površine i ostavljanje stvari, drugih predmeta i raznog otpada, napuštenih vozila i školjki,

- kampovanje i postavljanje šatora za obavljanje proslava,

- oštećenje, pisanje i crtanje po objektima i uređajima i

- neovlašćeno postavljanje, uklanjanje, premeštanje objekata i uređaja bez odobrenja i sprečavanje postavljanja tih objekata.

1. Uređenje i održavanje javnih površina

Član 8

Uređenje i održavanje javnih površina obuhvata poslove na uređenju i održavanju kolovoza, trotoara, pešačkih staza, trgova, prolaza, nadvožnjaka, stepeništa koja povezuju površine javnog saobraćaja, mostova, kejova i drugih slobodnih površina u gradu.

Član 9

O uređenju i održavanju javnih površina iz člana 8. ove odluke staraju se komunalna preduzeća, i druga pravna lica u čijoj su nadležnosti ti poslovi.

Vlasnici, odnosno korisnici poslovnog prostora dužni su da sami uređuju i održavaju površine u granicama dodeljenog građevinskog zemljišta, kao i da se staraju o delu javne površine koja je u funkciji obavljanja delatnosti.

Ulice i trgovi

Član 10

Ulice i trgovi uređuju se tako da se uklapaju u ambijent prostora i time doprinose lepom izgledu grada.

Za delove grada koji predstavljaju ambijentalne celine i prostore od kulturno-istorijskog značaja može se odrediti poseban režim uređivanja, održavanja i korišćenja.

Na delu ulice koji se ne koristi za saobraćaj motornih vozila, na delu trotoara ili trga, pod uslovom da se ne ometa kretanje pešaka, mogu se postavljati žardinjere, klupe za sedenje i druga parterna galanterija.

Postavljanje i održavanje žardinjera, klupa za sedenje i druge parterne galanterije vrši preduzeće kome su povereni poslovi održavanja javnih zelenih površina.

Komunalni i drugi objekti

Član 11

Komunalni objekti mogu se izgrađivati odnosno postavljati na mestima koja su za to određena odgovarajućim planskim aktom, odnosno aktom nadležnog organa.  

Postavljanje i priključivanje objekata iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu odobrenja Sekretarijata nadležnog za komunalne poslova.

Preduzeća, preduzetnici, druga pravna i fizička lica koja te objekte postave dužna su da ih održavaju u urednom i ispravnom stanju.

Član 12

Tereni za sport i rekreaciju, plaže, kupališta i dr. sa svim pratećim sanitarnim i drugim uređajima i opremom, kao i prostori u funkciji korišćenja ovih objekata održavaju se uredno i čisto, o čemu se staraju preduzeća, preduzetnici i druga pravna i fizička lica, koja te objekte i terene koriste ili održavaju.

Na prostorima i objektima iz stava 1. ovog člana, na vidnom mestu ističu se higijenska i tehnička upustva i upustvo o radu na ovim prostorima i objektima. Posetioci su dužni da se pridržavaju ovih upustava.

Član 13

Javni sanitarni i higijenski objekti moraju biti ispravni u tehničkom pogledu i ispunjavati higijenske uslove.

U objektima iz stava 1. ovog člana ističu se na vidnom mestu higijenska i tehnička uputstva o radu u ovim objektima. Posetioci su dužni da se pridržavaju ovih upustava.

O održavanju reda i čistoće u javnim sanitarnim i higijenskim objektima staraju se preduzeća, preduzetnici i druga pravna lica kojima je povereno upravljanje tim objektima.

Ulični i drugi otvori

Član 14

Radi bezbednosti pešaka i bezbednosti saobraćaja, svi otvori da kolovozima, trotoarima i drugim javnim površinama moraju imati poklopce.

Otvorima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se naročito: otvori za vodovod, kanalizaciju, toplovod, električne telefonske i druge instalacije, otvori za ubacivanje ogrevnog i drugog materijala, podrumski prozori, otvori za osvetljavanje prostorija i sl.

Član 15

Poklopci za otvore iz člana 14. ove odluke izrađuju se od rebrastog materijala, a pojedina polja nalivaju se asfaltom, kako bi se izbegla klizavost.

Dotrajali ili uništeni poklopci moraju se zameniti.

O održavanju otvora staraju se preduzeća kojima je povereno upravljanje određenim objektima, odnosno vlasnici ili korisnici nepokretnosti.

Član 16

Za vreme korišćenja (intervencije i popravke na instalacijama, ubacivanje ogreva i dr.) otvori se ograđuju pregradama i obeležavaju vidljivim znacima, a po završenom korišćenju propisno se zatvaraju.

Član 17

Zabranjeno je oštećivanje i uklanjanje poklopaca sa otvora iz člana 14. ove odluke.

Fasade, ograde i dvorišta

Član 18

Fasade, kalkani, balkoni i dr. prema javnoj površini moraju se održavati čisto i u ispravnom stanju.

O ispravnosti fasada stara se organ upravljanja zgradom, odnosno vlasnici ili korisnici stanova ili poslovnih prostorija.

Ograde prema javnim površinama mogu se postavljati u skladu sa posebnim propisima.

Ograde se moraju održavati u ispravnom, urednom i čistom stanju, o čemu se staraju njihovi vlasnici odnosno korisnici.

Dvorišta stambenih i poslovnih zgrada moraju se održavati uredno i čisto.

O uređenju i održavanju dvorišta staraju se korisnici istih.

2. Uklanjanje snega i leda

Član 19

Uklanjanje snega i leda obavlja se po odredbama ove odluke i prema Programu zimske službe.

Program rada zimske službe usvaja Izvršni odbor grada Kragujevca do 15. oktobra tekuće godine, za narednu godinu, na osnovu predloga JP Direkcija za urbanizam i izgradnju i plana tehničkog regulisanja saobraćaja u zimskom periodu.

Član 20

Sekretarijat nadležan za poslove saobraćaja, po pribavljenom mišljenju MUP RS - Stanice saobraćajne policije u Kragujevcu, dužan je da propiše, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine, način odvijanja saobraćaja za vreme zimskog perioda, a naročito:

1. odredi ulice u kojima je zabranjeno parkiranje vozila za vreme snežnih padavina,

2. odredi način parkiranja u sporednim ulicama radi lakšeg uklanjanja i odnošenja smeća,

3. odredi ulice koje će se zatvoriti za saobraćaj u slučaju velikih snežnih padavina,

4. odredi ulice za sankanje dece i u njima zabrani saobraćaj.

Član 21

Program zimske službe sadrži:

1. spisak gradskih saobraćajnica sa redom prvenstva po kome se obavlja uklanjanje snega i leda sa tih površina, sprečava stvaranje poledice i posipa odgovarajućim materijalom,

2. nosioce poslova,

3. broj i vrstu mehaničkih sredstava, njihovu namenu i raspored korišćenja,

4. broj i raspored radnika koji će uklanjati sneg i led,

5. usluge i sredstva drugih preduzeća i ustanova koje će se koristiti u slučaju potrebe,

6. mesta za deponije za sneg i način njihovog održavanja i

7. potrebna finansijska sredstva za sprovođenje Programa zimske službe.

Prilikom utvrđivanja reda prvenstva moraju se uzeti u obzir saobraćajnice u kojim se odvija javni gradski prevoz, nalaze zdravstvene i dečije ustanove, škole, pristup gradskim grobljima, centri za snabdevanje, kao i mogućnost iznošenja smeća u gusto naseljenim blokovima.

Član 22

O uklanjanju snega i leda u skladu sa Programom zimske službe dužni su da se staraju nosioci poslova utvrđeni Programom.

Preduzeće u čijoj je nadležnosti održavanje kišne kanalizacije dužno je da se stara o ispravnosti komunalnih objekata i otvora za prikupljanje atmosferskih voda naročito u vreme otapanja snega i leda.

Član 23

Preduzeća, ustanove, druga pravna lica i preduzetnici, kao i fizička lica, dužni su da se staraju o uklanjanju i odnošenju snega i leda sa površina koje koriste, sa krova zgrade ako predstavljaju opasnost za prolaznike ili samu zgradu, kao i sa javnih površina koje su u neposrednoj funkcionalnoj vezi sa površinom koju koriste (trotoari, parking prostori, staze za prilaz objektu i dr).

Ukoliko lica iz stava 1. ovog člana nisu u mogućnosti da sama izvrše obavezu, iz stava 1. ovog člana, tu obavezu će o njihovom trošku izvršiti preduzeće određeno Programom rada zimske službe.

Član 24

Sneg i led sa kolovoza, trotoara i drugih saobraćajnih površina skuplja se na ivici trotoara, a ako je trotoar manje širine od 1,5 metara, na ivičnjaku kolovoza, s tim da oluci i slivnici ostanu slobodni i da se ne ometa prolaz pešaka i vozila.

Deponovani sneg sa kolovoza i trotoara određenih Programom zimske službe, odvozi se na deponiju za sneg.

III PRIVREMENO ZAUZEĆE JAVNIH POVRŠINA

 

1. POSTAVLJANJE OBJEKATA I UREĐAJA

Član 25

Javne površine mogu se koristiti shodno svojoj nameni, a u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 26

Na javnim površinama iz člana 4. ove odluke mogu se privremeno postavljati manji montažni i drugi objekti i uređaji navedeni u članu 5. ove odluke.

Predmeti koji se mogu postavljati na javnim površinama su: građevinski materijal, ogrev i dr.

Član 27

Objekti i predmeti iz člana 26. ove odluke mogu se postavljati na javnim površinama na osnovu odobrenja koje izdaje Gradska uprava - Sekretarijat nadležan za komunalne poslove (u daljem tekstu: Sekretarijat) i u skladu sa Pravilnikom koji predlaže Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Član 28

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da uz zahtev za zauzeće javne površine za privremeno postavljanje objekta iz člana 26. priloži sledeću dokumentaciju:

1. dokaz o osnivanju radnje za obavljanje odgovarajuće delatnosti, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar nadležnog suda i ispunjenosti uslova za obavljanje delatnosti,

2. dokaz o uplati komunalne takse,

3. druge dokaze, u zavisnosti od posebnih uslova utvrđenih u ovoj odluci za postavljanje konkretnog objekta ili uređaja na javnoj površini.

Odobrenje se izdaje najduže na period do godinu dana.

Član 29

Objekti i uređaji postavljeni na javnoj površini ukloniće se prinudnim putem na osnovu akta nadležnog organa, u sledećim slučajevima:

1. ako je objekat postavljen bez odobrenja,

2. ako objekti i uređaji nisu postavljeni u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju,

3. ako se objekat koristi suprotno utvrđenoj nameni.

U slučajevima iz stava 1. tačka 1. i 2. i 3. ovog člana, postupak po službenoj dužnosti pokreće "Gradska uprava - Sekretarijat nadležan za inspekcijske poslove.

1. Letnje bašte

Član 30

Letnja bašta je objekat koji se postavlja na javnoj površini, po pravilu, ispred ugostiteljskih objekata, poslastičarnica i objekata u kojima se vrši proizvodnja i prodaja peciva i kolača.

Letnja bašta ne može da se postavi ispred kioska.

Član 31

Letnja bašta sadrži stolove i stolice.

Za zaštitu od sunca u letnjoj bašti se mogu postaviti suncobrani ili tenda.

Po isteku roka za koji je odobreno postavljanje letnje bašte, vlasnik je dužan da istu ukloni.

Odobrenje za postavljanje letnje bašte izdaje se prema Pravilniku o uslovima za postavljanje letnjih bašta.

Pravilnik o uslovima za postavljanje letnjih bašta donosi Izvršni odbor grada Kragujevca, na predlog JP Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Član 32

Zabranjeno je zatvaranje strana bašte i formiranje objekta, kao i organizovanje muzičkog programa u bašti, koje podrazumeva i postavljanje zvučnika.

U letnjoj bašti ne mogu da se postave baštenski roštilj i mangalo.

Član 33

U postupku pokrenutom po zahtevu za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte, Sekretarijat po službenoj dužnosti pribavlja mišljenje o ispunjenosti uslova u pogledu bezbednosti saobraćaja.

2. Tende i nadstrešnice

Član 34

Tenda je slobodnostojeća konstrukcija sa odgovarajućim zastorom sa namenom za zaštitu od sunca.

Odobrenje za postavljanje tende može se izdati samo uz odobrenje za postavljanje letnje bašte, i ista se uklanja sa uklanjanjem letnje bašte.

Uslovi, izgled i tip tende utvrđuju se prema Uslovima za postavljanje letnjih bašta.

Član 35

Nadstrešnica je konstrukcija sa odgovarajućim zastorom koja se postavlja na fasadu zgrade iznad izloga i ulaznih vrata u poslovni prostor, sa namenom za zaštitu od sunca, prema uslovima koji se utvrđuju Pravilnikom koji predlaže JP Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Član 36

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje nadstrešnice dužan je da dostavi:

1. dokaz da je vlasnik objekta, odnosno da ima pravo korišćenja poslovnog objekta ili njegovog dela na koji se postavlja nadstrešnica,

2. saglasnost vlasnika objekta, odnosno skupštine zgrade na koju se postavlja nadstrešnica.

Član 37

Druge vrste slobodnostojećih tendi ne mogu da se postavljaju na javnim površinama kao samostalni objekti.

3. Izložbeni pultovi za prodaju neprehrambenih proizvoda

Član 38

Izložbeni pult je montažna konstrukcija površine do 2m2, postavljena ispred poslovnog objekta, sa namenom za izlaganje neprehrambene robe koja se u poslovnom objektu prodaje.

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da podnese potvrdu o načinu izmirivanja obaveza prema JKP "Čistoća".

U postupku pokrenutom po zahtevu za izdavanje odobrenja za postavljanje izložbenog pulta na javnoj površini Sekretarijat po službenoj dužnosti pribavlja mišljenje o ispunjenosti uslova u pogledu bezbednosti saobraćaja.

Član 39

Nije dozvoljeno zatvarati izložbeni pult tako da dobija izgled kioska.

4. Pultovi za izlaganje i prodaju knjiga, časopisa, drugih publikacija, kaseta, diskova i dr.

Član 40

Pult za izlaganje i prodaju knjiga, časopisa, drugih publikacija, kaseta, diskova i dr. (u daljem tekstu: prodajni pult) je montažna konstrukcija koja može da se postavi na javnoj površini i zauzima najviše 2 m2.

Lokacije za postavljanje prodajnih pultova određuju se posebnim Programom.

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da podnese ugovor kojim je ovlašćen za prodaju i ugovor sa JKP "Čistoća".

U slučaju da je podneto više zahteva, prednost za dobijanje odobrenja ima podnosilac zahteva koji je prvi podneo zahtev.

5. Pultovi za izlaganje i prodaju ukrasnih predmeta

Član 41

Prodajni pult za izlaganje i prodaju cveća, čestitki i drugih ukrasnih predmeta može da se postavi na javnoj površini u sajamske dane povodom obeležavanja državnih verskih i drugih praznika, i to:

1. božićnih i novogodišnjih praznika u periodu od 15. do 31. decembra tekuće godine,

2. 8. marta u periodu od 1. do 9. marta tekuće godine,

3. uskršnjih praznika u trajanju od 5 dana pre nastupanja praznika i za vreme praznika,

4. i druge praznike, na predlog Komisije za uređenje grada.

Rokovi za podnošenje zahteva za postavljanje pulta iz stava 1. ovog člana su:

1. za pult iz stava 1. tačka 1. od 15. do 30. novembra tekuće godine,

2. za pult iz stava 1. tačka 2. od 1. dr 15. februara tekuće godine,

3. za pult iz stava 1. tačka 3. trideset dana pre nastupanja praznika.

Lokacije za postavljanje prodajnih pultova određuju se prema posebnom Programu.

Uz zahtev za dobijanje odobrenja za postavljanje prodajnog pulta podnosilac je dužan da priloži i ugovor o uklanjanju smeća sa javne površine zaključen sa JKP "Čistoća".

U slučaju da je podneto više zahteva, prednost za dobijanje odobrenja ima podnosilac zahteva koji je prvi podneo zahtev.

6. Slobodnostojeće i zidne vitrine

Član 42

Slobodnostojeće i zidne vitrine su objekti napravljeni od odgovarajućeg materijala, koji se postavljaju na javnim površinama sa namenom za izlaganje i reklamiranje robe van poslovnih prostorija.

Slobodnostojeće vitrine se mogu odobriti samo za poslovne objekte koji nemaju izlog prema ulici.

Slobodnostojeće vitrine se ne mogu odobriti za poslovni prostor u tržnom centru.

Tip, izgled, veličinu i vrstu materijala slobodnostojećih i zidnih vitrina utvrđuju se Pravilnikom koji predlaže JP Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Član 43

Vitrina se mora održavati u čistom i ispravnom stanju i urediti tako da ima zadovoljavajući estetski izgled.

U vitrini se ne mogu isticati reklame, obaveštenja ili izborni plakati političkih stranaka i pojedinaca.

Po isteku roka na koji je odobrenje za postavljanje vitrine izdato vlasnik je dužan da istu ukloni.

Član 44

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje zidne vitrine mora da dostavi dokaz o vlasništvu na objektu, odnosno saglasnost suvlasnika ili skupštine zgrade na koju se vitrina postavlja.

Ukoliko je objekat obuhvaćen režimom zaštite graditeljskog nasleđa podnosilac zahteva je dužan da dostavi i saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

7. Reklamne oznake

Član 45

Reklamne oznake su objekti koji se na javnu površinu postavljaju radi reklamiranja firme, odnosno proizvoda i usluga.

Reklamna oznaka u smislu stava 1. ovog člana je i putokazna tabla, pokretna reklamna tabla, reklamni natpis na fasadi zgrade, transparent postavljen između zgrada, na zgradi ili posebno postavljenim stubovima.

Transparent se može postaviti samo za reklamiranje značajnih sportskih i kulturnih manifestacija.

Uslovi za postavljanje reklamnih oznaka utvrđuju se Pravilnikom koji predlaže JP Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Član 46

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje reklamne oznake dužan je da dostavi:

1. dokaz da je vlasnik objekta, odnosno da ima pravo korišćenja poslovnog objekta ili njegovog dela na koji se postavlja reklamna oznaka,

2. saglasnost vlasnika objekta, odnosno skupštine zgrade na koju se postavlja reklamna oznaka,

Imalac odobrenja za postavljanje osvetljene reklamne oznake dužan je da zaključi ugovor kojim se reguliše plaćanje utrošene električne energije.

8. Rashladni uređaji

Član 47

Rashladni uređaji za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova mogu se postaviti na javnoj površini ispred poslovne prostorije u kojoj se delatnost obavlja.

Rashladni uređaj iz stava 1. ovog člana može se postaviti i na zahtev fizičkog lica koje vrši prodaju po ugovoru zaključenim sa proizvođačem, i koji dostavlja uz zahtev za izdavanje odobrenja.

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da podnese ugovor o uklanjanju smeća sa javne površine zaključen sa JKP "Čistoća".

Imalac odobrenja dužan je da pored uređaja postavi korpu za smeće.

9. Aparati za kokice

Član 48

Aparati za kokice mogu se postavljati na javnim površinama pod uslovom da zauzimaju najviše 2 m2 javne površine.

Nije dozvoljeno zatvarati aparat za kokice tako da dobije izgled kioska.

10. Montažne ograde, stubići i žardinjere

Član 49

Montažne ograde, stubići i žardinjere su objekti koji se postavljaju radi zaštite javne površine, i namene za koju se javna površina koristi.

Tip, veličinu i uslove za postavljanje određuju se urbanističkom dokumentacijom koju izrađuje Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Pravna lica i preduzetnici mogu, ispred svojih poslovnih prostorija, postaviti objekte iz stava 1. ovog člana na osnovu odobrenja Sekretarijata.

11. Objekti za izvođenje zabavnih programa

Član 50

Objekti za izvođenje zabavnih programa su: cirkus i zabavni park.

Objekti iz stava 1. ovog člana mogu da se postavljaju na javnim površinama koje se određuju posebnim Programom, uz odobrenje Sekretarijata.

Na javnim površinama mogu se postavljati dečji automobili i drugi aparati za zabavu, uz odobrenje Sekretarijata.

Član 51

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da odredi ukupnu površinu koju zauzima objekat, odnosno svaki aparat za zabavu (automobil), njihov broj i vrstu, kao i da podnese zaključen ugovor sa JKP "Čistoća" o uklanjanju smeća sa javne površine.

12. Postavljanje drugih objekata, uređaja i ostala zauzeća javnih površina

Član 52

Odobrenje za zauzeće javnih površina se može izdati i za privremeno postavljanje drugih objekata i uređaja koji nisu navedeni u ovoj odluci, kao i za izvođenje programa i održavanje skupova, na predlog Izvršnog odbora.

Izvršni odbor će posebnom odlukom odrediti lokacije u skladu sa stavom 1. ovog člana.

2. OSTAVLJANJE PREDMETA NA JAVNIM POVRŠINAMA

1. Deponovanje građevinskog materijala

Član 53

Građevinski materijal može se deponovati na javnoj površini radi izvođenja građevinskih radova, izgradnje, rekonstrukcije ili održavanja građevinskih objekata, samo uz odobrenje Sekretarijata.

Deponovanje građevinskog materijala na javnoj površini može se odobriti u trajanju do 30 dana, a u slučaju kada je organizovano gradilište do šest meseci.

Izvođač radova je dužan da obezbedi prolaz za pešake i motorna vozila i da nakon završetka građevinskih radova, odnosno nakon isteka odobrenja, privremeno zauzetu javnu površinu dovede u prvobitno stanje.

Član 54

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja u skladu sa članom 53. ove odluke je dužan da uz zahtev priloži:

1. građevinsku dozvolu, ako se radi o izgradnji ili rekonstrukciji objekta, odnosno obaveštenje o prijavi za izvođenje radova tekućeg ili investicionog održavanja,

2. šemu organizacije gradilišta,

3. odobrenje za izmenu režima saobraćaja.

Prilozi iz tačke 2. i 3. podnose se samo u slučaju kada se organizuje gradilište.

Član 55

Investitori ili izvođači radova su obavezni da pri izvođenju građevinskih radova otpadni materijal, šut i sl. odmah uklone, ili smeštaju u kontejnere koje za te svrhe iznajmljuje JKP "Čistoća".

2. Istovar ili utovar ogreva i drugog materijala

Član 56

Za ostavljanje ogreva i drugog materijala na javnoj površini, radi utovara i istovara, duže od 24 sata mora da se pribavi odobrenje Sekretarijata za zauzeće javne površine.

Zauzeće iz stava 1. ovog člana može da se odobri najduže do 7 dana.

IV JAVNE ZELENE POVRŠINE

Član 57

Zelene površine u smislu ove odluke su:

1. Javne zelene površine:

- parkovi, skverovi, park - šume, travnjaci,

- zelenilo duž saobraćajnica (drvoredi, zelene trake, žive ograde i sl.),

- zelenilo između blokova zgrada,

- zaštitno zelenilo.

2. Zelenilo posebne namene:

- u krugu preduzeća, obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova,

- predbašte, zajednička i individualna dvorišta i dr.

Član 58

O održavanju, uređivanju i zaštiti javnih zelenih površina stara se Javno komunalno preduzeće "Zelenilo", kao i pravna lica kojima je povereno održavanje u okviru njihove delatnosti.

Član 59

Zelenilo posebne namene uređuju i održavaju preduzeća, ustanove, druga pravna lica, preduzetnici i fizička lica koji su nosioci prava raspolaganja, odnosno korišćenja na zemljištu na kome se nalazi zelenilo.

Investitor novih zelenih površina kao i korisnik zelenih površina posebne namene može da preda Javnom komunalnom preduzeću "Zelenilo" na održavanje te površine o čemu se zaključuje poseban ugovor.

Ako JKP "Zelenilo" nije izvođač radova na uređivanju zelenih javnih površina iz stava 2. ovog člana, investitor je dužan da obezbedi prethodnu saglasnost JKP "Zelenilo" i da se ti radovi izvode pod njegovim nadzorom.

Član 60

Održavanje javnih zelenih površina obuhvata:

1. održavanje svih elemenata zelenila (drveća, šiblja, žive ograde, travnjaci, cvetni parteri, žardinjere i dr.) optimalnog nivoa, sa ciljem obezbeđivanja osnovnih funkcija ozelenjavanja (sanitarno - higijenska i dekorativna);

2. održavanje svih elemenata uređenja i opremanja javnih zelenih površina (staze, putevi, plato i klupe, žardinjere, fontane, česme i dr.);

3. čišćenje snega sa staza u parkovima;

4. preduzimanje mera za zaštite zelenila od biljnih bolesti i štetočina;

5. uređenje i obnovu zelenila i

6. održavanje zelenih površina na način kako to zahtevaju postojeći pozitivni propisi o bezbednosti saobraćaja, zaštite PTT, električnih vodova i drugih instalacija (po nalogu i za račun nalogodavaca).

Član 61

Javne zelene površine mogu se koristiti samo u svrhe za koje su namenjene.

Izuzetno, Sekretarijat može odobriti da se na javnim zelenim površinama mogu održavati priredbe, izložbe i sl. uz pribavljeno mišljenje JKP "Zelenilo".

Po završetku priredbe, organizator je dužan, da o svom trošku, preko JKP "Zelenilo" dovede javnu zelenu površinu u prvobitno stanje.

Član 62

Uređenje zelenih površina iz člana 57. tačka 1. ove odluke obuhvata izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih zelenih površina, u skladu sa urbanističkim planom.

Član 63

Investitor ili izvođač radova na izgradnji objekata dužan je da pre otpočinjanja radova sačini zapisnik sa JKP "Zelenilo" o stanju javnih zelenih površina na gradilištu, a JKP "Zelenilo" je dužno da sačini mere za zaštitu zelene površine za vreme trajanja radova.

Lica iz stava 1. su dužna da od JKP "Zelenilo'" pribave saglasnost za izvođenje radova kao i da zaključe ugovor o obnavljanju zelenih površina.

Član 64

Radi zaštite javnih zelenih površina zabranjeno je:

1. sadnja, seča, vađenje i orezivanje drveća bez prethodnog odobrenja JKP "Zelenilo";

2. oštećenje drveća i drugih zasada;

3. gaženje travnjaka;

4. istovar zemlje i drugog materijala, kopanje i iznošenje zemlje, kamena i dr;

5. puštanje domaćih životinja na javnu zelenu površinu;

6. bacanje otpadaka na javnu zelenu površinu;

7. skidanje ili oštećenje putokaza, znakova, natpisnih pločica i dr.;

8. oštećenje staza, klupa, korpi za otpatke, sanitarnih uređaja, i dr. opreme;

9. vožnja bilo kojom vrstom vozila i pranje vozila na javnim zelenim površinama;

10. zaustavljanje i parkiranje vozila na zelenim javnim površinama;

11. premeštanje klupa, korpi za otpatke i dr. sa mesta na kojima su postavljenje;

12. paljenje stabala ili lišća, loženje vatre i dr. na zelenim javnim površinama;

13. urezivanje imena ili znakova, postavljanje reklama, lepljenje plakata na stablima, klupama i ostaloj opremi i dr.

14. raskopavanje zelene javne površine bez odobrenja,

15. postavljanje objekata i uređaja bez odobrenja i

16. ostavljanje napuštenih vozila i školjki.

Član 65

Vozila parkirana na javnim zelenim i drugim javnim površinama, kao i napuštena vozila i školjke, biće uklonjena po nalogu komunalnog inspektora, a preko JKP "Niskogradnja", koje će izvršiti uklanjanje.

Kao napuštena vozila i školjke smatraju se ona vozila i školjke na kojima nema vidnih obeležja o vlasništvu i za koje je prema stanju u kome se nalaze očigledno da su napuštena, kao i vozila i školjke za koje poznati vlasnik nije postupio po nalogu za uklanjanje, a bio je upozoren da će se u slučaju da ih sam ne ukloni, smatrati napuštenim.

JKP "Niskogradnja" je dužno da drži i čuva te stvari 30 dana, a u slučaju da se vlasnik ne javi i preuzme stvari u propisanom roku, stvari će izložiti javnoj prodaji i iz postignute cene namiriti troškovi uklanjanja i čuvanja.

Član 66

Prilikom preuzimanja vozila vlasnik je dužan da plati troškove uklanjanja i čuvanja vozila, a u slučaju da je oštećena javna zelena ili druga javna površina i troškove dovođenja te površine u uredno stanje.

V RASKOPAVANJE JAVNIH POVRŠINA

Član 67

Raskopavanje javnih površina, radi izgradnje i rekonstrukcije podzemnih i nadzemnih instalacija komunalne infrastrukture, radi njihovog tekućeg održavanja i priključenja na iste, dozvoljeno je samo na osnovu odobrenja Sekretarijata.

Izuzetno, bez odobrenja Sekretarijata može se izvršiti raskopavanje javne površine samo u slučaju kvarova na komunalnim objektima ili u slučaju dejstva više sile, od strane preduzeća koje se stara o ovim objektima, uz obavezu da obavesti Sekretarijat odmah, a najkasnije u roku od 3 dana od nastale potrebe za raskopavanjem i da raskopanu javnu površinu dovede u prvobitno stanje u roku od 24 sata, nakon završetka radova.

Član 68

Radovi na raskopavanju i dovođenju javnih površina u prvobitno stanje izvode se po tehničkim normativima i standardima koji važe u građevinarstvu i moraju se izvesti za najkraće potrebno vreme radi nesmetanog odvijanja saobraćaja.

Član 69

Izvođač radova je dužan da prilikom raskopavanja javne površine obezbedi pogodnim sredstvima bezbedan prilaz pešacima do stambenih i poslovnih zgrada.

Pri raskopavanju javnih površina izvođač radova je dužan da gradilište obezbedi na pogodan način.

Član 70

Zabranjeno je raskopavati javne površine u periodu od 1. decembra do 28. februara.

Izuzetno u hitnim slučajevima može se izdati odobrenje za raskopavanje i u ovom periodu, samo ako za to postoje opravdani razlozi (havarija).

Zabranjeno je raskopavati saobraćajnice i u vreme obeležavanja praznika grada (Dana grada, Oktobarskih svečanosti i dr), koje su u funkciji realizacije programa proslave.

Član 71

Kolovoz ne može biti raskopan po celoj širini, osim izuzetno, ako nije moguće da se radovi izvedu na drugi način, i to u noćnim časovima od 22,00 do 4,00 časa narednog dana.

Član 72

Zahtev za raskopavanje javne površine treba da sadrži vrstu radova, razloge raskopavanja, mesto na kome se izvode radovi, vreme njihovog izvođenja i odobrenje odgovarajućeg preduzeća da je odobren priključak na mrežu.

Uz zahtev se podnosi:

1. projektna dokumentacija izrađena od ovlašćenog preduzeća u tri primerka,

2. odobrenje za izmenu režima saobraćaja,

3. građevinsku dozvolu, ako se radi o izgradnji ili rekonstrukciji objekta, obaveštenje po prijavi za izvođenje radova tekućeg ili investicionog održavanja,

4. potvrda preduzeća kome je povereno održavanje saobraćajnica ili zelenih površina u gradu, da je investitor pre otpočinjanja radova uplatio potrebna sredstva za dovođenje raskopanih površina u prvobitno stanje.

U rešenju kojim se odobrava raskopavanje javne površine mora biti navedeno gde se raskopava javna površina, vreme započinjanja i završetka radova i mere koje se moraju preduzeti radi bezbednosti ljudi i imovine, kao i način i vreme dovođenja raskopane javne površine u prvobitno stanje.

Ukoliko se radovi zbog kojih je raskopavanje javne površine izvršeno ne mogu završiti u određenom roku, podnosilac zahteva je dužan da od nadležnog Sekretarijata zatraži produženje roka.

Član 73

Raskopana podloga - zastor dovodi se u prvobitno stanje odmah po završenim radovima, a najkasnije u roku od 30 dana, od završetka radova.

Za dovođenje raskopane javne površine u prvobitno stanje i kvalitet izvedenih radova odgovoran je izvođač radova.

Član 74

Ako u roku od 2 godine od dana saniranja javne površine dođe do sleganja ili drugih promena na mestu gde je vršeno raskopavanje, troškovi popravke padaju na teret izvođača radova koji je javnu površinu dovodio u prvobitno stanje.

Ako izvođač ne izvrši ponovno dovođenje raskopane površine u prvobitno stanje u roku od 15 dana od dana prijema pisanog obaveštenja od komunalnog inspektora, radove će po nalogu inspektora izvršiti drugo preduzeće na teret izvođača iz stava 1. ovog člana.

Član 75

Kod izgradnje nove ulice ili rekonstrukcije postojeće, preduzeća u čijoj je nadležnosti održavanje ili upravljanje komunalnim objektima, kao i građani i preduzeća koja u toj ulici imaju objekte, moraju biti obavešteni najmanje 2 meseca pre početka izgradnje, odnosno raskopavanja ulica o nameravanoj izgradnji, odnosno rekonstrukciji, da bi se pripremili za postavljanje komunalnih uređaja ili na priključenje svojih objekata na nove uređaje.

Preduzeća i građani na koje se odnosi odredba prethodnog stava dužni su da o potrebi izvođenja radova na komunalnim uređajima i priključcima na iste, obavesti investitora koji gradi ili rekonstruiše ulice, kako bi se postavljanje tih uređaja i priključaka izvršilo pre izgradnje ili rekonstrukcije te ulice.

Član 76

Novoizgrađene ili rekonstruisane ulice ne mogu se raskopavati tri godine posle završetka izgradnje ili rekonstrukcije, osim u hitnim slučajevima, ako za to postoje opravdani razlozi (havarija).

VI PLAKATIRANJE I JAVNA DEKORACIJA

Član 77

Natpisi, oglasi, obaveštenja, posmrtni i drugi plakati (u daljem tekstu: plakati), ističu se na oglasnim stubovima, vitrinama, tablama, panoima i drugim sličnim objektima koji su za to određeni (u daljem tekstu: objekti za plakatiranje).

Član 78

Postavljanje objekata za plakatiranje vrši se na osnovu odobrenja Sekretarijata.

Izgled tip i lokacije za postavljanje objekata za plakatiranje određuju se Pravilnikom koji predlaže Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Izuzetno, od stava 1. ovog člana, preduzeća, ustanove i druga pravna lica koja u okviru svoje registrovane delatnosti reklamiraju stalne manifestacije, mogu isticati plakate na svojim objektima za plakatiranje.

Član 79

Preduzeća, ustanove, druga pravna lica, političke stranke i drugi dužni su da uklone plakate odmah po prestanku svrhe isticanja, a najkasnije u roku od 3 dana i dovedu površine i objekte u prvobitno stanje.

U slučaju da ne postupe u skladu sa stavom 1. Sekretarijat za inspekcijske poslove - preko komunalnog inspektora naložiće uklanjanje plakata o trošku onoga ko ih je istakao.

Član 80

Povodom praznika i javnih manifestacija od značaja za Grad, Grad se posebno dekoriše i uređuje, na osnovu Programa javne dekoracije.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Izvršni odbor. Sprovođenje Programa može se poveriti preduzeću ili preduzetniku, na osnovu odluke Izvršnog odbora.

Po sprovođenju Programa, izvršilac Programa je dužan da u roku od 7 dana ukloni sve elemente dekoracije i dovede površine koje je koristio u prvobitno stanje.

VII OSVETLJAVANJE ZGRADA I DRUGIH OBJEKATA, UREĐENJE IZLOGA I POSTAVLJANJE FIRMI

Član 81

U cilju estetskog uređenja grada, radi isticanja siluete zgrada i pojedinih objekata spoljašnjim ukrasnim osvetljenjem, kao i povodom praznika i drugih manifestacija, objekti SPC, zdravstvene ustanove, škole i fakulteti, Skupština grada, poslovni objekti, objekti pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika kulture, spomenici i spomen obeležja posvećena značajnim događajima i ličnostima i drugi objekti od značaja za Grad, moraju biti osvetljeni od trenutka uključenja do isključenja javne rasvete.

Programom javne dekoracije može se obuhvatiti i posebna rasveta u pešačkim zonama i ulicama u užem gradskom području.

Troškove rasvete poslovnih objekata snose vlasnici odnosno korisnici tih objekata.

Troškove rasvete ostalih objekata snosi Grad, a troškove u vezi programa javne dekoracije organizator, odnosno izvršilac javne dekoracije.

Član 82

Poslovne prostorije u prizemlju i prema ulici, kao i izlozi poslovnih prostorija, osvetljavaju se od trenutka uključenja do isključenja javne rasvete.

Član 83

Izlozi poslovnih prostorija osvetljavaju se običnim sijalicama, fluorescentnim cevima i reflektorima.

Kada se izlog osvetljava običnim sijalicama ili reflektorima osvetljavanje mora biti indirektno.

Član 84

Svi vlasnici, odnosno korisnici poslovnog prostora dužni su da izloge održavaju u ispravnom stanju, redovno ih čiste i uređuju kako bi imali zadovoljavajući estetski izgled.

U izlozima i na izlozima poslovnih prostorija ne mogu se isticati obaveštenja, reklame i izborni plakati političkih stranaka i pojedinaca.

Član 85

Svi vlasnici, odnosno korisnici poslovnih prostorija, dužni su da istaknu firmu i postave je iznad glavnog ulaza u poslovne prostorije.

Poslovne prostorije koje se nalaze u "Ekstra-zoni", definisanoj u Odluci o davanju poslovnih prostorija u zakup, moraju imati svetleće firme.

Ukoliko poslovna zgrada ili prostorija ima fasadu prema više ulica, firme se postavljaju na fasadi prema svakoj ulici.

Vlasnici, odnosno korisnici poslovnih prostorija dužni su da firme održavaju u ispravnom stanju.

Član 86

Radovi na postavljanju i zameni instalacija i uređaja za spoljašnje osvetljavanje pojedinih zgrada i objekata, kao i na postavljanju i zameni svetlećih firmi izvode se na osnovu odobrenja nadležnog Sekretarijata.

VIII OBELEŽAVANJE ULICA, TRGOVA I ZGRADA

Član 87

Naziv ulica i trgova mora biti obeležen tablama.

Kućnim brojem se obeležavaju sve stambene, poslovne i stambeno-poslovne zgrade.

Oblik, veličina i boja table za obeležavanje ulica, trgova i kućnih brojeva određuju se Pravilnikom koji predlaže Direkcija za urbanizam i izgradnju.

Član 88

Grad je obavezan da vrši nabavku i postavljanje tabli sa natpisom ulica i trgova.

Pravna i fizička lica, odnosno vlasnici ili korisnici poslovnih i stambenih zgrada, obavezni su da postave table sa kućnim brojevima.

Nabavku kućnih brojeva vrši Grad, o trošku lica iz stava 2. ovog člana.

IX NADZOR

Član 89

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava Grada Kragujevca - Sekretarijat za inspekcijske poslove.

X KAZNENE ODREDBE

Član 90

Novčanom kaznom od 10.000 do 100.000 dinara kazniće se pravno lice, novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu i novčanom kaznom od 5.000 do 50.000 dinara preduzetnik, za sledeće prekršaje:

1. Ako stvara nečistoću ili oštećuje javnu površinu iz člana 4. odluke, ostavlja stvari, druge predmete, razni otpad, napuštena vozila i školjke (član 7. alineja 1.);

2. Ako oštećuje objekte i uređaje (član 7. alineja 3.);

3. Ako neovlašćeno uklanja, premešta, postavlja ili sprečava postavljanje objekata ili uređaja (član 7. alineja 4.);

4. Ako se ne stara o uređenju i održavanju javnih površina iz člana 8. Odluke i komunalnih objekata (član 9 stav 1.);

5. Ako sami ne urede i ne održavaju deo javne površine koji je u funkciji obavljanja delatnosti (član 9. stav 2.);

6. Ako komunalni objekat postavi ili priključi bez odobrenja nadležnog organa i isti ne održava u ispravnom i urednom stanju (član 11. stav 2. i 3.);

7. Ako terene za sport i rekreaciju sa svim pratećim sanitarnim i drugim uređajima i opremom, kao i prostor u funkciji ovih objekata ne održava u urednom i čistom stanju, ili ako na vidnom mestu ne istakne higijenska i tehnička uputstva i uputstvo o radu (član 12.);

8. Ako javne sanitarne i higijenske objekte ne drži u čistom i ispravnom stanju i ne istakne higijenska i tehnička uputstva i uputstvo o radu (član 13.);

9. Ako ne održava otvore i poklopce (član 15.);

10. Ako otvore ne obeleži i koristi u skladu sa članom 16. odluke;

11. Ako postupi suprotno odredbama člana 18. odluke;

12. Ako kao nosilac posla ne vrši uklanjanje snega i leda u skladu sa Programom rada zimske službe (član 22. stav 1.);

13. Ako se ne stara o ispravnosti komunalnih objekata za prikupljanje atmosferskih voda, naročito u vreme otapanja snega i leda (član 22. stav 2.);

14. Ako ne uklanja sneg i led sa javnih površina koje su u funkcionalnoj vezi sa površinom koju koristi ili sa krova zgrade (član 23.);

15. Ako javnu površinu koristi suprotno nameni (član 25.);

16. Ako postavi objekte i predmete iz člana 26. Odluke na javnoj površini, bez odobrenja nadležnog organa (član 27);

17. Ako ne postavi objekte i uređaje u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju nadležnog organa ili koristi objekte suprotno utvrđenoj nameni (član 29. tačka 2. i 3.);

18. Ako letnju baštu postavi ispred objekta koji nije naveden u članu 30. stav 1;

19. Ako postavi letnju baštu ispred kioska (član 30. stav 2.);

20. Ako po isteku roka za koji je odobreno postavljanje letnje bašte, istu ne ukloni (član 31. stav 3.);

21. Ako zatvori strane bašte i formira objekat, i organizuje muzički program u bašti, koji podrazumeva i postavljanje zvučnika (član 32. stav 1.);

22. Ako u letnjoj bašti postavi baštenski roštilj i mangalo (član 32. stav 2.);

23. Ako postavi druge vrste slobodnostojećih tendi i nadstrešnica kao samostalnih objekata (član 37.);

24. Ako izložbeni pult zatvori tako da dobije izgled kioska (član 39.);

25. Ako postupi suprotno članu 43. Odluke;

26. Ako postupi suprotno članu 45. stav 3.;

27. Ako pored rashladnog uređaja ne postavi korpu za prikupljanje smeća (član 47. stav 4);

28. Ako aparat za kokice zatvori tako da dobije izgled kioska (član 48. stav 2.);

29. Ako postupi suprotno odredbama člana 53;

30. Ako investitor ili izvođač radova otpadni materijal, šut ili drugo odmah ne ukloni ili isti ne smešta u kontejnere koje za te svrhe iznajmljuje JKP "Čistoća" (član 55.);

31. Ako ostavi ogrev i drugi materijal na javnoj površini radi utovara i istovara duže od 24 časa bez odobrenja nadležnog organa (član 56.);

32. Ako javne zelene površine ne održava u skladu sa odredbama ove odluke (član 58.);

33. Ako ne postupa u skladu sa odredbama člana 59;

34. Ako javne zelene površine koristi suprotno nameni (član 61. stav 1.);

35. Ako organizator priredbe i dr. koristi zelenu javnu površinu bez odobrenja (član 61. stav 2.);

36. Ako organizator priredbe i dr. po završetku iste ne dovede u prvobitno stanje javnu zelenu površinu (član 61. stav 3.);

37. Ako izvođač radova na izgradnji objekta ne sačini zapisnik pre otpočinjanja radova o stanju zelenih javnih površina na gradilištu sa JKP "Zelenilo" (član 63. stav 1.);

38. Ako investitor radova ne pribavi saglasnost JKP "Zelenilo" za izvođenje radova ili ne zaključi ugovor o obnavljanju zelenih javnih površina (član 63. stav 2.);

39. Ako postupi suprotno zabrani iz člana 64. Odluke;

40. Ako izvrši raskopavanje javnih površina suprotno odredbama člana 67. Odluke;

41. Ako prilikom raskopavanja javnih površina izvođač ne obezbedi bezbedan prilaz stambenim i poslovnim objektima, ili gradilište ne obezbedi na pogodan način (član 69.);

42. Ako raskopava javne površine u periodu ili u vremenu kada je to zabranjeno (član 70.);

43. Ako postupi suprotno članu 71. Odluke;

44. Ako investitor ne zatraži produženje roka za izvođenje radova na raskopavanju javne površine (član 72. stav 4.);

45. Ako ne dovede raskopanu podlogu - zastor u prvobitno stanje u roku (član 73. stav 1.);

46. Ako izvođač radova ne postupi po nalogu komunalnog inspektora (član 74. stav 2);

47. Ako novoizgrađenu ili rekonstruisanu ulicu raskopa suprotno članu 76. Odluke;

48. Ako natpise, oglase, obaveštenja i drugo ističe na mestima koja za to nisu namenjena (član 77.);

49. Ako postavi objekte za plakatiranje bez odobrenja (član 78. stav 1.);

50. Ako ne ukloni plakate odmah po prestanku svrhe isticanja, a najkasnije u roku od 3 dana i ne dovede objekat u prvobitno stanje (član 79. stav 1.);

51. Ako izvršilac programa javne dekoracije nakon sprovođenja istog ne ukloni sve elemente dekoracije i ne dovede površine u prvobitno stanje (član 80. stav 4.);

52. Ako ne osvetli objekat u skladu sa članom 81. stav 1. Odluke;

53. Ako izlog poslovne prostorije ne osvetljava u skladu sa članom 83;

54. Ako izlog poslovne prostorije ne održava u ispravnom, čistom stanju i u iste ističe obaveštenja, reklame i izborne plakate (član 84.);

55. Ako ne istakne firmu iznad glavnog ulaza u poslovnu prostoriju ili ne istakne svetleću firmu u "Ekstra" zoni, ili istu ne održava u ispravnom stanju (član 85.);

56. Ako izvodi radove bez odobrenja nadležnog organa (član 86.);

57. Ako ne postavi tablu sa kućnim brojem (član 88. stav 2).

Član 91

Novčanom kaznom od 1.000,00 dinara do 5.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za sledeće prekršaje:

1. Ako stvara nečistoću ili oštećuje javnu površinu iz člana 4. odluke, ostavlja stvari, druge predmete i razni otpad (član 7. alineja 1.);

2. Ako kampuje ili postavlja šator za organizovanje proslava (član 7. alineja 2);

3. Ako oštećuje, piše i crta po objektima i uređajima (član 7. alineja 3.);

4. Ako neovlašćeno uklanja, premešta, postavlja ili sprečava postavljanje objekata ili uređaja (član 7. alineja 4.);

5. Ako komunalni objekat postavi ili priključi bez odobrenja nadležnog organa i isti ne održava u ispravnom i urednom stanju (član 11. stav 2. i 3.);

6. Ako terene za sport i rekreaciju koristi suprotno odredbi člana 12. i ne pridržava se istaknutih uputstava;

7. Ako se ne pridržava istaknutih uputstava u javnim sanitarnim i higijenskim objektima (član 13. stav 2.);

8. Ako oštećuje ili uklanja poklopce sa otvora (član 17.);

9. Ako postupi suprotno odredbama člana 18. odluke;

10. Ako ne uklanja sneg i led sa javnih površina koje su u funkcionalnoj vezi sa površinom koju koristi i sa krova zgrade (član 23.);

11. Ako javnu površinu koristi suprotno nameni (član 25.);

12. Ako objekte i uređaje postavi bez odobrenja (član 27.);

13. Ako ne postavi objekte i uređaje u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju nadležnog organa ili koristi objekte suprotno utvrđenoj nameni (član 29. tačka 2. i 3.);

14. Ako postavi druge vrste slobodnostojećih tendi i nadstrešnica kao samostalnih objekata (član 37.);

15. Ako izložbeni pult zatvori tako da dobije izgled kioska (član 39.);

16. Ako pored rashladnog uređaja ne postavi korpu za prikupljanje smeća (član 47. stav 4);

17. Ako aparat za kokice zatvori tako da dobije izgled kioska (član 48. stav 2.);

18. Ako postavi dečije automobile i druge aparate za zabavu na javnoj površini bez odobrenja (član 50. stav 3.);

19. Ako postupi suprotno odredbama člana 53;

20. Ako investitor ili izvođač radova otpadni materijal, šut ili drugo odmah ne ukloni ili isti ne smešta u kontejnere koje za te svrhe iznajmljuje JKP "Čistoća" (član 55.);

21. Ako ostavi ogrev i drugi materijal na javnoj površini radi utovara i istovara duže od 24 časa bez odobrenja nadležnog organa (član 56.);

22. Ako ne postupi u skladu sa odredbom člana 59;

23. Ako javne zelene površine koristi suprotno nameni (član 61. stav 1.);

24. Ako postupi suprotno zabrani iz člana 64. Odluke;

25. Ako vrši raskopavanje javne površine bez odobrenja (član 67.);

26. Ako prilikom raskopavanja javnih površina izvođač ne obezbedi bezbedan prilaz stambenim i poslovnim objektima, ili gradilište ne obezbedi na pogodan način (član 69.);

27. Ako raskopava javne površine u periodu ili u vremenu kada je to zabranjeno (član 70.);

28. Ako postupi suprotno članu 71. Odluke;

29. Ako investitor ne zatraži produženje roka za izvođenje radova na raskopavanju javne površine (član 72. stav 4.);

30. Ako ne dovede raskopanu podlogu - zastor u prvobitno stanje u roku (član 73. stav 1.);

31. Ako novoizgrađenu ili rekonstruisanu ulicu raskopa suprotno članu 76. Odluke;

32. Ako natpise, oglase, obaveštenja i drugo ističe na mestima koja za to nisu namenjena (član 77.);

33. Ako postavi objekte za plakatiranje bez odobrenja (član 78. stav 1.);

34. Ako ne postavi tablu sa kućnim brojem (član 88. stav 2.).

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 92

Obavezuje se JP Direkcija za urbanizam i izgradnju "Kragujevac", da u roku od 15 dana od stupanja na snagu ove odluke uradi i dostavi Izvršnom odboru Pravilnike u skladu sa ovom Odlukom na usvajanje.

Član 93

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uređenju grada ("Sl. list grada Kragujevca", br. 9/97, 10/97 i 8/2001), osim odredaba kojima je regulisano održavanje čistoće i to od člana 57. do člana 78.

Član 94

Ova odluka stupa na snagu osmog dana po objavljivanju u Službenom listu grada Kragujevca.