ODLUKA
O ZARADAMA ZAPOSLENIH U SLUŽBI SKUPŠTINE SRBIJE I CRNE GORE

("Sl. list SCG", br. 31/2004, 27/2005 i 46/2005)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se koeficijenti za obračun i isplatu zarada zaposlenih u Službi Skupštine Srbije i Crne Gore (u daljem tekstu: Služba), poslovi koji čine sadržaj organizacionih jedinica u Službi, vrednost i jedinstveni nazivi tih poslova, uslovi za njihovo izvršavanje, kao i način obračuna zarada, dodataka i naknada zaposlenih.

Zarada zaposlenih u Službi sastoji se od:

1. osnovice za obračun zarade (u daljem tekstu: osnovica);

2. koeficijenta koji se množi osnovicom (u daljem tekstu: koeficijent);

3. naknada i dodataka na zaradu i

4. obaveza koje se plaćaju po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje iz zarada, u skladu sa zakonom.

Član 2

Obračun i isplata mesečnih zarada zaposlenih u Službi vrši se na osnovu osnovice koju utvrđuje Narodna skupština Republike Srbije, utvrđenih koeficijenata, procenta na osnovu koga se uvećava zarada zaposlenih po osnovu radnog staža, dodatka utvrđenog članom 4. ove odluke, kao i korektivnog dodatka za obavljanje pojedinih zadataka i poslova, koji je utvrđen članom 15. ove odluke.

Član 3

Koeficijent izražava složenost poslova, uslove rada i stručnu spremu.

Koeficijent sadrži i dodatak na ime naknade za ishranu u toku dana i regresa za korišćenje godišnjeg odmora.

Član 4

Dodatak na zaradu pripada za:

1. vreme provedeno u radnom odnosu (minuli rad), tako što se iznos mesečne plate utvrđen u skladu s ovom odlukom uvećava za 0,4% za svaku navršenu godinu radnog staža;

2. dežurstvo i druge slučajeve rada dužeg od punog radnog vremena određene propisima (prekovremeni rad);

3. rad na dan državnog i verskog praznika;

4. rad noću (između 22,00 i 6,00 časova narednog dana), ako takav rad nije vrednovan pri utvrđivanju koeficijenata.

Član 5

Sredstva za isplatu zarada zaposlenih u Službi utvrđuju se množenjem osnovice i koeficijenata utvrđenih i uvećanih na osnovu ove odluke i broja zaposlenih.

Osnovicu za obračun i isplatu zarada zaposlenih u Službi donosi Administrativni odbor Skupštine Srbije i Crne Gore, saglasno osnovici koju utvrđuje Skupština Republike Srbije, za mesec za koji se vrši obračun zarada.

Član 6

Jedinstveni nazivi poslova zaposlenih u Službi i uslovi za njihovo izvršavanje određuju se u skladu sa prirodom i složenošću poslova.

Jedinstveni nazivi za izvršioce poslova su:

1. savetnik predsednika i potpredsednika Skupštine Srbije i Crne Gore (u daljem tekstu: Skupština);

2. viši savetnik;

3. samostalni savetnik;

4. savetnik;

5. stručni saradnik;

6. viši saradnik - poslovni sekretar;

7. saradnik - poslovni sekretar;

8. viši saradnik - referent i

9. saradnik - referent.

Jedinstveni uslovi za vršenje poslova su odgovarajući stepen stručne spreme, stručna osposobljenost i odgovarajuće radno iskustvo.

Nazivi poslova koje u okviru radnih mesta vrše pojedini izvršioci utvrđuju se u skladu sa složenošću poslova, stepenom odgovornosti u radu i uslovima propisanim za njihovo izvršavanje.

Složenost poslova utvrđuje se prema vrsti i značaju poslova.

Odgovornost za izvršavanje poslova utvrđuje se u zavisnosti od njihovog blagovremenog i kvalitetnog obavljanja.

Vrednost poslova utvrđuje se prema prirodi i stepenu njihove složenosti, jedinstvenim uslovima i odgovornosti za njihovo vršenje i izražava se koeficijentom.

Član 7

Normativno-pravni i studijsko-analitički poslovi su:

1. rad, organizovanje, koordinacija i rukovođenje na najsloženijim normativno-pravnim i studijsko-analitičkim poslovima;

2. najsloženiji stručni poslovi koji se obavljaju za potrebe održavanja sednica Skupštine, njenih odbora, komisija, poslaničkih grupa i drugih radnih tela;

3. priprema akata i drugih materijala koje razmatra Skupština, Grupa Srbije i Crne Gore u Interparlamentarnoj uniji i izrada stručnih mišljenja i informacija o pitanjima koja se razmatraju na sednicama Skupštine i njenih radnih tela;

4. pravno-metodološka obrada i objavljivanje u "Službenom listu SCG" zakona i drugih opštih akata koje donosi Skupština i njena radna tela;

5. jezička redakcija i priprema stenografskih beležaka za štampanje;

6. najsloženiji poslovi iz oblasti imovinsko-pravnih odnosa, radnih odnosa i drugi složeni i stručni poslovi koji se obavljaju za potrebe Skupštine.

Član 8

Informativno-dokumentalistički i drugi stručni poslovi su:

1. rad, organizovanje, koordinacija i rukovođenje na najsloženijim stručnim i drugim poslovima;

2. najsloženiji informativni i stručni poslovi u vezi s obaveštavanjem domaće i inostrane javnosti o radu Skupštine;

3. poslovi u vezi sa protokolarnim obavezama Skupštine;

4. poslovi u vezi sa prevođenjem;

5. prikupljanje, obrada i davanje na korišćenje knjiga i periodičnih publikacija, davanje na korišćenje dokumenata o radu Skupštine.

Član 9

Informatički poslovi su:

1. rad, organizovanje, koordinacija i rukovođenje na najsloženijim informatičkim poslovima;

2. najsloženiji informatički i drugi stručni informatički poslovi;

3. projektovanje i korišćenje elektronskih i telekomunikacionih uređaja i instalacija u zgradi Skupštine, postavljanje i održavanje radio i TV uređaja, elektronskog sistema za glasanje i sistema veza.

Član 10

Finansijsko-materijalni i stručno-operativni poslovi su:

1. rad, organizovanje, koordinacija i rukovođenje radom na obavljanju najsloženijih finansijsko-materijalnih i stručno-operativnih poslova;

2. finansijsko-materijalni poslovi;

3. poslovi organizovanja rada u odsecima Službe.

Član 11

Kancelarijski i operativno-tehnički poslovi su:

1. rad, organizovanje, koordinacija i rukovođenje na najsloženijim i složenim kancelarijskim i operativno-tehničkim poslovima;

2. poslovi poslovnog sekretara;

3. poslovi stenografisanja i tonskog snimanja sednica;

4. daktilografski poslovi i poslovi korekture tekstova;

5. poslovi štampanja i umnožavanja materijala, knjigovezački poslovi i poslovi održavanja mašina i uređaja za štampanje i umnožavanje;

6. kancelarijski i administrativni poslovi u vezi sa pripremom sednica, poslovi u pisarnici i ekspediciji;

7. poslovi dispečera u voznom parku, vozača putničkih automobila i vozača za dostavu pošte.

Član 12

Manipulativni poslovi su:

1. prijem, zavođenje, raspoređivanje, pakovanje i otpremanje pošte;

2. spoljna i interna dostava pošte i predmeta;

3. prenošenje inventara;

4. poslovi na fotokopirnim i sličnim aparatima;

5. održavanje čistoće.

Poslovi iz tač. 1. do 5. ovog člana za čije se vršenje predviđa završena osnovna škola vrednuju se koeficijentom 6,00.

Za ove poslove ne utvrđuju se nazivi.

Član 13

1) Poslovi utvrđeni u članu 7. ove odluke za čije se vršenje kao uslov predviđa završen fakultet i znanje svetskog jezika, i naziv savetnik predsednika ili savetnik potpredsednika Skupštine, sa radnim iskustvom na odgovarajućim poslovima, iskazanim rezultatima i sposobnostima za sistematski pristup u analiziranju stanja i predlaganju mera za izvršavanje poslova iz utvrđenog delokruga kabineta vrednuju se koeficijentom 17,70.

2) Poslovi iz člana 7. do člana 11. tačka 1. ove odluke, za čije se vršenje kao uslov predviđa VSS, osam godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima i zvanje viši savetnik, vrednuju se koeficijentom 16,50.

- Poslovi za čije vršenje se kao uslov predviđa VSS, šest godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima i zvanje samostalni savetnik, vrednuju se koeficijentom 14,10.

- Poslovi za čije se vršenje kao uslov predviđa VSS, tri godine radnog iskustva i zvanje savetnik, vrednuju se koeficijentom 12,30.

- Poslovi za čije vršenje je kao uslov predviđena VSS, jedna godina radnog iskustva i zvanje stručni saradnik, vrednuju se koeficijentom 11,30.

3) Poslovi utvrđeni članom 11. tačka 2. ove odluke za čije se vršenje predviđa VŠS/SSS, preko tri godine radnog iskustva i zvanje viši saradnik - poslovni sekretar, vrednuju se koeficijentom 9,30.

- Poslovi za čije vršenje se predviđa VŠS/SSS, do tri godine radnog iskustva i zvanje saradnik - poslovni sekretar, vrednuju se koeficijentom 8,30.

4) Poslovi iz člana 7. do člana 11. tačka 6. ove odluke za čije se vršenje kao uslov predviđa VŠS/SSS, radno iskustvo na odgovarajućim poslovima preko tri godine i zvanje viši saradnik - referent, vrednuju se koeficijentom 9,30.

- Poslovi za čije se vršenje kao uslov predviđa VŠS/SSS, radno iskustvo na odgovarajućim poslovima do tri godine i zvanje saradnik - referent, vrednuju se koeficijentom 8,30.

5) Poslovi iz člana 11. tačka 3. ove odluke za čije se vršenje kao uslov predviđa VŠS/SSS, preko tri godine radnog iskustva, položen ispit za višeg debatnog stenografa i zvanje viši debatni stenograf, vrednuju se koeficijentom 14,10.

- Poslovi za čije se vršenje predviđa VŠS/SSS, do tri godine radnog iskustva, položen ispit za stenografa i zvanje debatni stenograf, vrednuju se koeficijentom 11,30.

6) Poslovi iz člana 11. tačka 4. ove odluke za čije se vršenje kao uslov predviđa VŠS/SSS, radno iskustvo do tri godine i zvanje saradnik referent - daktilograf, vrednuju se koeficijentom 8,30.

7) Poslovi iz člana 11. tačka 5. ove odluke za čije se vršenje kao uslov predviđa VŠS, VKV ili SSS, radno iskustvo na odgovarajućim poslovima do tri godine i zvanje radnik u štampariji, vrednuju se koeficijentom 8,30.

- Poslovi za koje se kao uslov predviđa sprema KV radnika, do tri godine radnog iskustva i zvanje KV radnik u štampariji, vrednuju se koeficijentom 7,50.

8) Poslovi iz člana 11. tačka 7. ove odluke za čije se vršenje kao uslov predviđa VŠS, VKV, SSS, ili KV, radno iskustvo na odgovarajućim poslovima do tri godine i zvanje vozač u voznom parku, vrednuju se koeficijentom 8,30.

- Za naročito složene poslove u organizovanju, koordinaciji i rukovođenju na poslovima vozača u voznom parku (član 11. tač. 1. i 7. ove odluke) predviđa se koeficijent 12,10 i zvanje šef voznog parka.

9) Poslovi iz člana 12. ove odluke za čije se vršenje predviđa niža stručna sprema i radno iskustvo na odgovarajućim poslovima do tri godine vrednuju se koeficijentom 6,00.

Član 14

Za pripravnika koji bude primljen u Službu zarada će se utvrđivati i isplaćivati u skladu sa propisima Republike Srbije.

Član 15

Polazeći od visokog stepena odgovornosti u obavljanju pojedinih poslova, naročite složenosti, otežanih uslova za njihovo izvršavanje, blagovremenog, racionalnog i celishodnog vršenja zadataka i poslova i potrebe za posebnom stručnom osposobljenošću u njihovom izvršavanju, za pojedina zvanja i zaposlene na tim zvanjima, koeficijent utvrđen članom 13. ove odluke uvećava se za korektivni dodatak, i to:

1. za višeg debatnog stenografa, debatnog stenografa, višeg saradnika i saradnika - poslovnog sekretara i referenta sa VŠS - koeficijent 0,5;

2. za višeg saradnika i saradnika - referent u odseku za finansijsko-materijalne poslove - koeficijent 1,50;

3. za višeg saradnika i saradnika - poslovnog sekretara u poslaničkim grupama - koeficijent 1,00;

4. za višeg saradnika i saradnika - poslovnog sekretara u kabinetu predsednika, potpredsednika, generalnog sekretara i njegovog zamenika - koeficijent 2,00;

5. za vozače u voznom parku - koeficijent 1,00;

6. za radnike u štampariji - koeficijent 1,00;

7. za radnike koji imaju niži koeficijent od 14,10, u odseku za protokol i informisanje i u odseku za pripremu i realizaciju sednica - koeficijent 1,00.

Za poslove rukovođenja koji zahtevaju poseban stepen odgovornosti u radu i bavljenje naročito složenim i odgovornim poslovima koordinacije i rukovođenja, predviđa se korektivni dodatak, i to:

1. šef odseka, šef kabineta i šef računovodstva - koeficijent 3,30;

2. sekretar odbora i sekretar komisije - koeficijent 2,80;

3. rukovodilac grupe - koeficijent 2,00.

Za zaposlene i rukovodioce kojima se dodaje korektivni dodatak na utvrđen koeficijent, mesečna zarada se obračunava i isplaćuje tako što se na koeficijent utvrđen u članu 13. tač. 1. do 9. ove odluke dodaje korektivni dodatak utvrđen u stavu 2. ovog člana, s tim da ukupan koeficijent ne može biti veći od 19,80.

Član 16

Na poslovima i zadacima na kojima se rukovodilac ili zaposleni posebno istakao u radu ili je postigao zapažene rezultate, generalni sekretar Skupštine može, uz prethodnu saglasnost Administrativnog odbora Skupštine Srbije i Crne Gore, na period od šest meseci, uvećati do 15% koeficijent utvrđen u članu 13. ove odluke.

Koeficijent uvećan na način iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 19,80.

Član 17

Koeficijenti utvrđeni u članu 13. tač. 1. do 9. ove odluke primenjuju se i na neraspoređene radnike i radnike na raspolaganju, bez prava na korektivni dodatak utvrđen u članu 15. ove odluke.

Član 18

Generalni sekretar Skupštine donosi rešenja o utvrđivanju zarada zaposlenih u skladu s ovom odlukom.

Član 19

Ako u delokrugu pojedinih organizacionih jedinica u sastavu Službe postoje poslovi koji nisu obuhvaćeni odredbama ove odluke, isti se razvrstavaju prema obeležjima grupa poslova koji su utvrđeni ovom odlukom.

Član 20

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o utvrđivanju zarada zaposlenih u Službi Savezne skupštine koje postavlja Administrativna komisija Savezne skupštine ("Službeni list SRJ", br. 28/2000 i 58/2001), Odluka o zaradama zaposlenih u Službi Savezne skupštine ("Službeni list SRJ", br. 28/2000, 30/2000 i 58/2001), kao i svi opšti akti Administrativnog odbora Skupštine Srbije i Crne Gore, kojima su bila uređena pitanja koja su predmet ove odluke.

Član 21

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SCG", a primenjivaće se od 1. jula 2004. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o zaradama zaposlenih u Službi Skupštine Srbije i Crne Gore

("Sl. list SCG", br. 27/2005)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Srbije i Crne Gore" i primenjivaće se od 23. marta 2005. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o zaradama zaposlenih u Službi Skupštine Srbije i Crne Gore

("Sl. list SCG", br. 46/2005)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Srbije i Crne Gore".