PRAVILNIKO SREDSTVIMA ZA VOĐENJE EVIDENCIJA U OBLASTI ZDRAVSTVA("Sl. list SRJ", br. 6/2000 i "Sl. glasnik RS", br. 98/2005 - dr. pravilnik) |
Ovim pravilnikom propisuju se sredstva za vođenje evidencija u oblasti zdravstva, način upisivanja podataka, metodološki principi i standardi za vođenje tih evidencija i njihova obrada.
Sredstvima za vođenje evidencija u oblasti zdravstva, u smislu ovog pravilnika, smatraju se:
1) osnovna dokumentacija;
2) dokumentaciono-izveštajni obrasci;
3) dnevne evidencije;
4) obrasci izveštaja.
Osnovna dokumentacija je:
1) zdravstveni dosije;
2) stomatološki dosije;
3) specijalistički dosije;
4) porodični dosije;
5) bolnički dosije;
6) protokoli;
7) registri-baze podataka.
Dokumentaciono-izveštajni obrasci su:
1) prijave i odjave obolelih i umrlih od zaraznih bolesti i epidemije zaraznih bolesti;
2) prijave i odjave bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja;
3) prijava porođaja;
4) prijava pobačaja i prekida trudnoće.
Dnevne evidencije su:
1) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u ambulantno-dispanzerskoj službi;
2) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u stomatološkoj službi;
3) dnevna evidencija o radu u specijalističkoj službi;
4) dnevna evidencija o radu službe za patronažu i zdravstvenu negu u kući;
5) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u bolničkoj službi.
Obrasci izveštaja su obrazac:
1) izveštaja o stanju i merama zaštite života i zdravlja ljudi u životnoj sredini (Obr.br. SI-01);
2) izveštaja o zdravstvenoj ispravnosti namirnica i predmeta opšte upotrebe (Obr.br. SI-02);
3) izveštaja o zdravstvenoj ispravnosti vode
za piće
(Obr.br. SI-03);
4) izveštaja socijalno-medicinske zaštite (Obr.br. SI-04);
5) izveštaja o pregledanim licima i radim mestima na posebnim uslovima rada (Obr.br. SI-05);
6) izveštaja o utvrđenim oboljenjima, stanjima i povredama (Obr.br. SI-06);
7) izveštaja o prijavljenim slučajevima zaraznih bolesti (Obr.br. SI-07);
8) izveštaja o bolestima od većeg socijalno-medicinskog značaja (Obr.br. SI-08);
9) izveštaja o porođajima (Obr.br. SI-09);
10) izveštaja o pobačajima i prekidima trudnoće (Obr.br. SI-10);
11) izveštaja o povredama na radu (Obr.br. SI-11);
12) izveštaja o broju poseta i o vrsti zdravstvenih usluga (Obr.br. SI-12);
13) izveštaja o imunizaciji protiv zarazni bolesti (Obr.br. SI-13);
14) izveštaja o prometu i potrošnji lekova, primanju i izdavanju opojnih droga (Obr.br. SI-14);
15) izveštaja o kadrovima (Obr.br. SI-15).
U oblasti zdravstvene zaštite dece, školske dece i omladine, žena, opšte medicine i medicine rada vodi se zdravstveni dosije na obrascu br. DO-1.
Zdravstveni dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:
1) zdravstveni karton (Obr.br. DO-01);
2) evidencija o sistematskim pregledima (Obr.br. DO-01/1);
3) evidencija o radu i oboljenjima (Obr.br. DO-01/2);
4) karton imunizacije (Obr.br. DO-08/13-1);
5) karton o kontroli trudnoće (Obr.br. DO-9/09-1).
U oblasti stomatološke zdravstvene zaštite vodi se stomatološki dosije na obrascu br. DO-2.
Stomatološki dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:
1) stomatološki karton (Obr.br. DO-02);
2) evidencija o zdravstvenom stanju usta i zuba (Obr.br. DO-02/1);
3) evidencija o radu i oboljenjima u stomatologiji (Obr.br. DO-02/2);
4) karton odgovarajuće stomatološke specijalističke službe.
U odgovarajućoj specijalnosti vodi se specijalistički dosije na obrascu br. DO-03.
Specijalistički dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:
1) specijalistički karton (Obr.br. DO-03);
2) drugi ulošci odgovarajuće specijalnosti.
U oblasti zdravstvene zaštite porodice vodi se porodični dosije na obrascu br. DO-04.
Porodični dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:
1) zdravstveni karton porodice (Obr.br. DO-04);
2) evidencija o radu patronažne službe (Obr.br. DO-04/1);
3) evidencija o zdravstvenoj nezi u kući (Obr.br. DO-04/2).
O bolničkom lečenju vodi se bolnički dosije na obrascu br. DO-5.
Bolnički dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:
1) istorija bolesti (Obr.br. DO-05);
2) bolesničko-statistički list (Obr.br. DO-05/1);
3) dijagnostičko-terapijska lista (Obr.br. DO-05/2);
4) list anestezije i reanimacije (Obr.br. DO-05/3);
5) list fizikalne medicine i rehabilitacije (Obr.br. DO-05/4);
6) evidencija o zdravstvenoj nezi (Obr.br. DO-05/5);
7) evidencija o izvršenim operacijama (Obr.br. DO-05/6);
8) evidencija o uzimanju i presađivanju delova ljudskog tela (Obr.br. DO-05/7);
9) otpusna lista (Obr.br. DO-05/9).
U pojedinim oblastima zdravstvene zaštite vode se protokoli na obrascu br. DO-6, i to:
1) protokol rada službe za higijenu i zaštitu životne sredine (Obr.br. DO-6/01);
2) protokol zdravstvene ispravnosti životnih namirnica i predmeta opšte upotrebe (Obr.br. DO-6/02);
3) protokol o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (Obr.br. DO-6/03);
4) protokol rada službe za socijalnu medicinu (Obr.br. DO-6/04);
5) protokol rada službe za medicinu rada (Obr.br. DO-6/05);
6) protokol zdravstvenog vaspitanja (Obr.br. DO-6/06);
7) protokol rada službe za epidemiologiju (Obr.br. DO-6/07).
O poseti lica i vrsti pruženih zdravstvenih usluga vode se protokoli na obrascu br. DO-6/12, i to:
1) protokol bolesnika (Obr.br. DO-6/12-1);
2) protokol laboratorije (Obr.br. DO-6/12-2);
3) protokol funkcionalne dijagnostike (Obr.br. DO-6/12-3);
4) protokol radiološke dijagnostike (Obr.br. DO-6/12-4);
5) protokol lica za ocenu radne sposobnosti (Obr.br. DO-6/12-5);
6) protokol lica ometenih u psihofizičkom razvoju (Obr.br. DO-6/12-6);
7) protokol evidencije o primeni vakcinacija po epidemiološkim indikacijama, zaštiti specifičnim imunoglobulinama i hemioprofilaksi (Obr.br. DO-6/12-7);
8) protokol patohistoloških nalaza (Obr.br. DO-6/12-8);
9) protokol prijema na obdukciju (Obr.br. DO-6/12-9);
10) protokol - registar kartoteke (Obr.br. DO-6/12-10).
U prometu i potrošnji lekova, primanju i izdavanju opojnih droga, o prikupljanju krvi, prijemu i preradi krvi vodi se protokol na obrascu br. DO-6/14.
Na osnovu protokola iz čl. 12, 13. i 14. ovog pravilnika vode se registri po jedinstvenoj metodologiji i međunarodnim standardima.
Dokumentaciono-izveštajni obrasci su:
1. Prijave i odjave zaraznih bolesti koje se podnose na obrascu DI-07, i to:
Podtač. 1)-7) (prestale da važe)
2. Prijave i odjave bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja koje se podnose na obrascu DI-08, i to:
1) prijava i odjava lica obolelog od raka (Obr.br. DI-08/1);
2) prijava i odjava lica obolelog od šećerne bolesti (Obr.br. DI-08/2);
3) prijava i odjava lica zavisnika opojnih droga (Obr.br. DI-08/3);
4) prijava i odjava lica obolelog od bolesti bubrega (Obr.br. DI-08/4);
5) prijava i odjava profesionalne bolesti (Obr.br. DI-08/5);
6) prijava i odjava lica obolelog od hemofilije (Obr.br. DI-08/6);
7) (prestala da važi)
3. Prijava porođaja se podnosi na obrascu DI-09.
4. Prijava pobačaja i prekida trudnoće koja se podnosi na obrascu DI-10.
Na osnovu prijava iz stava 1. ovog člana vode se knjige evidencija.
Dnevna evidencija vodi se na obrascu DE, i to:
1) dnevna evidencija o radu, oboljenjima i stanjima i povredama u ambulantno-dispanzerskoj službi (Obr.br. DE-01);
2) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u stomatološkoj službi (Obr.br. DE-02);
3) dnevna evidencija o radu u specijalističkoj službi (Obr.br. DE-03);
4) dnevna evidencija o patronaži i zdravstvenoj nezi u kući (Obr.br. DE-04);
5) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u bolničkoj službi (Obr.br. DE-05).
Obrasci izveštaja vode se prema rednom broju iz godišnjih programa statističkih istraživanja u oblasti zdravstva i dostavljaju se nadležnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa rokovima utvrđenim propisima o statističkim istraživanjima.
Obrasci iz čl. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16. i 17. ovog pravilnika odštampani su u prilogu ovog pravilnika i čine njegov sastavni deo.
Upisivanje podataka vrši se na osnovu uvida u rezultate pregleda, analiza i dokumentacije zdravstvene ustanove, na osnovu javnih i drugih isprava.
Ako se određeni podaci ne mogu upisati na način iz stava 1. ovog člana - upisuju se na osnovu izjave lica od koga se ti podaci uzimaju.
Podaci o utvrđenim oboljenjima, stanjima i povredama i leku upisuju se latiničnim nazivom i šiframa iz Međunarodne klasifikacije bolesti (10 revizija), Nacionalne farmakopeje i drugih propisa iz ove oblasti.
Podaci o radu i uslugama u zdravstvu upisuju se latiničnim, odnosno ćiriličnim nazivom i šiframa iz Međunarodne klasifikacije procedura u zdravstvu koju je utvrdila Svetska zdravstvena organizacija.
Pri vođenju evidencije u oblasti zdravstva primenjuju se jedinstveni metodološki principi, statistički standardi i standardi u oblasti zdravstva (definicije, klasifikacije i nomenklature).
Definicija sadrži opis pojmova koji se evidentiraju u oblasti zdravstva.
Klasifikacija sadrži šifru, naziv i opis podataka.
Nomenklatura sadrži popis podataka prema međunarodnom utvrđenom registru.
Obrada podataka iz zdravstvene dokumentacije i dnevnih evidencija vrši se na osnovu jedinstvenih programa za automatsku obradu.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaju da važe:
1) Uputstvo o jedinstvenim metodološkim principima i standardima za vođenje evidencija u oblasti zdravstva ("Službeni list SFRJ", br. 13/79);
2) Uputstvo za evidenciju podataka od interesa za celu zemlju u oblasti zdravstva, sastavljanje i dostavljanje izveštaja - metodološki materijal objavljen na osnovu odredaba Zakona o evidencijama u zdravstvu ("Službeni list SFRJ", br. 22/78).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ".
Obrasci koji su sastavni deo ovog pravilnika objavljeni su u "Sl. listu SRJ", br. 6/2000, str. 3-80.
Odredbe člana 16. stav 1. tačka 1. podatač. 1)-7) i tačka 2. podtačka 7) Pravilnika o sredstvima za vođenje evidencije u oblasti zdravstva ("Sl. list SRJ", br. 6/2000) prestale su da važe danom stupanja na snagu Pravilnika o prijavljivanju zaraznih bolesti i drugih slučajeva utvrđenih Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti ("Sl. glasnik RS", br. 98/2005), odnosno 23. novembra 2005. godine.