PRAVILNIK
O SREDSTVIMA ZA VOĐENJE EVIDENCIJA U OBLASTI ZDRAVSTVA

("Sl. list SRJ", br. 6/2000 i "Sl. glasnik RS", br. 98/2005 - dr. pravilnik)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se sredstva za vođenje evidencija u oblasti zdravstva, način upisivanja podataka, metodološki principi i standardi za vođenje tih evidencija i njihova obrada.

Član 2

Sredstvima za vođenje evidencija u oblasti zdravstva, u smislu ovog pravilnika, smatraju se:

1) osnovna dokumentacija;

2) dokumentaciono-izveštajni obrasci;

3) dnevne evidencije;

4) obrasci izveštaja.

Član 3

Osnovna dokumentacija je:

1) zdravstveni dosije;

2) stomatološki dosije;

3) specijalistički dosije;

4) porodični dosije;

5) bolnički dosije;

6) protokoli;

7) registri-baze podataka.

Član 4

Dokumentaciono-izveštajni obrasci su:

1) prijave i odjave obolelih i umrlih od zaraznih bolesti i epidemije zaraznih bolesti;

2) prijave i odjave bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja;

3) prijava porođaja;

4) prijava pobačaja i prekida trudnoće.

Član 5

Dnevne evidencije su:

1) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u ambulantno-dispanzerskoj službi;

2) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u stomatološkoj službi;

3) dnevna evidencija o radu u specijalističkoj službi;

4) dnevna evidencija o radu službe za patronažu i zdravstvenu negu u kući;

5) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u bolničkoj službi.

Član 6

Obrasci izveštaja su obrazac:

1) izveštaja o stanju i merama zaštite života i zdravlja ljudi u životnoj sredini (Obr.br. SI-01);

2) izveštaja o zdravstvenoj ispravnosti namirnica i predmeta opšte upotrebe (Obr.br. SI-02);

3) izveštaja o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće
(Obr.br. SI-03);

4) izveštaja socijalno-medicinske zaštite (Obr.br. SI-04);

5) izveštaja o pregledanim licima i radim mestima na posebnim uslovima rada (Obr.br. SI-05);

6) izveštaja o utvrđenim oboljenjima, stanjima i povredama (Obr.br. SI-06);

7) izveštaja o prijavljenim slučajevima zaraznih bolesti (Obr.br. SI-07);

8) izveštaja o bolestima od većeg socijalno-medicinskog značaja (Obr.br. SI-08);

9) izveštaja o porođajima (Obr.br. SI-09);

10) izveštaja o pobačajima i prekidima trudnoće (Obr.br. SI-10);

11) izveštaja o povredama na radu (Obr.br. SI-11);

12) izveštaja o broju poseta i o vrsti zdravstvenih usluga (Obr.br. SI-12);

13) izveštaja o imunizaciji protiv zarazni bolesti (Obr.br. SI-13);

14) izveštaja o prometu i potrošnji lekova, primanju i izdavanju opojnih droga (Obr.br. SI-14);

15) izveštaja o kadrovima (Obr.br. SI-15).

Član 7

U oblasti zdravstvene zaštite dece, školske dece i omladine, žena, opšte medicine i medicine rada vodi se zdravstveni dosije na obrascu br. DO-1.

Zdravstveni dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:

1) zdravstveni karton (Obr.br. DO-01);

2) evidencija o sistematskim pregledima (Obr.br. DO-01/1);

3) evidencija o radu i oboljenjima (Obr.br. DO-01/2);

4) karton imunizacije (Obr.br. DO-08/13-1);

5) karton o kontroli trudnoće (Obr.br. DO-9/09-1).

Član 8

U oblasti stomatološke zdravstvene zaštite vodi se stomatološki dosije na obrascu br. DO-2.

Stomatološki dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:

1) stomatološki karton (Obr.br. DO-02);

2) evidencija o zdravstvenom stanju usta i zuba (Obr.br. DO-02/1);

3) evidencija o radu i oboljenjima u stomatologiji (Obr.br. DO-02/2);

4) karton odgovarajuće stomatološke specijalističke službe.

Član 9

U odgovarajućoj specijalnosti vodi se specijalistički dosije na obrascu br. DO-03.

Specijalistički dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:

1) specijalistički karton (Obr.br. DO-03);

2) drugi ulošci odgovarajuće specijalnosti.

Član 10

U oblasti zdravstvene zaštite porodice vodi se porodični dosije na obrascu br. DO-04.

Porodični dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:

1) zdravstveni karton porodice (Obr.br. DO-04);

2) evidencija o radu patronažne službe (Obr.br. DO-04/1);

3) evidencija o zdravstvenoj nezi u kući (Obr.br. DO-04/2).

Član 11

O bolničkom lečenju vodi se bolnički dosije na obrascu br. DO-5.

Bolnički dosije iz stava 1. ovog člana čine sledeći ulošci:

1) istorija bolesti (Obr.br. DO-05);

2) bolesničko-statistički list (Obr.br. DO-05/1);

3) dijagnostičko-terapijska lista (Obr.br. DO-05/2);

4) list anestezije i reanimacije (Obr.br. DO-05/3);

5) list fizikalne medicine i rehabilitacije (Obr.br. DO-05/4);

6) evidencija o zdravstvenoj nezi (Obr.br. DO-05/5);

7) evidencija o izvršenim operacijama (Obr.br. DO-05/6);

8) evidencija o uzimanju i presađivanju delova ljudskog tela (Obr.br. DO-05/7);

9) otpusna lista (Obr.br. DO-05/9).

Član 12

U pojedinim oblastima zdravstvene zaštite vode se protokoli na obrascu br. DO-6, i to:

1) protokol rada službe za higijenu i zaštitu životne sredine (Obr.br. DO-6/01);

2) protokol zdravstvene ispravnosti životnih namirnica i predmeta opšte upotrebe (Obr.br. DO-6/02);

3) protokol o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (Obr.br. DO-6/03);

4) protokol rada službe za socijalnu medicinu (Obr.br. DO-6/04);

5) protokol rada službe za medicinu rada (Obr.br. DO-6/05);

6) protokol zdravstvenog vaspitanja (Obr.br. DO-6/06);

7) protokol rada službe za epidemiologiju (Obr.br. DO-6/07).

Član 13

O poseti lica i vrsti pruženih zdravstvenih usluga vode se protokoli na obrascu br. DO-6/12, i to:

1) protokol bolesnika (Obr.br. DO-6/12-1);

2) protokol laboratorije (Obr.br. DO-6/12-2);

3) protokol funkcionalne dijagnostike (Obr.br. DO-6/12-3);

4) protokol radiološke dijagnostike (Obr.br. DO-6/12-4);

5) protokol lica za ocenu radne sposobnosti (Obr.br. DO-6/12-5);

6) protokol lica ometenih u psihofizičkom razvoju (Obr.br. DO-6/12-6);

7) protokol evidencije o primeni vakcinacija po epidemiološkim indikacijama, zaštiti specifičnim imunoglobulinama i hemioprofilaksi (Obr.br. DO-6/12-7);

8) protokol patohistoloških nalaza (Obr.br. DO-6/12-8);

9) protokol prijema na obdukciju (Obr.br. DO-6/12-9);

10) protokol - registar kartoteke (Obr.br. DO-6/12-10).

Član 14

U prometu i potrošnji lekova, primanju i izdavanju opojnih droga, o prikupljanju krvi, prijemu i preradi krvi vodi se protokol na obrascu br. DO-6/14.

Član 15

Na osnovu protokola iz čl. 12, 13. i 14. ovog pravilnika vode se registri po jedinstvenoj metodologiji i međunarodnim standardima.

Član 16

Dokumentaciono-izveštajni obrasci su:

1. Prijave i odjave zaraznih bolesti koje se podnose na obrascu DI-07, i to:

Podtač. 1)-7) (prestale da važe)

2. Prijave i odjave bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja koje se podnose na obrascu DI-08, i to:

1) prijava i odjava lica obolelog od raka (Obr.br. DI-08/1);

2) prijava i odjava lica obolelog od šećerne bolesti (Obr.br. DI-08/2);

3) prijava i odjava lica zavisnika opojnih droga (Obr.br. DI-08/3);

4) prijava i odjava lica obolelog od bolesti bubrega (Obr.br. DI-08/4);

5) prijava i odjava profesionalne bolesti (Obr.br. DI-08/5);

6) prijava i odjava lica obolelog od hemofilije (Obr.br. DI-08/6);

7) (prestala da važi)

3. Prijava porođaja se podnosi na obrascu DI-09.

4. Prijava pobačaja i prekida trudnoće koja se podnosi na obrascu DI-10.

Na osnovu prijava iz stava 1. ovog člana vode se knjige evidencija.

Član 17

Dnevna evidencija vodi se na obrascu DE, i to:

1) dnevna evidencija o radu, oboljenjima i stanjima i povredama u ambulantno-dispanzerskoj službi (Obr.br. DE-01);

2) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u stomatološkoj službi (Obr.br. DE-02);

3) dnevna evidencija o radu u specijalističkoj službi (Obr.br. DE-03);

4) dnevna evidencija o patronaži i zdravstvenoj nezi u kući (Obr.br. DE-04);

5) dnevna evidencija o radu, oboljenjima, stanjima i povredama u bolničkoj službi (Obr.br. DE-05).

Član 18

Obrasci izveštaja vode se prema rednom broju iz godišnjih programa statističkih istraživanja u oblasti zdravstva i dostavljaju se nadležnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa rokovima utvrđenim propisima o statističkim istraživanjima.

Član 19

Obrasci iz čl. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16. i 17. ovog pravilnika odštampani su u prilogu ovog pravilnika i čine njegov sastavni deo.

Član 20

Upisivanje podataka vrši se na osnovu uvida u rezultate pregleda, analiza i dokumentacije zdravstvene ustanove, na osnovu javnih i drugih isprava.

Ako se određeni podaci ne mogu upisati na način iz stava 1. ovog člana - upisuju se na osnovu izjave lica od koga se ti podaci uzimaju.

Član 21

Podaci o utvrđenim oboljenjima, stanjima i povredama i leku upisuju se latiničnim nazivom i šiframa iz Međunarodne klasifikacije bolesti (10 revizija), Nacionalne farmakopeje i drugih propisa iz ove oblasti.

Podaci o radu i uslugama u zdravstvu upisuju se latiničnim, odnosno ćiriličnim nazivom i šiframa iz Međunarodne klasifikacije procedura u zdravstvu koju je utvrdila Svetska zdravstvena organizacija.

Član 22

Pri vođenju evidencije u oblasti zdravstva primenjuju se jedinstveni metodološki principi, statistički standardi i standardi u oblasti zdravstva (definicije, klasifikacije i nomenklature).

Definicija sadrži opis pojmova koji se evidentiraju u oblasti zdravstva.

Klasifikacija sadrži šifru, naziv i opis podataka.

Nomenklatura sadrži popis podataka prema međunarodnom utvrđenom registru.

Član 23

Obrada podataka iz zdravstvene dokumentacije i dnevnih evidencija vrši se na osnovu jedinstvenih programa za automatsku obradu.

Član 24

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaju da važe:

1) Uputstvo o jedinstvenim metodološkim principima i standardima za vođenje evidencija u oblasti zdravstva ("Službeni list SFRJ", br. 13/79);

2) Uputstvo za evidenciju podataka od interesa za celu zemlju u oblasti zdravstva, sastavljanje i dostavljanje izveštaja - metodološki materijal objavljen na osnovu odredaba Zakona o evidencijama u zdravstvu ("Službeni list SFRJ", br. 22/78).

Član 25

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ".

Napomene

Obrasci koji su sastavni deo ovog pravilnika objavljeni su u "Sl. listu SRJ", br. 6/2000, str. 3-80.

Odredbe člana 16. stav 1. tačka 1. podatač. 1)-7) i tačka 2. podtačka 7) Pravilnika o sredstvima za vođenje evidencije u oblasti zdravstva ("Sl. list SRJ", br. 6/2000) prestale su da važe danom stupanja na snagu Pravilnika o prijavljivanju zaraznih bolesti i drugih slučajeva utvrđenih Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti ("Sl. glasnik RS", br. 98/2005), odnosno 23. novembra 2005. godine.