PRAVILNIKO REGISTRU SERTIFIKACIONIH TELA ZA IZDAVANJE KVALIFIKOVANIH ELEKTRONSKIH SERTIFIKATA U REPUBLICI SRBIJI("Sl. glasnik RS", br. 48/2005, 82/2005 i 116/2005) |
Ovim pravilnikom propisuje se sadržaj i način vođenja Registra sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Registar), način podnošenja zahteva za upis u Registar, potrebna dokumentacija koja se prilaže uz zahtev, obrazac zahteva, kao i način objavljivanja podataka iz Registra.
Registar, u skladu sa Zakonom o elektronskom potpisu, vodi ministarstvo nadležno za informaciono društvo (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Registar sadrži sledeće podatke:
1) redni broj upisa u Registar;
2) broj i datum rešenja o upisu u Registar;
3) datum upisa u Registar;
4) naziv sertifikacionog tela;
5) matični broj;
6) poresko-identifikacioni broj (PIB);
7) sedište (ulica i broj, poštanski broj i mesto, država);
8) podaci o upisu sertifikacionog tela u registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar koji se vodi u skladu sa zakonom (broj rešenja o upisu u registar, oblik organizovanja, šifra i opis delatnosti);
9) broj poslovnog računa i naziv poslovne banke kod koje se vodi poslovni račun;
10) ime i prezime, naziv funkcije, matični broj i prebivalište odnosno boravište odgovornog lica koje zastupa sertifikaciono telo i obim njegovih ovlašćenja;
11) službena elektronska adresa odgovornog lica (e-mail);
12) adresu Internet strane sertifikacionog tela;
13) brojeve telefona i faksa sertifikacionog tela; .
14) naziv, adresa/elektronska adresa i telefonski brojevi službe sertifikacionog tela za odnose sa strankama;
15) broj i datum rešenja o brisanju iz Registra.
U Registar se upisuju sve promene podataka iz stava 1. ovog člana.
Pored podataka iz člana 2. ovog pravilnika, sastavni deo Registra su i dokumenti na osnovu kojih je izvršena registracija.
Dokumenti iz stava 1. ovog člana čuvaju se u skladu sa propisima kojima se uređuje čuvanje arhivske građe.
Registar se vodi u papirnom obliku kao Knjiga sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata i u elektronskom obliku kao Elektronski registar sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata (u daljem tekstu: Elektronski registar).
Zahtev za upis u Registar (u daljem tekstu: zahtev) podnosi se u pismenom obliku, neposredno ili poštom, na Obrascu 1. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Dokumentacija koja se prilaže uz zahtev podnosi se u originalu ili se prilaže kopija overena od strane nadležnog organa.
Zahtev se može podneti i elektronskim putem, tako što podnosilac unosi podatke u obrazac iz člana 5. ovog pravilnika, koji se objavljuje na Internet strani Ministarstva, a dokumentacija koja se prilaže uz zahtev dostavlja se u elektronskoj formi na elektronsku adresu Ministarstva.
Podnosilac je dužan da, u roku od pet dana od dana podnošenja zahteva elektronskim putem, dostavi Ministarstvu original dokumentacije iz stava 1. ovog člana.
Kao datum i vreme podnošenja zahteva uzima se datum i vreme prijema dokumentacije iz stava 2. ovog člana.
Ako dokumentacija nije dostavljena na način i u roku iz stava 2. ovog člana, smatraće se da zahtev nije podnet.
Zahtev se podnosi na jeziku i pismu koji su u službenoj upotrebi u Republici Srbiji.
Ukoliko želi da određene podatke registruje i na stranom jeziku, podnosilac zahteva mora uz zahtev dostaviti i prevod na taj jezik overen od sudskog tumača za taj jezik.
Podnosilac uz Zahtev prilaže:
1) izvod iz registra privrednih subjekata ili drugog registra koji se vodi u skladu sa zakonom;
2) uverenje da nije pokrenut stečajni ili likvidacioni postupak;
3) bilans stanja overen od strane ovlašćenog revizora ili izvod iz bilansa stanja, odnosno iskaz o ukupnim prihodima od vršenja delatnosti za prethodne tri godine i za period u tekućoj godini do podnošenja zahteva;
4) uverenje o bonitetu izdato od strane nadležnog organa;
5) dokument o organizaciji, politici poslovanja i vlasničkim odnosima;
6) Interna pravila rada sertifikacionog tela;
7) dopunske podatke o stručnoj spremi, specijalnosti u struci, potrebnom iskustvu u struci i referencama za stalno zaposlene;
8) kopiju polise osiguranja od rizika i odgovornosti za moguću štetu nastalu vršenjem usluga izdavanja elektronskih sertifikata u skladu sa Politikom sertifikacije;
9) potvrdu o uplaćenoj administrativnoj taksi, u skladu sa zakonom.
Zahtev za promenu podataka upisanih u Registar podnosi se u pismenom obliku, u roku od osam dana od dana nastanka promene, na Obrascu 2. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se na način utvrđen ovim pravilnikom za podnošenje zahteva.
Upis sertifikacionog tela u Knjigu sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata i u Elektronski registar, Ministarstvo vrši na dan donošenja rešenja o upisu u Registar.
Elektronski registar javno je dostupan na Internet strani Ministarstva.
Elektronski registar potpisuje se kvalifikovanim elektronskim potpisom Ministarstva.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjivaće se od 1. septembra 2005. godine.
Samostalni članovi Pravilnika o dopuni
Pravilnika
o registru sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih
elektronskih sertifikata u Republici Srbiji
("Sl. glasnik RS", br. 82/2005)
Član 1
Pravilnik o registru sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", broj 48/05) prestaje da se primenjuje danom stupanja na snagu ovog pravilnika, a primenjivaće se od 1. januara 2006. godine.
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni članovi
Pravilnika o dopuni
Pravilnika o registru sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih
elektronskih sertifikata u Republici Srbiji
("Sl. glasnik RS", br. 116/2005)
Član 1
Pravilnik o registru sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", br. 48/05 i 82/05) primenjivaće se od 1. jula 2006. godine.
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Ministarstvo nauke i zaštite životne sredine |
|
|
Nemanjina 22-26 |
|
|
11000 Beograd |
|
|
ZAHTEV ZA UPIS U REGISTAR SERTIFIKACIONIH TELA ZA IZDAVANJE KVALIFIKOVANIH ELEKTRONSKIH SERTIFIKATA U REPUBLICI SRBIJI
1. |
___________________________________________________________________________________________________________________ |
|
(naziv sertifikacionog tela) |
|
|
2. |
Matični broj: ________________________________ 3. Poresko-identifikacioni broj (PIB): ______________________________________ |
|
|
4. |
Registrovano kod: __________________________________________________________________________________________________ |
|
(navesti registar u kome je izvršen upis pravnog lica) |
|
Broj rešenja o upisu u registar: _______________________________ Datum upisa u registar: ___________________________________ |
|
|
5. |
Mesto sedišta: ______________________________________________ Poštanski broj: _________________________________________ |
|
Ulica: __________________________________________________________________ Broj: ______________________________________ |
|
Država: ________________________________ Telefon: ____________________ Faks: __________________________________________ |
|
E-mail: ______________________________________________ WWW adresa: _________________________________________________ |
|
Naziv službe za odnose sa strankama: _________________________________________________________________________________ |
|
Adresa: ____________________________________________________________________________________________________________ |
|
E-mail: __________________________________________________________________________Telefon: ___________________________ |
|
|
6. |
Oblik organizovanja pravnog lica: _____________________________________________________________________________________ |
|
Šifra i opis delatnosti: ________________________________________________________________________________________________ |
|
|
7. |
Naziv poslovne banke: ______________________________________________________________________________________________ |
|
Broj poslovnog računa: ______________________________________________________________________________________________ |
8. |
Odgovorna lica za zastupanje |
|
Ime i prezime: __________________________________________________________ Matični broj: ________________________________ |
|
Naziv funkcije: _________________________________________________Obim ovlašćenja: _____________________________________ |
|
E-mail: ______________________________________________________ Telefon: __________________ Faks: ______________________ |
|
Ime i prezime: __________________________________________________________ Matični broj: ________________________________ |
|
Naziv funkcije: _________________________________________________Obim ovlašćenja: _____________________________________ |
|
E-mail: ______________________________________________________ Telefon: __________________ Faks: ______________________ |
|
|
Uz Zahtev prilažem: |
|
1) |
izvod iz registra privrednih subjekata ili drugog registra koji se vodi u skladu sa zakonom; |
2) |
uverenje da nije pokrenut stečajni ili likvidacioni postupak; |
3) |
bilans stanja overen od strane ovlašćenog revizora ili izvod iz bilansa stanja, odnosno iskaz o ukupnim prihodima od vršenja delatnosti za prethodne tri godine i za period u tekućoj godini do podnošenja zahteva; |
4) |
uverenje o bonitetu izdato od strane nadležnog organa; |
5) |
dokument o organizaciji, politici poslovanja i vlasničkim odnosima; |
6) |
interna pravila rada sertifikacionog tela; |
7) |
dopunske podatke o stručnoj spremi, specijalnosti u struci, potrebnom iskustvu u struci i referencama za stalno zaposlene; |
8) |
kopiju polise osiguranja od rizika i odgovornosti za moguću štetu nastalu vršenjem usluga izdavanja elektronskih sertifikata u skladu sa politikom sertifikacije; |
9) |
potvrdu o uplaćenoj administrativnoj taksi, u skladu sa zakonom. |
U ______________________ |
|
Podnosilac zahteva |
Dana __________________ |
|
__________________ |
Ministarstvo nauke i zaštite životne sredine |
|
|
Nemanjina 22-26 |
|
|
11000 Beograd |
|
|
ZAHTEV ZA PROMENU PODATAKA UPISANIH U REGISTAR SERTIFIKACIONIH TELA ZA IZDAVANJE KVALIFIKOVANIH SERTIFIKATA U REPUBLICI SRBIJI
|
|
|
|
|
1. |
_______________________________________________________________________________________________________________ |
|
||
|
Naziv sertifikacionog tela |
|
||
|
|
|
|
|
2. |
__________________________________________ |
|
_________________________________________ |
|
|
Redni broj upisa u Registar |
|
Datum upisa u Registar |
|
|
|
|
|
|
3. |
Matični broj: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
_______________________________________________________________________________________________________________ |
|
||
Vrsta promene |
|
|||
_________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|||
Razlog promene |
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
________________________ |
|
|
|
|
Datum promene |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uz Zahtev prilažem:
__________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________
U ______________________ |
|
Podnosilac zahteva |
Dana __________________ |
|
__________________ |