ODLUKA
O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2005. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/2005 i 51/2005)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2005. godinu (u daljem tekstu: Program), koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz:

Red. br.

NAZIV PRIHODA

U dinarima

% udeo

A.

 

Subvencije iz Budžeta grada za 2005. godinu

505.000.000,00

81,1

   

1.

Kapitalne subvencije

190.000.000,00

30,5

2.

Tekuće subvencije

315.000.000,00

50,6

1.

 

- zakupnina za poslovni prostor u 2005. godini sa PDV (455.000.000,00 din.)

 

 

2.

- zakupnina koja nije naplaćena u prethodnim godinama (vanredni prihodi iz prethodnih godina - naplaćena ispravka vrednosti potraživanja) 50.000.000,00 din.

 

 

B.

 

Ostali prihodi

26.000.000,00

4,2

 

1.

 

 

 

- Prihodi od zakupaca za refundirane troškove (PC "Apolo", Pothodnik, Matičarsko zdanje, Dom kulture Veternik, Petrovaradinska tvrđava, Vojvođanskih brigada 17)

16.000.000,00

2,6

2.

- Prihodi od kamata na slobodna sredstva

8.000.000,00

1,3

3.

- Preneti gotovinski ekvivalenti i gotovina iz 2004. godine

2.000.000,00

0,3

 

Svega (A+B)

531.000.000,00

85,3

V.

 

Prihodi nastali kao razlika između prodajne cene i cene izgradnje poslovno stambenih prostora na objektu Radničko-Stražilovska u 2005. godini

4.000.000,00

0,6

 

Ukupno: (A+B+V)

535.000.000,00

85,9

G.

 

Preneta neutrošena sredstva iz budžeta grada za revitalizaciju starog jezgra grada i podgrađa Petrovaradinske tvrđave iz 2004. godine

87.430.250,00

14,1

Ukupno prihodi: (A+B+V+G)

622.430.250,00

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. Odluke o programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2005. godini raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima:

Prog. tačaka

NAZIV RASHODA

Dinara

% udeo

1.

2.

3.

4.

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

190.000.000,00

30,5

1.1.

Dečija ustanova Novo naselje (nastavak radova iz 2004.)

32.000.000,00

 

1.2.

Sigurna ženska kuća

20.000.000,00

 

1.3.

Izgradnja sportske hale u Futogu

136.500.000,00

 

1.4.

Projektna dokumentacija za izgradnju

1.500.000,00

 

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

158.069.750,00

25,4

2.1.

Objekti na Petrovaradinskoj tvrđavi

1.750.000,00

0,28

2.2.

Objekti obrazovanja i kulture

22.490.000,00

3,6

2.3.

Objekti lokalne samouprave

61.340.000,00

9,9

2.4.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

39.375.000,00

6,3

2.5.

Poslovni objekti - poslovni prostori

27.000.000,00

4,3

2.6.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

3.614.750,00

0,6

2.7.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

2.500.000,00

0,4

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

130.250,00

0,02

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

130.250,00

 

(Svega 1+2+3)

349.700.000,00

56,2

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

183.300.000,00

29,5

4.1.

Troškovi osiguranja

7.200.000,00

1,1

4.2.

Porez na imovinu

10.600.000,00

1,7

4.3.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

500.000,00

0,1

4.4.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

45.000.000,00

7,2

4.5.

Troškovi "Javnog preduzeća" - direktni

90.000.000,00

14,5

 

 

4.5.1.

- materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,..)

26.800.000,00

4,2

 

4.5.2.

- lična primanja zaposlenih sa porezima i doprinosima po Posebnom kolektivnom ugovoru za javna i javna komunalna preduzeća Grada Novog Sada (VIII/03)

63.200.000,00

10,3

4.6.

Troškovi "Javnog preduzeća" - indirektni

24.000.000,00

3,9

 

4.6.1.

- troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17

16.000.000,00

2,6

 

4.6.2.

- lična primanja i naknade poslovodstva sa porezima i doprinosima

8.000.000,00

1,3

4.7.

Troškovi marketinga

3.400.000,00

0,6

4.8.

Troškovi štampanja časopisa DANS

1.200.000,00

0,2

4.9.

Naknada fondu "Melanija Bugarinović"

1.400.000,00

0,2

5.

 

Rezervisana sredstva za realizaciju Programa po posebnim preporukama Gradonačelnika i odlukama Upravnog odbora Preduzeća

2.000.000,00

0,3

Ukupno (1 do 5)

535.000.000,00

86,0

6.

 

Troškovi (rashodi) usluga održavanja objekata - zgrada iz prenetih sredstava za revitalizaciju starog jezgra Grada i podgrađa Petrovaradinske tvrđave u 2005.

87.430.250,00

14,0

Ukupno (1 do 6)

622.430.250,00

100,0

Član 4

Upravni odbor može na predlog Gradonačelnika Grada Novog Sada da izvrši promenu namene sredstava i visinu sredstava za osnovne namene, raspoređenih članom 3. ove odluke sa tolerancijom 5 indeksnih poena kao i visinu novčanih sredstava u okviru osnovne namene.

Član 5

Neutrošena novčana sredstva za osnovne namene iz člana 3. ove odluke preneće se u narednu godinu i koristiti prema programu za 2006. godinu.

Član 6

Upravni odbor i direktor Javnog preduzeća dužni su da upravljaju finansijskim sredstvima radi očuvanja i uvećanja njihove realne vrednosti.

U izuzetnim slučajevima, a u cilju realizacije Programa, Upravni odbor može da donese odluku o uzimanju kredita, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Gradonačelnika Grada Novog Sada i pod najpovoljnijim uslovima.

Član 7

Hitne intervencije koje su navedene u tački 2.7. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2005. godini plaćaju se po nalogu direktora JP "Poslovni prostor", a o utrošku sredstava za iste direktor je dužan obavestiti Upravni odbor javnog preduzeća "Poslovni prostor".

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).

Član 8

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM

IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2005. GODINI

 

I.

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2005. godini, ovim Programom precizno se definišu svi objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:

Prog. tačaka

NAZIV RASHODA

U dinarima

% udeo

1.

2.

3.

4.

1.

 

Izgradnja poslovnih objekata

190.000.000,00

30,5

1.1.

Izgradnja objekta dečije ustanove na Novom naselju (nastavak radova iz 2004)

32.000.000,00

1.2.

Izgradnja objekta "Sigurne ženske kuće" (nastavak radova iz 2004)

20.000.000,00

1.3.

Izgradnja sportske hale u Futogu

138.000.000,00

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora:

158.069.750,00

25,4

2.1.

 

Objekti na Petrovaradinskoj tvrđavi

1.750.000,00

0,3

-

Sanacija objekata - Gornji plato

1.750.000,00

 

2.2.

 

Objekti obrazovanja i kulture

22.490.000,00

3,6

-

Dunavska 1, Biblioteka - sanacija i adaptacija objekta, rekonstrukcija instalacija (nastavak radova iz 2004)

10.000.000,00

-

"Centar za kulturu", Zmaj Jovina 4 - (privođenje nameni dvorišnog objekta)

20.000,00

-

"Centar za kulturnu animaciju", Muzička omladina - Katolička porta 2 - popravka krova, bojenje plafona

100.000,00

-

"Novosadsko pozorište - Ujvideki Szinhaz", J. Subotića - tekuće i investiciono održavanje

1.000.000,00

-

Šumadijska, KUD "Svetozar Marković" - popravka krova, popravka instalacija grejanja, vodovoda i kanalizacije, popravka parketa i krečenje sale

1.150.000,00

-

J. Subotića 8-10, Rusinsko kulturno-prosvetno društvo - adaptacija sale, kancelarija, sanitarnog bloka

250.000,00

-

Ulica VIII br. 10, Šangaj - adaptacija za kulturne aktivnosti dece i omladine

2.600.000,00

-

Bukovac, Vidovdanska 14 - KUD "Milica Stojadinović-Srpkinja" - rekonstrukcija sanitarnog čvora, popravka stolarije, popravka plafona, molersko-farbarski radovi

220.000,00

 

-

Budisava, Dom kulture, Vojvođanska 100 - uvođenje gasnog grejanja, molersko-farbarski radovi

650.000,00

 

-

Kisač, Slovačka 22 - KIC - "Radio Kisač" - adaptacija potkrovlja - (nastavak radova iz 2004), uvođenje gasnog grejanja

2.150.000,00

-

Futog, Cara Lazara 42 - Dom kulture - adaptacija potkrovlja (nastavak radova iz 2004)

3.900.000,00

-

Futog, OŠ "D. Maksimović" - dogradnja četiri učionice

450.000,00

2.3.

 

Objekti lokalne samouprave

61.340.000,00

9,9

-

Trg slobode 1 - rekonstrukcija objekta Gradske kuće - sale, kancelarije, stepeništa, sanitarni čvorovi

30.000.000,00

-

Žarka Zrenjanina 2 - ugradnja tri potisna lifta

8.000.000,00

-

Radnička 2 - popravka krovnog pokrivača

250.000,00

-

Trg mladenaca 7 - Matičarsko zdanje - popravka fasade i krova

3.300.000,00

-

Kralja Aleksandra 1 - adaptacija potkrovlja (nastavak radova iz 2004)

300.000,00

-

Modene 1 - Gradski promotivni centar (nastavak radova iz 2004)

1.800.000,00

-

Kralja Aleksandra 14 - Komesarijat za izbeglice - popravka i bojenje stolarije i radijatora (nastavak radova iz 2004)

200.000,00

-

Bul. Despota Stefana 7 - Češki magacin - izvođenje elektroinstalacija

850.000,00

-

MZ "Slana bara", Čenejska 54 - priključak za kanalizaciju, popravka podova i farbarski radovi

450.000,00

-

MZ "Jugovićevo", Tarasa Šefčenka 1 - skidanje tapeta, molersko-farbarski radovi

350.000,00

-

MZ "Liman", Drage Spasić 1 - zamena podova u kancelarijama, zamena bravarije

280.000,00

-

MZ "Boško Buha", Fruškogorska 8 - zamena bravarije

520.000,00

-

MZ "Južni telep", Janošikova 1 - popravka podova, molersko-farbarski radovi

650.000,00

-

MZ "Šangaj", Ulica III br. 8 - sanacija konstrukcije, zidova i podova, hidroizolacija, popravka instalacija, molersko-farbarski radovi (nastavak radova iz 2004)

600.000,00

-

MZ "Detelinara", Braće Popović 4 - popravka krova i plafona, farbarski radovi

50.000,00

-

MZ "Dunav" - zamena bravarije

580.000,00

-

MZ "Klisa", Savska 27 - uvođenje gasnog grejanja (nastavak radova iz 2004), krečenje, zamena podova

480.000,00

-

MZ "Radnički", Braće Mogin 2 - popravka plafona, krečenje prostorija, zamena podova, popravka instalacija kanalizacije

350.000,00

-

MZ "Salajka", Šajkaška 26 - uvođenje gasnog grejanja

350.000,00

-

MZ "Kać", Kralja Petra I br. 2 - rekonstrukcija objekta

3.000.000,00

-

MZ "Kovilj", Laze Kostića 70 - uvođenje gasnog grejanja (nastavak radova iz 2004), sanacija sleganja

1.000.000,00

-

MZ "Stepanovićevo", V. S. Stepanovića 112 - uvođenje gasnog grejanja (nastavak radova iz 2004), zamena i popravka vrata i prozora, zamena podova, postavljanje zaštitnih rešetki

1.020.000,00

 

-

MZ "Kisač", Slovačka 10 - fasaderski i molersko-farbarski radovi, uvođenje gasnog grejanja (nastavak radova iz 2004.)

350.000,00

 

-

MZ "Rumenka", Vojvođanska 19 - uvođenje gasnog grejanja (nastavak radova iz 2004.)

350.000,00

-

MZ "Ledinci", Zmaj Jovina 19 - popravka krova, postavljanje zaštitnih rešetki

950.000,00

-

MZ "Stari Ledinci", Vuka Karadžića 98 - popločavanje ulaza, popravka i bojenje stolarije, izgradnja sanitarnog čvora u suterenu

500.000,00

-

MZ "Futog", Cara Lazara 42 - sanacija međuspratne konstrukcije, popravka krova, rekonstrukcija sanitarnog čvora, zamena poda u hodniku

1.900.000,00

-

Futog, Cara Lazara 141 - sanacija objekta

900.000,00

-

Kovilj, Dom penzionera, Laze Kostića 113 - popravka krova, dimnjaka, plafona i vodovodne instalacija

960.000,00

-

Budisava, Cara Dušana 108 - Crkveni dom - popravka fasade

50.000,00

 

Ostali objekti

1.000.000,00

2.4.

 

Javni objekti od interesa lokalne samouprave:

39.375.000,00

6,3

-

Antona Čehova 4 - rekonstrukcija objekta, I faza

450.000,00

-

Apotekarska ustanova Novi Sad - adaptacija prostora

5.600.000,00

-

Dom zdravlja Novi Sad - adaptacija objekata

22.000.000,00

-

Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine u Novom Sadu
- Centar za dečiju habilitaciju i rehabilitaciju

200.000,00

-

"Sinagoga" (nastavak radova iz 2004.)

800.000,00

-

Miletićeva 28 - Gradska organizacija slepih i slabovidih - popravka krova, fasade, prozora, vrata i podova

1.650.000,00

-

Centar za socijalni rad Grada Novog Sada - 3. Ognjena Vuka 13 i 15, izgradnja kosih krovova i adaptacija dvorišnog objekta

8.000.000,00

-

Futog, Vatrogasni dom - popravka krova i stolarsko-farbarski radovi

390.000,00

-

Rumenka, Vatrogasni dom - popravka fasade

165.000,00

-

Budisava, Vatrogasni dom - popravka krova, instalacije vodovoda

120.000,00

2.5.

 

Poslovni objekti - poslovni prostori

27.000.000,00

4,3

-

Privođenje objekata nameni u skladu sa važećim regulacionim planovima

10.000.000,00

-

Tehničko poboljšanje funkcionisanja objekata i opreme

10.000.000,00

-

Investiciono ulaganje u instalacije - grejanje, gas, vodovod i kanalizaciju, elektro instalacije

5.000.000,00

-

Sanacija zajedničkih delova poslovno - stambenih zgrada - srazmerno učešće u finansiranju sa skupštinom zgrade

2.000.000,00

2.6.

 

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

3.614.750,00

0,6

-

Protivpožarni aparati, hidranti i oprema

230.000,00

-

Eskalatori

170.750,00

-

Klima uređaji

120.000,00

-

Trafo stanice

250.000,00

-

Liftovi

244.000,00

-

Oprema u objektima

2.600.000,00

2.7.

 

Hitne intervencije u poslovnim objektima - prostorima

2.500.000,00

0,4

3

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije:

1.630.250,00

0,3

3.1.

 

Rekonstrukcija

130.250,00

 

-

Značajni objekti za Grad

130.250,00

3.2.

 

Izgradnja

1.500.000,00

 

-

Sportska hala Futog

1.500.000,00

 

Ukupno (1+2+3)

349.700.000,00

56,2

 

II.

 

RASHODI NA REALIZACIJI PROGRAMA

4.1. Troškovi osiguranja osnovnih sredstava

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njemu nastaju, osiguranje prostora će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost za šta se planski rezervišu sredstva u iznosu od:

7.200.000,00 dinara

4.2. 4.3. i 4.4. Zakonske obaveze

Na ime poreskih obaveza preduzeća (poreza na imovinu, porez na dodatu vrednost - PDV, porez na dobit preduzeća) planiraju se sredstva u iznosu od:

56.100.000,00 dinara

4.5. Troškovi Javnog preduzeća - direktni troškovi

4.5.1. Materijalni troškovi

Na ime materijalnih troškova preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenja, kancelarijski materijal, takse, veštačenja, nabavka opreme...) planski se određuje iznos sredstava od:

26.800.000,00 dinara

Naziv

U dinarima

Potrošni materijal

375.000,00

Kancelarijski materijal

1.125.000,00

Troškovi elektr. energije

800.000,00

Troškovi goriva

625.000,00

Troškovi grejanja

2.275.000,000

PTT (pisma i telefoni)

2.500.000,00

Investiciono održavanje

2.675.000,00

Troškovi obezbeđenja

1.875.000,00

Literatura, časopisi, službeni list

400.000,00

Radničke sportske igre

800.000,00

Troškovi vode i higijene

1.250.000,00

Tekuće usavršavanje

500.000,00

Usluge održavanja i servisiranje opreme

1.700.000,00

Troškovi rada studenata (prinudna iseljenja)

300.000,00

Nepovratna pomoć, lečenje

700.000,00

Dnevnice, službeni put

200.000,00

Troškovi veštačenja i savetovanja

500.000,00

Troškovi oglasa

700.000,00

Opravka vozila

300.000,00

Reprezentacija

800.000,00

Troškovi platnog prometa

700.000,00

Ugovor o delu

650.000,00

Doprinosi za korišćenje građev. zemljišta

100.000,00

Advokatske usluge

300.000,00

Rep. takse, sud. prinudna naplata

2.500.000,00

Otpis sitnog inventara i auto guma

150.000,00

Rashodi iz ranijih godina

100.000,00

Oprema-nabavka

1.900.000,00

Svega:

26.800.000,00

4.5.2. Lična primanja zaposlenih

Bruto zarade i naknade za 48 radnika su planirane u ukupnom iznosu od 63.200.000,00 dinara, odnosno 10,3% od ukupno planiranih prihoda Preduzeća. Zarade u preduzeću utvrđuju se na osnovu kriterijuma i merila određenih Pojedinačnim kolektivnim ugovorom i Ugovorom o radu zaključenim sa svim zaposlenim radnicima, saglasno Zakonu o radu. Planirana osnovica za obračun zarada zaposlenih radnika za 2005. godinu jeste isplaćeni iznos u mesecu decembru 2004. godine uvećan za projektovani procenat inflacije od 8,3% na godišnjem nivou.

4.6. Troškovi preduzeća - indirektni troškovi

4.6.1. Troškovi koji se refundiraju od zakupaca (PC "Apolo", Pothodnik, Matičarsko zdanje, DK Veternik, Petrovaradinska tvrđava i Vojvođanskih brigada 17) a koji zbog funkcionisanja navedenih objekata zajedničke troškove prema isporučiocu usluga (el. energija, grejanje, održavanje, obezbeđenje) plaća JP "Poslovni prostor". U istom prihodnom iznosu planirana su i rashodna sredstva u iznosu od

16.000.000,00 dinara.

4.6.2. Iznos sredstava za obračun i isplatu zarada poslovodstva preduzeća u 2005. godini planiran je na nivou od 8.000.000,00 dinara i čine 1,3% od ukupnih prihoda.

Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna nadoknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:

- predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

- članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

- mesečna naknada člana Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5% zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženjem od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.

4.7. Troškovi marketinga

Na ime troškova marketinga (promocija izgradnje -- prodaje novih poslovno stambenih jedinica u objektu Radničko - Stražilovska, promocija Petrovaradinske tvrđave, PC "Apola", DK Veternik, reklame i propagande, sponzorstva i donatorstva, (za udruženja, društva i klubove koji pre svega okupljaju decu i omladinu, talentovane pojedince u oblasti nauke, kulture i umetnosti) planiraju se sredstva u iznosu od

3.400.000,00 dinara

4.8. Troškovi štampanja časopisa DANS

Na ime troškova štampanja časopisa DANS planiraju se sredstva u iznosu od

1.200.000,00 dinara

4.9. Fond "Melanije Bugarinović"

Naknada Fondu "Melanije Bugarinović" planski se opredeljuje od zakupnine legata u Beogradu u iznosu od

1.400.000,00 dinara

5. Posebno rezervisana sredstva

Rezervisana sredstva za realizaciju Programa mogu se koristiti za finansiranje konkretnih programa koji se finansiraju iz Budžeta Grada Novog Sada. U svakom konkretnom slučaju Odluku donosi Upravni odbor Preduzeća na predlog gradonačelnika Grada Novog Sada. Za ovu namenu se planiraju sredstva u iznosu od

2.000.000,00 dinara

6. Rashodi (troškovi) na revitalizaciji starog jezgra grada i podgrađa Petrovaradinske tvrđave

Odlukom Skupštine Grada od 23. decembra 2004. godine o izmenama Odluke o utvrđivanju Programa revitalizacije starog jezgra Grada Novog Sada i podgrađa Petrovaradinske tvrđave i održavanja spoljnih delova zgrada na teritoriji Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 32/2004), Javnom preduzeću "Poslovni prostor" obezbeđena su i preneta sredstva koja će se realizovati u 2005. godini u iznosu od

87.430.250,00 dinara

7. Poslovno stambeni objekat u Novom Sadu na uglu ulica Radničko - Stražilovska

Javno preduzeće "Poslovni prostor" pored poslova koji su mu od strane osnivača povereni, baviće se i tržišnim poslovima - izgradnjom poslovno-stambenog objekta na uglu ulica Radničko-Stražilovska Novi Sad.

Višak sredstava u odnosu prodajna cena - cena izgradnje u planiranom iznosu za 2005. godinu, od 4.000.000,00 dinara kroz ovaj program, raspoređena su za projekte od posebnog interesa za Grad Novi Sad.