ODLUKA
O UREĐENJU GRADA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 20/2005)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se opšti uslovi uređenja grada, uslovi za uređenje javnih površina i mere za njihovo sprovođenje, obaveze vlasnika i zakupaca objekata i korisnika zemljišta, u cilju korišćenja, čuvanja i održavanja objekata koji su postavljeni na javnim površinama, zaštite i uređenja područja grada Kragujevca.

Član 2

Pod područjem grada Kragujevca podrazumeva se područje naseljenog mesta Kragujevac, u smislu Zakona o teritorijalnoj organizaciji RS.

Član 3

Pod uređenjem grada, u smislu ove odluke, smatra se:

1. opšte uređenje koje obuhvata uređenje, održavanje i zaštitu javnih površina, obaveze vlasnika i zakupaca objekata i korisnika zemljišta;

2. privremeno zauzeće javnih površina radi postavljanja objekata i uređaja na javnim površinama, u skladu sa odobrenjem;

3. uređenje i održavanje javnih zelenih površina;

4. raskopavanje i dovođenje raskopanih ili na drugi način oštećenih javnih površina i objekata u ispravno stanje;

5. plakatiranje i javna dekoracija;

6. osvetljavanje zgrada i objekata, uređenje izloga i postavljanje firmi,

7. obeležavanje ulica, trgova i zgrada.

Član 4

Javna površina u smislu ove odluke jeste prostor utvrđen planom za objekte čije je korišćenje, odnosno izgradnja od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a koja može biti određena kao:

1. izgrađeno javno građevinsko zemljište koje je u opštoj upotrebi, i to:

- kolovozi, trotoari, pešačke staze, trgovi, prolazi, nadvožnjaci, stepeništa koja povezuju površine javnog saobraćaja, mostovi, kejovi;

- javne zelene površine između i oko zgrada, ulični travnjaci, javna dečija igrališta;

- parkovi, skverovi, park-šume;

- zajednička dvorišta u zgradama kolektivnog stanovanja, prolazi, i

- druge izgrađene površine namenjene za javno korišćenje.

2. Neizgrađeno javno građevinsko zemljište koje je odgovarajućim planskim aktom predviđeno za objekte čija je izgradnja od opšteg interesa, ili za objekte namenjene za javno korišćenje.

Član 5

Objekti i uređaji koji se, na osnovu odobrenja nadležnog organa, mogu postavljati na javnim površinama su:

1. letnje bašte,

2. tende i nadstrešnice,

3. izložbeni pultovi za prodaju neprehrambenih proizvoda,

4. pultovi za prodaju knjiga, časopisa, drugih publikacija, kaseta, i dr.,

5. pultovi za izlaganje i prodaju ukrasnih predmeta,

6. slobodnostojeće ili zidne vitrine za izlaganje robe,

7. reklamne oznake,

8. rashladni uređaji za prodaju industrijskog sladoleda, kremova i osvežavajućih bezalkoholnih napitaka,

9. aparati za kokice,

10. montažne ograde i žardinjere,

11. objekti za izvođenje zabavnih programa,

12. drugi objekti, uređaji i ostala zauzeća javnih površina.

Član 6

Radi sprovođenja odredaba ove Odluke, izvršni organ grada rešenjem obrazuje Gradski savet za uređenje grada Kragujevca, kao stručno radno telo.

Gradski savet za uređenje grada Kragujevca koordinira aktivnosti sa komunalnim i drugim preduzećima, preduzetnicima i fizičkim licima, izrađuje predlog Pravilnika i drugih akata u funkciji uređenja grada.

II OPŠTE UREĐENJE GRADA

Član 7

O uređenju grada, uređenju, održavanju i zaštiti javnih površina, komunalnih i drugih objekata i uređaja u urednom, čistom i ispravnom stanju, u skladu sa ovom odlukom, staraju se javna komunalna preduzeća, druga pravna lica, preduzetnici i fizička lica.

Član 8

Nije dozvoljeno:

- stvaranje nečistoće ili oštećenje javne površine i ostavljanje stvari, drugih predmeta i raznog otpada, napuštenih vozila i školjki,

- odlaganje ambalaže na javnoj površini ispred poslovnog prostora,

- kampovanje i postavljanje šatora za obavljanje proslava,

- oštećenje, pisanje i crtanje po objektima i uređajima i

- neovlašćeno postavljanje, uklanjanje, premeštanje objekata i uređaja bez odobrenja i sprečavanje postavljanja tih objekata.

1. Uređenje i održavanje javnih površina

Član 9

Uređenje i održavanje javnih površina obuhvata poslove na uređenju i održavanju kolovoza, trotoara, pešačkih staza, trgova, prolaza, nadvožnjaka, stepeništa koja povezuju površine javnog saobraćaja, mostova, kejova i drugih slobodnih površina u gradu.

Član 10

Uređenje i održavanja javnih površina obavlja se u skladu sa Programom godišnjeg održavanja komunalne infrastrukture (u daljem tekstu: Program).

Program donosi izvršni organ grada Kragujevca na predlog Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.

Poslove iz Programa obavlja preduzeće koje je Grad osnovao ili drugo pravno lice odnosno preduzetnik sa kojima Grad zaključi ugovor po postupku propisanom posebnom odlukom Skupštine grada Kragujevca.

Vlasnici, odnosno korisnici poslovnog prostora dužni su da sami uređuju i održavaju površine u granicama dodeljenog građevinskog zemljišta, kao i da se staraju o delu javne površine koja je u funkciji obavljanja delatnosti.

Parterno uređenje

Član 11

Parteri ispred ili između zgrada u naseljima, trgovi i druge javne i javne zelene površine uređuju se tako da se uklapaju u ambijent prostora i time doprinose estetskom izgledu grada.

Parterno uređenje u smislu ove Odluke predstavlja postavljanje paterne opreme (skulpture, žardinjere, klupe za sedenje, klackalice, ljuljaške, korpe za otpatke i slično) na javnim i javnim zelenim površinama.

Član 12

Za parterno uređenje javnih površina i javnih zelenih površina potrebno je rešenje Gradske uprave nadležne za komunalne poslove kojim se utvrđuje: namena, veličina i površina zauzetog zemljišta, položaj opreme unutar zahvata u prostoru, tip opreme, način i uslovi priključenja na komunalnu infrastrukturu, ukoliko je to potrebno i drugi elementi važni za zahvat u prostoru, kao i prethodno mišljenje i saglasnost Gradskog saveta za uređenje grada (u daljem tekstu: Gradski savet) i Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja o ispunjenosti uslova za bezbedno odvijanje saobraćaja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana važi za period na koji je zaključen ugovor koji je osnov prava korišćenja zemljišta.

Zainteresovano pravno ili fizičko lice (u daljem tekstu: zainteresovano lice) može podneti zahtev za uređenje javne ili javne zelene površine Gradskoj upravi nadležnoj za komunalne poslove sa namerom o vrsti, načinu i uslovima obavljanja delatnosti.

Zahtev razmatra Gradski savet i daje prethodno mišljenje.

Zainteresovano lice se od strane Gradske uprave nadležne za komunalne poslove obaveštava o mišljenju Gradskog saveta.

Ukoliko je mišljenje Gradskog saveta pozitivno zainteresovano lice je dužno da dostavi: Ugovor o donaciji, tehnički opis, idejno rešenje o nameravanom zahvatu u prostoru i saglasnosti na lokaciju JKP i JP.

Idejno rešenje sadrži: grafički prikaz prostornih, funkcionalnih, oblikovnih i prema potrebi tehničko tehnoloških zahvata u prostoru.

Komunalni i drugi objekti

Član 13

Komunalni i drugi objekti u opštoj upotrebi mogu se postavljati na mestima koja su za to određena odgovarajućim planskim aktom, odnosno odobrenjem nadležnog organa.

Na javnim površinama i unutar javnih zelenih površina dozvoljeno je postavljanje novih električnih, telefonskih i drugih vodova samo podzemno, u ekstra, I i II zoni, koje su određene Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 14

Komunalni i drugi objekti u opštoj upotrebi su: javni satovi, fontane, javne česme, javne telefonske govornice, autobuska stajališta, poštanski sandučići, trafoi, hidranti i drugi slični objekti.

Pravna i fizička lica koja objekte iz stava 1. ovog člana postave ili kojima su povereni poslovi održavanja, dužna su da ih održavaju u urednom i ispravnom stanju.

Član 15

Tereni za sport i rekreaciju, plaže, kupališta i dr. sa svim pratećim sanitarnim i drugim uređajima i opremom, kao i prostori u funkciji korišćenja ovih objekata održavaju se uredno i čisto, o čemu se staraju preduzeća, preduzetnici i druga pravna i fizička lica, koja te objekte i terene koriste.

Na prostorima i objektima iz stava 1. ovog člana, na vidnom mestu ističu se higijenska i tehnička uputstva i uputstvo o radu na ovim prostorima i objektima. Posetioci su dužni da se pridržavaju ovih uputstava.

Član 16

Javni sanitarni i higijenski objekti moraju biti ispravni u tehničkom pogledu i ispunjavati higijenske uslove.

U objektima iz stava 1. ovog člana ističu se na vidnom mestu higijenska i tehnička uputstva o radu u ovim objektima. Posetioci su dužni da se pridržavaju ovih uputstava.

O održavanju reda i čistoće u javnim sanitarnim i higijenskim objektima staraju se preduzeća, preduzetnici i druga pravna lica kojima je povereno upravljanje tim objektima.

Ulični i drugi otvori

Član 17

Radi bezbednosti pešaka i bezbednosti saobraćaja, svi otvori na kolovozima, trotoarima i drugim javnim površinama moraju imati poklopce.

Otvorima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se naročito: otvori za vodovod, kanalizaciju, toplovod, električne telefonske i druge instalacije, otvori za ubacivanje ogrevnog i drugog materijala, podrumski prozori, otvori za osvetljavanje prostorija i sl.

Član 18

Poklopci za otvore iz člana 17. ove odluke izrađuju se od rebrastog materijala, a pojedina polja nalivaju se asfaltom, kako bi se izbegla klizavost.

Dotrajali ili uništeni poklopci moraju se zameniti.

O održavanju otvora staraju se preduzeća kojima je povereno upravljanje određenim objektima, odnosno vlasnici ili korisnici nepokretnosti.

Član 19

Za vreme korišćenja (intervencije i popravke na instalacijama, ubacivanje ogreva i dr.) otvori se ograđuju pregradama i obeležavaju vidljivim znacima, a po završenom korišćenju propisno se zatvaraju.

Član 20

Zabranjeno je oštećivanje i uklanjanje poklopaca sa otvora iz člana 17. ove odluke.

Fasade, ograde i dvorišta

Član 21

Fasade, kalkani, balkoni i dr. prema javnoj površini moraju se održavati čisto i u ispravnom stanju.

O ispravnosti fasada stara se organ upravljanja zgradom, odnosno vlasnici ili korisnici stanova ili poslovnih prostorija.

Ograde prema javnim površinama mogu se postavljati u skladu sa posebnim propisima.

Ograde se moraju održavati u ispravnom, urednom i čistom stanju, o čemu se staraju njihovi vlasnici odnosno korisnici.

Dvorišta stambenih i poslovnih zgrada moraju se održavati uredno i čisto.

O uređenju i održavanju dvorišta staraju se korisnici istih.

2. Uklanjanje snega i leda

Član 22

Uklanjanje snega i leda obavlja se po odredbama ove odluke i prema Programu zimske službe.

Program zimske službe donosi izvršni organ grada Kragujevca do 15. oktobra tekuće godine za narednu godinu, na osnovu predloga Gradske uprave nadležne za komunalne poslove i plana odvijanja saobraćaja za vreme zimskog perioda.

Član 23

Gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja, po pribavljenom mišljenju MUP RS - Stanice saobraćajne policije u Kragujevcu, dužan je da propiše, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine, način odvijanja saobraćaja za vreme zimskog perioda, a naročito:

1. odredi ulice u kojima je zabranjeno parkiranje vozila za vreme snežnih padavina,

2. odredi način parkiranja u sporednim ulicama radi lakšeg uklanjanja i odnošenja smeća,

3. odredi ulice koje će se zatvoriti za saobraćaj u slučaju velikih snežnih padavina,

4. odredi ulice za sankanje dece i u njima zabrani saobraćaj.

Član 24

Program zimske službe sadrži:

1. spisak gradskih saobraćajnica sa redom prvenstva po kome se obavlja uklanjanje snega i leda sa tih površina, sprečava stvaranje poledice i posipa odgovarajućim materijalom,

2. nosioce poslova,

3. broj i vrstu mehaničkih sredstava, njihovu namenu i raspored korišćenja,

4. broj i raspored radnika koji će uklanjati sneg i led,

5. usluge i sredstva drugih preduzeća i ustanova koje će se koristiti u slučaju potrebe,

6. mesta za deponije za sneg i način njihovog održavanja i

7. potrebna finansijska sredstva za sprovođenje Programa zimske službe.

Prilikom utvrđivanja reda prvenstva moraju se uzeti u obzir saobraćajnice u kojim se odvija javni gradski prevoz, nalaze zdravstvene i dečije ustanove, škole, pristup gradskim grobljima, centri za snabdevanje, kao i mogućnost iznošenja smeća u gusto naseljenim blokovima.

Član 25

O uklanjanju snega i leda u skladu sa Programom zimske službe dužni su da se staraju nosioci poslova utvrđeni Programom.

Preduzeće u čijoj je nadležnosti održavanje kišne kanalizacije dužno je da se stara o ispravnosti komunalnih objekata i otvora za prikupljanje atmosferskih voda naročito u vreme otapanja snega i leda.

Član 26

Preduzeća, ustanove, druga pravna lica i preduzetnici, kao i fizička lica, dužni su da se staraju o uklanjanju i odnošenju snega i leda sa površina koje koriste, sa krova zgrade ako predstavljaju opasnost za prolaznike ili samu zgradu, kao i sa javnih površina koje su u neposrednoj funkcionalnoj vezi sa površinom koju koriste (trotoari, parking prostori, staze za prilaz objektu i dr.).

Ukoliko lica iz stava 1. ovog člana nisu u mogućnosti da sama izvrše obavezu, iz stava 1. ovog člana, tu obavezu će o njihovom trošku izvršiti preduzeće određeno Programom rada zimske službe.

Član 27

Sneg i led sa kolovoza, trotoara i drugih saobraćajnih površina skuplja se na ivici trotoara, a ako je trotoar manje širine od 1,5 metara, na ivičnjaku kolovoza, s tim da oluci i slivnici ostanu slobodni i da se ne ometa prolaz pešaka i vozila.

Deponovani sneg sa kolovoza i trotoara određenih Programom zimske službe, odvozi se na deponiju za sneg.

III PRIVREMENO ZAUZEĆE JAVNIH POVRŠINA

1. Postavljanje objekata i uređaja

Član 28

Javne površine mogu se koristiti shodno svojoj nameni, a u skladu sa odredbama ove odluke.

Objekti i uređaji iz člana 5. ove Odluke ne mogu se postavljati na javnim parkiralištima.

Član 29

Na javnim površinama iz člana 4. ove odluke mogu se privremeno postavljati manji montažni i drugi objekti i uređaji navedeni u članu 5. ove odluke.

Predmeti koji se mogu postavljati na javnim površinama su: građevinski materijal, ogrev i dr.

Član 30

Objekti i predmeti iz člana 29. ove Odluke mogu se postavljati na javnim površinama na osnovu odobrenja Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.

Odobrenje iz stava 1. ovog člana se donosi ako su ispunjeni uslovi u skladu sa Pravilnikom o uslovima za postavljanje objekata na javnim površinama (u daljem tekstu: Pravilnik), ako je mišljenje Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja pozitivno i ako su ispunjeni i drugi uslovi propisani ovom Odlukom.

Pravilnik iz stava 2. ovog člana sadrži: tehničke i druge uslove (izgled, tip, lokaciju i drugo) u zavisnosti od vrste objekata koji se mogu postaviti.

Pravilnik iz stava 2. ovog člana donosi Izvršni organ grada Kragujevca na predlog Gradskog saveta.

Član 31

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da uz zahtev za zauzeće javne površine za privremeno postavljanje objekta iz člana 29. priloži sledeću dokumentaciju:

1. dokaz o osnivanju radnje za obavljanje odgovarajuće delatnosti, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar nadležnog suda i ispunjenosti uslova za obavljanje delatnosti,

2. dokaz o uplati komunalne takse,

3. druge dokaze, u zavisnosti od posebnih uslova utvrđenih u ovoj odluci za postavljanje konkretnog objekta ili uređaja na javnoj površini,

4. dokaz da su regulisani obaveze za uklanjanje smeća, osim u za objekte i uređaje iz člana 5. tačaka 6. i 7.

Odobrenje se izdaje najduže na period do godinu dana.

Član 32

Objekti i uređaji postavljeni na javnoj površini ukloniće se prinudnim putem na osnovu akta nadležnog organa, u sledećim slučajevima:

1. ako je objekat postavljen bez odobrenja,

2. ako objekti i uređaji nisu postavljeni u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju,

3. ako se objekat koristi suprotno utvrđenoj nameni.

U slučajevima iz stava 1. tačka 1. i 2. i 3. ovog člana, postupak po službenoj dužnosti pokreće Gradska uprava nadležna za inspekcijske poslove.

1. Letnje bašte

Član 33

Letnja bašta je objekat koji se postavlja na javnoj površini, po pravilu, ispred ugostiteljskih objekata, poslastičarnica i objekata u kojima se vrši proizvodnja i prodaja peciva i kolača.

Letnja bašta ne može da se postavi ispred kioska.

Član 34

Letnja bašta sadrži stolove i stolice.

Za zaštitu od sunca u letnjoj bašti se mogu postaviti suncobrani ili tenda.

Po isteku roka za koji je odobreno postavljanje letnje bašte, vlasnik je dužan da istu ukloni.

Član 35

Zabranjeno je zatvaranje strana bašte i formiranje objekta, kao i organizovanje muzičkog programa u bašti, koje podrazumeva i postavljanje zvučnika.

U letnjoj bašti ne mogu da se postave baštenski roštilj i mangalo.

Član 36

Letnje bašte mogu se postavljati tokom cele godine, ako to dozvoljavaju vremenski uslovi.

2. Tende i nadstrešnice

Član 37

Tenda je slobodnostojeća konstrukcija sa odgovarajućim zastorom sa namenom za zaštitu od sunca.

Odobrenje za postavljanje tende može se izdati samo uz odobrenje za postavljanje letnje bašte, i ista se uklanja sa uklanjanjem letnje bašte.

Član 38

Nadstrešnica je konstrukcija sa odgovarajućim zastorom koja se postavlja na fasadu zgrade iznad izloga i ulaznih vrata u poslovni prostor, sa namenom za zaštitu od sunca.

Član 39

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje nadstrešnice dužan je da dostavi:

1. dokaz da je vlasnik objekta, odnosno da ima pravo korišćenja poslovnog objekta ili njegovog dela na koji se postavlja nadstrešnica,

2. saglasnost vlasnika objekta, odnosno skupštine zgrade na koju se postavlja nadstrešnica.

Član 40

Druge vrste slobodnostojećih tendi ne mogu da se postavljaju na javnim površinama kao samostalni objekti.

3. Izložbeni pultovi za prodaju neprehrambenih proizvoda

Član 41

Izložbeni pult je tipski otvoreni, lako pokretni objekat, čija je bruto površine do 2m2, postavljena uz poslovni objekat, sa namenom za izlaganje neprehrambene robe koja se u poslovnom objektu prodaje.

Član 42

Nije dozvoljeno zatvarati izložbeni pult tako da dobija izgled kioska.

4. Pultovi za izlaganje i prodaju knjiga, časopisa, drugih publikacija, kaseta, diskova i dr.

Član 43

Pult za izlaganje i prodaju knjiga, časopisa, drugih publikacija, kaseta, diskova i dr. (u daljem tekstu: prodajni pult) je montažna konstrukcija koja može da se postavi na javnoj površini i zauzima najviše 2 m2.

U slučaju da je podneto više zahteva, prednost za dobijanje odobrenja ima podnosilac zahteva koji je prvi podneo zahtev.

5. Pultovi za izlaganje i prodaju ukrasnih predmeta

Član 44

Prodajni pult za izlaganje i prodaju cveća, čestitki i drugih ukrasnih predmeta može da se postavi na javnoj površini u sajamske dane povodom obeležavanja državnih verskih i drugih praznika, i to:

1. božićnih i novogodišnjih praznika u periodu od 15. do 31. decembra tekuće godine,

2. 8. marta u periodu od 1. do 9. marta tekuće godine,

3. uskršnjih praznika u trajanju od 5 dana pre nastupanja praznika i za vreme praznika,

4. i druge praznike, na predlog Komisije za uređenje grada.

Rokovi za podnošenje zahteva za postavljanje pulta iz stava 1. ovog člana su:

1. za pult iz stava 1. tačka 1. od 15. do 30. novembra tekuće godine,

2. za pult iz stava 1. tačka 2. od 1. do 15. februara tekuće godine,

3. za pult iz stava 1. tačka 3. trideset dana pre nastupanja praznika.

U slučaju da je podneto više zahteva, prednost za dobijanje odobrenja ima podnosilac zahteva koji je prvi podneo zahtev.

6. Slobodnostojeće i zidne vitrine

Član 45

Slobodnostojeće i zidne vitrine su objekti napravljeni od odgovarajućeg materijala, koji se postavljaju na javnim površinama sa namenom za izlaganje i reklamiranje robe van poslovnih prostorija.

Slobodnostojeće vitrine se mogu odobriti samo za poslovne objekte koji nemaju izlog prema ulici.

Slobodnostojeće vitrine se ne mogu odobriti za poslovni prostor u tržnom centru.

Član 46

Vitrina se mora održavati u čistom i ispravnom stanju i urediti tako da ima zadovoljavajući estetski izgled.

U vitrini se ne mogu isticati reklame, obaveštenja ili izborni plakati političkih stranaka i pojedinaca.

Po isteku roka na koji je odobrenje za postavljanje vitrine izdato vlasnik je dužan da istu ukloni.

Član 47

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje zidne vitrine mora da dostavi dokaz o vlasništvu na objektu, odnosno saglasnost suvlasnika ili skupštine zgrade na koju se vitrina postavlja.

Ukoliko je objekat obuhvaćen režimom zaštite graditeljskog nasleđa podnosilac zahteva je dužan da dostavi i saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

7. Reklamne oznake

Član 48

Reklamne oznake su objekti koji se na javnu površinu postavljaju radi reklamiranja firme, odnosno proizvoda i usluga.

Reklamna oznaka u smislu stava 1. ovog člana je i putokazna tabla, pokretna reklamna tabla, reklamni natpis na fasadi zgrade, transparent postavljen između zgrada, na zgradi ili posebno postavljenim stubovima.

Transparent se može postaviti samo za reklamiranje značajnih sportskih i kulturnih manifestacija.

Član 49

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje reklamne oznake dužan je da dostavi:

1. dokaz da je vlasnik objekta, odnosno da ima pravo korišćenja poslovnog objekta ili njegovog dela na koji se postavlja reklamna oznaka,

2. saglasnost vlasnika objekta, odnosno skupštine zgrade na koju se postavlja reklamna oznaka,

Imalac odobrenja za postavljanje osvetljene reklamne oznake dužan je da zaključi ugovor kojim se reguliše plaćanje utrošene električne energije.

8. Rashladni uređaji

Član 50

Rashladni uređaji za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova mogu se postaviti na javnoj površini ispred poslovne prostorije u kojoj se delatnost obavlja.

Rashladni uređaj iz stava 1. ovog člana može se postaviti i na zahtev fizičkog lica koje vrši prodaju po ugovoru zaključenim sa proizvođačem, i koji dostavlja uz zahtev za izdavanje odobrenja.

Imalac odobrenja dužan je da pored uređaja postavi korpu za smeće.

9. Aparati za kokice

Član 51

Aparati za kokice mogu se postavljati na javnim površinama pod uslovom da zauzimaju najviše 2 m2 javne površine.

Nije dozvoljeno zatvarati aparat za kokice tako da dobije izgled kioska.

10. Montažne ograde, stubići i žardinjere

Član 52

Montažne ograde, stubići i žardinjere su objekti koji se postavljaju radi zaštite javne površine, i namene za koju se javna površina koristi.

Pravna lica i preduzetnici mogu, ispred svojih poslovnih prostorija, postaviti objekte iz stava 1. ovog člana na osnovu odobrenja Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.

11. Objekti za izvođenje zabavnih programa

Član 53

Objekti za izvođenje zabavnih programa su: cirkus, luna park, aparati za zabavu i slično.

Zauzeće javnih površina za postavljanje objekta iz stava 1. ovog člana se može odobriti u trajanju do 30 dana, a najviše dva puta u toku godine, a preko navedenog roka na osnovu posebne odluke Skupštine grada Kragujevca.

Član 54

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da odredi ukupnu površinu koju zauzima objekat odnosno svaki aparat za zabavu, njihov broj i vrstu.

12. Postavljanje drugih objekata, uređaja i ostala zauzeća javnih površina

Član 55

Drugi objekti i uređaji koji nisu navedeni u ovoj Odluci, kao i ostala zauzeća javnih površina, mogu se odobriti rešenjem Gradske uprave nadležne za komunalne poslove uz prethodnu saglasnost Gradskog saveta grada Kragujevca.

2. Ostavljanje predmeta na javnim površinama

1. Deponovanje građevinskog materijala

Član 56

Za istovar, smeštaj i utovar građevinskog materijala, podizanje građevinskih skela radi izgradnje, rekonstrukcije, adaptacije ili održavanja objekata, može se privremeno koristiti javna površina uz prethodno odobrenje Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.

Građevinski materijal mora biti stalno uredno složen, a zemlja osigurana da se ne rasipa, u slučaju kada se ne organizuje gradilište.

Za vreme trajanja zauzeća, javna površina se mora održavati i uredno čistiti, polivati rastresiti materijal kako bi se sprečilo stvaranje blata i prašine, slivnike na javnoj površini čistiti od nakupljenog materijala i omogućiti slobodno oticanje vode do najbližeg slivnika.

Izvođač radova je dužan da obezbedi prolaz za pešake i motorna vozila, bezbednost lica i sigurnost susednih objekata.

Nakon isteka roka zauzeća javna površina se mora ostaviti u stanju u kome je bila pre zauzeća, očišćena i po potrebi oprana.

Odobrenje za korišćenje javne površine u svrhe iz stava 1. ovog člana izdaje se na zahtev investitora ili izvođača radova.

Zauzeće javne površine može se odobriti u trajanju od 30 dana, a u slučaju kada je organizovano gradilište do šest meseci.

Član 57

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja u skladu sa članom 56. ove odluke je dužan da uz zahtev priloži:

1. građevinsku dozvolu, ako se radi o izgradnji ili rekonstrukciji objekta, odnosno obaveštenje o prijavi za izvođenje radova tekućeg ili investicionog održavanja,

2. šemu organizacije gradilišta,

3. odobrenje za izmenu režima saobraćaja.

Prilozi iz tačke 2. i 3. podnose se samo u slučaju kada se organizuje gradilište.

Član 58

Investitori ili izvođači radova su obavezni da pri izvođenju građevinskih radova otpadni materijal, šut i sl. odmah uklone, ili smeštaju u kontejnere koje za te svrhe iznajmljuje JKP "Čistoća".

2. Istovar ili utovar ogreva i drugog materijala

Član 59

Za ostavljanje ogreva i drugog materijala na javnoj površini, radi utovara i istovara, duže od 24 sata mora da se pribavi odobrenje Gradske uprave nadležne za komunalne poslove za zauzeće javne površine.

Ogrev i drugi materijal se mora uredno složiti, tako da se obezbedi neometani prolaz pešaka, a nakon isteka roka od 24 sata ili roka na koji je odobrenje izdato, javna površina mora se odmah očistiti i po potrebi oprati.

Zauzeće iz stava 1. ovog člana može da se odobri najduže do 7 dana.

IV JAVNE ZELENE POVRŠINE

Član 60

Zelene površine u smislu ove odluke su:

1. Javne zelene površine:

- parkovi, skverovi, park - šume, travnjaci,

- zelenilo duž saobraćajnica (drvoredi, zelene trake, žive ograde i sl.),

- zelenilo između blokova zgrada,

- zaštitno zelenilo.

2. Ostale zelene površine:

- u krugu preduzeća, obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova,

- sportske i rekreacione površine, zelene površine na grobljima,

- bašte, zajednička i individualna dvorišta i dr.

Član 61

Uređenje i održavanja javnih zelenih površina obavlja se u skladu sa Programom.

Poslove iz Programa obavlja javno komunalno preduzeće koje je grad osnovao za obavljanje ove komunalne delatnosti ili drugo preduzeće odnosno preduzetnik kome je povereno obavljanje delatnosti po postupku propisanom posebnom odlukom Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Preduzeće).

Član 62

Ostale zelene površine redovno održavaju i brinu o njihovoj zaštiti i obnovi preduzeća, ustanove, druga pravna lica, preduzetnici i fizička lica koji su nosioci prava raspolaganja, odnosno korišćenja na zemljištu na kome se nalazi zelenilo.

Član 63

Održavanje javnih zelenih površina obuhvata:

1. zamenu uništenog i dotrajalog biljnog materijala novim sadnicama;

2. orezivanje i oblikovanje stabala i grmlja;

3. okopavanje sadnica;

4. košenje i odvoženje trave;

5. uklanjanje otpalog granja, lišća i otpadaka;

6. održavanje posuda sa ukrasnim biljem;

7. preventivno delovanje na sprečavanje biljnih bolesti, uništavanje biljnih štetočina i kontinuirano sprovođenje zaštite zelenila;

8. postavljanje zaštitnih ograda od prikladnog materijala, odnosno sadnja žive ograde na mestima ugroženim od uništavanja;

9. postavljanje natpisa i upozorenja za zaštitu javne zelene površine;

10. održavanje uređenih cvetnih površina;

11. ostale poslove koji su potrebni da bi javne zelene površine služile svojoj nameni.

Član 64

Javne zelene površine mogu se koristiti samo u svrhe za koje su namenjene.

Izuzetno, Gradska uprava nadležna za komunalne poslove može odobriti da se na javnim zelenim površinama mogu održavati priredbe, izložbe i druge manifestacije.

Organizator je dužan da po završetku manifestacije javnu zelenu površinu dovede u uredno stanje, a u slučaju oštećenja vrati je u prvobitno stanje ozelenjavanjem.

Član 65

Uređenje javnih zelenih površina obuhvata izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih zelenih površina, u skladu sa urbanističkim planom.

Član 66

Ukoliko prilikom izvođenja radova na izgradnji objekata ili postavljanja podzemnih instalacija unutar zelenih površina, može da se ošteti uređena zelena površina, investitor ili izvođač radova dužan je da pre otpočinjanja radova sačini zapisnik sa Preduzećem o stanju zelenih površina na gradilištu.

Preduzeće je dužno da, na osnovu zapisnika iz stava 1. ovog člana, sačini mere za zaštitu zelene površine za vreme trajanja radova i uređenju zelene površine po završetku radova.

Član 67

Radi zaštite javnih zelenih površina zabranjeno je:

1. neovlašćena sadnja, seča, vađenje i orezivanje drveća;

2. oštećenje drveća i drugih zasada;

3. gaženje travnjaka;

4. istovar zemlje i drugog materijala, kopanje i iznošenje zemlje, kamena i dr.;

5. puštanje domaćih životinja na javnu zelenu površinu;

6. bacanje otpadaka na javnu zelenu površinu;

7. skidanje ili oštećenje putokaza, znakova, natpisnih pločica i dr.;

8. oštećenje staza, klupa, korpi za otpatke, sanitarnih uređaja, i dr. opreme;

9. vožnja bilo kojom vrstom vozila i pranje vozila na javnim zelenim površinama;

10. zaustavljanje i parkiranje vozila na zelenim javnim površinama;

11. paljenje stabala ili lišća, loženje vatre i dr. na zelenim javnim površinama;

12. urezivanje imena ili znakova, postavljanje reklama, lepljenje plakata na stablima, klupama i ostaloj opremi i dr.;

13. neovlašćeno privremeno ili trajno pretvaranje zelenih površina u površine za druge namene;

14. raskopavanje javne zelene površine bez odobrenja;

15. postavljanje objekata i uređaja bez odobrenja i

16. ostavljanje napuštenih vozila, školjki i drugih predmeta.

Član 68

Radi bezbednosti lica, zaštite objekata i bezbednosti saobraćaja, Gradska uprava nadležna za poslove inspekcijskog nadzora može naložiti korisniku zemljišta uklanjanje osušenog ili bolesnog stabla ili grana koje prelaze na javnu površinu.

Član 69

Vozila parkirana na javnim zelenim površinama, kao i napuštena vozila i školjke na javnim zelenim površinama, biće uklonjena odmah, bez odlaganja, po nalogu komunalnog inspektora, preko preduzeća nadležnog za premeštanje vozila, a u skladu sa odredbama odluke koja reguliše ovu oblast.

Član 70

Prilikom preuzimanja vozila vlasnik je dužan da plati troškove uklanjanja i čuvanja vozila, a u slučaju da je oštećena javna zelena ili druga javna površina i troškove dovođenja te površine u uredno stanje.

Troškove dovođenja javne zelene ili druge javne površine u prvobitno stanje po m2 utvrđuje cenovnikom Preduzeće koje održava te površine uz saglasnost Izvršnog organa grada Kragujevca.

V RASKOPAVANJE JAVNIH POVRŠINA

Član 71

Pod raskopavanjem javnih površina (u daljem tekstu: raskopavanje), podrazumevaju se radovi na izgradnji i rekonstrukciji komunalne infrastrukture na javnim površinama, kao i radovi koji su neophodni da se otklone posledice nastale dejstvom više sile ili u slučaju kvara na objektima komunalne infrastrukture.

Radovi na raskopavanju i dovođenju javnih površina u prvobitno stanje izvode se po tehničkim normativima i standardima, koji važe u građevinarstvu i moraju se izvesti za najkraće potrebno vreme radi nesmetanog odvijanja saobraćaja.

Izvođač radova je dužan da prilikom raskopavanja obezbedi gradilište, prolaz pešacima i obeleži odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom.

Član 72

Zabranjeno je raskopavanje javne površine u periodu od 1. decembra do 28. februara, kao i za vreme obeležavanja praznika Grada (Dan Grada, Oktobarske svečanosti i dr.) javnih površina koje su u funkciji proslave.

Izuzetno Gradska uprava nadležna za komunalne poslove može da odobri raskopavanje i u periodu u kome nije dozvoljeno raskopavanje, ako postoje opravdani razlozi za to i ako vremenski uslovi omogućavaju raskopavanje.

Izuzetno radovi mogu da otpočnu i bez odobrenja samo u slučaju više sile ili u slučaju kvara na objektima komunalne infrastrukture.

U slučajevima iz stava 3. ovog člana, investitor radova je dužan da o započetom raskopavanju odmah obavesti komunalnog, odnosno inspektora za puteve, a najkasnije u roku od 24 sata, podnese zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje sa obrazloženjem o opravdanosti započetog raskopavanja, kao i o roku do kog će završiti radove.

Član 73

Kolovoz ne može biti raskopan po celoj širini, osim ako nije moguće da se radovi izvedu na drugi način, i to u noćnim satima, od 22 sata do 04 sata, narednog dana.

Član 74

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za raskopavanje, dužan je da uz zahtev priloži:

1) projekat instalacija ili priključka zbog koga se obavlja raskopavanje,

2) odobrenje za izmenu režima saobraćaja,

3) odobrenje za izgradnju i prijava početka izvođenja radova,

4) ugovor o dovođenju raskopanih površina u tehnički ispravno stanje odnosno dokaz o izvršenoj uplati predmerom utvrđenog iznosa za dovođenje raskopane površine u prvobitno stanje,

5) izjavu o prihvatanju troškova vraćanja raskopane površine u prvobitno stanje po osnovu većeg obima izvedenih radova u odnosu na odobrene ili nastale naknadnim oštećenjima.

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za raskopavanje, u slučajevima više sile ili kvara nastalog na objektima komunalne infrastrukture, dužan je da uz zahtev priloži:

1) skicu trase raskopavanja,

2) odobrenje za izmenu režima saobraćaja,

3) ugovor o dovođenju raskopanih javnih površina u tehnički ispravno stanje,

4) zapisnik komunalnog, odnosno inspektora za puteve o izvršenom pregledu posledica, radi otklanjanja kvara.

Ukoliko se radovi na raskopavanju ne mogu završiti u odobrenom roku, podnosilac zahteva je dužan da od Gradske uprave nadležne za komunalne poslove zatraži produženje roka.

Član 75

Ugovor o dovođenju raskopanih površina u tehnički ispravno stanje zaključuju preduzeća koja postavljaju ili rekonstruišu objekte komunalne infrastrukture sa Gradskom upravom, nadležnom za komunalne poslove, na godišnjem nivou, kojim se utvrđuju međusobna prava i obaveze, uključujući i način plaćanja, po osnovu raskopavanja javne površine i troškova dovođenja u prvobitno stanje.

Član 76

Ukoliko se prilikom izvođenja radova, raskopa javna površina u obimu većem od 50% od odobrenog obima raskopavanja, investitor je dužan da raskopanu površinu rekonstruiše.

Obim rekonstrukcije kod raskopavanja trotoara obuhvata rekonstrukciju trotoara u celoj dužini raskopane površine, a kod raskopavanja kolovoza, obim rekonstrukcije kolovoza određuje Služba nadzora nadležne Gradske uprave.

Član 77

Raskopana podloga - zastor dovodi se u prvobitno stanje odmah po završenim radovima, a najkasnije u roku od 30 dana, od završetka radova.

Za dovođenje raskopane javne površine u prvobitno stanje i kvalitet izvedenih radova odgovoran je izvođač radova do postavljanja završnog sloja (asfalt, beton, zelena površina i dr.).

Investitor je dužan da, nakon raskopavanja javne površine istu dovede u stanje koje je neophodno za bezbedno odvijanje saobraćaja, t.j. raskopanu površinu održava kamenim materijalom, do postavljanja završnog sloja.

Član 78

Ako u roku od 2 godine od dana saniranja javne površine dođe do sleganja ili drugih promena na mestu gde je vršeno raskopavanje, troškovi popravke padaju na teret investitora, odnosno izvođača radova koji je javnu površinu dovodio u prvobitno stanje.

Ako izvođač ne izvrši ponovno dovođenje raskopane površine u prvobitno stanje u roku od 15 dana od dana prijema rešenja od komunalnog inspektora, radove će po nalogu inspektora izvršiti drugo preduzeće na teret investitora, odnosno izvođača iz stava 1. ovog člana.

Član 79

Kod izgradnje nove ulice ili rekonstrukcije postojeće, preduzeća u čijoj je nadležnosti održavanje ili upravljanje komunalnim objektima, kao i građani i preduzeća koja u toj ulici imaju objekte, moraju biti obavešteni najmanje 2 meseca pre početka izgradnje, odnosno raskopavanja ulica o nameravanoj izgradnji, odnosno rekonstrukciji, da bi se pripremili za postavljanje komunalnih uređaja ili na priključenje svojih objekata na nove uređaje.

Preduzeća i građani na koje se odnosi odredba prethodnog stava dužni su da o potrebi izvođenja radova na komunalnim uređajima i priključcima na iste, obaveste investitora koji gradi ili rekonstruiše ulice, kako bi se postavljanje tih uređaja i priključaka izvršilo pre izgradnje ili rekonstrukcije te ulice.

Član 80

Novoizgrađene ili rekonstruisane ulice ne mogu se raskopavati tri godine posle završetka izgradnje ili rekonstrukcije, osim u hitnim slučajevima, ako za to postoje opravdani razlozi.

U slučaju raskopavanja površine iz stava 1. ovog člana, investitor je dužan da izvrši rekonstrukciju, u obimu koji utvrdi Služba za nadzor nadležne Gradske uprave.

VI PLAKATIRANJE I JAVNA DEKORACIJA

Član 81

Natpisi, oglasi, obaveštenja, posmrtni i drugi plakati (u daljem tekstu: plakati), ističu se na oglasnim stubovima, vitrinama, tablama, panoima i drugim sličnim objektima koji su za to određeni (u daljem tekstu: objekti za plakatiranje).

Član 82

Postavljanje objekata za plakatiranje vrši se na osnovu odobrenja Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.

Izuzetno, od stava 1. ovog člana, preduzeća, ustanove i druga pravna lica koja u okviru svoje registrovane delatnosti reklamiraju stalne manifestacije, mogu isticati plakate na svojim objektima za plakatiranje.

Član 83

Preduzeća, ustanove, druga pravna lica, političke stranke i drugi dužni su da uklone plakate odmah po prestanku svrhe isticanja, a najkasnije u roku od 3 dana i dovedu površine i objekte u prvobitno stanje.

U slučaju da ne postupe u skladu sa stavom 1. Gradska uprava nadležna za inspekcijske poslove - preko komunalnog inspektora naložiće uklanjanje plakata o trošku onoga ko ih je istakao.

Član 84

Povodom praznika i javnih manifestacija od značaja za Grad, Grad se posebno dekoriše i uređuje, na osnovu Programa javne dekoracije.

Program iz stava 1. ovog člana donosi izvršni organ grada Kragujevca, na predlog Gradskog saveta.

Poslove iz Programa javne dekoracije obavlja preduzeće ili drugo pravno lice odnosno preduzetnik sa kojima Grad zaključi ugovor po postupku propisanom posebnom odlukom Skupštine grada Kragujevca.

VII OSVETLJAVANJE ZGRADA I DRUGIH OBJEKATA, UREĐENJE IZLOGA I POSTAVLJANJE FIRMI

Član 85

U cilju estetskog uređenja grada, radi isticanja siluete zgrada i pojedinih objekata spoljašnjim ukrasnim osvetljenjem, kao i povodom praznika i drugih manifestacija, objekti SPC, zdravstvene ustanove, škole i fakulteti, Skupština grada, poslovni objekti, objekti pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika kulture, spomenici i spomen obeležja posvećena značajnim događajima i ličnostima i drugi objekti od značaja za Grad, moraju biti osvetljeni od trenutka uključenja do isključenja javne rasvete.

Programom javne dekoracije može se obuhvatiti i posebna rasveta u pešačkim zonama i ulicama u užem gradskom području.

Troškove rasvete poslovnih objekata snose vlasnici odnosno korisnici tih objekata.

Troškove rasvete ostalih objekata snosi Grad, a troškove u vezi programa javne dekoracije organizator, odnosno izvršilac javne dekoracije.

Član 86

Poslovne prostorije u prizemlju i prema ulici, kao i izlozi poslovnih prostorija, osvetljavaju se od trenutka uključenja do isključenja javne rasvete.

Član 87

Izlozi poslovnih prostorija osvetljavaju se običnim sijalicama, fluorescentnim cevima i reflektorima.

Kada se izlog osvetljava običnim sijalicama ili reflektorima osvetljavanje mora biti indirektno.

Član 88

Svi vlasnici, odnosno korisnici poslovnog prostora dužni su da izloge održavaju u ispravnom stanju, redovno ih čiste i uređuju kako bi imali zadovoljavajući estetski izgled.

U izlozima i na izlozima poslovnih prostorija ne mogu se isticati obaveštenja, reklame i izborni plakati političkih stranaka i pojedinaca.

Član 89

Svi vlasnici, odnosno korisnici poslovnih prostorija, dužni su da istaknu firmu i postave je iznad glavnog ulaza u poslovne prostorije.

Poslovne prostorije koje se nalaze u "Ekstra-zoni", definisanoj u Odluci o davanju kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje gradskog zemljišta, moraju imati svetleće firme.

Ukoliko poslovna zgrada ili prostorija ima fasadu prema više ulica, firme se postavljaju na fasadi prema svakoj ulici.

Vlasnici, odnosno korisnici poslovnih prostorija dužni su da firme održavaju u ispravnom stanju.

Član 90

Radovi na postavljanju i zameni instalacija i uređaja za spoljašnje osvetljavanje pojedinih zgrada i objekata, kao i na postavljanju i zameni svetlećih firmi izvode se na osnovu odobrenja nadležnog Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.

VIII OBELEŽAVANJE ULICA, TRGOVA I ZGRADA

Član 91

Naziv ulica i trgova mora biti obeležen tablama.

Kućnim brojem se obeležavaju sve stambene, poslovne i stambeno-poslovne zgrade.

Oblik, veličina i boja table za obeležavanje ulica, trgova i kućnih brojeva određuju se Pravilnikom koji donosi izvršni organ grada na predlog Gradskog saveta.

Član 92

Grad je obavezan da vrši nabavku i postavljanje tabli sa natpisom ulica i trgova.

Pravna i fizička lica, odnosno vlasnici ili korisnici poslovnih i stambenih zgrada, obavezni su da postave table sa kućnim brojevima.

IX NADZOR

Član 93

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom odredaba ove odluke vrši Gradska uprava nadležna za poslove inspekcijskog nadzora preko komunalnog inspektora.

X KAZNENE ODREDBE

Član 94

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se pravno lice, novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu i novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara preduzetnik, za sledeće prekršaje:

1. Ako postupi suprotno odredbama člana 8. Odluke;

2. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 10. stav 4. ove Odluke;

3. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 12. ove Odluke;

4. Ako postupi suprotno odredbi člana 13. stav 2. ove Odluke;

5. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 14. stav 2. Odluke;

6. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 15. Odluke;

7. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 16. Odluke;

8. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 18. Odluke;

9. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 19. Odluke;

10. Ako postupi suprotno odredbama člana 20. Odluke;

11. Ako postupi suprotno odredbama člana 21. Odluke;

12. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 25. Odluke;

13. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 26. st. 1. Odluke;

14. Ako javnu površinu koristi suprotno nameni člana 28. Odluke;

15. Ako postupi suprotno odredbama člana 33. st. 2. Odluke;

16. Ako postupi suprotno odredbama člana 34. stav 3. Odluke;

17. Ako postupi suprotno odredbama člana 35. Odluke;

18. Ako postupi suprotno odredbama člana 40. Odluke;

19. Ako postupi suprotno odredbama člana 42. Odluke;

20. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 46. Odluke;

21. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 50. stav 3) Odluke;

22. Ako postupi suprotno odredbama člana 51. stav 2. Odluke;

23. Ako postupi suprotno odredbama člana 56. Odluke;

24. Ako postupi suprotno odredbama člana 58. Odluke;

25. Ako postupi suprotno odredbama člana 59. Odluke;

26. Ako ostale zelene površine redovno ne održavaju i ne brinu o njihovoj zaštiti (čl. 62. Odluke);

27. Ako javnu zelenu površinu koristi suprotno nameni (član 64. st. 1. Odluke);

28. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 64. st. 3. Odluke;

29. Ako investitor ili izvođač ne postupi u skladu sa odredbama člana 66. Odluke;

30. Ako postupi suprotno odredbama člana 67. Odluke;

31. Ako ne postupi po nalogu iz člana 68. Odluke;

32. Ako postupi suprotno odredbama člana 71. stav 3. Odluke.

33. Ako postupi suprotno odredbama člana 72. Odluke;

34. Ako postupi suprotno članu 73. Odluke;

35. Ako postupi suprotno odredbama člana 74. st. 3. Odluke;

36. Ako postupi suprotno odredbama člana 76. Odluke;

37. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 77. Odluke;

38. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 78. st. 2. Odluke;

39. Ako ne postupi po nalogu iz člana 79. st. 1. Odluke;

40. Ako ne postupi po nalogu iz člana 79. Odluke;

41. Ako investitor ne postupi u skladu sa odredbama člana 80. stav 1. Odluke;

42. Ako ne postupi po nalogu odredbama člana 80. stav 2. Odluke;

43. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 82. ove Odluke;

44. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 83. Odluke;

45. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 85. st. 1. Odluke;

46. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 86. Odluke;

47. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 87. Odluke;

48. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 88. Odluke;

49. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 89. Odluke;

50. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 90. Odluke;

51. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 91. st. 2. Odluke;

52. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 92. st. 2. Odluke.

Član 95

Novčanom kaznom od 250,00 dinara do 25.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za sledeće prekršaje:

1. Ako postupi suprotno odredbama čl. 8. Odluke;

2. Ako postupi suprotno odredbi člana 10. stav 4. ove Odluke;

3. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 14. st. 2. Odluke;

4. Ako ne postupi u skladu sa odredbama čl. 15. Odluke;

5. Ako oštećuje ili uklanja poklopce sa otvora, član 17;

6. Ako postupi suprotno zabrani iz člana 20. Odluke;

7. Ako postupi suprotno odredbama člana 21. Odluke;

8. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 26. st. 1;

9. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 50. stav 3;

10. Ako postupi suprotno odredbama člana 51. stav 2. Odluke;

11. Ako postupi suprotno odredbama člana 56. ove Odluke;

12. Ako postupi suprotno odredbama člana 58. Odluke;

13. Ako ne postupi u skladu sa odredbom člana 59;

14. Ako ostale zelene površine redovno ne održavaju i ne brinu o njihovoj zaštiti (čl. 62.);

15. Ako javnu zelenu površinu koristi suprotno nameni (član 64. st. 1. Odluke);

16. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 64. st. 3. Odluke;

17. Ako postupi suprotno odredbama člana 67. Odluke;

18. Ako ne postupi po nalogu iz člana 68. Odluke;

19. Ako postupi suprotno odredbama člana 72. Odluke;

20. Ako postupi suprotno članu 73. Odluke;

21. Ako postupi suprotno odredbama člana 74 stav 3. Odluke:

22. Ako postupi suprotno odredbama člana 76. Odluke;

23. Ako postupi suprotno odredbama člana 77. Odluke;

24. Ako postupi suprotno odredbama člana 78. Odluke;

25. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 79. st. 2. Odluke;

26. Ako postupi suprotno odredbama člana 80. Odluke;

27. Ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 92. st. 2. ove Odluke.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 96

Obavezuje se Gradski savet, da u roku od 15 dana od stupanja na snagu ove Odluke uradi i dostavi Izvršnom organu grada Pravilnike u skladu sa ovom Odlukom na usvajanje.

Član 97

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uređenju grada ("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/2002).

Član 98

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".