PRAVILNIKO DODELI UGOVORA ZA JAVNE NABAVKE MALE VREDNOSTI("Sl. list grada Kragujevca", br. 11/2005) |
Ovim Pravilnikom uređuju se postupci dodele ugovora u postupcima javnih nabavki dobara, usluga i ustupanja izvođenja radova male vrednosti (u daljem tekstu:javna nabavka male vrednosti) za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća, Ombudsmana, Javnog pravobranilaštva i gradskih uprava kao naručioca (u daljem tekstu: Naručilac).
Za Skupštinu grada naručilac je Skupština grada.
Za Gradonačelnika i Gradsko veće naručilac je Gradonačelnik.
Za Ombudsmana naručilac je Ombudsman.
Za Javno pravobranilaštvo naručilac je Javno pravobranilaštvo.
Za gradske uprave naručioci su gradske uprave.
Svakom zainteresovnom licu mora biti omogućen uvid u ovaj pravilnik.
Svakom zainteresovanom licu mora biti omogućeno učestvovanje u postupku, bez obzira na to da li ga je naručilac pozvao da dostavi ponudu ili ne.
Postupak dodele javne nabavke male vrednosti primenjuje se kada je procenjena vrednost javne nabavke na godišnjem nivou, bez poreza na dodatu vrednost, niža od vrednosti određene Zakonom o budžetu za tekuću godinu.
Ukoliko se tokom postupka utvrdi da je stvarna vrednost javne nabavke iznad vrednosti utvrđene stavom 1., započeti postupak se obustavlja, a postupak dodele javne nabavke će se sprovesti na način predviđen u Zakonu o javnim nabavkama.
U postupku dodele javne nabavke male vrednosti naručilac postupa u skladu sa načelima Zakona o javnim nabavkama i mora da obezbedi naročito:
- najekonomičniju potrošnju sredstava, obzirom na namenu i predmet javne nabavke;
- da broj primljenih ponuda, odnosno izvršenih provera, omogućava celovit pregled tržišta;
- da se ne ograničava konkurencija među ponuđačima primenom diskriminatorskih kriterijuma;
- da se kao poverljivi čuvaju svi podaci o ponuđačima sadržani u dokumentaciji i ponudi, a koji su posebnim aktom utvrđeni kao poverljivi;
- primenu antikorupcijskih pravila iz Zakona o javnim nabavkama;
- da se evidentiraju sve faze postupka javne nabavke i obezbedi čuvanje dokumentacije u skladu sa propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhiva;
- pripremu konkursne dokumentacije i vođenje postupka na srpskom jeziku;
- da vrednost predmeta javne nabavke male vrednosti u konkursnoj dokumentaciji i ponudama bude navedena u dinarima.
Naručilac može da počne postupak javne nabavke ako je nabavka predviđena u planu javnih nabavki, i ako su za tu nabavku predviđena sredstva u finansijskom planu ili u budžetu naručioca za tekuću poslovnu godinu.
Za određivanje predmeta javne nabavke male vrednosti, njegove procenjene vrednosti, za izbor postupka i njegovu ispravnost odgovara naručilac.
U postupku dodele nabavke male vrednosti ponuđači mogu da podnesu samo po jednu ponudu i ne mogu je menjati.
Pogađanje između naručioca i ponuđača oko elemenata ponude nije dozvoljeno.
Otvaranje ponuda je javno.
Naručilac može, iz razloga čuvanja poslovne, službene, vojne ili državne tajne ili u cilju efikasnosti postupka, odlučiti da postupak otvaranja ponuda ne bude javan.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, naručilac je dužan da sve ponuđače obavesti o tome u pozivu za podnošenje ponuda.
U postupcima dodele javne nabavke male vrednosti kriterijum za izbor je:
- najniža cena ili
- ekonomski najpovoljnija ponuda.
U slučaju da je kriterijum za izbor ekonomski najpovoljnija ponuda, naručilac unapred odlukom o pokretanju postupka, utvrđuje kriterijume i njihov relativan značaj za ocenu najpovoljnije ponude, u skladu sa čl. 55. Zakona o javnim nabavkama.
Ukoliko su svi uslovi unapred utvrđeni i jednaki za sve ponuđače, kriterijum za izbor najpovoljnije ponude je najniža cena.
Ukoliko su ponude identične po svim kriterijumima najpovoljnijom ponudom smatraće se ponuda koja je prva prispela.
II VRSTE POSTUPAKA DODELE JAVNIH NABAVKI MALE VREDNOSTI
Naručilac dodeljuje ugovor za javnu nabavku male vrednosti:
- u redovnom postupku (prikupljanjem ponuda);
- u jednostavnom postupku (narudžbenicom).
Dodela ugovora za javne nabavke male vrednosti za izvođenje radova vrši se u redovnom postupku.
1. Dodela javne nabavke male vrednosti u redovnom postupku
Odluku o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti u redovnom postupku u pisanoj formi, po predhodno pribavljenoj pisanoj saglasnosti lica odgovornog za finansije, donosi:
- Predsednik Skupštine grada ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Skupština grada;
- Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Gradonačelnik;
- Ombudsman ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Ombudsman;
- Javni pravobranilac ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Javno pravobranilaštvo;
- Načelnici gradskih uprava kada su naručioci gradske uprave.
Odluka o pokretanju postupka javne nabavke mora da sadrži:
- redni broj javne nabavke za tekuću godinu;
- predmet javne nabavke male vrednosti;
- uslove koje treba da ispunjavaju ponuđači i izjavu o ispunjenosti tih uslova;
- predračunsku vrednost javne nabavke bez poreza na dodatu vrednost;
- način prikupljanja ponuda;
- iznos naknade za preuzimanje konkursne dokumentacije;
- izvor finansiranja (pozicija u budžetu i konto);
- okvirne datume realizacije pojedinih faza nabavke;
- rok i način otvaranja prikupljenih ponuda;
- kriterijum za izbor najpovoljnije ponude;
Odlukom iz stava 1. ovog člana obrazuje se Komisija za javnu nabavku.
Komisiju čine predsednik i najmanje dva člana od kojih najmanje jedan član mora biti poznavalac oblasti i propisa iz koje se vrši dodela javne nabavke.
Stručne poslove za komisiju za javne nabavke male vrednosti obavlja nadležno odeljenje Gradske uprave za ekonomiju i finansije.
Konkursnu dokumentaciju priprema Komisija za javnu nabavku, u saradnji sa nadležnim odeljenjem Gradske uprave za ekonomiju i finansije.
Konkursna dokumentacija obavezno sadrži:
1. Poziv da se daju ponude;
2. Uslove za učestvovanje i način dokazivanja kvalifikacije ponuđača;
3. Vrstu, tehničke karakteristike, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl;
4. Uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu;
5. Obrazac ponude;
6. Model ugovora;
7. Tehničku dokumentaciju i planove;
8. Vrstu finansijskog obezbeđenja u slučaju dodele ugovora, ukoliko se ona traži.
Komisija za javne nabavke malih vrednosti, dostavlja konkursnu dokumentaciju po pravilu petorici, a najmanje trojici ponuđača.
Poziv za dostavljanje ponuda potencijalnim ponuđačima upućuje se:
- poštom
- ličnom dostavom
- oglašavanjem u lokalnim pisanim i elektronskim medijima
- elektronskom poštom
- telefonom
- na drugi način
Ispunjenje minimalnih uslova za učešće u postupku dodele ugovora o javnoj nabavci male vrednosti ponuđač potvrđuje dostavljanjem dokaza o:
a) registraciji za obavljanje odgovarajuće delatnosti;
b) izmirenim poreskim obavezama.
Ispunjenost ostalih uslova za učešće u postupku javne nabavke propisanih članom 45. Zakona o javnim nabavkama, ponuđač potvrđuje dostavljanjem izjave pod punom moralnom i materijalnom odgovornošću.
Ukoliko kod članova Komisije postoji nedoumica o tome da li neko od ponuđača ispunjava neke od uslova utvrđenih konkursnom dokumentacijom, može od ponuđača tražiti da u roku od 2 dana dostavi odgovarajuću dokaznu dokumentaciju.
Komisija za javne nabavke male vrednosti vrši prikupljanje ponuda.
Prikupljanje ponuda vrši se na jedan od sledećih načina:
- poštom
- ličnom dostavom
- elektronskom poštom
- telefonom
- na drugi način
Ponude pribavljene telefonom ili na drugi usmeni način moraju se evidentirati zapisnički, a ukoliko su prispele elektronskom poštom moraju se odštampati.
Komisija za javnu nabavku pristupiće otvaranju ponuda ukoliko su pribavljene najmanje tri ponude.
U slučaju da nisu pribavljene tri ponude, Komisija donosi zaključak da se postupak ponovi.
Zaključak o ponavljanju postupka mora da sadrži rokove za preduzimanje radnji u ponovljenom postupku.
Ponovljeni postupak ne može trajati duže od 10 dana.
Komisija za javnu nabavku vrši otvaranje ponuda i vodi zapisnik u skladu sa Pravilnikom o postupku otvaranja ponuda i obrascu za vođenje zapisnika o otvaranju ponuda ("Službeni glasnik RS", br. 9/2003), na način i u roku koji je utvrđen Odlukom o pokretanju postupka.
Kopija zapisnika o otvaranju ponuda uručuje se odmah prisutnim ponuđačima, ili dostavlja preporučenom poštom u roku od tri dana.
Komisija za javne nabavke male vrednosti proverava da li prispele ponude odgovaraju svim zahtevima iz konkursne dokumentacije, i vrši ocenu ponuda u skladu sa elementima konkursne dokumentacije.
Komisija će dati predlog za dodelu ugovora ukoliko je najmanje jedna ponuda ispravna, odgovarajuća i prihvatljiva.
Ukoliko i posle ponovljenog postupka Komisija za javne nabavke male vrednosti pribavi dve ponude, ugovor se dodeljuje povoljnijem ponuđaču, a ukoliko se pribavi samo jedna ponuda, ugovor se dodeljuje tom ponuđaču, pod uslovom da ispunjava uslove iz konkursne dokumentacije.
Komisija za javnu nabavku priprema pisani izveštaj o sprovedenom postupku javne nabavke sa predlogom najpovoljnijeg ponuđača.
Na osnovu pisanog izveštaja Komisije za javnu nabavku, odlučuje i zaključuje ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem:
- Predsednik Skupštine grada ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Skupština grada;
- Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Gradonačelnik;
- Ombudsman ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Ombudsman;
- Javni pravobranilac ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Javno pravobranilaštvo;
- Načelnici gradskih uprava kada su naručioci gradske uprave.
Naručilac, preko nadležnog odeljenja Gradske uprave za ekonomiju i finansije, priprema obaveštenje o dodeli ugovora o javnoj nabavci i dostavlja ga preporučenom poštom svim ponuđačima.
U slučaju da ponuđač traži obrazloženo obaveštenje o dodeli ugovora, primenjuje se član 82. Zakona o javnim nabavkama.
Naručilac priprema ugovor o javnoj nabavci male vrednosti u skladu sa modelom koji je bio priložen u konkursnoj dokumentaciji.
Ugovor o javnoj nabavci male vrednosti zaključuje se sa izabranim ponuđačem po isteku roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava ponuđača.
Naručilac, ili lice koje on ovlasti odlukom o dodeli ugovora, prati način izvršenja zaključenog ugovora, uključujući i obaveze ponuđača u garantnom roku.
U slučaju da uoči nedostatke u postupku izvršenja ugovora, lice iz stava 1. ovog člana dužno je da odmah preduzme odgovarajuće mere.
Od dana donošenja Odluke o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti do dana izdavanja obaveštenja o dodeli ugovora o javnoj nabavci, po pravilu, ne sme da prođe više od 60 dana.
2. Dodela javnih nabavki male vrednosti u jednostavnom postupku (narudžbenica)
Dodela javnih nabavki male vrednosti u jednostavnom postupku primenjuje se kada procenjena vrednost dobara i usluga koje se pribavljaju, bez poreza na dodatu vrednost, ne prelazi 10% vrednosti utvrđene članom 2. stav 1. ovog pravilnika.
Dobra i usluge u jednostavnom postupku dodeljuju se narudžbenicom.
Postupak dodele javne nabavke u jednostavnom postupku, započinje Odlukom o izdavanju narudžbenice, po predhodno pribavljenom pisanom izjašnjenju lica odgovornog za finansije kod naručioca.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi:
- Predsednik Skupštine grada ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Skupština grada;
- Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Gradonačelnik;
- Ombudsman ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Ombudsman;
- Javni pravobranilac ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Javno pravobranilaštvo;
- Načelnici gradskih uprava kada su naručioci gradske uprave.
Odluka za izdavanje narudžbenice mora da sadrži:
- redni broj javne nabavke za tekuću godinu;
- predmet nabavke sa svim tehničkim specifikacijama;
- predračunsku vrednost javne nabavke bez poreza na dodatu vrednost;
- izvor finansiranja (pozicija u budžetu i konto);
- rok do koga se mora okončati postupak javne nabavke;
- kriterijume za izbor najpovoljnije ponude;
- ime i prezime realizatora javne nabavke (u daljem tekstu: realizator nabavke).
Realizator nabavke je dužan da pre dodele javne nabavke izvrši neformalnu proveru (telefonom, telefaksom, elektronskom poštom ili na drugi sličan način) cene dobara ili usluge koju pribavlja.
Realizator nabavke će prikupiti najmanje tri ponude na jedan od načina utvrđenih članom 15. ovog pravilnika.
U slučaju da nisu pribavljene tri ponude, realizator nabavke će postupiti u skladu sa članom 16. ovog pravilnika.
Realizator nabavke priprema izveštaj o sprovedenom postupku, gde navodi sve bitne elemente koji su bili odlučujući za tok postupka i izbor ponuđača kao što su:
- kako je proveravana cena;
- naziv i adrese ponuđača kod kojih je proveravana cena;
- osnovne elemente ponuda: cena, način plaćanja, rok i dinamika isporuke, uslovi garancije;
- naziv, adresu i broj ponude izabranog ponuđača;
- druge podatke zavisno od predmeta nabavke.
Za evidentiranje ponuda koje su pribavljene elektronskom poštom, telefonom ili na drugi usmeni način, shodno će se primenjivati odredbe člana 15. ovog Pravilnika.
Narudžbenica se izdaje u roku od 14 dana od dana donošenja Odluke o izdavanju narudžbenice.
Narudžbenicu priprema realizator nabavke, a potpisuje:
- Predsednik Skupštine grada ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Skupština grada;
- Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Gradonačelnik;
- Ombudsman ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Ombudsman;
- Javni pravobranilac ili lice koje on ovlasti, kada je naručilac Javno pravobranilaštvo;
- Načelnici gradskih uprava kada su naručioci gradske uprave.
Naručilac je dužan da ponuđača koji nije izabran upozna sa dodelom javne nabavke male vrednosti narudžbenicom, samo u slučaju kada je ovaj to izričito zahtevao.
Obaveštenje o dodeli javne nabavke priprema i potpisuje realizator javne nabavke.
Realizator nabavke je dužan da prati kvalitativnu i kvantitativnu realizaciju javne nabavke male vrednosti dodeljene u jednostavnom postupku i da u slučaju nedostataka preduzme odgovarajuće mere.
Realizatori nabavke su obavezni da dokumentaciju o sprovedenom postupku dostave nadležnom odeljenju Gradske uprave za ekonomiju i finansije, u roku od 3 dana po izdavanju narudžbenice, radi vođenja evidencije.
III VOĐENJE EVIDENCIJE I ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE
O svakoj pojedinačnoj javnoj nabavci male vrednosti vodi se odgovarajuća evidencija, za svakog naručioca posebno.
Elektronska pošta mora da se priloži spisu u štampanom obliku.
Dokumentacija se čuva godinu dana po zaključenju ugovora, odnosno godinu dana po isteku garantnog roka.
Evidenciju o dodeli javne nabavke male vrednosti vodi nadležno odeljenje Gradske uprave za ekonomiju i finansije, koja će svu dokumentaciju zavesti i arhivirati.
Evidencija o javnoj nabavci male vrednosti vodi se po predmetu javne nabavke.
Evidencija o dodeli javne nabavke male vrednosti treba da sadrži najmanje:
- odluku o pokretanju postupka, odnosno o izdavanju narudžbenice;
- konkursnu dokumentaciju;
- sve ponude i predračune;
- izveštaj Komisije za javne nabavke male vrednosti, odnosno izveštaj realizatora nabavke;
- odluku o dodeli javne nabavke;
- obaveštenje o dodeli javne nabavke;
- primerak ugovora, odnosno narudžbenice.
Na kraju kalendarske godine rukovodilac nadležnog odeljenja Gradske uprave za ekonomiju i finansije je dužan da pripremi konačne izveštaje o dodelama javnih nabavki male vrednosti u skladu sa Pravilnikom o obrascima za evidentiranje podataka o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 9/2003).
Konačan izveštaj o dodeli javnih nabavki male vrednosti potvrđuju svojim potpisom ovlašćena lica naručioca.
IV ZAŠTITA PRAVA PONUĐAČA I JAVNOG INTERESA
Postupak po zahtevu za zaštitu prava ponuđača u postupcima javnih nabavki malih vrednosti sprovodi se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Postupak po zahtevu za zaštitu prava ponuđača kod naručilaca vodi nadležno odeljenje Gradske uprave za ekonomiju i finansije.
Sastavni deo ovog Pravilnika su sledeći obrasci:
1. za redovni postupak:
- odluka o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti (OB-NMV 1);
- izveštaj komisije za javnu nabavku male vrednosti (OB-NMV 1A);
- odluka o dodeli ugovora u postupku javne nabavke male vrednosti (OB-NMV 1B);
- obaveštenje o dodeli ugovora u postupku javne nabavke male vrednosti (OB-NMV 1V);
2. za jednostavni postupak:
- odluka o izdavanju narudžbenice (OB-NMV 2);
- izveštaj realizatora o sprovedenom jednostavnom postupku javne nabavke male vrednosti (OB-NMV 2A);
- narudžbenica (OB-NMV 2B).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a biće objavljen u "Službenom listu grada Kragujevca".
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli javnih nabavki male vrednosti ("Službeni list grada Kragujevca", br. 1/03).
Obrasci za redovni i jednostavni postupak dodele ugovora za javnu nabavku male vrednosti koji su sastavni deo ovog pravilnika, nisu objavljeni u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 11/2005 od 11. juna 2005. godine.