PRAVILNIKO USLOVIMA, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA DAVAOCIMA ZDRAVSTVENIH USLUGA I ZA UTVRĐIVANJE NAKNADE ZA NJIHOV RAD ZA 2006. GODINU("Sl. glasnik RS", br. 2/2006, 3/2006 - ispr., 6/2006 - ispr. i 28/2006 - ispr.) |
Ovim pravilnikom uređuju se uslovi, kriterijumi i merila za zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite osiguranim licima (u daljem tekstu: ugovor) između Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: Republički zavod), odnosno filijala i zdravstvenih ustanova, privatne prakse i drugih pravnih lica (u daljem tekstu: davaoci zdravstvenih usluga) i za utvrđivanje naknade za njihov rad.
Iznos planiranih naknada za rad davaoca zdravstvenih usluga za 2006. godinu (u daljem tekstu: Predračun sredstava), odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
II USLOVI ZA ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA DAVAOCIMA ZDRAVSTVENIH USLUGA
Uslovi za zaključivanje ugovora sa davaocima zdravstvenih usluga su:
1) da zdravstvena ustanova iz Plana mreže zdravstvenih ustanova (u daljem tekstu: Plan mreže) ispunjava zakonom propisane uslove za rad;
2) da zdravstvena ustanova koja nije u Planu mreže i drugi oblik zdravstvene službe (u daljem tekstu: privatna praksa) ima rešenje Ministarstva zdravlja kojim je utvrđena ispunjenost uslova za početak rada i obavljanja zdravstvene delatnosti, odnosno za obavljanje određenih poslova zdravstvene delatnosti;
3) da je davalac zdravstvenih usluga upisan u registar kod nadležnog organa;
4) da u prethodne tri godine davaocu zdravstvenih usluga nadležna inspekcija nije izdala rešenje o zabrani rada, odnosno obavljanja delatnosti;
5) da davalac zdravstvenih usluga ima radno vreme koje zadovoljava potrebe osiguranih lica sa područja filijale na kojoj je sedište davaoca zdravstvenih usluga, odnosno radno vreme koje je usklađeno sa zdravstvenom službom na tom području.
Uslov za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom je i da zdravstvena ustanova dostavi Republičkom zavodu, odnosno filijali na čijem području zdravstvena ustanova ima sedište, ponudu u obliku plana rada za godinu za koju se zaključuje ugovor koji je sačinjen u skladu sa Predračunom sredstava.
Plan rada sačinjava se po metodologiji za izradu plana rada zdravstvenih ustanova koju utvrđuje nadležna zdravstvena ustanova osnovana za teritoriju Republike koja obavlja delatnost javnog zdravlja i sadrži podatke o:
1) vrsti i obimu zdravstvenih usluga;
2) broju osiguranih lica filijale i drugih filijala;
3) broju bolesničkih dana (u daljem tekstu: b.o. dana);
4) kadru potrebnom za izvršenje planiranih zdravstvenih usluga u skladu sa važećim normativima i standardima medicinskog kadra;
5) lekovima potrebnim za pružanje zdravstvenih usluga;
6) potrošnji krvi i produkata od krvi;
7) materijalu koji se ugrađuje u organizam (u daljem tekstu: implantati) u oblasti hirurgije, kardiohirurgije, vaskularne hirurgije, ortopedije, kao i drugim oblastima;
8) medicinskim sredstvima (u daljem tekstu: medicinski i sanitetski materijal);
9) dijaliznom materijalu po broju usluga i vrsti dijalize u skladu sa utvrđenim standardom materijala za dijalizu;
10) citostaticima i drugim specifičnim lekovima za lečenje od malignih oboljenja sa Liste lekova koji se propisuju i izdaju na teret sredstava zdravstvenog osiguranja (u daljem tekstu: Lista lekova) u skladu sa utvrđenim standardima za primenu citostatika i drugih specifičnih lekova za lečenje malignih oboljenja.
Uslov za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom je i da zdravstvena ustanova donese program racionalizacije koji obuhvata:
1) nabavku lekova, medicinskog i sanitetskog materijala, kao i drugog potrošnog materijala u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke;
2) optimalnu količinu zaliha sanitetskog i medicinskog materijala, kao i lekova u skladu sa racionalnom farmakoterapijom u lečenju osiguranih lica i sa opredeljenim sredstvima iz Predračuna sredstava;
3) mere za obezbeđivanje kvaliteta zdravstvene zaštite;
4) mere za stalno praćenje potrošnje lekova, krvi i produkata od krvi, medicinskog i sanitetskog, kao i ostalog materijala po osiguranom licu;
5) vođenje evidencija izvršenih servisa i radova na opremi, kroz servisnu knjižicu o izvršenim radovima, zamenjenim delovima i garantnom roku;
6) vođenje evidencija o korišćenju vozila za prevoz bolesnika i ostalih vozila;
7) adekvatnu primenu dijagnostičkih postupaka, i
8) ostale mere racionalizacije koje definiše zdravstvena ustanova.
Uslov za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom je i da zdravstvena ustanova radi sprovođenja progradoa racionalizacije zaključi ugovor sa ovlašćenim ponuđačem kojeg izabere Republički zavod, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke, za nabavku:
1) citostatika sa Liste lekova (Lista C - lekovi sa posebnim režimom izdavanja);
2) lekova: eritropoetina, pegilovanog interferona Alfa, interferona Beta, lekova za lečenje od hemofilije;
3) vakcina;
4) pejsmejkera, kardioverter defibrilatora, stentova u karidologiji, valvula, graftova, ugradnog materijala u ortopediji (kukova);
5) materijala za dijalizu;
6) drugih lekova, medicinskog i sanitetskog materijala za kojim se ukaže potreba nabavke na ovaj način, i
7) usluga osiguranja imovine.
III KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE NAKNADE ZA RAD PO PREDRAČUNU SREDSTAVA KAO OSNOVA ZA ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA DAVAOCIMA ZDRAVSTVENIH USLUGA
Kriterijumi za utvrđivanje naknade za rad po Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora za 2006. godinu sa zdravstvenim ustanovama koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou su:
1) broj stanovnika koji gravitira određenoj zdravstvenoj ustanovi, po starosnoj strukturi - dobnim grupama;
2) broj aktivnih kartona osiguranih lica;
3) dostupnost zdravstvene zaštite u zavisnosti od specifičnih saobraćajnih i geografskih uslova;
4) specijalističko-konsultativne usluge na osnovu plana rada.
Pored kriterijuma iz stava 1. ovog člana, kriterijumi za utvrđivanje naknade po Predračunu sredstava zdravstvenoj ustanovi koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou i koja u svom sastavu ima stacionar su:
1) potrošnja lekova u zdravstvenoj ustanovi po b.o. danu do iznosa stvarne potrošnje lekova, ako je ta potrošnja manja od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, odnosno svođenjem više iskazane potrošnje - na prosek grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti;
2) potrošnja medicinskog i sanitetskog materijala u zdravstvenoj ustanovi po lečenom licu do iznosa stvarne potrošnje medicinskog i sanitetskog materijala, ako je potrošnja manja od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, odnosno svođenjem više iskazane potrošnje - na prosek grupacije tih zdravstvenih ustanova.
Kriterijum za utvrđivanje naknade za rad po Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora za 2006. godinu sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou prema kojoj gravitira stanovništvo sa područja više opština je visina ugovorene naknade za 2005. godinu, a najviše do iznosa naknade uvećane za prosečan rast planiranih naknada u 2006. godini za zdravstvene ustanova koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou iz Plana mreže.
Kriterijum za utvrđivanje naknade za rad po Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou je i naknada za vakcine, na osnovu programa obavezne imunizacije, sistematske imunizacije određenog uzrasta osiguranih lica, kao i obavezne imunizacije lica eksponiranih određenim zaraznim bolestima za 2006. godinu, po vrsti vakcine i po zdravstvenoj ustanovi, a na osnovu potrošnje i planiranih potreba u 2005. godini, kao i planiranih potreba za 2006. godinu.
Kriterijum za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou i koja u svom sastavu ima apoteku, utvrđuje se ovim pravilnikom u poglavlju - Ugovaranje sa Apotekom.
Kriterijumi za utvrđivanje naknade za rad prema Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama za 2006. godinu, koje obavljaju zdravstvenu delatnost na sekundarnom ili tercijarnom nivou su:
1) prosečna iskorišćenost kapaciteta grupacije zdravstvene ustanove iste delatnosti utvrđene na osnovu utvrđenog broja lečenih lica i broja b.o. dana grupacije u 2005. godini;
2) potrošnja lekova u zdravstvenoj ustanovi po b.o. danu do iznosa utrošenih lekova ako je taj utrošak manji od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, odnosno svođenjem više iskazanog utroška grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, na prosek grupacije tih zdravstvenih ustanova;
3) potrošnja lekova koji nisu na Listi lekova u stacionarnoj zdravstvenoj ustanovi u visini od 3% u okviru naknade za lekove iz tačke 2) ovog člana;
4) potrošnja citostatika, odnosno citostatika po posebnom režimu izdavanja i lekova za hemofiliju po osiguranom licu, a prema stručno-medicinskom i doktrinarnom stavu utvrđenom od strane Ministarstva zdravlja;
5) potrošnja lekova koji nisu na Listi lekova u stacionarnoj zdravstvenoj ustanovi kojoj su utvrđena sredstva za citostatike po posebnom režimu u visini od 3% od ukupne naknade za lekove i citostatike;
6) broj i vrsta dijaliza po osiguranom licu po cenama koje su utvrđene na osnovu akta Republičkog zavoda o standardima za dijalize koje se obezbeđuju na teret obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i akta o cenama za dijalizu koja se obezbeđuje na teret zdravstvenog osiguranja;
7) potrošnja krvi i produkata od krvi koje prerađuje zdravstvena ustanova, do visine troškova prerade, a bez obračunatih troškova rada zaposlenih, kao i do visine sredstava za krv i produkte od krvi koje zdravstvena ustanova nabavlja od drugih zdravstvenih ustanova;
8) potrošnja medicinskog i sanitetskog materijala u zdravstvenoj ustanovi po lečenom osiguranom licu do iznosa utrošenog materijala, pod uslovom da je potrošnja manja od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, a najviše do iznosa proseka ako je iskazani utrošak veći od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti;
9) potrošnja implantata prema podacima o broju lica na Listi čekanja, mišljenja stručne komisije o tehničkim i kadrovskim kapacitetima i jedinstvene prosečne cene implantanata;
10) način obezbeđivanja ishrane bolesnicima (za zdravstvene ustanove koje samostalno pripremaju hranu, za zdravstvene ustanove koje nabavljaju hranu od drugih pravnih lica i za zdravstvene ustanove koje obezbeđuju hranu primenom oba načina pripreme i nabavke hrane) do iznosa troškova ishrane utvrđenih prema prosečnoj iskorišćenosti kapaciteta i broja b.o. dana ostvarenih u zdravstvenoj ustanovi u odnosu na prosečnu iskorišćenost kapaciteta grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti.
Za određene vrste zdravstvenih usluga koje će utvrditi Republički zavod i koje se pružaju na sekundarnom ili tercijarnom nivou zdravstvene delatnosti, zdravstvenoj ustanovi prenosiće se sredstva iz ugovorene naknade po pružanju tih zdravstvenih usluga, a po cenama koje utvrdi Republički zavod.
Kriterijumi za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama iz čl. 6. i 7. ovog pravilnika kao i utvrđivanje naknade za rad za 2006. godinu su:
1) troškovi rada zaposlenih koji su potrebni za pružanje zdravstvene zaštite osiguranim licima u zdravstvenoj ustanovi za izvršenje plana rada;
2) ostali direktni i indirektan troškovi neophodni za izvršavanje ugovorenog plana rada.
Kriterijumi za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama koje obavljaju stomatološku zdravstvenu delatnost na primarnom, sekundarnom i tercijarnom nivou, kao i za utvrđivanje naknade za rad za 2006. godinu su:
1) vrsta i obim stomatoloških usluga koje se pružaju na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja iz plana rada zdravstvene ustanove;
2) cene po Cenovniku stomatoloških usluga, koji utvrđuje Republički zavod.
Kriterijum za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom kojoj je Ministarstvo zdravlja dalo saglasnost za izvođenje "pilot projekta" definišu se i u skladu sa elementima koji su utvrđeni u "pilot projektu" za tekuću godinu za koju se "pilot projekat" sprovodi.
Kriterijum za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama iz člana 7. ovog pravilnika je i okvirna vrednost do koje lekari zdravstvene ustanove mogu propisivati lekove na recept i određena pomagala koja se izdaju na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja.
Ukoliko se u zdravstvenoj ustanovi propišu lekovi u vrednosti manjoj od planirane za propisivanje lekova na recept, uz odgovarajuću i racionalnu farmakoterapiju, zdravstvenoj ustanovi po oceni filijale pripada određeni iznos planiranih, a neutrošenih sredstava na ime stimulacije.
Ukoliko se u zdravstvenoj ustanovi propišu lekovi u iznosu većem od planirane vrednosti sredstava za propisivanje lekova na recept, zdravstvena ustanova je dužna da filijali dostavi obrazloženje o razlozima propisane veće vrednosti lekova iznad planiranih sredstava (po vrsti i količini lekova).
Ukoliko filijala ne prihvati razloge za propisivanje lekova na recept u iznosu većem od planirane vrednosti, zdravstvena ustanova je dužna da sačini program mera racionalizacije za smanjenje propisivanja lekova koji se izdaju na teret zdravstvenog osiguranja.
Filijala je obavezna da zdravstvenoj ustanovi dostavlja mesečni izveštaj o vrednosti propisanih, odnosno izdatih lekova i određenih pomagala u toj zdravstvenoj ustanovi.
Ocenu o usaglašenosti plana rada zdravstvene ustanove sa utvrđenom naknadom za rad daje filijala uz prethodno mišljenje nadležne zdravstvene ustanove koja obavlja zdravstvenu delatnost javnog zdravlja i Komore zdravstvenih ustanova.
Ocenu o usaglašenosti plana rada sa utvrđenom naknadom za rad zdravstvene ustanove koja obavlja delatnost javnog zdravlja osnovane za teritoriju Republike sa utvrđenom naknadom, daje Republički zavod uz prethodno mišljenje Komore zdravstvenih ustanova.
Ocenu o usaglašenosti plana rada sa utvrđenom naknadom za rad zdravstvene ustanove koja obavlja delatnost javnog zdravlja daje filijala, uz prethodno mišljenje zdravstvene ustanove osnovane za teritoriju Republike koja obavlja delatnost javnog zdravlja i Komore zdravstvenih ustanova.
Po donošenju ocene o usaglašenosti plana rada zdravstvene ustanove sa utvrđenom naknadom, filijala, odnosno Republički zavod zaključuje ugovor.
Na osnovu kriterijuma i merila utvrđenih ovim pravilnikom, ugovorom sa zdravstvenom ustanovom iz Plana mreže utvrđuje se naknada prema Predračunu sredstava i to za:
1) lekove (sa Liste lekova i van Liste lekova - za stacionarne zdravstvene ustanove);
2) citostatike;
3) citostatike po posebnom režimu;
4) lekove za lečenje od hemofilije;
5) vakcine;
6) krv i produkte od krvi;
7) implantate u oblasti kardiologije, kardiohirurgije, vaskularne hirurgije i ortopedije;
8) ostale implantate;
9) sanitetski i medicinski materijal;
10) materijal za dijalizu;
11) za ostale namene.
Pored naknade utvrđene u stavu 1. ovog člana zdravstvenoj ustanovi pripadaju sredstva po osnovu pruženih zdravstvenih usluga i za lekove i medicinska sredstva potrebna po osiguranom licu za: transplantacije bubrega, jetre, kostne srži, ugradnju kohlearnog implantata, endovaskularno lečenje intrakranijalnih aneurizmi, preparat za decu koja su obolela od fenilketonurije, cistične fibroze, biološku terapiju za lečenje dece obolele od poliartikularnog juvenilnog artritisa, sandostatin za neuroendokrini karcinom, kao i za lekove za pacijente rezistentne na klasične depo antipsihotike.
Ostvarenjem većeg broja određenih zdravstvenih usluga od placa rada u skladu sa članom 7. stav 2. ovog pravilnika, zdravstvenoj ustanovi će se prenositi sredstva po cenama koje utvrđuje Republički zavod.
Sastavni deo ugovorene naknade je iznos planiranog učešća u troškovima zdravstvene zaštite koji je predviđen Predračunom sredstava.
Sastavni deo ugovora je spisak zaposlenih na neodređeno i određeno vreme.
Spisak zaposlenih sadrži: ime i prezime radnika sa matičnim brojem, stručnu spremu, radno mesto na koje su raspoređeni za obavljanje poslova i zadataka u zdravstvenoj ustanovi po organizacionim jedinicama i službama, odnosno odeljenjima.
Promene u spisku ugovorenog broja zaposlenih iz stava 1. ovog člana vrše se isključivo uz saglasnost komisije nadležne za racionalizaciju kadra koju obrazuje ministar za poslove zdravlja.
Sastavni deo ugovora za ustanove u kojima rade lekari ovlašćeni za propisivanje lekova na recept je ažuriran izvod iz Registra lekara koji imaju pravo propisivanja lekova na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja.
Sastavni deo ugovora sa zdravstvenom ustanovom je Lista čekanja sačinjena u skladu sa Objašnjenjem za praćenje kvaliteta rada u zdravstvenim ustanovama br. 011-00-00018/04-03 od 7. aprila 2004. godine, koje je doneo ministar za poslove zdravlja, a koju zdravstvena ustanova dostavlja filijali do prvog u mesecu za taj mesec.
Zdravstvena ustanova sa kojom je filijala zaključila ugovor o pružanju zdravstvene zaštite mora obezbediti potrebne lekove, medicinska sredstva, implantate i medicinsko-tehnička pomagala koja su utvrđena kao pravo iz obaveznog zdravstvenog osiguranja.
Izuzetno, ukoliko je osigurano lice imalo troškove lečenja pri pružanju zdravstvene zaštite suprotno propisima iz zdravstvenog osiguranja i odredbama ugovora, Filijala Republičkog zavoda koja mu je naknadila tako nastale troškove osporiće zdravstvenoj ustanovi te troškove lečenja po ispostavljenoj fakturi.
Ugovorena naknada zdravstvenoj ustanovi za 2006. godinu će se umanjiti za iznos refundiranih sredstava osiguranim licima za usluge pružene u 2005. godini.
Zdravstvena ustanova je dužna da od osiguranog lica naplati iznos propisanog učešća u troškovima zdravstvene zaštite.
Ispostavljanje faktura vrši se u skladu sa aktom za fakturisanje koji donosi Republički zavod.
Zdravstvena ustanova za izvršene zdravstvene usluge ispostavlja fakturu kojom pravda ugovorenu naknadu Republičkom zavodu preko filijale, i to:
1) mesečnu fakturu za izvršene usluge na primarnom nivou zdravstvene zaštite;
2) pojedinačnu fakturu za svako osigurano lice kome je u jednom mesecu pružena zdravstvena usluga na sekundarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite.
Zdravstvena ustanova ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je utvrdila svojstvo osiguranog lica.
U ispostavljenoj fakturi, iskazuje se i iznos naplaćenog učešća osiguranih lica u troškovima zdravstvene zaštite (u daljem tekstu: participacija).
Faktura za izvršene usluge je dokaz zdravstvene ustanove o izvršenju plana rada i visini pripadajuće naknade.
Fakturu za izvršene usluge zdravstvena ustanova ispostavlja i u elektronskoj formi u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.
Zdravstvena ustanova koja obavlja zdravstvenu delatnost na sekundarnom ili tercijarnom nivou za pružene usluge iz člana 14. ovog pravilnika ispostavljaju fakture po osiguranom licu Republičkom zavodu preko filijale koja je osiguranom licu utvrdila svojstvo osiguranog lica, a prenos sredstava se vrši po ispostavljenoj fakturi.
Za izvršene zdravstvene usluge licima kojima se u okviru društvene brige za zdravlje stanovništva iz člana 11. Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 107/05) obezbeđuju se sredstva u budžetu Republike.
Za lica iz stava 1. ovog člana, zdravstvena ustanova sačinjava posebnu fakturu.
Radi pokretanja postupka za naknadu štete za pružene zdravstvene usluge u slučaju saobraćajnih udesa, tuča, povreda na radu, trovanja, alkoholisanosti i dr., za svako osigurano lice pojedinačno, zdravstvena ustanova dostavlja fakturu filijali u kojoj osigurano lice ostvaruje pravo na zdravstvenu zaštitu, sa prilogom izveštaja na propisanom obrascu.
Zdravstvena ustanova koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou, dostavlja filijali Republičkog zavoda mesečni izveštaj o pruženim uslugama osiguranim licima, u skladu sa metodologijom planiranja za 2006. godinu, do petog u tekućem mesecu za prethodni mesec, na posebno propisanom obrascu. Mesečni izveštaj zdravstvena ustanova sačinjava na osnovu dnevnih evidencija po službama.
Ugovaranje sa apotekom iz Plana mreže za snabdevanje lekovima i određenim pomagalima svih osiguranih lica vrši se na osnovu procene broja realizovanih recepata, broja i starosne strukture osiguranih lica koji gravitiraju toj apoteci.
Ugovorena naknada apoteci iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1) cene lekova koje su utvrđene odlukom o cenama lekova za humanu upotrebu koju donosi Vlada, sa porezom na dodatu vrednost;
2) troškove prometa na malo za izdate lekove na recept u iznosu 12% koji se obračunavaju na veleprodajnu cenu leka.
Izuzetno od stava 2. tačke 2) ovog člana za lekove na recept koji se koriste za lečenje HIV infekcije Republički zavod priznaje troškove prometa na malo od 6% na veleprodajnu cenu lekova.
Ugovorena naknada apoteci za izdata pomagala obuhvata i troškove prometa na malo za izdata pomagala u apoteci u iznosu od 4% koji se obračunavaju na nabavnu cenu pomagala.
Nabavnu cenu iz člana 23. stav 4. ovog pravilnika Republički zavod utvrđuje u postupku javne nabavke, izborom ovlašćenog ponuđača u skladu sa članom 6. ovog pravilnika.
Apoteka koja je zaključila ugovor sa filijalom obavezna je da ima informacioni sistem koji omogućava fakturisanje izdatih lekova i pomagala u elektronskoj formi prema aplikativnom softveru Republičkog zavoda.
Apoteka sa kojom je filijala zaključila ugovor, dužna je da obezbedi obradu recepata i obrazaca za propisivanje pomagala koji omogućuju filijali Republičkog zavoda kontrolu ispravnosti izdavanja lekova i pomagala kao i fakturisanja sa odgovarajućim podacima po osiguranim licima, zdravstvenim ustanovama, lekarima, vrsti, poreklu, ceni leka i drugim podacima koje utvrdi Republički zavod.
Ugovor sa apotekom iz Plana mreže i apotekom osnovanom kao privatna praksa (u daljem tekstu: apoteka) za snabdevanje lekovima i određenim pomagalima svih osiguranih lica, zaključuje filijala na čijem je području sedište apoteke.
Sa apotekom osnovanom kao privatna praksa zaključuje se ugovor ako je udaljena najmanje 20 km od apoteke iz Plana mreže i ako ima farmaceuta sa zasnovanim radnim odnosom na neodređeno vreme.
Apoteka je dužna da obezbedi potrebnu količinu i asortiman lekova sa Liste lekova za osigurana lica Republičkog zavoda primenjujući načela ekonomičnosti i efikasnosti utvrđena zakonom kojim se uređuje zdravstveno osiguranje.
Apoteka je dužna da izda lek propisan na lekarskom receptu.
Izuzetno, u slučaju da apoteka ne raspolaže lekom propisanim na receptu, apoteka može izdati drugi lek kao zamenu, istog generičkog sastava, iste ili najniže cene.
Za lekove izdate na recept i određena pomagala, apoteka ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je utvrdila svojstvo osiguranom licu.
Uz fakturu iz stava 1. ovog člana dostavljaju se lekarski recepti i obrasci za propisivanje određenih pomagala.
Faktura se ispostavlja i u elektronskoj formi prema aplikativnom softveru Republičkog zavoda.
U ispostavljenoj fakturi, iskazuje se i iznos participacije za izdate lekove sa Liste lekova i za taj iznos se umanjuje obaveza prema apoteci.
V UGOVARANJE SA ZDRAVSTVENOM USTANOVOM KOJA OBAVLJA ZDRAVSTVENU DELATNOST SPECIJALIZOVANE REHABILITACIJE
Ugovor sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost specijalizovane rehabilitacije (u daljem tekstu: RH centar) zaključuje filijala na čijem je području sedište RH centra, za pružanje usluga stacionarne specijalizovane rehabilitacije svim osiguranim licima.
Pored usluga iz stava 1. ovog člana filijala može ugovoriti pružanje i ambulantno-polikliničkih kao i drugih bolničkih usluga koje se ne obezbeđuju po vrsti i obimu u drugim zdravstvenim ustanovama na području te filijale, što se bliže uređuje ugovorom koji se zaključuje sa RH centrom.
Naknada za vršenje zdravstvenih usluga specijalizovane rehabilitacije kao i drugih bolničkih usluga utvrđuje se na osnovu ugovorenog broja b.o. dana za potrebe osiguranih lica po cenama koje utvrđuje Upravni odbor Republičkog zavoda, a za ambulantno-polikliničke usluge po cenama iz Cenovnika zdravstvenih usluga u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Cenovnik).
RH centar za izvršene usluge ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je uputila osigurano lice na lečenje, a kopiju računa dostavlja filijali na čijem je području sedište RH centra.
VI UGOVARANJE ZDRAVSTVENIH USLUGA SA OSTALIM ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA
Ugovor sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost iz oblasti virusologije, vakcine i seruma, i sa zdravstvenim ustanovama koje obavljaju delatnost transfuzije krvi, za zdravstvene usluge koje pružaju osiguranim licima koje nisu ugovorene sa drugim zdravstvenim ustanovama, zaključuje filijala na čijem području se nalazi zdravstvena ustanova za sva osigurana lica.
Usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuju se prema planu rada koji je sastavni deo ugovora.
Naknada za zdravstvene ustanove iz člana 32. ovog pravilnika utvrđuje se za broj i vrstu usluga prema planu rada zdravstvene ustanove, za zdravstvene usluge koje se pružaju osiguranim licima, po cenama iz Cenovnika.
Za izvršene usluge zdravstvena ustanova iz stava 1. ovog člana ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je uputila osigurano lice, a kopiju računa dostavlja filijali na čijem je području sedište zdravstvene ustanove.
Republički zavod zaključuje ugovor sa zdravstvenom ustanovom za:
1) izradu plana kontinuiranog snabdevanja i neophodnih zaliha vakcina i seruma protiv besnila;
2) koordinaciju rada sa antirabičnim jedinicama;
3) za usluge laboratorijske dijagnostike besnila.
VII UGOVARANJE SA ZDRAVSTVENOM USTANOVOM KOJA OBAVLJA DELATNOST JAVNOG ZDRAVLJA
Sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja delatnost javnog zdravlja ugovor zaključuje filijala na čijem je području sedište zdravstvene ustanove, i to za:
1) zdravstvene usluge mikrobiologije, parazitologije i virusologije;
2) zdravstvene usluge epidemiologije;
3) zdravstvene usluge davanja osiguranim licima antirabičnih vakcina i humanog antirabičnog imunoglobulina;
4) poslove i zadatke socijalne medicine.
Ugovorena naknada iz stava 1. ovog člana utvrđuje se na osnovu procentualnog učešća pojedinih zdravstvenih usluga i delatnosti, koje su prioritetne za očuvanje zdravlja osiguranih lica, a do nivoa naknade utvrđene Predračunom sredstava.
Zdravstvenoj ustanovi iz stava 1. ovog člana sa sedištem u Kosovskoj Mitrovici ugovorena naknada utvrđuje se za:
1) plate ugovorenog broja radnika u 2005. godini, u skladu sa zaključkom Vlade Republike Srbije, 05 broj 02-4586/2003-001 od 17. jula 2003. godine;
2) troškove prevoza na rad i sa rada, i
3) troškove hemikalija za usluge mikrobiologije.
Zdravstvena ustanova iz člana 35. stav 1. ovog pravilnika, za izvršene zdravstvene usluge ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je uputila osigurano lice u tu zdravstvenu ustanovu.
Zdravstvenoj ustanovi iz člana 35. stav 1. ovog pravilnika, ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale za čije potrebe su izvršeni pojedinačni poslovi i zadaci utvrđeni u članu 35. stav 1. tačka 4. ovog pravilnika.
Fakture iz st. 1. i 2. ovog člana ispostavljaju se do iznosa mesečnog nivoa ugovorene naknade, a najviše do visine ukupno ugovorene naknade.
VIII UGOVARANJE SA USTANOVOM SOCIJALNE ZAŠTITE
Ugovor sa ustanovom socijalne zaštite zaključuje filijala na čijem području je sedište te ustanove.
Naknada za ustanovu socijalne zaštite utvrđuje se u visini ugovorenih sredstava za 2005. godinu, a do donošenja standarda kadrova potrebnih za pružanje zdravstvenih usluga osiguranim licima, odnosno za lečenje i dijagnostiku osiguranih lica smeštenih u ustanovu socijalne zaštite.
Faktura se ispostavlja filijali koja je utvrdila svojstvo osiguranog lica smeštenog u toj ustanovi.
IX UGOVARANJE SA OSTALIM SUBJEKTIMA
Republički zavod će, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke, izvršiti izbor ponuđača sa kojima će zaključiti ugovore za snabdevanje osiguranih lica pomagalima u 2006. godini, koja su utvrđena opštim aktom Republičkog zavoda kojim se uređuje pravo na pomagala, a do visine sredstava utvrđenih Predračunom sredstava.
Ponuđač sa kojim se zaključi ugovor obavezan je da osiguranom licu obezbedi pomagalo po utvrđenim standardima, kao i usluge održavanja utvrđene opštim aktom iz stava 1. ovog člana.
Ponuđač iz člana 39. ovog pravilnika za izdata pomagala i izvršene usluge, ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je utvrdila svojstvo osiguranog lica i overila obrazac za propisivanje pomagala.
X ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA KOJE NISU U PLANU MREŽE I SA PRIVATNOM PRAKSOM
Filijala Republičkog zavoda može zaključiti ugovor o pružanju zdravstvenih usluga sa zdravstvenim ustanovama koje nisu u Planu mreže. Ugovor se može zaključiti za broj i vrstu zdravstvenih usluga koje se ne mogu obezbediti u okviru postojećih kapaciteta zdravstvenih ustanova iz Plana mreže, uz mišljenje zdravstvene ustanove osnovane za teritoriju Republike koja obavlja delatnost javnog zdravlja.
Ugovor sa nosiocem zdravstvene službe iz stava 1. ovog člana zaključuje se primenom cena pojedinačnih zdravstvenih usluga, koje utvrđuje Republički zavod ili za izvršenje programa za određeni broj usluga iskazanih po službama i organizacionim jedinicama, za potrebe osiguranih lica.
Izuzetno od člana 41. stav 2. ovog pravilnika sa zavodom za zaštitu zdravlja radnika (u daljem tekstu: ZZZR) utvrđuje se naknada za pružanje zdravstvene zaštite osiguranim licima u visini ugovorene naknade za 2005. godinu, a najviše do iznosa naknade utvrđene za prosečan rast ugovorene naknade zdravstvenim ustanovama iz Plana mreže koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou u 2006. godini, u odnosu na 2005. godinu, umanjenu za ugovorenu naknadu u 2005. godini za stomatološke usluge.
Stomatološke usluge sa ZZZR ugovaraju se u skladu sa ovim pravilnikom.
ZZZR je dužan da plan rada usaglasi sa visinom naknade utvrđene ugovorom.
Usaglašenost plana rada sa ugovorenom naknadom ceni filijala na čijem je području sedište ZZZR uz mišljenje zdravstvene ustanove koja je osnovana za teritoriju Republike za obavljanje delatnosti javnog zdravlja i Komore zdravstvenih ustanova.
Za potrebe osiguranih lica, filijala može zaključiti ugovor i sa privatnom praksom o propisivanju lekova sa Liste lekova, ali samo ukoliko takva zdravstvena ustanova pruža zdravstvenu zaštitu iz delatnosti doma zdravlja, odnosno obavlja određene poslove iz primarne zdravstvene zaštite.
Ugovor sa privatnom praksom iz stava 1. ovog člana, zaključuje se za propisivanje lekova iz oblasti: opšte medicine, ginekologije, pedijatrije i stomatologije.
Lekar zaposlen u privatnoj praksi je u obavezi da, najkasnije u roku od sedam dana, iz medicinske dokumentacije koju vodi, pismeno ili elektronskim putem izvesti izabranog lekara kod kojeg osigurano lice ima zdravstveni karton o lekovima koje je propisao lekar u privatnoj praksi.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana treba da sadrži sledeće podatke: naziv i sedište zdravstvene ustanove kod koje osigurano lice ima zdravstveni karton; ime i prezime izabranog lekara i broj zdravstvenog kartona osiguranog lica kome je propisan lek na recept; ime, prezime i matični broj osiguranog lica; vrsta, doza i količina propisanog leka; vreme trajanja terapije; šifru dijagnoze; datum propisivanja leka; naziv, odnosno firmu privatne prakse i sedište; ime lekara iz privatne prakse koji je propisao osiguranom licu lek na recept i njegov identifikacioni broj.
Na osnovu dostavljenog izveštaja izabrani lekar unosi u zdravstveni karton osiguranog lica podatke o propisanim lekovima, u skladu sa opštim aktom Republičkog zavoda kojim se uređuje način i postupak ostvarivanja prava.
Ukoliko privatna praksa ne izvršava obaveze utvrđene u članu 45. ovog pravilnika, Republički zavod raskida ugovor.
XI OBRAČUN PRIPADAJUĆE NAKNADE ZA IZVRŠENE ZDRAVSTVENE USLUGE
Obračun pripadajućih naknada po zaključenom ugovoru vrši filijala na čijem je području sedište zdravstvene ustanove, odnosno koja je zaključila ugovor sa zdravstvenom ustanovom, po isteku kalendarskog tromesečja kumulativno za protekli period od početka godine, kao i po isteku godine koji se utvrđuje kao konačan godišnji obračun.
Obračun sredstava iz stava 1. ovog člana za prvo tromesečje i za devet meseci vrši se bez ocene izvršenja plana zdravstvenih usluga i plana rada, a za šest meseci i po konačnom obračunu na osnovu:
1) ocene izvršenja plana rada zdravstvenih usluga;
2) izvršenih i fakturisanih zdravstvenih usluga, izdatih lekova na recept, ostalih preuzetih obaveza;
3) ostvarivanja Finansijskog plana Republičkog zavoda za godinu za koju su zaključeni ugovori.
Ako zdravstvena ustanova nije izvršila ugovoreni obim zdravstvenih usluga, naknada se srazmerno umanjuje u narednom tromesečju.
Ukoliko zdravstvena ustanova i drugi davalac zdravstvenih usluga ispostave račun na vrednost izvršenih usluga u većem iznosu od iznosa ugovorene naknade, filijala će osporiti vrednost fakturisanih usluga za iznos iznad utvrđene naknade po kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.
Ukoliko filijala posle izmirenja utvrđenih obaveza raspolaže na podračunu slobodnim sredstvima, ta sredstva može uz saglasnost Direkcije Republičkog zavoda preneti zdravstvenoj ustanovi na svom području za sprovođenje zdravstvene zaštite, a konačnim godišnjim obračunom sa zdravstvenom ustanovom utvrđuje se ukupno pripadajuća naknada za pruženu zdravstvenu zaštitu osiguranim licima.
Konačnim godišnjim obračunom filijala utvrđuje ukupno pripadajuću naknadu zdravstvenim ustanovama i drugim davaocima zdravstvenih usluga za sprovođenje ugovora.
Konačan godišnji obračun je konačna faktura za izvršene obaveze iz ugovora.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Rok za zaključivanje ugovora po ovom pravilniku je 30 dana od dana početka primene ovog pravilnika.
Ukoliko davalac zdravstvenih usluga ne zaključi ugovor o pružanju zdravstvene zaštite do roka utvrđenog u stavu 1. ovog člana zdravstvenoj ustanovi i drugom davaocu zdravstvenih usluga iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja plaćaće se samo troškovi pruženih zdravstvenih usluga hitne medicinske pomoći, u skladu sa članom 183. stav 1. Zakona o zdravstvenom osiguranju.
Ovaj pravilnik, po dobijanju saglasnosti Ministarstva zdravlja, stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".
PREDRAČUN SREDSTAVA ZA 2006. GODINU
Naziv zdravstvene |
Naknada za |
Lekovi u |
Krv i produkti od krvi |
Sanitetski, medicinski i ostali ugradni materijal |
Materijal za dijalizu i lekovi za bolesti krvi i krvotvornih organa |
Ishrana bolesnika |
Lekovi na RP i pomagala u apoteci |
Participacija |
Ukupna naknada umanjena za participaciju |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
001 DZ B TOPOLA |
148,887 |
3.376 |
203 |
1,406 |
|
444 |
58,515 |
12,002 |
200,829 |
002 DZ M IĐOŠ |
35,096 |
1,128 |
|
435 |
|
|
20,642 |
3,730 |
53,571 |
003 ZC SUBOTICA |
976,604 |
68,899 |
12,638 |
60,691 |
36,884 |
20,615 |
|
33,338 |
1,142,993 |
005 AP SUBOTICA |
|
|
|
|
|
|
223,197 |
29,098 |
194,099 |
Subotica |
1,160,587 |
73,403 |
12,841 |
62,532 |
36,884 |
21,059 |
302,354 |
78,168 |
1,591,492 |
006 DZ ŽITIŠTE |
51,479 |
1,710 |
|
688 |
|
|
22,652 |
4,480 |
72,049 |
007 DZ N BEČEJ |
57,075 |
2,221 |
|
833 |
|
|
29,059 |
5,492 |
83,696 |
008 DZ SEČANJ |
47,483 |
1,379 |
|
555 |
|
|
23,497 |
4,464 |
68,450 |
009 DZ S CRNJA |
33,983 |
1,110 |
|
429 |
|
|
15,354 |
3,008 |
47,868 |
010 ZC ZRENJANIN |
874,761 |
51,181 |
3,553 |
41,318 |
54,665 |
15,209 |
|
29,494 |
1,011,193 |
012 SPB ZRENJANIN |
73,447 |
5,343 |
|
2,226 |
|
5,605 |
|
327 |
86,294 |
014 AP ZRENJANIN |
|
|
|
|
|
|
273,530 |
35,659 |
237,871 |
Zrenjanin |
1,138,228 |
62,944 |
3,553 |
46,049 |
54,665 |
20,814 |
364,092 |
82,924 |
1,607,421 |
015 DZ ADA |
55,188 |
1,663 |
|
589 |
|
|
25,380 |
4,937 |
77,883 |
016 DZ KANJIŽA |
84,666 |
2,168 |
|
863 |
|
|
36,897 |
7,296 |
117,298 |
017 DZ N KNEŽEVAC |
58,240 |
2,056 |
449 |
956 |
|
3,027 |
16,205 |
3,947 |
76,986 |
018 DZ ČOKA |
28,800 |
1,111 |
|
440 |
|
|
17,172 |
3,099 |
44,424 |
019 ZC SENTA |
259,077 |
22,197 |
4,112 |
17,289 |
|
8,488 |
35,718 |
13,475 |
333,406 |
020 ZC KIKINDA |
390,730 |
28,197 |
2,419 |
21,364 |
51,452 |
8,517 |
|
14,246 |
488,433 |
021 SP B N KNEŽEVAC |
66,957 |
7,397 |
|
922 |
|
10,193 |
|
323 |
85,146 |
024 AP KIKINDA |
|
|
|
|
|
|
110,831 |
14,449 |
96,382 |
Kikinda |
943,658 |
64,789 |
6,980 |
42,423 |
51,452 |
30,225 |
242,203 |
61,772 |
1,319,958 |
025 DZ ALIBUNAR |
69,824 |
1,980 |
|
763 |
|
|
35,880 |
6,734 |
101,713 |
026 DZ B CRKVA |
61,791 |
1,629 |
|
630 |
|
|
29,127 |
5,612 |
87,565 |
027 DZ KOVAČICA |
70,799 |
2,323 |
|
885 |
|
|
39,705 |
7,274 |
106,438 |
028 DZ KOVIN |
79,940 |
3,035 |
|
1,169 |
|
|
51,435 |
9,090 |
126,489 |
029 DZ OPOVO |
33,090 |
927 |
|
354 |
|
|
15,653 |
3,015 |
47,009 |
030 DZ PLANDIŠTE |
39,705 |
1,495 |
|
448 |
|
|
18,765 |
3,627 |
56,786 |
031 ZC VRŠAC |
334,187 |
28,813 |
1,869 |
18,678 |
29,603 |
8,403 |
75,428 |
21,780 |
475,201 |
032 ZC PANČEVO |
877,296 |
58,546 |
10,594 |
46,516 |
74,845 |
20,154 |
|
30,833 |
1,057,118 |
033 SP B B CRKVA |
73,102 |
7,321 |
|
3,069 |
|
8,226 |
|
347 |
91,371 |
034 SP B VRŠAC |
185,396 |
15,705 |
|
849 |
|
31,486 |
|
882 |
232,554 |
035 SP B KOVIN |
200,414 |
16,540 |
|
3,154 |
|
35,672 |
|
967 |
254,813 |
037 AP PANČEVO |
|
|
|
|
|
|
212,005 |
27,638 |
184,367 |
Pančevo |
2,025,544 |
138,314 |
12,463 |
76,515 |
104,448 |
103,941 |
477,998 |
117,799 |
2,821,424 |
038 DZ APATIN |
136,448 |
3,000 |
|
1,069 |
|
|
50,251 |
10,533 |
180,235 |
039 DZ KULA |
126,208 |
4,000 |
|
1,528 |
|
|
70,558 |
12,932 |
189,362 |
040 DZ ODŽACI |
119,810 |
3,521 |
|
1,171 |
|
987 |
52,418 |
10,390 |
167,517 |
041 ZC SOMBOR |
846,562 |
60.080 |
8,399 |
48,212 |
46,129 |
24,925 |
|
29,313 |
1,004,994 |
043 AP SOMBOR |
|
|
|
|
|
|
177,604 |
23,154 |
154,450 |
Sombor |
1,229,028 |
70,601 |
8,399 |
51,980 |
46,129 |
25,912 |
350,831 |
86,322 |
1,696,558 |
044 DZ BAČ |
37,301 |
1,387 |
|
512 |
|
|
19,042 |
3,593 |
54,649 |
045 DZ B PALANKA |
162,998 |
5,198 |
|
1,943 |
32,150 |
|
74,018 |
15,383 |
260,924 |
046 DZ B PETROVAC |
29,163 |
1,256 |
|
468 |
|
|
18,619 |
3,303 |
46,203 |
047 DZ BEOČIN |
42,370 |
1,352 |
|
506 |
|
|
19,130 |
3,747 |
59,611 |
048 DZ BEČEJ |
111,470 |
3,365 |
|
1,280 |
|
|
49,442 |
9,736 |
155,821 |
049 DZ ŽABALJ |
60,104 |
2,421 |
|
853 |
|
|
32,884 |
6,083 |
90,179 |
050 DZ SRBOBRAN |
41,995 |
1,544 |
|
569 |
|
|
21,125 |
4,004 |
61,229 |
051 DZ TEMERIN |
55,540 |
2,404 |
|
883 |
|
|
35,638 |
6,313 |
88,152 |
052 DZ TITEL |
32,889 |
1,476 |
|
542 |
|
|
20,384 |
3,647 |
51,644 |
053 DZ N SAD |
801,528 |
26,511 |
|
9,650 |
|
|
|
23,741 |
813,948 |
054 ZC VRBAS |
380,376 |
21,708 |
4,281 |
17,315 |
11,061 |
7,619 |
57,040 |
19,973 |
479,427 |
056 ZZ REUM N SAD |
54,.338 |
281 |
|
122 |
|
6,099 |
|
690 |
60,150 |
058 ONKOLOGIJA N SAD |
331,389 |
131,724 |
6,185 |
46,476 |
|
17,551 |
|
1,008 |
532,317 |
059 INST PL BOL N SAD |
368,533 |
48,009 |
5,890 |
38,199 |
|
21,302 |
|
911 |
481,022 |
060 INST KVB N SAD |
420,007 |
73,533 |
19,890 |
348,888 |
|
15,655 |
|
24,882 |
853,091 |
061 INST ZZ DECE I OML N |
448,415 |
57,028 |
9,893 |
37,334 |
772 |
20,550 |
|
|
573,992 |
063 KCN SAD |
1,572,363 |
232,741 |
69,234 |
243,828 |
77,699 |
44,190 |
|
25,394 |
2,214,661 |
064 ZZZ RADNIKA N SAD |
19,256 |
756 |
|
510 |
|
|
|
582 |
19,940 |
065 ZZZ STUDENATA N SAD |
29,973 |
1,839 |
|
573 |
|
|
|
31 |
32,354 |
067 AU N SAD |
|
|
|
|
|
|
516,769 |
67,370 |
449,399 |
Novi Sad |
5,000,008 |
614,533 |
115,373 |
750,451 |
121,682 |
132,966 |
864,091 |
220,391 |
7,378,713 |
068 DZ INĐIJA |
132,891 |
4,149 |
|
1,595 |
|
|
67,302 |
12,703 |
193,234 |
069 DZ PEĆINCI |
54,795 |
1,833 |
|
677 |
|
|
28,138 |
5,292 |
80,151 |
070 DZ RUMA |
157,581 |
6,290 |
|
2,543 |
|
493 |
72,236 |
14,147 |
224,996 |
071 DZ S PAZOVA |
144,926 |
5,861 |
|
2,202 |
|
|
69,069 |
13,340 |
208,718 |
072 DZ ŠID |
101,511 |
3,244 |
|
1,277 |
|
|
52,496 |
9,849 |
148,679 |
073 ZC S MITROVICA |
627,467 |
43,395 |
4,028 |
42,901 |
71,173 |
14,442 |
|
22,769 |
780,637 |
077 AP S MITROVICA |
|
|
|
|
|
|
146,320 |
19,075 |
127,245 |
Sr. Mitrovica |
1,219,171 |
64,772 |
4,028 |
51,195 |
71,173 |
14,935 |
435,561 |
97,175 |
1,763,660 |
078 DZ BOGATIĆ |
79,192 |
2,719 |
|
1,046 |
|
|
|
2,351 |
80,606 |
079 DZ LJUBOVIJA |
51,940 |
1,862 |
|
535 |
|
892 |
|
1,565 |
53,664 |
080 ZC LOZNICA |
593,992 |
47,914 |
9,149 |
21,508 |
40,570 |
16,286 |
|
20,672 |
708,747 |
081 ZC ŠABAC |
885,167 |
66,624 |
8,965 |
47,907 |
52,862 |
21,154 |
|
30,684 |
1,051,995 |
084 AU LOZNICA |
|
|
|
|
|
|
185,665 |
24,205 |
161,460 |
085 AU ŠABAC |
|
|
|
|
|
|
271,621 |
35,410 |
236,211 |
Šabac |
1,610,291 |
119,119 |
18,114 |
70,996 |
93,432 |
38,332 |
457,286 |
114,887 |
2,292,683 |
086 DZ UB |
52,101 |
2,581 |
|
1,012 |
|
|
|
1,578 |
54,116 |
087 ZC VALJEVO |
822,150 |
70,199 |
11,196 |
44,686 |
65,172 |
23,027 |
|
29,373 |
1,007,057 |
088 AU VALJEVO |
|
|
|
|
|
|
273,758 |
35,689 |
238,069 |
089 DZ LAJKOVAC |
42,581 |
2,400 |
|
990 |
|
|
|
1,303 |
44,668 |
Valjevo |
916,832 |
75,180 |
11,196 |
46,688 |
65,172 |
23,027 |
273,758 |
67,943 |
1,343,910 |
092 ZC SMEDEREVO |
586,659 |
41,059 |
6,182 |
33,005 |
39,913 |
13,517 |
|
20,415 |
699,920 |
093 OB S PALANKA |
282,498 |
22,568 |
3,282 |
17,725 |
33,724 |
10,629 |
|
1,400 |
369,026 |
094 AP S PALANKA |
|
|
|
|
|
|
79,672 |
10,387 |
69,285 |
095 AU SMEDEREVO |
|
|
|
|
|
|
252,565 |
32,926 |
219,639 |
096 DZ V PLANA |
103,610 |
3,887 |
|
1,467 |
|
|
|
3,088 |
105,876 |
097 DZ S PALANKA |
131,958 |
4,610 |
|
1,791 |
|
|
|
3,921 |
134,438 |
Smederevo |
1,104,725 |
72,124 |
9,464 |
53,988 |
73,637 |
24,146 |
332,237 |
72,137 |
1,598,184 |
098 DZ V GRADIŠTE |
53,763 |
3,203 |
|
1,268 |
|
|
|
1,650 |
56,584 |
099 DZ ŽAGUBICA |
46,954 |
1,224 |
|
517 |
|
|
|
1,380 |
47,315 |
100 ZC POŽAREVAC |
866,850 |
45,000 |
4,936 |
21,713 |
85,084 |
14,557 |
|
29,422 |
1,008,718 |
101 ZC PETROVAC |
176,648 |
11,486 |
561 |
5,829 |
|
3,941 |
|
5,625 |
192,840 |
103 AU POŽAREVAC |
|
|
|
|
|
|
302,578 |
39,446 |
263,132 |
Požarevac |
1,144,215 |
60,913 |
5,497 |
29,327 |
85,084 |
18,498 |
302,578 |
77,523 |
1,568,589 |
104 DZ KRAGUJEVAC |
384,444 |
14,993 |
|
5,634 |
|
|
|
11,480 |
393,591 |
105 DZ BATOČINA |
36,661 |
1,117 |
|
421 |
|
|
|
1,083 |
37,116 |
106 DZ KNIĆ |
33,354 |
1,431 |
|
577 |
|
|
|
1,002 |
34,360 |
107 DZ LAPOVO |
23,186 |
757 |
|
293 |
|
|
|
687 |
23,549 |
108 DZ RAČA |
33,347 |
1,125 |
|
461 |
|
|
|
990 |
33,943 |
109 DZ TOPOLA |
57,384 |
2,339 |
|
868 |
|
|
|
1,717 |
58,874 |
110 ZC ARANĐELOVAC |
218,808 |
8,001 |
717 |
5,828 |
|
4,223 |
|
6,733 |
230,844 |
111 STOMATOLOGIJA KRAGUJEVAC |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
113 KC KRAGUJEVAC |
1,074,889 |
183,260 |
11.663 |
169,426 |
99,465 |
39,217 |
|
17,888 |
1,560,032 |
115 AU KRAGUJEVAC |
|
|
|
|
|
|
395,948 |
51,619 |
344,329 |
116 AP ARANĐELOVAC |
|
|
|
|
|
|
87,951 |
11,466 |
76,485 |
Kragujevac |
1,862,073 |
213,023 |
12,380 |
183,508 |
99,465 |
43,440 |
483,899 |
104,665 |
2,793,123 |
118 DZ DESPOTOVAC |
97,191 |
2,851 |
|
1,145 |
|
754 |
38,360 |
7,890 |
132,411 |
119 DZ SVILAJNAC |
91,148 |
2,253 |
|
881 |
|
|
38,041 |
7,631 |
124,692 |
120 ZC ĆUPRIJA |
571,451 |
41,557 |
4,127 |
36,580 |
69,909 |
17,108 |
51,925 |
27,762 |
764,895 |
121 ZC JAGODINA |
395,771 |
24,911 |
2,919 |
12,029 |
|
8,417 |
124,901 |
28,868 |
540,080 |
123 ZC PARAĆIN |
267,644 |
19,016 |
2,624 |
12,470 |
|
5,074 |
81,172 |
19,278 |
368,722 |
Jagodina |
1,423,205 |
90,588 |
9,670 |
63,105 |
69,909 |
31,353 |
334,399 |
91,429 |
1,930,800 |
125 ZC BOR |
568,325 |
35,100 |
2,620 |
25,571 |
24,629 |
11,543 |
|
18,926 |
648,862 |
126 ZC NEGOTIN |
298,114 |
16,553 |
1,911 |
11,386 |
12,611 |
5,810 |
|
9,817 |
336,568 |
127 ZC KLADOVO |
201,814 |
6,166 |
1,500 |
5,027 |
6,232 |
2,554 |
|
6,328 |
216,965 |
128 ONKOLOGIJA KLADOVO |
28,792 |
11,197 |
|
2,240 |
|
2,039 |
|
84 |
44,184 |
129 AU BOR |
|
|
|
|
|
|
234,752 |
30,604 |
204,148 |
Bor |
1,097,045 |
69,016 |
6,031 |
44,224 |
43,472 |
21,946 |
234,752 |
65,759 |
1,450,727 |
130 DZ BOLJEVAC |
47,455 |
1,384 |
|
556 |
|
|
|
1,400 |
47,995 |
131 ZC KNJAŽEVAC |
206,005 |
10,166 |
472 |
7,275 |
|
3,378 |
|
6,442 |
220,854 |
132 ZC ZAJEČAR |
486,077 |
37,625 |
3,265 |
44,408 |
28,315 |
13,232 |
|
17,371 |
595,551 |
135 AU ZAJEČAR |
|
|
|
|
|
|
262,127 |
34,173 |
227,954 |
Zaječar |
739,537 |
49,175 |
3,737 |
52,239 |
28,315 |
16,610 |
262,127 |
59,386 |
1,092,354 |
136 ZC UŽICE |
1,863,972 |
115,755 |
20,784 |
91,898 |
65,746 |
37,725 |
|
62,233 |
2,133,647 |
140 AU UŽICE |
|
|
|
|
|
|
449,201 |
58,561 |
390,640 |
Užice |
1,863,972 |
115,755 |
20,784 |
91,898 |
65,746 |
37,725 |
449,201 |
120,794 |
2,524,287 |
141 ZC ČAČAK |
890,021 |
60,052 |
5,514 |
57,155 |
48,116 |
18,206 |
|
30,581 |
1,048,.483 |
142 ZC G MILANOVAC |
291,284 |
19,159 |
1,059 |
12,375 |
|
5,729 |
|
9,341 |
320,265 |
145 AU ČAČAK |
|
|
|
|
|
|
222,332 |
28,985 |
193,347 |
146 AP G MILANOVAC |
|
|
|
|
|
|
96,712 |
12,608 |
84,104 |
Čačak |
1,181,305 |
79,211 |
6,573 |
69,530 |
48,116 |
23,935 |
319,044 |
81,515 |
1,646,199 |
147 DZ RAŠKA |
91,291 |
3,063 |
|
1,125 |
|
829 |
|
2,729 |
93,579 |
148 ZC N PAZAR |
433,170 |
32.903 |
4,176 |
16,666 |
28,162 |
9,420 |
91,828 |
26,836 |
589,489 |
149 ZC KRALJEVO |
884,162 |
66.984 |
9,720 |
53,826 |
55,659 |
20,515 |
|
30,916 |
1,059,950 |
154 AU KRALJEVO |
|
|
|
|
|
|
322,553 |
42,050 |
280,503 |
155 DZ TUTIN |
91,052 |
5,971 |
|
1,297 |
|
1,418 |
25,659 |
6,172 |
119,225 |
Kraljevo |
1,499,675 |
108,921 |
13,896 |
72,914 |
83,821 |
32,182 |
440,040 |
108,703 |
2,142,746 |
156 DZ TRSTENIK |
122,329 |
4,026 |
|
1,596 |
|
|
|
3,626 |
124,325 |
157 ZC KRUŠEVAC |
994,570 |
70,250 |
6,357 |
37,001 |
59,204 |
20,243 |
|
33,658 |
1,153,967 |
160 AU KRUŠEVAC |
|
|
|
|
|
|
391,589 |
51,050 |
340,539 |
161 DZ BRUS |
55,602 |
1,759 |
|
702 |
|
434 |
|
1,658 |
56,839 |
Kruševac |
1,172,501 |
76,035 |
6,357 |
39,299 |
59,204 |
20,677 |
391,589 |
89,992 |
1,675,670 |
162 DZ GADŽIN HAN |
36,147 |
937 |
|
408 |
|
|
|
1,063 |
36,429 |
163 DZ DOLJEVAC |
48,112 |
1,717 |
|
640 |
|
|
|
1,430 |
49,039 |
164 DZ SVRLJIG |
52,369 |
1,535 |
|
643 |
|
|
|
1,546 |
53,001 |
165 DZ SOKO BANJA |
53,768 |
1,601 |
|
655 |
|
|
24,397 |
4,768 |
75,653 |
166 DZ NIŠ |
565,660 |
21,538 |
|
7,939 |
|
|
|
16,867 |
578,270 |
167 DZ MEROŠINA |
43,500 |
1,302 |
|
509 |
|
|
|
1.284 |
44,027 |
168 DZ RAŽANJ |
34,615 |
1,002 |
|
413 |
|
|
|
1,021 |
35,009 |
169 ZC ALEKSINAC |
213,497 |
13,357 |
2,224 |
9,673 |
|
4,504 |
|
6,894 |
236,361 |
170 SP B TOPONICA |
271,944 |
16,612 |
|
2,759 |
|
33,976 |
|
|
325,291 |
173 HMP NIŠ |
195,261 |
4,664 |
|
852 |
|
|
|
|
200,777 |
174 ZZZ RADNIKA NIŠ |
163,243 |
5,283 |
|
3,425 |
|
|
|
4,873 |
167,078 |
175 ZZZ STUDENATA NIŠ |
14,772 |
1,238 |
|
319 |
|
|
|
15 |
16,314 |
176 ATD NIŠ |
28,495 |
1,080 |
|
765 |
|
|
|
287 |
30,053 |
180 KC NIŠ |
1,758,118 |
334,537 |
95,848 |
246,338 |
127,811 |
54,402 |
|
29,668 |
2,587,386 |
181 STOMATOLOGIJA NIŠ |
88,799 |
1,640 |
1,500 |
2,240 |
|
846 |
|
1,795 |
93,230 |
183 AU NIŠ |
|
|
|
|
|
|
616,679 |
80,395 |
536,284 |
Niš |
3,568,300 |
408,043 |
99,572 |
277,578 |
127,811 |
93,728 |
641,076 |
151,906 |
5,064,202 |
184 DZ KURŠUMLIJA |
66,650 |
2,831 |
|
1,151 |
|
740 |
|
2,023 |
69,349 |
185 DZ BLACE |
47,029 |
1,270 |
|
507 |
|
|
|
1,383 |
47,423 |
186 ZC PROKUPLJE |
530,812 |
28,228 |
1,715 |
17,432 |
18,396 |
10,693 |
|
17,211 |
590,065 |
188 AU PROKUPLJE |
|
|
|
|
|
|
165,230 |
21,541 |
143,689 |
Prokuplje |
644,491 |
32,329 |
1,715 |
19,090 |
18,396 |
11,433 |
165,230 |
42,158 |
850,526 |
189 DZ BELA PALANKA |
53,435 |
1,267 |
|
517 |
|
|
25,206 |
4,851 |
75,574 |
190 ZC PIROT |
545,706 |
25,219 |
4,681 |
14,822 |
38,457 |
10,135 |
|
18,110 |
620,910 |
192 AU PIROT |
|
|
|
|
|
|
136,585 |
17,806 |
118,779 |
Pirot |
599,141 |
26,486 |
4,681 |
15,339 |
38,457 |
10,135 |
161,791 |
40,767 |
815,263 |
193 DZ BOJNIK |
39,806 |
1,206 |
|
471 |
|
|
|
1,176 |
40,307 |
194 ZC LESKOVAC |
1,208,779 |
65,305 |
5,625 |
76,700 |
57,139 |
25,864 |
|
40,794 |
1,398,618 |
196 AU LESKOVAC |
|
|
|
|
|
|
363,338 |
47,367 |
315,971 |
197 DZ LEBANE |
69,497 |
2,286 |
|
843 |
|
|
|
2,058 |
70,568 |
Leskovac |
1,318,082 |
68,797 |
5,625 |
78,014 |
57,139 |
25,864 |
363,338 |
91,395 |
1,825,464 |
199 ZC VRANJE |
1,038,077 |
44,171 |
4,128 |
29,784 |
46,752 |
15,425 |
|
33,395 |
1,144,942 |
200 ZC SURDULICA |
147,693 |
8,184 |
395 |
6,528 |
|
3,426 |
|
4,711 |
161,515 |
201 SP B SURDULICA |
41,020 |
3,171 |
|
1,412 |
|
3,503 |
|
|
49,106 |
205 AU VRANJE |
|
|
|
|
|
|
306,174 |
39,915 |
266,259 |
Vranje |
1,226,790 |
55,526 |
4,523 |
37,724 |
46,752 |
22,354 |
306,174 |
78,021 |
1,621,822 |
206 DZ ZVEČAN |
116,826 |
3,204 |
|
1,776 |
|
|
|
3,452 |
118,354 |
207 ZC K MITROVICA |
1,106,220 |
33,578 |
3,252 |
19,589 |
8,220 |
4,936 |
|
33,323 |
1,142,472 |
208 AU K. MITROVICA |
40,060 |
|
|
|
|
|
24,796 |
8,455 |
56,401 |
Kos. Mitrovica |
1,263,106 |
36,782 |
3,252 |
21,365 |
8,220 |
4,936 |
24,796 |
45,230 |
1,317,227 |
210 DZ BARAJEVO |
68,260 |
2,220 |
|
849 |
17,091 |
|
12,878 |
4,185 |
97,113 |
211 DZ VOŽDOVAC |
297,089 |
12,924 |
|
4,969 |
|
|
|
8,927 |
306,055 |
212 DZ VRAČAR |
170,667 |
4,980 |
|
1,975 |
|
|
|
5,034 |
172,588 |
213 DZ GROCKA |
172,994 |
6,370 |
|
2,425 |
|
|
92,229 |
17,176 |
256,842 |
214 DZ ZVEZDARA |
265,950 |
10,833 |
|
4,204 |
|
|
|
7,963 |
273,024 |
215 DZ ZEMUN |
338,745 |
16,526 |
|
6,200 |
|
|
|
10,244 |
351,227 |
216 DZ LAZAREVAC |
217,544 |
5,088 |
|
2,044 |
|
247 |
|
6,374 |
218,549 |
217 DZ MLADENOVAC |
123,520 |
4,711 |
|
1,782 |
|
|
87,492 |
15,091 |
202,414 |
218 DZ N BGD |
383,279 |
17,558 |
|
6,849 |
|
|
|
11,554 |
396,132 |
219 DZ OBRENOVAC |
174,575 |
6,376 |
|
2,338 |
25,849 |
|
85,453 |
17,067 |
277,524 |
220 DZ PALILULA |
383,310 |
13,388 |
|
5,038 |
|
|
|
11.385 |
390,351 |
221 DZ RAKOVICA |
187,453 |
7,996 |
|
3,122 |
|
|
|
5,628 |
192,943 |
222 DZ S VENAC |
145,476 |
3,686 |
|
1,459 |
|
|
|
4,269 |
146,352 |
223 DZ SOPOT |
65,087 |
1,781 |
|
695 |
|
|
24,075 |
5,053 |
86,585 |
224 DZ S GRAD |
251,282 |
5,628 |
|
1,948 |
|
|
9,977 |
8,637 |
260,198 |
225 DZ ČUKARICA |
306,414 |
13,924 |
|
5,305 |
|
|
|
9,229 |
316,414 |
226 SP B MLADENOVAC |
74,989 |
5,263 |
280 |
3,901 |
33,087 |
4,536 |
|
461 |
121,595 |
227 SP B CEREB PARALIZA |
104,466 |
736 |
|
937 |
|
4,482 |
|
|
110,621 |
228 NEONATOLOGIJA BGD |
132,491 |
23,313 |
715 |
12,257 |
|
7,700 |
|
|
176,476 |
229 SVETI SAVA BGD |
149,012 |
18,441 |
|
12,874 |
|
8,379 |
|
357 |
188,349 |
230 HMP BGD |
411,195 |
3,321 |
|
1,282 |
|
|
|
|
415,798 |
231 GZ KOŽNO BGD |
33,820 |
877 |
|
1,459 |
|
|
|
273 |
35,883 |
232 GZ GERONT |
176,403 |
1,454 |
|
510 |
|
|
|
337 |
178,030 |
234 ATD BGD |
107,410 |
2,525 |
|
2,371 |
|
|
|
1,061 |
111,245 |
235 NEFRO LAZAREVAC |
59,169 |
932 |
874 |
3,829 |
69,944 |
2,059 |
|
3,231 |
133,576 |
238 ZZZ STUDENATA BGD |
90,689 |
2,803 |
|
1,502 |
|
959 |
|
91 |
95,862 |
237 ZZZ MUP |
72,759 |
1,564 |
|
1,021 |
|
|
18,948 |
4,605 |
89,687 |
239 PROTETIKA BGD |
92,674 |
1,761 |
|
2,213 |
|
6,940 |
|
294 |
103,294 |
241 ZAVOD ZA BOL. ZAV. BGD |
68,241 |
1,481 |
|
581 |
|
3,191 |
|
694 |
72,800 |
242 GOVORNA PATOL BGD |
46,831 |
50 |
|
|
|
926 |
|
|
47,807 |
243 BANJICA BGD |
349,651 |
46,728 |
19,372 |
235,504 |
|
19,334 |
|
20,905 |
649,684 |
244 LAZA LAZAREVIĆ BGD |
240,136 |
15,968 |
|
2,764 |
|
17,213 |
|
522 |
275,559 |
245 KVB DEDINJE |
445,371 |
100,379 |
25,345 |
448,869 |
|
16,056 |
|
29,361 |
1,006,659 |
246 MAJKA I DETE BGD |
489,101 |
85,770 |
5,662 |
44,594 |
717 |
13,293 |
|
|
639,137 |
247 MENTALNO BGD |
144,881 |
4,241 |
|
3,183 |
|
9,681 |
|
1,377 |
160,609 |
248 ONKOLOGIJA BGD |
492,419 |
335,562 |
6,530 |
59,958 |
|
13,345 |
|
1,715 |
906,099 |
249 REUMATOLOGIJA BGD |
141,792 |
8,043 |
|
2,015 |
|
10,710 |
|
1,843 |
160,717 |
252 NEUROPS DECE BGD |
52,379 |
565 |
|
552 |
|
2,919 |
|
|
56,415 |
253 DEČ KL BGD |
370,927 |
60,992 |
9,304 |
44,021 |
17,102 |
10,736 |
|
|
513,082 |
254 GAK |
361,586 |
33,601 |
9,005 |
27,112 |
|
14,866 |
|
4,215 |
441,955 |
255 STOMATOLOGIJA BGD |
141,023 |
4,016 |
2,000 |
21,860 |
|
3,115 |
|
3,250 |
168,764 |
256 KBC B KOSA |
457,924 |
71,092 |
17,415 |
48,460 |
|
11,513 |
|
5,156 |
601,248 |
257 KBC D MIŠOVIĆ |
567,359 |
51,402 |
8,730 |
54,789 |
17,891 |
16,222 |
|
6,091 |
710,302 |
258 KBC ZEMUN |
537,079 |
64,126 |
12,431 |
47,505 |
61,768 |
20,860 |
|
6,324 |
737,445 |
259 KBC ZVEZDARA |
796,225 |
78,904 |
16,414 |
74,679 |
200,709 |
25,978 |
|
10,142 |
1,182,767 |
260 KCS |
3,987,843 |
884,764 |
330,022 |
1,219,723 |
94,093 |
266,901 |
|
76,898 |
6,706,448 |
261 AU BGD |
|
|
|
|
|
|
2,680,624 |
349,465 |
2,331,159 |
Beograd |
14,747,490 |
2,044,663 |
464,099 |
2,431,527 |
538,251 |
512,161 |
3,011,676 |
676,484 |
23,073,383 |
351 ZC GNJILANE |
277,346 |
4,203 |
|
912 |
|
|
|
8,005 |
274,456 |
350 AU GNJILANE |
24,715 |
|
|
|
|
|
14,250 |
5,080 |
33,885 |
Gnjilane |
302,061 |
4,203 |
|
912 |
|
|
14,250 |
13,085 |
308,341 |
380 DZ GRAČANICA |
410,172 |
2,558 |
|
1,277 |
|
|
10,433 |
13,093 |
411,347 |
381 DZ DONJA GUŠTERICA |
232,438 |
1,468 |
|
1,094 |
|
|
5,933 |
7,434 |
233,499 |
382 DZ KOSOVO POLJE |
119,176 |
1,056 |
|
912 |
|
|
4,192 |
3,980 |
121,356 |
383 DZ OBILIĆ |
143,598 |
1,377 |
|
669 |
|
|
2,916 |
4,508 |
144,052 |
384 DZ ŠTRPCE |
212,158 |
1,847 |
|
1,386 |
|
|
6,363 |
6,934 |
214,820 |
385 KBC PRIŠTINA |
1,092,460 |
5,773 |
|
3,792 |
|
2,525 |
1,535 |
31,504 |
1,074,581 |
Gračanica |
2,210,002 |
14,079 |
|
9,130 |
|
2,525 |
31,372 |
67,453 |
2,199,655 |
SVEGA |
54,211,063 |
4,909,324 |
870,803 |
4,789,540 |
2,136,832 |
1,364,859 |
12,037,743 |
3,005,783 |
77,314,381 |