PRAVILNIK
O USLOVIMA, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA DAVAOCIMA ZDRAVSTVENIH USLUGA I ZA UTVRĐIVANJE NAKNADE ZA NJIHOV RAD ZA 2006. GODINU

("Sl. glasnik RS", br. 2/2006, 3/2006 - ispr., 6/2006 - ispr. i 28/2006 - ispr.)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi, kriterijumi i merila za zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite osiguranim licima (u daljem tekstu: ugovor) između Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: Republički zavod), odnosno filijala i zdravstvenih ustanova, privatne prakse i drugih pravnih lica (u daljem tekstu: davaoci zdravstvenih usluga) i za utvrđivanje naknade za njihov rad.

Iznos planiranih naknada za rad davaoca zdravstvenih usluga za 2006. godinu (u daljem tekstu: Predračun sredstava), odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

II USLOVI ZA ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA DAVAOCIMA ZDRAVSTVENIH USLUGA

Član 2

Uslovi za zaključivanje ugovora sa davaocima zdravstvenih usluga su:

1) da zdravstvena ustanova iz Plana mreže zdravstvenih ustanova (u daljem tekstu: Plan mreže) ispunjava zakonom propisane uslove za rad;

2) da zdravstvena ustanova koja nije u Planu mreže i drugi oblik zdravstvene službe (u daljem tekstu: privatna praksa) ima rešenje Ministarstva zdravlja kojim je utvrđena ispunjenost uslova za početak rada i obavljanja zdravstvene delatnosti, odnosno za obavljanje određenih poslova zdravstvene delatnosti;

3) da je davalac zdravstvenih usluga upisan u registar kod nadležnog organa;

4) da u prethodne tri godine davaocu zdravstvenih usluga nadležna inspekcija nije izdala rešenje o zabrani rada, odnosno obavljanja delatnosti;

5) da davalac zdravstvenih usluga ima radno vreme koje zadovoljava potrebe osiguranih lica sa područja filijale na kojoj je sedište davaoca zdravstvenih usluga, odnosno radno vreme koje je usklađeno sa zdravstvenom službom na tom području.

Član 3

Uslov za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom je i da zdravstvena ustanova dostavi Republičkom zavodu, odnosno filijali na čijem području zdravstvena ustanova ima sedište, ponudu u obliku plana rada za godinu za koju se zaključuje ugovor koji je sačinjen u skladu sa Predračunom sredstava.

Plan rada sačinjava se po metodologiji za izradu plana rada zdravstvenih ustanova koju utvrđuje nadležna zdravstvena ustanova osnovana za teritoriju Republike koja obavlja delatnost javnog zdravlja i sadrži podatke o:

1) vrsti i obimu zdravstvenih usluga;

2) broju osiguranih lica filijale i drugih filijala;

3) broju bolesničkih dana (u daljem tekstu: b.o. dana);

4) kadru potrebnom za izvršenje planiranih zdravstvenih usluga u skladu sa važećim normativima i standardima medicinskog kadra;

5) lekovima potrebnim za pružanje zdravstvenih usluga;

6) potrošnji krvi i produkata od krvi;

7) materijalu koji se ugrađuje u organizam (u daljem tekstu: implantati) u oblasti hirurgije, kardiohirurgije, vaskularne hirurgije, ortopedije, kao i drugim oblastima;

8) medicinskim sredstvima (u daljem tekstu: medicinski i sanitetski materijal);

9) dijaliznom materijalu po broju usluga i vrsti dijalize u skladu sa utvrđenim standardom materijala za dijalizu;

10) citostaticima i drugim specifičnim lekovima za lečenje od malignih oboljenja sa Liste lekova koji se propisuju i izdaju na teret sredstava zdravstvenog osiguranja (u daljem tekstu: Lista lekova) u skladu sa utvrđenim standardima za primenu citostatika i drugih specifičnih lekova za lečenje malignih oboljenja.

Član 4

Uslov za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom je i da zdravstvena ustanova donese program racionalizacije koji obuhvata:

1) nabavku lekova, medicinskog i sanitetskog materijala, kao i drugog potrošnog materijala u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke;

2) optimalnu količinu zaliha sanitetskog i medicinskog materijala, kao i lekova u skladu sa racionalnom farmakoterapijom u lečenju osiguranih lica i sa opredeljenim sredstvima iz Predračuna sredstava;

3) mere za obezbeđivanje kvaliteta zdravstvene zaštite;

4) mere za stalno praćenje potrošnje lekova, krvi i produkata od krvi, medicinskog i sanitetskog, kao i ostalog materijala po osiguranom licu;

5) vođenje evidencija izvršenih servisa i radova na opremi, kroz servisnu knjižicu o izvršenim radovima, zamenjenim delovima i garantnom roku;

6) vođenje evidencija o korišćenju vozila za prevoz bolesnika i ostalih vozila;

7) adekvatnu primenu dijagnostičkih postupaka, i

8) ostale mere racionalizacije koje definiše zdravstvena ustanova.

Član 5

Uslov za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom je i da zdravstvena ustanova radi sprovođenja progradoa racionalizacije zaključi ugovor sa ovlašćenim ponuđačem kojeg izabere Republički zavod, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke, za nabavku:

1) citostatika sa Liste lekova (Lista C - lekovi sa posebnim režimom izdavanja);

2) lekova: eritropoetina, pegilovanog interferona Alfa, interferona Beta, lekova za lečenje od hemofilije;

3) vakcina;

4) pejsmejkera, kardioverter defibrilatora, stentova u karidologiji, valvula, graftova, ugradnog materijala u ortopediji (kukova);

5) materijala za dijalizu;

6) drugih lekova, medicinskog i sanitetskog materijala za kojim se ukaže potreba nabavke na ovaj način, i

7) usluga osiguranja imovine.

III KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE NAKNADE ZA RAD PO PREDRAČUNU SREDSTAVA KAO OSNOVA ZA ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA DAVAOCIMA ZDRAVSTVENIH USLUGA

Član 6

Kriterijumi za utvrđivanje naknade za rad po Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora za 2006. godinu sa zdravstvenim ustanovama koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou su:

1) broj stanovnika koji gravitira određenoj zdravstvenoj ustanovi, po starosnoj strukturi - dobnim grupama;

2) broj aktivnih kartona osiguranih lica;

3) dostupnost zdravstvene zaštite u zavisnosti od specifičnih saobraćajnih i geografskih uslova;

4) specijalističko-konsultativne usluge na osnovu plana rada.

Pored kriterijuma iz stava 1. ovog člana, kriterijumi za utvrđivanje naknade po Predračunu sredstava zdravstvenoj ustanovi koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou i koja u svom sastavu ima stacionar su:

1) potrošnja lekova u zdravstvenoj ustanovi po b.o. danu do iznosa stvarne potrošnje lekova, ako je ta potrošnja manja od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, odnosno svođenjem više iskazane potrošnje - na prosek grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti;

2) potrošnja medicinskog i sanitetskog materijala u zdravstvenoj ustanovi po lečenom licu do iznosa stvarne potrošnje medicinskog i sanitetskog materijala, ako je potrošnja manja od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, odnosno svođenjem više iskazane potrošnje - na prosek grupacije tih zdravstvenih ustanova.

Kriterijum za utvrđivanje naknade za rad po Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora za 2006. godinu sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou prema kojoj gravitira stanovništvo sa područja više opština je visina ugovorene naknade za 2005. godinu, a najviše do iznosa naknade uvećane za prosečan rast planiranih naknada u 2006. godini za zdravstvene ustanova koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou iz Plana mreže.

Kriterijum za utvrđivanje naknade za rad po Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou je i naknada za vakcine, na osnovu programa obavezne imunizacije, sistematske imunizacije određenog uzrasta osiguranih lica, kao i obavezne imunizacije lica eksponiranih određenim zaraznim bolestima za 2006. godinu, po vrsti vakcine i po zdravstvenoj ustanovi, a na osnovu potrošnje i planiranih potreba u 2005. godini, kao i planiranih potreba za 2006. godinu.

Kriterijum za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou i koja u svom sastavu ima apoteku, utvrđuje se ovim pravilnikom u poglavlju - Ugovaranje sa Apotekom.

Član 7

Kriterijumi za utvrđivanje naknade za rad prema Predračunu sredstava kao osnova za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama za 2006. godinu, koje obavljaju zdravstvenu delatnost na sekundarnom ili tercijarnom nivou su:

1) prosečna iskorišćenost kapaciteta grupacije zdravstvene ustanove iste delatnosti utvrđene na osnovu utvrđenog broja lečenih lica i broja b.o. dana grupacije u 2005. godini;

2) potrošnja lekova u zdravstvenoj ustanovi po b.o. danu do iznosa utrošenih lekova ako je taj utrošak manji od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, odnosno svođenjem više iskazanog utroška grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, na prosek grupacije tih zdravstvenih ustanova;

3) potrošnja lekova koji nisu na Listi lekova u stacionarnoj zdravstvenoj ustanovi u visini od 3% u okviru naknade za lekove iz tačke 2) ovog člana;

4) potrošnja citostatika, odnosno citostatika po posebnom režimu izdavanja i lekova za hemofiliju po osiguranom licu, a prema stručno-medicinskom i doktrinarnom stavu utvrđenom od strane Ministarstva zdravlja;

5) potrošnja lekova koji nisu na Listi lekova u stacionarnoj zdravstvenoj ustanovi kojoj su utvrđena sredstva za citostatike po posebnom režimu u visini od 3% od ukupne naknade za lekove i citostatike;

6) broj i vrsta dijaliza po osiguranom licu po cenama koje su utvrđene na osnovu akta Republičkog zavoda o standardima za dijalize koje se obezbeđuju na teret obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i akta o cenama za dijalizu koja se obezbeđuje na teret zdravstvenog osiguranja;

7) potrošnja krvi i produkata od krvi koje prerađuje zdravstvena ustanova, do visine troškova prerade, a bez obračunatih troškova rada zaposlenih, kao i do visine sredstava za krv i produkte od krvi koje zdravstvena ustanova nabavlja od drugih zdravstvenih ustanova;

8) potrošnja medicinskog i sanitetskog materijala u zdravstvenoj ustanovi po lečenom osiguranom licu do iznosa utrošenog materijala, pod uslovom da je potrošnja manja od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti, a najviše do iznosa proseka ako je iskazani utrošak veći od proseka grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti;

9) potrošnja implantata prema podacima o broju lica na Listi čekanja, mišljenja stručne komisije o tehničkim i kadrovskim kapacitetima i jedinstvene prosečne cene implantanata;

10) način obezbeđivanja ishrane bolesnicima (za zdravstvene ustanove koje samostalno pripremaju hranu, za zdravstvene ustanove koje nabavljaju hranu od drugih pravnih lica i za zdravstvene ustanove koje obezbeđuju hranu primenom oba načina pripreme i nabavke hrane) do iznosa troškova ishrane utvrđenih prema prosečnoj iskorišćenosti kapaciteta i broja b.o. dana ostvarenih u zdravstvenoj ustanovi u odnosu na prosečnu iskorišćenost kapaciteta grupacije zdravstvenih ustanova iste delatnosti.

Za određene vrste zdravstvenih usluga koje će utvrditi Republički zavod i koje se pružaju na sekundarnom ili tercijarnom nivou zdravstvene delatnosti, zdravstvenoj ustanovi prenosiće se sredstva iz ugovorene naknade po pružanju tih zdravstvenih usluga, a po cenama koje utvrdi Republički zavod.

Član 8

Kriterijumi za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama iz čl. 6. i 7. ovog pravilnika kao i utvrđivanje naknade za rad za 2006. godinu su:

1) troškovi rada zaposlenih koji su potrebni za pružanje zdravstvene zaštite osiguranim licima u zdravstvenoj ustanovi za izvršenje plana rada;

2) ostali direktni i indirektan troškovi neophodni za izvršavanje ugovorenog plana rada.

Član 9

Kriterijumi za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama koje obavljaju stomatološku zdravstvenu delatnost na primarnom, sekundarnom i tercijarnom nivou, kao i za utvrđivanje naknade za rad za 2006. godinu su:

1) vrsta i obim stomatoloških usluga koje se pružaju na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja iz plana rada zdravstvene ustanove;

2) cene po Cenovniku stomatoloških usluga, koji utvrđuje Republički zavod.

Član 10

Kriterijum za zaključivanje ugovora sa zdravstvenom ustanovom kojoj je Ministarstvo zdravlja dalo saglasnost za izvođenje "pilot projekta" definišu se i u skladu sa elementima koji su utvrđeni u "pilot projektu" za tekuću godinu za koju se "pilot projekat" sprovodi.

Član 11

Kriterijum za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama iz člana 7. ovog pravilnika je i okvirna vrednost do koje lekari zdravstvene ustanove mogu propisivati lekove na recept i određena pomagala koja se izdaju na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Ukoliko se u zdravstvenoj ustanovi propišu lekovi u vrednosti manjoj od planirane za propisivanje lekova na recept, uz odgovarajuću i racionalnu farmakoterapiju, zdravstvenoj ustanovi po oceni filijale pripada određeni iznos planiranih, a neutrošenih sredstava na ime stimulacije.

Ukoliko se u zdravstvenoj ustanovi propišu lekovi u iznosu većem od planirane vrednosti sredstava za propisivanje lekova na recept, zdravstvena ustanova je dužna da filijali dostavi obrazloženje o razlozima propisane veće vrednosti lekova iznad planiranih sredstava (po vrsti i količini lekova).

Ukoliko filijala ne prihvati razloge za propisivanje lekova na recept u iznosu većem od planirane vrednosti, zdravstvena ustanova je dužna da sačini program mera racionalizacije za smanjenje propisivanja lekova koji se izdaju na teret zdravstvenog osiguranja.

Filijala je obavezna da zdravstvenoj ustanovi dostavlja mesečni izveštaj o vrednosti propisanih, odnosno izdatih lekova i određenih pomagala u toj zdravstvenoj ustanovi.

Član 12

Ocenu o usaglašenosti plana rada zdravstvene ustanove sa utvrđenom naknadom za rad daje filijala uz prethodno mišljenje nadležne zdravstvene ustanove koja obavlja zdravstvenu delatnost javnog zdravlja i Komore zdravstvenih ustanova.

Ocenu o usaglašenosti plana rada sa utvrđenom naknadom za rad zdravstvene ustanove koja obavlja delatnost javnog zdravlja osnovane za teritoriju Republike sa utvrđenom naknadom, daje Republički zavod uz prethodno mišljenje Komore zdravstvenih ustanova.

Ocenu o usaglašenosti plana rada sa utvrđenom naknadom za rad zdravstvene ustanove koja obavlja delatnost javnog zdravlja daje filijala, uz prethodno mišljenje zdravstvene ustanove osnovane za teritoriju Republike koja obavlja delatnost javnog zdravlja i Komore zdravstvenih ustanova.

Član 13

Po donošenju ocene o usaglašenosti plana rada zdravstvene ustanove sa utvrđenom naknadom, filijala, odnosno Republički zavod zaključuje ugovor.

Član 14

Na osnovu kriterijuma i merila utvrđenih ovim pravilnikom, ugovorom sa zdravstvenom ustanovom iz Plana mreže utvrđuje se naknada prema Predračunu sredstava i to za:

1) lekove (sa Liste lekova i van Liste lekova - za stacionarne zdravstvene ustanove);

2) citostatike;

3) citostatike po posebnom režimu;

4) lekove za lečenje od hemofilije;

5) vakcine;

6) krv i produkte od krvi;

7) implantate u oblasti kardiologije, kardiohirurgije, vaskularne hirurgije i ortopedije;

8) ostale implantate;

9) sanitetski i medicinski materijal;

10) materijal za dijalizu;

11) za ostale namene.

Pored naknade utvrđene u stavu 1. ovog člana zdravstvenoj ustanovi pripadaju sredstva po osnovu pruženih zdravstvenih usluga i za lekove i medicinska sredstva potrebna po osiguranom licu za: transplantacije bubrega, jetre, kostne srži, ugradnju kohlearnog implantata, endovaskularno lečenje intrakranijalnih aneurizmi, preparat za decu koja su obolela od fenilketonurije, cistične fibroze, biološku terapiju za lečenje dece obolele od poliartikularnog juvenilnog artritisa, sandostatin za neuroendokrini karcinom, kao i za lekove za pacijente rezistentne na klasične depo antipsihotike.

Ostvarenjem većeg broja određenih zdravstvenih usluga od placa rada u skladu sa članom 7. stav 2. ovog pravilnika, zdravstvenoj ustanovi će se prenositi sredstva po cenama koje utvrđuje Republički zavod.

Sastavni deo ugovorene naknade je iznos planiranog učešća u troškovima zdravstvene zaštite koji je predviđen Predračunom sredstava.

Član 15

Sastavni deo ugovora je spisak zaposlenih na neodređeno i određeno vreme.

Spisak zaposlenih sadrži: ime i prezime radnika sa matičnim brojem, stručnu spremu, radno mesto na koje su raspoređeni za obavljanje poslova i zadataka u zdravstvenoj ustanovi po organizacionim jedinicama i službama, odnosno odeljenjima.

Promene u spisku ugovorenog broja zaposlenih iz stava 1. ovog člana vrše se isključivo uz saglasnost komisije nadležne za racionalizaciju kadra koju obrazuje ministar za poslove zdravlja.

Sastavni deo ugovora za ustanove u kojima rade lekari ovlašćeni za propisivanje lekova na recept je ažuriran izvod iz Registra lekara koji imaju pravo propisivanja lekova na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Član 16

Sastavni deo ugovora sa zdravstvenom ustanovom je Lista čekanja sačinjena u skladu sa Objašnjenjem za praćenje kvaliteta rada u zdravstvenim ustanovama br. 011-00-00018/04-03 od 7. aprila 2004. godine, koje je doneo ministar za poslove zdravlja, a koju zdravstvena ustanova dostavlja filijali do prvog u mesecu za taj mesec.

Član 17

Zdravstvena ustanova sa kojom je filijala zaključila ugovor o pružanju zdravstvene zaštite mora obezbediti potrebne lekove, medicinska sredstva, implantate i medicinsko-tehnička pomagala koja su utvrđena kao pravo iz obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Izuzetno, ukoliko je osigurano lice imalo troškove lečenja pri pružanju zdravstvene zaštite suprotno propisima iz zdravstvenog osiguranja i odredbama ugovora, Filijala Republičkog zavoda koja mu je naknadila tako nastale troškove osporiće zdravstvenoj ustanovi te troškove lečenja po ispostavljenoj fakturi.

Ugovorena naknada zdravstvenoj ustanovi za 2006. godinu će se umanjiti za iznos refundiranih sredstava osiguranim licima za usluge pružene u 2005. godini.

Zdravstvena ustanova je dužna da od osiguranog lica naplati iznos propisanog učešća u troškovima zdravstvene zaštite.

Član 18

Ispostavljanje faktura vrši se u skladu sa aktom za fakturisanje koji donosi Republički zavod.

Zdravstvena ustanova za izvršene zdravstvene usluge ispostavlja fakturu kojom pravda ugovorenu naknadu Republičkom zavodu preko filijale, i to:

1) mesečnu fakturu za izvršene usluge na primarnom nivou zdravstvene zaštite;

2) pojedinačnu fakturu za svako osigurano lice kome je u jednom mesecu pružena zdravstvena usluga na sekundarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite.

Zdravstvena ustanova ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je utvrdila svojstvo osiguranog lica.

U ispostavljenoj fakturi, iskazuje se i iznos naplaćenog učešća osiguranih lica u troškovima zdravstvene zaštite (u daljem tekstu: participacija).

Faktura za izvršene usluge je dokaz zdravstvene ustanove o izvršenju plana rada i visini pripadajuće naknade.

Fakturu za izvršene usluge zdravstvena ustanova ispostavlja i u elektronskoj formi u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Član 19

Zdravstvena ustanova koja obavlja zdravstvenu delatnost na sekundarnom ili tercijarnom nivou za pružene usluge iz člana 14. ovog pravilnika ispostavljaju fakture po osiguranom licu Republičkom zavodu preko filijale koja je osiguranom licu utvrdila svojstvo osiguranog lica, a prenos sredstava se vrši po ispostavljenoj fakturi.

Član 20

Za izvršene zdravstvene usluge licima kojima se u okviru društvene brige za zdravlje stanovništva iz člana 11. Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 107/05) obezbeđuju se sredstva u budžetu Republike.

Za lica iz stava 1. ovog člana, zdravstvena ustanova sačinjava posebnu fakturu.

Član 21

Radi pokretanja postupka za naknadu štete za pružene zdravstvene usluge u slučaju saobraćajnih udesa, tuča, povreda na radu, trovanja, alkoholisanosti i dr., za svako osigurano lice pojedinačno, zdravstvena ustanova dostavlja fakturu filijali u kojoj osigurano lice ostvaruje pravo na zdravstvenu zaštitu, sa prilogom izveštaja na propisanom obrascu.

Član 22

Zdravstvena ustanova koja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou, dostavlja filijali Republičkog zavoda mesečni izveštaj o pruženim uslugama osiguranim licima, u skladu sa metodologijom planiranja za 2006. godinu, do petog u tekućem mesecu za prethodni mesec, na posebno propisanom obrascu. Mesečni izveštaj zdravstvena ustanova sačinjava na osnovu dnevnih evidencija po službama.

IV UGOVARANJE SA APOTEKOM

Član 23

Ugovaranje sa apotekom iz Plana mreže za snabdevanje lekovima i određenim pomagalima svih osiguranih lica vrši se na osnovu procene broja realizovanih recepata, broja i starosne strukture osiguranih lica koji gravitiraju toj apoteci.

Ugovorena naknada apoteci iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) cene lekova koje su utvrđene odlukom o cenama lekova za humanu upotrebu koju donosi Vlada, sa porezom na dodatu vrednost;

2) troškove prometa na malo za izdate lekove na recept u iznosu 12% koji se obračunavaju na veleprodajnu cenu leka.

Izuzetno od stava 2. tačke 2) ovog člana za lekove na recept koji se koriste za lečenje HIV infekcije Republički zavod priznaje troškove prometa na malo od 6% na veleprodajnu cenu lekova.

Ugovorena naknada apoteci za izdata pomagala obuhvata i troškove prometa na malo za izdata pomagala u apoteci u iznosu od 4% koji se obračunavaju na nabavnu cenu pomagala.

Član 24

Nabavnu cenu iz člana 23. stav 4. ovog pravilnika Republički zavod utvrđuje u postupku javne nabavke, izborom ovlašćenog ponuđača u skladu sa članom 6. ovog pravilnika.

Član 25

Apoteka koja je zaključila ugovor sa filijalom obavezna je da ima informacioni sistem koji omogućava fakturisanje izdatih lekova i pomagala u elektronskoj formi prema aplikativnom softveru Republičkog zavoda.

Apoteka sa kojom je filijala zaključila ugovor, dužna je da obezbedi obradu recepata i obrazaca za propisivanje pomagala koji omogućuju filijali Republičkog zavoda kontrolu ispravnosti izdavanja lekova i pomagala kao i fakturisanja sa odgovarajućim podacima po osiguranim licima, zdravstvenim ustanovama, lekarima, vrsti, poreklu, ceni leka i drugim podacima koje utvrdi Republički zavod.

Član 26

Ugovor sa apotekom iz Plana mreže i apotekom osnovanom kao privatna praksa (u daljem tekstu: apoteka) za snabdevanje lekovima i određenim pomagalima svih osiguranih lica, zaključuje filijala na čijem je području sedište apoteke.

Sa apotekom osnovanom kao privatna praksa zaključuje se ugovor ako je udaljena najmanje 20 km od apoteke iz Plana mreže i ako ima farmaceuta sa zasnovanim radnim odnosom na neodređeno vreme.

Član 27

Apoteka je dužna da obezbedi potrebnu količinu i asortiman lekova sa Liste lekova za osigurana lica Republičkog zavoda primenjujući načela ekonomičnosti i efikasnosti utvrđena zakonom kojim se uređuje zdravstveno osiguranje.

Apoteka je dužna da izda lek propisan na lekarskom receptu.

Izuzetno, u slučaju da apoteka ne raspolaže lekom propisanim na receptu, apoteka može izdati drugi lek kao zamenu, istog generičkog sastava, iste ili najniže cene.

Član 28

Za lekove izdate na recept i određena pomagala, apoteka ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je utvrdila svojstvo osiguranom licu.

Uz fakturu iz stava 1. ovog člana dostavljaju se lekarski recepti i obrasci za propisivanje određenih pomagala.

Faktura se ispostavlja i u elektronskoj formi prema aplikativnom softveru Republičkog zavoda.

U ispostavljenoj fakturi, iskazuje se i iznos participacije za izdate lekove sa Liste lekova i za taj iznos se umanjuje obaveza prema apoteci.

V UGOVARANJE SA ZDRAVSTVENOM USTANOVOM KOJA OBAVLJA ZDRAVSTVENU DELATNOST SPECIJALIZOVANE REHABILITACIJE

Član 29

Ugovor sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost specijalizovane rehabilitacije (u daljem tekstu: RH centar) zaključuje filijala na čijem je području sedište RH centra, za pružanje usluga stacionarne specijalizovane rehabilitacije svim osiguranim licima.

Pored usluga iz stava 1. ovog člana filijala može ugovoriti pružanje i ambulantno-polikliničkih kao i drugih bolničkih usluga koje se ne obezbeđuju po vrsti i obimu u drugim zdravstvenim ustanovama na području te filijale, što se bliže uređuje ugovorom koji se zaključuje sa RH centrom.

Član 30

Naknada za vršenje zdravstvenih usluga specijalizovane rehabilitacije kao i drugih bolničkih usluga utvrđuje se na osnovu ugovorenog broja b.o. dana za potrebe osiguranih lica po cenama koje utvrđuje Upravni odbor Republičkog zavoda, a za ambulantno-polikliničke usluge po cenama iz Cenovnika zdravstvenih usluga u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Cenovnik).

Član 31

RH centar za izvršene usluge ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je uputila osigurano lice na lečenje, a kopiju računa dostavlja filijali na čijem je području sedište RH centra.

VI UGOVARANJE ZDRAVSTVENIH USLUGA SA OSTALIM ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA

Član 32

Ugovor sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja zdravstvenu delatnost iz oblasti virusologije, vakcine i seruma, i sa zdravstvenim ustanovama koje obavljaju delatnost transfuzije krvi, za zdravstvene usluge koje pružaju osiguranim licima koje nisu ugovorene sa drugim zdravstvenim ustanovama, zaključuje filijala na čijem području se nalazi zdravstvena ustanova za sva osigurana lica.

Usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuju se prema planu rada koji je sastavni deo ugovora.

Član 33

Naknada za zdravstvene ustanove iz člana 32. ovog pravilnika utvrđuje se za broj i vrstu usluga prema planu rada zdravstvene ustanove, za zdravstvene usluge koje se pružaju osiguranim licima, po cenama iz Cenovnika.

Za izvršene usluge zdravstvena ustanova iz stava 1. ovog člana ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je uputila osigurano lice, a kopiju računa dostavlja filijali na čijem je području sedište zdravstvene ustanove.

Član 34

Republički zavod zaključuje ugovor sa zdravstvenom ustanovom za:

1) izradu plana kontinuiranog snabdevanja i neophodnih zaliha vakcina i seruma protiv besnila;

2) koordinaciju rada sa antirabičnim jedinicama;

3) za usluge laboratorijske dijagnostike besnila.

VII UGOVARANJE SA ZDRAVSTVENOM USTANOVOM KOJA OBAVLJA DELATNOST JAVNOG ZDRAVLJA

Član 35

Sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja delatnost javnog zdravlja ugovor zaključuje filijala na čijem je području sedište zdravstvene ustanove, i to za:

1) zdravstvene usluge mikrobiologije, parazitologije i virusologije;

2) zdravstvene usluge epidemiologije;

3) zdravstvene usluge davanja osiguranim licima antirabičnih vakcina i humanog antirabičnog imunoglobulina;

4) poslove i zadatke socijalne medicine.

Ugovorena naknada iz stava 1. ovog člana utvrđuje se na osnovu procentualnog učešća pojedinih zdravstvenih usluga i delatnosti, koje su prioritetne za očuvanje zdravlja osiguranih lica, a do nivoa naknade utvrđene Predračunom sredstava.

Zdravstvenoj ustanovi iz stava 1. ovog člana sa sedištem u Kosovskoj Mitrovici ugovorena naknada utvrđuje se za:

1) plate ugovorenog broja radnika u 2005. godini, u skladu sa zaključkom Vlade Republike Srbije, 05 broj 02-4586/2003-001 od 17. jula 2003. godine;

2) troškove prevoza na rad i sa rada, i

3) troškove hemikalija za usluge mikrobiologije.

Član 36

Zdravstvena ustanova iz člana 35. stav 1. ovog pravilnika, za izvršene zdravstvene usluge ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je uputila osigurano lice u tu zdravstvenu ustanovu.

Zdravstvenoj ustanovi iz člana 35. stav 1. ovog pravilnika, ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale za čije potrebe su izvršeni pojedinačni poslovi i zadaci utvrđeni u članu 35. stav 1. tačka 4. ovog pravilnika.

Fakture iz st. 1. i 2. ovog člana ispostavljaju se do iznosa mesečnog nivoa ugovorene naknade, a najviše do visine ukupno ugovorene naknade.

VIII UGOVARANJE SA USTANOVOM SOCIJALNE ZAŠTITE

Član 37

Ugovor sa ustanovom socijalne zaštite zaključuje filijala na čijem području je sedište te ustanove.

Član 38

Naknada za ustanovu socijalne zaštite utvrđuje se u visini ugovorenih sredstava za 2005. godinu, a do donošenja standarda kadrova potrebnih za pružanje zdravstvenih usluga osiguranim licima, odnosno za lečenje i dijagnostiku osiguranih lica smeštenih u ustanovu socijalne zaštite.

Faktura se ispostavlja filijali koja je utvrdila svojstvo osiguranog lica smeštenog u toj ustanovi.

IX UGOVARANJE SA OSTALIM SUBJEKTIMA

Član 39

Republički zavod će, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke, izvršiti izbor ponuđača sa kojima će zaključiti ugovore za snabdevanje osiguranih lica pomagalima u 2006. godini, koja su utvrđena opštim aktom Republičkog zavoda kojim se uređuje pravo na pomagala, a do visine sredstava utvrđenih Predračunom sredstava.

Ponuđač sa kojim se zaključi ugovor obavezan je da osiguranom licu obezbedi pomagalo po utvrđenim standardima, kao i usluge održavanja utvrđene opštim aktom iz stava 1. ovog člana.

Član 40

Ponuđač iz člana 39. ovog pravilnika za izdata pomagala i izvršene usluge, ispostavlja fakturu Republičkom zavodu preko filijale koja je utvrdila svojstvo osiguranog lica i overila obrazac za propisivanje pomagala.

X ZAKLJUČIVANJE UGOVORA SA ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA KOJE NISU U PLANU MREŽE I SA PRIVATNOM PRAKSOM

Član 41

Filijala Republičkog zavoda može zaključiti ugovor o pružanju zdravstvenih usluga sa zdravstvenim ustanovama koje nisu u Planu mreže. Ugovor se može zaključiti za broj i vrstu zdravstvenih usluga koje se ne mogu obezbediti u okviru postojećih kapaciteta zdravstvenih ustanova iz Plana mreže, uz mišljenje zdravstvene ustanove osnovane za teritoriju Republike koja obavlja delatnost javnog zdravlja.

Ugovor sa nosiocem zdravstvene službe iz stava 1. ovog člana zaključuje se primenom cena pojedinačnih zdravstvenih usluga, koje utvrđuje Republički zavod ili za izvršenje programa za određeni broj usluga iskazanih po službama i organizacionim jedinicama, za potrebe osiguranih lica.

Član 42

Izuzetno od člana 41. stav 2. ovog pravilnika sa zavodom za zaštitu zdravlja radnika (u daljem tekstu: ZZZR) utvrđuje se naknada za pružanje zdravstvene zaštite osiguranim licima u visini ugovorene naknade za 2005. godinu, a najviše do iznosa naknade utvrđene za prosečan rast ugovorene naknade zdravstvenim ustanovama iz Plana mreže koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou u 2006. godini, u odnosu na 2005. godinu, umanjenu za ugovorenu naknadu u 2005. godini za stomatološke usluge.

Stomatološke usluge sa ZZZR ugovaraju se u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 43

ZZZR je dužan da plan rada usaglasi sa visinom naknade utvrđene ugovorom.

Usaglašenost plana rada sa ugovorenom naknadom ceni filijala na čijem je području sedište ZZZR uz mišljenje zdravstvene ustanove koja je osnovana za teritoriju Republike za obavljanje delatnosti javnog zdravlja i Komore zdravstvenih ustanova.

Član 44

Za potrebe osiguranih lica, filijala može zaključiti ugovor i sa privatnom praksom o propisivanju lekova sa Liste lekova, ali samo ukoliko takva zdravstvena ustanova pruža zdravstvenu zaštitu iz delatnosti doma zdravlja, odnosno obavlja određene poslove iz primarne zdravstvene zaštite.

Ugovor sa privatnom praksom iz stava 1. ovog člana, zaključuje se za propisivanje lekova iz oblasti: opšte medicine, ginekologije, pedijatrije i stomatologije.

Član 45

Lekar zaposlen u privatnoj praksi je u obavezi da, najkasnije u roku od sedam dana, iz medicinske dokumentacije koju vodi, pismeno ili elektronskim putem izvesti izabranog lekara kod kojeg osigurano lice ima zdravstveni karton o lekovima koje je propisao lekar u privatnoj praksi.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana treba da sadrži sledeće podatke: naziv i sedište zdravstvene ustanove kod koje osigurano lice ima zdravstveni karton; ime i prezime izabranog lekara i broj zdravstvenog kartona osiguranog lica kome je propisan lek na recept; ime, prezime i matični broj osiguranog lica; vrsta, doza i količina propisanog leka; vreme trajanja terapije; šifru dijagnoze; datum propisivanja leka; naziv, odnosno firmu privatne prakse i sedište; ime lekara iz privatne prakse koji je propisao osiguranom licu lek na recept i njegov identifikacioni broj.

Na osnovu dostavljenog izveštaja izabrani lekar unosi u zdravstveni karton osiguranog lica podatke o propisanim lekovima, u skladu sa opštim aktom Republičkog zavoda kojim se uređuje način i postupak ostvarivanja prava.

Član 46

Ukoliko privatna praksa ne izvršava obaveze utvrđene u članu 45. ovog pravilnika, Republički zavod raskida ugovor.

XI OBRAČUN PRIPADAJUĆE NAKNADE ZA IZVRŠENE ZDRAVSTVENE USLUGE

Član 47

Obračun pripadajućih naknada po zaključenom ugovoru vrši filijala na čijem je području sedište zdravstvene ustanove, odnosno koja je zaključila ugovor sa zdravstvenom ustanovom, po isteku kalendarskog tromesečja kumulativno za protekli period od početka godine, kao i po isteku godine koji se utvrđuje kao konačan godišnji obračun.

Obračun sredstava iz stava 1. ovog člana za prvo tromesečje i za devet meseci vrši se bez ocene izvršenja plana zdravstvenih usluga i plana rada, a za šest meseci i po konačnom obračunu na osnovu:

1) ocene izvršenja plana rada zdravstvenih usluga;

2) izvršenih i fakturisanih zdravstvenih usluga, izdatih lekova na recept, ostalih preuzetih obaveza;

3) ostvarivanja Finansijskog plana Republičkog zavoda za godinu za koju su zaključeni ugovori.

Ako zdravstvena ustanova nije izvršila ugovoreni obim zdravstvenih usluga, naknada se srazmerno umanjuje u narednom tromesečju.

Ukoliko zdravstvena ustanova i drugi davalac zdravstvenih usluga ispostave račun na vrednost izvršenih usluga u većem iznosu od iznosa ugovorene naknade, filijala će osporiti vrednost fakturisanih usluga za iznos iznad utvrđene naknade po kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.

Ukoliko filijala posle izmirenja utvrđenih obaveza raspolaže na podračunu slobodnim sredstvima, ta sredstva može uz saglasnost Direkcije Republičkog zavoda preneti zdravstvenoj ustanovi na svom području za sprovođenje zdravstvene zaštite, a konačnim godišnjim obračunom sa zdravstvenom ustanovom utvrđuje se ukupno pripadajuća naknada za pruženu zdravstvenu zaštitu osiguranim licima.

Konačnim godišnjim obračunom filijala utvrđuje ukupno pripadajuću naknadu zdravstvenim ustanovama i drugim davaocima zdravstvenih usluga za sprovođenje ugovora.

Konačan godišnji obračun je konačna faktura za izvršene obaveze iz ugovora.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 48

Rok za zaključivanje ugovora po ovom pravilniku je 30 dana od dana početka primene ovog pravilnika.

Ukoliko davalac zdravstvenih usluga ne zaključi ugovor o pružanju zdravstvene zaštite do roka utvrđenog u stavu 1. ovog člana zdravstvenoj ustanovi i drugom davaocu zdravstvenih usluga iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja plaćaće se samo troškovi pruženih zdravstvenih usluga hitne medicinske pomoći, u skladu sa članom 183. stav 1. Zakona o zdravstvenom osiguranju.

Član 49

Ovaj pravilnik, po dobijanju saglasnosti Ministarstva zdravlja, stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".

 

PREDRAČUN SREDSTAVA ZA 2006. GODINU

 

Naziv zdravstvene
ustanove

Naknada za
rad i ostali
troškovi

Lekovi u
ZU

Krv i produkti od krvi

Sanitetski, medicinski i ostali ugradni materijal

Materijal za dijalizu i lekovi za bolesti krvi i krvotvornih organa

Ishrana bolesnika

Lekovi na RP i pomagala u apoteci

Participacija

Ukupna naknada umanjena za participaciju

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

001 DZ B TOPOLA

148,887

3.376

203

1,406

 

444

58,515

12,002

200,829

002 DZ M IĐOŠ

35,096

1,128

 

435

 

 

20,642

3,730

53,571

003 ZC SUBOTICA

976,604

68,899

12,638

60,691

36,884

20,615

 

33,338

1,142,993

005 AP SUBOTICA

 

 

 

 

 

 

223,197

29,098

194,099

Subotica

1,160,587

73,403

12,841

62,532

36,884

21,059

302,354

78,168

1,591,492

006 DZ ŽITIŠTE

51,479

1,710

 

688

 

 

22,652

4,480

72,049

007 DZ N BEČEJ

57,075

2,221

 

833

 

 

29,059

5,492

83,696

008 DZ SEČANJ

47,483

1,379

 

555

 

 

23,497

4,464

68,450

009 DZ S CRNJA

33,983

1,110

 

429

 

 

15,354

3,008

47,868

010 ZC ZRENJANIN

874,761

51,181

3,553

41,318

54,665

15,209

 

29,494

1,011,193

012 SPB ZRENJANIN

73,447

5,343

 

2,226

 

5,605

 

327

86,294

014 AP ZRENJANIN

 

 

 

 

 

 

273,530

35,659

237,871

Zrenjanin

1,138,228

62,944

3,553

46,049

54,665

20,814

364,092

82,924

1,607,421

015 DZ ADA

55,188

1,663

 

589

 

 

25,380

4,937

77,883

016 DZ KANJIŽA

84,666

2,168

 

863

 

 

36,897

7,296

117,298

017 DZ N KNEŽEVAC

58,240

2,056

449

956

 

3,027

16,205

3,947

76,986

018 DZ ČOKA

28,800

1,111

 

440

 

 

17,172

3,099

44,424

019 ZC SENTA

259,077

22,197

4,112

17,289

 

8,488

35,718

13,475

333,406

020 ZC KIKINDA

390,730

28,197

2,419

21,364

51,452

8,517

 

14,246

488,433

021 SP B N KNEŽEVAC

66,957

7,397

 

922

 

10,193

 

323

85,146

024 AP KIKINDA

 

 

 

 

 

 

110,831

14,449

96,382

Kikinda

943,658

64,789

6,980

42,423

51,452

30,225

242,203

61,772

1,319,958

025 DZ ALIBUNAR

69,824

1,980

 

763

 

 

35,880

6,734

101,713

026 DZ B CRKVA

61,791

1,629

 

630

 

 

29,127

5,612

87,565

027 DZ KOVAČICA

70,799

2,323

 

885

 

 

39,705

7,274

106,438

028 DZ KOVIN

79,940

3,035

 

1,169

 

 

51,435

9,090

126,489

029 DZ OPOVO

33,090

927

 

354

 

 

15,653

3,015

47,009

030 DZ PLANDIŠTE

39,705

1,495

 

448

 

 

18,765

3,627

56,786

031 ZC VRŠAC

334,187

28,813

1,869

18,678

29,603

8,403

75,428

21,780

475,201

032 ZC PANČEVO

877,296

58,546

10,594

46,516

74,845

20,154

 

30,833

1,057,118

033 SP B B CRKVA

73,102

7,321

 

3,069

 

8,226

 

347

91,371

034 SP B VRŠAC

185,396

15,705

 

849

 

31,486

 

882

232,554

035 SP B KOVIN

200,414

16,540

 

3,154

 

35,672

 

967

254,813

037 AP PANČEVO

 

 

 

 

 

 

212,005

27,638

184,367

Pančevo

2,025,544

138,314

12,463

76,515

104,448

103,941

477,998

117,799

2,821,424

038 DZ APATIN

136,448

3,000

 

1,069

 

 

50,251

10,533

180,235

039 DZ KULA

126,208

4,000

 

1,528

 

 

70,558

12,932

189,362

040 DZ ODŽACI

119,810

3,521

 

1,171

 

987

52,418

10,390

167,517

041 ZC SOMBOR

846,562

60.080

8,399

48,212

46,129

24,925

 

29,313

1,004,994

043 AP SOMBOR

 

 

 

 

 

 

177,604

23,154

154,450

Sombor

1,229,028

70,601

8,399

51,980

46,129

25,912

350,831

86,322

1,696,558

044 DZ BAČ

37,301

1,387

 

512

 

 

19,042

3,593

54,649

045 DZ B PALANKA

162,998

5,198

 

1,943

32,150

 

74,018

15,383

260,924

046 DZ B PETROVAC

29,163

1,256

 

468

 

 

18,619

3,303

46,203

047 DZ BEOČIN

42,370

1,352

 

506

 

 

19,130

3,747

59,611

048 DZ BEČEJ

111,470

3,365

 

1,280

 

 

49,442

9,736

155,821

049 DZ ŽABALJ

60,104

2,421

 

853

 

 

32,884

6,083

90,179

050 DZ SRBOBRAN

41,995

1,544

 

569

 

 

21,125

4,004

61,229

051 DZ TEMERIN

55,540

2,404

 

883

 

 

35,638

6,313

88,152

052 DZ TITEL

32,889

1,476

 

542

 

 

20,384

3,647

51,644

053 DZ N SAD

801,528

26,511

 

9,650

 

 

 

23,741

813,948

054 ZC VRBAS

380,376

21,708

4,281

17,315

11,061

7,619

57,040

19,973

479,427

056 ZZ REUM N SAD

54,.338

281

 

122

 

6,099

 

690

60,150

058 ONKOLOGIJA N SAD

331,389

131,724

6,185

46,476

 

17,551

 

1,008

532,317

059 INST PL BOL N SAD

368,533

48,009

5,890

38,199

 

21,302

 

911

481,022

060 INST KVB N SAD

420,007

73,533

19,890

348,888

 

15,655

 

24,882

853,091

061 INST ZZ DECE I OML N

448,415

57,028

9,893

37,334

772

20,550

 

 

573,992

063 KCN SAD

1,572,363

232,741

69,234

243,828

77,699

44,190

 

25,394

2,214,661

064 ZZZ RADNIKA N SAD

19,256

756

 

510

 

 

 

582

19,940

065 ZZZ STUDENATA N SAD

29,973

1,839

 

573

 

 

 

31

32,354

067 AU N SAD

 

 

 

 

 

 

516,769

67,370

449,399

Novi Sad

5,000,008

614,533

115,373

750,451

121,682

132,966

864,091

220,391

7,378,713

068 DZ INĐIJA

132,891

4,149

 

1,595

 

 

67,302

12,703

193,234

069 DZ PEĆINCI

54,795

1,833

 

677

 

 

28,138

5,292

80,151

070 DZ RUMA

157,581

6,290

 

2,543

 

493

72,236

14,147

224,996

071 DZ S PAZOVA

144,926

5,861

 

2,202

 

 

69,069

13,340

208,718

072 DZ ŠID

101,511

3,244

 

1,277

 

 

52,496

9,849

148,679

073 ZC S MITROVICA

627,467

43,395

4,028

42,901

71,173

14,442

 

22,769

780,637

077 AP S MITROVICA

 

 

 

 

 

 

146,320

19,075

127,245

Sr. Mitrovica

1,219,171

64,772

4,028

51,195

71,173

14,935

435,561

97,175

1,763,660

078 DZ BOGATIĆ

79,192

2,719

 

1,046

 

 

 

2,351

80,606

079 DZ LJUBOVIJA

51,940

1,862

 

535

 

892

 

1,565

53,664

080 ZC LOZNICA

593,992

47,914

9,149

21,508

40,570

16,286

 

20,672

708,747

081 ZC ŠABAC

885,167

66,624

8,965

47,907

52,862

21,154

 

30,684

1,051,995

084 AU LOZNICA

 

 

 

 

 

 

185,665

24,205

161,460

085 AU ŠABAC

 

 

 

 

 

 

271,621

35,410

236,211

Šabac

1,610,291

119,119

18,114

70,996

93,432

38,332

457,286

114,887

2,292,683

086 DZ UB

52,101

2,581

 

1,012

 

 

 

1,578

54,116

087 ZC VALJEVO

822,150

70,199

11,196

44,686

65,172

23,027

 

29,373

1,007,057

088 AU VALJEVO

 

 

 

 

 

 

273,758

35,689

238,069

089 DZ LAJKOVAC

42,581

2,400

 

990

 

 

 

1,303

44,668

Valjevo

916,832

75,180

11,196

46,688

65,172

23,027

273,758

67,943

1,343,910

092 ZC SMEDEREVO

586,659

41,059

6,182

33,005

39,913

13,517

 

20,415

699,920

093 OB S PALANKA

282,498

22,568

3,282

17,725

33,724

10,629

 

1,400

369,026

094 AP S PALANKA

 

 

 

 

 

 

79,672

10,387

69,285

095 AU SMEDEREVO

 

 

 

 

 

 

252,565

32,926

219,639

096 DZ V PLANA

103,610

3,887

 

1,467

 

 

 

3,088

105,876

097 DZ S PALANKA

131,958

4,610

 

1,791

 

 

 

3,921

134,438

Smederevo

1,104,725

72,124

9,464

53,988

73,637

24,146

332,237

72,137

1,598,184

098 DZ V GRADIŠTE

53,763

3,203

 

1,268

 

 

 

1,650

56,584

099 DZ ŽAGUBICA

46,954

1,224

 

517

 

 

 

1,380

47,315

100 ZC POŽAREVAC

866,850

45,000

4,936

21,713

85,084

14,557

 

29,422

1,008,718

101 ZC PETROVAC

176,648

11,486

561

5,829

 

3,941

 

5,625

192,840

103 AU POŽAREVAC

 

 

 

 

 

 

302,578

39,446

263,132

Požarevac

1,144,215

60,913

5,497

29,327

85,084

18,498

302,578

77,523

1,568,589

104 DZ KRAGUJEVAC

384,444

14,993

 

5,634

 

 

 

11,480

393,591

105 DZ BATOČINA

36,661

1,117

 

421

 

 

 

1,083

37,116

106 DZ KNIĆ

33,354

1,431

 

577

 

 

 

1,002

34,360

107 DZ LAPOVO

23,186

757

 

293

 

 

 

687

23,549

108 DZ RAČA

33,347

1,125

 

461

 

 

 

990

33,943

109 DZ TOPOLA

57,384

2,339

 

868

 

 

 

1,717

58,874

110 ZC ARANĐELOVAC

218,808

8,001

717

5,828

 

4,223

 

6,733

230,844

111 STOMATOLOGIJA KRAGUJEVAC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

113 KC KRAGUJEVAC

1,074,889

183,260

11.663

169,426

99,465

39,217

 

17,888

1,560,032

115 AU KRAGUJEVAC

 

 

 

 

 

 

395,948

51,619

344,329

116 AP ARANĐELOVAC

 

 

 

 

 

 

87,951

11,466

76,485

Kragujevac

1,862,073

213,023

12,380

183,508

99,465

43,440

483,899

104,665

2,793,123

118 DZ DESPOTOVAC

97,191

2,851

 

1,145

 

754

38,360

7,890

132,411

119 DZ SVILAJNAC

91,148

2,253

 

881

 

 

38,041

7,631

124,692

120 ZC ĆUPRIJA

571,451

41,557

4,127

36,580

69,909

17,108

51,925

27,762

764,895

121 ZC JAGODINA

395,771

24,911

2,919

12,029

 

8,417

124,901

28,868

540,080

123 ZC PARAĆIN

267,644

19,016

2,624

12,470

 

5,074

81,172

19,278

368,722

Jagodina

1,423,205

90,588

9,670

63,105

69,909

31,353

334,399

91,429

1,930,800

125 ZC BOR

568,325

35,100

2,620

25,571

24,629

11,543

 

18,926

648,862

126 ZC NEGOTIN

298,114

16,553

1,911

11,386

12,611

5,810

 

9,817

336,568

127 ZC KLADOVO

201,814

6,166

1,500

5,027

6,232

2,554

 

6,328

216,965

128 ONKOLOGIJA KLADOVO

28,792

11,197

 

2,240

 

2,039

 

84

44,184

129 AU BOR

 

 

 

 

 

 

234,752

30,604

204,148

Bor

1,097,045

69,016

6,031

44,224

43,472

21,946

234,752

65,759

1,450,727

130 DZ BOLJEVAC

47,455

1,384

 

556

 

 

 

1,400

47,995

131 ZC KNJAŽEVAC

206,005

10,166

472

7,275

 

3,378

 

6,442

220,854

132 ZC ZAJEČAR

486,077

37,625

3,265

44,408

28,315

13,232

 

17,371

595,551

135 AU ZAJEČAR

 

 

 

 

 

 

262,127

34,173

227,954

Zaječar

739,537

49,175

3,737

52,239

28,315

16,610

262,127

59,386

1,092,354

136 ZC UŽICE

1,863,972

115,755

20,784

91,898

65,746

37,725

 

62,233

2,133,647

140 AU UŽICE

 

 

 

 

 

 

449,201

58,561

390,640

Užice

1,863,972

115,755

20,784

91,898

65,746

37,725

449,201

120,794

2,524,287

141 ZC ČAČAK

890,021

60,052

5,514

57,155

48,116

18,206

 

30,581

1,048,.483

142 ZC G MILANOVAC

291,284

19,159

1,059

12,375

 

5,729

 

9,341

320,265

145 AU ČAČAK

 

 

 

 

 

 

222,332

28,985

193,347

146 AP G MILANOVAC

 

 

 

 

 

 

96,712

12,608

84,104

Čačak

1,181,305

79,211

6,573

69,530

48,116

23,935

319,044

81,515

1,646,199

147 DZ RAŠKA

91,291

3,063

 

1,125

 

829

 

2,729

93,579

148 ZC N PAZAR

433,170

32.903

4,176

16,666

28,162

9,420

91,828

26,836

589,489

149 ZC KRALJEVO

884,162

66.984

9,720

53,826

55,659

20,515

 

30,916

1,059,950

154 AU KRALJEVO

 

 

 

 

 

 

322,553

42,050

280,503

155 DZ TUTIN

91,052

5,971

 

1,297

 

1,418

25,659

6,172

119,225

Kraljevo

1,499,675

108,921

13,896

72,914

83,821

32,182

440,040

108,703

2,142,746

156 DZ TRSTENIK

122,329

4,026

 

1,596

 

 

 

3,626

124,325

157 ZC KRUŠEVAC

994,570

70,250

6,357

37,001

59,204

20,243

 

33,658

1,153,967

160 AU KRUŠEVAC

 

 

 

 

 

 

391,589

51,050

340,539

161 DZ BRUS

55,602

1,759

 

702

 

434

 

1,658

56,839

Kruševac

1,172,501

76,035

6,357

39,299

59,204

20,677

391,589

89,992

1,675,670

162 DZ GADŽIN HAN

36,147

937

 

408

 

 

 

1,063

36,429

163 DZ DOLJEVAC

48,112

1,717

 

640

 

 

 

1,430

49,039

164 DZ SVRLJIG

52,369

1,535

 

643

 

 

 

1,546

53,001

165 DZ SOKO BANJA

53,768

1,601

 

655

 

 

24,397

4,768

75,653

166 DZ NIŠ

565,660

21,538

 

7,939

 

 

 

16,867

578,270

167 DZ MEROŠINA

43,500

1,302

 

509

 

 

 

1.284

44,027

168 DZ RAŽANJ

34,615

1,002

 

413

 

 

 

1,021

35,009

169 ZC ALEKSINAC

213,497

13,357

2,224

9,673

 

4,504

 

6,894

236,361

170 SP B TOPONICA

271,944

16,612

 

2,759

 

33,976

 

 

325,291

173 HMP NIŠ

195,261

4,664

 

852

 

 

 

 

200,777

174 ZZZ RADNIKA NIŠ

163,243

5,283

 

3,425

 

 

 

4,873

167,078

175 ZZZ STUDENATA NIŠ

14,772

1,238

 

319

 

 

 

15

16,314

176 ATD NIŠ

28,495

1,080

 

765

 

 

 

287

30,053

180 KC NIŠ

1,758,118

334,537

95,848

246,338

127,811

54,402

 

29,668

2,587,386

181 STOMATOLOGIJA NIŠ

88,799

1,640

1,500

2,240

 

846

 

1,795

93,230

183 AU NIŠ

 

 

 

 

 

 

616,679

80,395

536,284

Niš

3,568,300

408,043

99,572

277,578

127,811

93,728

641,076

151,906

5,064,202

184 DZ KURŠUMLIJA

66,650

2,831

 

1,151

 

740

 

2,023

69,349

185 DZ BLACE

47,029

1,270

 

507

 

 

 

1,383

47,423

186 ZC PROKUPLJE

530,812

28,228

1,715

17,432

18,396

10,693

 

17,211

590,065

188 AU PROKUPLJE

 

 

 

 

 

 

165,230

21,541

143,689

Prokuplje

644,491

32,329

1,715

19,090

18,396

11,433

165,230

42,158

850,526

189 DZ BELA PALANKA

53,435

1,267

 

517

 

 

25,206

4,851

75,574

190 ZC PIROT

545,706

25,219

4,681

14,822

38,457

10,135

 

18,110

620,910

192 AU PIROT

 

 

 

 

 

 

136,585

17,806

118,779

Pirot

599,141

26,486

4,681

15,339

38,457

10,135

161,791

40,767

815,263

193 DZ BOJNIK

39,806

1,206

 

471

 

 

 

1,176

40,307

194 ZC LESKOVAC

1,208,779

65,305

5,625

76,700

57,139

25,864

 

40,794

1,398,618

196 AU LESKOVAC

 

 

 

 

 

 

363,338

47,367

315,971

197 DZ LEBANE

69,497

2,286

 

843

 

 

 

2,058

70,568

Leskovac

1,318,082

68,797

5,625

78,014

57,139

25,864

363,338

91,395

1,825,464

199 ZC VRANJE

1,038,077

44,171

4,128

29,784

46,752

15,425

 

33,395

1,144,942

200 ZC SURDULICA

147,693

8,184

395

6,528

 

3,426

 

4,711

161,515

201 SP B SURDULICA

41,020

3,171

 

1,412

 

3,503

 

 

49,106

205 AU VRANJE

 

 

 

 

 

 

306,174

39,915

266,259

Vranje

1,226,790

55,526

4,523

37,724

46,752

22,354

306,174

78,021

1,621,822

206 DZ ZVEČAN

116,826

3,204

 

1,776

 

 

 

3,452

118,354

207 ZC K MITROVICA

1,106,220

33,578

3,252

19,589

8,220

4,936

 

33,323

1,142,472

208 AU K. MITROVICA

40,060

 

 

 

 

 

24,796

8,455

56,401

Kos. Mitrovica

1,263,106

36,782

3,252

21,365

8,220

4,936

24,796

45,230

1,317,227

210 DZ BARAJEVO

68,260

2,220

 

849

17,091

 

12,878

4,185

97,113

211 DZ VOŽDOVAC

297,089

12,924

 

4,969

 

 

 

8,927

306,055

212 DZ VRAČAR

170,667

4,980

 

1,975

 

 

 

5,034

172,588

213 DZ GROCKA

172,994

6,370

 

2,425

 

 

92,229

17,176

256,842

214 DZ ZVEZDARA

265,950

10,833

 

4,204

 

 

 

7,963

273,024

215 DZ ZEMUN

338,745

16,526

 

6,200

 

 

 

10,244

351,227

216 DZ LAZAREVAC

217,544

5,088

 

2,044

 

247

 

6,374

218,549

217 DZ MLADENOVAC

123,520

4,711

 

1,782

 

 

87,492

15,091

202,414

218 DZ N BGD

383,279

17,558

 

6,849

 

 

 

11,554

396,132

219 DZ OBRENOVAC

174,575

6,376

 

2,338

25,849

 

85,453

17,067

277,524

220 DZ PALILULA

383,310

13,388

 

5,038

 

 

 

11.385

390,351

221 DZ RAKOVICA

187,453

7,996

 

3,122

 

 

 

5,628

192,943

222 DZ S VENAC

145,476

3,686

 

1,459

 

 

 

4,269

146,352

223 DZ SOPOT

65,087

1,781

 

695

 

 

24,075

5,053

86,585

224 DZ S GRAD

251,282

5,628

 

1,948

 

 

9,977

8,637

260,198

225 DZ ČUKARICA

306,414

13,924

 

5,305

 

 

 

9,229

316,414

226 SP B MLADENOVAC

74,989

5,263

280

3,901

33,087

4,536

 

461

121,595

227 SP B CEREB PARALIZA

104,466

736

 

937

 

4,482

 

 

110,621

228 NEONATOLOGIJA BGD

132,491

23,313

715

12,257

 

7,700

 

 

176,476

229 SVETI SAVA BGD

149,012

18,441

 

12,874

 

8,379

 

357

188,349

230 HMP BGD

411,195

3,321

 

1,282

 

 

 

 

415,798

231 GZ KOŽNO BGD

33,820

877

 

1,459

 

 

 

273

35,883

232 GZ GERONT

176,403

1,454

 

510

 

 

 

337

178,030

234 ATD BGD

107,410

2,525

 

2,371

 

 

 

1,061

111,245

235 NEFRO LAZAREVAC

59,169

932

874

3,829

69,944

2,059

 

3,231

133,576

238 ZZZ STUDENATA BGD

90,689

2,803

 

1,502

 

959

 

91

95,862

237 ZZZ MUP

72,759

1,564

 

1,021

 

 

18,948

4,605

89,687

239 PROTETIKA BGD

92,674

1,761

 

2,213

 

6,940

 

294

103,294

241 ZAVOD ZA BOL. ZAV. BGD

68,241

1,481

 

581

 

3,191

 

694

72,800

242 GOVORNA PATOL BGD

46,831

50

 

 

 

926

 

 

47,807

243 BANJICA BGD

349,651

46,728

19,372

235,504

 

19,334

 

20,905

649,684

244 LAZA LAZAREVIĆ BGD

240,136

15,968

 

2,764

 

17,213

 

522

275,559

245 KVB DEDINJE

445,371

100,379

25,345

448,869

 

16,056

 

29,361

1,006,659

246 MAJKA I DETE BGD

489,101

85,770

5,662

44,594

717

13,293

 

 

639,137

247 MENTALNO BGD

144,881

4,241

 

3,183

 

9,681

 

1,377

160,609

248 ONKOLOGIJA BGD

492,419

335,562

6,530

59,958

 

13,345

 

1,715

906,099

249 REUMATOLOGIJA BGD

141,792

8,043

 

2,015

 

10,710

 

1,843

160,717

252 NEUROPS DECE BGD

52,379

565

 

552

 

2,919

 

 

56,415

253 DEČ KL BGD

370,927

60,992

9,304

44,021

17,102

10,736

 

 

513,082

254 GAK

361,586

33,601

9,005

27,112

 

14,866

 

4,215

441,955

255 STOMATOLOGIJA BGD

141,023

4,016

2,000

21,860

 

3,115

 

3,250

168,764

256 KBC B KOSA

457,924

71,092

17,415

48,460

 

11,513

 

5,156

601,248

257 KBC D MIŠOVIĆ

567,359

51,402

8,730

54,789

17,891

16,222

 

6,091

710,302

258 KBC ZEMUN

537,079

64,126

12,431

47,505

61,768

20,860

 

6,324

737,445

259 KBC ZVEZDARA

796,225

78,904

16,414

74,679

200,709

25,978

 

10,142

1,182,767

260 KCS

3,987,843

884,764

330,022

1,219,723

94,093

266,901

 

76,898

6,706,448

261 AU BGD

 

 

 

 

 

 

2,680,624

349,465

2,331,159

Beograd

14,747,490

2,044,663

464,099

2,431,527

538,251

512,161

3,011,676

676,484

23,073,383

351 ZC GNJILANE

277,346

4,203

 

912

 

 

 

8,005

274,456

350 AU GNJILANE

24,715

 

 

 

 

 

14,250

5,080

33,885

Gnjilane

302,061

4,203

 

912

 

 

14,250

13,085

308,341

380 DZ GRAČANICA

410,172

2,558

 

1,277

 

 

10,433

13,093

411,347

381 DZ DONJA GUŠTERICA

232,438

1,468

 

1,094

 

 

5,933

7,434

233,499

382 DZ KOSOVO POLJE

119,176

1,056

 

912

 

 

4,192

3,980

121,356

383 DZ OBILIĆ

143,598

1,377

 

669

 

 

2,916

4,508

144,052

384 DZ ŠTRPCE

212,158

1,847

 

1,386

 

 

6,363

6,934

214,820

385 KBC PRIŠTINA

1,092,460

5,773

 

3,792

 

2,525

1,535

31,504

1,074,581

Gračanica

2,210,002

14,079

 

9,130

 

2,525

31,372

67,453

2,199,655

SVEGA

54,211,063

4,909,324

870,803

4,789,540

2,136,832

1,364,859

12,037,743

3,005,783

77,314,381