ODLUKAO DAVANJU POSLOVNIH PROSTORIJA U ZAKUP("Sl. list grada Kragujevca", br. 7/97, 13/97, 5/98, 6/99, 2/2002, 9/2002, 2/2003, 1/2005 i 11/2005) |
Ovom odlukom utvrđuju se način i uslovi pod kojima Grad Kragujevac daje u zakup poslovne prostorije na kojima Grad Kragujevac i mesne zajednice imaju pravo korišćenja, kao i način utvrđivanja visine zakupnine za iste.
Grad Kragujevac daje poslovne prostorije u zakup na određeno vreme, najduže na 15 godina, a poslovne prostorije stečene po osnovu nacionalizacije i konfiskacije, najduže na tri godine.
I DAVANJE U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA
Poslovne prostorije daju se u zakup javnim nadmetanjem i prikupljanjem pisanih ponuda.
Gradonačelnik donosi rešenje o raspisivanju oglasa o davanju u zakup poslovnih prostorija i odlučuje i o načinu davanja u zakup tih prostorija, na predlog nadležne gradske uprave.
Oglas se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.
Učesnici javnog nadmetanja odnosno ponuđači obavezni su da radi učešća u javnom nadmetanju, odnosno pri dostavljanju ponuda polože depozit.
Depozit za učesnike javnog nadmetanja, utvrđuje se u visini dvomesečne zakupnine, na osnovu početne cene zakupa utvrđene rešenjem o raspisivanju oglasa.
Depozit za ponuđače utvrđuje Gradonačelnik rešenjem o raspisivanju oglasa.
Oglas sadrži:
1. Bližu oznaku poslovne prostorije (adresa, br. katastarske parcele, površina i zona i naznaku da se poslovna prostorija izdaje u zakup u viđenom stanju)
2. Početnu cenu za zakupninu (sa naznakom da se cena tromesečno utvrđuje rešenjem gradonačelnika)
2a. Naznaku da je za poslovne prostorije u ekstra i I zoni, najpovoljniji ponuđač dužan da plati zakupninu unapred za 6 meseci i da se po isteku tog roka zakupnina tromesečno utvrđuje rešenjem gradonačelnik
3. Vrstu poslovne delatnosti koja se može obavljati
4. Rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup
5. Vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda, sa napomenom da se izostanak i nedostatak dokaza o položenom depozitu smatra odustankom
6. Napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup učesniku koji ponudi najveću zakupninu
7. Visinu depozita i žiro račun na koji se depozit uplaćuje
8. Posebnu napomenu kojom se obavezuje učesnik javnog nadmetanja, odnosno ponuđač, da dostavi broj žiro računa na koji će se uplaćena sredstva depozita vratiti
9. Pisane ponude se dostavljaju preporučenom poštom organu koji sprovodi postupak sa naznakom "ne otvaraj - ponuda"
10. Rok za podnošenje ponuda
11. Napomenu da će se kod izjednačenih najviših ponuda odmah pristupiti javnom nadmetanju između najpovoljnijih ponuđača.
Javno nadmetanje odnosno prikupljanje ponuda sprovodi Komisija koju imenuje Gradonačelnik.
Pri javnom nadmetanju odnosno otvaranju ponuda vodi se zapisnik u koji se unosi:
- ime, prezime, adresa učesnika i broj žiro računa,
- adresa poslovne prostorije za koju se javno nadmeće odnosno dostavlja ponuda,
- vreme i datum prispeća ponude (kod pisanih ponuda),
- visina ponude,
- dokaz o položenom depozitu,
- tok sprovođenja javnog nadmetanja odnosno otvaranja ponuda.
Po završenom javnom nadmetanju odnosno otvaranju ponuda javno se utvrđuje učesnik koji je ponudio najveću zakupninu.
Ako pri otvaranju ponuda Komisija ustanovi da su dva ili više lica ponudila isti najviši iznos zakupnine, pristupiće se odmah javnom nadmetanju između tih lica i javno utvrditi učesnik koji je ponudio najviši iznos zakupnine.
Nakon sprovedenog postupka učenici javnog nadmetanja, odnosno ponuđači imaju pravo da daju primedbe na postupak, tok i rezultat sprovedenog javnog nadmetanja odnosno postupka otvaranja pisanih ponuda.
Primedbe se zapisnički konstatuju.
Gradonačelnik razmatra izveštaj Komisije sa zapisnikom o sprovedenom javnom nadmetanju, odnosno otvaranju ponuda.
Ako Gradonačelnik utvrdi da postupak nije sproveden u skladu sa ovom Odlukom ili da su primedbe učesnika osnovane, poništiće postupak i raspisaće novi oglas pod istim uslovima, u roku od 15 dana.
Gradonačelnik donosi rešenje o davanju u zakup poslovne prostorije učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.
Rešenje sadrži ime i prezime zakupca, visinu zakupnine, rok trajanja zakupa, uslove i način korišćenja poslovne prostorije i obavezu zakupca da zaključi Ugovor o zakupu poslovne prostorije.
Ugovor o zakupu poslovne prostorije zaključuje načelnik nadležne gradske uprave u roku od 5 dana od dana dobijanja saglasnosti od Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije.
Ukoliko zakupac ne zaključi Ugovor u predviđenom roku, ne može povratiti položeni depozit, a Gradonačelnik će bez raspisivanja novog oglasa doneti rešenje o davanju u zakup poslovne prostorije sledećem učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.
Odluku o davanju otkaza ugovora o zakupu donosi Gradonačelnik.
Izuzetno od odredbe člana 2. stav 1. ove Odluke Gradonačelnik može dati u zakup poslovnu prostoriju neposredno, bez raspisivanja oglasa u sledećim slučajevima:
1. U slučaju smrti ili prestanka obavljanja delatnosti zakupca članu užeg porodičnog domaćinstva (bračnom drugu, deci rođenoj u braku i van braka, usvojenicima, pastorcima i unucima) koji lično nastavlja da obavlja istu delatnost.
2. Licu, ili njegovim naslednicima, kome je predmetna nepokretnost oduzeta nacionalizacijom, radi obavljanja delatnosti ličnim radom.
Gradonačelnik daje u zakup poslovnu prostoriju za obavljanje advokatske delatnosti u kojoj se do sada ta delatnost obavljala, bez raspisivanja oglasa uz mišljenje Osnovne advokatske komore u Kragujevcu po tržišnim uslovima.
Čl. 10 i 11
(Brisani)
Čl. 11a i 12
(Brisani)
II NAČIN UTVRĐIVANJA VISINE ZAKUPNINE
Visina zakupnine za korišćenje poslovne prostorije utvrđuje se prema položaju i veličini poslovne prostorije i plaća se mesečno, do petog u mesecu za tekući mesec.
Položaj poslovne prostorije utvrđuje se prema zoni u kojoj se poslovna prostorija nalazi.
U ekstra zonu spadaju 3 ulice u prostoru od Male vage, ulicom JNA i Lepeničkog bulevara do mosta na Lepenici, tj. Ul. Grada Sirena, ulicom Grada Sirena do Ul. Milovana Gušića, zatim Ul. Milovana Gušića, Veljka Vlahovića i Bože Petrovića do Male vage.
U I Zonu spadaju ulice u sledećem zahvatu: od semafora u Ul. Radoja Domanovića, Ul. Potporučnika Govedarice, dalje Zmaj Jovinom do ul. Crvenog Krsta a odatle granicom bolničkog kompleksa i dalje granicom bolničkog kompleksa do granice Gradskog zelenila, čijom granicom ide do Ul. Svetozara Markovića, dalje Ul. Svetozara Markovića tj. granicom gradskog groblja do Ul. Save Kovačevića, dalje Ul. Save Kovačevića do mosta na Sušičkom potoku, zatim nizvodno Sušičkim potokom do reke Lepenice, dalje uzvodno rekom Lepenicom do mosta na Ul. Mikuša Gajevića, Ul. Mikuša Gajevića do Ul. Đure Đakovića, dalje Ul. Đure Đakovića do semafora na Ul. Filipa Kljajića i dalje Ul. Milana Blagojevića preko pruge do semafora u Ul. Kosovskoj i Španskih boraca, gde skreće Ul. Španskih boraca do kamenog mosta na reci Lepenici, prelazi mostom do Ul. JNA i dalje Ul. JNA gde skreće granicom postojeće društvene gradnje Trga Mala vaga i to međnom linijom između kp. br. 3363 i 3364, do Ul. Toze Dragovića, dalje Ul. Voje Manojlovića do Ul. Starine Novaka, gde skreće južnom granicom kp. br. 3504, 3539/1, 3539/4, 3539/5 i 3544/2 do Ul. Bože Petrovića dalje Ul. Bože Petrovića do Ul. Dušana Dugalića, zatim Ul. Dušana Dugalića do Ul. Kragujevačkog odreda dalje Ul. Kragujevačkog odreda do semafora na raskrsnici Ul. 21. oktobar, Kragujevački oktobar, Radoja Domanovića i dalje Ul. Radoja Domanovića do semafora u Ul. Potporučnika Govedarice, odakle je pošla.
U II zonu spadaju sve ostale ulice u gradu, prigradskim i seoskim naseljima.
Veličina poslovne prostorije utvrđuje se kvadratnim metrima.
Visina zakupnine za poslovni prostor utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 poslovnog prostora i po zonama iznosi:
- Ekstra zona |
800,00 dinara |
- Prva zona |
480,00 dinara |
- Druga zona |
320,00 dinara |
Utvrđeni iznosi zakupnine iz prethodnog stava su početni prilikom oglašavanja za izdavanje u zakup poslovnih prostorija.
Izuzetno, u slučajevima dva uzastopna neuspela javna oglašavanja, početni iznos zakupnine umanjuje se za 20% a u drugoj zoni, posle prvog neuspelog oglašavanja, početni iznos zakupnine umanjuje se za 50%.
Utvrđeni iznos zakupnine usklađivaće se dva puta godišnje, u visine rasta cena na malo prema zvaničnim statističkim podacima, gde su bazni meseci jun i decembar.
O promeni visine zakupnine zakupac se pismeno obaveštava.
Usklađivanje visine zakupnine i obaveštavanje zakupaca o promeni zakupnine vrši Uprava nadležna za poslove imovine.
(Brisan)
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ova Odluka stupa na snagu 8. dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Kragujevca".
(Brisan)
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju da važe:
- Odluka o opštem rasporedu poslovnih delatnosti i izdavanju u zakup poslovnih prostorija od člana 7. do člana 23. ("Sl. list Regiona Šumadije i Pomoravlja", br. 22/88).
- Odluke o izmenama i dopunama Odluke o opštem rasporedu poslovnih delatnosti i izdavanju u zakup poslovnih prostorija ("Sl. list Opštine Kragujevac", br. 10/89 i 5/90) od člana 7. do člana 23.
- Odluka o utvrđivanju visine zakupnine za poslovne prostorije na kojima grad Kragujevac ima pravo korišćenja, upravljanja i raspolaganja ("Sl. list Opštine Kragujevac", br. 16/92).
- Odluka o izmeni i dopuni Odluke o utvrđivanju visine zakupnine za poslovne prostorije na kojima grad Kragujevac ima pravo korišćenja upravljanja i raspolaganja ("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/94, 6/94 i 8/95).
- Odluka o uslovima i načinu otuđivanja i davanja na korišćenje pokretne i nepokretne imovine Mesnih zajednica ("Sl. list grada Kragujevca", br. 9/93).
Samostalni članovi Odluke o dopuni
Odluke
o davanju poslovnih prostorija u zakup
("Sl. list grada Kragujevca", br. 11/2005)
Član 2
Ovlašćuje se Odbor za organizaciju i normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o davanju poslovnih prostorija u zakup.
Član 3
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Kragujevca.