UPUTSTVOO NAČINU I POSTUPKU OBAVLJANJA PLATNOG PROMETA U OKVIRU KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 13/2005) |
Uputstvom o načinu i postupku obavljanja platnog prometa u okviru konsolidovanog računa trezora grada Kragujevca (u daljem tekstu: Uputstvo) reguliše se način izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija i sadržina obrazaca za glavnu knjigu trezora.
Pojedine definicije koje se koriste u ovom uputstvu imaju sledeće značenje:
- Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog budžetskog korisnika (u daljem tekstu: budžetski izvršilac) su:
1. Načelnici gradskih uprava,
2. Pomoćnici načelnika gradskih uprava za ekonomsko-finansijske poslove,
3. Načelnik odeljenja za budžet, načelnik odeljenja trezora, načelnik odeljenja za računovodstvene poslove, načelnik odeljenja za javne nabavke, načelnik odeljenja za tehničko-uslužne poslove,
4. Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika, ovlašćeno da radi kao izvršilac budžeta i da daje opštu saglasnost za odobravanje finansijskih aktivnosti za direktnog korisnika,
5. Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika, koje obavlja funkciju odobravanja predloga, ili zahteva za plaćanje,
6. Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga, ili zahteva za plaćanja.
- Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod indirektnog budžetskog korisnika (u daljem tekstu: budžetski izvršilac) su:
1. Starešina indirektnog budžetskog korisnika ili lice koje on ovlasti,
2. Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga, ili zahteva za plaćanja.
Na osnovu člana 32. Zakona o budžetskom sistemu, Odeljenje budžeta po usvajanju Odluke o budžetu obaveštava direktne budžetske korisnike o odobrenim aproprijacijama. Direktni budžetski korisnici takođe obaveštavaju indirektne korisnike, za koje su oni odgovorni, o visini sredstava koja im je utvrđena u okviru odobrenih aproprijacija direktnih korisnika.
Aproprijacija koju budžetski korisnik koristi u toku jedne budžetske godine, i koja je definisana članom 2. tačka 8) Zakona o budžetskom sistemu, može se utvrditi kao:
1. Godišnja aproprijacija - Odlukom o budžetu grada Kragujevca - šifra 01;
2. Privremena aproprijacija - Odlukom o privremenom finansiranju - šifra 02;
3. Aproprijacija određena dopunskim budžetom - Skupština grada Kragujevca na predlog Izvršnog organa usvaja dopunski budžet - šifra 03;
4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu - Izvršni organ donosi odluku o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve na način utvrđen članom 48. Zakona o budžetskom sistemu - šifra 04;
5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Skupština grada Kragujevca, odnosno Izvršni organ po ovlašćenju Skupštine grada Kragujevca donosi odluku o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve za namene koje su određene članom 49. Zakona o budžetskom sistemu - šifra 04;
6. Dodatni ostali izvori aproprijacija - ako budžetski korisnik ostvari više ostalih izvora prihoda nego što je predviđeno odlukom o budžetu, na zahtev budžetskog korisnika i uz obrazloženje Gradske uprave za ekonomiju i finansije, mogu se povećati aproprijacije korisnika budžeta koje se finansiraju iz ostalih izvora prihoda - šifra 05;
7. Promene u aproprijaciji unutar razdela korisnika budžeta, koji se odnosi na njegovo finansiranje - budžetski korisnik, uz odobrenje Gradske uprave za ekonomiju i finansije, može izvršiti preusmeravanje budžetskih aproprijacija, odobrenih na ime određenih rashoda, u ukupnom (kumulativnom) iznosu od 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos smanjuje - šifra 06.
Raspoloživa aproprijacija se računa na sledeći način:
APROPRIJACIJA - PROMENE U APROPRIJACIJI - NEIZVRŠENE PREUZETE OBAVEZE - RASHODI = RASPOLOŽIVA APROPRIJACIJA
Na ovaj način računa se raspoloživa aproprijacija ako je izvor finansiranja prihod iz budžeta - šifra izvora 01. Ako je reč o drugim izvorima finansiranja, ograničenja se kontrolišu na drugi način, odnosno utvrđuju se prema raspoloživim sredstvima.
Promene vezane za aproprijacije sprovode se kroz procedure za promenu prvobitne aproprijacije - koriste se za promene usvojenog budžeta, odnosno odluke o privremenom finansiranju.
Budžetski korisnik zahtev za promenu u aproprijaciji dostavlja u dva primerka Odeljenju budžeta.
Odeljenje budžeta kontroliše dostavljeni zahtev i svojim potpisom overava njegovu validnost. Overeni zahtev se zavodi u Evidenciju primljenih zahteva, koja se vodi posebno za svakog budžetskog korisnika. Jedan overeni primerak Odeljenje budžeta vraća budžetskom korisniku koji je dužan da vodi hronološku evidenciju dostavljenih zahteva.
Uz zahtev za promenu aproprijacije potrebno je dostaviti sledeće podatke: iznos zahteva za promenu, razlog zašto je promena potrebna, obračun-kako se došlo do iznosa promene, da li su ili ne tekuće aproprijacije dovoljne da finansiraju promenu-a ako nisu zašto.
Zahtev za promenu aproprijacije (Obrazac - ZA) sadrži:
- deo 1 sadrži:
- ukupan iznos za promenu aproprijacija,
- šifru razloga i opis razloga promene,
- organizacionu oznaku korisnika: razdeo, glava i broj aproprijacije,
- naziv aproprijacije,
- šifru: funkcionalnu i ekonomsku,
- izvor finansiranja,
- iznos: tekući, u korist, na teret i promenjen,
- ukupan zbir po kolonama 8, 9, 10 i 11,
- deo 2 sadrži:
- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu i popunjava ga direktni korisnik,
- deo 3 sadrži:
- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu i popunjava ga Odeljenje za budžet.
Planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta (šifra izvora finansiranja 01).
Direktni korisnici budžetskih sredstava do 25. decembra na osnovu odobrenih aproprijacija iz Odluke o budžetu podnose Gradskoj upravi za ekonomiju i finansije - Odeljenje budžeta, predlog za I kvartal plana za potrebnim sredstvima (po mesecima). Za II, III i IV kvartal predloge dostavljaju do 15. u zadnjem mesecu predhodnog kvartala.
Predlog mesečnog plana direktni korisnik budžetskih sredstava dostavlja u dva primerka na propisanom obrascu PP - Predlog plana za prenos sredstava za mesec, koji je sastavni deo ovog uputstva (jedan načelniku trezora a drugi načelniku budžeta).
Budžetski izvršilac budžeta vrši kontrolu dostavljenog predloga i svojim potpisom overava njegovu validnost. Nakon overe podneti predlog se zavodi u Obrazac evidencije primljenih predloga mesečnih planova koji se vodi za svakog direktnog budžetskog korisnika posebno, a na obrazac PP budžetski izvršilac stavlja registarski broj iz obrasca i jedan primerak vraća direktnom korisniku.
Direktni korisnik vodi hronološku evidenciju dostavljenih predloga mesečnih planova.
Ukoliko podneti predlog nije u skladu sa tromesečnim planom za izvršenje budžeta i mesečnom dinamikom korišćenja sredstava budžetski izvršilac trezora će ga vratiti finansijskoj službi direktnog korisnika na korekciju.
Izuzetno od odredbe stava 4. ovog člana direktnom budžetskom korisniku se može odobriti i veće mesečno pravo, ako za to postoje opravdani razlozi koji se moraju detaljno obrazložiti. Veće mesečno, odnosno tromesečno pravo odobrava načelnik Uprave za ekonomiju i finansije.
Gradska uprava za ekonomiju i finansije - Odeljenje budžeta dužna je da najkasnije 10 dana pre početka narednog kvartala pismeno obavesti svakog direktnog korisnika gradskog budžeta o visini planiranih aproprijacija za naredni kvartal i mesečnoj dinamici korišćenja istih.
Direktni korisnik kada za to postoje opravdani razlozi podnosi Gradskoj upravi za ekonomiju i finansije - Odeljenje budžeta Zahtev za promenu kvote - Obrazac ZPK.
Zahtev za promenu kvote (Obrazac - ZPK) sadrži:
- deo A (zahtev za promenu kvote) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžeta,
- šifru direktnog korisnika budžeta,
- broj zahteva,
- broj zahteva za promenu u aproprijaciji,
- opis razloga,
- redni broj i opis,
- šifru funkcionalne klasifikacije,
- šifru ekonomske klasifikacije,
- šifru izvora finansiranja,
- mesec,
- tekuću kvotu,
- promenu kvote + ili -
- promenjeni iznos kvote,
- deo B (odobrenje za promenu kvote) sadrži:
- ime i prezime lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev i njihove svojeručne potpise,
- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva,
- deo V (odobrenje za promenu kvote) sadrži:
- ime, prezime i potpis ovlašćenog lica u okviru Odeljenja budžeta i datum potpisivanja,
- oznaku da li je zahtev odobren ili odbijen i razlog odbijanja zahteva od strane Odeljenja budžeta,
- ime, prezime i potpis ovlašćenog lica u okviru Odeljenja trezora i datum potpisivanja,
- oznaku da li je zahtev odobren ili odbijen i razlog odbijanja zahteva od strane Odeljenja trezora.
Izmene budžeta koje usvoji Skupština unose se u kvote putem procesa za promenu kvota.
Predlog kvartalnog plana-po mesecima za prenos sredstava (Obrazac - PP) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava,
- organizacionu oznaku korisnika (razdeo, glavu),
- šifru (funkcionalnu, ekonomsku - na tri mesta),
- naziv pozicije (opis),
- iznos (po mesecima i za ceo kvartal),
- overu od strane budžetskog izvršioca i
- potpis odgovornog lica uprave koja podnosi zahtev.
Zahtev direktnog budžetskog korisnika za plaćanje
U skladu sa overenim predlogom plana za prenos sredstava za mesec direktni budžetski korisnik podnosi trezoru zahtev za plaćanje.
Zahtev za plaćanje se podnosi u dva primerka na propisanom obrascu ZP - Zahtev za plaćanje po dokumentu, zajedno sa pratećom originalnom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (u daljem tekstu: Knjigovodstvena isprava).
U slučaju javne nabavke direktni korisnik uz zahtev za plaćanje za nabavku dobara, usluga i radova (javne nabavke), podnosi Trezoru i dokumentaciju kojom potvrđuje da je postupak javne nabavke sproveden u skladu sa propisima kojima se uređuje postupak javnih nabavki, i to: Ugovor o javnoj nabavci, Izveštaj o dodeli Ugovora o javnoj nabavci i mišljenje Uprave za javne nabavke u slučaju i pod uslovima predviđenim propisima kojima se uređuje postupak javnih nabavki.
U slučaju javne nabavke male vrednosti (dodela ugovora) direktni korisnik uz zahtev za plaćanje za nabavku dobara, usluga i radova (javne nabavke), podnosi Trezoru i dokumentaciju kojom potvrđuje da je postupak javne nabavke sproveden u skladu sa propisima kojima se uređuje postupak javnih nabavki, i to: Ugovor o javnoj nabavci male vrednosti i Izveštaj o dodeli ugovora o javnoj nabavci male vrednosti.
U slučaju javne nabavke male vrednosti putem narudžbenice direktni korisnik uz zahtev za plaćanje za nabavku dobara, usluga i radova (javne nabavke), podnosi Trezoru i dokumentaciju kojom potvrđuje da je postupak javne nabavke sproveden u skladu sa propisima kojima se uređuje postupak javnih nabavki, i to: Zahtev za izdavanje narudžbenice, Izveštaj o sprovođenju postupka javnih nabavki male vrednosti narudžbenicom i Narudžbenicu.
Ako je predmet zahteva za plaćanje prenos sredstava indirektnom korisniku, za nabavku dobra, usluga i radova (javne nabavke), direktni budžetski korisnik dostavlja trezoru uz zahtev za plaćanje odgovarajuću Knjigovodstvenu ispravu - Rešenje o prenosu sredstava.
Načelnik trezora je dužan da u roku od sedam radnih dana od dana prijema kompletne dokumentacije izvrši prenos sredstava.
Obrasci su propisani ovim Uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Nakon overe podneti zahtev se zavodi u Knjigu evidencije primljenih zahteva za plaćanje po dokumentu koja se vodi za svakog direktnog budžetskog korisnika posebno, a na obrasce ZP, IP i IU budžetski izvršilac u trezoru stavlja registarski broj iz knjige. Jedan primerak overenog zahteva ostaje u Odeljenju za trezor, a drugi overeni primerak se vraća direktnom budžetskom korisniku.
Direktni budžetski korisnik je obavezan da vodi Registar podnetih zahteva za plaćanje u koji će hronološkim redom upisivati sve podnete zahteve za prenos sredstava.
Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze (Obrazac - PBPO) i Zahtev za plaćanje sa preuzetom obavezom (Obrazac - PSPO) imaju istu formu i istu sadržinu tj. imaju sledeće elemente:
- deo A zahteva sadrži:
- naziv direktnog budžetskog korisnika,
- šifru direktnog korisnika,
- broj zahteva,
- ukupan iznos za plaćanje,
- rok za plaćanje,
- redni broj i opis,
- šifru indirektnog korisnika budžeta,
- šifru funkcionalne klasifikacije,
- šifru ekonomske klasifikacije,
- podšifru ekonomske klasifikacije,
- šifru izvora finansiranja,
- podšifru izvora finansiranja,
- šifru projekta,
- iznos i ukupan iznos,
- deo B zahteva sadrži:
- naziv primaoca,
- žiro račun primaoca,
- oznaku prateće dokumentacije (predračun, račun, ostalo),
- broj dokumenta po kome se plaća,
- deo C zahteva sadrži:
- ime i prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev
- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva.
- Važno je na zahtevu naglasiti i odgovarajuću šifru ekonomske klasifikacije obaveza (račun klase 2).
Zahtev za transfer sredstava (Obrazac - TS) sadrži:
- deo A zahteva sadrži:
- naziv direktnog budžetskog korisnika,
- šifru direktnog korisnika,
- broj zahteva,
- ukupan iznos za plaćanje,
- rok za plaćanje,
- redni broj i opis,
- šifru indirektnog korisnika budžeta,
- šifru funkcionalne klasifikacije,
- šifru ekonomske klasifikacije,
- podšifru ekonomske klasifikacije,
- šifru izvora finansiranja,
- podšifru izvora finansiranja,
- šifru projekta,
- iznos i ukupan iznos,
- deo B zahteva sadrži:
- ime i prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev
- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva.
- Važno je na zahtevu naglasiti i odgovarajuću šifru ekonomske klasifikacije obaveza (račun klase 2).
Budžetski izvršilac u trezoru koji vrši prijem i proveru zahteva za plaćanje može staviti overu da je zahtev validan tek nakon provere dokumentacije - knjigovodstvenih isprava i raspoloživog prava za određenu vrstu rashoda predviđenog mesečnim planom za izvršenje budžeta.
Ukoliko se u postupku overe podnetog zahteva za plaćanje konstatuje da su stvorene obaveze na teret konsolidovanog računa trezora mimo nadležnosti direktnog budžetskog korisnika, budžetski izvršilac budžeta neće odobriti podneti zahtev za plaćanje. Pismenim putem će obavestiti direktnog budžetskog korisnika o razlozima za neodobravanje isplate.
Ukoliko direktni budžetski korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje može odmah obavestiti Gradonačelnika. Nezavisno od direktnog budžetskog korisnika čiji je zahtev odbijen Gradska uprava za ekonomiju i finansije će jednom mesečno, a najkasnije do 10-og u narednom mesecu, obaveštavati Gradonačelnika o svim odbijenim zahtevima.
Načelnik uprave za ekonomiju i finansije, načelnik budžeta ili načelnik trezora overava dnevno odobrene zahteve za plaćanje kada utvrdi da je:
- masa sredstava za dnevnu isplatu u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora,
- da su zahtevi u skladu sa politikom koju vodi Gradonačelnik i
- da zahtevi predstavljaju efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta.
Lica iz stava 1. ovog člana mogu izuzetno overiti vanredni zahtev za plaćanje, a koji je iznad mesečnog plana za prenos sredstava, ukoliko ocene da bi njegovo neizvršavanje imalo štetne posledice za funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika.
Overeni i odobreni zahtevi za plaćanje izvršavaju se najkasnije u roku od pet dana od dana overavanja.
Nakon izvršene overe i odobrenja zahteva za plaćanje i upisanog poziva na broj Odeljenje za trezor dostavlja svojoj Službi računovodstva originalnu dokumentaciju - knjigovodstvene isprave na plaćanje, knjiženje i arhiviranje.
Odeljenje za trezor, po prijemu i izvršenom knjiženju izvoda organizacije koja obavlja obračun i plaćanje, izveštava direktnog budžetskog korisnika o sprovedenom plaćanju prethodnog dana.
Interna kontrola kod direktnih korisnika
Načelnik uprave, organizacije i službe organizuje svoju finansijsku službu.
Unutrašnja, odnosno interna kontrola je organizovana kao sistem postupaka i odgovornosti svih lica uključenih u transakcije i poslovne događaje kod direktnih i indirektnih budžetskih korisnika.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika odgovoran je za unutrašnju kontrolu svojih transakcija i poslovnih događaja, kao i transakcija i poslovnih događaja indirektnog budžetskog korisnika koji je u njegovoj nadležnosti. Indirektan korisnik budžetskih sredstava dužan je da sredstva primljena od direktnog budžetskog korisnika troši isključivo u skladu sa namenama, a prema ekonomskoj klasifikaciji predviđenoj Odlukom o budžetu.
Budžetski izvršilac je dužan da se prilikom nabavke robe i korišćenja usluga pridržava odredbi Zakona o javnim nabavkama i drugih podzakonskih akata koji regulišu ovu oblast.
Direktni budžetski korisnik ne može da stvara dužničko-poverilačke odnose, odnosno obaveze na teret budžeta grada Kragujevca za rashode koji nisu u njegovoj nadležnosti, kao ni za rashode koji su iznad iznosa sredstava odobrenih mesečnim planom za prenos sredstava.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, direktni budžetski korisnik može da stvori i veću obavezu od mesečnog plana, ukoliko bi se neizvršavanje ovakve obaveze negativno odrazilo na funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika. Prilikom podnošenja ovakvog zahteva za plaćanje direktni budžetski korisnik mora isti detaljno obrazložiti. Odobrenje za plaćanje iznad mesečnog plana može dati načelnik Gradske uprave za ekonomiju i finansije.
Kod direktnog budžetskog korisnika
Načelnik gradske uprave, organizacije i službe, odgovoran je za preuzete obaveze na teret konsolidovanog računa trezora.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika nakon prijema knjigovodstvene isprave o nastalim obavezama i rashodima na teret budžeta kontrolom utvrđuje njihovu potpunost, istinitost, računsku tačnost i zakonitost.
Kod obaveza za izvršenu nabavku robe, ili izvršenu uslugu, budžetski izvršilac proverava da li je usluga obavljena, odnosno da li je roba isporučena. Budžetski izvršilac vrši pismenu evidenciju, odstupanja računa od stvarno realizovane robe, ili izvršene usluge. Evidencija sadrži podatke o navedenim odstupanjima, čime se obezbeđuje da se isprava kojom je stvorena obaveza prema dobavljaču uskladi sa stvarnom vrednošću primljene robe, ili izvršene usluge.
Budžetski izvršilac je dužan da knjigovodstvenu ispravu, zajedno sa zahtevom za plaćanje dostavi trezoru na izvršenje u roku od tri dana od prijema i izvršene kontrole.
Obrazac zahteva za plaćanje popunjava se u dva primerka. Jedan primerak zahteva sa kopijom dokumentacije predaje se Odeljenju za trezor radi plaćanja i knjiženja u glavnoj knjizi trezora. Drugi primerak zahteva spaja se sa originalnim knjigovodstvenim ispravama-dokumentacijom i služi za potrebna evidentiranja kod direktnog budžetskog korisnika.
Budžetski izvršilac vodi registar primljenih knjigovodstvenih isprava kojima su stvorene obaveze na teret budžetskih sredstava. U registar se hronološkim redom zavode sve primljene knjigovodstvene isprave tako što se upisuje: naziv dobavljača, datum dokumenta, datum prijema dokumenta, datum dospeća plaćanja i datum izvršenog plaćanja.
Obaveze po osnovu dužničko-poverilačkih odnosa budžetskog korisnika izmiruju se u roku dospeća za plaćanje utvrđenog knjigovodstvenom ispravom.
Ukoliko je plaćanje izvršeno avansno (na osnovu predračuna, profakture i dr.) direktni budžetski korisnik je dužan da preuzme plaćenu robu i obezbedi validnu knjigovodstvenu ispravu (fakturu, račun) u roku od sedam dana od dana izvršenog plaćanja.
Direktni budžetski korisnik do 5-og u mesecu pismeno obaveštava Gradsku upravu za ekonomiju i finansije o dospelim, a neizmirenim obavezama iz predhodnog meseca i navodi razloge njihovog neizmirivanja.
Direktnom budžetskom korisniku koji ne izvrši preuzetu obavezu plaćanja, bez opravdanog razloga, uputiće se budžetska inspekcija u kontrolu.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika može da odobri zahtev za plaćanje sa konsolidovanog računa trezora za kupljenu robu, odnosno izvršene usluge tek nakon što je utvrdio:
a) da li postoji dovoljno raspoloživog prava za potrošnju na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje,
b) da je pravno ili fizičko lice dostavilo robu ili izvršilo uslugu,
v) da je pravno ili fizičko lice ispostavilo validnu knjigovodstvenu ispravu za prodatu robu odnosno izvršenu uslugu,
g) da knjigovodstvena isprava sadrži podatke o nazivu pravnog ili imenu fizičkog lica kome se vrši plaćanje, kao i broj žiro računa pravnog, odnosno fizičkog lica čime se obezbeđuje obavljanje vršenja plaćanja stvarnom izvršiocu i
d) da su svi iznosi i obračuni tačni.
Izuzetno budžetski izvršilac može da odobri zahtev za plaćanje i na osnovu knjigovodstvene isprave kojom se stvara obaveza na teret konsolidovanog računa trezora i pre prijema robe, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje koje se zajedno sa zahtevom dostavlja trezoru.
Odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika je obavezno da vodi registar podnetih zahteva za plaćanje. Registar zahteva mora da sadrži sledeće podatke za svaki zahtev za plaćanje:
a) Registarski broj i datum kada je zahtev primljen u trezor,
b) Naziv pravnog, ili fizičkog lica kome se vrši plaćanje,
v) Žiro račun pravnog, odnosno fizičkog lica,
g) Broj i datum knjigovodstvene isprave,
d) Ukupan iznos na koji glasi zahtev za plaćanje,
đ) Registarski broj iz predloga plana za prenos sredstava (obrazac PP) kojim je dato odobrenje za stvaranje obaveze i
e) Datum kada je zahtev za plaćanje realizovan od strane trezora.
Pre odobravanja zahteva za plaćanje odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika za odobravanje (načelnici uprave, organizacija i službi, odnosno lice koje on ovlasti) ceni da li navedeni izdatak predstavlja efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je u funkciji rada resora i oblasti za koju je direktni budžetski korisnik zadužen.
Periodični izveštaji Gradske uprave za ekonomiju i finansije
Tokom fiskalne godine Odeljenje za trezor priprema periodične izveštaje, koji se podnose Gradonačelniku, odnosno skupštini grada Kragujevca i daju na uvid javnosti.
U Gradskoj upravi za ekonomiju i finansije pripremaju se sledeći izveštaji:
1. Izveštaji o mesečnom ostvarenju budžeta, u kojima se prikazuju mesečna primanja i izdaci po direktnim budžetskim korisnicima.
2. Tromesečni, odnosno polugodišnji izveštaji o ostvarenju budžeta u kojima se prikazuje opšti proces izvršenja budžeta i
3. Ostali finansijski izveštaji koji će biti dostupni javnosti putem sredstava javnog informisanja, uključujući i internet.
Izveštavanje trezora od strane direktnih budžetskih korisnika
Načelnik Gradske uprave za ekonomiju i finansije, najkasnije do 15. novembra fiskalne godine izdaje stručno uputstvo koje se odnosi na zatvaranje poslovnih knjiga i izradu završnih računa za sve korisnike budžeta.
Direktni budžetski korisnici dužni su da usaglase podatke iz svojih poslovnih kvota sa podacima u glavnoj knjizi trezora. Takođe usaglašavaju podatke o izvršenju svog finansijskog plana sa podacima iz završnih računa indirektnih korisnika. Na osnovu ovako usaglašenih podataka, pristupa se izradi konsolidovanog finansijskog izveštaja na osnovu koga se dobijaju podaci o ukupno ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima i namenskom korišćenju budžetskih sredstava na nivou direktnog budžetskog korisnika.
Odeljenju trezora Gradske uprave za ekonomiju i finansije, direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da dostave Obrazac br. 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta i usaglašene zaključne listove glavne knjige sa Odeljenjem trezora, kao i obrazloženje odstupanja planiranih i utrošenih sredstava za iznose prekoračenja za traženi period.
Rok za dostavljanje kvartalnih izveštaja na Obrascu br. 5 za indirektne korisnike budžetskih sredstava je 10 dana po isteku kvartala, odnosno za direktne korisnike budžetskih sredstava 20 dana po isteku kvartala.
Gradska uprava za ekonomiju i finansije obavezna je da redovno prati izvršenje budžeta i da najmanje dva puta godišnje informiše Gradonačelnika, kao nadležnog izvršnog organa lokalne vlasti.
Direktni budžetski korisnici dužni su da do 1. marta obezbede konsolidovane izveštaje o primanjima i izdacima prethodne fiskalne godine svojih indirektnih korisnika i da ih najkasnije do 31. marta dostave Gradskoj upravi za ekonomiju i finansije radi izrade konsolidovanog završnog računa budžeta.
Odeljenje budžeta sastavlja konsolidovane obrasce za završni račun do 10.05. tekuće godine za predhodnu godinu a zatim i Odluku o završnom računu, a sve to prema propisanom kalendaru za podnošenje završnih računa:
- 15. novembar - načelnik Uprave za ekonomiju i finansije donosi uputstvo o zatvaranju evidencija i o pripremi završnih računa;
- 28. februar - indirektni korisnici budžetskih sredstava pripremaju završne račune za predhodnu godinu i podnose ih nadležnim direktnim korisnicima budžetskih sredstava;
- 31. mart - direktni korisnici budžetskih sredstava kontrolišu i sravnjuju završne račune indirektnih korisnika budžetskih sredstava koji se nalaze u njihovoj nadležnosti, konsoliduju navedene izveštaje i sastavljaju konsolidovani godišnji izveštaj, koji podnose Gradskoj upravi za ekonomiju i finansije;
- 15. maj - Gradska uprava za ekonomiju i finansije - Odeljenje budžeta sastavlja konsolidovani završni račun budžeta i podnosi ga Gradonačelniku a Gradonačelnik usvaja nacrt Završnog računa i podnosi ga Skupštini na usvajanje.
- 1. jun - Gradska uprava za ekonomiju i finansije podnosi ministru završni račun budžeta, usvojen od strane Gradonačelnika.
Rokovi u ovom kalendaru predstavljaju krajnji rok za podnošenje završnih računa i drugih akata.
Budžetski izvršilac direktnog budžetskog korisnika dužan je da vodi evidenciju podataka, na način propisan ovim uputstvom, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pismenih izveštaja i elektronskih podataka, koje se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, kao i da obezbedi da su ti podaci, na zahtev lica zaduženog za budžetsku inspekciju i reviziju, dostupni za pregled.
VII SADRŽAJ I VOĐENJE GLAVNE KNJIGE
Glavna knjiga trezora sadrži sve transakcije i poslovne događaje, prihode i primanja, rashode i izdatke, stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja. U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog budžetskog korisnika.
Direktni budžetski korisnici vode pomoćne knjige na osnovu izvoda iz glavne knjige trezora.
Dnevni izvodi organizacije koja obavlja obračun i plaćanje se, nakon knjiženja naplaćenih prihoda i izvršenih rashoda u glavnoj knjizi trezora, dostavljaju Službi računovodstva trezora radi knjiženja.
Glavna knjiga trezora i pomoćne knjige direktnih budžetskih korisnika u okviru glavne knjige trezora, kao i glavne knjige indirektnih budžetskih korisnika, vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem ("Službeni glasnik RS", broj 20/2002).
Takođe, kod direktnog budžetskog korisnika kod koga se vodi evidencija imovine, obaveza i potraživanja vrši se obračun amortizacije i revalorizacije u skladu sa Zakonom i Pravilnikom o budžetskom računovodstvu grada Kragujevca.
Radi poravnanja knjiženja u glavnoj knjizi trezora propisuje se obrazac Ispravka knjiženja (Obrazac - IK) koji sadrži:
- naziv direktnog budžetskog korisnika,
- funkcionalnu klasifikaciju,
- naziv indirektnog budžetskog korisnika,
- ekonomsku klasifikaciju (konto i naziv-opis promene),
- vrednost dugovanja u glavnoj knjizi,
- vrednost potraživanja u glavnoj knjizi,
- izvor prihoda,
- napomene,
- potpis referenta direktnog korisnika,
- potpis referenta trezora i
- datum usaglašavanja.
Ovaj obrazac služi za ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka, ali promene ne mogu imati uticaja na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora. Obrazac overavaju budžetski izvršilac trezora i budžetski izvršilac direktnog korisnika.
Indirektni korisnici budžetskih sredstava, najkasnije do 05. januara tekuće godine, dostavljaju nadležnom direktnom korisniku specifikaciju neutrošenih sredstava za finansiranje rashoda u predhodnoj godini radi njihovog prenosa na račun - Izvršenje budžeta lokalne samouprave. Specifikacija se dostavlja na obrascu SNS - Specifikacija neutrošenih sredstava.
Direktni korisnici budžetskih sredstava, najkasnije do 15. januara tekuće godine, Gradskoj upravi za ekonomiju i finansije – Odeljenje budžeta dostavljaju Zbirnu specifikaciju neutrošenih sredstava - Obrazac ZSNS za indirektne korisnike za koje su nadležni, opredeljenu prema glavama, odnosno funkcijama kojima su označeni indirektni korisnici budžetskih sredstava.
Sredstva za finansiranje rashoda indirektnog korisnika budžetskih sredstava preneta tom korisniku od drugog nivoa vlasti - Republike, na zahtev tog korisnika, izuzeće se iz ukupnog iznosa neutrošenih sredstava u smislu stava 1. ovog člana, pod uslovom da uz SNS nadležnom direktnom korisniku budžetskih sredstava, najkasnije do 05. januara tekuće godine, dostavi potvrdu koju izdaje nadležni organ drugog nivoa vlasti koji mu je preneo sredstva. Ta potvrda sadrži sledeće podatke:
- iznos neutrošenih sredstava koja su ostvarena od drugog nivoa vlasti,
- namenu za koju su ta sredstva preneta od drugog nivoa vlasti,
- pečat nadležnog organa izdavaoca potvrde i potpis ovlašćenog lica.
Potvrdu iz stava 3. ovog člana nadležni direktni korisnik dostavlja Odeljenju budžeta uz ZSNS iz stava 2. ovog člana.
Odredbe ovog člana primenjuju se i na korisnike budžetskih sredstava koji su u godini za koju se dostavljaju SNS, ZSNS i Potvrda bili uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora grada Kragujevca i ako na dalje nisu uključeni u taj sistem.
VIII OTVARANJE PODRAČUNA ZA POJEDINE VRSTE PRIHODA
Trezor može odobriti otvaranje podračuna u okviru konsolidovanog računa trezora kod indirektnih budžetskih korisnika i u okviru samog budžeta:
- za prihode ostvarene iz izvornih aktivnosti direktnih korisnika i
- za prihode ostvarene od donacija.
Podračuni se otvaraju na osnovu pismenog zahteva načelnika Gradske uprave za ekonomiju i finansije i odobrenja Uprave za javna plaćanja i čine integralni deo konsolidovanog računa trezora.
Zatvaranje podračuna vrši se na osnovu zahteva Gradske uprave za ekonomiju i finansije.
Trezor može otvoriti evidentni račun prihoda organa i drugih budžetskih korisnika i podračun za posebne namene u okviru konsolidovanog računa trezora.
Novčana sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračun sopstvenih prihoda korisnika budžetskih sredstava. Sredstva sa podračuna sopstvenih prihoda mogu se prenositi na podračun sredstava za redovno poslovanje.
Indirektni budžetski korisnik sredstva sa podračuna može koristiti isključivo za namene planirane budžetom i godišnjim finansijskim planom.
Ukoliko se sredstva ostvare iznad planiranih iznosa, višak sredstava će se usmeriti na konsolidovani račun trezora.
Sve odredbe ovog uputstva vezane za izvršenje budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrolu finansijskih transakcija i budžetsko knjigovodstvo primenjuje se i na izvršavanje rashoda sa ovih podračuna.
Glavna knjiga podračuna je sastavni deo glavne knjige trezora.
Sastavni deo Uputstva je Stručno uputstvo o radu trezora - procedure za plaćanje i transfer sredstava i sadržina obrazaca za periodično izveštavanje koje se daje u prilogu pomenutog uputstva.
Kršenje ovog uputstva od strane budžetskih izvršioca smatra se težom povredom radne obaveze. Načelnik Gradske uprave za ekonomiju i finansije će, ukoliko to oceni neophodnim, o izvršenim težim povredama radne obaveze obavestiti Gradonačelnika i preduzeti druge mere predviđene Zakonom o budžetskom sistemu.
Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Kragujevca.
Donošenjem ovog uputstva prestaje da važi Stručno uputstvo o radu trezora od 30. decembra 2003. god, objavljeno u Službenom listu grada Kragujevca br. 6/03.
Obrasci čije popunjavanje je objašnjeno u ovom uputstvu daju se kao prilog pomenutog uputstva.
Kao prilog uputstva daje se i spisak direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca i indirektnih korisnika u njihovoj nadležnosti.
Plan izvršenja budžeta za ____ kvartal ___________ godine
|
OBRAZAC - PP |
|
|
(naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava) |
|
GRADSKA UPRAVA ZA EKONOMIJU I FINANSIJE - ODELJENJE BUDŽETA
Kragujevac
PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA ZA _______ KVARTAL ______________ godine
Organizaciona oznaka |
Funkcionalna klasifikacija |
Ekonomska klasifikacija |
Opis |
KVARTAL ____ |
Ukupno za ___kvartal |
|||
Razdeo |
Glava |
Mesec ___ |
Mesec ___ |
Mesec ___ |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
|
overa budžetskog izvršioca |
|
odgovorno lice |
Zahtev za transfer sredstava
|
OBRAZAC - TS |
Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije
ZAHTEV ZA TRANSFER SREDSTAVA
A. Zahtev za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta) |
|
Naziv direktnog korisnika budžeta: |
|
Šifra direktnog korisnika: |
Broj zahteva: |
Ukupan iznos za plaćanje: |
Datum dospeća transfera: |
Redni |
Opis |
Šifra indirektnog korisnika budžeta |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Podšifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Podšifra izvora finansiranja |
Šifra projekta |
Iznos |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno |
B. Odobrenje za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta) |
||||||
Priprema |
|
_______________ |
|
Potpis:________________ |
|
Datum: |
Overava: |
|
_______________ |
|
Potpis:________________ |
|
Datum: |
Odobrava |
|
_______________ |
|
Potpis:________________ |
|
Datum: |
Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze
|
OBRAZAC - PBPO |
Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije
ZAHTEV ZA PLAĆANJE BEZ PREUZETE OBAVEZE
A. Zahtev za plaćanje preuzete obaveze (popunjava direktni korisnik budžeta) |
|
Naziv direktnog korisnika budžeta: |
|
Šifra direktnog korisnika: |
Broj zahteva: |
Ukupan iznos za plaćanje: |
Rok za plaćanje: |
Redni |
Opis |
Šifra indirektnog korisnika budžeta |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Podšifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Podšifra izvora finansiranja |
Šifra projekta |
Iznos |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukupno |
B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta) |
||||||
Predračun _____ |
|
Račun ___ |
|
Ostalo ____ |
|
Broj dokumenta: |
C. Odobrenje za plaćanja (popunjava direktni korisnik budžeta) |
||||||
Priprema: |
|
__________ |
|
Potpis:___________ |
|
Datum: |
Overava: |
|
__________ |
|
Potpis:___________ |
|
Datum: |
Odobrava: |
|
__________ |
|
Potpis:___________ |
|
Datum: |
Zahtev za plaćanje sa preuzetom obavezom
|
OBRAZAC - PSPO |
Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije
ZAHTEV ZA PLAĆANJE SA PREUZETOM OBAVEZOM
A. Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze (popunjava direktni korisnik budžeta) |
|
Naziv direktnog korisnika budžeta: |
|
Šifra direktnog korisnika: |
Broj zahteva: |
Ukupan iznos za plaćanje: |
Rok za plaćanje: |
Redni |
Opis |
Šifra indirektnog korisnika budžeta |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Podšifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Podšifra izvora finansiranja |
Šifra projekta |
Iznos |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukupno |
B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta) |
||||||
Predračun _____ |
|
Račun ___ |
|
Ostalo ____ |
|
Broj dokumenta: |
C. Odobrenje za plaćanja (popunjava direktni korisnik budžeta) |
||||||
Priprema: |
|
__________ |
|
Potpis:___________ |
|
Datum: |
Overava: |
|
__________ |
|
Potpis:___________ |
|
Datum: |
Odobrava: |
|
__________ |
|
Potpis:___________ |
|
Datum: |
Zahtev za promenu aproprijacije ______________ godine
|
OBRAZAC - ZA |
Registarski broj: |
|
|
(upisuje Odeljenje budžeta) |
|
|
|
|
|
(naziv direktnog korisnika) |
|
GRADSKA UPRAVA ZA EKONOMIJU I FINANSIJE - ODELJENJE BUDŽETA
ZAHTEV ZA PROMENU APROPRIJACIJE __________________ godine
1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu grada Kragujevca za _________. godinu, zahtevamo promenu aproprijacija u ukupnom iznosu od ____________________ dinara, i to: |
||||
Šifra razloga: |
|
|
Opis razloga |
|
Organizaciona oznaka korisnika |
Naziv aproprijacije |
Šifra |
Izvor finansiranja |
Iznos |
||||||
Razdeo |
Glava |
Broj aproprijacije |
Funkcionalna |
Ekonomska (na tri mesta) |
Tekući |
U korist |
Na teret |
Promenjeni |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca |
|||||
____________ |
M.P. |
________________________ |
|
________________________ |
|
(datum) |
|
(odgovorno lice za overavanje) |
|
(odgovorno lice za odobravanje) |
|
3. Da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca potvrđuje i overava Gradska uprava za ekonomiju i finansije |
|||||
____________ |
M.P. |
________________________ |
|
_________________________ |
|
(datum) |
|
(odgovorno lice za overavanje) |
|
(odgovorno lice za odobravanje) |
|
Zahtev za promenu kvote
|
OBRAZAC - ZPK |
Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije
ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE
A. Zahtev za promenu kvote (popunjava podnosilac zahteva) |
|
Naziv direktnog korisnika budžeta |
|
Šifra direktnog |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Broj zahteva |
|
|
|
|
|
|
|
Broj zahteva za promenu u aproprijaciji |
|
|
|
|
|
|
|
Opis razloga |
|
Strana _____ od _____ |
r.b. |
Opis |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Mesec |
Tekuća kvota |
Promena |
Promenjen iznos kvote |
||||||||
+ |
- |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
B. Odobrenje za promenu kvote (popunjava podnosilac zahteva) |
|||||||||
Priprema |
|
Ime: |
______________________ |
|
Potpis: |
__________________ |
|
Datum: ______________ |
|
Overava |
|
Ime: |
______________________ |
|
Potpis: |
__________________ |
|
Datum: ______________ |
|
Odobrava |
|
Ime: |
______________________ |
|
Potpis: |
__________________ |
|
Datum: ______________ |
|
V. Odobrenje za promenu kvote (popunjava Uprava za ekonomiju i finansije) |
|||||||
Odeljenje za pripremu budžeta |
Ime: |
______________________ |
|
Potpis:_________ |
|
Datum: ______ |
|
Zahtev odobren:____ |
Zahtev odbijen: ______ Razlog za odbijanje zahteva: |
__________________________________ |
|
||||
Odeljenje upravljanja gotovinom: |
Ime: |
_______________________ |
|
Potpis:_________ |
|
Datum: ______ |
|
Zahtev odobren:____ |
Zahtev odbijen: ______ Razlog za odbijanje zahteva: |
__________________________________ |
|
Nalog za ispravku knjiženja
|
OBRAZAC - IK |
NALOG ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA
Kragujevac
GRADSKA UPRAVA ZA EKONOMIJU I FINANSIJE - ODELJENJE TREZORA
Direktni korisnik: |
Trezor: |
Datum: |
Datum: |
Direktni korisnik |
Funkcionalna klasifikacija |
Indirektni korisnik |
Subanalitički konto |
Opis promene |
Duguje |
Potražuje |
Izvor prihoda |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napomena: |
|
Referent direktnog korisnika |
|
Referent trezora |
Zbirna specifikacija neutrošenih sredstava
OBRAZAC - ZSNS |
Naziv korisnika budžetskih sredstava |
|
|
Sedište |
|
|
PIB |
|
|
Glava - funkcija indirektnih korisnika budžetskih sredstava iz člana 7. i 8. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2004. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 33/04 i 115/04) |
||
|
ZBIRNA SPECIFIKACIJA NEUTROŠENIH SREDSTAVA
I RAČUN REDOVNOG POSLOVANJA
Broj računa kod Uprave za javna plaćanja |
|
(u dinarima) |
|||||||
Red. br. |
Opis |
Iznos |
|||||
1 |
|
Neutrošena sredstva na dan 31.12.2004. godine (2+3) |
|
|
|
||
2 |
|
Neutrošena sredstva budžeta republike |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.2. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.3. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.4. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.5. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
Ostalo (neiskorišćena budžetska sredstva preneta iz prethodne godine) |
|
|
|
|
|
3. |
|
Neutrošena sredstva budžeta ostalih nivoa vlasti |
|
|
|
II RAČUN OSTALIH NAMENA
(u dinarima) |
|||||||
Red. br. |
|
|
Opis |
|
|
|
Iznos |
1 |
|
Neutrošena sredstva na dan 31.12.2004. god. (2+3+4) |
|
|
|
|
|
2 |
|
Neutrošena sredstva budžeta republike |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.2. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.3. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.4. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.5. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
Ostalo (neiskorišćena budžetska sredstva preneta iz prethodne godine) |
|
|
|
|
|
3 |
|
Neutrošena sredstva budžeta ostalih nivoa vlasti |
|
|
|
|
|
4 |
|
Neutrošeni ostali prihodi |
|
|
|
|
U delu I - Račun redovnog poslovanja na red. br. 2.1. do 2._. i u delu II - Račun ostalih namena na red. br. 2.1. do 2._. pod sintetikom se podrazumeva šifra ekonomske klasifikacije na četvrtom nivou, odnosno prve četiri šifre u okviru konta, izuzev kad šifra ekonomske klasifikacije počinje cifrom 49. U tom slučaju, u obzir se uzimaju poslednje četiri cifre šifre ekonomske klasifikacije budući da je 49 oznaka transfera koja ukazuje na potrebu za eliminacijom u procesu sravnjivanja.
III RAČUN SOPSTVENIH PRIHODA
(u dinarima) |
|||
Red. br. |
Opis |
Iznos |
|
1 |
|
Iznos sredstava na dan |
|
IV ZBIRNI PODACI
(u dinarima) |
|||
Red. br. |
Opis |
Iznos |
|
1 |
|
Neutrošena sredstva za povraćaj |
______ |
Svojim potpisom potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani i da je obračun sastavljen u skladu sa važećim propisima.
|
|
|
|
|
ime i prezime odgovornog lica |
Broj: |
|
|
Mesto i datum: |
|
potpis |
|
M.P. |
|
Specifikacija neutrošenih sredstava
OBRAZAC - SNS |
Naziv korisnika budžetskih sredstava |
|
|
Sedište |
|
|
PIB |
|
|
Šifra direktnog korisnika budžetskih sredstava |
||
|
SPECIFIKACIJA NEUTROŠENIH SREDSTAVA
I RAČUN REDOVNOG POSLOVANJA
Broj računa kod Uprave za javna plaćanja |
|
(u dinarima) |
|||||||
Red. br. |
Opis |
Iznos |
|||||
1 |
|
Neutrošena sredstva na dan 31.12.2004. godine (2+3) |
|
|
|
||
2 |
|
Neutrošena sredstva budžeta republike |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.2. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.3. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.4. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.5. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
Ostalo (neiskorišćena budžetska sredstva preneta iz prethodne godine) |
|
|
|
|
|
3. |
|
Neutrošena sredstva budžeta ostalih nivoa vlasti |
|
|
|
II RAČUN OSTALIH NAMENA
(u dinarima) |
|||||||
Red. br. |
|
|
Opis |
|
|
|
Iznos |
1 |
|
Neutrošena sredstva na dan 31.12.2004. god. (2+3+4) |
|
|
|
|
|
2 |
|
Neutrošena sredstva budžeta republike |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.2. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.3. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.4. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2.5. |
|
Ekonomska klasifikacija na nivou sintetike |
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
|
|
|
|
|
|
|
2._. |
Ostalo (neiskorišćena budžetska sredstva preneta iz prethodne godine) |
|
|
|
|
|
3 |
|
Neutrošena sredstva budžeta ostalih nivoa vlasti |
|
|
|
|
|
4 |
|
Neutrošeni ostali prihodi |
|
|
|
|
U delu I - Račun redovnog poslovanja na red. br. 2.1. do 2._. i u delu II - Račun ostalih namena na red. br. 2.1. do 2._. pod sintetikom se podrazumeva šifra ekonomske klasifikacije na četvrtom nivou, odnosno prve četiri šifre u okviru konta, izuzev kad šifra ekonomske klasifikacije počinje cifrom 49. U tom slučaju, u obzir se uzimaju poslednje četiri cifre šifre ekonomske klasifikacije budući da je 49 oznaka transfera koja ukazuje na potrebu za eliminacijom u procesu sravnjivanja.
U slučaju da korisnik budžetskih sredstava ima više računa ostalih namena, iskazuje zbir stanja na svim računima ostalih namena.
III RAČUN SOPSTVENIH PRIHODA
Broj računa kod Uprave za javna plaćanja |
|
(u dinarima) |
|||
Red. br. |
Opis |
Iznos |
|
1 |
|
Iznos sredstava na dan |
|
IV ZBIRNI PODACI
(u dinarima) |
|||
Red. br. |
Opis |
Iznos |
|
1 |
|
Neutrošena sredstva za povraćaj |
________ |
Svojim potpisom potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani i da je obračun sastavljen u skladu sa važećim propisima.
|
|
|
|
|
ime i prezime odgovornog lica |
Broj: |
|
|
Mesto i datum: |
|
potpis |
|
M.P. |
|
SPISAK DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA KRAGUJEVCA I INDIREKTNIH KORISNIKA U NJIHOVOJ NADLEŽNOSTI
r.b. |
naziv |
Šifra |
Šifra |
Šifra |
I |
Skupština grada |
9706 |
|
|
Skupština grada |
|
09706 |
|
|
II |
Gradonačelnik, gradsko veće i ombudsman |
9707 |
|
|
Gradonačelnik i Gradsko veće |
|
70678 |
|
|
Građanski branilac (ombudsman) |
|
70679 |
|
|
Glavni arhitekta, stručnjaci i načelnici uprava |
|
70680 |
|
|
III |
Javno pravobranilaštvo |
3703 |
|
|
Javno pravobranilaštvo |
|
03703 |
|
|
IV |
Gradska uprava za ekonomiju i finansije |
9708 |
|
|
Gradska uprava za ekonomiju i finansije |
|
09708 |
|
|
V |
Gradska uprava za imovinu, urbanizam i izgradnju |
9710 |
|
|
Gradska uprava za imovinu, urbanizam i izgradnju |
|
09710 |
|
|
VI |
Gradska uprava za poslove gradskog veća, gradonačelnika i opšte poslove grada |
9713 |
|
|
Gradska uprava za poslove gradskog veća, gradonačelnika i opšte poslove grada |
|
09713 |
|
|
VII |
Gradska uprava za razvoj gradskih resursa i nadzor |
9709 |
|
|
Gradska uprava za razvoj gradskih resursa i nadzor |
|
09709 |
|
|
Javno preduzeće “Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca” |
|
70760 |
9862 |
VIII |
Gradska uprava za vanprivredu i privredne resurse |
9711 |
|
|
Gradska uprava za vanprivredu i privredne resurse |
|
09711 |
|
|
Ustanova za decu "Nada Naumović" Kragujevac |
3783 |
|||
Direkcija za robne rezerve |
3702 |
|||
Usluge u oblasti kulture – indirektni korisnici |
|
70683 |
|
|
Teatar "Joakim Vujić" |
3791 |
|||
Narodna biblioteka "Vuk Karadžić" |
3787 |
|||
Spomen Park Kragujevac |
3789 |
|||
Narodni muzej |
3788 |
|||
Dom omladine Kragujevac |
3784 |
|||
Istorijski arhiv Kragujevac |
3786 |
|||
Zavod za zaštitu spomenika |
3785 |
|||
Pozorište za decu Kragujevac |
9438 |
IX |
Gradska uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu |
9712 |
|
|
Gradska uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu |
|
0971 2 |
|
|
MZ Vašarište |
3710 |
|||
MZ Šumarice |
3711 |
|||
MZ Lužnice |
9529 |
|||
MZ Beloševac |
|
|||
MZ Velike Pčelice |
|
|||
MZ "Erdoglija" |
3709 |
|||
MZ Adžine Livade |
3712 |
|||
MZ Botunje |
3713 |
|||
MZ Bukurovac |
3714 |
|||
MZ Velika Sugubina |
3715 |
|||
MZ Veliki Šenj |
3716 |
|||
MZ Veliko Polje |
3717 |
|||
MZ Vinjište |
3718 |
|||
MZ Vlačka |
3719 |
|||
MZ Gornja Sabanta |
3720 |
|||
MZ Gornje Grbice |
3721 |
|||
MZ Gornje Jarušice |
3722 |
|||
MZ Gornje Komarice |
3723 |
|||
MZ Grošnica |
3724 |
|||
MZ Desimirovac |
3725 |
|||
MZ Divostin |
3726 |
|||
MZ Dobrača |
3727 |
|||
MZ Donja Sabanta |
3728 |
|||
MZ Donje Grbice |
3729 |
|||
MZ Donje Komarice |
3730 |
|||
MZ Dragobraća |
3731 |
|||
MZ Drača |
3732 |
|||
MZ Drenovac |
3733 |
|||
MZ Dulene |
3734 |
|||
MZ Erdeč |
3735 |
|||
MZ Ždraljica |
3736 |
|||
MZ Ilićevo |
3737 |
|||
MZ Jabučje |
3738 |
|||
MZ Jovanovac |
3739 |
|||
MZ Kamenica |
3740 |
|||
MZ Korićani |
3741 |
|||
MZ Korman |
3742 |
|||
MZ Mala Vrbica |
3743 |
|||
MZ Maršić |
3744 |
|||
MZ Masloševo |
3745 |
|||
MZ Novi Milanovac |
3746 |
|||
MZ Opornica |
3747 |
|||
MZ Pajazitovo |
3748 |
|||
MZ Petrovac |
3749 |
|||
MZ Poskurice |
3750 |
|||
MZ Prekopeča |
3751 |
|||
MZ Razmaća |
3752 |
|||
MZ Resnik |
3753 |
|||
MZ Rogojevac |
3754 |
|||
MZ Selište |
3755 |
|||
MZ Stanovo |
3756 |
|||
MZ Stragari |
3757 |
|||
MZ Teferič |
3758 |
|||
MZ Trmbas |
3759 |
|||
MZ Čumić |
3760 |
|||
MZ Ugljarevac |
3761 |
|||
MZ Cvetojevac |
3762 |
|||
MZ Cerovac |
3763 |
|||
MZ Šljivovac |
3764 |
|||
MZ "1. maj" |
3765 |
|||
MZ "21. oktobar" |
3766 |
|||
MZ "Aerodrom" |
3763 |
|||
MZ "Bagremar" |
3769 |
|||
MZ "Bubanj" |
3769 |
|||
MZ "Vinogradi" |
3770 |
|||
MZ "Lepenica" |
3771 |
|||
MZ "Narodni heroj Filip Kljajić" |
3772 |
|||
MZ "Novo naselje Bresnica III" |
3733 |
|||
MZ "Novo naselje Male Pčelice" |
3774 |
|||
MZ "Palilule" |
3775 |
|||
MZ "Pivara" |
3776 |
|||
MZ "Stara radnička kolonija" |
3777 |
|||
MZ "Sušica" |
3778 |
|||
MZ "Uglješnica" |
3779 |
|||
MZ "Centar grada" |
3780 |
|||
MZ Kutlovo |
3781 |
|||
MZ Male Pčelice "Staro Selo" |
3782 |
STRUČNO UPUTSTVO O RADU TREZORA-PROCEDURE ZA PLAĆANJE I TRANSFER SREDSTAVA I SADRŽINA OBRAZACA ZA PERIODIČNO IZVEŠTAVANJE
I) POSTUPAK KOD PRENOSA, KNJIŽENJA I KONSOLIDOVANJA RAZLIČITIH VRSTA PRENOSA SA NEKOG OD RAČUNA U SISTEMU KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA
U okviru konsolidovanog računa trezora, od značaja za direktne i indirektne korisnike postoje sledeće vrste prenosa
a. plaćanje sa računa budžeta
b. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika u svojoj nadležnosti
c. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika van svoje nadležnosti
d. prenos sa računa indirektnog korisnika drugom indirektnom korisniku
e. plaćanje sa računa indirektnog korisnika
a. plaćanje sa računa budžeta
- ova vrsta prenosa predstavlja trošak odnosno izdatak
- prenos se vrši sa računa budžeta na račun datog dobavljača
- u glavnoj knjizi trezora i pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika knjiži se u klasi 400000, 500000, 600000 (troškovi i izdaci)
- ovaj prenos predstavlja trošak ili izdatak i kao takav se prikazuje u obrascu 5.
b. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika u svojoj nadležnosti
- ova vrsta prenosa predstavlja transfer
- transfer se vrši sa računa budžeta na budžetski račun datog indirektnog korisnika
- u glavnoj knjizi trezora i pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika knjiži se u kategoriji 490000 (administrativni transferi).
- u glavnoj knjizi indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 780000 (transferi između budžetskih korisnika na istom nivou) - izvor finansiranja 01 što znači da se u obrascu 5 prikazuju prihodi i rashodi u koloni 8 - sredstva iz budžeta
- ovaj prenos se konsoliduje kod direktnog korisnika u čijoj je nadležnosti dati indirektan korisnik
c. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika van svoje nadležnosti
- ova vrsta prenosa predstavlja transfer
- transfer se vrši sa računa budžeta na budžetski račun datog indirektnog korisnika
- u glavnoj knjizi trezora i pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika knjiži se u kategoriji 490000 (administrativni transferi).
- u glavnoj knjizi indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 780000 (transferi između budžetskih korisnika na istom nivou) - izvor finansiranja 01 što znači da se u obrascu 5 prikazuju prihodi i rashodi u koloni 8 - sredstva iz budžeta
- ovaj prenos se konsoliduje kod direktnog korisnika u čijoj je nadležnosti dati indirektan korisnik
d. prenos sa računa indirektnog korisnika drugom indirektnom korisniku
- ova vrsta prenosa predstavlja transfer
- transfer se vrši sa budžetskog računa jednog indirektnog korisnika na budžetski račun drugog indirektnog korisnika
- u glavnoj knjizi prvog indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 49000 (administrativni transferi). U obrascu 5 indirektnog korisnika ovaj prenos se ne prikazuje.
- u glavnoj knjizi drugog indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 780000 (transferi između budžetskih korisnika na istom nivou) - izvor finansiranja 01 što znači da se u obrascu 5 prikazuju prihodi i rashodi u koloni 8 - sredstva iz budžeta.
- ovaj prenos se konsoliduje kod direktnog korisnika u čijoj je nadležnosti drugi indirektan korisnik odnosno onaj koji stvara trošak.
e. plaćanje sa računa indirektnog korisnika
- ova vrsta prenosa predstavlja trošak odnosno izdatak
- prenos se vrši sa računa indirektnog korisnika na račun datog dobavljača
- u glavnoj knjizi indirektnog korisnika knjiži se u klasi 400000, 500000, 600000 (troškovi i izdaci)
- ovaj prenos predstavlja trošak ili izdatak i kao takav se prikazuje u obrascu 5.
II) PERIODIČNI IZVEŠTAJI INDIREKTNIH I DIREKTNIH KORISNIKA
1. Indirektan korisnik
Indirektan korisnik na kraju svakog tromesečja do 10-og u narednom mesecu dostavlja direktnom korisniku u čijoj je nadležnosti
• Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5)
• Izveštaj o posebnim prenosima (transferi od drugih direktnih korisnika)
• Izveštaj o posebnim prenosima (transferi prema indirektnim korisnicima koji su u nadležnosti drugog direktnog korisnika)
• Izveštaj o nenamenskom trošenju budžetskih sredstava
• Zaključni list u digitalnom formatu koji će omogućiti automatsku izradu konsolidovanih izveštaja (Integralni Informacioni Sistem omogućuje izradu ovog dokumenta)
Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5) generiše se automatski iz knjiženja u glavnoj knjizi koja je sastavni deo Integralnog Informacionog Sistema. Prilikom knjiženja potrebno je samo voditi računa da se svi prihodi i rashodi ispravno proknjiže u smislu šifre izvora finansiranja koja je merodavna za automatsko razvrstavanje po kolonama obrasca 5.
Obrazac na kome indirektan korisnik prikazuje transfere od drugih direktnih korisnika ili njihovih indirektnih korisnika i način utroška tih sredstava (Ob. I1)
primer popunjenog obrasca
Ob. I1
Transferi od drugih direktnih ili njihovih indirektnih korisnika u okviru KRT-a
Šif. dir-ind korisnika |
Transfer |
Rashod |
||
|
konto |
iznos |
sint. konto |
iznos |
09708 |
494231 |
100.000,00 |
421300 |
50.000,00 |
|
|
|
421400 |
30.000,00 |
|
|
|
|
80.000,00 |
09708-3434 |
494111 |
200.000,00 |
411100 |
200.000,00 |
|
|
|
|
200.000,00 |
UKUPNO |
|
300.000,00 |
|
280.000,00 |
U obrazac se unosi iznos transfera koji su izvršeni sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika preko direktnog korisnika u čijoj nadležnosti nije dati indirektan korisnik, kao i način utroška istih na nivou sintetičkog konta.
Šifra direktnog korisnika koji vrši prenos vidi se kao element poziva na broj zaduženja na izvodu UJP-a, kao i šifra izvora finansiranja i šifra ekonomske klasifikacije koja pokazuje za koju namenu su sredstva preneta.
Obrazac na kome direktan korisnik prikazuje transfere indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti ili transfere od indirektnog korisnika iz svoje nadležnosti ka indirektnom korisniku van svoje nadležnosti (I2)
primer popunjenog obrasca
Ob. I2
Transferi indirektnim korisnicima koji su u nadležnosti drugog indirektnog korisnika u okviru KRT-a
Šif. dir-ind korisnika |
Transfer |
|
|
konto |
iznos |
09711-3438 |
494231 |
5.000,00 |
09711-3433 |
494111 |
6.000,00 |
UKUPNO |
|
11.000,00 |
Ovim obrascem indirektan korisnik prikazuje sve transfere koje je izvršio indirektnim korisnicima koji su u nadležnosti drugog direktnog korisnika jer će se rashodi i izdaci ovih sredstava konsolidovati kod direktnih korisnika u čijoj su nadležnosti indirektni korisnici kojima su sredstva preneta.
Obrazac na kome indirektan korisnik prikazuje nenamensko trošenje (Ob. I3)
primer popunjenog obrasca
Izveštaj o nenamenskom trošenju
Konto |
Preneto za namenu |
Realizovan o za namenu |
Razlika |
Obrazloženje |
411100 |
20.000,00 |
15.000,00 |
5.000,00 |
tekst obrazloženja |
423100 |
0.00 |
10.000,00 |
-10.000,00 |
|
Ukoliko se sa računa budžeta prenesu sredstva za jednu namenu a potroše za drugu, potrebno je prikazati te iznose na nivou sintetičkog konta i navesti obrazloženja razloga nenamenske potrošnje.
1. Direktan korisnik
Direktan korisnik na kraju svakog tromesečja do 20-og u narednom mesecu dostavlja odeljenju za trezor
• Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5)
• Izveštaj o posebnim prenosima (transferi indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti ili transferi od indirektnog korisnika iz svoje nadležnosti ka indirektnom korisniku van svoje nadležnosti)
• Izveštaj o nenamenskom trošenju budžetskih sredstava u navedenoj formi
• Izveštaj o prekoračenjima plana
Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5) generiše se automatski iz knjiženja u pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika koja je sastavni deo Integralnog Informacionog Sistema. Pre formiranja obrasca 5 generiše se takođe automatski konsolidovani zaključni list koji se dobija kada se saberu iznosi sa zaključnog lista direktnog korisnika i sa zaključnih listova svih indirektnih korisnika u njegovoj nadležnosti, prilikom čega se isključe sva transferna konta (sva konta kategorije 490000 i 780000). U cilju izrade konsolidovanog zaključnog lista direktnog korisnika, zaključni listovi indirektnih korisnika u njegovoj nadležnosti se automatski (a mogu i da se unesu) integrišu u knjiženje direktnog korisnika.
U koloni plan obrasca 5 direktan korisnik unosi ukupan plan sredstava (računajući sve izvore finansiranja) na godišnjem nivou. Plan se unosi iz odluke o budžetu za tekuću godinu.
Obrazac na kome direktan korisnik prikazuje transfere indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti ili transfere od indirektnog korisnika iz svoje nadležnosti ka indirektnom korisniku van svoje nadležnosti (D1)
primer popunjenog obrasca
Ob. D1
Transferi indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti u okviru KRT-a
Šif. dir-ind korisnika |
Transfer |
|
konto |
iznos |
|
09711 |
494231 |
200.000,00 |
09711-3433 |
494111 |
300.000,00 |
UKUPNO |
|
500.000,00 |
Ovim obrascem direktan korisnik prikazuje sve transfere koje je izvršio indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti a i transfere koje su njegovi indirektni korisnici izvršili prema drugim indirektnim korisnicima (prema podacima sa obrasca I2 svojih indirektnih korisnika). Iznos ukupno sa ovog obrasca pojaviće se kao element suficita na obrascu 5 ovog direktnog korisnika jer će se rashodi i izdaci ovih sredstava konsolidovati kod direktnih korisnika u čijoj su nadležnosti indirektni korisnici kojima su sredstva preneta.
Obrazac na kome direktan korisnik prikazuje nenamensko trošenje (Ob. D2)
primer popunjenog obrasca
Ob. D2
Izveštaj o nenamenskom trošenju
Konto |
Preneto za namenu |
Realizovano za namenu |
Razlika |
Obrazloženje |
411100 |
20.000,00 |
15.000,00 |
5.000,00 |
tekst obrazloženja |
423100 |
0.00 |
10.000,00 |
-10.000,00 |
|
Ovaj obrazac popunjava direktan korisnik koji ima indirektne korisnike u svojoj nadležnosti i formira se sabiranjem podataka sa obrasca I3 indirektnih korisnika.
Izveštaj o prekoračenjima plana (D3)
primer popunjenog obrasca
Ob. D3
Konto |
Planirano |
Realizovano |
Prekoračenje |
Obrazloženje |
411100 |
10.000,00 |
15.000,00 |
5.000,00 |
tekst obrazloženja |
412100 |
3.000,00 |
5.000,00 |
2.000,00 |
|
Ukupno |
|
|
|
|
U ovaj obrazac unose se podaci o prekoračenjima plana po kvotama za taj kvartal na nivou sintetičkog konta i obrazloženje razloga istih.
Napomena Izveštaji o posebnim prenosima (obrasci I1, I2, D1) koriste se samo za sravnjenje a konsolidovani izveštaji o izvršenju budžeta generišu se automatski iz knjiženja po generalnom principu da se troškovi i izdaci svakog indirektnog korisnika konsoliduju kod direktnog korisnika u čijoj je on nadležnosti.
Odeljenje za trezor na kraju svakog tromesečja na osnovu dobijenih izveštaja i podataka iz glavne knjige trezora kao i korišćenjem baza podataka sastavlja konsolidovani Obrazac 5 na nivou računa budžeta kao i željene propratne izveštaje.
Na kraju godine, prema zakonski propisanom kalendaru indirektni korisnici rade završni račun na svih 5 propisanih obrazaca. Svi obrasci se automatski generišu iz knjiženja.
Direktni korisnici prema zakonski propisanom kalendaru predaju na kraju godine obrazac 1 (ukoliko vode evidenciju imovine) i godišnji konsolidovani obrazac 5. I ovi obrasci se takođe automatski generišu iz knjiženja.