PRAVILNIK

O NAČINU KORIŠĆENJA SREDSTAVA SA PODRAČUNA, ODNOSNO DRUGIH RAČUNA KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 18/2005 i 5/2006)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje način korišćenja sredstava sa podračuna, odnosno drugih računa direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta Grada Novog Sada, uključenih u konsolidovani račun trezora Grada Novog Sada (u daljem tekstu: KRT Grada).

Član 2

Direktni korisnici sredstava budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: direktni korisnici) mogu imati podračune za posebne namene.

Indirektni korisnici sredstava budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: indirektni korisnici) mogu imati podračune na kojima se vode sredstva za redovno poslovanje i podračune na kojima se vode sopstveni prihodi.

Na podračunima za redovno poslovanje vode se sredstva u skladu sa budžetom Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada).

Na podračunima sopstvenih prihoda vode se sredstva korisnika budžeta Grada koja se ostvaruju u skladu sa zakonom.

Sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračune sopstvenih prihoda korisnika budžeta Grada i obrnuto.

Član 3

Sopstveni prihodi korisnika budžeta Grada konsoliduju se na nivou KRT-a Grada.

Ako se korisnik budžeta Grada finansira iz budžeta različitih nivoa vlasti, sopstveni prihodi tog korisnika konsoliduju se na nivou trezora prema pripadnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava.

II KORIŠĆENJE SREDSTAVA

Član 4

Gradska uprava za finansije - Sektor za trezor (u daljem tekstu: Trezor), na zahtev direktnih korisnika, ispostavlja naloge za plaćanje Upravi za trezor, za izdatke za redovno poslovanje korisnika budžeta Grada u okviru odobrenih aproprijacija, u skladu sa budžetom Grada za budžetsku godinu, a prema dinamici utvrđenoj tromesečnim planovima za izvršenje budžeta.

Za izdatke za redovno poslovanje indirektnih korisnika, Trezor ispostavlja Upravi za trezor naloge za transfer sredstava sa računa za izvršenje budžeta na podračune za redovno poslovanje i indirektnih korisnika, a na zahtev nadležnog direktnog korisnika, u okviru odobrenih aproprijacija i u skladu sa tromesečnim planovima za izvršenje budžeta.

Sa podračuna za redovno poslovanje, indirektni korisnici ispostavljaju nalog za plaćanje Upravi za trezor za namene za koje su im sredstva preneta iz budžeta Grada.

Član 5

Korisnici budžeta Grada vrše plaćanja sa podračuna sopstvenih prihoda, za namene planirane budžetom, u skladu sa zakonom, drugim propisima i opštim aktom, ispostavljanjem naloga za plaćanje, u skladu sa zakonom.

Ako korisnik budžeta Grada ostvari sopstvene i druge dodatne prihode u iznosu većem od iznosa planiranog u budžetu Grada, može ova sredstva koristiti sa podračuna sopstvenih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva i ostvarena, a samo za namene utvrđene budžetom.

III UPRAVLJANJE SREDSTVIMA NA KRT-U GRADA

Član 6

Svim sredstvima na KRT-u Grada upravlja Trezor, u skladu sa zakonom.

Upravljanje sredstvima iz stava 1. ovog člana podrazumeva planiranje novčanih tokova i upravljanje primanjima i izdacima, radi efikasnijeg korišćenja tih sredstava.

Trezor planira tokove sredstava sa ciljem nesmetanog izvršavanja obaveza budžeta Grada, u skladu sa zakonom.

Član 7

Korisnici budžeta Grada, po završetku budžetske godine, podnose Upravi za trezor nalog za prenos neutrošenih sredstava u toj budžetskoj godini sa podračuna za redovno poslovanje na račun: Izvršenje budžeta Grada.

Način i postupak prenosa neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana, za svaku budžetsku godinu, urediće se posebnim aktom koji donosi Gradska uprava za finansije.

Stanje sopstvenih prihoda korisnika budžeta Grada, evidentirano na kraju budžetske godine, prenosi se kao početno stanje ovih sredstava na početku naredne budžetske godine.

Član 8

Sredstva KRT-a Grada, koja privremeno preostanu tokom godine, po izvršenju obaveza budžeta Grada u skladu sa članom 6. stav 3. ovog pravilnika, osim sopstvenih prihoda korisnika budžeta, kao i sredstava čija se upotreba ograničava posebnim propisima, mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita, ukoliko postoji kreditno zaduženje, u cilju smanjenja obaveza budžeta Grada ili za deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije, poslovnih banaka i drugih finansijskih organizacija, po kamatnoj stopi koja nije niža od eskontne stope Narodne banke Srbije i na način koji rizik po deponovana sredstva svodi na najmanju meru, u cilju očuvanja i uvećanja vrednosti sredstava, u skladu sa Zakonom.

Član 9

Sva deponovanja i oročavanja privremeno raspoloživih sredstava vrše se isključivo preko KRT-a Grada, na osnovu pojedinačne odluke Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), ispostavljanjem naloga Upravi za trezor od strane lica ovlašćenog za upravljanje gotovinskim sredstvima KRT-a Grada.

Uz nalog iz stava 1. ovog člana, dostavlja se i ugovor zaključen sa bankom i ovlašćenje za zaduženje računa banke, kako bi se obezbedilo uredno vraćanje dospele glavnice i kamate.

Za obezbeđenje vraćanja o roku dospeća oročenog novčanog depozita, mogu se koristiti i drugi instrumenti obezbeđenja, u skladu sa Zakonom.

Član 10

Trezor može da investira sredstva iz člana 8. ovog pravilnika, u hartije od vrednosti na domaćem ili inostranom finansijskom tržištu novca ili kapitala, posredstvom kastodi banke, na osnovu pojedinačne odluke o investiranju, koju donosi Gradonačelnik, u skladu sa zakonom.

Za obavljanje poslova vođenja računa od hartija od vrednosti za račun Trezora i postupanje po nalogu Trezora, sa bankom iz stava 1. ovog člana, lice ovlašćeno za upravljanje gotovinskim sredstvima KRT-a Grada zaključuje ugovor, na osnovu odluke Gradonačelnika.

Član 11

Korisnici budžeta Grada mogu da investiraju sredstva iz člana 2. stav 4. ovog pravilnika, na domaćem finansijskom tržištu novca ili kapitala na dva načina:

1) zaključivanjem ugovora sa Gradonačelnikom o investiranju sopstvenih prihoda koje ostvare u skladu sa zakonom;

2) samostalno, uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradonačelnika.

Član 12

Kada korisnik budžeta Grada vrši investiranje sopstvenih prihoda na način iz člana 11. stav 1. tačka 1. ovog pravilnika, postupa na sledeći način:

1) podnosi zahtev Gradonačelniku, za zaključivanje ugovora o investiranju sopstvenih prihoda, u kojem navodi: broj podračuna sopstvenih prihoda, iznos sredstava koji želi da investira, vrstu plasmana, kao i uslove pod kojima želi da investira sredstva;

2) zaključuje ugovor sa Gradonačelnikom o investiranju sredstava, kojim se bliže uređuju obaveze ugovornih strana i uslovi pod kojima će se sredstva investirati;

3) prenosi sredstva sa svog podračuna sopstvenih prihoda na poseban podračun u okviru KRT-a Grada, radi investiranja.

Investiranje sredstava na osnovu ugovora iz stava 1. tačka 2. ovog člana, u ime i za račun korisnika budžeta Grada vrši lice ovlašćeno za upravljanje gotovinskim sredstvima KRT-a Grada, plasiranjem sredstava sa KRT-a Grada, u skladu sa ugovorom.

Prihodi od investiranja sredstava uplaćuju se na poseban račun u okviru KRT-a Grada, odakle se raspoređuju na odgovarajući podračun sopstvenih prihoda korisnika budžeta Grada.

Po isteku roka investiranja, investirana sredstva uplaćuju se na poseban podračun iz stava 1. tačka 3. ovog člana, odakle se vraćaju na podračun sopstvenih prihoda korisnika budžeta Grada.

Član 13

Kod samostalnog investiranja sopstvenih prihoda, korisnik budžeta Grada postupa na sledeći način:

1) podnosi zahtev Gradonačelniku, za davanje saglasnosti za samostalno investiranje sredstava, u kojem navodi: broj podračuna sopstvenih prihoda, vrstu plasmana, iznos i uslove pod kojima plasira sredstva, po prethodno pribavljenom mišljenju Trezora;

2) po dobijanju saglasnosti, vrši investiranje sopstvenih prihoda, u skladu sa odobrenim zahtevom.

Saglasnost iz stava 1. ovog člana, ukoliko su uslovi pod kojima se plasiraju sredstva u skladu sa zakonom, odnosno ukoliko se sredstva plasiraju po kamatnoj stopi koja nije niža od eskontne stope Narodne banke Srbije i na način koji rizik po plasirana sredstva svodi na najmanju meru, dostavlja se podnosiocu zahteva u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva.

Član 14

Korisnik budžeta Grada obavezan je da po izvršenom investiranju sredstava iz člana 2. stav 4. ovog pravilnika, o tome obavesti Trezor koji vodi evidenciju o zaključenim ugovorima, odnosno datim saglasnostima iz člana 11. ovog pravilnika, kao i da dostavi Trezoru potrebnu dokumentaciju o izvršenom investiranju ovih sredstava, radi evidentiranja.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Direktni korisnici su dužni da vode evidenciju podataka, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pisanih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske aktivnosti i zadatke, za sebe i indirektne korisnike iz svoje nadležnosti.

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".