UPUTSTVO

O RADU TREZORA GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 16/2006)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim uputstvom o radu trezora grada Niša uređuje se postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i interna kontrola svih finansijskih transakcija trezora grada Niša.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:

1. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava:

a) načelnik ili pomoćnik načelnika uprave ili službe (po ovlašćenju), kao rukovodilac organa koji odobrava zahtev u vezi sa izvršenjem budžeta,

b) lice ovlašćeno za pripremu predloga ili zahteva za plaćanje,

v) lice ovlašćeno za overu tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnose zahtevi.

2. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora u Upravi za finansije:

a) načelnik ili pomoćnik načelnika po ovlašćenju,

b) lice koje radi na poslovima planiranja - kontrole budžeta, lice koje odobrava plaćanje i lice koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.

3. Naredbodavac za izvršenje budžeta - gradonačelnik grada.

II APROPRIJACIJE

2.1. Definicija

Član 3

Aproprijacija je od strane Skupštine grada, Odlukom o budžetu grada, dato ovlašćenje gradonačelniku za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene za budžetsku godinu.

2.2. Svrha

Član 4

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za budžetsku godinu.

Član 5

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje odredi načelnik Uprave za finansije posebnim aktom.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom, ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora grada.

Član 6

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov, direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.

Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.

2.3. Evidentiranje aproprijacija i promena u aproprijaciji

Član 7

Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:

1) Godišnju aproprijaciju - Skupština grada donosi budžet do 20. decembra - šifra evidentiranja je 01.

2) Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu od najduže prva tri meseca fiskalne godine - šifra evidentiranja 02.

3) Dopunski budžet - Skupština grada, na predlog Gradskog veća, usvaja dopunski budžet kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta - šifra evidentiranja je 03.

4) Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu: sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje nisu izvršene aproprijacije, ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da aproprijacije nisu bile dovoljne, na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, koje na predlog Uprave za finansije donosi gradonačelnik grada - šifra evidentiranja je 04.

5) Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Rešenje o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada na predlog Uprave za finansije za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti - šifra evidentiranja je 05.

6) Promene u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Uprave za finansije, može vršiti preusmeravanje aproprijacija, odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje - šifra evidentiranja je 06.

2.4. Interna kontrola

Član 8

Kontrolu postupka evidentiranja i promene aproprijacije vrše budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora:

1. Za evidentiranje godišnjih aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležna je Uprava za finansije - Odsek za budžet (šifre evidentiranja 01, 02 i 03).

2. Za pripremu obrazaca za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.

3. Za odobrenje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava (načelnik uprave ili lice koje on ovlasti) i Uprava za finansije - Odsek za budžet.

4. Za overavanje obrazaca zahteva za promenu nadležna je Uprava za finansije - lice zaduženo u Grupi za plan za određenu oblast.

5. Za unos promena u aproprijaciji u Odseku trezora i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležna je Uprava za finansije - Odsek trezora.

Odsek trezora vodi registar aproprijacija koji sadrži informacije o svim odobrenim aproprijacijama i promenama u aproprijaciji:

- broj dokumenta aproprijacije,

- datum unete promene u aproprijaciji u Odseku za trezor,

- razlog za promenu,

- šifre transakcije,

- ukupan iznos po aproprijaciji.

Odsek trezora sačinjava mesečni Izveštaj o aproprijacijama, koji sadrži podatke o primljenim obrascima za promenu u aproprijaciji, odbijene obrasce za aproprijacije i promene u aproprijaciji koje je podneo Odsek za budžet.

2.5. Raspoloživa aproprijacija

Član 9

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA na sledeći način:

A ± PA - NPO - R = RA

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

A - aproprijacija
PA - promene u aproprijaciji
NPO - neizmirene preuzete obaveze
R - rashodi
RA - raspoloživa aproprijacija

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se u Odseku za budžet, na osnovu zahteva koji podnosi direktni korisnik budžetskih sredstava.

2.6. Zahtev za promenu u aproprijaciji

Član 10

Zahtev za promenu u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava podnosi direktni korisnik kada se menja aproprijacija koja je evidentirana u trezoru (šifra evidentiranja 01, 02 i 03).

Zahtev se podnosi na obrascu PA u 2 primerka.

Direktni korisnik budžetskih sredstava je pored dostavljanja zahteva u obavezi da dostavi sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu,

- razlog zašto je potrebna promena (obrazloženje),

- da li su ili ne tekuće aproprijacije dovoljne da finansiraju promenu, ako nisu, zašto nisu.

Odsek za budžet vrši kontrolu dostavljenog zahteva, vrši obračun raspoložive aproprijacije proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijaciji i svojim potpisom overava i odobrava zahtev.

Odobreni zahtev prosleđuje se Odseku za trezor, gde se vrši zavođenje zahteva u Evidenciju primljenih zahteva, posebno za svakog direktnog korisnika budžetskih sredstava i jedan primerak zahteva vraća se podnosiocu zahteva.

Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija, kao i evidenciju vraćenih zahteva.

III PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA I KVOTE

3.1. Definicija

Član 11

Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju načelnika Uprave za finansije, direktni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta i mesečnom dinamikom izvršenja.

3.2. Svrha

Član 12

Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:

1) poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluke o budžetu grada;

2) stvaranje osnova za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

3) kontrola prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.

Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.

3.3. Interna kontrola

Član 13

Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora:

1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava.

2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava i budžetski izvršilac trezora - Uprava za finansije - Odsek trezora.

3. Za overavanje obrazaca za planove nadležan je budžetski izvršilac trezora-Uprava za finansije - Odsek trezora.

4. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota u trezoru i čuvanje zvaničnih podataka o kvotama nadležan je Odsek trezora.

Registar plana izvršenja i zahteva za promenu kvote vodi Odsek trezora pri Upravi za finansije.

3.4. Plan izvršenja budžeta - Obrazac TPIB

Član 14

Direktni korisnici budžetskih sredstava podnose svoje predloge planova izvršenja budžeta Upravi za finansije - Odseku trezora u dva primerka na Obrascu TPIB. Obrazac se podnosi najkasnije do 05. u mesecu koji prethodi tromesečju za koje se predlažu planovi izvršenja budžeta. Tekstualni deo koji se prilaže uz plan bliže objašnjava kako su izrađeni mesečni iznosi u planu, obrazloženje za veće promene iz meseca u mesec i obrazloženje potrebnih iznosa.

Predlog plana izvršenja budžeta mora biti u skladu sa tromesečnim planovima za izvršenje budžeta grada Niša koji donosi Uprava za finansije.

Član 15

Ukoliko direktni korisnik budžetskih sredstava ne donese plan izvršenja budžeta, Uprava za finansije ne vrši evidenciju odobrenja kvota za tog direktnog korisnika, a Odsek trezora ne dozvoljava preuzimanje obaveza, niti plaćanje na teret sredstava budžeta, sve dok se plan ne odobri i kvote ne unesu u Odsek trezora.

Član 16

Planove izvršenja budžeta Odsek trezora zavodi posebno za svakog budžetskog korisnika i jedan primerak vraća podnosiocu.

Član 17

Direktni korisnik budžetskih sredstava može da zahteva tromesečne izmene kvote. Kvote moraju biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.

3.5. Zahtev za promenu kvota - Obrazac PK

Član 18

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanje do visine izdataka, za period od tri meseca koje odredi načelnik Uprave za finansije.

Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 19

Uprava za finansije obaveštava direktnog korisnika budžetskih sredstava o visini odobrenih kvota najkasnije do 15. u mesecu koji prethodi početku perioda za koji se kvote donose.

Član 20

Zahtev za promenu kvote podnosi se na obrascu PK u dva primerka. Pored zahteva direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da podnese sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu,

- razlog zašto je promena neophodna, sa obrazloženjem,

- obračun, kako je izračunat iznos za promenu kvote.

Član 21

Načelnik Uprave za finansije ili lice koje on ovlasti odobrava promenu visine tromesečne kvote, ceneći opravdanost zahteva korisnika budžetskih sredstava.

Član 22

Registar zahteva za promenu kvota po korisnicima budžetskih sredstava vodi Odsek trezora, a jedan primerak obrađenog zahteva vraća podnosiocu zahteva.

Član 23

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih i vraćenih zahteva za promenu kvote.

Član 24

Raspoloživa tromesečna kvota izračunava se na Obrascu RK na sledeći način:

RK = TK + NK ± PK - PO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

RK - raspoloživa kvota
TK - tekuća kvota
NK - neutrošena kvota iz prethodnog perioda
PK - promena kvote
PO - preuzete neplaćene obaveze
R - rashodi

Obračun raspoložive kvote vrši Odsek trezora.

4. Preuzimanje obaveza

4.1. Definicija

Član 25

Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava po osnovu neizvršenog ugovora ili drugog obavezujućeg pravnog akta, od kojeg se u momentu angažovanja opravdano očekuje da dovede do gotovinskog izdatka neposredno ili u budućnosti.

4.2. Svrha

Član 26

Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:

1. obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;

2. uvođenje boljeg planiranja nabavke;

3. rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;

4. kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa;

5. obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

6. pružanje garancije dobavljačima da će sredstva za plaćanje računa biti obezbeđena.

4.3. Interna kontrola

Član 27

U cilju kontrole procesa preuzimanja obaveza, utvrđuje se nadležnost za proveru radi rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota koje će biti angažovane u momentu gotovinskog izdatka, i to:

- pripremu obrasca zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;

- overavanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;

- odobravanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava-Odsek za budžet i Odsek trezora Uprave za finansije.

Odsek trezora, ukoliko ne prihvati zahtev za preuzimanje obaveza, uz obrazloženje vraća zahtev podnosiocu.

Ukoliko je zahtev prihvaćen, jedan primerak zahteva vraća se podnosiocu zahteva.

Odsek trezora čuva podatke o odbijenim i vraćenim zahtevima.

Odsek trezora dnevno štampa izveštaje sa zahtevom za preuzimanje obaveze po direktnom korisniku i dostavlja indirektnom korisniku.

Direktni korisnik vrši sravnjenje izveštaja, sa podnetim zahtevima za preuzimanje obaveza.

Član 28

Zahtev za preuzimanje obaveze popunjava se za sve vrste nabavke ili obaveze plaćanja, osim u sledećim slučajevima:

1) kada je iznos obaveze 200.000,00 dinara ili manji;

2) kada obaveza odgovara hitnoj nabavci, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;

3) kada je preuzeta obaveza na teret šifre ekonomske klasifikacije koja ne zahteva preuzimanje obaveze.

Član 29

Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se sledeća dokumentacija:

1) dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama;

2) Obrazloženje za preuzimanje obaveze;

3) Nacrt ugovora ili dokumenta o dodeljivanju, koji sadrži raspored plaćanja ukoliko je potrebno više od jednog plaćanja.

Član 30

Zahtev za preuzimanje obaveza podnosi direktni korisnik budžetskih sredstava na obrascu PO u dva primerka.

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za preuzimanje obaveza, kao i evidenciju vraćenih zahteva.

Član 31

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje određuje Uprava za finansije.

Član 32

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu ugovora u pismenoj formi.

Član 33

Preuzete obaveze koje su veće od iznosa sredstava planiranih budžetom, ili koje su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.

5. Plaćanje i transfer sredstava

5.1. Definicija

Član 34

Pod plaćanjem se podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.

5.2. Svrha

Član 35

Proces plaćanja ima za cilj:

1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava.

2. Kontrola prekomernog trošenja.

3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.

Član 36

Plaćanje iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji i rešenju o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom, koje donosi odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza koji proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pismenoj formi pre plaćanja obaveze.

Član 37

U cilju kontrole procesa plaćanja, utvrđuje se nadležnost kako bi se obezbedila odgovarajuća provera:

1. Za pripremu obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.

2. Za overavanje obrazaca za plaćanje nadležna je Uprava za finansije i direktni korisnik budžetskih sredstava.

3. Za odobravanje svih obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava - načelnik uprave ili lice koje bi ovlasti i Uprava za finansije.

4. Prijem odobrenih zahteva u 2 primerka vrši Odsek trezora i jedan primerak zahteva vraća direktnom korisniku budžetskih sredstava.

5. Za unos dokumenata, odnosno zahteva za plaćanje i vođenje zvanične evidencije o plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora, zadužen je Odsek trezora.

6. Registar plaćanja po vrstama zahteva vodi Odsek trezora.

7. Izveštaje o izvršenom plaćanju radi Odsek trezora.

Član 38

Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi sledeće zahteve za plaćanje:

1. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzimanjem obaveza na obrascu ZPT-1 i bez preuzimanja obaveza na obrascu ZPT-2;

2. Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih na obrascu ZPTP.

Član 39

Direktni korisnik budžetskih sredstava, odgovorno lice korisnika ceni da li preuzimanje obaveza i nastalih izdataka predstavlja opravdanu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je to u funkciji obavljanja poslova za koje je budžetski korisnik zadužen.

Član 40

Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi zahteve za plaćanje, uz prateću originalnu dokumentaciju za direktnog korisnika budžetskih sredstava i kopije dokumentacije za indirektne korisnike i dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke, u roku od 3 dana po prijemu računa za indirektne korisnike budžetskih sredstava, odnosno najkasnije 10 radnih dana pre datuma dospeća.

Zahtev se podnosi u dva primerka.

Ukoliko je zbog hitnosti potrebno izvršiti odmah plaćanje, odobrenje daje načelnik Uprave za finansije ili lice koje on ovlasti.

Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun, direktni korisnik budžetskih sredstava je dužan da u roku od 10 dana po izvršenom plaćanju dostavi račun Upravi za finansije.

Član 41

Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Upravi za finansije po izvršenom prijemu zahteva vrši proveru zahteva za plaćanje i transfer sredstava, overava zahtev i najkasnije u roku od 3 dana dostavlja Odseku trezora.

Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava, utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.

U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava, može obavestiti gradonačelnika.

Uprava za finansije sačinjava mesečni izveštaj o odbijenim zahtevima i najkasnije do 15. u narednom mesecu podnosi izveštaj gradonačelniku.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i evidenciju vraćenih zahteva.

Član 42

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da jedanput mesečno, a najkasnije do 20. u mesecu za prethodni mesec, dostavi Upravi za finansije izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika budžetskih sredstava i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SPR.

Član 43

Načelnik Uprave za finansije dnevno vrši raspodelu sredstava za overene i odobrene zahteve za plaćanje od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava i kontrole na obrascu OS kada utvrdi sledeće:

1. da su zahtevi opravdani,

2. da su zahtevi u skladu sa politikom koju vodi gradonačelnik,

3. da su potrebna sredstva za plaćanje po zahtevima, u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora.

Načelnik Uprave za finansije može odobriti vanredni zahtev za plaćanje koji je iznad mesečnog plana za prenos sredstava ukoliko proceni da neizvršavanje zahteva može izazvati poremećaj u poslovanju direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

U slučaju smanjene likvidne sposobnosti budžeta, načelnik Uprave za finansije utvrđuje redosled izmirivanja preuzetih obaveza u skladu sa Zakonom i Odlukom o budžetu.

Član 44

Gradonačelnik grada Niša donosi naredbu za prenos sredstava za namene koje su utvrđene raspodelom sredstava iz člana 45 Uputstva, vodeći računa o zakonskom i namenskom trošenju budžetskih sredstava.

Član 45

Kod procedure za plaćanje i transfer sredstava kod unošenja poziva na broj zaduženja (šifra plaćanja) unos se vrši na sledeći način:

1. Plaćanje se vrši po modelu 97;

2. Kontrolni broj po modelu 97;

3. Organizaciona indentifikacija - jedinstveni broj budžetskog korisnika direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava (petocifreni broj);

4. Ekonomska klasifikacija (šestocifreni broj iz Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem);

5. Podekonomska klasifikacija (dvocifreni broj);

6. Izvor finansiranja (dvocifreni broj);

7. Funkcionalna klasifikacija (trocifreni broj).

6. Budžetsko izveštavanje

Član 46

Odsek za budžet sačinjava jednom nedeljno izveštaj o primanjima i izvršenim plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora i dostavlja ga načelniku Uprave za finansije.

Član 47

Direktni budžetski korisnik je dužan da Upravi za finansije dostavi dodatne podatke koji su neophodni za izradu izveštaja za potrebe gradonačelnika i Skupštine grada.

Član 48

Uprava za finansije priprema sledeće izveštaje:

1. nedeljni tabelarni izveštaj o izvršenju budžeta za potrebe sajta grada Niša;

2. polugodišnji i godišnji izveštaj o izvršenju budžeta koji načelnik Uprave za finansije podnosi gradonačelniku;

3. ostale finansijske izveštaje koji su dostupni javnosti.

Član 49

Uprava za finansije do 15. maja priprema nacrt Odluke o završnom računu budžeta grada Niša i podnosi ga gradonačelniku.

Član 50

Uprava za finansije do 15. juna podnosi Upravi za trezor Odluku o završnom računu budžeta grada Niša, usvojenu od strane Skupštine grada Niša.

Član 51

Uprava za finansije do 20. juna sastavlja konsolidovani izveštaj grada i podnosi ga Upravi za trezor.

7. Glavna knjiga trezora

Član 52

Glavna knjiga trezora vodi se u Upravi za finansije.

Član 53

U glavnoj knjizi trezora evidentiraju se sve transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke i stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja.

Član 54

U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 55

Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Član 56

Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvene isprave.

Član 57

Usaglašenje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.

Član 58

Zahtev za ispravku knjiženja podnosi se na obrascu IK u dva primerka.

Po izvršenom usaglašenju vrši se overa zahteva i dostavlja se direktnom ili indirektnom korisniku budžetskih sredstava.

Član 59

Sastavni deo Uputstva o radu trezora grada Niša su obrasci utvrđeni članovima 9, 10, 14, 18, 24, 28, 30, 38, 42, 43, 44, 57 Uputstva, šifre direktnih korisnika budžetskih sredstava, šifre indirektnih korisnika budžetskih sredstava, šifre funkcionalne klasifikacije, šifre izvora finansiranja i šifre ostalih korisnika dotacija i subvencija.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 59

Stupanjem na snagu ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora grada Niša broj 04-400-97/04, od 6. februara 2004. godine.

Član 60

Ovo uputstvo stupa na snagu u roku od 8 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša", a primenjivaće se od 1.4.2006. godine.

Sledeći