PRAVILNIK
O BLIŽIM KRITERIJUMIMA ZA UTVRĐIVANJE OPŠTEG INTERESA U OBLASTI SPORTA

("Sl. glasnik RS", br. 39/2006)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se bliži kriterijumi za utvrđivanje opšteg interesa koji se ostvaruje programima organizacija u oblasti sporta (u daljem tekstu: organizacija), kriterijumi za finansiranje razvoja vrhunskog sportskog stvaralaštva i bliži kriterijumi za finansiranje izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata od interesa za Republiku Srbiju.

Član 2

Opšti interes u oblasti sporta utvrđen zakonom ostvaruje se programima organizacija, u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.

Član 3

Kriterijumi koji se odnose na organizaciju koja podnosi predlog programa jesu:

1) da je registrovana u skladu sa zakonom;

2) da ima sedište u Republici Srbiji;

3) da je direktno odgovorna za pripremu i izvođenje programa;

4) da je sa uspehom realizovala odobreni program iz prethodne godine i da je podnela detaljan izveštaj o njegovoj realizaciji, uključujući dokaze o namenskom trošenju dobijenih sredstava;

5) da ispunjava, u skladu sa zakonom, propisane uslove za obavljanje delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa;

6) da nije u postupku likvidacije, stečajnom postupku ili pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

7) da nije u poslednje tri godine pravnosnažnom odlukom kažnjena za prekršaj ili privredni prestup vezan za njenu delatnost;

8) da nema blokadu računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja.

Kriterijumi iz stava 1. ovog člana odnose se i na organizacije - partnere koje učestvuju u kreiranju i realizaciji programa i koje dobijaju sredstva iz budžeta Republike Srbije.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije - saradnike koje su uključene u program kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta Republike Srbije.

Član 4

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga programa jesu:

1) da je u okvirima opšteg interesa u oblasti sporta, utvrđenog zakonom;

2) da je od nacionalnog značaja, odnosno od interesa za Republiku Srbiju ili od šireg regionalnog značaja;

3) da je u skladu sa zakonom, opštim aktima organizacije i sportskim pravilima nadležnog saveza u oblasti sporta;

4) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Republici Srbiji;

5) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja projekta;

6) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

7) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa;

8) da se, po pravilu, realizuje u tekućoj godini;

9) da je programom predviđeno, u slučaju da realizovanje programa zahteva da nosilac programa angažuje nekog podizvođača, odnosno pomoćnika u nekoj od faza realizacije, da se izbor izvrši u skladu sa zakonom kojim su uređene javne nabavke (ako je nosilac programa indirektni budžetski korisnik), odnosno po modelu koji se primenjuje kod javnih nabavki - za organizacije u oblasti sporta koje nisu indirektni budžetski korisnici.

Član 5

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa jesu:

1) da su opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa (opravdani direktni troškovi);

2) da administrativni dodatni troškovi nosioca programa za potrebe realizacije programa ne prelaze, po pravilu, 10% od direktnih opravdanih troškova realizacije programa (opravdani indirektni troškovi).

Opravdani direktni troškovi naročito obuhvataju sledeće troškove: troškovi zarada za zaposlene uključene u realizaciju projekta (bruto zarada), s tim da zarade ne smeju da prelaze uobičajene zarade u organizaciji; troškovi putovanja i dnevnice za lica koja učestvuju u realizaciji programa, uz uslov da ne prelaze uobičajene troškove; troškovi kupovine opreme i plaćanje usluga (npr. hotelske usluge), pod uslovom da cene odgovaraju tržišnim vrednostima i da je kupovina opreme neophodna za implementaciju programa; kancelarijski troškovi; troškovi podugovoranja; troškovi iznajmljivanja prostora i opreme; honorari lica koja učestvuju u realizaciji programa; transport opreme; drugi troškovi koji su neophodni za realizaciju programa - širenje informacija, finansijska provera, prevod, štampanje, osiguranje, finansijske usluge, komunikacije, sportsko-medicinsko i sportsko-stručno i naučno savetovanje, nabavka stručne literature.

Opravdanim troškovima ne smatraju se sledeći troškovi: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; troškovi kupovine zemljišta i zgrada, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi poreza, uključujući i PDV, osim u slučaju da krajnji korisnici odobrenih sredstava ne mogu da ih povrate a propisi predviđaju povraćaj novca; kupovina alkoholnih pića i duvana; kupovina poklona.

Član 6

Finansiranje programa kojima se razvija vrhunsko sportsko stvaralaštvo vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da su ispunjeni kriterijumi iz čl. 3 - 5. ovog pravilnika;

2) između programa učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe koje su višeg ranga;

3) između programa učešća na velikim međunarodnim sportskim priredbama, prioritet imaju programi čijom realizacijom se očekuje postizanje plasmana naših sportista u prvu trećinu takmičara po rezultatima;

4) prioritet imaju programi republičkih granskih saveza, pri jednakim uslovima.

Član 7

Finansiranje programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da su ispunjeni kriterijumi iz čl. 3 - 5. ovog pravilnika;

2) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

3) da sportski objekat ispunjava propisane uslove;

4) da je u pitanju sportski objekat koji je od posebnog značaja za razvoj sporta na širem području Republike Srbije, naročito s obzirom na regionalnu rasprostranjenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja velikih sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, kao i razvijenost jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi;

5) da je u pitanju ekonomski održiv sportski objekat;

6) stepen završenosti započetih radova;

7) mogućnost da novoplanirani ili započeti radovi budu završeni do kraja tekuće godine;

8) postojanje ulaganja iz gradskih, opštinskih i drugih izvora finansiranja i spremnost i mogućnost za ulaganje sopstvenih sredstava;

9) da je programom predviđeno da će se ustupanje građenja, odnosno izvođenja pojedinih faza radova, obezbeđivanje tehničke dokumentacije, stručnog nadzora, kao i opreme, izvršiti u skladu sa zakonom kojim su uređene javne nabavke (ako je nosilac programa indirektni budžetski korisnik), odnosno po modelu koji se primenjuje kod javnih nabavki (ako nosilac programa nije indirektni budžetski korisnik).

Član 8

Procena kvaliteta programa i finansijsko vrednovanje programa vrši se prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) između 1 i 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Prioritet pri odobravanju sredstava imaju programi sa najviše bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 bodova), predlog programa se isključuje iz procesa procene kvaliteta i finansijskog vrednovanja.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (15 bodova), predlog programa se isključuje iz procesa procene kvaliteta i finansijskog vrednovanja.

Kriterijumi iz stava 1. ovog člana sadržani su u Tabeli vrednovanja, koja je odštampana uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 9

Ukoliko je više saveza u istoj grani sporta podnelo predlog programa, finansira se program samo jednog saveza, u skladu sa zakonom.

Izbor saveza iz stava 1. ovog člana vrši se naročito na osnovu kriterijuma u pogledu: unutrašnje organizovanosti saveza, broja učlanjenih organizacija i sportista, ekonomske snage, medijskog i društvenog uticaja, pristupačnosti, nacionalne i međunarodne tradicije i organizovanosti, kao i sportskih rezultata.

Član 10

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Tabela vrednovanja

Sekcija

Maksimalni rezultat

1

2  

1. Finansijski i operativni kapacitet

20

1.1 Da li podnosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju programa

5

1.2 Da li su podnosilac programa i partneri organizaciono održive organizacije

5

1.3 Da li podnosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti za vođenje programa, uključujući osoblje, opremu i sposobnost za upravljanje finansijskim sredstvima tokom realizacije programa

5

1.4 Da li podnosilac programa ima dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja

5

2. Relevantnost

25

2.1 Konzistentnost programa sa opštim interesom u oblasti sporta utvrđenim zakonom i kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom

5

2.2 Značaj realizacije programa za razvoj sporta u Republici Srbiji ili postizanje vrhunskih sportskih rezultata

5

2.3 Koliko su jasno definisani i strateški odabrani subjekti koji su vezani za program, odnosno posrednici, krajnji korisnici, ciljne grupe

5

2.4 Da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene i da li im program prilazi na pravi način

5

2.5 Da li program poseduje dodatne kvalitete, posebno u pogledu unapređenja bavljenja sportom žena, dece i invalida, zaštite zdravlja sportista, unapređenja stručnog rada i strukturnih promena u oblasti sporta

5

3. Metodologija

30

3.1 Da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima

5

3.2 Koliko je kompaktan celokupan plan programa

5

3.3 Da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni

5

3.4 Da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno

5

3.5 Da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv

5

3.6 Da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati

5

4. Održivost programa

15

4.1 Da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe

5

4.2 Da li će program imati višestruki uticaj

5

4.3 Da li su očekivani rezultati programa razvojno, institucionalno i finansijski održivi

5

5. Racionalnost troškova

10

5.1 Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući

5

5.2 Da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa

5

Maksimalni ukupni rezultat

100