STATUT

FONDA ZA RAZVOJ REPUBLIKE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 41/2006)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Fond za razvoj Republike Srbije (u daljem tekstu: Fond) je osnovan Zakonom o Fondu za razvoj Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 20/92 i 107/05).

Član 2

Fond je pravno lice i upisan je u sudski registar Privrednog suda u Beogradu u reg. ul. 1-2826-00 Rešenjem Fi-9957/92 od 6. maja 1992. godine.

Rešenjem Trgovinskog suda u Beogradu XII Fi-Sl. 108/06 od 28. februara 2006. godine Fond je preveden u novi registarski uložak 5-895-00.

Matični broj Fonda je 07904959, a šifra delatnosti je 65220.

PIB Fonda je 100121213.

Član 3

U pravnom prometu sa trećim licima Fond istupa u svoje ime i za svoj račun, u ime i za račun trećih lica.

Član 4

Sedište Fonda je u Beogradu, ul. Knez Mihailova br. 14.

Član 5

Zvanični jezik Fonda je srpski jezik, a pismo ćirilica.

Član 6

Fond ima pečat i štambilj i svoj grafički znak.

Pečat Fonda je okruglog oblika prečnika 60 mm i sadrži sledeći tekst: "Fond za razvoj Republike Srbije – Beograd".

Štambilj je pravougaonog oblika 35x70 mm i sadrži tekst: "Fond za razvoj Republike Srbije – Beograd, rubrike za delovodni broj i datum prijema podneska".

II ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE FONDA

Član 7

Direktor Fonda zastupa i predstavlja Fond.

Direktor može punomoćjem svoja ovlašćenja za zastupanje i potpisivanje preneti na drugo lice.

III POSLOVNI FOND I SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE POSLOVA

Član 8

Fond na razvojnim principima podstiče privredni razvoj, učestvuje u ostvarivanju politike regionalnog razvoja, a može u ime i za račun Republike Srbije da obavlja i druge poslove.

Član 9

Sredstva za obavljanje poslova Fonda obezbeđuju se iz:

1. anuiteta po osnovu kreditnih plasmana;

2. sredstava solidarne pomoći i drugih sredstava međunarodnih finansijskih organizacija, odnosno pojedinih zemalja, koja se odobravaju zemljama u tranziciji za podsticanje programa zapošljavanja i realizaciju regionalnih programa;

3. drugih izvora.

Sredstva budžeta Republike Srbije ne koriste se za finansiranje Fonda.

Sredstva Fonda su u državnoj svojini.

Član 10

Sredstva iz člana 9. ovog statuta vode se na posebnim računima Fonda.

Fond obezbeđuje reviziju finansijskih izveštaja od strane međunarodno priznatog revizora.

Član 11

Sredstva Fonda se koriste u skladu sa zakonom, statutom i programom Fonda.

Krediti iz sredstava Fonda ne mogu se odobravati preduzećima sa društvenim, odnosno državnim kapitalom, kao ni javnim preduzećima.

Slobodna sredstva Fond može kratkoročno plasirati, u skladu sa poslovnom politikom Fonda.

Član 12

Finansijskim planom sredstva Fonda raspoređuju se za:

1. privredni razvoj Republike Srbije;

2. regionalni razvoj Republike Srbije;

3. posebne namene.

Član 13

Fond utvrđuje prihode, rashode i dobit, u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Član 14

Deo prihoda iz poslovanja Fonda koji po godišnjem računu preostane po podmirivanju rashoda Fonda, Fond iskazuje kao neraspoređenu dobit.

Član 15

Odlukom Upravnog odbora Fonda neraspoređena dobit Fonda raspoređuje se:

- u rezerve Fonda;

- za pokriće gubitka i ostale namene.

Član 16

Fond posluje u skladu sa srednjoročnim i godišnjim programom, koji se donose u skladu sa planom privrednog i regionalnog razvoja Republike Srbije.

Član 17

Srednjoročnim programom naročito se utvrđuju zadaci u ostvarivanju privrednog i regionalnog razvoja, prioriteti, obim i vrsta ulaganja u preduzeća, odnosno regione, kao i iznos sredstava potrebnih za izvršavanje programiranih poslova.

Srednjoročni program donosi se za period od četiri godine.

Član 18

Godišnji program predstavlja razradu srednjoročnih programa rada po vrsti i obimu poslova sa iznosima potrebnih sredstava za izvršavanje programiranih poslova u tekućoj godini.

Godišnji program donosi se najkasnije do 31. marta tekuće godine.

Član 19

Fond podnosi Vladi najmanje jednom godišnje izveštaj o svom poslovanju.

Fond prati, analizira i vrši kontrolu korišćenja sredstava.

Član 20

Kad se Fond organizuje kao akcionarsko društvo, Fond izdaje Republici Srbiji akcije u visini vrednosti kapitala kojim raspolaže, s tim da vrednost državnog kapitala ne može biti manja od 51% od ukupne vrednosti kapitala Fonda.

Sredstva budžeta Republike Srbije ne mogu se koristiti za dokapitalizaciju Fonda.

IV ORGANI FONDA

Član 21

Organi Fonda su:

- Upravni odbor;

- direktor Fonda;

- Nadzorni odbor.

Član 22

Upravni odbor je organ upravljanja Fonda.

Upravni odbor:

1. donosi Statut;

2. donosi srednjoročni i godišnji program;

3. donosi finansijski plan i godišnji obračun;

4. donosi akte o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Fondu;

5. odlučuje o statusnim promenama, odnosno o promeni oblika organizovanja Fonda;

6. odlučuje o plasiranju Fonda, po kriterijumima i uslovima utvrđenim Statutom i programom Fonda;

7. odlučuje o izdavanju i prodaji hartija od vrednosti;

8. odlučuje o zaduženju u zemlji i inostranstvu;

9. donosi poslovnik o svom radu;

10. odlučuje o imenovanju predstavnika Fonda u organima upravljanja preduzeća i drugih organizacija i institucija;

11. raspisuje konkurs za dodelu sredstava;

12. utvrđuje kriterijume za određivanje naknade članova Upravnog odbora;

13. određuje banku kod koje će voditi sredstva Fonda;

14. odlučuje o drugim pitanjima u skladu sa Statutom Fonda i zakonom.

Na Statut Fonda, odluke o statusnim promenama, odnosno obliku organizovanja, o srednjoročnom i godišnjem programu i na akte o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Fondu, saglasnost daje Vlada.

Član 23

Upravni odbor ima predsednika i šest članova, koje po funkciji čine ministar nadležan za privredu, ministar nadležan za finansije, ministar nadležan za nauku, ministar nadležan za kapitalne investicije, ministar nadležan za ekonomske odnose sa inostranstvom, ministar nadležan za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu i ministar nadležan za rad.

Predsednika Upravnog odbora određuje Vlada.

Član 24

Upravni odbor odlučuje na sednicama kada je prisutna većina članova Upravnog odbora, a odluke o pitanjima iz svog delokruga donosi većinom glasova ukupnog broja članova.

Upravni odbor donosi odluke javnim glasanjem.

Član 25

Član Upravnog odbora za svoj rad prima mesečnu naknadu, bez obzira na broj održanih sednica u toku meseca, u visini koja se utvrđuje odlukom Upravnog odbora.

Član Upravnog odbora ima pravo da se odrekne naknade iz stava 1. ovog člana.

Član 26

Direktor Fonda:

1. predstavlja i zastupa Fond, odgovara za zakonitost i efikasnost rada Fonda, kao i za korišćenje sredstava Fonda;

2. organizuje rad Fonda i rukovodi njegovim poslovanjem;

3. predlaže akte koje donosi ili usvaja Upravni odbor, izvršava odluke Upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

4. rukovodi stručnom službom, donosi odluke iz oblasti radnih odnosa i zaključuje ugovor o radu sa zaposlenima, u skladu sa opštim propisima o radu i aktima Fonda;

5. odlučuje o nabavci osnovnih sredstava;

6. stara se o pravilnom vođenju materijalnog i finansijskog poslovanja i vrši prava naredbodavca za upotrebu sredstava Fonda u skladu sa odlukama Upravnog odbora;

7. odlučuje o angažovanju domaćih ili stranih stručnjaka za obavljanje pojedinih poslova iz nadležnosti Fonda i sa njima zaključuje ugovor o regulisanju međusobnih prava i obaveza;

8. vrši i druge poslove utvrđene zakonom i ovim statutom, kao i po nalogu i ovlašćenju Upravnog odbora.

Član 27

Direktora Fonda imenuje i razrešava Vlada na period od četiri godine, sa pravom ponovnog izbora.

Član 28

Direktor ima pravo i dužnost da učestvuje u radu Upravnog odbora, bez prava odlučivanja.

Član 29

Nadzorni odbor:

1. vrši nadzor nad poslovanjem Fonda;

2. ukazuje na eventualne propuste u radu direktora, Upravnog odbora i radnika sa posebnim ovlašćenjima i odgovornostima;

3. obaveštava jednom godišnje Upravni odbor i Vladu o poslovanju Fonda.

Član 30

Nadzorni odbor ima tri člana, čiji mandat traje četiri godine.

Članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Vlada.

Član 31

Član Nadzornog odbora nema pravo na naknadu.

V UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 32

Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se unutrašnja organizacija Fonda, nazivi radnih mesta, opis poslova, broj izvršilaca i posebni uslovi za obavljanje poslova.

Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Fondu primenjuje se Zakon o radu.

VI JAVNOST RADA

Član 33

Javnost rada Fonda ostvaruje se javnošću odluka i radom Upravnog odbora, podnošenjem izveštaja o radu Fonda, objavljivanjem opštih akata, programa i odluka.

Član 34

Poslovnu tajnu predstavljaju isprave i podaci o poslovanju Fonda, čije bi saopštavanje štetilo ugledu i interesima Fonda, poslovima koje obavlja ili licima sa kojima Fond sarađuje u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti.

Aktom Fonda, koji donosi Upravni odbor Fonda, utvrđuju se isprave i podaci koji se smatraju poslovnom tajnom i način postupanja sa tim podacima i ispravama.

Članovi Upravnog odbora, zaposleni u Fondu, kao i svako lice angažovano na obavljanju poslova Fonda dužni su da po pitanju čuvanja poslovne tajne, postupaju u skladu sa aktom iz stava 2. ovog člana.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Izmene i dopune Statuta vrše se po postupku i na način koji je propisan za njegovo donošenje.

Član 36

Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Fonda za razvoj Republike Srbije, koji je doneo Upravni odbor 29. aprila 1992. godine, sa izmenama i dopunama Statuta od 24. septembra 1992. godine, 11. maja 1994. godine, 6. avgusta 1977. godine i 27. februara 2002. godine.

Član 37

Ovaj statut se, po dobijanju saglasnosti Vlade, objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.