POSLOVNIK

VISOKOG SLUŽBENIČKOG SAVETA

("Sl. glasnik RS", br. 53/2006)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuju se način rada Visokog službeničkog saveta (u daljem tekstu: Savet) i druga pitanja značajna za njegov rad.

Član 2

Savet propisuje kakve se stručne osposobljenosti, znanja i veštine ocenjuju u izbornom postupku pri sprovođenju konkursa za popunjavanje radnih mesta, način njihove provere i merila za izbor na radna mesta, donosi kodeks ponašanja državnih službenika, imenuje konkursne komisije za sprovođenje konkursa za položaje koje popunjava Vlada, vodi disciplinski postupak protiv državnog službenika koga je na položaj postavila Vlada i obavlja druge poslove određene zakonom.

Član 3

Savet radi i odlučuje o pitanjima iz svoje nadležnosti na sednicama.

Savet punovažno radi i odlučuje na sednici na kojoj je prisutna većina njegovih članova.

Savet donosi odluke većinom glasova svih svojih članova.

Član 4

Savet predstavlja predsednik Saveta (u daljem tekstu: predsednik).

Član 5

Rad Saveta je javan.

Javnost rada Saveta ostvaruje se prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja i ovom poslovniku.

Član 6

Sedište Saveta je u Beogradu, u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima (u daljem tekstu: Služba).

Član 7

Stručno-tehničke i administrativne poslove za potrebe Saveta obavlja Služba.

Član 8

Savet ima okrugli pečat, prečnika 32mm s malim grbom Republike Srbije u sredini oko koga je koncentričnim krugovima na srpskom jeziku ćiriličkim pismom ispisan tekst "Republika Srbija - Visoki službenički savet - Beograd".

II KONSTITUISANJE SAVETA

Član 9

Prvu sednicu Saveta saziva direktor Službe, u roku od osam dana od dana objavljivanja akta Vlade o imenovanju članova Saveta.

Član 10

Na prvoj sednici članovi Saveta među sobom biraju predsednika, tajnim glasanjem.

Dok se ne izabere predsednik, sednici predsedava najstariji član Saveta.

Član 11

Najmanje tri dana pre prve sednice Saveta direktor Službe poziva članove Saveta da dostave Službi predloge kandidata za predsednika.

Članovi Saveta mogu predložiti kandidate za predsednika i na samoj sednici.

Član 12

Za izbor predsednika glasa se tako što svaki član Saveta na glasačkom listiću zaokruži redni broj ispred imena kandidata kome daje svoj glas.

Glasački listić na kome nije moguće utvrditi kako je član Saveta glasao ili na kome je bilo šta dopisano, nevažeći je.

Glasački listić na kome nije zaokružen redni broj ispred imena nekog predloženog kandidata računa se kao uzdržan glas.

Član 13

Za predsednika je izabran kandidat za koga glasa većina od ukupnog broja članova Saveta.

Ako u prvom krugu glasanja nijedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, sprovodi se drugi krug glasanja u kome se predsednik bira između dva kandidata koja su dobila najveći broj glasova u prvom krugu.

Ako se ni tada ne izabere predsednik, postupak izbora se ponavlja.

Član 14

Rezultate izbora utvrđuje odbor od tri člana, koje Savet imenuje među državnim službenicima iz Službe, na predlog direktora Službe.

Rezultate izbora za predsednika proglašava predsedavajući.

Posle proglašenja rezultata izabrani predsednik preuzima vođenje prve sednice Saveta.

III PREDSEDNIK SAVETA

Član 15

Predsednik: predstavlja Savet; saziva sednice Saveta i njima predsedava; potpisuje akte koje donosi Savet; stara se o tome da Savet obavlja svoje poslove saglasno propisima i blagovremeno; stara se o primeni ovog poslovnika i objavljivanju propisa koje donese Savet i obavlja druge poslove određene ovim poslovnikom.

Član 16

Predsednik pismeno ovlašćuje jednog člana Saveta da ga zamenjuje kad je sprečen da obavlja dužnosti predsednika.

Član 17

Predsednik je dužan da članovima Saveta da podatke i objašnjenja o svom radu i o radu Saveta, ako to oni zatraže.

Član 18

Predsednik može biti razrešen ako nesavesno obavlja dužnosti predsednika, ako ih obavlja protivno ovom poslovniku i ako na bilo koji način šteti ugledu Saveta.

Predlog za razrešenje predsednika može da podnese svaki član Saveta.

Na postupak za razrešenje predsednika shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o njegovom izboru.

IV SEDNICE SAVETA

Član 19

Predsednik saziva sednicu pismenim pozivom, po pravilu, najmanje pet dana pre njenog održavanja. Poziv sadrži redni broj sednice, dan, vreme i mesto njenog održavanja.

Uz poziv članovima Saveta dostavljaju se predlog dnevnog reda i materijali za sednicu.

Dnevni red sednice ili njegove pojedine tačke predsedniku može da predloži svaki član Saveta, kao i direktor Službe.

Predlog dnevnog reda sednice na kojoj se vodi usmena rasprava u disciplinskom postupku protiv državnog službenika na položaju, ima samo tu tačku.

Član 20

Na sednicu Saveta mogu biti pozvana i druga lica ako je to potrebno zbog neke tačke dnevnog reda.

Njima se dostavlja materijal samo za tačku dnevnog reda radi koje su pozvani.

Član 21

Predsednik otvara sednicu pošto utvrdi da je prisutna većina članova Saveta i da se sednica može održati.

Ako nije prisutna većina članova Saveta, predsednik odlaže sednicu i određuje vreme kada će ona biti održana.

Član 22

Pošto predsednik otvori sednicu, utvrđuje se njen dnevni red.

Svaki član Saveta može da predloži izmene ili dopune dnevnog reda.

Potom, predsednik stavlja na glasanje izmenjeni ili dopunjeni predlog dnevnog reda.

Izuzetno, predsednik može da predlaže izmene ili dopune dnevnog reda do kraja sednice.

Član 23

Ako se dnevni red menja, prvo se odlučuje o predlogu da se neka tačka povuče s dnevnog reda, a potom o predlogu da se dnevni red dopuni.

Predloženi dnevni red može da se dopuni ako su razlozi za to nastali pošto je sednica već bila sazvana i ako su članovi Saveta upoznati s materijalom koji je s tim u vezi.

Član 24

U naročito opravdanim i hitnim slučajevima predsednik može sazvati dopisnu sednicu.

U pozivu za dopisnu sednicu navodi se kako i do kada mogu članovi Saveta da glasaju za predloge.

Rok za glasanje može biti isti za sve tačke dnevnog reda dopisne sednice ili može biti određen za svaku tačku posebno, a ne može da bude kraći od dvanaest sati niti duži od dva dana.

Član 25

Pošto se utvrdi dnevni red sednice Saveta, usvaja se zapisnik s prethodne sednice.

Član Saveta može da stavi primedbe na zapisnik, pismeno pre sednice ili usmeno na samoj sednici.

O primedbama odlučuje Savet zaključkom.

Član 26

Tačka dnevnog reda razmatra se tako što predsednik ili predlagač tačke kratko obrazlaže materijal odnosno predlog, a zatim se otvara rasprava u kojoj članovi Saveta mogu da iznesu svoje primedbe i predloge i da zatraže dodatna objašnjenja.

Član 27

O tački dnevnog reda Savet odlučuje tako što prihvata ili ne prihvata predlog akta sadržan u materijalu, odnosno predlog člana Saveta koji je predložio dopunu dnevnog reda.

Savet pri tome može da izmeni predlog akta.

Savet može da odloži odlučivanje o tački dnevnog reda, kao i da naloži da se materijal izmeni ili dopuni.

Član 28

O tački dnevnog reda glasa se dizanjem ruke ili na drugi tehnički izvodljiv način, a samo izuzetno, kad je to ovim poslovnikom određeno ili kad tako Savet odluči u pojedinačnoj stvari, glasanje je tajno.

Član 29

O svakoj sednici Saveta vodi se zapisnik, koji se članovima Saveta dostavlja uz predlog dnevnog reda za narednu sednicu.

U zapisnik se upisuje: redni broj i datum sednice, ko je predsedavao sednici, vreme početka i završetka sednice, prisutni i odsutni članovi Saveta, ostali koji su prisustvovali sednici, dnevni red sednice i kako je odlučeno o svakoj tački dnevnog reda.

Zapisnik potpisuju predsedavajući sednici i ovlašćeno lice iz Službe.

Zapisnici se čuvaju trajno. Oni su deo arhive Saveta, koja se vodi pri Službi i za koju je odgovorna Služba.

Član 30

O toku sednice mogu da se vode i stenografske beleške ili da se sednica tonski snima.

Stenografske beleške i tonske snimke mogu da koriste jedino članovi Saveta i direktor Službe.

Direktor Službe, po potrebi, stenografske beleške i tonske snimke sa sednica Saveta stavlja na raspolaganje državnom službeniku odgovornom za izradu zapisnika.

O čuvanju stenografskih beležaka i tonskih snimaka stara se direktor Službe.

Član 31

Direktor Službe određuje državnog službenika iz Službe koji prisustvuje sednicama Saveta i stara se o izradi zapisnika.

V DRUGA PITANJA ZNAČAJNA ZA RAD SAVETA

Član 32

Savet radi prema propisima o državnim službenicima, upravnom postupku i prema ovom poslovniku.

Pojedina pitanja koja se odnose na rad Saveta, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti posebnom odlukom Saveta.

Član 33

Da bi imenovao članove konkursnih komisija za sprovođenje konkursa za položaje, Savet utvrđuje listu kandidata za članove iz reda stručnjaka za pojedine oblasti i listu kandidata za članove iz reda državnih službenika iz organa državne uprave i službi Vlade.

Služba priprema predloge lista kandidata za članove konkursnih komisija, prema smernicama Saveta.

Obe liste kandidata za članove konkursnih komisija Služba dostavlja članovima Saveta uvek kad je u predlogu dnevnog reda sednice imenovanje konkursne komisije.

Član 34

Kandidate za članove konkursne komisije članovi Saveta predlažu sa utvrđenih lista i iz reda članova Saveta na sednici na kojoj se odlučuje o imenovanju konkursne komisije.

VI OBAVEŠTAVANJE JAVNOSTI O RADU SAVETA

Član 35

O javnosti rada Saveta stara se predsednik.

On je ovlašćen da daje podatke i obaveštenja za javnost.

Sednice Saveta zatvorene su za javnost.

VII IZMENE I DOPUNE POSLOVNIKA

Član 36

Poslovnik se menja i dopunjuje odlukom.

Predlog odluke o izmenama i dopunama Poslovnika može podneti svaki član Saveta.

Predlog se podnosi u obliku u kome se donosi odluka i mora biti obrazložen.

VIII ZAVRŠNA ODREDBA

Član 37

Ovaj poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".