ODLUKAO UREĐENJU GRADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 22/2006) |
Ovom odlukom se propisuju uslovi za opšte i komunalno uređenje Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), utvrđuju posebni uslovi opšteg i komunalnog uređenja Grada u zonama pod posebnim režimom zaštite, uređuju postupak, način i uslovi za postavljanje urbane opreme na javnim površinama, i druga pitanja od značaja za opšte i komunalno uređenje i korišćenje, održavanje i zaštitu javnih površina u Gradu.
Urbanu opremu, u smislu ove odluke, čine: urbani mobilijar, montažni i drugi objekti i uređaji postavljeni na javnim površinama u skladu sa odobrenjem (u daljem tekstu: objekti i uređaji), kao i komunalni objekti i uređaji utvrđeni ovom odlukom.
Opšte uređenje Grada, u smislu ove odluke, obuhvata:
1. uslove i način postavljanja, održavanja i zaštite urbanog mobilijara i objekata i uređaja na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina.
2. uređenje, korišćenje, održavanje i zaštitu javnih površina, i
3. uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada.
Komunalno uređenje Grada, u smislu ove odluke, obuhvata uslove i način postavljanja, održavanja i zaštite komunalnih objekata i uređaja, kao i uslove za obavljanje određenih delatnosti:
1. javno oglašavanje,
2. održavanje sistema javne rasvete, osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje Grada,
3. uklanjanje snega i leda sa javnih površina, i
4. postavljanje i održavanje javnih WC-a.
Javne površine, u smislu ove odluke, su:
1. izgrađeno građevinsko zemljište koje je u opštoj upotrebi:
- kolovozi, trotoari, pešačke i biciklističke staze i trake, pešačka i razdelna ostrva, trgovi, nadvožnjaci, stepeništa koja povezuju površine javnog saobraćaja, mostovi, kejovi,
- autobuske stanice i stajališta, taksi - stajališta i parkirališta,
- površine oko autobuskih i železničkih stanica, benzinskih stanica i pristaništa,
- javne zelene površine između i oko zgrada, ulični travnjaci, parkovi, skverovi, park-šume,
- pijace, javne plaže, obale, groblja, prolazi, dečja igrališta,
- druge izgrađene površine namenjene za javno korišćenje, i
2. neizgrađeno građevinsko zemljište na kome pravo korišćenja ima Grad.
Spoljni delovi zgrade, u smislu ove odluke, su fasada sa ornamentima i svim drugim elementima fasade zgrade, terasama, prozorima, izlozima, portalima, kapijama, vratima, pasažima i drugim otvorima na zgradi, krov, dimnjaci, snegobrani, oluci, nadstrešnice kao sastavni delovi zgrade i drugi građevinski elementi zgrade koji su vidljivi sa javnih površina.
Urbani mobilijar, u smislu ove odluke, čine:
1. namenski kiosci,
2. javni časovnici,
3. klupe,
4. poštanski sandučići i javne telefonske govornice,
5. ukrasne žardinijere,
6. stubovi, kugle, ograde i druge vrste zapreka na javnim površinama, i
7. drugi urbani mobilijar utvrđen aktima donetim na osnovu ove odluke.
Objekti i uređaji, u smislu ove odluke, su:
1. kiosci i barake,
2. prevozna sredstva rekonstruisana u montažne objekte prilagođene za obavljanje komercijalne delatnosti (tramvaji, vagoni, autobusi, brodovi, i sl.),
3. letnje bašte,
4. slobodnostojeće i zidne vitrine,
5. pokretne tezge,
6. izložbeni pultovi,
7. tende,
8. aparati za kokice, kestenje i kukuruz,
9. rashladni uređaji,
10. objekti za izvođenje zabavnih programa, i
11. bilbordi i druge reklamne oznake (u daljem tekstu: reklamna oznaka).
Objekti i uređaji, u smislu stava 1. ovog člana, su i ograda gradilišta, gradilišna skela i deponovani građevinski materijal.
Komunalni objekti i uređaji, u smislu ove odluke, su:
1. fontane,
2. javne česme i bunari,
3. oglasni panoi i druga sredstva za plakatiranje i javno oglašavanje (u daljem tekstu: oprema za javno oglašavanje),
4. posude za sakupljanje smeća,
5. korpe za otpatke,
6. stubovi javne rasvete,
7. javni WC, i
8. drugi komunalni objekti i uređaji koji se postavljaju na javnim površinama u skladu sa aktima donetim na osnovu ove odluke.
Zone pod posebnim režimom zaštite u Gradu (u daljem tekstu: zone zaštite) u smislu ove odluke, su:
1. u Novom Sadu područje ograničeno ulicama: Miloša Bajića, Daničićevom, Zlatne grede, Save Vukovića, Almaškom, Svetosavskom, Petra Kočića, Temerinskom, Jovana Subotića, Šafarikovom, Jevrejskom od Šafarikove do Ulice Vase Pelagića, Vase Pelagića, Petra Drapšina od Ulice Vase Pelagića do Ulice Laze Kostića, Laze Kostića, Sremskom do Ulice Maksima Gorkog, Maksima Gorkog od Sremske do Keja žrtava racije, Kejom žrtava racije i Beogradskim kejom do Ulice Miloša Bajića, i
2. u Petrovaradinu: Gornja i Donja tvrđava sa podgrađem, kao i područje ograničeno ulicama: Reljkovićevom od ukrštanja sa Preradovićevom do Ulice Ostrovskog, Ostrovskog do Ulice Pavla Jurišića Šturma, i Preradovićevom do ukrštanja sa Reljkovićevom ulicom.
Urbana oprema se privremeno postavlja na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina na način i pod uslovima utvrđenim ovom odlukom i drugim aktima donetim na osnovu ove odluke.
1. Bliži uslovi za privremeno postavljanje urbane opreme
Bliži uslovi za privremeno postavljanje urbane opreme regulišu se:
1. Rešenjem o određivanju mesta za privremeno postavljanje kioska i baraka, čiji je sastavni deo Elaborat o privremenom postavljanju kioska i baraka (u daljem tekstu: Elaborat),
2. Rešenjem o određivanju mesta i uslova za privremeno postavljanje određenih objekata i uređaja na javnim površinama koje su u zoni zaštite, čiji je sastavni deo Elaborat urbane opreme,
3. Rešenjem o određivanju mesta za privremeno postavljanje bilborda, čiji je sastavni deo Elaborat o privremenom postavljanju bilborda,
4. Pravilnikom o tehničkim i drugim uslovima za privremeno postavljanje bilborda i drugih reklamnih oznaka na javnim površinama, i
5. Pravilnikom o tehničkim i drugim uslovima za privremeno postavljanje objekata i uređaja na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina (u daljem tekstu: Pravilnik).
Akte iz stava 1. ovog člana donosi Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Elaborat sadrži urbanističke uslove sa grafičkim prikazima koji sadrže površinu svake pojedine lokacije za kiosk, odnosno baraku, i precizno kotirana mesta za postavljanje određenog tipa kioska, odnosno barake, sa uslovima za priključenje na infrastrukturu (u daljem tekstu: lokacija), kao i delatnosti koje mogu da se obavljaju u određenom tipu kioska, odnosno barake.
Stručne poslove na pripremi rešenja iz člana 12. stav 1. tačka 1. ove odluke, i Elaborata obavlja Javno preduzeće "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad (u daljem tekstu: Zavod za urbanizam), koje je dužno da od nadležnih javnih komunalnih i drugih preduzeća i ustanova pribavi svu potrebnu dokumentaciju za izradu ovog rešenja i Elaborata.
Elaborat urbane opreme sadrži:
1. urbanu opremu koja se može postavljati na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina u zoni zaštite,
2. uslove za postavljanje, korišćenje i održavanje urbane opreme,
3. smernice u pogledu tehničkog rešenja, oblikovanja, materijalizacije i ukupnog likovnog izraza urbane opreme, i
4. druge podatke značajne za izradu i postavljanje urbane opreme.
Stručne poslove na pripremi elaborata iz člana 12. stav 1. tačka 2. ove odluke, obavlja Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Zavod).
Elaborat iz člana 12. stav 1. tačka 3. ove odluke sadrži opšte saobraćajne i infrastrukturne uslove i urbanističke kriterijume za određivanje mesta, sa grafičkim prikazima tipova i razmeštaja bilborda.
Pravilnik iz člana 12. stav 1. tačka 4. ove odluke, sadrži tehničke i druge posebne uslove za privremeno postavljanje bilborda i drugih reklamnih oznaka na javnim površinama, kao i bliže uslove za postavljanje određene vrste oglasnog sredstva (oglasni pano, siti-lajt, stub, displej i dr.).
Pravilnik iz člana 12. stav 1. tačka 5. ove odluke, sadrži saobraćajne i druge tehničke uslove za postavljanje objekata i uređaja na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina.
Radi obezbeđivanja ujednačenih urbanih, estetskih i tehničkih rešenja u pogledu primene ove odluke na opšte i komunalno uređenje Grada, Glavni arhitekta:
1. razmatra nacrte eleborata iz člana 12. ove odluke, i daje sugestije u pogledu pojedinih rešenja,
2. predlaže uvođenje novih elemenata urbane opreme i razmatra njihova tehnička, estetska i druga rešenja,
3. daje mišljenje o urbanoj opremi koja se postavlja u skladu sa programskim i drugim aktima javnih i javnih komunalnih preduzeća,
4. utvrđuje uslove tehničkih, estetskih i drugih rešenja urbane opreme na osnovu ovlašćenja iz ove odluke, i
5. obavlja i druge poslove u skladu sa ovom odlukom.
Namenski kiosci su montažni objekti koji se postavljaju na javnim ili površinama vidljivim sa javnih površina, u cilju obezbeđenja objekata ili u druge svrhe (autobuska stajališta, naplata na parkiralištima, obezbeđenje pešačke zone, i sl.).
Javni časovnik se postavlja na objektima, javnim površinama ili površinama vidljivim sa javnih površina.
Javni časovnik mogu da postavljaju pravna i fizička lica koja su obavezna da ih održavaju u ispravnom i urednom stanju.
Klupe se postavljaju na javnoj površini u skladu sa programom nadležnog javnog preduzeća, koje se stara o njihovom održavanju.
Preduzeće koje postavlja klupe dužno je da ih održava u ispravnom i urednom stanju.
Poštanski sandučići i javne telefonske govornice se postavljaju na javnim površinama u skladu sa rasporedom mesta koji predlaže preduzeće u čijoj je nadležnosti njihovo postavljanje, uz saglasnost nadležne gradske uprave.
Preduzeće iz stava 1. ovog člana, dužno je da poštanske sandučiće i javne telefonske govornice održava u ispravnom i urednom stanju.
Ukrasne žardinijere se postavljaju u zoni zaštite, u skladu sa Elaboratom urbane opreme.
Ukrasne žardinijere mogu da se postavljaju van zone zaštite, na predlog pravnog ili fizičkog lica, u skladu sa uslovima koje utvrdi Glavni arhitekta.
Ukrasne žardinijere iz stava 2. ovog člana, postavlja Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Zavod za izgradnju Grada), a lice iz stava 2. ovog člana dužno je da ih održava u urednom stanju i neguje biljne zasade u njima.
Stubove, kugle, ograde i druge vrste zapreka na javnim površinama postavlja javno preduzeće u čijoj je nadležnosti njihovo održavanje.
Drugi urbani mobilijar, utvrđen aktima donetim u skladu sa ovom odlukom, postavlja se i održava na način utvrđen u tim aktima.
Rešenje kojim se odobrava privremeno postavljanje objekta, odnosno uređaja na javnoj površini (u daljem tekstu: odobrenje), donosi Gradska uprava za komunalne poslove (u daljem tekstu: Gradska uprava), uz prethodnu saglasnost Komisije za zauzeće javnih površina (u daljem tekstu: Komisija).
Izuzetno od stava 1. ovog člana, na predlog Gradonačelnika odobrenje se može izdati bez prethodne saglasnosti Komisije.
Odobrenje za privremeno postavljanje reklamnih oznaka izdaje Zavod za izgradnju Grada, uz prethodnu saglasnost Komisije.
Odobrenje za privremeno postavljanje objekta, odnosno uređaja na javnoj površini koja je, po posebnim propisima i drugim aktima, poverena na upravljanje, održavanje i korišćenje javnom preduzeću ili drugom pravnom licu, izdaje to javno preduzeće ili drugo pravno lice, u skladu sa ovom odlukom i aktima donetim na osnovu ove odluke, uz prethodnu saglasnost Komisije.
Komisiju obrazuje i imenuje Gradonačelnik.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, četiri člana i njihove zamenike.
Administrativne i stručne poslove za potrebe Komisije obavlja Gradska uprava.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da uz zahtev priloži:
1. dokaz o osnivanju radnje za obavljanje odgovarajuće delatnosti, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u Registar privrednih subjekata,
2. tehnički crtež, odnosno skicu sa merama koje definišu položaj objekta, odnosno uređaja na javnoj površini,
3. dokaz o uplati lokalne komunalne takse, ako je imao odobrenje za zauzeće javne površine u prethodnom periodu, i
4. druge dokaze, u zavisnosti od posebnih uslova utvrđenih ovom odlukom za postavljanje objekta, odnosno uređaja na javnoj površini.
Odobrenje se izdaje najduže za period od jedne godine, ako ovom odlukom nije drugačije propisano.
Odobrenje prestaje da važi pre isteka perioda za koji je izdato, ako imalac odobrenja:
1. ne plati lokalnu komunalnu taksu u roku od 15 dana od dana nastanka obaveze,
2. ne postavi objekat, odnosno uređaj, u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju, i
3. koristi objekat, odnosno uređaj za delatnost koja nije utvrđena u odobrenju.
Odobrenje prestaje da važi pre isteka perioda za koji je izdato i kada se zemljište privodi nameni ili se izvode drugi radovi na javnoj površini.
Gradska uprava pokreće postupak po službenoj dužnosti u slučaju iz stava 2. tačka 1. ovog člana.
U slučajevima iz stava 2. tač. 2. i 3. ovog člana, Gradska uprava pokreće postupak na osnovu predloga Gradske uprave za inspekcijske poslove, a u slučaju iz stava 3. ovog člana, na predlog Zavoda za izgradnju Grada.
Rešenje o prestanku važenja odobrenja u slučajevima iz st. 2. i 3. ovog člana, Gradska uprava donosi uz prethodnu saglasnost Komisije.
Protiv rešenja iz stava 6. ovog člana, može se podneti žalba Gradskom veću Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
Za vreme održavanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad (Novosadski maraton, festivali i sl.), objekti i uređaji, postavljeni na javnoj površini u skladu sa odobrenjem, mogu se privremeno ukloniti za vreme trajanja manifestacije.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, rešenje o privremenom uklanjanju objekata i uređaja sa javne površine donosi Gradska uprava.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana, može se podneti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
Žalba iz stava 3. ovog člana, ne odlaže izvršenje rešenja.
Kiosk je montažno-demontažni objekat na lokaciji površine do 25 m2, a baraka manji montažni objekat na lokaciji površine veće od 25 m2, koji služe za obavljanje odgovarajuće delatnosti utvrđene Elaboratom.
Lokacija se daje na osnovu raspisanog i sprovedenog konkursa za dodelu lokacija (u daljem tekstu: konkurs).
Konkurs sprovodi komisija koju obrazuje i imenuje Gradonačelnik (u daljem tekstu: Komisija za sprovođenje konkursa).
Lokacija se daje najduže do pet godina.
Odluku o raspisivanju konkursa donosi Komisija.
Odluka iz stava 4. ovog člana sadrži:
1. lokaciju za kiosk, odnosno baraku, tip, površinu i namenu kioska, odnosno barake,
2. vreme na koje se daje lokacija,
3. rok i način podnošenja prijave na konkurs,
4. početni iznos rente za sticanje prava na dodelu lokacije (u daljem tekstu: početni iznos rente),
5. visinu garantnog iznosa za učešće na konkursu,
6. podatke o dokumentaciji koja se prilaže uz prijavu na konkurs,
7. kriterijume za izbor najpovoljnije ponude,
8. mesto i vreme otvaranja ponuda,
9. rok i način objavljivanja rezultata konkursa,
10. naznaku da se ponude podnose u zatvorenim kovertama, i
11. druge uslove propisane zakonom.
Početni iznos rente iz člana 31. stav 5. tačka 4. ove odluke, utvrđuje se u godišnjem iznosu lokalne komunalne takse za odgovarajući tip, površinu i namenu kioska, odnosno barake.
Garantni iznos iz člana 31. stav 5. tačka 5. ove odluke, utvrđuje se u iznosu od 10% od početnog iznosa rente.
Pravo učešća na konkursu imaju sva pravna i fizička lica.
Lica iz stava 1. ovog člana, imaju pravo da konkurišu za dodelu najviše do jedne četvrtine lokacija za koje je raspisan konkurs.
Rok za podnošenje prijave za učešće na konkursu je 15 dana od dana njegovog objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Neblagovremene i nepotpune prijave, kao i prijave koje nisu u skladu sa stavom 2. ovog člana, neće se razmatrati.
Komisija za sprovođenje konkursa utvrđuje rang-listu na osnovu kriterijuma za izbor najpovoljnije ponude.
Kriterijumi iz stava 1. ovog člana su:
1. ponuđeni iznos rente,
2. dužina obavljanja delatnosti koja je predviđena konkursom, i
3. broj zaposlenih kod učesnika konkursa.
Komisija za sprovođenje konkursa donosi odluku o dodeli lokacije na osnovu rang-liste iz stava 1. ovog člana, u roku od sedam dana od dana isteka roka iz člana 33. stav 3. ove odluke.
Odluka Komisije za sprovođenje konkursa dostavlja se svim učesnicima konkursa.
Učesnik konkursa ima pravo da Gradskom veću uloži prigovor na odluku Komisije iz stava 1. ovog člana, u roku od osam dana od dana dostavljanja odluke.
Učesnik na konkursu kome je dodeljena lokacija dužan je da ponuđeni iznos rente uplati u roku od osam dana od dana pravosnažnosti odluke Komisije za sprovođenje konkursa, u suprotnom se donosi odluka o dodeli lokacije učesniku konkursa koji je sledeći na rang-listi utvrđenoj u skladu sa članom 34. st. 1. i 2. ove odluke.
Uplaćeni iznos rente ne uračunava se u iznos lokalne komunalne takse koju učesnik na konkursu plaća kao imalac odobrenja za korišćenje lokacije, u skladu sa odlukom kojom se uređuju lokalne komunalne takse.
Učesniku konkursa kome je dodeljena lokacija, uplaćeni garantni iznos za učešće na konkursu uračunava se u iznosu rente.
Učesniku konkursa kome nije dodeljena lokacija, vraća se garantni iznos za učešće na konkursu, u roku od tri dana od dana pravosnažnosti odluke Komisije za sprovođenje konkursa.
Učesniku konkursa koji odustane od korišćenja dodeljene lokacije, garantni iznos za učešće na konkursu se ne vraća.
Gradska uprava donosi rešenje o korišćenju lokacije učesniku konkursa na osnovu odluke Komisije za sprovođenje konkursa i dokaza o uplati ponuđenog iznosa rente.
Na rešenje iz stava 1. ovog člana, može se uložiti žalba Gradskom veću.
Rešenje iz stava 1. ovog člana, prestaje da važi ako učesnik konkursa u roku od 60 dana od pravosnažnosti rešenja ne postavi kiosk, odnosno baraku, ili ako ne počne da obavlja delatnost.
Gradska uprava je dužna da svake godine imaocu odobrenja za korišćenje lokacije izda rešenje kojim se utvrđuje iznos lokalne komunalne takse za tu godinu.
Na zahtev zainteresovanog lica, kiosk, odnosno baraka mogu se postaviti u naseljenom mestu van područja Novog Sada, na osnovu pojedinačno izrađenih urbanističkih uslova, uz mišljenje mesne zajednice i prethodnu saglasnost Gradonačelnika.
Po pribavljenoj saglasnosti Gradonačelnika iz stava 1. ovog člana, odobrenje za korišćenje lokacije za kiosk, odnosno baraku, izdaje se tom licu.
Imalac odobrenja iz stava 2. ovog člana, dužan je da kiosk, odnosno baraku postavi u roku od 60 dana od dana konačnosti odobrenja.
Imalac odobrenja za korišćenje lokacije može pravo korišćenja lokacije da ustupi drugom licu, kao i da promeni delatnost koju obavlja u kiosku, odnosno baraci, uz prethodnu saglasnost Komisije.
Odobrenje za ustupanje lokacije ili promenu delatnosti koja se obavlja u kiosku, odnosno baraci, u skladu sa stavom 1. ovog člana, donosi Gradska uprava.
Odobrenje za korišćenje lokacije prestaje da važi pre isteka perioda za koji je izdato, pored slučajeva iz člana 28. st. 2. i 3. ove odluke, ako imalac odobrenja prestane da obavlja delatnost u kiosku, odnosno baraci duže od 60 dana.
Nakon pravosnažnosti rešenja o prestanku važenja odobrenja za korišćenje lokacije u slučajevima iz člana 28. stav 2. ove odluke, kao i u slučaju kada imalac odobrenja prestane da obavlja delatnost u kiosku, odnosno baraci, duže od 60 dana, ta lokacija se daje na korišćenje na osnovu konkursa.
2. Prevozna sredstva rekonstruisana u montažne objekte
Prevozna sredstva rekonstruisana u montažne objekte prilagođene za obavljanje odgovarajuće komercijalne delatnosti (tramvaji, vagoni, autobusi, brodovi i sl.) postavljaju se na javnoj površini u skladu sa odobrenjem.
Letnja bašta je objekat namenjen ugostiteljskoj delatnosti koji se postavlja na javnoj površini ispred objekta ili prostorije u kojoj se obavlja isključivo ugostiteljska delatnost.
Letnja bašta ne može da se postavi ispred kioska, odnosno barake. Izuzetno od stava 2. ovog člana, dozvoljeno je postavljanje letnje bašte ispred kioska, odnosno barake na javnoj plaži, što se reguliše aktom preduzeća kome je povereno upravljanje i održavanje javnih plaža.
Letnju baštu čine stolovi, stolice, suncobrani i odgovarajući lako pokretljivi montažno-demontažni elementi.
Elementi letnje bašte iz stava 1. ovog člana, uračunavaju se u ukupnu površinu koju zauzima letnja bašta.
U okviru i oko letnje bašte postavljanje ograda, formiranje podijuma ili platoa, odnosno denivelisanje javne površine na kojoj se postavlja letnja bašta, dozvoljeno je u skladu sa uslovima propisanim Pravilnikom.
U letnjoj bašti nije dozvoljeno postavljanje roštilja, ražnja, šank-pulta, fontane, muzičkog uređaja, niti je dozvoljeno izvođenje muzike uživo.
U postupku pokrenutom po zahtevu za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte na saobraćajnoj površini, Gradska uprava po službenoj dužnosti pribavlja mišljenje Gradske uprave za saobraćaj i puteve, o ispunjenosti uslova utvrđenih Pravilnikom, a ako se letnja bašta postavlja na javnoj zelenoj površini koja je u programu održavanja zelenila, pribavlja se mišljenje Javnog komunalnog preduzeća "Gradsko zelenilo" Novi Sad (u daljem tekstu: JKP "Gradsko zelenilo").
4. Slobodnostojeća i zidna vitrina
Slobodnostojeća i zidna vitrina su objekti koji se postavljaju radi izlaganja i reklamiranja robe van poslovnog prostora, u skladu sa Pravilnikom.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje slobodnostojeće i zidne vitrine, dužan je da uz zahtev priloži dokaz o vlasništvu ili pravu korišćenja poslovnog objekta, odnosno prostora koji se nalazi u neposrednoj blizini javne površine na kojoj se postavlja vitrina.
Ukoliko ima više podnosilaca zahteva, prednost ima podnosilac zahteva čiji poslovni objekat nema ulični izlog.
Pokretna tezga je montažna konstrukcija koja može da zauzima najviše 2 m2 javne površine, a namenjena je za izlaganje i prodaju robe:
1. suvenira, knjiga, časopisa i drugih publikacija, kaseta, CD-a i naočara, cveća ispred groblja, industrijskog sladoleda i kremova, "hot dog"-a, kokica i kestenja,
2. cveća, čestitki i drugih ukrasnih predmeta povodom obeležavanja državnih, verskih i drugih praznika:
- božićnih i novogodišnjih praznika, u periodu od 15. decembra tekuće godine do 15. januara naredne godine, i
- 8. marta, u periodu od 1. do 10. marta tekuće godine,
3. slatkiša, balona i sl., za vreme održavanja Zmajevih dečjih igara,
4. osvežavajućih napitaka, prehrane u originalnom pakovanju, suvenira, i ukrasnih predmeta, za vreme trajanja "EXIT" festivala,
5. proizvoda starih i umetničkih zanata, domaće radinosti, cveća i suvenira povodom održavanja "pijace lepih stvari",
6. odabranih suvenira i odgovarajućih publikacija iz oblasti turizma na prostoru turističkog pristana na obali reke Dunav u Novom Sadu, i
7. drugih proizvoda za vreme održavanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad.
Postavljanje pokretne tezge za izlaganje i prodaju cveća ispred groblja daje se na osnovu sprovedenog konkursa, shodno primenom čl. 31. do 39. ove odluke.
Izgled pokretne tezge utvrđuje se Elaboratom urbane opreme.
Na pokretnoj tezgi nije dozvoljeno postavljanje muzičkog uređaja.
Izložbeni pult je montažna konstrukcija koja zauzima najviše 2 m2 javne površine, i postavlja se uz poslovni objekat radi izlaganja robe koja se u objektu prodaje.
Tenda je slobodnostojeća konstrukcija sa odgovarajućim zastorom sa namenom za zaštitu od sunca.
Tenda se može postaviti samo u okviru letnje bašte.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje tende dužan je da priloži urbanističke uslove za postavljanje tende.
Urbanistički uslovi iz stava 1. ovog člana, sadrže dimenziju, konstrukciju, oblik i boju tende.
Druge vrste slobodnostojećih nadstrešnica ne mogu da se postavljaju na javnim površinama kao samostalni objekti.
8. Aparat za kokice, kestenje i kukuruz
Aparat za kokice, kestenje i kukuruz može da se postavi na javnoj površini, pod uslovom da zauzima najviše 2 m2.
Odobrenje za korišćenje lokacije u zoni zaštite za privremeno postavljanje aparata za kokice, kestenje i kukuruz, daje se na osnovu sprovedenog konkursa, shodno primenom čl. 31. do 39. ove odluke.
Rashladni uređaj za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova može da se postavi na javnoj površini pod uslovom da zauzima najviše 2 m2.
Ispred poslovnog objekta mogu da se postave najviše tri rashladna uređaja.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, prodaja industrijskog sladoleda i kremova u zoni zaštite može da se obavlja putem pokretnih kolica.
Izgled pokretnih kolica iz stava 3. ovog člana, utvrđuje se Elaboratom urbane opreme.
Prilikom izdavanja odobrenja za privremeno postavljanje rashladnog uređaja, prednost ima podnosilac zahteva koji ima poslovnu prostoriju u neposrednoj blizini javne površine gde se postavlja uređaj (poslastičarnicu, mlečni restoran i sl.).
10. Objekti za izvođenje zabavnih programa
Objekti za izvođenje zabavnih programa su cirkus, zabavni park, aparati i uređaji za zabavu i slično.
Objekti iz stava 1. ovog člana, mogu da se postave na javnoj zelenoj površini pod uslovom da se prethodno zaključi ugovor o obnovi te površine, sa preduzećem kome je povereno održavanje javnih zelenih površina.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje objekta za izvođenje zabavnih programa na javnoj površini na kojoj se postavlja pozornica ili drugi montažno-demontažni objekat privremenog karaktera (npr. "EXIT" i druge manifestacije), dužan je da priloži projekat konstrukcije i izveštaj o tehničkoj kontroli projekta, koji je izradilo lice ovlašćeno za projektovanje.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje cirkusa ili zabavnog parka, dužan je da odredi ukupnu površinu koju zauzima cirkus ili zabavni park, odnosno površinu koju zauzima svaki aparat za zabavu, njihov broj i vrstu.
Reklamna oznaka je bilbord, svetleća raklama, elektronski displej i drugi objekat i uređaj koji se postavlja na javnu površinu i površinu vidljivu sa javne površine, radi reklamiranja.
Reklamna oznaka, u smislu stava 1. ovog člana, je i natpis na fasadi zgrade, na posebno postavljenim stubovima ili na jarbolima.
Za oglašavanje manifestacija može da se postavi transparent između zgrada za vreme održavanja manifestacija.
Lokacije za privremeno postavljanje bilborda daju se na osnovu sprovedenog konkursa, shodnom primenom čl. 31. do 39. ove odluke.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje drugih reklamnih oznaka, dužan je da priloži:
1. nacrt javne površine sa tehničkim opisom i dizajnom reklamne oznake, i
2. urbanističke uslove, statički proračun sigurnosti i proračun i šemu instalacija, ako zahtev podnosi za postavljanje svetleće reklamne oznake.
Zavod za izgradnju Grada pribavlja, po službenoj dužnosti mišljenje Gradske uprave za saobraćaj i puteve, o ispunjenosti uslova utvrđenih Pravilnikom iz člana 12. stav 1. tačka 4. ove odluke.
12. Ograda gradilišta, gradilišna skela i deponovani građevinski materijal
Postavljanje ograda gradilišta i gradilišnih skela i deponovanje građevinskog materijala na javnim površinama radi izvođenja građevinskih radova na objektima, dozvoljeno je u skladu sa usvojenim planom gradilišta i planiranom dinamikom radova.
Izvođač radova je dužan da deponovani građevinski materijal zaštiti od rasturanja odgovarajućom ogradom, a da nakon završetka radova javnu površinu dovede u prvobitno stanje, odnosno stanje predviđeno planskom dokumentacijom.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za deponovanje građevinskog materijala radi izvođenja građevinskih radova, dužan je da uz zahtev priloži:
1. odobrenje za izgradnju, odnosno potvrdu o prijavi početka radova, ako se radi o izgradnji ili rekonstrukciji objekta,
2. plan gradilišta ili šemu organizacije za veća gradilišta ili skicu zauzeća za deponovanje građevinskog materijala,
3. rešenje o izmeni režima saobraćaja, koje donosi Gradska uprava za saobraćaj i puteve, i
4. saglasnost JKP "Gradsko zelenilo", ukoliko se zauzima javna zelena površina.
Na javnoj površini u pešačkoj zoni nije dozvoljeno pravljenje maltera i mešanje betona, i izvođenje drugih radova koji mogu da prouzrokuju oštećenje javne površine.
Odobrenje se može izdati za privremeno postavljanje i drugih objekata i uređaja koji nisu navedeni u ovoj odluci, kao i objekata i uređaja koji ne ispunjavaju uslove utvrđene opštim aktima donetim u skladu sa ovom odlukom, na predlog Gradonačelnika.
Roba, ogrev i drugi predmeti ne mogu da se postavljaju na javnim površinama, osim u slučaju utovara ili istovara, koji ne može da traje duže od 24 sata.
14. Uređenje, korišćenje, održavanje i zaštita javnih površina
O uređenju, održavanju i zaštiti javnih površina i urbanoj opremi, staraju se pravna i fizička lica čija je to dužnost na osnovu ove odluke i drugih akata donetih u skladu sa ovom odlukom.
Radi obezbeđivanja opšteg i komunalnog uređenja Grada, prilikom korišćenja javnih površina nije dozvoljeno:
1. prljanje i oštećenje javne površine, kao i urbane opreme koja se postavlja na javnim površinama,
2. ostavljanje stvari, drugih predmeta i otpada na javnim površinama,
3. pisanje grafita, crtanje ili na drugi način oštećenje ili uništavanje javne površine ili urbane opreme,
4. neovlašćeno postavljanje, uklanjanje ili premeštanje urbane opreme,
5. sprečavanje postavljanja urbane opreme za koju postoji odobrenje ili drugi akt donet u skladu sa ovom odlukom, i
6. korišćenje javne površine i urbane opreme suprotno nameni koju imaju, bez odobrenja ili koje nije u skladu sa izdatim odobrenjem.
15. Uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada
Pod uređenjem spoljnih delova zgrada podrazumeva se izvođenje radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju.
Vlasnici i korisnici zgrada dužni su da redovnim održavanjem obezbede uredan izgled spoljnih delova zgrada.
Kada spoljni delovi zgrada nisu uredni i u funkcionalnom stanju, dovođenje u uredno i funkcionalno stanje se obavlja odmah.
Pod urednim i funkcionalnim stanjem spoljnih delova zgrada podrazumeva se da su uredno omalterisani, okrečeni, obojeni, da nisu oštećeni, zaprljani ni ispisani grafitima, odnosno da na drugi način svojim izgledom ne narušavaju opšti estetski izgled Grada.
Na spoljnim delovima zgrada i drugih objekata u javnoj upotrebi, mogu da se naslikaju murali, uz saglasnost Komisije, a na predlog Gradske uprave za kulturu.
Murali, u smislu ove odluke, su umetnička dela isključivo estetske nekomercijalne sadržine koji se slikaju na spoljnim delovima zgrada ili drugog objekta u javnoj upotrebi, u cilju stvaranja i razvoja kulturnog ambijenta i estetskog izgleda Grada.
Vlasnik, zakupac ili drugi korisnik poslovnog prostora u zgradama dužan je da postavi poslovno ime na za to predviđeno mesto, a ako takav prostor nije predviđen, poslovno ime se postavlja u skladu sa uslovima utvrđenim Elaboratom iz člana 81. stav 1. ove odluke.
Za poslovne prostore u zgradama koje se nalaze u zonama zaštite, uslove i način postavljanja poslovnog imena propisuje Zavod.
Vlasnik, zakupac ili drugi korisnik poslovnog prostora u zgradi, dužan je da obezbedi uredan izgled spoljnih delova zgrade i po prestanku obavljanja delatnosti u poslovnom prostoru.
Lice iz stava 1. ovog člana, dužno je da ukloni sva obaveštenja, reklamne i druge oznake koje su upućivale na obavljanje delatnosti u tom prostoru.
Pasaži u zoni zaštite su prolazi i površine namenjene javnoj komunikaciji radi pristupa poslovnim i drugim objektima.
Uslovi za uređenje pasaža iz stava 1. ovog člana, utvrđuju se posebnim elaboratom koji donosi Zavod u saradnji sa Glavnim arhitektom.
Klima-uređaji mogu da se postavljaju na spoljnim delovima zgrada, na mestu koje je za to određeno projektom izgradnje ili rekonstrukcije objekta.
Ako mesta za postavljanje klima-uređaja nisu određena projektom iz stava 1. ovog člana, klima-uređaji se mogu postavljati na mestima koja nisu vidljiva sa javnih površina (dvorišne fasade, zaklonjeni delovi lođa i balkoni ili terase i sl.).
Ukoliko iz tehničko-tehnoloških razloga nije moguće postaviti klima-uređaje na način iz st. 1. i 2. ovog člana, oni će se postaviti na osnovu uslova koje izdaje Zavod za urbanizam.
Pri postavljanju klima-uređaja obavezno je da se obezbedi oticanje kondenzovane vode na način koji onemogućava njeno razlivanje na druge površine.
Zavod izdaje uslove i mere tehničke zaštite za izvođenje radova iz člana 74. ove odluke, kada se ovi radovi izvode na spoljnim delovima zgrade koja je:
1. proglašena za nepokretno kulturno dobro,
2. u zaštićenoj okolini nepokretnog kulturnog dobra, i
3. u zoni zaštite.
Perda je montažna konstrukcija sa odgovarajućim zastorom, koja se postavlja na fasadi zgrade iznad zidnog otvora, radi zaštite od sunca.
Oblik perde mora da prati oblik zidnog otvora iznad kojeg se postavlja.
Izgled perde određuje se Pravilnikom.
Pravno ili fizičko lice koje postavlja perdu dužno je da pribavi urbanističke uslove za postavljanje perde, koji sadrže dimenziju, konstrukciju, oblik i boju perde.
Mreža kablovsko-distributivnog sistema po pravilu se postavlja kao podzemna instalacija.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, mreža kablovsko-distributivnog sistema može da se postavi na postojeće stubove niskonaponskih vodova, u skladu sa urbanističkim uslovima koje izdaje Zavod za urbanizam.
U slučaju izmeštanja niskonaponskih vodova sa vazdušnih na podzemne, izmešta se i mreža kablovsko-distributivnog sistema.
Postavljanje reklamne oznake na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina uređuje se pravilnikom koji donosi Gradonačelnik na predlog Zavoda za izgradnju Grada, a u zoni zaštite na predlog Zavoda.
Pravno ili fizičko lice postavlja reklamnu oznaku iz stava 1. ovog člana u skladu sa urbanističkim uslovima koje izdaje Zavod za urbanizam.
1. Komunalni objekti i uređaji
Komunalne objekte ili uređaje iz člana 9. ove odluke, postavljaju i održavaju pravna ili fizička lica kojima je povereno obavljanje određene delatnosti, odnosno u čijoj nadležnosti je postavljanje i održavanje određenih objekata ili uređaja.
Pravna i fizička lica iz stava 1. ovog člana, dužna su da komunalne objekte i uređaje održavaju u ispravnom, urednom i čistom stanju.
Oprema za javno oglašavanje postavlja se u skladu sa Rešenjem o određivanju mesta za privremeno postavljanje opreme za javno oglašavanje, čiji je sastavni deo Elaborat o privremenom postavljanju opreme za javno oglašavanje.
Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi Gradonačelnik.
Rešenjem i Elaboratom iz stava 1. ovog člana utvrđuju se naročito:
1. mesta za privremeno postavljanje opreme za javno oglašavanje,
2. vrste i izgled opreme za javno oglašavanje, i
3. način postavljanja poslovnog imena na fasadama objekata koji nisu u zonama zaštite.
Stručne poslove na pripremi akata iz stava 1. ovog člana, obavlja Zavod za urbanizam.
Izuzetno, gradska uprava može da odobri privremeno postavljanje opreme za javno oglašavanje na mestima koja nisu određena Rešenjem iz stava 1. ovog člana, kao i da odredi mesta za slobodno plakatiranje, ako postojeći objekti ne zadovoljavaju povećanu potrebu za oglašavanjem povodom kulturnih, sportskih ili drugih manifestacija, ili predizbornih kampanja.
Postavljanje i održavanje opreme za javno oglašavanje obavlja Zavod za izgradnju Grada.
Pravna i fizička lica koriste opremu za javno oglašavanje na osnovu ugovora koji zaključuju sa Zavodom za izgradnju Grada.
Za korišćenje opreme za javno oglašavanje plaća se naknada.
Kriterijume za utvrđivanje iznosa naknade iz stava 3. ovog člana, donosi Zavod za izgradnju Grada, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.
Pravna ili fizička lica iz člana 82. stav 2. ove odluke, dužna su da uklone plakat, oglas ili drugu oglasnu poruku u roku od 24 sata od isteka ugovorenog perioda javnog oglašavanja.
Ako se plakat, oglas ili druga oglasna poruka postavi suprotno odredbama ove odluke, odnosno na mestima koja nisu za to predviđena, nadležni inspektor će naložiti njihovo uklanjanje o trošku lica koje ih je postavilo.
3. Javna rasveta, osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje Grada
Javna rasveta je sistem objekata, instalacija i uređaja za osvetljavanje javnih površina i spoljnih delova zgrada i drugih objekata (u daljem tekstu: javna rasveta).
Radove na postavljanju javne rasvete i njenom održavanju obavlja pravno ili fizičko lice kome je povereno obavljanje te delatnosti.
Održavanje javne rasvete obuhvata radove na zameni svetlećih tela i drugih dotrajalih ili oštećenih elemenata, čišćenje, antikorozivnu zaštitu i pranje stubova i zaštitnih obloga svetlećih tela.
Radi isticanja silueta, spoljašnjim osvetljenjem trajno se osvetljavaju objekti i ambijentalne celine koje imaju istorijski, kulturni, arhitektonski, administrativni, privredni ili drugi značaj.
Gradonačelnik donosi rešenje kojim određuje koji se objekti i ambijentalne celine osvetljavaju, u smislu stava 1. ovog člana.
Osvetljavanje objekata i ambijentalnih celina vrši se na osnovu projekta osvetljavanja koji izrađuje Zavod za izgradnju Grada.
Povodom državnih praznika, određenih verskih praznika, značajnih kulturnih i sportskih priredbi i manifestacija (Nova godina, Božić, Uskrs, "Sterijino pozorje", "Zmajeve dečje igre" i sl.), Grad se svečano ukrašava prema posebnom projektu svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada.
Projekat iz stava 1. ovog člana izrađuje Zavod za izgradnju Grada.
Instalacije i uređaji za osvetljavanje objekata i ambijentalnih celina, kao i svečano ukrašavanje i osvetljavanje. Grada sastavni su deo sistema javne rasvete.
Instalacije i uređaji iz stava 1. ovog člana održavaju se stalno u ispravnom, urednom i čistom stanju, a uklanjaju se u roku od tri dana posle praznika, priredbe ili manifestacije povodom koje su postavljeni.
4. Uklanjanje snega i leda sa javnih površina
Uklanjanje i odnošenje snega i leda sa javnih površina obavlja se u skladu sa odredbama ove odluke i u skladu sa Programom rada zimske službe.
Program iz stava 1. ovog člana, donosi Zavod za izgradnju Grada do 15. oktobra tekuće godine, za programski period na osnovu predloga javnih i javnih komunalnih preduzeća, a u skladu sa planom tehničkog regulisanja saobraćaja za taj period.
Gradonačelnik daje saglasnost na program iz stava 2. ovog člana.
Program rada zimske službe sadrži:
1. pregled aktivnosti javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća koja učestvuju u realizaciji programa,
2. programe rada zimskih službi javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća,
3. broj i raspored dežurstva radnika koji će uklanjati sneg i led,
4. angažovanost radnika i mehanizacije na uklanjanju snega i leda po stepenu pripravnosti,
5. spisak gradskih saobraćajnica sa redom prvenstva po kome se uklanja sneg i led sa tih površina, sprečava stvaranje poledice i posipa odgovarajućim materijalom,
6. mesta za deponije za sneg, i način njihovog održavanja,
7. broj i vrstu mehaničkih i drugih sredstava, njihovu namenu i raspored korišćenja, i
8. potrebna finansijska sredstva za sprovođenje programa rada zimske službe.
Gradska uprava za saobraćaj i puteve, na osnovu plana tehničkog regulisanja saobraćaja u zimskom periodu, propisuje način odvijanja saobraćaja u zimskom periodu, a naročito određuje:
1. ulice za jednosmerni saobraćaj,
2. ulice u kojima je zabranjeno zaustavljanje i parkiranje vozila na kolovozu za vreme snežnih padavina,
3. poseban režim parkiranja vozila radi lakšeg uklanjanja i odnošenja smeća, i
4. ulice u kojima se zabranjuje saobraćaj u slučaju velikih snežnih padavina.
Javno komunalno preduzeće "Tržnica" Novi Sad, dužno je da uklanja i odnosi sneg i led sa pijačnih prostora, kao i sa prostora koji su u neposrednoj funkcionalnoj vezi sa prostorom pijace (trotoari oko pijace i prilazni putevi).
Javno komunalno preduzeće "Put" Novi Sad, dužno je da uklanja sneg i led sa kolovoza i mostova, u skladu sa Programom rada zimske službe.
Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" Novi Sad, dužno je da održava u funkcionalnom stanju slivnike i otvorene ulične kanale za vreme otapanja snega.
Javno komunalno preduzeće "Čistoća" Novi Sad, dužno je da obavlja poslove uklanjanja snega i leda u skladu sa Programom rada zimske službe.
Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Novi Sad, dužno je da uklanja sneg i led sa parkirališta na kojima se naplaćuje naknada za parkiranje.
JKP "Gradsko zelenilo" uklanja sneg i led sa autobuskih stajališta u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika.
Preduzeća koja upravljaju Železničkom stanicom i autobuskim stanicama za međugradski, prigradski i gradski saobraćaj, dužna su da čiste sneg i da ga odnose na deponiju za sneg, a u slučaju poledice da posipaju odgovarajućim materijalom površine koje predstavljaju prilazne puteve ovim objektima.
Preduzeća, ustanove, druga pravna lica i preduzetnici, dužni su da čiste sneg sa trotoara, prilaznih puteva i staza koje koriste ispred poslovnih objekata i da ih, u slučaju poledice, posipaju odgovarajućim materijalom od kolovoza do objekta u kome se poslovni prostor nalazi, kao i da uklanjaju sneg i led sa krova objekta ako predstavljaju opasnost za prolaznike i sam objekat.
Obaveze iz stava 1. ovog člana, odnose se i na skupštine stambenih zgrada, odnosno vlasnike ili zakupce stanova i porodičnih zgrada ili kuća.
Ako u prizemlju stambene zgrade postoji poslovna prostorija, obaveze iz stava 1. ovog člana, odnose se i na vlasnika, odnosno korisnika te prostorije.
Izvođač radova je odgovoran za uklanjanje snega sa trotoara i za posipanje odgovarajućim materijalom u slučaju poledice ispred objekta u izgradnji.
Korisnik neizgrađenog građevinskog zemljišta dužan je da obezbedi uklanjanje snega i u slučaju poledice posipanje trotoara odgovarajućim materijalom na delu pored tog zemljišta, koji služi za saobraćaj vozila i kretanje pešaka.
Obaveze iz st. 1, 2, 3, 4. i 5. ovog člana traju neprekidno svakog dana u zimskom periodu, u vremenu od 5,00 do 22,00 sata.
Pri uklanjanju snega i leda sa krovova zgrada prolaznici moraju da budu upozoreni, vazdušne instalacije i vodovi sačuvani od oštećenja, oluci i slivnici da se ne zatrpavaju, a sneg da se odlaže tako da ne ometa saobraćaj na kolovozu i prolaz pešaka trotoarom.
Kada nije moguće uklanjanje snega i leda sa krovova zgrada, lica iz člana 95. ove odluke, dužna su da blagovremeno postave odgovarajuće oznake upozorenja o opasnosti od obrušavanja snega i leda sa krovova.
5. Postavljanje i održavanje javnih WC-a
Javni WC je sanitarni objekat koji se postavlja na javnoj površini ili se nalazi u okviru poslovnog objekta (tržni, sportski i poslovni centri i sl.).
Javni WC može da bude trajan ili privremen.
Trajni javni WC može biti zidan ili montažni i mora da bude priključen na javni vodovod i kanalizaciju, a montažni javni WC mora biti i automatizovan.
Privremeni javni WC je montažni objekat koji se postavlja na zahtev organizatora javnih manifestacija ili drugih skupova.
Pravno ili fizičko lice kome je povereno održavanje javnih WC-a, kao i organizator javne manifestacije ili drugog skupa, dužni su da obezbede:
1. stalnu sanitarnu, tehničku i higijensku ispravnost javnih WC-a,
2. redovno održavanje i funkcionalnost javnih WC-a,
3. sanitarno-tehničko uputstvo o korišćenju, istaknuto na vidnom mestu za korisnike, i
4. stalno prisustvo radnika na održavanju higijene u radno vreme.
Gradska uprava propisuje bliže uslove održavanja, opremanja i korišćenja javnih WC-a.
Pravno ili fizičko lice kome je povereno održavanje javnih WC-a, donosi cenovnik usluga, uz saglasnost Gradonačelnika.
O održavanju javnih WC-a u poslovnim objektima namenjenim za javno korišćenje (tržni, sportski i poslovni centri i sl.), dužni su da se staraju vlasnici, odnosno zakupci tih objekata.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava.
Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke i drugih opštih i pojedinačnih akata donetih na osnovu ove odluke, obavlja Gradska uprava za inspekcijske poslove putem nadležnih inspektora.
U vršenju inspekcijskog nadzora, pored zakonskih ovlašćenja komunalni inspektor je dužan naročito da:
1. kontroliše stanje urbane opreme i način njenog održavanja i zaštite od strane pravnih i fizičkih lica kojima je to povereno,
2. kontroliše obavljanje poslova na komunalnom uređenju Grada, utvrđenih ovom odlukom:
- postavljanje i održavanje opreme za javno oglašavanje,
- uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada,
- postavljanje i održavanje sistema javne rasvete, osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje Grada,
- uklanjanje snega i leda sa javnih površina,
- postavljanje i održavanje javnih WC-a,
- korišćenje, održavanje i zaštitu javnih površina,
3. kontroliše da li je urbana oprema postavljena u skladu sa uslovima utvrđenim u odobrenju nadležnog organa,
4. pokrene prekršajni postupak u slučaju prinudnog uklanjanja objekta, uređaja i drugih predmeta sa javnih površina, odnosno u slučaju izdavanja naloga javnom i drugom preduzeću ili preduzetniku za otklanjanje posledica i nedostataka na javnim površinama, nastalih prekršajnom radnjom učinioca, i
5. preduzima druge potrebne mere za korišćenje javnih površina u skladu sa ovom odlukom i drugim aktima donetim u skladu sa ovom odlukom.
Komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži vlasniku zgrade da izvede radove na održavanju zgrade, ukoliko spoljni delovi zgrade nisu u funkcionalnom i urednom stanju, odnosno ako nisu omalterisani, okrečeni, ofarbani, ako su oštećeni i zaprljani, ispisani grafitima ili na drugi način svojim izgledom narušavaju opšti estetski izgled Grada.
Rešenje iz stava 1. ovog člana, sadrži opis radova koji treba da se izvedu na održavanju spoljnih delova zgrade, rok u kome je vlasnik zgrade dužan da izvede radove, odnosno da zaključi ugovor o izvođenju nadležnih radova.
Rok za zaključenje ugovora za izvođenje radova ne može da bude duži od 30 dana od dana prijema rešenja, a rok za završetak radova odrediće se zavisno od obima i složenosti radova koje je potrebno izvesti, a ne može da bude duži od 60 dana od dana zaključenja ugovora.
Izuzetno, na predlog vlasnika zgrade, komunalni inspektor može da odobri produženje roka za izvođenje radova za najduže 30 dana, ako oceni da je to opravdano zbog obima i složenosti radova.
U periodu od 1. novembra tekuće do 1. marta naredne godine, komunalni inspektor može da odredi da rok za završetak naloženih radova počne da teče od 1. marta.
Rešenje o izvođenju radova dostavlja se vlasniku, a za zgrade kolektivnog stanovanja, skupštini zgrade.
Rešenje iz stava 1. ovog člana, koje je doneto za izvođenje radova na spoljnim delovima zgrade u zoni zaštite, inspektor je dužan da dostavi i Zavodu.
U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naredi uklanjanje objekta, odnosno uređaja koji je postavljen na javnoj površini bez odobrenja, ako se ne koristi u skladu sa odobrenjem, ili ako imalac odobrenja ne plati lokalnu komunalnu taksu, pod pretnjom prekršajnog gonjenja.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, kada se vlasnik, odnosno korisnik ne nalazi na licu mesta, inspektor će, bez saslušanja, doneti rešenje kojim nalaže da se objekat, odnosno uređaj i drugi predmeti i instalacije, uklone u određenom roku koji se može odrediti i na sate, pod pretnjom prinudnog izvršenja.
Rešenje iz stava 2. ovog člana, nalepljuje se na objekat, odnosno uređaj, uz naznačenje dana i sata kada je nalepljeno, čime se smatra da je dostavljanje izvršeno, a kasnije oštećenje, uništenje ili uklanjanje ovog rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.
Žalba protiv rešenja iz st. 1. i 3. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.
Kada korisnik, odnosno vlasnik ne postupi po nalogu iz stava 3. ovog člana, komunalni inspektor će u skladu sa donetim zaključkom o dozvoli izvršenja, sprovesti prinudno izvršenje.
Smeštaj i čuvanje prinudno uklonjenih objekata, uređaja, instalacija i drugih predmeta obezbeđuje Služba za zajedničke poslove.
Preuzimanje objekata, uređaja, instalacija i drugih predmeta uklonjenih sa javne površine vrši se o trošku vlasnika, odnosno korisnika.
Ako vlasnik, odnosno korisnik ne preuzme prinudno uklonjen objekat, uređaj, instalacije i druge predmete u roku od 60 dana od dana prinudnog uklanjanja, Služba za zajedničke poslove će ga prodati na javnoj licitaciji, a sredstva ostvarena od takve prodaje koriste se za podmirenje troškova uklanjanja i čuvanja, a ukoliko nisu dovoljna, razlika se naplaćuje od vlasnika, odnosno korisnika po postupku propisanom za prinudnu naplatu javnih prihoda.
Kada vlasnik, odnosno korisnik ne preuzme lako kvarljivu robu zatečenu na ili u objektu, odnosno uređaju koji je prinudno uklonjen u roku utvrđenom u rešenju komunalnog inspektora, Služba za zajedničke poslove će ih predati preduzeću registrovanom za njihov promet, a na osnovu zaključenog ugovora.
Ugovor iz stava 2. ovog člana, zaključuje Služba za zajedničke poslove.
Cenovnik za utvrđivanje troškova prinudnog uklanjanja i čuvanja objekata, uređaja, instalacija i drugih predmeta, donosi Gradonačelnik.
Gradska uprava za inspekcijske poslove ne snosi odgovornost za oštećenje robe i drugih predmeta koji se nalaze na ili u objektu, odnosno uređaju koji se uklanja, kao ni rizik od njihove eventualne propasti.
Novčanom kaznom od 5.000,00 dinara do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ako:
1. ne postavi klupe u skladu sa programom nadležnog javnog preduzeća, kao i ako ih ne održava u ispravnom i urednom stanju (član 20.),
2. postavi poštanske sandučiće ili javnu telefonsku govornicu suprotno članu 21. ove odluke, kao i ako ih ne održava u ispravnom i urednom stanju,
3. se ne stara o održavanju stubova, kugli, ograda i drugih vrsta zapreka na javnim površinama (član 23),
4. ne održava opremu za javno oglašavanje (član 82. stav 1.),
5. po nalogu nadležnog inspektora ne ukloni oglasnu opremu ili oglasnu poruku postavljenu suprotno odredbama ove odluke, odnosno na mestima koja nisu za to predviđena (član 84.),
6. ne izvrši obaveze propisane u čl. 93. i 94. ove odluke, i
7. ne čisti sneg sa trotoara, prilaznih puteva i staza ispred poslovnih objekata, na način propisan u članu 95. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara odgovorno lice.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. javne časovnike ne održava u ispravnom i urednom stanju (član 19. stav 2.),
2. ne održava ukrasne žardinijere u urednom stanju i ne neguje biljne zasade u njima (član 22. stav 3.),
3. ne ukloni objekte i uređaje postavljene na javnoj površini za vreme trajanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad (član 29. stav 1.),
4. ne postavi kiosk, odnosno baraku u naseljenom mestu van područja Novog Sada u skladu sa uslovima iz člana 40. ove odluke,
5. ne postavi prevozno sredstvo rekonstruisano u montažni objekat, u skladu sa odobrenjem (član 43.),
6. postavi letnju baštu suprotno članu 44. ove odluke,
7. u okviru i oko letnje bašte postavi ogradu, formira podijum ili plato, odnosno deniveliše javnu površinu na kojoj se postavlja letnja bašta, suprotno uslovima utvrđenim u Pravilniku (član 45. stav 3.),
8. u letnjoj bašti postavi roštilj, ražanj, šank-pult, fontanu, muzički uređaj, kao i ako se u letnjoj bašti izvodi muzika uživo (član 45. stav 4.),
9. postavi slobodnostojeću i zidnu vitrinu suprotno uslovima utvrđenim u Pravilniku (član 47.),
10. pokretnu tezgu ne postavi u skladu sa uslovima iz člana 49. ove odluke,
11. postavi izložbeni pult suprotno članu 50. ove odluke,
12. ne postavi tendu u skladu sa čl. 51. i 52. ove odluke,
13. postavi drugu vrstu slobodnostojećih nadstrešnica na javnu površinu kao samostalni objekat (član 53.),
14. postavi objekte za izvođenje zabavnih programa suprotno uslovima iz člana 59. ove odluke,
15. postavi rashladni uređaj za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova suprotno uslovima iz člana 56. ove odluke,
16. postavi bilbord i drugu reklamnu oznaku suprotno članu 61. ove odluke,
17. postavi ogradu gradilišta, gradilišnu skelu i deponuje građevinski materijal na javnim površinama, suprotno članu 62. ove odluke,
18. deponovani građevinski materijal ne obezbedi od rasturanja i rasipanja po javnoj površini i nakon završetka radova ne dovede javnu površinu u prvobitno stanje, odnosno stanje predviđeno planskom dokumentacijom (član 62. stav 2.),
19. izvodi građevinske radove u pešačkoj zoni, koji mogu prouzrokovati oštećenje javne površine (član 64.),
20. robu, ogrev i druge predmete ostavi na javnoj površini duže od 24 sata (član 66.),
21. se ne stara o uređenju, održavanju i zaštiti javne površine i urbane opreme (član 67.),
22. postupi suprotno odredbi člana 68. ove odluke, u pogledu korišćenja javnih površina,
23. na spoljnim delovima zgrada i drugih objekata u javnoj upotrebi naslika murale suprotno članu 70. ove odluke,
24. postavi poslovno ime suprotno članu 71. ove odluke,
25. ne obezbedi uredan izgled spoljnih delova zgrade po prestanku obavljanja delatnosti u poslovnom prostoru i ukloni sva obaveštenja, reklamne i druge oznake u tom prostoru (član 72.),
26. uredi pasaž u zoni zaštite suprotno uslovima utvrđenim posebnim elaboratom Zavoda (član 73.),
27. ne postavi klima-uređaje u skladu sa čl. 74. i 75. ove odluke,
28. postavi perdu suprotno uslovima iz čl. 76. i 77. ove odluke,
29. ne postavi mrežu kablovsko-distributivnog sistema, u skladu sa članom 78. ove odluke,
30. postavi reklamne oznake na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javne površine, suprotno članu 79. ove odluke,
31. ne održava komunalne objekte i uređaje u ispravnom, urednom i čistom stanju (član 80.),
32. opremu za javno oglašavanje postavi suprotno članu 81. stav 1. ove odluke,
33. koristi opremu za javno oglašavanje bez prethodno zaključenog ugovora sa preduzećem koje postavlja i održava opremu za javno oglašavanje (član 82. stav 2.),
34. ne postupi u skladu sa čl. 83 i 84. ove odluke,
35. ne održava javnu rasvetu u skladu sa članom 86. ove odluke,
36. se objekti i ambijentalne celine osvetljavaju suprotno uslovima iz projekta osvetljavanja (član 87. st. 2. i 3.),
37. svečano ukrašavanje Grada nije u skladu sa posebnim projektom svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada (član 88.),
38. ne održava instalacije i uređaje za osvetljavanje ambijentalnih celina, svečano ukrašavanje i osvetljavanje Grada u ispravnom, urednom i čistom stanju i ne ukloni ih u roku od tri dana posle praznika, priredbe ili manifestacije povodom koje su postavljeni (član 89.),
39. ne uklanja sneg i led prema Programu zimske službe (član 90. stav 1.),
40. ne uklanja sneg sa trotoara, prilaznih puteva i staza na način propisan u članu 95. ove odluke,
41. ne postupi u skladu sa članom 96. ove odluke, pri uklanjanju snega i leda sa krova zgrade,
42. ako ne postupi u skladu sa članom 97. stav 3. ove odluke, i
43. ne obezbedi uslove za postavljanje i održavanje javnih WC-a, kao i uslove za opremanje i korišćenje koje propisuje Gradska uprava (čl. 98. i 100.).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se odgovorno lice i fizičko lice novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1. postavi muzički uređaj na pokretnoj tezgi ili u njenoj neposrednoj blizini (član 49. stav 4.),
2. postavi aparat za kokice, kestenje i kukuruz na javnoj površini, suprotno članu 54. ove odluke,
3. postavi objekte za izvođenje zabavnih programa na zelenoj površini, bez prethodno zaključenog ugovora o obnovi te površine sa preduzećem kojem je povereno održavanje javne zelene površine (član 58. stav 2.), i
4. ne obezbedi uredan izgled i funkcionalno stanje spoljnih delova zgrade u skladu sa članom 69. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara.
Za prekršaje propisane ovom odlukom, nadležni inspektor može na licu mesta da naplati fizičkom licu i odgovornom licu, novčanu kaznu u iznosu od 5.000,00 dinara, a pravnom licu i preduzetniku, u iznosu od 20.000,00 dinara.
Akte iz člana 12. stav 2, člana 79. stav 1, člana 81. stav 2. i člana 99. ove odluke Gradonačelnik će doneti u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Do donošenja akata iz stava 1. ovog člana, primenjuju se akti doneti u skladu sa odredbama odluke koja prestaje da važi stupanjem na snagu ove odluke.
Postupci za izdavanje odobrenja u kojima nije doneto prvostepeno rešenje, okončaće se po odredbama ove odluke.
Imaoci odobrenja za privremeno postavljanje objekata i uređaja, koja su doneta u skladu sa odredbama odluke koja prestaje da važi stupanjem na snagu ove odluke, dužni su da usklade objekte i uređaje sa odredbama ove odluke i drugim aktima donetim na osnovu ove odluke u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, odnosno 60 dana od dana stupanja na snagu opšteg akta donetog u skladu sa ovom odlukom.
Vlasnik odnosno korisnik objekta koji se nalazi u zoni zaštite i ima postavljenu perdu, dužan je da uskladi izgled i oblik perde sa uslovima propisanim u Elaboratu urbane opreme, u roku od 90 dana od dana njegovog donošenja.
Vlasnici, zakupci ili drugi korisnici poslovnog prostora u zgradama, uskladiće postavljanje poslovnog imena sa odredbama ove odluke u roku od godinu dana od dana donošenja akta iz člana 81. stav 1. ove odluke.
Vlasnici i korisnici poslovnih i drugih prostora u pasažu u zoni zaštite dužni su da u roku od šest meseci od donošenja Elaborata iz člana 73. stav 2. ove odluke, postupe u skladu sa utvrđenim uslovima uređenja pasaža.
Pravna i fizička lica, koja su postavila reklamne oznake na fasadama, krovovima ili drugim površinama zgrada, vidljivim sa javne površine u zoni zaštite, dužna su da pribave urbanističke uslove iz člana 79. stav 2. ove odluke, u roku od šest meseci od donošenja Pravilnika iz člana 79. stav. 1. ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe:
1. Odluka o komunalnom redu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 6/93, 15/93, 3/94, 11/94, 10/2001), osim odredaba čl. 34. do 40. koje ostaju na snazi do donošenja posebne odluke o uređivanju uslova i načina obavljanja komunalne delatnosti deratizacije i dezinsekcije,
2. Odluka o privremenom postavljanju montažnih i drugih objekata na javnim površinama ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 23/2005), i
3. Odluka o postupku i načinu održavanja spoljnih delova zgrada na teritoriji Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 22/2002), kao i akti doneti na osnovu te odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".