ODLUKA
O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2006. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 53/2005 i 22/2006)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2006. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br.

Izvori prihoda

u dinarima

%
udeo

1.

2.

3.

4.

A.

Deo sredstava iz budžeta Grada za 2006. godinu od davanja u zakup objekata u državnoj svojini

400.000.000,00

50,1

B.

Sredstva iz dodatnih prihoda budžeta Grada za 2006. godinu

14.000.000,00

1,8

 

Sredstva iz budžeta svega: (A+B)

414.000.000,00

51,9

V.

Prihodi iz dodatne aktivnosti budžet. korisnika

   
 

1.

Prihodi po osnovu ugovora o zajedničkoj izgradnji i ugovora o udruživanju sredstava za zajedničku izgradnju za stambeno-poslovne i garažne jedinice.

360.000.000,00

45,1

2.

Prihodi za zajedničke troškove koji se refundiraju od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Zmaj Jovina 4, Železnička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj-Laze Kostića 119 i Petrovaradinskoj tvrđavi

19.500.000,00

2,5

 

Svega: (V)

379.500.000,00

47,6

 

Svega: (A+B+V)

793.500.000,00

99,5

G.

Preneta neutrošena sredstva iz ranijih godina

 

 

 

1.

Stambena sredstva nerealizovana po godišnjem računu za 2004. godinu

3.205.529,00

0,4

2.

Ostala neutrošena sredstva iz 2005. godine za stvorene a nerealizovane obaveze

931.841,00

0,1

 

Svega: (G)

4.137.370,00

0,5

 

Ukupno prihodi: (A+B+V+G)

797.637.370,00

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima, (za programske tačke pod oznakama A, B i V):

u dinarima

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

Dinara

% udeo

1

2

3

4

A.

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

414.000.000,00

51,9

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

57.360.000,00

7,2

1.1.

Izgradnja objekta "Sigurna ženska kuća" (nastavak radova iz 2005)

2.000.000,00

0,3

1.2.

Izgradnja objekta Sportske hale "Futog" (nastavak radova iz 2005)

55.360.000,00

6,9

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

107.340.000,00

13,4

2.1.

Objekti na Petrovaradinskoj tvrđavi

785.000,00

0,1

2.2.

Objekti obrazovanja i kulture

12.005.000,00

1,5

2.3.

Objekti lokalne samouprave

29.750.000,00

3,7

2.4.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

28.800,000,00

3,6

2.5.

Poslovni objekti - poslovni prostori

16.000.000,00

2,0

2.6.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

3.000.000,00

0,4

2.7.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

3.000.000,00

0,4

2.8.

Opremanje Sigurne ženske kuće

6.000.000,00

0,7

2.9.

Rekonstrukcija Radnog centra za dnevni boravak invalida - Jevrejska 17

8.000.000,00

1,0

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

2.300.000,00

0,3

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

300.000,00

 

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju

2.000.000,00

0,3

 

 

(Svega 1+2+3)

167.000.000,00

20,9

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

247.000.000,00

31,0

4.1.

Troškovi osiguranja

5.900.000,00

0,7

4.2.

Porez na imovinu

11.500.000,00

1,4

4.3.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

500.000,00

0,1

4.4.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

103.000.000,00

12,9

4.5.

Izdaci - troškovi Javnog preduzeća

41.390.000,00

5,2

 

 

-

Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

32.390.000,00

4,1

 

 

4.5.1.

Izdaci za obezbeđenje hotela Varadin na Petrovaradinskoj tvrđavi

3.000.000,00

0,4

 

4.5.2.

Izdaci za korišćenje sportske hale u Futogu

6.000.000,00

0,8

 

4.6.

Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor

79.210.000,00

9,9

 

 

4.6.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima po Posebnom kolektivnom ugovoru za javna i javna komunalna preduzeća Grada Novog Sada (VIII/03)

72.660.000,00

9,1

 

4.6.2

Naknade za Upravni i Nadzorni odbori jubilarne nagrade

6.500.000,00

0,8

 

4.7.

Izdaci za marketing

2.500.000,00

0,3

 

4.8.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.000.000,00

0,4

 

4.8.1.

DaNS za štampanje časopisa

1.400.000,00

0,2

 

4.8.2.

Fond "Melanija Bugarinović"

1.600.000,00

0,2

B.

Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća

379.500.000,00

47,6

1.

Izgradnja objekta sportske hale "Slana bara" (I faza)

175.724.000,00

22,0

2.

Rashodi na izgradnji poslovno stambenog objekta na uglu ulica Radnička - Stražilovska

180.000.000,00

22,6

3.

Plate i dodaci zaposlenim

4.276.000,00

0,5

4.

Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Zmaj Jovina 4, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119, Petrovaradinska tvrđava

19.500.000,00

2,5

 

Svega A+B:

793.500.000,00

99,5

V.

Rashodi koji se finansiraju iz prenetih sredstava

4.137.370,00

0,5

1.

Stambena sredstva ne realizovana po godišnjem računu za 2004. godinu

3.205.529,00

0,4

2.

Ostala ne utrošena sredstva iz 2005. godine za stvorene a ne realizovane obaveze

931.841,00

0,1

 

Ukupno rashodi u (A+B+V)

797.637.370,00

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske tačke A-1.1, A-1.2, A-2.8, A-2.9, A-3.2, B-1 i B-2 ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.2.7. Programa vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava direktor je dužan da obavesti Upravni odbor na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).

Član 5

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2006. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2006. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 22/2006)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2006. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2006. godini, ovim programom precizno se definišu svi objekti odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganje i to:

 

Naziv rashoda

U dinarima

%
udeo

1

2

3

4

1.

Izgradnja poslovnih objekata

233.084.000,00

29,2

1.1.

Izgradnja objekta "Sigurna ženska kuća" (nastavak radova iz 2005)

2.000.000,00

0,3

1.2.

Izgradnja objekta sportske hale u Futogu (nastavak radova iz 2005)

55.360.000,00

6,9

1.3.

Izgradnja objekta sportske hale "Slana bara" (prva faza)

175.724.000,00

22,0

2.        

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora:

107.340.000,00

13,4

2.1.

Objekti na Petrovaradinskoj tvrđavi

785.000,00

0,1

2.2.

Objekti obrazovanja i kulture

12.005.000,00

1,5

 

-

Biblioteka - Dunavska 1 - sanacija i adaptacija objekta, rekonstrukcija instalacija (nastavak radova iz 2005)

2.000.000,00

 

 

-

Kisač, Slovačka 22 - KIC - uvođenje gasnog grejanja

1.000.000,00

 

 

-

Futog, Cara Lazara 22 - Biblioteka - priključak na kanalizaciji

200.000,00

 

 

-

Šangaj Ulica VIII broj 10 adaptacija objekta za kulturne aktivnosti dece i omladine

8.805.000,00

 

2.3

Objekti lokalne samouprave

29.750.000,00

3,7

 

-

Trg slobode 1 - rekonstrukcija objekta Gradske kuće - sale, kancelarije, stepeništa (nastavak radova iz 2005)

8.000.000,00

 

 

-

MZ "I vojvođanska brigada", Narodnih heroja 5 - popravka vodovodne i el. instalacije, krečenje

270.000,00

 

 

-

MZ "7. juli", Miše Dimitrijevića 74/A - popravka krova, bojenje fasade i prostorija

200.000,00

 

 

-

MZ "Adice", Sime Šolaje 2a - popravka krova, prozora, zamena podova, zamena tapeta, molersko-farbarski radovi

550.000,00

 

 

-

MZ "Bistrica", Braće Dronjak 11 - krečenje

150.000,00

 

 

-

MZ "Boško Buha", Fruškogorska 8 - zamena podova, krečenje

300.000,00

 

 

-

MZ "Bratstvo-Telep", Ilariona Ruvarca 18a - bojenje fasade, zaštitne rešetke

350.000,00

 

 

-

MZ "Stepanovićevo", V. S. Stepanovića 112 - popravka pomoćnog objekta

150.000,00

 

 

-

MZ "Rumenka", Vojvođanska 19 - popravka krova, sanacija tavanjača, uređenje dvorišta i popravka ograde

500.000,00

 

 

-

MZ "Stari Ledinci", Vuka Karadžića 98 - popravka krova, popravka i bojenje stolarije, bojenje zidova, popravka el. instalacija

900.000,00

 

 

-

MZ "Futog", Cara Lazara 42 - izgradnja kanalizacionog priključka, rekonstrukcija sanitarnog čvora, popravka vrata

500.000,00

 

 

-

MZ "Čenej", Vuka Karadžića 289 - popravka prozora

120.000,00

 

 

Ostali objekti lokalne samouprave

1.570.000,00

 

2.4.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

28.800.000,00

3,6

 

-

Izgradnja objekta sportske sale u Stepanovićevu

25.000.000,00

 

 

-

"Sinagoga" - održavanje objekta

500.000,00

 

 

-

Miletićeva 28 - Gradska organizacija slepih i slabovidih - II faza (nastavak radova iz 2005.)

1.800.000,00

 

 

-

Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine u Novom Sadu - Centar za dečju habilitaciju i rehabilitaciju

350.000,00

 

 

-

Centar za socijalni rad Grada Novog Sada - izgradnja kosih krovova -3. Ognjena Vuka 13 i 15 (nastavak radova iz 2005.)

500.000,00

 

 

-

Centar za socijalni rad Grada Novog Sada - 3. Ognjena Vuka 17a - adaptacija (nastavak radova iz 2005.)

500.000,00

 

 

-

Kovilj, Laze Kostića 113 - Udruženje penzionera - dogradnja pomoćnog objekta

150.000,00

 

2.5.

Poslovni objekti - poslovni prostori

160.000.000,00

2,0

 

-

Tehničko poboljšanje funkcionisanja objekata i opreme

10.000.000,00

 

 

-

Investiciono ulaganje u instalacije - grejanje, gas, vodovod i kanalizaciju, elektro instalacije

4.000.000,00

 

 

-

Sanacija zajedničkih delova poslovno-stambenih zgrada - srazmerno učešću u finansiranju sa skupštinom zgrade

2.000.000,00

 

2.6.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

3.000.000,00

0,4

2.7.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - prostorima

3.000.000,00

0,4

2.8.

Opremanje Sigurne ženske kuće

6.000.000,00

0,7

2.9.

Rekonstrukcija Radnog centra za dnevni boravak invalida - Jevrejska 17

8.000.000,00

1,0

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije:

2.300.000,00

0,3

3.1.

Rekonstrukcija - projektno tehnička dokumentacija

300.000,00

 

3.2.

Izgradnja - projektno tehnička dokumentacija

2.000.000.00

0,3

 

Svega (1+2+3)

342.724.000,00

42,9

4.

Izgradnja poslovno stambenog objekta Radničko - Stražilovska

180.000.000,00

22,6

 

Ukupno (1+2+3+4)

522.724.000,00

65,5

A. RASHODI NA REALIZACIJI PROGRAMA KOJI SE FINANSIRAJU IZ SREDSTAVA BUDŽETA GRADA ZA 2006. GODINU

4.1. Troškovi osiguranja

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njemu nastaju, osiguranje prostora će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost i osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od

5.900.000,00 dinara

4.2. 4.3 i 4.4. Zakonske obaveze

Na ime poreskih obaveza preduzeća (poreza na imovinu, porez na dodatu vrednost - PDV, porez na dobit preduzeća) planiraju se sredstva u iznosu od

115.000.000,00 dinara

4.5. Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu

Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenja, kancelarijski materijal, veštačenja, platnog prometa, PTT, ugovori o delu, administrativne opreme, prevoz radnika i otpremnine, planski se određuje iznos sredstava od

32.390.000,00 dinara

U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 1.700.000,00 dinara, a služiće za nabavku potrebnih napitaka u preduzeću kao i za organizaciju promotivnih aktivnosti u promotivnom centru, galeriji "Podrum" i sportskoj hali Futog.

4.5.1. Izdaci za obezbeđenje hotela Varadin na Petrovaradinskoj tvrđavi planiraju se u iznosu

3.000.000,00 dinara.

4.5.2. Izdaci za korišćenje sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta) planiraju se u iznosu 6.000.000,00 dinara.

4.6. Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora

Plate i dodaci za 53 radnika isplanirani su na nivou isplata za mesec septembar 2005. godine uvećani za 9% što je u skladu sa Memorandumom o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici Vlade Republike Srbije i iznosi 72.660.000,00 dinara.

Iznos izdataka članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2006. godini zajedno sa jubilarnim nagradama za dva radnika isplanirani su na nivou 6.550.000,00 dinara. Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:

- predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća,

- članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća,

- mesečna naknada člana Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5% zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.

4.7. Izdaci za marketing

Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od

2.500.000,00 dinara.

Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su:

- za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup 1.000.000,00 dinara,

- reklamne i propagandne aktivnosti za promociju promotivnog centra, Petrovaradinske tvrđave, PC "Apola", DK Veternik i sportske hale u Futogu 1.500.000,00 dinara

4.8. Dotacije ostalim ne profitnim institucijama odnose se na sledeće:

- Društvo arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od

1.400.000,00 dinara

- Fondu "Melanije Bugarinović" od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup a prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od 1.600.000,00 dinara

B. RASHODI KOJI SE FINANSIRAJU OD PRIHODA IZ DODATNIH AKTIVNOSTI I SOPSTVENIH PRIHODA

Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu pored poslova koji su mu od strane osnivača povereni, baviće se i tržišnim poslovima - izgradnjom poslovno-stambenog objekta na uglu Ulica Radničko-Stražilovska Novi Sad, Na osnovu Ugovora o zajedničkoj izgradnji i Ugovora o udruživanju sredstava za zajedničku izgradnju za stambeno - poslovne - garažne jedinice Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu će ostvariti prihod iz dodatne aktivnosti od 360.000.000,00 dinara. Navedeni prihodi planski se raspoređuju za sledeće namene (tačka 1,2, 3. i 4.):

1. Sportska hala "Slana bara" prva faza

Objekat od posebnog interesa za Grad Novi Sad na području "Slane bare" kapaciteta 1800 gledalaca izgradiće se iz sredstava od dodatne aktivnosti Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na objektu Radničko-Stražilovska sa planiranim iznosom od 175.724.000,00 dinara.

2. Plate i dodaci zaposlenih

Zarade u preduzeću utvrđuju se na osnovu kriterijuma i merila određenim Pojedinačnim kolektivnim ugovorom i Ugovorom o radu zaključenim sa svim zaposlenim radnicima, saglasno Zakonu o radu. Radi pružanja novih usluga za potrebe promotivnog centra "NS-Centar", preduzeće je zaposlilo 3 nova radnika. Zarada za 3 novozaposlena radnika planirana je na nivou meseca septembra 2005. godine i uvećana za 9%, saglasno Instrukcijama o izradi i praćenju realizacije godišnjih programa i poslovanja lokalnih javnih preduzeća, i iznosi 4.276.000,00 dinara.

3. Rashodi na izgradnji poslovno stambenog objekta na uglu ulica Radničko-Stražilovske

Na osnovu ugovora o zajedničkoj izgradnji stambeno-poslovno-garažnog objekta rashodi će iznositi 180.000.000,00 dinara.

4. Izdaci-troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Zmaj Jovina 4, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj-Laze Kostića 119 i Petrovaradinskoj tvrđavi

Troškovi na ovoj poziciji odnose se na plaćanje računa za zajedničke troškove (električna energija, grejanje-hlađenje, vodu, održavanje higijene i obezbeđenje) u poslovnim objektima. Navedeni iznos od 19.500.000,00 dinara predviđen je i u prihodnoj strani izvora prihoda kao sopstveni prihod, a refundiraju se od zakupaca u navedenim objektima.

V. PRENETA NEUTROŠENA SREDSTVA IZ RANIJIH GODINA

Prilikom usvajanja Izveštaja o realizaciji programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2004. godinu, Skupština Grada Novog Sada svojom Odlukom opredelila je iznos od 3.205.529,00 dinara za rešavanje stambenih potreba zaposlenih. Navedeni iznos nije realizovan u toku 2005. godine.

Iznos od 931.841,00 dinara predviđa sredstva za obaveze koje su se stekle u 2005. godini, a njihovo dospeće za plaćanje je u 2006. godini.