PRAVILNIKO NAČINU RASPOLAGANJA STANOVIMA IZGRAĐENIM U OKVIRU "PROGRAMA STANOVANJA I TRAJNE INTEGRACIJE IZBEGLICA U SRBIJI - SIRP"("Sl. list grada Kragujevca", br. 10/2006) |
Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi učešća, osnovi i merila za raspodelu stanova izgrađenih u okviru "Programa stanovanja i trajne integracije izbeglica u Srbiji - SIRP" (Sporazum o tehničkoj saradnji potpisan 17. decembra 2001. godine) između Programa ljudskih naselja Ujedinjenih nacija (u daljem tekstu UN HABITAT) i Vlade Italije o implementaciji programa Stanovanja i trajne integracije izbeglica u Srbiji (u daljem tekstu SIRP program), Sporazuma o tehničkoj saradnji potpisanog 31. januara 2003. godine između UN HABITAT-a i Vlade Republike Srbije, te Memoranduma o razumevanju zaključenog 09. marta 2005. godine između UN-HABITATa i Grada Kragujevca, utvrđivanje reda prvenstva za dodelu stanova u zakup i postupak odlučivanja.
Izgrađenih 76 stanova u okviru "SIRP programa" opredeljuje se tako da se:
• 61 stan opredeljuje izbeglim licima koja su bez stana
• 15 stanova se opredeljuje ostalom stambeno ugroženom stanovništvu sa teritorije grada Kragujevca.
Porodicom, u smislu ovog Pravilnika, podrazumeva se zajednica srodnika do četvrtog stepena srodstva koji zajednički troše svoje prihode za podmirivanje osnovnih životnih potreba.
- Porodici sa jednim ili dva člana u raspodeli pripada garsonjera;
- porodici sa dva ili tri člana od kojih je jedan maloletan pripada jednosoban stan,
- porodici sa tri člana pripada jednoiposoban stan;
- porodici sa četiri člana pripada dvosoban stan;
- porodicama sa pet članova pripada dvoiposoban stan.
Za stanove niže spratnosti prioritet imaju domaćinstva, koja su ostvarila potreban broj bodova, a u svojoj porodici imaju invalida.
Stanovi iz člana 2. ovog Pravilnika daju se u zakup na osnovu raspisanog konkursa.
Odluku o raspisivanju konkursa donosi Gradonačelnik Grada Kragujevca na predlog Gradske Komisije za odabir korisnika (u daljem tekstu Komisija).
Na konkursu iz člana 3. mogu učestvovati lica koja na području Grada Kragujevca nemaju u vlasništvu stan ili porodičnu kuću, a zadovoljavaju sledeće uslove:
1. lice koje ima status izbeglog lica sa boravištem na teritoriji grada Kragujevca od najmanje tri godine do dana raspisivanja konkursa i sa podnesenom prijavom za prijem u državljanstvo RS/SCG;
2. lice koje je izgubilo status izbeglog lica prijemom u državljanstvo SRJ/SCG nakon 1. januara 1998. godine, sa boravištem ili prebivalištem na teritoriji Grada Kragujevca od najmanje tri godine do dana raspisivanja konkursa;
3. ostala lica koja iz socijalnih, ekonomskih i drugih razloga nemaju obezbeđen stan za sebe i svoje porodično domaćinstvo, sa prebivalištem na teritoriji Grada Kragujevca od najmanje tri godine do dana raspisivanja konkursa.
Status lica iz člana 4. dokazuje se:
1. za lica iz člana 4. tačka 1:
- overena fotokopija legitimacije izbeglih lica;
- potvrda o predatom zahtevu za prijem u državljanstvo RS za sve članove domaćinstva koji su u statusu izbeglih lica (ili overena fotokopija) ili overena fotokopija Rešenja o prijemu u državljanstvo SRJ-RS ili izvoda iz matične knjige domaćih državljana;
2. za lica iz člana 4. tačka 2:
- overena fotokopija lične karte;
- overena fotokopija Uverenja o prebivalištu na teritoriji Grada Kragujevca;
- overena fotokopija Rešenja o ukidanju statusa izbeglog lica za sve članove koji su imali status izbeglih lica; ili potvrda opštinskog Povereništva o izbegličkom statusu ili overena fotokopija Rešenja o prijemu u državljanstvo SRJ-RS
3. za lica iz člana 4. tačka 3:
- overena fotokopija lične karte,
- Uverenja o prebivalištu na teritoriji Grada Kragujevca,
- potvrda poreske uprave o imovini svih članova domaćinstva.
Dokazna dokumenta se podnose za sve članove porodičnog domaćinstva.
Smatra se da je lice bez stana ukoliko ono ili član njegovog porodičnog domaćinstva na teritoriji Srbije i Crne Gore nema stan ili porodičnu stambenu zgradu u svojini i susvojini, ili po osnovu ugovora o zakupu na određeno vreme koristi državni ili društveni stan.
Na konkursu za zakup stana mogu učestvovati domaćinstva iz člana 4. tačka 1, 2. i 3. koja ostvaruju sledeća mesečna primanja:
Broj
članova |
Mesečni prihodi, bez poreza
i doprinosa, |
1 |
od 150 do 450 |
2 |
od 115 do 345 |
3 |
od 105 do 260 |
4 |
od 90 do 230 |
5 |
od 75 do 190 |
Iznosi su izraženi u evrima, a obračunavaće se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan objavljivanja konkursa.
Mesečni prihodi bez poreza i doprinosa, po članu domaćinstva se dokazuju na osnovu potvrda o visini primanja u poslednja tri meseca od dana objavljivanja konkursa, u koja se ubrajaju primanja iz radnog odnosa, primanja po osnovu penzijsko-invalidskog osiguranja, primanja po osnovu imovinskih prava, primanja po osnovu boračko-invalidske zaštite, primanja iz dečjeg dodatka, primanja za tuđu negu i pomoć.
Stan se daje u zakup na period od 3 godine.
O zakupu stana zaključuje se ugovor o zakupu na određeno vreme koji sadrži naročito: podatke o ugovornim stranama; podatke o stanu koji je predmet zakupa; podatke o zakupnini (iznos, rok i način plaćanja, promena visine zakupnine); uslove korišćenja stana; potpis ugovorenih strana i druga pitanja koja su od značaja za ovaj ugovoreni odnos.
Uslovi prestanka zakupa nastaju ako:
• zakupac stana pre isteka perioda određenog u ugovoru svojom voljom prestane koristiti stan;
• zakupac ili član njegovog porodičnog domaćinstva reši stambenu potrebu na drugi način;
• zakupac stan, koji je predmet zakupa, ne koristi isključivo za stanovanje;
• zakupac neredovno plaća zakupninu, duguje 3 uzastopne zakupnine ili 4 u toku godine,
• zakupac da stan u podzakup.
Poslove vezane za davanje stanova u zakup, naplatu zakupnine kao i poslove investicionog održavanja stanova iz čl. 2 ovog Pravilnika će obavljati JP "Gradska stambena agencija", Kragujevac (u daljem tekstu JP "GSA").
IV OSNOVI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE REDA PRVENSTVA
Osnovi za utvrđivanje reda prvenstva su:
1. stambeni status;
2. uslovi stanovanja;
3. broj članova porodičnog domaćinstva;
4. invalidnost i telesno oštećenje.
Određivanje redosleda na rang-listi utvrđuje se brojem bodova.
Za stambeni status utvrđuje se do 50 bodova, ako su podnosilac zahteva i članovi porodičnog domaćinstva:
- |
smešteni u kolektivnom centru ili stanuju kao podstanari više od 5 godina |
50 bodova, |
- |
stanuju kao podstanari od 1 do 5 godina |
35 bodova, |
- |
stanuju kao podstanari do 1 godine, ili su korisnici sobe u samačkom hotelu, ili stanuju u istoj stambenoj jedinici kod svojih roditelja ili roditelja svog bračnog druga ili kod bliskih srodnika |
25 bodova, |
- |
korisnici stana bez pravnog osnova ili korisnici prostorija za privremeni smeštaj koje se po ovom Pravilniku ne smatraju stanom |
15 bodova, |
Stambeni status se dokazuje:
- potvrdom Komesarijata za izbeglice o boravku u kolektivnom centru,
- ugovorom o podstanarskom odnosu;
- ugovorom i drugom overenom ispravom o pravu korišćenja;
- overenom izjavom stanodavca o načinu korišćenja stana;
- dokazom o svojini stanodavca na stanu;
- dokazom o vlasništvu na stanu svog ili roditelja bračnog druga ili bliskog srodnika i potvrdom o prijavi prebivališta odnosno boravišta roditelja na stanu.
Vrednuje se samo podstanarski status ostvaren na teritoriji grada Kragujevca.
Vrednuje se samo poslednji stambeni status u vreme podnošenja prijave na konkurs ostvaren u kontinuitetu.
Za uslove stanovanja utvrđuje se do 25 bodova, i to:
- |
korisnici stana koji po strukturi ne odgovara tom porodičnom domaćinstvu gde svakom korisniku tog stana pripada manje od 8m2 |
15 bodova, |
- |
korisnici stana koji ne ispunjava uslove stanovanja u smislu nepostojanja električnih, vodovodnih i sanitarnih instalacija |
10 bodova, |
Broj članova porodičnog domaćinstva
Za svakog člana porodičnog domaćinstva, licu pripada po 2 boda, ali najviše do 10 bodova.
Za svakog maloletnog člana domaćinstva licu pripada dodatna 2 boda ali najviše do 8 bodova.
Pod članovima porodičnog domaćinstva u smislu ovog Pravilnika smatraju se bračni drugovi, njihovi roditelji, deca rođena u braku, van braka, usvojena i pastorčad kao i druga lica koja je učesnik na konkursu ili njegov bračni drug dužan po zakonu da izdržava, a žive sa njim u zajedničkom domaćinstvu.
Pod članom domaćinstva smatraju se deca rođena ili usvojena do dana utvrđivanja konačne rang-liste.
Broj članova porodičnog domaćinstva se dokazuje:
- izvodom iz matične knjige rođenih za svakog maloletnog člana porodičnog domaćinstva;
- izvod iz matične knjige venčanih (ne stariji od 3 meseca);
- otpusnom listom iz porodilišta za dete koje nije upisano u knjigu rođenih do dana utvrđivanja konačne rang-liste;
- fotokopija lične karte ili izbegličke legitimacije za svakog punoletnog člana domaćinstva;
- rešenjem nadležnog organa o utvrđivanju statusa izdržavanog lica.
Domaćinstva samohranih roditelja
Samohranom roditelju pripada dodatnih 12 bodova.
Samohrani roditelj, u smislu ovog Pravilnika, jeste roditelj koji sa decom rođenom u braku ili van braka živi u nepotpunoj porodici, odnosno ako je drugi roditelj umro, proglašen za umrlog ili ako je otac nepoznat.
Status samohranog roditelja se dokazuje:
- izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog sudskog organa o proglašenju nestalog lica umrlim;
- rešenjem nadležnog organa starateljstva ili uverenjem nadležnog organa o poveravanju dece iz vanbračne zajednice, odnosno sporazumom roditelja;
- izvodom iz matične knjige rođenih deteta.
Invalidnost i telesno oštećenje
Invalidnost i telesno oštećenje se vrednuje učesniku na konkursu po osnovu ličnog telesnog oštećenja ili telesnog oštećenja člana porodičnog domaćinstva i vrednuje se najviše do 12 bodova, i to:
a. Invalidnost: |
|
|
|
- gubitak radne sposobnosti |
6 bodova |
b. Telesno oštećenje: |
|
|
|
- telesno oštećenje od 100% |
6 bodova |
|
- telesno oštećenje od 90% |
4 boda |
|
- telesno oštećenje od 80% |
2 boda |
Invalidsko i telesno oštećenje dokazuje se pismenom ispravom nadležne zdravstvene komisije, ili rešenjem nadležnog organa za penzijsko-invaldsko osiguranje ili drugog nadležnog organa.
Ako kod istog lica postoji invalidnost i telesno oštećenje, lice se boduje po osnovu kojim je utvrđen veći broj bodova.
Nakon izvršenog bodovanja, primenom merila po svim osnovama utvrđenim ovim Pravilnikom, sačinjavaju se 2 (dve) posebne grupe rang-lista za domaćinstva utvrđena u članu 4. tačka 1. i 2. i za domaćinstva pod tačkom 3. istog člana ovog Pravilnika.
Broj bodova na rang-listi utvrđuje se sa stanjem na dan isteka roka za podnošenje prijave na konkurs.
Ako dva ili više lica imaju isti broj bodova, prednost na rang listi ima lice koje ima veći broj bodova po jednom od osnova po redosledu utvrđenim ovim Pravilnikom.
U slučaju da su isti bodovi po svim osnovama za rang listu lica iz čl. 4. tačka 1. i 2. prednost ima lice koje ima duži boravak u kolektivnom centru, računajući godine, dane i mesece, a u slučaju istog ili nemogućnosti utvrđivanja tačnog trajanja izbegličkog statusa ili u slučaju iste dužine trajanja statusa, prednost će imati domaćinstvo sa većim brojem članova, te većim brojem lica sa invaliditetom ili telesnim oštećenjem.
U slučaju da su isti bodovi po svim osnovama za rang listu lica iz čl. 4. tačka 3. prednost ima lice koje ima duži podstanarski status, a u slučaju istog ili nemogućnosti utvrđivanja tačnog trajanja podstanarskog statusa ili u slučaju istog stambenog statusa, prednost će imati lice sa nižim primanjima po članu porodičnog domaćinstva.
VI POSTUPAK SPROVOĐENJA KONKURSA I ODLUČIVANJA
Sastav i nadležnost Komisije za odabir korisnika
Postupak davanja stanova u zakup sprovodi Komisija za odabir korisnika, koju obrazuje Gradonačelnik Grada Kragujevca u sledećem sastavu: jedan predstavnik Gradske uprave, direktor JP "Gradske stambene agencije", lokalni poverenik Komesarijata za izbeglice, jedan predstavnik Komesarijata za izbeglice Republike Srbije, jedan predstavnik lokalnog centra za socijalni rad, jedan predstavnik UNHCR-a, predstavnik glavne i lokalne jedinice UN-HABITAT SIRP-a, jedan predstavnik italijanskog Ministarstva inostranih poslova i jedan predstavnik Ministarstva za kapitalne investicije.
Stručne, administrativno-tehničke i organizacione poslove za potrebe Komisije vrši JP "GSA".
Raspisivanje, objavljivanje i sadržaj Konkursa
Na osnovu Odluke o raspisivanju konkursa, koju donosi Gradonačelnik grada Kragujevca i Odluke o tekstu konkursa koju donosi Komisija za odabir korisnika, JP "GSA" objavljuje konkurs kojim poziva zainteresovana lica da u roku od 30 dana od dana objavljivanja konkursa podnesu prijavu i odgovarajuće dokaze.
Konkurs se objavljuje na oglasnoj tabli gradske uprave, JP "GSA", te kod poverenika za izbeglice i u lokalnim sredstvima informisanja. Pored podataka o stambenim jedinicama, konkurs posebno sadrži i napomene o pravima i obavezama lica kojima će stambeno pitanje biti rešavano po objavljenom konkursu.
Prijem i obrada prispelih zahteva
Komisija iz člana 3. ovog Pravilnika, vrši prijem Prijava u roku koji je utvrđen oglasom za raspodelu stanova.
Po isteku roka iz konkursa, JP "GSA" će za potrebe Komisije obraditi podatke po podnetim prijavama i po potrebi ih proveriti na licu mesta ili na drugi način.
Bodovanje se neće vršiti po osnovama za koje nisu priloženi odgovarajući dokazi.
Komisija iz stava 1. ovog člana, dužna je da u roku od 20 dana od dana zaključivanja Konkursa sprovede obradu prispelih zahteva, izvrši bodovanje po prijavama, čiji podnosioci ispunjavaju uslove utvrđene ovim Pravilnikom.
Sačinjavanje predloga rang-listi
Rang-liste se sačinjavaju prema raspoloživoj strukturi stanova za koje je konkurs raspisan, odnosno sačinjava se rang-lista za garsonjere, jednosobne, jednoiposobne, dvosobne i dvoiposobne stanove, saglasno pripadajućem broju bodova.
Na osnovu sprovedenog bodovanja, u skladu sa osnovama i merilima iz ovog Pravilnika, Komisija sačinjava predloge Rang-listi za raspodelu stanova, koje dostavlja Gradonačelniku Grada Kragujevca u roku od 10 dana od dana utvrđivanja predloga Rang-listi.
Utvrđivanje konačnih rang-listi
Gradonačelnik Grada Kragujevca, razmatra predloge rang-listi Komisije iz Člana 3. ovog Pravilnika.
Ako Gradonačelnik Grada Kragujevca utvrdi da postupak nije sproveden u skladu sa ovim Pravilnikom, poništiće postupak i raspisaće nov Konkurs pod istim uslovima, u roku od 15 dana.
Nakon usvojenog predloga rang-listi, Gradonačelnik Grada Kragujevca donosi Rang-liste o redu prvenstva iz člana 2. ovog Pravilnika, koje se objavljuju na oglasnoj tabli JP "GSA", Komesarijata za izbeglice i na drugi način.
Na Rang-liste, može se istaći prigovor Gradonačelniku Grada Kragujevca u roku od 8 dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli.
Nakon proteka roka iz stava 2. ovog člana, Rang-liste postaju konačne.
Po konačnosti rang-listi Gradonačelnik Grada Kragujevca donosi Odluku o raspodeli stanova, na koju se može istaći prigovor u roku od 8 dana od dana objavljivanja na oglasnim tablama.
Odluka Gradonačelnika Grada Kragujevca, doneta po prigovoru, ili protekom roka za prigovor, je konačna i javno se objavljuje na način utvrđen stavom 4. ovog člana.
Na osnovu konačne Odluke iz stava 5. ovog člana Gradonačelnik Grada Kragujevca donosi Rešenje o davanju stanova u zakup.
Rešenje o dodeli stana u zakup sadrži:
- ime i prezime nosioca porodice, kojoj je na osnovu rang dat stan u zakup i članova porodice;
- rok trajanja zakupa;
- strukturu stana i adresu.
Na osnovu Rešenja iz člana 23. ovog Pravilnika sačinjavaju se ugovori o zakupu stana, koje potpisuje direktor JP "GSA" i lice koje je ostvarilo pravo na stan.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Kragujevca".