POSLOVNIKO RADU GRADSKOG VEĆA("Sl. list grada Kragujevca", br. 11/2006 - prečišćen tekst) |
Ovim Poslovnikom bliže se uređuje organizacija i način rada i odlučivanja Gradskog veća i radnih tela Gradskog veća kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.
Gradsko veće obavlja poslove utvrđene Zakonom, Statutom grada Kragujevca i Odlukom o Gradskom veću.
Gradsko veće čini jedanaest članova.
Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.
Gradsko veće iz reda svojih članova određuje člana Gradskog veća koji će predstavljati Gradsko veće.
Članovi Gradskog veća, osim zamenika Gradonačelnika, koji je član Gradskog veća po funkciji, nisu na stalnom radu.
Gradsko veće za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.
Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (komisije, radne grupe, saveti i sl.).
Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća na period od četiri godine.
Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela i njihov mandat prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.
Rešenjem o obrazovanju povremenih radnih tela utvrđuje se njihova nadležnost, sastav, način rada, rok za izvršenje zadatka i broj članova.
Sednici radnog tela može prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja Gradonačelnik i članovi Gradskog veća koji nisu članovi radnog tela.
Stalno radno telo Gradskog veća čine predsednik, zamenik predsednika i 5 članova.
Predsednik i zamenik predsednika stalnog radnog tela Gradskog veća određuju se iz reda članova Gradskog veća.
Članovi radnog tela ne moraju da budu članovi Gradskog veća
Stalna radna tela su:
- Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu;
- Komisija za rešavanje sukoba nadležnosti.
Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu razmatra žalbe u upravnom postupku o kojima odlučuje Gradsko veće u drugom stepenu i predlaže rešenja po ovim žalbama.
Komisiju čine predsednik, zamenik predsednika, koji je član Gradskog veća po funkciji, odnosno zamenik Gradonačelnika i 5 članova koji se imenuju iz reda diplomiranih pravnika.
Komisija za rešavanje sukoba nadležnosti razmatra zahtev za rešavanje sukoba nadležnosti između Gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova i između Gradskih uprava za pojedine oblasti i predlaže rešenja za njihovo prevazilaženje.
Komisiju čine predsednik, zamenik predsednika i 5 članova iz reda diplomiranih pravnika.
Radno telo Gradskog veća radi u sednicama.
Predsednik radnog tela stara se o organizovanju i pripremi sednice, o izvršavanju zaključaka radnog tela i o primeni odredaba ovog Poslovnika koje se odnose na rad radnih tela, predsedava i predlaže dnevni red.
Sednica radnog tela može se održati ako sednici prisustvuje većina članova radnog tela, a odlučuje se većinom glasova prisutnih članova.
Sednicu radnog tela saziva Gradonačelnik, a u slučaju njegove otsutnosti ili sprečenosti zamenik Gradonačelnika.
Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda i materijalom obavezno se dostavlja članovima Gradskog veća, članovima radnog tela i predlagačima, odnosno obrađivačima materijala najkasnije tri dana pre dana određenog za održavanje sednice.
Poziv za sednicu može se dostaviti i u kraćem roku.
Radno telo određuje izvestioca koji po potrebi na sednici Gradskog veća obrazlaže izveštaj radnog tela.
O toku sednice radnog tela sastavlja se zapisnik.
Sednici je dužan da prisustvuje obrađivač materijala čiji se materijal razmatra.
Radno telo može da razmatra materijal i bez prisustva predstavnika obrađivača ako je predstavnik obrađivača uredno pozvan da prisustvuje sednici.
O svom stavu po pitanjima koje je razmatralo radno telo podnosi izveštaj Gradskom veću koji sadrži mišljenje i predloge.
IV PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICA GRADSKOG VEĆA
Sednice Gradskog veća saziva gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi.
Sednica Gradskog veća se može sazvati i na pisani zahtev 1/3 članova Gradskog veća, predsednika Skupštine grada, kao i na predlog drugih ovlašćenih predlagača utvrđenih Odlukom o Gradskom veću.
Gradonačelnik je dužan da najkasnije u roku od 3 dana sazove sednicu Gradskog veća na predlog 1/3 članova ili predsednika Skupštine grada, ako se sazivanje sednice traži zbog utvrđivanja predloga odluke o budžetu.
Ukoliko Gradonačelnik ne sazove sednicu u skladu sa stavom 3. ovog člana sednicu može sazvati zamenik gradonačelnika.
O pripremanju sednice Gradskog veća stara se Gradonačelnik uz pomoć službe za poslove Gradskog veća.
Gradonačelnik saziva i predlaže dnevni red sednica, predsedava sednicama Gradskog veća, bez prava odlučivanja.
Gradonačelnik saziva sednicu Gradskog veća pisanim putem.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika da obavlja poslove iz stava 1. ovog člana Poslovnika, zamenjivaće ga zamenik Gradonačelnika.
Sednica Gradskog veća saziva se najkasnije 3 dana pre njenog održavanja.
Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje posebni razlozi.
Uz poziv za sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda, izvod iz zapisnika sa prethodne sednice i materijali za razmatranje.
Na sednicu Gradskog veća obavezno se pozivaju članovi Gradskog veća i predstavnici sredstava javnog informisanja.
Na sednicu Gradskog veća mogu biti pozvani predsednik i zamenik predsednika Skupštine grada, predsednici odborničkih grupa, odbornici, načelnici Gradskih uprava i predstavnici zainteresovanih organizacija i institucija.
Nacrt dnevnog reda priprema služba za poslove Gradskog veća.
Nacrt dnevnog reda sadrži samo pitanja koja su pripremljena za razmatranje na sednici Gradskog veća, u skladu sa ovim Poslovnikom.
Predlog dnevnog reda za sednicu Gradskog veća utvrđuje Gradonačelnik odnosno, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik gradonačelnika.
U predlog dnevnog reda sednice Gradskog veća mogu se samo izuzetno uvrstiti pitanja koja nisu sadržana u predlogu dnevnog reda (dopuna dnevnog reda), ukoliko bi mogle da nastanu štetne posledice ako se takva pitanja ne razmotre.
Obrađivač je dužan da materijal za sednicu Gradskog veća dostavi službi Gradskog veća, po pravilu najkasnije 3 dana pre održavanja sednice.
Materijal za razmatranje na sednici Gradskog veća obrađivači pripremaju na način i u obliku određenim ovim Poslovnikom.
Nacrt Odluke o budžetu mora da bude u formi opšteg akta koji mora da sadrži:
- pravno formulisan tekst u obliku u kome akt treba da bude donet;
- obrazloženje koje mora da sadrži zakonski osnov, razloge za donošenje akta, objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i
- pregled odredaba odluke koje se menjaju, odnosno dopunjuju ako se predlože odluke o izmenama odnosno dopunama.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave za određenu oblast u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće, ako zakonom ili odlukom Skupštine grada nije utvrđena nadležnost drugog organa.
Gradska uprava za određenu oblast, na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta.
O dostavljenoj žalbi iz stava 2. ovog člana Gradsko veće bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana obaveštava Gradonačelnika, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.
Rešenje u drugom stepenu Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema žalbe od strane nadležne gradske uprave.
Gradske uprave podnose Gradskom veću izveštaj o svom radu, kada to ono zahteva, a najmanje jednom godišnje.
Gradsko veće u okviru svoje nadležnosti može naložiti gradskim upravama, da u određenom roku pripreme analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donesu određeni akt ili preduzmu radnje za koje su nadležne.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih subjekata.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava za pojedine oblasti.
O podnetom zahtevu za rešavanje sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana, Gradsko veće bez odlaganja a najkasnije u roku od tri dana obaveštava Gradonačelnika, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.
Akt o rešavanju sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema zahteva.
V OTVARANJE SEDNICE I UČEŠĆE NA SEDNICI
Gradonačelnik, odnosno u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, zamenik Gradonačelnika otvara sednicu Gradskog veća i na osnovu službene evidencije o prisutnosti članova Gradskog veća utvrđuje da postoji kvorum za rad Gradskog veća.
Kvorum za rad Gradskog veća postoji ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Sednici Gradskog veća mogu da prisustvuju samo lica koja su pozvana.
Ako se utvrdi da potrebna većina utvrđena članom 23. stav 2. ovog Poslovnika ne postoji, Gradonačelnik odnosno zamenik Gradonačelnika odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat. O odlaganju sednice pisano se obaveštavaju odsutni članovi Gradskog veća.
Sednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju, kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Gradskog veća potrebna za punovažan rad.
Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa predhodne sednice Gradskog veća.
O primedbama na zapisnik Gradsko veće odlučuje bez rasprave.
Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.
Pre utvrđivanja dnevnog reda član Gradskog veća ima pravo da predlaži izmene ili dopune dnevnog reda.
Članovi Gradskog veća izjašnjavaju se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.
Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Na početku razmatranja i odlučivanja predstavnik obrađivača daje kratka objašnjenja ako Gradonačelnik ili članovi Gradskog veća to zahtevaju.
Predstavnik obrađivača ima pravo da se izjasni o predlozima za izmenu ili dopunu nacrta opšteg akta ili drugog materijala koji se razmatra na sednici.
Gradsko veće može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.
Kada se zaključi rasprava po određenom pitanju, ne može se ponovo otvarati.
Sednice Gradskog veća zapisuju se na audio-snimcima sa kojih se izrađuju zapisnici, koji se čuvaju u dokumentacionoj osnovi sednice.
Sa sednice se pravi izvod iz zapisnika koji se dostavlja članovima Gradskog veća uz poziv za narednu sednicu.
Izvod iz zapisnika sadrži vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja su prisustvovala sednici po pozivu, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imena govornika, rezultat glasanja o pojedinim pitanjima.
Izvod iz zapisnika potpisuje šef Službe za poslove Gradskog veća.
O izvodu iz zapisnika se stara šef Službe za poslove Gradskog veća.
Po zaključenju rasprave Gradsko veće prelazi na odlučivanje.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Glasanje se vrši javno, dizanjem ruke.
Kada se glasa, Gradonačelnik prvo poziva članove da se izjasne koji su "za", a zatim koji su "protiv" i na kraju oni koji su uzdržani od glasanja.
Nakon obavljenog glasanja Gradonačelnik zaključuje glasanje i saopštava rezultat glasanja.
Kada usled obimnosti dnevnog reda ili drugih razloga ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Gradsko veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat o čemu se pisano obaveštavaju samo odsutni članovi.
VIII USKLAĐIVANJE OSTVARIVANJA FUNKCIJA GRADONAČELNIKA I SKUPŠTINE GRADA
Gradsko veće usklađuje ostvarivanje funkcije Gradonačelnika i Skupštine grada organizovanjem radnih sastanaka najmanje jednom u dva meseca, kome obavezno prisustvuju članovi Gradskog veća, Gradonačelnik i predsednik Skupštine grada.
Na radni sastanak iz stava 1. ovog člana mogu se pozvati i predstavnici odborničkih grupa, odnosno predstavnik političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije i grupe građana koje su osvojile mandate u Skupštini grada.
Kada dođe do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika u vršenju poslova iz nadležnosti organa Grada, Gradonačelnik, predsednik Skupštine grada ili najmanje 1/3 članova Gradskog veća obavezni su da pokrenu postupak pred Gradskim većem za otklanjanje uzroka koji su doveli do nemogućnosti vršenja funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.
Sednicu Gradskog veća u postupku iz stava 1. ovog člana može sazvati Gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi, koja mora biti obrazložena uz navođenje okolnosti koje su dovele do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.
U slučaju da postupak iz stava 1. ovog člana predloži predsednik Skupštine grada ili 1/3 članova Gradskog veća, Gradonačelnik je dužan da sazove sednicu Gradskog veća u roku ne dužem od 7 dana od dana dostavljanja predloga.
Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti obrazložen uz navođenje okolnosti koje su dovele do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.
Ukoliko Gradonačelnik ne sazove sednicu u roku utvrđenom stavom 3. ovog člana, sednicu Gradskog veća može sazvati zamenik Gradonačelnika, predsednik Skupštine grada ili član Gradskog veća određen od strane predlagača, ukoliko se postupak pokreće po predlogu najmanje 1/3 članova Gradskog veća.
Sednici Gradskog veća iz člana 34. ovog Poslovnika obavezno prisustvuju i mogu učestvovati u radu, bez prava odlučivanja: predsednik Skupštine grada, članovi Gradskog veća, Gradonačelnik, predsednici odborničkih grupa, odnosno predstavnik političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije i grupe građana koje su osvojile mandate u Skupštini grada.
Zaključci usvojeni na sednici Gradskog veća iz člana 34. ovog Poslovnika deklarativnog su karaktera.
IX AKTA GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA
Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje predlog odluke o budžetu grada, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, poslovnik i druga akta i daje mišljenja.
Radna tela Gradskog veća iz svog delokruga donose poslovnik, zaključke, preporuke i druga akta.
Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.
Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima.
Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.
Preporukom se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.
Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća, odnosno radnog tela.
Akta Gradskog veća potpisuje zamenik Gradonačelnika, kao član Gradskog veća po funkciji. U slučaju odsutnosti ili sprečenosti zamenika Gradonačelnika akta potpisuje član Gradskog veća koji predstavlja Gradsko veće, a tačnost prepisa overava šef Službe za poslove Gradskog veća.
Akta radnih tela Gradskog veća potpisuje predsednik radnog tela Gradskog veća, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik predsednika.
Javnost rada Gradskog veća obezbeđuje se u skladu sa zakonom.
XI SLUŽBA ZA POSLOVE GRADSKOG VEĆA
Stručne, normativno-pravne, upravno-pravne, administrativno-tehničke, operativne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela vrši Služba za poslove Gradskog veća organizovana u okviru Gradske uprave za poslove Gradskog veća, Gradonačelnika i opšte poslove organa grada.
Služba za poslove Gradskog veća pomaže Gradonačelniku u organizovanju sednice i priprema sednicu Gradskog veća.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Prečišćen tekst Poslovnika o radu Gradskog veća sadrži:
1. Poslovnik o radu Gradskog veća ("Sl. list grada Kragujevca", br. 14/04).
2. Poslovnik o izmenama Poslovnika o radu Gradskog veća ("Sl. list grada Kragujevca", br. 9/06)
Prečišćen tekst Poslovnika o radu Gradskog veća ne sadrži odredbe:
- člana 3. Poslovnika o izmenama Poslovnika o radu Gradskog veća ("Sl. list grada Kragujevca", br. 9/06), kojim se obavezuje Služba za poslove Gradskog veća, da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Poslovnika o radu Gradskog veća;
- člana 4. Poslovnika o izmenama Poslovnika o radu Gradskog veća ("Sl. list grada Kragujevca", br. 9/06) kojim je uređeno stupanje na snagu Poslovnika o izmenama Poslovnika o radu Gradskog veća.