ODLUKAO PREVOZU PUTNIKA U GRADSKOM I PRIGRADSKOM SAOBRAĆAJU("Sl. list grada Niša", br. 40/2006 - prečišćeni tekst i 65/2006) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, prava i obaveze preduzeća i drugog pravnog lica i preduzetnika koji obavljaju ovu delatnost (u daljem tekstu: prevoznik), prava i obaveze javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša (u daljem tekstu: preduzeće), prava i obaveze korisnika prevoza (u daljem tekstu: putnik) i uslovi za kontinuirano obavljanje ove delatnosti.
Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju je obavljanje prevoza putnika na području grada Niša i drugim naseljenim mestima na teritoriji grada Niša, kao i između naseljenih mesta na teritoriji grada Niša.
Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obavlja preduzeće ili drugo pravno lice i preduzetnik kome grad poveri obavljanje ove komunalne delatnosti, po postupku propisanom Odlukom o komunalnim delatnostima.
Grad može, pod istim uslovima i po propisanom postupku, poveriti obavljanje ove komunalne delatnosti i samo za jednu ili više utvrđenih linija gradskog i prigradskog saobraćaja.
Preduzeće, odnosno drugo pravno lice kome se poverava obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, odnosno po pojedinim utvrđenim linijama gradskog i prigradskog saobraćaja, mora da ispunjava sve zakonom propisane uslove, opšte uslove prevoza, kao i da je nadležno ministarstvo utvrdilo da ispunjava uslove za otpočinjanje i obavljanje javnog prevoza putnika.
U vozilu kojim se obavlja prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju mora se nalaziti:
1. putni nalog popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila,
2. važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje overena pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika,
3. odluka o visini cena prevoza i saglasnost organa grada na tu odluku,
4. naziv linije sa naznačenjem najmanje jednog usputnog autobuskog stajališta, koji bliže određuje pravac linije istaknut u donjem desnom uglu vetrobranskog stakala i sa strane pored ulaznih vrata.
Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obavlja se autobusima:
1. na stalnim linijama - svakodnevno tokom cele godine,
2. na sezonskim linijama - periodično (za učenike, studente i dr.),
3. na vanrednim linijama - za vreme održavanja kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija.
Linije u gradskom saobraćaju označavaju se brojem i nazivom prema nazivima krajnjih stajališta.
Linije u prigradskom saobraćaju označavaju se nazivom prema nazivima krajnjih stajališta ili nazivima naselja.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja, uz saglasnost izvršnog organa grada, određuje: stalne i sezonske linije u gradskom i prigradskom saobraćaju; osnovne koridore javnog prevoza; zonski sistem i dinamički interval sleđenja vozila, uz prethodno izvršenu analizu opravdanosti.
Vanredne linije otvara prevoznik na osnovu ukazane potrebe privremenog karaktera i održava ih dok traje potreba, ali ne duže od 5 dana.
Trasa linije određuje se sa nazivima ulica i puteva kojima se kreću autobusi, od početnog do krajnjeg stajališta.
Ulice i putevi na kojima se odvija prevoz moraju da ispunjavaju propisane uslove u pogledu širine saobraćajnih traka, nosivosti kolovozne konstrukcije i vrste kolovoznog zastora, minimalnih poluprečnika krivina, veličine nagiba, osvetljenosti u naseljenom mestu i dr.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja određuje ispunjenost uslova ulica i puteva za gradski i prigradski saobraćaj, po pribavljenom mišljenju preduzeća kome je povereno održavanje ulica i puteva i organa nadležnog za bezbednost saobraćaja.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja određuje stajališta u gradskom i prigradskom saobraćaju.
Autobuska stajališta moraju biti izgrađena i obeležena u skladu sa uslovima utvrđenim zakonom i drugim propisima.
Na krajnjim stajalištima linija uređuje se bezbedna okretnica za autobuse.
Stajalište mora biti vidno obeleženo stajališnom oznakom.
Stajališna oznaka sadrži naziv prevoznika, naziv i oznaku stajališta, oznaku "BUS", broj linije i vreme prvog i poslednjeg polaska. Stajališna oznaka može da sadrži i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika o prevozu.
Na važnijim saobraćajnim čvorovima gde se susreće više linija, postavljaju se informativni panoi, koji sadrže plan mreže linija, izvod iz reda vožnje sa polascima i intervalima između polazaka i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.
Lokaciju, izgled i tip objekata za prodaju autobuskih karata određuje uprava nadležna za planiranje i izgradnju.
O postavljanju i održavanju stajališnih oznaka, informacionih panoa i objekata za prodaju autobuskih karata stara se javno ili drugo preduzeće kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša.
Održavanje i obeležavanje saobraćajnih površina, okretnica i površina za stajališta na kolovozu vrši preduzeće kome je Skupština grada poverila održavanje ulica i puteva, odnosno održavanje javnih površina.
Grad se stara o postavljanju i održavanju nadstrešnica autobuskih stajališta.
Gradski i prigradski saobraćaj obavlja se po registrovanom i overenom redu vožnje.
Red vožnje sadrži:
- naziv prevoznika;
- broj i naziv linije prema nazivima krajnjih stajališta;
- datum početka rada linije;
- dužinu i trasu linije;
- naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera, kao i njihova rastojanja;
- vreme rada linije - prvi i poslednji dnevni polazak na liniji za radni dan, subotu, nedelju i dane praznika;
- broj polazaka u toku dana za radni dan, subotu, nedelju i dane praznika i ukupan broj vozila koja opslužuju liniju;
- prosečni interval između polazaka autobusa na liniji za karakteristični period u toku dana za radni dan, subotu, nedelju i dane praznika;
- rok važenja reda vožnje.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja vrši registraciju i overu reda vožnje.
U registar reda vožnje unosi se: redni broj, naziv prevoznika, naziv i vrsta linije, datum upisa reda vožnje u registar, broj akta, rok važenja reda vožnje i napomena.
Overa reda vožnje vrši se stavljanjem štambilja koji sadrži: naziv prevoznika, naziv linije, redni broj pod kojim je upisan u registar, datum overe i potpis ovlašćenog lica.
Prevoznik je dužan da najkasnije 15 dana pre početka obavljanja gradskog i prigradskog saobraćaja dostavi upravi nadležnoj za poslove saobraćaja red vožnje na registraciju i overu.
Uz zahtev za registraciju i overu reda vožnje podnosi se:
- izvod iz registra Agencije za privredne registre o vršenju delatnosti javnog linijskog prevoza putnika,
- spisak vozila angažovanih u prevozu putnika sa overenim fotokopijama saobraćajnih dozvola,
- ugovor o obavljanju komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju,
- red vožnje u 3 (tri) primerka.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja je dužna da red vožnje overi u roku od pet dana od dana podnošenja ili da overu odbije.
Ako uprava nadležna za poslove saobraćaja odbije overu reda vožnje, dužna je da u roku određenom u stavu 1. ovog člana donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se uložiti prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana prijema rešenja o odbijanju overe reda vožnje.
III PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I PREDUZEĆA
Prevoznik može otpočeti obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ako ima: ugovor o obavljanju delatnosti; registrovani i overeni red vožnje po kome je dužan da obavlja prevoz i dokaz o ispravnosti vozila.
Pre primene reda vožnje, prevoznik je dužan da obavesti korisnike prevoza preko sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.
Ako prevoznik ne obezbedi gradski i prigradski prevoz po utvrđenom redu vožnje, dužan je da obešteti korisnike usluga prevoza, koji su unapred kupili kartu za prevoz, tako što će im vratiti vrednost kupljene karte, odnosno umanjiti cenu pretplatne karte za naredni mesec.
Prevoznik može na određenim relacijama i u određeno vreme da poveća ili smanji broj vozila, ako za to postoji opravdana potreba (školska godina, verski praznici, održavanje kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija).
Prevoznik može iz opravdanih razloga na određenoj liniji da privremeno obustavi saobraćaj, skrati liniju, produži ili delimično izmeni trasu.
Pod opravdanim razlozima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se elementarne nepogode (požar, poplave, snežni nanosi, poledica i dr.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata, čime je onemogućeno bezbedno odvijanje prevoza na liniji.
Prevoznik je dužan da o razlozima poremećaja saobraćaja na određenoj liniji odmah obavesti upravu nadležnu za poslove saobraćaja, a preko sredstava javnog informisanja i korisnike prevoza.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja je dužna, da odmah po prijemu obaveštenja iz stava 3. ovog člana da prevozniku saglasnost za izmenu linije, dok traju opravdani razlozi.
Prevoznik može da prestane sa obavljanjem prevoza na utvrđenoj liniji u slučajevima i pod uslovima propisanim zakonom i ugovorom o obavljanju prevoza.
Sredstva za obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obezbeđuju se iz sledećih izvora:
- prihoda iz integrisanog tarifnog sistema od prodaje mesečnih i pojedinačnih karata,
- subvencije iz budžeta grada i
- drugih izvora prihoda, u skladu sa zakonom.
Sredstva za obavljanje komunalnih poslova u okviru ove delatnosti koji su povereni preduzeću obezbeđuju se iz:
- dela sredstava za obavljanje javnog prevoza putnika,
- subvencije iz budžeta grada,
- naplate kazni za neizvršavanje obaveza prevoznika, u skladu sa ugovorom,
- naplate doplatne karte,
- i drugih izvora prihoda, u skladu sa zakonom.
Cena usluga prevoza određuje se u skladu sa elementima iz Zakona i Zonsko - relacijsko tarifnog sistema koji je sastavni deo Odluke.
Javno ili drugo preduzeće kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša je dužno da obezbedi štampanje i distribuciju karata, poslove informisanja putnika, kontrolu voznih isprava u autobusu, kontrolu sprovođenja reda vožnje i obavljanje dispečerskih poslova.
Putnik za vreme vožnje mora da ima voznu kartu ili ispravu na osnovu koje ima pravo na prevoz, koju na zahtev ovlašćenog lica javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša mora pokazati radi kontrole.
Putnik koji se u autobusu zatekne bez vozne karte, odnosno isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, dužan je da ovlašćenom licu javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša pokaže ličnu ispravu o identifikaciji i da plati voznu i doplatnu kartu.
Ako putnik koji se zatekne bez vozne karte ne plati voznu i doplatnu kartu, prevoz mu se prekida na prvoj sledećoj stanici, a voznu i doplatnu kartu može da plati u roku od osam dana, na blagajni javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša.
Ukoliko putnik u roku od osam dana ne plati voznu kartu i doplatnu kartu, prevoznik je dužan da u narednih osam dana da predlog Upravi za inspekcijske poslove za pokretanje prekršajnog postupka.
Ovlašćeno lice za vršenje kontrole u autobusu dužno je da pre početka kontrole pokaže službenu legitimaciju.
Službena legitimacija sadrži: naziv javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša, broj, ime i prezime i fotografiju ovlašćenog lica.
Ovlašćeno lice može privremeno ili trajno da oduzme voznu kartu ako je putnik bespravno koristi.
Pretplatna vozna karta vratiće se putniku ako odmah ili u roku od osam dana plati voznu ili doplatnu kartu.
Putnik ima pravo da sa istom voznom kartom, nastavi započetu vožnju drugim autobusom, u slučaju prekida saobraćaja ili kvara autobusa.
Putnik je dužan da stvari nađene u autobusu i na autobuskom stajalištu preda voznom osoblju.
Ukoliko se vlasnik nađene stvari ne pronađe za vreme vožnje, vozno osoblje će stvari predati odgovarajućoj službi prevoznika odmah po završetku rada.
Prevoznik je dužan da nađene stvari u roku od pet dana preda nadležnom organu koji se stara o čuvanju nađenih stvari.
Zabranjeno je:
1) ulaziti u autobus u napitom stanju,
2) uvoditi u autobus životinje,
3) unošenje u autobus oružja, osim licima koja su posebnim propisima ovlašćena za nošenje oružja,
4) unositi u autobus stvari koje mogu povrediti, oštetiti, uprljati ili uznemiriti putnike ili štetiti autobusu,
5) unositi u autobus zapaljive i eksplozivne, odnosno opasne materije,
6) uznemiravati putnike vikom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima,
7) ometati osoblje u autobusu u vršenju poslova,
8) bacati otpatke u autobusu,
9) koristiti radiodifuzne i druge uređaje, izuzev službenih radio-stanica.
Vozno osoblje je dužno da opomene putnika koji postupa protivno odredbama stava 1. ovog člana.
Putnik koji i pored opomene vrši zabranjenu radnju iz stava 1. ovog člana udaljiće se iz autobusa.
Ugovorom o poveravanju obavljanja ove komunalne delatnosti, koji se po sprovedenom postupku zaključuje sa prevoznikom, ugovoriće se i minimum procesa rada u obavljanju prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju u slučaju štrajka zaposlenih kod prevoznika.
U slučaju štrajka, poremećaja ili prekida u obavljanju ove komunalne delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli sprečiti, odnosno predvideti, nadležni organ prevoznika i organi grada dužni su da preduzimaju neophodne operativne i druge mere predviđene Odlukom o komunalnim delatnostima.
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, odnosno drugog pravnog lica koje obavlja ovu komunalnu delatnost, vrši uprava nadležna za poslove saobraćaja.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i nad obavljanjem ove komunalne delatnosti vrši saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj Uprave za inspekcijske poslove.
Saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:
- pregleda vozila kojima se obavlja prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila (putne naloge za vozila, ugovore o zakupu vozila, saobraćajne dozvole i drugo),
- kontroliše važeće i overene redove vožnje i drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem delatnosti prevoza putnika,
- utvrđuje identitet prevoznika, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza,
- kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju prevoza putnika.
U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj dužan je i ovlašćen da:
1. Naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:
1.1. ispunjenosti propisanih uslova i načina za obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju,
1.2. uredne kontrole tehničke ispravnosti vozila,
1.3. pridržavanje reda vožnje.
2. Zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se prevoz obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju protivno propisima.
3. Isključi vozilo kojim se vrši prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju protivno odredbama zakona i ove Odluke, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključenja vozila u trajanju od 5 (pet) dana.
Saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj može privremeno oduzeti vozilo prevoznika koje je upotrebljeno suprotno članu 15. Odluke, do okončanja prekršajnog postupka. Za oduzimanje vozila izdaje se potvrda, a vozilo čuva vlasnik, odnosno lice od koga je privremeno oduzeto.
Zabranjeno je za vreme trajanja isključenja koristiti vozilo koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja.
Protiv rešenja saobraćajnog inspektora za drumski saobraćaj može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Niša u roku od 8 dana od dana dostavljanja, a žalba izjavljena protiv rešenja ne odlaže njegovo izvršenje.
Novčanom kaznom od 100.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće, odnosno drugo pravno lice koje obavlja ovu komunalnu delatnost ako:
1. obavlja prevoz, a ne ispunjava uslove iz člana 4. Odluke,
2. obavlja prevoz putnika vozilima koja ne ispunjavaju propisane uslove, koja nisu redovno održavana i kontrolisana; u vozilu nema putni nalog popunjen, overen i potpisan na propisan način (član 4a Odluke),
3. otpočne i obavlja prevoz putnika bez ugovora o obavljanju prevoza ili otpočne obavljanje prevoza putnika bez dokaza o ispravnosti vozila (član 15. stav 1. Odluke),
4. utvrdi i primenjuje cene prevoza suprotno Zonsko - relacijsko tarifnog sistema i bez saglasnosti nadležnog organa grada (član 19. Odluke),
5. koristi vozilo za vreme trajanja isključenja koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja (član 30b stav 2. Odluke).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 do 25.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno u drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom od 50.000 do 200.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće i drugo pravno lice ako:
1. u vozilu kojim obavlja prevoz putnika nema važeći red vožnje (član 4a Odluke),
2. u vozilu kojim obavlja prevoz nema važeće cene sa rešenjem o saglasnosti (član 4a Odluke),
3. u vozilu kojim obavlja prevoz nema istaknut naziv linije na propisan način (član 4a Odluke),
4. ne obavesti korisnike o početku primene reda vožnje, ili se ne pridržava registrovanog i overenog reda vožnje (član 15. stav 2. Odluke)
5. pre početka obustave prevoza na određenoj liniji o tome ne obavesti nadležni organ, odnosno korisnike prevoza (član 17. Odluke).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 1.000 do 10.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom u iznosu od 250 do 10.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice - putnik ako:
1. koristi prevoz bez propisane karte ili isprave, ili odbije da pokaže kartu radi kontrole (član 21. stav 1);
2. postupa suprotno zabranama iz člana 27. ove odluke.
Rešenja o određivanju stalnih linija u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Niša ("Službeni list grada Niša", broj 10/97 i 37/2003) i Rešenja o određivanju stajališta, koja mogu da se koriste u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Niša ("Službeni list grada Niša", broj 10/97, 17/97 i 48/2004) ostaju na snazi do donošenja novih u skladu sa odredbama ove odluke.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju
("Sl. list grada Niša", br. 65/2006)
Član 16
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".
Zonsko-relacijski tarifni sistem i sistem karata
I
Za određivanja cena za prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju utvrđuje se sledeći zonsko-relacijski tarifni sistem:
I i II zona za prevoz putnika u gradskom saobraćaju (gradski prevoz);
III i IV zona za prevoz putnika u prigradskom saobraćaju (prigradski prevoz);
IX relacija u prigradskom saobraćaju (prigradski prevoz).
II
Granice zona su:
I zona:
Ledena Stena (brdo), Bubanj spomenik, Durmitorska (okretnica), Kragujevačka, Mokranjčeva (okretnica), Gabrovačka reka, EI, Duvanište (okretnica), Durlan, Pantelej (Branka Nikolića - Serjože), Naselje Ratko Jović (okretnica) i Papir servis.
II zona:
9 Maj (Novo Selo) - Vulkan, Pasi Poljana, Novo groblje, Trafo, Niška Banja, Donja Vrežina, Donji Komren, Medoševac, KC Knez Selo.
III zona:
Čamurlija, Gornji Komren, Hum, Brenica, Malča, Prosek, Jelašnica, Prva Kutina, Gabrovac, Donje Vlase, Gornje Međurovo, Mramor, Bubanj, Lalinac i Trupale.
IV zona:
Do granice teritorije grada Niša sa susednim opštinama: pravac Svrljig do Vrela, pravac Bela Palanka do Ostrovice, pravac Zaplanje do Lazarevog sela, pravac Doljevac do Novog groblja i Gornjeg Međurova, pravac Aleksinac do Supovca, Donje Trnave (petlja), Vele Polja i Kravlja i pravac Merošina do Mramora (Mramorski potok).
Granice zona su autobuska stajališta u Nišu i poslednja autobuska stajališta u naseljenim mestima.
III
RELACIJSKI TARIFNI SISTEM
(prigradski prevoz)
Za određivanje cena za prevoz putnika u prigradskom saobraćaju utvrđuje se relacijski tarifni sistem prema dužini relacije, i to:
I |
relacija |
od 0 do 2 km |
II |
relacija |
od 3 do 4 km |
III |
relacija |
od 5 do 7 km |
IV |
relacija |
od 8 do10 km |
V |
relacija |
od 11 do 14 km |
VI |
relacija |
od 15 do18 km |
VII |
relacija |
od 19 do 22 km |
VIII |
relacija |
od 22 do 25 km |
IX |
relacija |
preko 25 km. |
IV
SISTEM KARATA ZA GRADSKI PREVOZ
(I I II ZONA)
1. Pretplatne karte (mesečne)
- za zaposlene i povlašćene kategorije korisnika,
- važe u I, odnosno II zoni za neograničeni broj vožnji u toku jednog meseca, uz odgovarajuću legitimaciju,
- pretplatna karta za II zonu važi i u I zoni.
2. Dnevne karte
- po jedinstvenoj ceni,
- važe u I i II zoni,
- daju pravo neograničenog broja vožnji na linijama I i II zone (gradske linije) u toku dana.
3. Pojedinačne karte (karte za jednu vožnju)
- po jedinstvenoj ceni,
- važe u I i II zoni,
- daju pravo jedne neprekidne vožnje na gradskim linijama I i II zone.
V
SISTEM KARATA ZA PRIGRADSKI PREVOZ (III I IV ZONA - RELACIJSKO-TARIFNI SISTEM)
1. Pretplatne karte (mesečne):
- za zaposlene i povlašćene kategorije korisnika,
- važe za neograničeni broj vožnji u toku jednog meseca, uz odgovarajuću legitimaciju,
- pretplatna karta za III zonu važi i u I i II zoni,
- pretplatna karta za IV zonu važi i u I, II i III zoni.
2. Pojedinačne karte (karte za jednu vožnju)
- važe u relacijskom tarifnom sistemu,
- po različitim cenama, u zavisnosti od relacije,
- daju pravo na jednu neprekidnu vožnju na prigradskim linijama.
VI
1. Pretplatne karte prodaje organizovano javno ili drugo preduzeće kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša za zaposlene korisnike, a za ostale kategorije povlašćenih korisnika prodaje organizovano javno ili drugo preduzeće kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša, ili se mogu kupiti pojedinačno na prodajnim mestima javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša.
2. Dnevne karte za I i II zonu prodaju se u vozilu i na prodajnim mestima u gradu.
3. Pojedinačne karte za I i II zonu prodaju se na prodajnim mestima u gradu i u vozilu.
4. Pojedinačne karte za relacijsko-tarifni sistem (prigradski prevoz) prodaju se u vozilu, na autobuskoj stanici i određenim autobuskim stajalištima.
Prečišćen tekst Odluke o prevozu putnika u
gradskom i prigradskom saobraćaju obuhvata:
Odluku o prevozu putnika
u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada
Niša", broj 89/2005
- Prečišćen tekst),
Odluku o izmenama i dopuni Odluke o prevozu
putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni
list grada Niša", broj 31/2006), iz koje u prečišćen tekst
nisu uneti član 6. kojim je ovlašćena Služba za poslove skupštine,
gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju da sačini i objavi
prečišćen tekst i član 7. o stupanju na snagu Odluke.