ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI("Sl. list grada Beograda", br. 36/2004, 1/2005 - ispr., 18/2006 i 21/2006 - ispr.) |
Položaj i sastav Gradske uprave
Gradska uprava vrši izvorne poslove grada utvrđene Ustavom, zakonom i Statutom grada Beograda, kao i zakonom poverene poslove državne uprave.
Gradsku upravu čine: sekretarijati, posebne organizacije i stručne službe (u daljem tekstu: organizacione jedinice).
Glavni arhitekta grada Beograda je u sastavu Gradske uprave.
Obrazovanje i delokrug organizacionih jedinica
Organizacione jedinice obrazuju se i određuje im se delokrug Odlukom o Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom.
Nadzor nad radom Gradske uprave
Nadzor nad radom Gradske uprave vrši Gradsko veće.
Preko upravnog spora rad Gradske uprave podleže i nadzoru sudova.
Odgovornost za štetu
Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom Gradska uprava učini fizičkim i pravnim licima odgovoran je grad Beograd.
Finansiranje rada Gradske uprave
Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Beograda, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu Beogradu.
Organizacione jedinice mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 2. ovog člana unose se u budžet grada Beograda.
II NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE
Samostalnost i zakonitost
Gradska uprava samostalna je u vršenju svojih poslova koje obavlja na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Beograda (u daljem tekstu: Statut) i propisa grada.
Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Organizacione jedinice postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka
Organizacione jedinice dužne su da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Poštovanje stranaka
Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija i kojima se postižu svrha i cilj zakona.
Organizacione jedinice dužne su da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.
Javnost rada
Rad Gradske uprave je javan.
Organizacione jedinice dužne su da javnosti omoguće uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Učestvovanje u planiranju i oblikovanju poslova grada
Organizacione jedinice učestvuju u planiranju i oblikovanju poslova grada tako što pripremaju nacrte odluka, drugih propisa i opštih akata za gradonačelnika i predlažu mu strategije razvoja i druge mere.
Praćenje stanja
Organizacione jedinice prate i utvrđuju stanje u oblastima iz svoga delokruga, proučavaju posledice utvrđenog stanja i, zavisno od nadležnosti, ili same preduzimaju mere ili predlažu gradonačelniku, odnosno Skupštini grada Beograda donošenje propisa i preduzimanje drugih mera.
Izvršavanje zakona i drugih opštih akata
Organizacione jedinice izvršavaju zakone i druge opšte akte tako što donose, odnosno predlažu donošenje propisa, rešavaju u upravnim stvarima i preduzimaju upravne radnje kada im je to zakonom povereno, vode evidencije i izdaju javne isprave na osnovu evidencija koje vode (u daljem tekstu: izvršni poslovi).
Upravne radnje kojima se poseže u ličnu slobodu i bezbednost, fizički i psihički integritet, imovinu i ostala ljudska prava i slobode, organizacione jedinice preduzimaju samo kad za to imaju neposredan osnov u zakonu.
Propisi organizacionih jedinica
Sekretarijati i posebne organizacije donose pravilnike, naredbe i uputstva.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa Skupštine grada i gradonačelnika.
Naredbom se naređuje ili zabranjuje neko ponašanje u situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se određuje način na koji organizacione jedinice izvršavaju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa.
Jedinica u sastavu sekretarijata ne može donositi propise.
Pravilnici, naredbe i uputstva objavljuju se u "Službenom listu grada Beograda".
Ograničenja pri donošenju propisa
Sekretarijat i posebna organizacija mogu donositi propise samo ako su na to izričito ovlašćeni zakonom ili propisom Skupštine grada ili gradonačelnika.
Sekretarijat i posebna organizacija ne mogu propisom određivati svoje i tuđe nadležnosti, niti ustanovljavati prava i obaveze fizičkim i pravnim licima koje nisu već ustanovljene zakonom, odlukom, odnosno drugim opštim aktom.
Rešavanje u upravnim stvarima
Organizacione jedinice rešavaju u upravnim stvarima i donose upravne akte u poslovima koje je republika zakonom poverila gradu Beogradu.
Organizacione jedinice rešavaju po žalbi protiv prvostepenog rešenja uprave gradske opštine, u skladu sa zakonom.
Inspekcijski nadzor
Inspekcijskim nadzorom ispituje se sprovođenje zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje pravnih i fizičkih lica i, zavisno od rezultata nadzora, izriču mere na koje su inspektori ovlašćeni zakonom.
Staranje o javnim službama
Organizacione jedinice staraju se da se rad javnih službi čiji je osnivač grad Beograd odvija prema zakonu i drugim propisima i prema njima vrše poslove i preduzimaju mere na koje su ovlašćene zakonom.
Razvojni poslovi
Organizacione jedinice podstiču i usmeravaju razvoj u oblastima iz svoga delokruga, prema planovima Skupštine grada Beograda i gradonačelnika.
Ostali stručni poslovi
Organizacione jedinice prikupljaju i proučavaju podatke u oblastima iz svog delokruga, sačinjavaju analize, izveštaje, informacije i druge materijale i vrše druge stručne poslove kojima doprinose razvoju oblasti iz svog delokruga.
IV ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE
Obrazovanje sekretarijata
Sekretarijat se obrazuje za obavljanje izvornih poslova grada Beograda i poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu Beogradu.
Poslovi koje obavljaju sekretarijati vrše se u jednoj ili u više međusobno povezanih oblasti.
Poslovi iz delokruga sekretarijata mogu se organizovati tako da se obavljaju na području jedne ili više gradskih opština.
Sekretar sekretarijata
Sekretarijatom rukovodi sekretar, organizuje rad sekretarijata, stara se o pravilnom rasporedu poslova i izvršavanju radnih dužnosti zaposlenih.
Sekretar predstavlja sekretarijat, donosi propise, rešenja u upravnim i drugim pojedinačnim stvarima i odlučuje o drugim pitanjima iz delokruga sekretarijata.
Sekretar je odgovoran načelniku Gradske uprave za rad i zakonito i blagovremeno obavljanje poslova sekretarijata.
Zamenik sekretara
Sekretar sekretarijata može imati zamenika koji za svoj rad odgovara sekretaru i načelniku Gradske uprave.
Zamenik sekretara pomaže sekretaru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi.
Sekretar ne može ovlastiti zamenika za donošenje propisa.
Pomoćnik sekretara
Sekretar sekretarijata ima jednog ili više pomoćnika koji za svoj rad odgovaraju sekretaru.
Pomoćnik sekretara rukovodi zaokruženom oblasti rada sekretarijata za koju se obrazuje sektor.
Postavljenje
Sekretara i zamenika sekretara postavlja načelnik Gradske uprave, uz prethodnu saglasnost gradonačelnika na vreme od četiri godine.
Pomoćnika sekretara postavlja načelnik Gradske uprave, na predlog sekretara sekretarijata.
Jedinica u sastavu sekretarijata
Sekretarijat može imati jednu ili više jedinica u svom sastavu (u daljem tekstu: jedinica u sastavu).
Jedinica u sastavu obrazuje se Odlukom o Gradskoj upravi za obavljanje poslova koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost od one koju ima sektor u sekretarijatu.
Jedinica u sastavu može imati svojstvo pravnog lica, što se utvrđuje prilikom njenog obrazovanja.
Vrste jedinica u sastavu
Jedinica u sastavu može biti uprava i direkcija.
Uprava se obrazuje za izvršne i sa njima povezane stručne poslove, a direkcija za stručne i sa njima povezane izvršne poslove koji se, po pravilu, odnose na oblast privrede.
Direktor i pomoćnik jedinice u sastavu
Jedinicom u sastavu rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara sekretaru.
Direktor može imati jednog ili više pomoćnika.
Direktora postavlja, na predlog sekretara, načelnik Gradske uprave uz prethodnu saglasnost gradonačelnika, na vreme od četiri godine.
Pomoćnika direktora, na predlog sekretara, postavlja načelnik Gradske uprave.
Odnos sekretarijata i jedinice u sastavu
Poslove iz svog delokruga jedinica u sastavu vrši samostalno.
Sekretar sekretarijata usmerava rad jedinice u sastavu i donosi propise iz delokruga jedinice u sastavu.
Uslovi za obrazovanje
Posebna organizacija obrazuje se za poslove koji traže primenu posebnih metoda i saznanja i sa njima povezane izvršne poslove, a istovremeno zahtevaju veću samostalnost od one koju ima jedinica u sastavu.
Posebna organizacija obrazuje se Odlukom o Gradskoj upravi.
Vrste posebnih organizacija
Posebne organizacije su: zavod i agencija, a Odlukom o Gradskoj upravi mogu se obrazovati i druge posebne organizacije.
Posebna organizacija može imati svojstvo pravnog lica.
Direktor posebne organizacije
Posebnom organizacijom rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.
Direktora postavlja načelnik Gradske uprave uz prethodnu saglasnost gradonačelnika na vreme od četiri godine.
Zamenik direktora posebne organizacije
Direktor posebne organizacije može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru.
Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen. Direktor ne može ovlastiti zamenika na donošenje propisa.
Zamenika direktora postavlja načelnik Gradske uprave uz prethodnu saglasnost gradonačelnika na vreme od četiri godine, na predlog direktora.
Pomoćnik direktora posebne organizacije
Direktor posebne organizacije ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru.
Pomoćnik direktora rukovodi zaokruženom oblasti rada posebne organizacije za koju se obrazuje sektor.
Pomoćnika direktora, na predlog direktora postavlja načelnik Gradske uprave.
Pojam
Za obavljanje stručnih i sa njima povezanih drugih poslova od značaja za rad organa grada, njihovih radnih tela i Gradske uprave obrazuju se stručne službe.
Direktor stručne službe
Stručnom službom, osim kabinetom, rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.
Direktora postavlja načelnik Gradske uprave uz prethodnu saglasnost gradonačelnika na vreme od četiri godine.
Zamenik direktora stručne službe
Direktor stručne službe može imati zamenika koji za svoj rad odgovara direktoru.
Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.
Zamenika direktora, na predlog direktora, postavlja načelnik Gradske uprave uz prethodnu saglasnost gradonačelnika na vreme od četiri godine.
Pomoćnik direktora stručne službe
Direktor stručne službe ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru.
Pomoćnik direktora rukovodi zaokruženom oblasti rada stručne službe za koju se obrazuje sektor.
Pomoćnika direktora postavlja načelnik Gradske uprave, na predlog direktora.
Šef kabineta
Kabinetom rukovodi šef kabineta.
Šefa kabineta postavlja načelnik Gradske uprave, uz prethodnu saglasnost gradonačelnika, na vreme od četiri godine.
Šef kabineta gradonačelnika za svoj rad odgovara gradonačelniku.
Šef kabineta predsednika Skupštine grada za svoj rad odgovara predsedniku Skupštine grada.
Šef kabineta ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju šefu kabineta.
Pomoćnik šefa kabineta rukovodi zaokruženom oblasti rada kabineta za koju se obrazuje sektor.
Pomoćnika šefa kabineta postavlja načelnik Gradske uprave, na predlog šefa kabineta na vreme od četiri godine.
Rukovodeći radnici
Lica iz čl. 22-24, 28, 32-34 i 36-40. ove odluke su rukovodeći radnici u Gradskoj upravi.
Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u organizacionim jedinicama zasniva se na načelima koja određuje gradonačelnik, saglasno zakonu.
Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi donosi načelnik Gradske uprave uz saglasnost gradonačelnika.
Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta stupa na snagu po dobijenoj saglasnosti gradonačelnika.
Radno vreme u Gradskoj upravi
Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova u sedmici.
Radna sedmica traje pet radnih dana.
Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.
V ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG
1. Sekretarijati i njihov delokrug
Sekretarijati u Gradskoj upravi su:
1. Sekretarijat za finansije;
2. Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove;
3. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove;
4. Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju;
5. Sekretarijat za saobraćaj;
6. Sekretarijat za zaštitu životne sredine;
7. Sekretarijat za privredu;
8. Sekretarijat za kulturu;
9. Sekretarijat za obrazovanje;
10. Sekretarijat za sport i omladinu;
11. Sekretarijat za zdravstvo;
12. Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu;
13. Sekretarijat za inspekcijske poslove;
14. Sekretarijat za upravu.
Za obavljanje poslova koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost od one koju ima sektor u sekretarijatu, saglasno članu 27. ove odluke mogu se obrazovati uprave i direkcije u sastavu sekretarijata iz stava 1. ovog člana.
Sekretarijat za finansije
Sekretarijat za finansije vrši poslove koji se odnose na: bilansiranje javnih sredstava i javnih izdataka budžeta grada i budžeta gradskih opština; pripremu odluka za ostvarivanje izvornih javnih prihoda i praćenje njihovog sprovođenja; utvrđivanje, kontrolu i naplatu izvornih javnih prihoda; makroekonomsku i fiskalnu analizu javnih sredstava u funkciji finansiranja javnih potreba grada i gradskih opština; utvrđivanje obima i kriterijuma za finansiranje gradskih opština; praćenje i evidentiranje podataka o kretanju prihoda gradskih opština; planiranje i pripremu budžeta grada; poslove trezora grada koji se odnose na: finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje na nivou glavne knjige trezora, upravljanje dugom i finansijskom imovinom; plasiranje sredstava grada; praćenje kretanja mase zarada u javnim preduzećima grada i gradskih opština na nivou trezora grada i dostavljanje izveštaja ministarstvu; finansijsko-računovodstvene poslove direktnih korisnika budžetskih sredstava koji se odnose na: učešće u pripremi finansijskih planova i završnih računa budžetskih korisnika, kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava; blagajničko poslovanje, vođenje poslovnih knjiga i drugih evidencija po korisnicima, usaglašavanje potraživanja i obaveza; upravljanje finansijskim informacionim sistemom; poslove koji se odnose na izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju objekata koji se finansiraju iz budžeta grada i imovinsko-pravne poslove koji se odnose na realizaciju ovih investicija i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Poslovi bilansiranja i makroekonomske i fiskalne analize ukupnih javnih prihoda grada, priprema odluka, utvrđivanje, kontrola i naplata izvornih javnih prihoda i upravljanje finansijskim informacionim sistemom vrše se u Upravi javnih prihoda grada Beograda.
Poslovi iz stava 1. ovog člana u oblasti investicija vrše se u Upravi za investicije.
Zakonom predviđene funkcije trezora vrše se u Upravi za trezor.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove vrši poslove koji se odnose na: pripremu, donošenje, evidentiranje i čuvanje planskih dokumenata i urbanističkih planova; izdavanje potvrde o usklađenosti urbanističkog projekta sa urbanističkim planom; izdavanje izvoda iz urbanističkog plana i akta o urbanističkim uslovima; pripremu planova za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama kao i utvrđivanje tipa, veličine i izgleda tih objekata i objekata urbanog dizajna; odlučivanje po prigovoru na izdati akt o urbanističkim uslovima; uvođenje informacione i komunikacione tehnologije u delokrug rada sekretarijata i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Sekretarijat, kao poverene, obavlja poslove koji se odnose na: izdavanje odobrenja za izgradnju i rekonstrukciju objekata ili delova objekta preko 800 m2 bruto površine (po JUS-u), objekata infrastrukture, saobraćajnica i benzinskih stanica, kao i izdavanje upotrebne dozvole za te objekte; postupak po prijavi pripremnih radova početka izvođenja radova i kontrole usaglašenosti izgrađenih temelja sa glavnim projektom, za objekte za koje izdaje odobrenje za izgradnju; čuvanje tehničke dokumentacije; izdavanje potvrde o usklađenosti idejnog projekta sa izvodom iz plana, odnosno aktom o urbanističkim uslovima za izgradnju i rekonstrukciju objekta ili delova objekta preko 800 m2 bruto površine (po JUS-u), objekta infrastrukture, saobraćajnica i benzinskih stanica; postupak izgradnje objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju; postupak za izdavanje odobrenja za izgradnju i upotrebne dozvole za objekte preko 800 m2 bruto površine (po JUS-u), koji su izgrađeni odnosno rekonstruisani bez građevinske dozvole pre 13. maja 2003. godine; postupak koji je započet po zahtevima za izdavanje građevinske i upotrebne dozvole i drugim zahtevima za rešavanje o pojedinačnim pravima i obavezama, podnetim pre 13. maja 2003. godine; izdavanje odobrenja za izvođenje detaljnih geoloških istraživanja za potrebe planiranja, projektovanja, građenja i sanacije terena i druge poslove koje republika zakonom poveri gradu.
Sekretarijat za komunalne i stambene poslove
Sekretarijat za komunalne i stambene poslove vrši poslove koji se odnose na: uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti; staranje o obezbeđenju materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti; nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti; staranje o održavanju stambenih zgrada i bezbednosti njihovog korišćenja i obavlja druge poslove, u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima.
Poslovi koji se odnose na snabdevanje grada toplotnom i drugom energijom, čvrstim, tečnim i gasovitim gorivima, javnom rasvetom i dekorativnom rasvetom, izdavanje licenci za obavljanje delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije, vrše se u Upravi za energetiku.
Poslovi koji se odnose na upravljanje gradskim vodama, zaštitu izvorišta, prečišćavanje i distribuciju vode za piće, prikupljanje, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i upotrebljenih voda, zaštitu vodotoka, pripremu i realizaciju plana mesta za postavljanje plovnog objekta na delu obale i vodenog prostora na teritoriji grada Beograda, vrše se u Upravi za vode.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave koje Republika poveri gradu u oblasti proizvodnje i distribucije toplotne energije.
Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju
Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju vrši poslove koji se odnose na: određivanje javnog građevinskog zemljišta, davanje u zakup građevinskog zemljišta i prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta; zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti koje koristi grad, upravljanje, korišćenje i raspolaganje tim nepokretnostima i njihovu uknjižbu; rešavanje stambenih potreba; obezbeđenje stanova za potrebe organa grada i Gradske uprave i druge poslove u ovim oblastima u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Poslovi iz stava 1 ovog člana iz imovinsko-pravne oblasti vrše se u Upravi za imovinsko-pravne poslove.
Sekretarijat, kao poverene, vrši poslove inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije nad izgradnjom i rekonstrukcijom objekata za koje odobrenja izdaje grad i poslove rešavanja po žalbi protiv prvostepenog rešenja uprave gradske opštine donetog u građevinskoj i stambenoj oblasti; poslove drugostepenog upravnog organa u postupku pokrenutom protiv upravnih akata uprava gradskih opština nadležnih za stambene i građevinske poslove i poslove građevinske inspekcije, kao i druge poslove državne uprave koje republika poveri gradu.
Sekretarijat za saobraćaj
Sekretarijat za saobraćaj vrši poslove koji se odnose na: režim i tehničko regulisanje saobraćaja; organizaciju saobraćaja; održavanje i korišćenje javnih prostora za parkiranje; rehabilitaciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima, kao i ulicama u naselju i drugim javnim objektima od značaja za grad; javni gradski i prigradski prevoz u linijskom saobraćaju; nadzor nad obavljanjem javnog gradskog, prigradskog i vanlinijskog prevoza na teritoriji grada i nadzor nad radom javnih komunalnih preduzeća za gradski prevoz, puteve i ulice i javna parkirališta; poslove koji se odnose na javne nabavke u ovoj oblasti i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Poslovi iz stava 1. ovog člana koji se odnose na održavanje i rehabilitaciju, zaštitu, korišćenje i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima, kao i ulicama u naselju i drugim javnim objektima od značaja za grad vrše se u Direkciji za puteve.
Poslovi iz stava 1. ovog člana koji se odnose na javni gradski i prigradski prevoz putnika u linijskom saobraćaju vrše se u Direkciji za javni prevoz.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti saobraćaja koje republika poveri gradu.
Sekretarijat za zaštitu životne sredine
Sekretarijat za zaštitu životne sredine vrši poslove zaštite i unapređenja životne sredine koji se odnose na: kontinuirano praćenje stanja životne sredine, uspostavljanje katastra zagađivača, izradu i realizaciju programa kontrole kvaliteta vazduha, površinskih voda i izvorske vode javnih česama, kao i zagađenosti zemljišta; merenje nivoa i zaštitu od buke i vibracija, jonizujućeg i nejonizujućeg zračenja i od opasnih materija; zaštitu biljnog i životinjskog sveta i kontrolu njihovih populacija, suzbijanje štetnih organizama i organizaciju zoohigijenske službe; izradu i realizaciju akcionih i sanacionih planova zaštite životne sredine i ekološkog obrazovanja; zaštitu javnih i zaštićenih prirodnih dobara, izradu i realizaciju planova upravljanja prirodnim dobrima, njihovog korišćenja i razvoja; utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, osnivanje i rad Fonda za zaštitu životne sredine i druge poslove u ovoj oblasti, u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima.
Sekretarijat, kao poverene, obavlja poslove koji se odnose na: izradu plana zaštite od udesa, sprovođenje mera i postupaka odgovora na udes i sanaciju posledica udesa; donošenje akata o proglašenju stanja ugroženosti i akata o uvođenju posebnih mera u slučaju prekoračenja graničnih vrednosti emisije i neposredne opasnosti po životnu sredinu i zdravlje stanovništva; utvrđivanje statusa i područja ugrožene životne sredine, režima sanacije i remedijacije za područje od lokalnog značaja; utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u prostornim i urbanističkim planovima i drugim aktima za uređenje prostora i izgradnju objekata i postrojenja; davanje mišljenja o pristupanju ili nepristupanju strateškoj proceni uticaja, ocenu i davanje saglasnosti na stratešku procenu uticaja na životnu sredinu planova i programa u oblasti planiranja ili korišćenja zemljišta, poljoprivrede, šumarstva, ribarstva, lovstva, energetike, industrije, saobraćaja, upravljanja otpadom, upravljanja vodama, telekomunikacija, turizma, očuvanja prirodnih staništa i divlje flore i faune; sprovođenje postupaka procene uticaja projekata (planiranih i izgrađenih objekata) na životnu sredinu, odlučivanje i donošenje upravnih akata o potrebi procene uticaja, određivanju obima i sadržaja studije i davanju saglasnosti na studije o proceni uticaja projekata na životnu sredinu; učešće u postupku tehničkog pregleda (prijema) objekata za koje je izdata saglasnost na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu; utvrđivanje uslova za rad novih i postojećih postrojenja i izdavanje, reviziju, produženje i prestanak važnosti integrisanih dozvola; upravljanje otpadom; izdavanje vodoprivrednih saglasnosti za seoske vodotoke, izgradnju ili zatrpavanje bušenih i reni bunara i drugih bušotina za potrebe rudarskih i geoloških radova; druge poslove državne uprave u oblasti zaštite životne sredine koje Republika zakonom poveri gradu.
Sekretarijat za privredu
Sekretarijat za privredu vrši poslove koji se odnose na: podsticanje, razvoj i zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti trgovine, ugostiteljstva, turizma i privrednim i drugim oblastima od interesa za grad; uređivanje radnog vremena za određene delatnosti i određivanje mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti; uređivanje i obezbeđivanje posebnih uslova i organizacije auto-taksi prevoza putnika; poslove vezane za davanje saglasnosti za korišćenje imena grada u poslovnom imenu privrednog društva; koordiniranje aktivnosti u vezi javnih nabavki; cene u komunalnim i drugim delatnostima za koje je nadležan grad; pripremu projekata iz oblasti privrede; pripremu mišljenja u postupku privatizacije; vođenje evidencije o postavljenim reklamnim panoima (bilbord); organizovanje određenih manifestacija i dodelu nagrada i priznanja i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Poslovi vezani za robne rezerve vrše se u Direkciji za robne rezerve.
Poslovi koji se odnose na cene u komunalnim i drugim delatnostima vrše se u Upravi za cene.
Poslovi koji se odnose na planiranje, zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta, vrše se u Upravi za poljoprivredu.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave koje republika poveri gradu iz oblasti voda, vodoprivrede, industrije, zanatstva, preduzetništva, trgovine, snabdevenosti tržišta, privrednog razvoja, turizma, i druge poslove koje republika poveri gradu.
Sekretarijat za kulturu
Sekretarijat za kulturu vrši poslove koji se odnose na: zaštitu značajnih kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu, bibliotečku delatnost, umetničko stvaralaštvo; obezbeđenje uslova za rad ustanova i samostalnih umetnika; kulturne manifestacije; kulturno-umetnički amaterizam; međunarodnu kulturnu saradnju; ostvarivanje programa kulture od značaja za grad; ostvarivanje nadzora nad radom ustanova i javnih preduzeća iz oblasti kulture čiji je osnivač grad; podizanje i održavanje spomenika i spomen-obeležja, određivanje naziva trgova i ulica, dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti umetnosti, sprovođenje postupka javnih nabavki za potrebe ustanova i javnih preduzeća iz oblasti kulture čiji je osnivač grad, staranje o poklonima i legatima gradu i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti kulture koje republika poveri gradu.
Sekretarijat za obrazovanje
Sekretarijat za obrazovanje vrši poslove koji se odnose na: osnivanje osnovnih škola i utvrđivanje mreže osnovnih škola; izgradnju i kapitalno održavanje zgrada i školskih objekata; opremanje škola i finansiranje drugih tekućih rashoda, osim onih koje finansira republika u skladu sa zakonom; obezbeđivanje sredstava za stručno usavršavanje zaposlenih, prevoz učenika nastanjenih na udaljenosti većoj od četiri km od sedišta škola, a za učenike ometene u razvoju bez obzira na udaljenost mesta prebivališta od škole, prevoz učenika na republička takmičenja; izučavanje izbornog predmeta u osnovnoj školi, praćenje upisa u prvi razred osnovne škole i sprovođenje postupka redovnog pohađanja nastave, pokretanje prekršajnog postupka protiv roditelja - staratelja učenika, koji nisu upisani ili neredovno pohađaju nastavu u osnovnim školama; sprovođenje postupka razvrstavanja dece ometene u razvoju; vođenje evidencije nepismenih lica, lica bez potpunog osnovnog obrazovanja, kao i dece ometene u razvoju, utvrđivanje mera i aktivnosti zaštite i bezbednosti učenika; postupak dodeljivanja nagrada i priznanja iz oblasti obrazovanja i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti inspekcijskog nadzora nad radom škola i u oblasti obrazovanja koje republika poveri gradu.
Sekretarijat za sport i omladinu
Sekretarijat za sport i omladinu vrši poslove koji se odnose na: izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta u gradu; učešće u obezbeđenju realizacije opštinskog i međuopštinskog nivoa školskih sportskih takmičenja; obezbeđivanje posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima; finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta koje je osnovao grad i ostvarivanje programa ili delova programa drugih organizacija kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou grada; organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za grad; obezbeđivanje uslova za rad sportskih organizacija i stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji grada i dodelu nagrada i priznanja u oblasti sporta.
Sekretarijat prati i analizira rad nevladinih organizacija čiji programski sadržaji zadovoljavaju potrebe i interese mladih; podstiče i prati programe omladinskih organizacija koji su multidisciplinarni po svom sadržaju i pristupu u realizaciji putem: obrazovanja, kulture, sporta, zdravstva, ekologije; omladinskog turizma i stručne obuke za samozapošljavanje; obezbeđivanjem uslova za realizaciju omladinskih programa tokom zimskog i letnjeg raspusta; obrađuje dokumentaciju za korišćenje prava mladih talenata iz raznih oblasti nauke i stvaralaštva za stručno usavršavanje putem donacija.
Sekretarijat obavlja i druge poslove u ovim oblastima u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Sekretarijat obavlja u oblastima iz svog delokruga i poslove državne uprave koje republika poveri gradu.
Sekretarijat za zdravstvo
Sekretarijat za zdravstvo vrši poslove koji se odnose na: obezbeđivanje i sprovođenje zdravstvene zaštite od interesa za građane na teritoriji grada, u skladu sa zakonom; pripremu akata za osnivanje zdravstvenih ustanova koje u skladu sa zakonom i planom mreže zdravstvenih ustanova osniva grad; pripremu akata i preduzimanje aktivnosti vezanih za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač grad; praćenje rada zdravstvenih ustanova čiji je osnivač grad, razmatranjem njihovih godišnjih programa rada i izveštaja o radu i finansijskom poslovanju; obezbeđenje rada mrtvozorske službe i određivanje doktora medicine za stručno utvrđivanje vremena i uzroka smrti umrlih izvan zdravstvenih ustanova i izdavanje potvrda o smrti; predlaganje posebnih programa zdravstvene zaštite koje donosi grad, kao i cene tih programa, odnosno pojedinačnih usluga i staranje o njihovom sprovođenju; obezbeđenje rada zdravstvene službe za vreme održavanja raznih manifestacija na teritoriji grada; davanje saglasnosti za preuzimanje tela umrlog i identifikovanog lica radi izvođenja praktične nastave, pod uslovima i po postupku predviđenom zakonom; javne nabavke za potrebe zdravstvenih ustanova čiji je osnivač grad i druge poslove u ovoj oblasti, u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti zdravstva koje Republika poveri gradu.
Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu
Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu u oblasti socijalne zaštite vrši poslove koji se odnose na: obezbeđivanje uslova za realizaciju prava utvrđenih Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti Beograda i drugih usluga socijalnog rada; utvrđivanje kriterijuma i merila za učešće korisnika i njihovih srodnika obaveznih na učešće u troškovima pomoći u kući, dnevnog boravka, privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu i drugih usluga socijalnog rada; utvrđivanje cena usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač grad; utvrđivanje kriterijuma za program socijalnog stanovanja; investicije i investiciono održavanje objekata i opreme; sprovođenje postupka javnih nabavki za potrebe ustanova čiji je osnivač grad; analitičko-organizacione poslove u okviru delatnosti ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač grad i u oblasti socijalne zaštite; planiranje i realizaciju programa za unapređenje postojećeg sistema socijalne zaštite; praćenje i finansiranje programskih aktivnosti društvenih, socio-humanitarnih organizacija na nivou grada i druge poslove u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima.
Sekretarijat u oblasti delatnosti ustanova za decu vrši poslove: praćenja potreba, planiranja, izgradnje, investicionog i tekućeg održavanja objekata i opreme predškolskih ustanova i Centra dečjih letovališta i opravilišta grada Beograda; predlaže finansijski plan kojim se obezbeđuju sredstva za ostvarivanje vaspitno obrazovne, preventivno zdravstvene i socijalne funkcije predškolskih ustanova, odmora i rekreacije dece; obavlja stručne poslove vezane za javne nabavke usluga i dobara za potrebe predškolskih ustanova; predlaže mrežu dečjih vrtića; prati obim delatnosti i normativ kadrova predškolskih ustanova; obavlja poslove vezane za imenovanje upravnih odbora; cenu usluga, regresiranje troškova korisnicima usluga; normativno-pravne i informativno-analitičke poslove vezane za rad ustanova za decu, kao i druge poslove u skladu sa zakonom.
Sekretarijat u oblasti boračke i invalidske zaštite vrši poslove koji se odnose na: priznavanje prava u oblasti boračko-invalidske zaštite, zaštite civilnih invalida rata i porodica palih boraca; pravne i administrativne poslove vezane za rad i funkcionisanje prvostepene i drugostepene lekarske komisije i Komisije Skupštine grada Beograda za rešavanje stambenih potreba boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i porodica palih boraca i ostvarivanja većeg obima prava od utvrđenog zakonom u skladu sa obezbeđenim sredstvima u budžetu grada; praćenje i finansiranje programskih aktivnosti boračko-invalidskih organizacija na nivou grada i druge poslove lokalne samouprave koji se tiču potreba boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica.
Sekretarijat, kao poverene, vrši poslove državne uprave koji se odnose na: rešavanje o pravu na naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta; roditeljski dodatak, dečji dodatak; naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja i za decu ometenu u razvoju; vođenje drugostepenog postupka u upravnim stvarima u okviru ostvarivanja prava iz socijalne zaštite; vođenje drugostepenog postupka u upravnim stvarima u okviru ostvarivanja prava članova porodice lica na obaveznoj vojnoj službi; vršenje revizije rešenja Gradskog centra za socijalni rad o priznatim pravima iz socijalne zaštite; nadzor nad zakonitošću rada Gradskog centra za socijalni rad, prihvatilišta, prihvatnih stanica i ustanova za dnevni boravak i pomoć u kući na teritoriji grada Beograda i inspekcijski nadzor u oblasti socijalne zaštite.
Sekretarijat za inspekcijske poslove
Sekretarijat za inspekcijske poslove vrši poslove inspekcijskog nadzora nad izvršavanjem zakona i propisa grada koji se odnose na: obavljanje komunalnih delatnosti, korišćenje, čuvanje i održavanje komunalnih objekata i druge poslove komunalne inspekcije utvrđene zakonom i propisima grada; odlučuje po žalbama i vrši druge poslove drugostepenog organa na teritoriji grada u odnosu na poslove komunalne inspekcije uprave gradske opštine.
Sekretarijat vrši, kao posao državne uprave poveren zakonom, nadzor nad: izvršavanjem propisa kojima je uređeno održavanje i zaštita ulica, lokalnih i nekategorisanih puteva na teritoriji grada, obavljanjem lokalnog prevoza - vanlinijskog prevoza putnika i stvari, linijskog prevoza putnika i stvari, prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari i auto-taksi prevoza; primenom i sprovođenjem zakona i drugih propisa u oblasti zaštite životne sredine i to: zaštite vazduha od zagađivanja primenom mera za zaštitu od buke i vibracija, primenom odredaba zakona u oblasti procene uticaja na životnu sredinu, postrojenjima i aktivnostima za koje integrisanu dozvolu izdaje nadležni organ Gradske uprave, ocenom ispunjenosti propisanih uslova zaštite životne sredine za početak rada i obavljanje delatnosti, kao i druge poslove državne uprave, koje Republika u ovim oblastima poveri gradu.
Sekretarijat za upravu
Sekretarijat za upravu vrši poslove koji se odnose na: organizaciju i rad Gradske uprave i Gradskog javnog pravobranilaštva; razvoj, uređenje i unapređenje sistema Gradske uprave, racionalizaciju njene strukture i pojednostavljivanje administrativnih procedura korišćenjem savremenih metoda i tehnologija; pripremu propisa o Gradskoj upravi; davanje mišljenja o primeni propisa iz delokruga sekretarijata; pripremu mišljenja i odgovora na odbornička pitanja i predstavke upućene predsedniku Skupštine grada, gradonačelniku i Gradskom veću za koje nije jasno utvrđena nadležnost druge organizacione jedinice; praćenje stanja i planiranje kadrovskih potreba u Gradskoj upravi; organizaciju, vrednovanje rada i nadzor nad stručnim usavršavanjem zaposlenih u Gradskoj upravi; vrši poslove drugostepenog upravnog postupka iz nadležnosti Gradskog veća i rešavanje po žalbi na rešenja: Sekretarijata za inspekcijske poslove, Sekretarijata za privredu, Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove, Sekretarijata za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju, Sekretarijata za saobraćaj i Sekretarijata za obrazovanje; sprovodi predizborne i izborne radnje za odbornike u Skupštini grada i izbor gradonačelnika; sprovodi određene stručne i administrativne poslove za potrebe Republičke izborne komisije u postupku održavanja izbora; sprovodi gradski referendum; koordinira aktivnosti između uprava gradskih opština i Gradske uprave u pogledu vođenja biračkih spiskova; vrši stručne i administrativne poslove za potrebe radnih tela Skupštine grada i Gradskog veća; vrši poslove stručnog upućivanja i informisanja fizičkih i pravnih lica o ostvarivanju njihovih prava i obaveza u Gradskoj upravi, kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Sekretarijat vrši i poslove državne uprave koje republika poveri gradu u oblasti ličnih stanja građana, upravne inspekcije, kao i druge poslove opšte uprave.
2. Posebne organizacije i njihov delokrug
Posebne organizacije u Gradskoj upravi su:
1. Zavod za informatiku i statistiku;
2. Agencija za budžetsku reviziju;
3. Agencija za poslovni prostor grada Beograda i
4. Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju.
Zavod za informatiku i statistiku
Zavod za informatiku i statistiku vrši poslove koji se odnose na: pripremu plana i programa razvoja jedinstvenog informacionog sistema za grad i gradske opštine; saradnju u oblasti informacionog sistema od interesa za Republiku; stručnu koordinaciju i saradnju, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije za subjekte od interesa za grad i gradske opštine, kao i u odnosu na Republiku; utvrđivanje metodologije, tehnologije, organizacije i standarda jedinstvenog informacionog sistema Beograda; izradu idejnih, glavnih i izvođačkih projekata za potrebe grada i njihovu eksploataciju; izradu, održavanje i korišćenje zajedničkih i specifičnih baza podataka za zadovoljenje potreba grada i gradske opštine; javne nabavke dobara i usluga računarske opreme i periferija i komunikacione opreme; stručne konsultantske usluge kod izbora hardvera, softvera i aplikativnih rešenja za potrebe grada i gradskih opština; računarske usluge zainteresovanim korisnicima; razmenu podataka i saradnju u oblasti informatike i statistike sa institucijama u zemlji i inostranstvu; pripremu programa i utvrđivanje metodoloških rešenja u statističkim istraživanjima od posebnog interesa za grad; razvoj statističke informacione osnove; organizaciju i sprovođenje statističkih istraživanja na području grada; statističke analize, računarsku obradu i objavljivanje rezultata statističkih istraživanja; vođenje evidencije od interesa za grad i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima.
Zavod vrši i poslove vezane za korišćenje i održavanje sredstava za automatsku obradu podataka za organizacione jedinice, kreiranje korisničkih profila i definisanje prava pristupa podacima, postavljanje i održavanje računarske mreže, vođenje evidencije informatičke opreme sa servisnim intervencijama i druge poslove za potrebe informatičko-tehničke podrške u Gradskoj upravi.
Agencija za budžetsku reviziju
Agencija za budžetsku reviziju vrši poslove vezane za budžetsku inspekciju i reviziju nad direktnim i indirektnim korisnicima budžeta grada i javnim preduzećima i pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% kapitala, odnosno ukupnog prihoda i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Agencija za poslovni prostor grada Beograda
Agencija za poslovni prostor grada Beograda vrši poslove koji se odnose na: upravljanje poslovnim prostorom na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd; vođenje evidencije poslovnog prostora poverenog na upravljanje; obavlja stručne poslove davanja u zakup, odnosno na korišćenje poslovnog prostora; staranje o zaključivanju ugovora o zakupu; dostavljanje podataka o zakupcima poslovnog prostora Zavodu za informatiku i statistiku grada Beograda u vezi naplate naknade za korišćenje građevinskog zemljišta; kontrolu korišćenja poslovnog prostora; vršenje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Komisije za poslovni prostor Gradskog veća; preduzimanje svih pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka koje u ime Agencije obavlja Gradsko javno pravobranilaštvo; izradu i realizaciju plana i programa investicionog održavanja poslovnog prostora; organizaciju naplate prihoda od zakupnine i drugih naknada i preduzimanje zakonskih mera za naplatu istih; finansijsko-operativne poslove u vezi sa likvidacijom i isplatom privremenih i okončanih situacija za izvođenje radova investicionog održavanja; izradu finansijskog rezultata i drugih finansijsko-računovodstvenih izveštaja u skladu sa propisima i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju
Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju vrši poslove vezane za obezbeđenje uslova za rad nevladinih organizacija i poslove harmonizacije metoda rada Gradske uprave sa gradskim upravama Evropske unije.
3. Stručne službe i njihov delokrug
Stručne službe su:
1. Služba za skupštinske poslove i propise,
2. Služba za informisanje,
3. Kabinet predsednika Skupštine grada,
4. Kabinet gradonačelnika,
5. Služba za opšte poslove,
6. Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima i
7. Služba za javne nabavke.
Služba za skupštinske poslove i propise
Služba za skupštinske poslove i propise obavlja poslove koji se odnose na: stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće vezano za pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama tih organa, čuvanje izvornih dokumenata o radu tih organa i vođenje evidencije o njihovim održanim sednicama; izbor, imenovanja i postavljenja iz nadležnosti organa grada; stručne i organizacione poslove za načelnika Gradske uprave; pružanje stručne pomoći Gradskoj upravi u pripremi nacrta akata i njihovo usklađivanje sa pravnim sistemom; davanje pravnih mišljenja Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću o zakonitosti akata grada; pripremu propisa i materijala vezano za položaj grada i gradskih opština i druga pitanja iz oblasti lokalne samouprave, organizaciju i rad Skupštine grada i Gradskog veća, kao i drugih propisa koji ne spadaju u delokrug drugih organizacionih jedinica; pripremu odgovora Ustavnom sudu Republike Srbije povodom osporenih propisa grada; pripremu prečišćenih tekstova propisa grada; uređivanje "Službenog lista grada Beograda", stručne i organizacione poslove za potrebe pojedinih radnih tela organa grada, kao i druge poslove u skladu sa propisima grada.
Služba za informisanje
Služba za informisanje vrši poslove koji se odnose na blagovremeno i potpuno informisanje građana Beograda o radu Skupštine grada Beograda i njenih radnih tela; funkcionisanje Gradske uprave; preduzimanje radnji u ostvarivanju osnivačkih prava grada u oblasti informisanja; uređivanje i izdavanje "Beogradskih novina"; organizovanje konferencija za novinare za potrebe gradonačelnika, Skupštine grada, Gradske uprave i javnih komunalnih preduzeća; uređivanje i distribuiranje dnevnog pregleda gradskih vesti Beoinfo; organizovanje informisanja u vanrednim situacijama (poplave, sneg, zemljotresi i druge vanredne situacije); objavljivanje oglasa, konkursa i tendera za potrebe Skupštine grada i Gradske uprave; uređivanje i održavanje internet prezentacije grada Beograda www.beograd.org.yu; organizovanje medijskih kampanja i akcija gradonačelnika, Skupštine grada i Gradske uprave; izradu analitičkih materijala o javnom informisanju; uređivanje i izdavanje publikacija od značaja za grad Beograd; koordiniranje komunikacije Gradske uprave sa javnošću; izdavanje "Službenog lista grada Beograda"; obezbeđivanje uslova za rad akreditovanih novinara u Skupštini grada Beograda; davanje mišljenja i odobrenja za upotrebu grba i zastave grada i pripremu i praćenje akata vezanih za upotrebu grba i zastave grada i čuvanje foto i bibliotečke dokumentacije, obavlja stručne i administrativne poslove za ovlašćeno lice za postupanje po zahtevu za davanje informacija od javnog značaja.
Kabinet predsednika Skupštine
Kabinet predsednika Skupštine vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada Beograda, koji se odnose na: predstavljanje Skupštine grada Beograda u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; koordinaciju rada u saradnji sa gradskim opštinama, gradovima i opštinama u Srbiji, okruzima i nadležnim republičkim organima; pripremu za radne i druge sastanke predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza Skupštine grada Beograda; koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Skupštine grada; prijem stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku i zameniku predsednika Skupštine grada; raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; sređivanje dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada.
Kabinet gradonačelnika
Kabinet gradonačelnika obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i Gradskog veća koji se odnose na: neposredno izvršavanje i staranje o izvršavanju politike izvršne vlasti grada Beograda; sazivanje, pripremanje i održavanje kolegijuma gradonačelnika, komisija i saveta gradonačelnika i drugih sastanaka gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i Gradskog veća; pripremu materijala o kojima odlučuje gradonačelnik; pripremanje programa rada gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i Gradskog veća; evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata; poslove protokola gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, Gradskog veća i predsednika i zamenika predsednika Skupštine; organizacione, administrativno-tehničke i poslove protokola za gradskog menadžera i gradskog arhitektu; poslove komunikacije sa javnošću gradonačelnika i zamenika gradonačelnika, koji se odnose na obaveštavanje javnosti o radu gradonačelnika i zamenika gradonačelnika, interno informisanje, organizaciju konferencija za štampu, koordinaciju komunikacije Gradske uprave sa javnošću; poslove međunarodne saradnje i druge organizacione i administrativno-tehničke poslove.
Služba za opšte poslove
Služba za opšte poslove obavlja za organe grada i Gradsku upravu poslove koji se odnose na: javne nabavke dobara i usluga ili ustupanje izvođenja radova do njihove finalizacije sa finansijsko-materijalnom konstrukcijom; radne odnose i prava zaposlenih u Gradskoj upravi; kontrolu pristupa zaposlenih i evidenciju radnog vremena; poslove administrativnih sekretara; korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme i štamparija; evidenciju, korišćenje i izdavanje osnovnih sredstava i sitnog inventara; uređivanje službenih prostora i prostora za održavanje sastanaka, konferencija, sednica i slično; organizovanje evidencije i distribucije službenih glasila i stručne literature; obavljanje službenog prevoza i servisiranje vozila; investiciono-tehničko i tekuće održavanje zgrada i opreme; pružanje ugostiteljskih i protokolarnih usluga; sve poslove u vezi sa organizacijom rada pisarnica, poslove vezane za sprovođenje mera bezbednosti i zaštite zdravlja na radu zaposlenih u Gradskoj upravi; obezbeđivanje i drugih uslova potrebnih za rad organa grada i Gradske uprave i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Cene ugostiteljskih usluga utvrđuju se cenovnikom koji donosi ova služba, uz prethodnu saglasnost gradonačelnika, na osnovu kalkulacije stvarnih troškova repromaterijala za svaki pojedinačni proizvod.
Iznos naknade za ugostiteljske usluge koje Služba vrši za treća lica, namena i način korišćenja tih sredstava utvrđuje se odlukom Skupštine grada.
Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima
Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima vrši stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na: rad informacionog centra, beogradskog pozivnog centra, komunikaciju sa građanima o radu Skupštine grada, gradonačelnika, Gradskog veća, javnih komunalnih preduzeća, drugih javnih preduzeća, ustanova i službi, čiji je osnivač grad, koordinaciju poslova odnosa sa građanima sa odgovarajućim službama u javnim preduzećima, ustanovama i službama čiji je osnivač grad Beograd, Beogradski pozivni centar vrši efikasnu komunikaciju i servis svim građanima oslanjajući se na sopstvene resurse, posreduje u rešavanju problema (prosleđuje i prati do konačnog rešavanja problem upućen nadležnim službama), prati efikasnost rada gradskih službi, kreira baze podataka koje služe za donošenje kompetentnih odluka, planiranje i upravljanje gradskim resursima, izdavanje javnih i internih publikacija u oblasti odnosa sa građanima i druge oblike komunikacije, organizuje i sprovodi akcije koje se odnose na izbor najlepšeg Novogodišnjeg prozora, zaštite ćiriličnog pisma, zaštite životne sredine i vrši druge poslove, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Poslovi iz stava 1. ovog člana koji se odnose na Beogradski pozivni centar, vrše se u jedinici u sastavu Službe za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima.
Služba za javne nabavke
Služba za javne nabavke vrši stručne poslove u oblasti javnih nabavki koji se odnose na: pripremu internih normativnih akata iz oblasti javnih nabavki; praćenje postupka javnih nabavki za potrebe Gradske uprave i pojedinih poslova u vezi sa praćenjem javnih nabavki za javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač grad u skladu sa odlukama Skupštine i gradonačelnika; izradu saglasnosti i mišljenja na odluke o pokretanju postupka, konkursnu dokumentaciju, odluke o odbijanju ponuda kao i na izveštaje o dodeli ugovora i poslove saradnje sa organima koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki.
Služba za javne nabavke vrši i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Glavni arhitekta vrši poslove koji se odnose na: pokretanje inicijativa za izradu urbanističkih planskih akata, kao i za njihove izmene i dopune; davanje uputstava pri izradi arhitektonskih projekata u cilju zaštite arhitektonskih vrednosti i očuvanja ambijentalnih vrednosti pojedinih gradskih delova i objekata; sarađuje sa ustanovama zaštite nepokretnih kulturnih dobara i zaštite prirodnih dobara posebnih vrednosti; daje mišljenje na arhitektonske projekte od velikog značaja za grad i vrši druge poslove po nalogu gradonačelnika.
VI SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE
Nadležnost za rešavanje sukoba nadležnosti
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuje o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica.
Nadležnost za rešavanje po žalbi
Po žalbi protiv prvostepenih akata Gradske uprave donetih u okviru izvornih poslova grada rešava Gradsko veće.
Drugostepeni postupak za potrebe Gradskog veća vodi i izrađuje nacrte akata organizaciona jedinica određena ovom odlukom, odnosno drugim propisom grada.
Organizaciona jedinica iz prethodnog stava dužna je da sprovede postupak i pripremi nacrt rešenja pre isteka zakonskog roka za odlučivanje.
Rešenje doneto u drugostepenom postupku potpisuje gradonačelnik, odnosno član Gradskog veća koga ovlasti gradonačelnik.
Izuzeće službenog lica
O izuzeću načelnika Gradske uprave i njegovog zamenika, rešava gradonačelnik.
O izuzeću službenog lica u organizacionoj jedinici rešava načelnik Gradske uprave.
VII RADNI ODNOS ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI
Prijem u radni odnos
O pravima i obavezama rukovodećih i zaposlenih radnika odlučuje načelnik Gradske uprave.
U radni odnos u Gradsku upravu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih u zakonu, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Odluku o izboru radnika između kandidata prijavljenih na oglas donosi načelnik Gradske uprave.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktični rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim u zakonu.
Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se broj pripravnika.
Pripravnici se mogu primiti u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.
Raspoređivanje zaposlenih lica
Zaposleni u Gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na drugo radno mesto u istoj ili drugoj organizacionoj jedinici, uputiti u drugu organizacionu jedinicu bez njihove saglasnosti zbog povećanog obima poslova, dok traju razlozi za upućivanje, a najduže godinu dana, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih
Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se aktom gradonačelnika.
U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, načelnik Gradske uprave utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u organizacionoj jedinici.
Odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi
Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.
Disciplinska odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.
Prestanak radnog odnosa
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Zaštitna i radna odeća i obuća
Zaposleni u Gradskoj upravi u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, zaštitnu i radnu odeću i obuću, u skladu sa aktom koji donosi gradonačelnik, na predlog načelnika Gradske uprave.
VIII ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA ORGANIMA GRADA, GRAĐANIMA, PREDUZEĆIMA I USTANOVAMA I UPRAVAMA GRADSKIH OPŠTINA
Odnos prema Skupštini Grada
Gradska uprava priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine grada.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine.
Odnos prema gradonačelniku
Gradska uprava priprema nacrte propisa koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.
Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.
Odnos prema Gradskom veću
Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.
Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da akta organizacione jedinice nisu u skladu sa zakonom, odnosno odlukom Skupštine grada, Gradsko veće ukida takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom.
Ukoliko organizaciona jedinica ne postupi po nalogu i ne donese novi akt, Gradsko veće može pokrenuti pitanje odgovornosti rukovodećeg radnika i radnika koji je neposredno radio na donošenju akta.
Međusobni odnosi organizacionih jedinica - saradnja
Organizacione jedinice dužne su da sarađuju u zajedničkim pitanjima i da jedne drugima dostavljaju podatke i obaveštenja potrebna za rad.
Načelnik Gradske uprave po potrebi osniva zajednička tela i projektne grupe radi izvršavanja poslova čija priroda zahteva učešće više organizacionih jedinica.
Priprema opštih akata
U pripremanju odluka i drugih opštih akata sekretarijati i posebne organizacije pribavljaju mišljenja organizacionih jedinica u čijem je delokrugu pitanje koje se uređuje.
Postupak pripreme odluka i drugih opštih akata bliže se uređuje Poslovnikom Skupštine grada Beograda.
Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Organizacione jedinice dužne su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke i obaveštenja i uputstva, pružaju odgovarajuću pravnu pomoć i da pri tom sarađuju sa građanima, poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled Gradske uprave.
Organizacione jedinice dužne su da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.
Na podnetu pritužbu organizaciona jedinica dužna je da odgovori u roku od 15 dana od prijema pritužbe, ako podnosilac pritužbe zahteva odgovor.
Naknada troškova
Građani imaju pravo na naknadu troškova kada se uredno odazovu na poziv organizacione jedinice, a službena radnja zbog koje su pozvani nije obavljena krivicom organizacione jedinice, kao i kad u toku radnog vremena, određenog za prijem stranaka, krivicom zaposlenog radnika nisu obavili poslove radi kojih su došli.
Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje Gradske uprave.
Propust zaposlenog
Ako službena radnja nije obavljena usled propusta zaposlenog radnika, organizaciona jedinica ima pravo obeštećenja prema tom radniku u visini isplaćenih troškova, u skladu sa propisima o naknadi štete.
Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.
Poslovi iz delokruga više organizacionih jedinica
Poslom iz delokruga dve ili više organizacionih jedinica upravlja organizaciona jedinica u čijem delokrugu je pretežan deo posla.
Odnos prema upravama gradskih opština
Gradska uprava i gradske opštine sarađuju na ostvarivanju poslova grada i gradske opštine utvrđenim Statutom i aktima gradske opštine.
Gradska uprava dužna je da pruža stručnu pomoć upravi gradske opštine i da razmatra njene inicijative, mišljenja i predloge.
Ako Gradska uprava ne prihvati inicijativu, mišljenje i predlog uprave gradske opštine dužna je da obrazloži razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem stalnih konferencija za štampu, organizovanjem dežurnih službi za žalbe, primedbe i sugestije građana i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljaju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo lice iz Gradske uprave da to čini u njegovo ime.
X KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT GRADSKE UPRAVE
Kancelarijsko poslovanje
Kancelarijsko poslovanje obuhvata evidentiranje, čuvanje, razvrstavanje i arhiviranje materijala koji je primljen u rad organizacione jedinice ili koji nastane u radu organizacione jedinice i sva druga pitanja vezana za poslovanje organizacione jedinice.
Na kancelarijsko poslovanje organizacionih jedinica primenjuju se odgovarajući akti Republike Srbije.
Pečat
Načelnik Gradske uprave, organizacione jedinice i jedinice u sastavu imaju pečat.
O izradi pečata stara se Služba za opšte poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i radnika zaduženih za rukovanje pečatom.
Pečat se izrađuje u skladu sa zakonom i uz saglasnost nadležnog ministarstva.
Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:
1. Sekretarijat za finansije;
2. Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove;
3. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove;
4. Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju;
5. Sekretarijat za saobraćaj;
6. Sekretarijat za zaštitu životne sredine;
7. Sekretarijat za privredu;
8. Sekretarijat za kulturu;
9. Sekretarijat za obrazovanje;
10. Sekretarijat za sport i omladinu;
11. Sekretarijat za zdravstvo;
12. Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu;
13. Sekretarijat za inspekcijske poslove i
14. Sekretarijat za upravu.
Danom stupanja na snagu ove odluke Zavod za informatiku i statistiku nastavlja da radi sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.
Danom stupanja na snagu ove odluke Direkcija za poslovni prostor nastavlja da radi kao Agencija za poslovni prostor, sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.
Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:
1. Kabinet predsednika Skupštine grada,
2. Služba za opšte poslove i
3. Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima.
Danom stupanja na snagu ove odluke, Uprava za javne nabavke nastavlja da radi kao Služba za javne nabavke, sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.
Danom stupanja na snagu ove odluke, Sekretarijat za skupštinske poslove i propise nastavlja da radi kao Služba za skupštinske poslove i propise sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.
Danom stupanja na snagu ove odluke, nastavljaju da rade:
1. Sekretarijat za informisanje, kao Služba za informisanje i
2. Kabinet predsednika Izvršnog odbora Skupštine grada, kao Kabinet gradonačelnika, sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.
Danom stupanja na snagu ove odluke, počinje da radi Agencija za budžetsku reviziju i Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju, sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.
Služba za opšte poslove preuzeće od Sekretarijata za upravu poslove u vezi sa organizacijom rada pisarnice, kao i predmete i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na tim poslovima, a od Sekretarijata za skupštinske poslove i propise zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na poslovima administrativnih sekretara.
Načelnik Gradske uprave postaviće, uz prethodno pribavljenu saglasnost gradonačelnika, sekretare i zamenike sekretara sekretarijata, direktore posebnih organizacija, direktore stručnih službi i direktore jedinica u sastavu, u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Načelnik Gradske uprave postaviće uz prethodnu saglasnost gradonačelnika zamenike direktora posebnih organizacija u roku od osam dana od dana postavljenja direktora posebnih organizacija.
Do postavljenja rukovodećih radnika iz st. 1. i 2. ovog člana, organizacionim jedinicama, rukovode radnici koji su na dan stupanja na snagu ove odluke imali to svojstvo.
Postavljena lica koja su na dan stupanja na snagu ove odluke obavljala poslove pomoćnika starešina organa, organizacija i stručnih službi Gradske uprave, nastavljaju sa obavljanjem istih poslova do isteka mandata, odnosno do postavljenja u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Akt iz člana 42. stav 1. ove odluke gradonačelnik će doneti u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Akte o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama, načelnik Gradske uprave doneće u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana.
Prestanak važenja Odluke o Gradskoj upravi
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 5/92, 18/92, 23/92, 11/93, 21/93, 10/94, 21/94, 23/94, 10/97, 13/97, 7/98, 3/2000, 21/2000, 22/2001, 21/2002, 27/2002, 10/2003, 15/2003, 30/2003 i 33/2003).
Stupanje na snagu ove odluke
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Beograda.
Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o Gradskoj upravi
("Sl. list grada Beograda", br. 18/2006 i 21/2006 - ispr.)
Član 13
Načelnik Gradske uprave, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama Gradske uprave u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 14
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", osim člana 1. ove odluke koji se primenjuje od 1. januara 2007. godine.