ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKIH UPRAVA GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 97/2004, 22/2005, 40/2006 i 73/2006) |
Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti, utvrđuje njihov delokrug, način rada i načela za unutrašnju organizaciju.
Gradske uprave:
- pripremaju nacrte propisa i drugih akata koje donosi skupština grada i gradonačelnik;
- izvršavaju propise i druge akte skupštine grada i gradonačelnika;
- rešavaju u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada;
- obavljaju poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata skupštine grada;
- obavljaju poslove inspekcijskog nadzora;
- izvršavaju zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;
- obavljaju stručne i druge poslove koje utvrdi skupština grada i gradonačelnik,
- obavljaju i druge poslove predviđene zakonom, Statutom i propisima grada.
Organizacija gradskih uprava mora biti takva da omogućava efikasno ostvarivanje prava i interesa građana i funkcionisanje organa grada.
Rad gradskih uprava dostupan je javnosti, podložan kritici građana i javnoj kontroli.
II GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG
Gradske uprave za pojedine oblasti obrazuju se kao uprave i službe.
Gradske uprave, koje primenjuju propise o upravnom postupku i vrše poverene poslove Republike, obrazuju se kao uprave, i to:
1. Uprava za građanska stanja i opšte poslove
2. Uprava za finansije
3. Uprava za imovinu grada
4. Uprava za dečju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu
5. Uprava za obrazovanje, kulturu i sport
6. Uprava za planiranje i izgradnju
7. Uprava za komunalne delatnosti i energetiku
7a. Uprava za saobraćaj
8. Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine
9. Uprava za inspekcijske poslove
10. Uprava za informatičke i komunikacione tehnologije
11. Uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave.
Gradske uprave u kojima se obavljaju stručni poslovi za organe grada i zajednički poslovi za organe grada i gradske uprave, obrazuju se kao službe, i to:
1. Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju
2. Kabinet gradonačelnika
3. Služba za održavanje i zajedničke poslove.
Uprava za građanska stanja i opšte poslove obrazuje se za oblast rada i radnih odnosa, građanskih stanja i kancelarijskog poslovanja.
Uprava je nadležna da rešava o upravnim stvarima, ako propisima nije određena stvarna nadležnost druge uprave.
Uprava organizuje rad mesnih kancelarija za obavljanje pojedinih poslova iz nadležnosti uprava i drugih poslova od interesa za građane; obavlja opšte i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
U okviru uprave obrazuje se Gradski uslužni centar, kao jedinica sa posebnim položajem, koja obavlja poslove prijemne kancelarije i druge poslove utvrđene unutrašnjom organizacijom uprave.
Uprava za finansije obrazuje se za oblast planiranja budžeta i interne kontrole namenskog korišćenja budžetskih sredstava, poslove trezora, finansijsko - materijalnih poslova organa grada i gradskih uprava i vrši druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava za imovinu grada obrazuje se za oblast imovinsko - pravnih odnosa i vrši poslove upravljanja, raspolaganja, korišćenja i davanja u zakup nepokretnosti grada: zemljišta, poslovnog i stambenog prostora, u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava vodi evidenciju o nepokretnostima, vrši upravni nadzor nad radom javnih preduzeća iz delokruga uprave i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava obavlja stručne i organizacione poslove javnih nabavki za direktne i indirektne korisnike budžeta.
Uprava za dečju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu obrazuje se za oblast društvene brige o deci, socijalne i boračko-invalidske i primarne zdravstvene zaštite.
Uprava obavlja stručne i druge poslove vezane za zbrinjavanje izbeglica i raseljenih lica i ostvarivanje njihovih prava, vrši upravni nadzor nad radom ustanova socijalne zaštite i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava za obrazovanje, kulturu i sport obrazuje se za oblast kulture, obrazovanja, informisanja, sporta i preventivne zaštite omladine od bolesti zavisnosti.
Uprava vrši upravni nadzor nad radom ustanova, javnih preduzeća i organizacija iz delokruga uprave, vrši inspekcijski nadzor nad radom obrazovno - vaspitnih ustanova i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava za planiranje i izgradnju obrazuje se za oblast planiranja i uređenja prostora i izgradnje objekata.
Uprava vrši upravni nadzor nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz delokruga uprave i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava za komunalne delatnosti i energetiku obrazuje se za oblast komunalnih delatnosti i energetike.
Uprava vrši upravni nadzor nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz delokruga uprave i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava za saobraćaj obrazuje se za oblast planiranja, uređenja i regulacije saobraćaja.
Uprava vrši upravni nadzor nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz delokruga uprave i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine obrazuje se za oblast održivog razvoja grada i pojedinih delatnosti privrede, privatizacije i robnih rezervi i obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite životne sredine.
Uprava obavlja poslove istraživanja i statističkog sagledavanja kretanja u delatnostima iz nadležnosti grada i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
U okviru uprave obrazuje se Projektni centar, kao jedinica sa posebnim položajem, za izvršavanje stručnih projekata i projekata koji proizilaze iz međunarodne saradnje i saradnje jedinica lokalne samouprave.
Uprava za inspekcijske poslove obrazuje se za oblast inspekcijskog nadzora nad izgradnjom objekata, obavljanjem komunalnih delatnosti i nad primenom propisa o lokalnim i nekategorisanim putevima, ulicama i prevozu putnika i propisa iz oblasti zaštite životne sredine iz nadležnosti grada.
Uprava vrši upravni nadzor nad izvršenjem propisa i drugih akta grada i preduzima mere za koje je ovlašćena zakonom i propisima grada.
Uprava za informatičke i komunikacione tehnologije obrazuje se za poslove pripreme i razvoja metodologije i standarda, realizaciju, održavanje i korišćenje jedinstvenog informacionog sistema grada i opštine, projektovanja i organizovanja dokumentacionih i specifičnih baza podataka i aplikativnih softvera za potrebe rada organa grada i gradskih uprava i informatičke poslove vezane za obezbeđenje funkcionisanja, razvoj, unapređenje i zaštitu informacionog sistema.
Uprava vrši stručnu koordinaciju i saradnju, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke i komunikacione tehnologije i komunikacione infrastrukture za organe grada, gradske uprave, opštine, javna preduzeća, ustanove i druge organizacije.
Uprava obavlja poslove instaliranja i održavanja mreže, računske i druge opreme koja predstavlja tehničku osnovu gradskog informacionog sistema.
Uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave obrazuje se za oblast utvrđivanja, naplate i kontrolu izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji jedinice lokalne samouprave, i to: poreza na imovinu, osim poreza na prenos apsolutnih prava i poreza na nasleđe i poklon; lokalnih administrativnih taksi; lokalnih komunalnih taksi; boravišnih taksi; naknada za korišćenje građevinskog zemljišta; naknada za uređivanje građevinskog zemljišta; naknada za zaštitu i unapređivanje životne sredine; prihoda od koncesionih naknada za obavljanje komunalnih delatnosti i prihoda od drugih koncesionih poslova, koje lokalna samouprava zaključi u skladu sa zakonom; novčanih kazni izrečenih u prekršajnom postupku za prekršaje propisane aktom skupštine lokalne samouprave, kao i oduzete imovinske koristi u tom postupku; prihodi od davanja u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u državnoj svojini koje koristi lokalna samouprava i indirektni korisnici njenog budžeta; prihoda od prodaje pokretnih stvari koje koristi lokalna samouprava i indirektni korisnici njenog budžeta; prihodi koje svojom delatnošću ostvare organi i organizacije lokalne samouprave; prihoda od kamata na sredstva budžeta lokalne samouprave; prihoda po osnovu donacija; prihoda po osnovu samodoprinosa i drugih prihoda utvrđenih zakonom.
Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima grada.
Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju obrazuje se za obavljanje stručnih, administrativnih i organizacionih poslova pripreme, održavanja i obrade sednica skupštine grada, radnih tela skupštine i gradskog veća; stručne administrativne i organizacione poslove za potrebe skupštine i radnih tela skupštine i druge poslove koji se odnose na rad skupštine.
Služba obavlja stručne poslove za gradsko veće kada rešava u drugostepenom postupku i vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
Služba se obrazuje za obavljanje normativno pravnih poslova iz oblasti organizacije i ostvarivanja lokalne samouprave poslova kontrole zakonitosti, međusobne usklađenosti gradskih propisa i unapređenja lokalnog pravnog sistema, i za obradu najsloženijih pravnih pitanja iz nadležnosti grada i drugih poslova u skladu sa zakonom i propisima grada.
Služba obavlja poslove redakcije službenog glasila grada i upravlja programom važećih propisa grada u elektronskom obliku.
Služba obavlja poslove saradnje lokalnih samouprava i međunarodne saradnje i poslove kontakta sa medijima.
Kabinet gradonačelnika obrazuje se za obavljanje stručnih i drugih poslova za ostvarivanje funkcije gradonačelnika i radnih tela gradonačelnika.
U kabinetu se obavljaju poslovi kabineta i protokola gradonačelnika, saradnje lokalnih samouprava i međunarodne saradnje, poslovi kontakta sa medijima i drugi poslovi za ostvarivanje nadležnosti gradonačelnika.
U okviru kabineta obavljaju se poslovi inspekcije i revizije za raspolaganje i korišćenje javnih prihoda, kao i poslovi gradskog menadžera i glavnog arhitekte.
Služba za održavanje i zajedničke poslove obrazuje se za poslove tekućeg i investicionog održavanja i druge poslove od zajedničkog interesa za potrebe organa grada i gradskih uprava.
Služba obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada.
1. Jedinice sa posebnim položajem
Jedinice sa posebnim položajem obrazuju se za izvršavanje stručnih projekata ili drugih najsloženijih, međusobno povezanih poslova iz jedne ili više oblasti, koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje, a njihov obim nije takav da treba obrazovati posebnu gradsku upravu.
Jedinica sa posebnim položajem obrazuje se izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.
2. Unutrašnje organizacione jedinice
U gradskim upravama obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice, i to: odseci i grupe.
Odsek se obrazuje za obavljanje međusobno povezanih poslova iz jedne ili više oblasti, odnosno za obavljanje srodnih poslova, sa najmanje pet zaposlenih.
Grupa se obrazuje za obavljanje poslova iste vrste ili međusobno povezanih normativno - pravnih i studijsko - analitičkih poslova, sa najmanje tri zaposlena.
U gradskim upravama mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama, sa istim statusom i pod uslovima za obrazovanje unutrašnjih organizacionih jedinica, utvrđenim ovom odlukom.
U gradskim upravama gradonačelnik može postaviti glavnog stručnjaka za oblasti: ekologije, zaštite prava dece i omladine i komunalno uređenje grada.
U gradskim upravama pojedine poslove mogu obavljati i izvršioci van organizacionih jedinica, ako to nalaže priroda ili posebna stručnost poslova.
Samostalni izvršilac radi po uputstvima i nalozima načelnika i njemu odgovara za svoj rad.
5. Grupe koje se obrazuju posebnim aktom
Stalna koordinaciona grupa
Gradonačelnik obrazuje stalne koordinacione grupe radi nesmetanog i što usklađenijeg vršenja poslova koji zahtevaju stalnu vezu između gradskih uprava.
Rešenjem o obrazovanju koordinacione grupe utvrđuje se nadležnost, ovlašćenja i način rada grupe.
Projektna grupa
Projektna grupa može da se obrazuje za izvršavanje zadataka koji zahtevaju učešće zaposlenih iz različitih gradskih uprava, a koji ne mogu biti izvršeni u okviru redovnih poslova zaposlenih.
Projektnu grupu obrazuju sporazumno načelnici gradskih uprava, aktom kojim određuju njen sastav, zadatke i rok za njihovo izvršenje, način rasterećenja članova projektne grupe od redovnih poslova ili način plaćanja njihovog dodatnog opterećenja.
Posebna radna grupa
Načelnik gradske uprave može da obrazuje posebnu radnu grupu, za izvršavanje zadataka koji zahtevaju učešće zaposlenih iz različitih unutrašnjih organizacionih jedinica u istoj gradskoj upravi.
Rešenjem o obrazovanju posebne radne grupe određuju se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje i drugi uslovi za njen rad.
U mesnim kancelarijama obavljaju se pojedini poslovi iz nadležnosti uprava i drugi poslovi od interesa za građane u skladu sa pravilnikom o organizaciji, radu i nadležnosti mesnih kancelarija, koji donosi načelnik nadležne uprave.
1. Rukovođenje gradskim upravama
Radom gradske uprave rukovodi načelnik.
Službom za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju rukovodi sekretar skupštine grada, a Kabinetom gradonačelnika Gradonačelnik, koji u rukovođenju imaju prava, obaveze i ovlašćenja načelnika.
Načelnik predstavlja gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih i odgovoran je za zakonitost rada gradske uprave.
Načelnik za svoj rad i rad gradske uprave odgovara gradonačelniku i skupštini grada.
Načelnik gradske uprave može imati pomoćnike.
Zaposleni na radnom mestu pomoćnika, po ovlašćenju načelnika, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za rad, zamenjuje načelnika, i obavlja druge poslove u skladu sa ovom odlukom i pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradske uprave.
2. Rukovođenje jedinicama sa posebnim položajem
Jedinicom sa posebnim položajem u gradskoj upravi rukovodi zaposleni na radnom mestu pomoćnika načelnika gradske uprave.
3. Rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama
Radom odseka rukovodi zaposleni na radnom mestu šefa odseka.
Radom grupe rukovodi zaposleni na radnom mestu koordinatora grupe.
Pomoćnike i rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica postavlja i razrešava načelnik gradske uprave.
Pomoćnici i rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica, za svoj rad i rad jedinice kojom rukovode, odgovaraju načelniku gradske uprave.
V MEĐUSOBNI ODNOSI GRADSKIH UPRAVA I ORGANA GRADA
Gradske uprave su dužne da međusobno sarađuju, razmenjuju podatke i obaveštenja neophodna za rad i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.
Odnos gradskih uprava prema organima grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.
Gradske uprave su dužne da organima grada podnose izveštaj o vršenju poslova iz svog delokruga, kad to oni zatraže.
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
Nadzor nad radom gradskih uprava vrši gradsko veće.
Kada se u vršenju nadzora nad radom gradskih uprava utvrdi da akt gradske uprave nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom, odnosno propisima grada, gradsko veće može poništiti ili ukinuti takav akt.
Ukidanje i poništavanje akata gradskih uprava gradsko veće može vršiti kada gradske uprave odlučuju o pravnim stvarima u kojima je gradsko veće drugostepeni organ.
VI ODNOS GRADSKIH UPRAVA I GRAĐANA
Zaposleni u gradskim upravama dužni su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva.
Gradske uprave su dužne da rešavaju o pravima, obavezama i interesima građana u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.
Gradske uprave su dužne da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana u vezi sa radom gradskih uprava, da postupaju po njima, predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveštavaju građane.
Rad gradskih uprava dostupan je javnosti.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada obaveštavanjem javnosti i medija o obavljanju poslova iz svog delokruga, o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, poslovima, radnim vremenom i drugim pitanjima u vezi rada gradskih uprava.
Informacije o radu gradske uprave daje načelnik gradske uprave ili lice koje on ovlasti.
Kad se predstavkama ili predlozima građana, putem medija ili na drugi način ukaže na propust u radu gradskih uprava, nepravilan odnos zaposlenih ili na druge nedostatke u radu, načelnik gradske uprave je dužan da bez odlaganja ispita stanje i preduzme potrebne mere i o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke i medije.
Načelnik gradske uprave može odrediti stepen tajnosti pojedinih dokumenata ili podataka do kojih zaposleni u gradskim upravama dolaze u svom radu.
Gradske uprave donose pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa grada ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnih odnosa.
Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i gradskih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenja određenih poslova u skladu sa propisima grada.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim, upravnim i drugim stvarima u skladu sa zakonom i propisima grada.
Zaključkom se odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i o pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, a o kojima se ne odlučuje rešenjem.
Akte gradske uprave donosi načelnik, odnosno ovlašćeno lice u postupku upravnog i inspekcijskog nadzora.
IX SUKOB NADLEŽNOSTI I IZUZEĆE
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava.
Načelnik gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica u gradskoj upravi.
O izuzeću načelnika gradske uprave odlučuje gradonačelnik.
O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi odlučuje načelnik gradske uprave.
U postupku pred gradskim upravama, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Službeno lice u gradskim upravama koje vodi upravni postupak ili vrši pojedine radnje u upravnom postupku, kao i službeno lice koje vrši upravni ili inspekcijski nadzor mora, pored uslova propisanih za rad u organima državne uprave, da ispunjava i uslove u pogledu stručne spreme propisane zakonom.
Po žalbi protiv rešenja gradske uprave u izvornim poslovima grada, rešava gradsko veće.
Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje gradskih uprava.
XI NAČELA ZA UNUTRAŠNJU ORGANIZACIJU
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskim upravama mora biti prilagođena delokrugu rada, tako da garantuje:
1) prilagođenost unutrašnje organizacije celini poslova;
2) stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova;
3) efikasan unutrašnji nadzor nad vršenjem poslova;
4) zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku;
5) grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje jedinice;
6) efikasnu saradnju sa državnim organima i jedinicama lokalne samouprave;
7) primenu savremenih metoda i sredstava rada.
Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradske uprave, donosi načelnik gradske uprave, uz saglasnost gradonačelnika.
Pravilnik se sastoji od dela kojim se propisuje unutrašnja organizacija i dela kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta.
Deo pravilnika kojim se propisuje unutrašnja organizacija sadrži:
1) jedinice sa posebnim položajem i njihove poslove;
2) unutrašnje organizacione jedinice i njihove poslove;
3) rukovođenje jedinicama sa posebnim položajem i unutrašnjim organizacionim jedinicama;
4) ovlašćenja i odgovornosti lica koja rukovode jedinicama.
Deo pravilnika kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta sadrži:
1) ukupan broj radnih mesta u organu s nazivom, opisom poslova i potrebnim brojem izvršilaca za svako radno mesto;
2) opšte i posebne uslove za svako radno mesto.
Na radnim mestima u gradskim upravama vrše se normativno - pravni, studijsko - analitički, upravni, upravno - nadzorni, inspekcijsko - nadzorni, informatički, finansijsko - materijalni, dokumentacioni, statističko - evidencioni, stručno - operativni, kancelarijski, zanatski i manipulativni poslovi.
U postupku pripreme i donošenja pravilnika, načelnik gradske uprave je dužan da pripremi dokumentacionu osnovu za izradu pravilnika.
U dokumentacionoj osnovi:
1) određuju se vrste poslova koji se vrše, pri čemu se polazi od delokruga gradske uprave;
2) prikazuje se obim poslova koji su se vršili u godini koja prethodi izradi dokumentacione osnove, i to po vrstama i stepenu složenosti;
3) obrazlaže se predlog unutrašnje organizacije;
4) navodi se potreban broj zaposlenih, njihova stručna sprema po vrstama poslova i obrazlaže se potreba za tim brojem zaposlenih.
Načelnik gradske uprave je dužan da pravilnik izradi i donese u skladu sa dokumentacionom osnovom.
Načelnik gradske uprave dostavlja pravilnik, zajedno sa dokumentacionom osnovom, na saglasnost gradonačelniku.
Poslove gradskih uprava, koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica, mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, kada je to određeno zakonom i drugim propisom.
Načelnik gradske uprave donosi pravilnik o zvanjima i zanimanjima zaposlenih, platnim grupama i koeficijentima za utvrđivanje plata, sticanju prava na uvećanje plate.
Načelnik donosi i pravilnik o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih po osnovu rada.
Pravilnike iz stava 1. i 2. ovog člana načelnici gradskih uprava mogu doneti sporazumno.
O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u gradskoj upravi odlučuje načelnik gradske uprave.
O pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada načelnika gradske uprave odlučuje skupština grada, odnosno nadležno radno telo skupštine.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti načelnika i zaposlenih u gradskim upravama po osnovu rada, primenjuju se odredbe propisa o radu.
XIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA GRADSKIH UPRAVA
Sredstva za finansiranje rada gradskih uprava za tekuće rashode za zaposlene, dobra i usluge i ostale izdatke iz delokruga rada gradskih uprava, obezbeđuju se odlukom o budžetu grada.
Za zakonito i namensko korišćenje sredstava za finansiranje rada gradske uprave odgovoran je načelnik.
Zahteve i druge akte za isplatu sredstava iz budžeta grada za finansiranje rada gradske uprave potpisuje načelnik, ili lice koje on ovlasti.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Načelnici gradskih uprava će, u roku do 30 dana od dana postavljenja, doneti pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova i zadataka u gradskim upravama i pravilnik o zvanjima i zanimanjima zaposlenih, platnim grupama i koeficijentima za utvrđivanje plata i sticanju prava na uvećanje plata.
Načelnici gradskih uprava će, u roku od 30 dana od dana postavljenja, doneti pravilnik o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih po osnovu rada.
Do postavljenja načelnika, u skladu sa Odlukom o organizaciji gradskih uprava grada Niša, upravama i službama rukovodiće sekretar skupštine grada.
Zaposleni u sekretarijatima gradske uprave nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novim pravilnicima o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradskih uprava.
Gradske uprave preuzeće zaposlene iz sekretarijata, koji rade na poslovima i zadacima iz nadležnosti gradskih uprava obrazovanih ovom odlukom.
Zaposleni na poslovima registra radnji nastavljaju da ostvaruju prava iz radnog odnosa u novoobrazovanoj Upravi za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine do njihovog preuzimanja u Agenciju za privredne registre.
Zaposleni iz stava 1. ovog člana koji ne budu preuzeti od Agencije za privredne registre, rasporediće se, u skladu sa svojom stručnom spremom, u gradskim upravama.
Dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad sekretarijata gradske uprave preuzeće novoobrazovane gradske uprave, koje preuzimaju njihove poslove.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskoj upravi grada Niša ("Službeni list grada Niša", broj 16/2000, 36/2001, 42/2003, 23/2004 i 40/2004).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".
Samostalni član Odluke o dopunama
Odluke o organizaciji gradskih uprava grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 73/2006)
Član 3
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".