PRAVILNIK

O USLOVIMA ZA PRUŽANJE USLUGE DISTRIBUCIJE RADIO I TELEVIZIJSKIH PROGRAMA PREKO KABLOVSKE DISTRIBUTIVNE MREŽE I O OBRASCU I SADRŽAJU ODOBRENJA

("Sl. glasnik RS", br. 95/2006)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom se utvrđuju uslovi neophodni za pružanje usluge distribucije radio i televizijskih programa preko kablovske distributivne mreže, propisuje obrazac, način izdavanja i sadržaj odobrenja.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

Telekomunikaciona sredstva su oprema i uređaji za prijem, obradu i distribuciju signala, kao i odgovarajući softver, koji se koriste u distribuciji radio i televizijskih programa (antenski sistem, glavna stanica, distributivne stanice i uređaji na mreži).

Kablovska distributivna mreža je pretežno kablovska telekomunikaciona mreža koja omogućava distribuciju radio i televizijskih programa.

Usluga distribucije radio i televizijskih programa preko kablovsko-distributivne mreže je javna telekomunikaciona usluga koju pruža javni telekomunikacioni operator.

Imalac odobrenja je lice kome je izdato odobrenje za pružanje usluge distribucije radio i televizijskih programa, pod uslovima propisanim ovim pravilnikom i zakonom koji uređuje oblast telekomunikacija.

Pretplatnik je fizičko ili pravno lice koje prima radio i televizijske programe preko kablovske distributivne mreže na osnovu ugovora zaključenog sa imaocem odobrenja.

II USLOVI ZA PRUŽANJE USLUGE DISTRIBUCIJE RADIO I TELEVIZIJSKIH PROGRAMA

Član 3

Za pružanje usluge distribucije radio i televizijskih programa (u daljem tekstu: Usluga) moraju biti ispunjeni osnovni tehnički uslovi, koji se odnose na kablovsku distributivnu mrežu (u daljem tekstu: Mreža) i telekomunikaciona sredstva, a koji su definisani u preporukama Međunarodne unije za telekomunikacije (ITU), Međunarodne elektrotehničke komisije (IEC), standardima koji se primenjuju u zemljama Evropske unije (ETSI, CENELEC), domaćim standardima (JUS) i odgovarajućim aktima Republičke agencije za telekomunikacije (u daljem tekstu: Agencija).

Za pružanje Usluge, osim uslova iz stava 1. ovog člana, potrebno je pribaviti odgovarajuće odobrenje koje izdaje Agencija.

Član 4

Agencija izdaje odobrenje licu koje obavlja telekomunikacionu delatnost i koje je Agenciji podnelo potpunu prijavu za registraciju, a koje ispunjava, odnosno prihvati da ispunjava uslove propisane Zakonom o telekomunikacijama ("Službeni glasnik RS", br. 44/03 i 36/06, u daljem tekstu: Zakon), ovim pravilnikom, Pravilnikom o kontroli usklađenosti telekomunikacionih mreža, sistema i sredstava sa propisanim standardima i normativima ("Službeni glasnik RS", broj 29/06) i Pravilnikom o izdavanju tehničkih dozvola - sertifikata ("Službeni glasnik RS", broj 34/06).

Ako lice iz stava 1. ovog člana pruža više vrsta javnih telekomunikacionih usluga za koje se izdaje posebna dozvola, za ovo pružanje usluge, dužno je da obrazuje ogranak u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.

III SADRŽAJ PRIJAVE

Član 5

Prijava za dobijanje odobrenja za pružanje usluge distribucije radio i televizijskih programa podnosi se na obrascu KDS1, koji je dat u prilogu i čini sastavni deo ovog pravilnika.

Zajedno sa prijavom podnosi se i:

1. izvod iz registra privrednih subjekata sa overenom kopijom svih registarskih listova, PIB-om, matičnim brojem i odgovarajućim podacima o lokacijama objekata i opreme za pružanje usluge;

2. kratak opis poslovanja podnosioca prijave;

3. tehničko rešenje sistema za pružanje usluge, sa dokazom o finansijskoj sposobnosti da ga izvede, ili tehničko rešenje izvedenog stanja;

4. spisak ugovora o zaštiti autorskih i srodnih prava sa rokovima važenja;

5. potvrda o plaćenoj naknadi za obradu prijave za izdavanje odobrenja u skladu sa odgovarajućim opštim aktom Agencije kojim se uređuje visina naknada i troškova za izdavanje licenci i odobrenja;

6. tipski ugovor sa pretplatnicima.

IV IZDAVANJE ODOBRENJA ZA PRUŽANJE USLUGE

4.1. Izdavanje odobrenja

Član 6

Odobrenje za pružanje usluge Agencija izdaje na osnovu odluke Upravnog odbora, licu koje ispunjava ili prihvati da ispunjava uslove navedene u čl. 3, 4. i 5. ovog pravilnika i dostavi potvrdu o plaćenoj naknadi za upis u Registar dozvola u skladu sa odgovarajućim opštim aktom Agencije, kojim se uređuje visina naknada i troškova za izdavanje licenci i odobrenja.

Odobrenje iz prethodnog stava ovog člana izdaje se najkasnije 30 dana od prijema prijave i vrši se upisom u registar koji vodi Agencija.

Dan upisa u Registar iz stava 2. ovog člana, smatra se danom izdavanja odobrenja.

Član 7

U slučaju otkaza odobrenja od strane imaoca odobrenja ili oduzimanja, Agencija neće izdati novo odobrenje tom licu u roku od jedne godine, od dana kada je odobrenje oduzeto, odnosno otkazano.

Agencija neće, u istom roku, izdati odobrenje ni pravnom sledbeniku lica iz stava 1. ovog člana.

4.2. Obaveze Agencije

Član 8

Agencija propisuje uslove minimalne tehničke opremljenosti za pružanje Usluge i izdavanja odobrenja u cilju zaštite interesa, kako pretplatnika, tako i operatora i trećih lica.

Agencija je u obavezi da preduzme mere u cilju pristupa imaoca odobrenja telekomunikacionim resursima potrebnim za pružanje Usluge, pod jednakim uslovima kakve imaju svi ostali subjekti na tržištu.

Agencija je ovlašćena da, u slučaju postojanja spora između imaoca odobrenja i drugih telekomunikacionih operatora ili pretplatnika u vezi nekog prava ili obaveze iz odobrenja, preduzme sve mere u skladu sa odredbama zakona koji uređuje oblast telekomunikacija, ovog pravilnika i izdatog odobrenja.

Agencija je ovlašćena da sprečava antikonkurentske, odnosno monopolske aktivnosti i ponašanja, u skladu sa članom 10. Zakona.

4.3. Izgled i sadržaj odobrenja

Član 9

Odobrenje sadrži sledeće podatke i uslove:

- datum izdavanja i broj iz Registra dozvola;

- naziv i adresu lica kome se izdaje odobrenje;

- područje pružanja;

- tehnički uslovi i standardi kojima se definiše zahtevani kvalitet usluge;

- obaveze za unapređenje i proširenje ponuđenih usluga;

- pravila o zaštiti ličnih podataka i privatnosti;

- podaci o info kanalu na kome su podaci o tarifama i cenovniku;

- tekst odredaba čl. 3, 4, 7, 8, 10. do 27. ovog pravilnika;

- visinu i način plaćanja godišnje naknade za izdato odobrenje;

- novčane obaveze za finansiranje univerzalnog servisa;

- važenje odobrenja.

Obrazac odobrenja KDS2 je dat u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

4.4. Važenje odobrenja

Član 10

Odobrenje se izdaje na pet godina.

Zahtev za produženje odobrenja podnosi se najkasnije 6 meseci pre isteka roka važenja odobrenja, ali ne pre isteka četiri godine od dodele istog.

Odobrenje iz stava 2. ovog člana će se izdati u skladu sa važećim propisima.

4.5. Oduzimanje odobrenja

Član 11

Agencija je dužna da u pisanom obliku upozori imaoca odobrenja na povrede obaveza iz odobrenja, odnosno druge učinjene povrede obaveza iz odobrenja, Zakona, ili ovog pravilnika, odnosno na druge učinjene propuste, ostavljajući primeren rok za njihovo otklanjanje.

Imalac odobrenja je dužan da se u pisanom obliku izjasni na upozorenje Agencije u roku od osam dana.

U slučaju da imalac odobrenja u ostavljenom roku ne postupi u celosti po nalogu Agencije, odobrenje se oduzima odlukom Upravnog odbora Agencije, koja se dostavlja imaocu.

Postupak oduzimanja odobrenja se pokreće na osnovu opravdane i proverene žalbe pretplatnika, ili drugog imaoca odobrenja i na osnovu zapisnika kontrolora telekomunikacija.

Odobrenje se može oduzeti iz sledećih razloga:

1. zbog ponovljene povrede uslova navedenih u odobrenju i obaveza iz Zakona;

2. zbog neplaćanja propisane naknade u roku od 30 dana od dana dospelosti obaveze za plaćanje;

3. u slučaju stečaja, prinudne likvidacije ili duže nesolventnosti imaoca odobrenja;

4. u slučaju nepostupanja imaoca odobrenja po konačnoj odluci nadležnog organa u vezi sa poslovanjem i pružanjem Usluge;

5. zbog teže povrede uslova navedenih u odobrenju i obaveza iz Zakona pod kojima se smatra naročito:

- ometanje i sprečavanje kontrolora telekomunikacija u vršenju zakonskih ovlašćenja;

- ako je imaocu odobrenja pravosnažnom sudskom odlukom izrečena kazna za krivično delo prevare.

Imalac odobrenja nema pravo na povraćaj uplaćenih sredstava na ime naknade za odobrenje u slučaju oduzimanja odobrenja.

4.6. Otkaz odobrenja od strane imaoca

Član 12

Ako imalac odobrenja želi da otkaže odobrenje, potrebno je da o tome obavesti Agenciju i svoje pretplatnike najmanje 30 dana pre datuma prestanka pružanja usluge.

U slučaju otkaza odobrenja, imalac odobrenja je dužan da svim pretplatnicima koji su platili taksu za zasnivanje pretplatničkog odnosa u prethodnih 18 meseci vrati sredstva uzeta na ime uplaćene takse.

Imalac odobrenja nema pravo na povraćaj uplaćenih sredstava na ime naknade za odobrenje u slučaju otkaza odobrenja.

V OBAVEZE IMAOCA ODOBRENJA

Član 13

Imalac odobrenja je dužan da obezbedi odgovarajuću infrastrukturu, u skladu sa planom i obimom pružanja usluge.

Za pružanje usluge korišćenjem sopstvene mreže, potrebno je Agenciji dostaviti kopiju potvrde o tehničkoj usklađenosti mreže. Ako se vrši zakup telekomunikacione mreže i drugih sredstava za pristup korisnika, potrebno je dostaviti overenu kopiju ugovora ili drugi dokaz o pravu korišćenja, najkasnije u roku od 30 dana pre početka pružanja usluge.

Imalac odobrenja je dužan da u skladu sa tehničkim mogućnostima obezbedi da usluge budu dostupne svim zainteresovanim pretplatnicima, bez bilo kakve diskriminacije, na području na kome pruža ili namerava da pruža uslugu.

Imalac odobrenja je isključivo odgovoran za postavljanje, umrežavanje i rukovanje svim potrebnim telekomunikacionim sredstvima i sistemima, koji su u njegovom vlasništvu ili u njegovoj nadležnosti, vezanim za upravljanje, nadzor i održavanje.

Član 14

Imalac odobrenja je dužan da zaključi ugovor o pružanju usluge sa pretplatnikom u kome su jasno navedena prava i obaveze ugovornih strana, uključujući pitanje privremenog ili trajnog isključenja pretplatnika i druga ograničenja koja mogu biti primenjena, tačne okolnosti kada do takvih ograničenja može doći i razloge za promenu cene usluge.

Ugovorom će biti definisano kako će pretplatnik biti upoznat sa promenom uslova pružanja usluge, kao i gde se može informisati o ovim promenama (info kanal ili uz račun pre promene). Imalac odobrenja će najmanje 14 dana unapred obaveštavati pretplatnike o predstojećoj promeni uslova pružanja usluga.

Ugovorom se precizira mogućnost umanjenja pretplate za usluge u slučaju da kvalitet programa nije u skladu sa definisanim standardima ili nemogućnosti gledanja ili slušanja jednog ili više programa.

Imalac odobrenja je obavezan da obezbedi sopstveni info kanal na svakoj lokaciji na kojoj pruža uslugu, na kome će pružati servisne informacije u vezi sa uslugom (kao što su: cenovnik, programe sa brojem kanala koji su dostupni pretplatniku, raspored emitovanja emisija, obaveštenja o planiranim prekidima, telefone za prijavu smetnji, i dr.). U slučaju da nije obezbedio sopstveni info kanal, imalac odobrenja će informacije definisane ovom odredbom dostaviti pretplatnicima putem obaveštenja uz račun.

Imalac odobrenja je odgovoran i za slanje računa pretplatnicima i razmatranje i rešavanje pretplatničkih prigovora.

Član 15

Imalac odobrenja može isključiti pretplatnika samo u skladu sa zakonom i ugovorom između imaoca odobrenja i pretplatnika.

Član 16

Imalac odobrenja je obavezan da za period na koji mu je izdato odobrenje, plaća godišnju naknadu za pružanje usluge, u skladu sa opštim aktom Agencije, kojim se uređuje visina naknada i troškova za izdavanje licenci i odobrenja.

Član 17

Svako međusobno poslovno povezivanje imaoca odobrenja, izuzimajući uobičajene komercijalne odnose i poslovanje zasnovano na obligacionim odnosima, podleže saglasnosti Agencije. Agencija će na svaki takav pisani zahtev odgovoriti najkasnije u roku od 30 dana.

Imalac odobrenja ne sme uspostaviti monopol bilo kog oblika, zaključujući ugovore sa drugim pružaocima telekomunikacionih usluga, ili sa licima koja se bave prometom opreme za pružanje usluge. Međusobno usaglašavanje imaoca odobrenja po pitanjima određivanja zajedničkih cena ili sličnih monopolskih akcija nije dozvoljeno i smatraće se kršenjem uslova iz odobrenja.

Radnje iz stava 2. ovog člana smatraće se težom povredom uslova navedenih u odobrenju.

Član 18

Imalac odobrenja je dužan da prema dobijenim uputstvima od strane Agencije vodi potpuno odvojenu analitičku računovodstvenu evidenciju za pružanje usluga iz ovog odobrenja.

Imalac je obavezan da obavesti Agenciju u svim slučajevima statusnih promena, promene u strukturi kapitala, promene pretežne delatnosti i sl.

Član 19

Imalac odobrenja ima obavezu u finansiranju univerzalnog servisa, u skladu sa Zakonom i odgovarajućim opštim aktom Agencije.

VI KVALITET USLUGE

Član 20

Imalac odobrenja je odgovoran za otklanjanje kvarova i ispravljanje svih nedostataka na telekomunikacionim sredstvima koja koristi za pružanje usluge, a koja su u njegovoj nadležnosti. Kvar koji je nastao na delu sistema mora da se otkloni za 48 sati od prijave kvara, a kvar na celom sistemu za 24 sata.

Ukoliko imalac odobrenja ne može da otkloni kvar u roku koji je definisan standardom iz stava 1. ovog člana, dužan je da odmah obavesti Agenciju.

Za vreme prekida pružanja usluga iz razloga navedenih u stavu 1. ovog člana, čije je trajanje duže od uslova koje je imalac odobrenja predvideo ugovorom o pružanju usluge sa pretplatnikom, pretplatniku se neće obračunavati korišćenje ugovorenih usluga za taj period. Agencija mora pisanim putem biti obaveštena o većim kvarovima.

Član 21

Imalac odobrenja je obavezan da obezbedi da sledeći parametri: nivo signala, razlika nivoa signala po kanalima, odnos signal-šum, odnos signal-interferencija, odnos signal–intermodulacija, međusobna izolacija između krajnjih korisničkih pristupa, budu u skladu sa standardom CENELEC EN 50083-7 (uključujući I aneks EN 50083-7/A1 koji se odnosi na prenos digitalnih signala).

Subjektivna ocena kvaliteta slike i zvuka ne sme biti manja od ocene 4, prema skali ocena u JUS N.N6 134 i JUS N.N6 135.

Član 22

U slučaju argumentovanih prigovora pretplatnika na kvalitet pružanja usluge, Agencija ima pravo da na svojoj internet strani objavljuje prigovore pretplatnika i odgovore imaoca odobrenja na čije usluge se korisnik žali.

U slučaju ponovljenih prigovora pretplatnika, bez adekvatne reakcije imaoca odobrenja, Agencija može izreći meru opomene i druge mere predviđene ovim pravilnikom i Zakonom.

VII CENE PRUŽANJA USLUGA

Član 23

Imalac odobrenja slobodno formira cene svoje usluge.

Imalac odobrenja je u obavezi da pretplatnike obavesti o cenama svoje usluge objavljivanjem cenovnika usluge na svom info kanalu, ili uz račun.

Imalac odobrenja će pisanim putem obavestiti Agenciju o cenovniku usluge i njegovoj promeni, ukoliko je reč o povećanju cena usluge, najmanje 30 dana pre stupanja na snagu novog cenovnika.

Imalac odobrenja je u obavezi da informaciju o povećanju cena usluge objavi na svom info kanalu, najmanje 14 dana pre stupanja na snagu, kao i da tu informaciju dostavi pretplatnicima uz poslednji mesečni račun pre povećanja cena.

Ukoliko je imalac odobrenja posebnom odlukom Agencije, označen kao telekomunikacioni operator sa značajnim učešćem na tržištu ili određenom području, regulisanje tarifa se definiše tom odlukom.

VIII IZVEŠTAJI I INFORMACIJE

Član 24

Radi praćenja ispunjenja uslova iz odobrenja, kao i praćenja razvoja tržišta telekomunikacionih usluga, prema uputstvu dobijenom od Agencije, imalac odobrenja je dužan da svakih 6 meseci dostavi Agenciji izveštaje o svom poslovanju u delu koji je direktno vezan za pružanje usluge iz odobrenja (ostvareni prihod, troškovi po osnovu zakupa resursa od drugih operatora, troškove za autorska i srodna prava, broj korisnika, oblast pokrivanja, rezultate merenja koji se odnose na kvalitet signala, podaci o broju kvarova i vremenu otklanjanja kvarova, ukupan broj prigovora na kvalitet usluge i sl.).

Agencija može tražiti od imaoca odobrenja da dostavi i dodatne izveštaje potrebne za regulisanje oblasti telekomunikacija.

IX OVLAŠĆENJA KONTROLORA TELEKOMUNIKACIJA

Član 25

U skladu sa Zakonom, kontrolor telekomunikacija je dužan da preduzima potrebne mere u cilju sprečavanja povrede Zakona i prava i obaveza iz ovog pravilnika.

U vršenju kontrole kontrolor telekomunikacija ima ovlašćenja u skladu sa članom 26. Zakona.

X ZABRANA PRENOSA ODOBRENJA

Član 26

Imalac odobrenja ne može preneti prava stečena odobrenjem, bez pisane saglasnosti Agencije.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27

Lica koja su do dana stupanja na snagu ovog pravilnika pružala uslugu distribucije radio i televizijskih programa preko kablovske distributivne mreže, dužna su da najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika, podnesu prijavu iz člana 5. ovog pravilnika. Lice koje uslugu pruža koristeći sopstvenu mrežu, treba da priloži i kopije sertifikata i dozvola za mrežu kojima raspolaže.

Lica koja ne podnesu prijavu u roku iz prethodnog stava smatraće se da pružaju uslugu bez odobrenja.

Rok za usaglašavanje pružanja usluge sa ovim pravilnikom za lica iz stava 1. ovog člana je godinu dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 28

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac KDS 1

 

PRIJAVA ZA DOBIJANJE ODOBRENJA ZA PRUŽANJE USLUGE DISTRIBUCIJE RADIO I TELEVIZIJSKIH PROGRAMA

 

1.

Naziv, adresa i sedište podnosioca prijave

2.

Matični broj

3.

PIB

4.

Ime i prezime odgovorne osobe, telefon, faks, e-mail, internet strana

5.

Podaci o broju i kvalifikacionoj strukturi zaposlenih i planiranim promenama

6.

Podaci o svakom vlasniku i procentu vlasništva čije je učešće u kapitalu 10 ili više procenata (kada su vlasnici strana pravna ili fizička lica potrebna je izjava u kojoj je navedena kompletna struktura vlasništva sa procentima vlasništva i tačnim adresama vlasnika)

7.

Broj ponuđenih radio i televizijskih kanala po lokacijama (osnovni paket i posebni paketi i broj kanala koji se posebno plaćaju)

8.

Područje na kome se pruža/namerava da se pruža usluga sa trenutnim/planiranim brojem korisnika: (Opština/e, Grad/ovi, Regioni, Teritorija Republike Srbije)

9.

Oprema za pružanje usluge po lokacijama (tip i proizvođač opreme za prijem, obradu i distribuciju signala ka krajnjim korisnicima, da li je obavljen tehnički pregled):

 

Mrežna infrastruktura (vlastita mreža ili zakupljeni kapaciteti sa kopijama ugovora, tip mreže, način prenosa.)

10.

Nadzor mreže: (softverski - tip softvera, dežurstva)

11.

Briga o korisnicima: (Služba pomoći, prijem žalbi,..)

12.

Podaci o tarifi i cenovniku su na info kanalu br. (navesti za celu oblast pokrivanja po lokacijama)

13.

Okvirni plan i vremenski raspored razvoja ponuđenih usluga: (planirani obim investicija, planirani kapacitet, broj korisnika, broj kanala...)

 

Datum

MP

Potpis odgovornog lica

 

Obrazac KDS 2

Datum:
Broj:

ODOBRENJE ZA PRUŽANJE USLUGE DISTRIBUCIJE RADIO I TELEVIZIJSKIH PROGRAMA PREKO KABLOVSKE DISTRIBUTIVNE MREŽE

 

Naziv, adresa sedište, PIB i matični broj lica kome se izdaje odobrenje

Područja pružanja usluge

Važenje odobrenja

Podaci o tarifi i cenovnik se nalaze na info kanalu br.:

Obaveze za razvoj ili proširenje ponuđenih usluga

Novčane obaveze za finansiranje univerzalnog servisa

Pravila o zaštiti ličnih podataka i privatnosti

Visina i način plaćanja naknade za odobrenje propisana je čl. 3. i 6. Pravilnika o visini naknada i troškova za izdavanje licence i odobrenja ("Službeni glasnik RS", br. 58/06)

Tekst čl. 3, 4, 7, 8, 10 do 27 ovog pravilnika

MP

Potpis ovlašćenog lica