PRAVILNIK
O RADU I OVLAŠĆENJIMA BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 77/2006)

 

1. UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom se uređuje način rada, ovlašćenja budžetske inspekcije grada Niša, kao i pravna zaštita u postupku budžetske inspekcije, koja se ostvaruje u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 2

Budžetska inspekcija grada Niša obavlja poslove budžetske inspekcije primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava iz člana 68. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", broj 9/2002, 87/2002, 61/2005 - dr. zakon, 66/2005, 101/2005 - dr. zakon, 62/2006 - dr. zakon i 85/2006), kod:

1.

direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta lokalne vlasti,

2.

javnih preduzeća, osnovanim od strane lokalne vlasti, pravnih lica osnovanim od strane tih javnih preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima lokalna vlast ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.

 

2. RAD I OVLAŠĆENJA BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA NIŠA

Član 3

Funkcija budžetske inspekcije je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava iz člana 68. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", broj 9/02, 87/02, 61/05 - dr. zakon, 66/05, 101/05 - dr. zakon, 62/06 - dr. zakon i 85/06) i člana 2. ovog pravilnika.

Budžetska inspekcija grada Niša ima pravo uvida u dokumentaciju o poslovnim odnosima koji su predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 4

Budžetska inspekcija grada Niša vrši se u poslovnim prostorijama direktnog ili indirektnog korisnika sredstava budžeta lokalne vlasti, ili na drugom mestu koje odredi rukovodilac budžetske inspekcije grada Niša.

Odgovorno lice direktnog ili indirektnog korisnika sredstava budžeta lokalne vlasti je dužno da kada se vrši budžetska kontrola u njegovim poslovnim prostorijama, obezbedi odgovarajuće mesto za rad budžetskog inspektora grada Niša.

Član 5

Rad budžetske inspekcije grada Niša je nezavistan, a za svoj rad odgovara gradonačelniku grada Niša.

Član 6

Budžetska inspekcija grada Niša ima na raspolaganju odgovarajuće resurse (osoblje, prostor i opremu), koji obezbeđuju vršenje njenih funkcija.

U vršenju funkcija budžetska inspekcija obavezna je da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 7

Budžetska inspekcija grada Niša u svom radu obavezna je da sarađuje sa drugim inspekcijskim i državnim organima.

Član 8

Budžetski inspektor grada Niša, u postupku inspekcije, svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom koja je izdata od strane gradonačelnika grada Niša.

Član 9

Poslovi kontrole budžetske inspekcije grada Niša, u skladu sa ovim pravilnikom, obavezuju se po planu rada koji na predlog rukovodioca budžetske inspekcije donosi gradonačelnik grada Niša.

Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, po zahtevu gradonačelnika, vrši se vanredna kontrola.

Član 10

Poslovi budžetske inspekcije vrše se na osnovu plana rada i naloga za kontrolu koji izdaje rukovodilac budžetske inspekcije.

Nalogom iz stava 1. ovog člana naročito se određuje:

- budžetski inspektor za obavljanje inspekcije, pravno lice kod koje će se obaviti inspekcija,

- predmet inspekcije i rok u kome će se inspekcija obaviti.

Nalog za inspekciju iz stava 1. ovog člana dostavlja se pravnom licu pre početka obavljanja kontrole.

Član 11

Pre otpočinjanja inspekcije, budžetski inspektor grada Niša je dužan da najavi kontrolu odgovornom licu kod kojeg će se vršiti budžetska kontrola.

Izuzetno od stava 1. ovog člana budžetska inspekcija neće biti najavljena ako je izričito navedeno u nalogu za kontrolu.

Odgovorno lice je obavezno da učestvuje u kontroli i dužno je da na zahtev budžetskog inspektora sačini pismeno objašnjenje u vezi sa predmetom budžetske kontrole.

Član 12

Ako se u postupku budžetske inspekcije pravnog lica utvrdi da nije izvršen godišnji popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisani način, usled čega nije moguće obaviti inspekciju, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pisanoj formi, u skladu sa zakonom koji uređuje upravni postupak.

Budžetski inspektor određuje rok izvršenja zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 1. može se izjaviti prigovor u roku od 3 (tri) dana od dana prijema zaključka.

Budžetski inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 4. ovog člana u roku od 5 (pet) dana od dana prijema prigovora.

Pravno lice iz stava 1. ovog člana dužno je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora, koji posle isteka roka iz stava 3. ovog člana nastavlja inspekciju.

Član 13

O izvršenoj inspekciji sastavlja se Zapisnik, u skladu sa Zakonom.

Zapisnik se sastoji iz: nalaza, Zaključka, a ako se utvrde nepravilnosti, predlažu se mere za njihovo otklanjanje.

Pravno lice kod kojeg je vršena inspekcija može uložiti primedbe na nalaz iz Zapisnika u roku od 8 (osam) dana od dana dostavljanja Zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane, sačiniće dopunu Zapisnika koju dostavlja pravnom licu u roku od 15 dana od dana prijema primedaba.

Ako su primedbe neosnovane, budžetski inspektor o tome pismeno obaveštava pravno lice.

Pravno lice je dužno da u roku određenom u Zapisniku obavesti budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i priloži dokaze o tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši proveru izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 14

Ako pravno lice o roku ne postupi po merama iz člana 13. ovog pravilnika, budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 13. ovog pravilnika.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba gradonačelniku grada Niša u roku od 8 (osam) dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana nadležni organ odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

Član 15

Na osnovu člana 70. stava 3. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 85/2006), budžetska inspekcija dostavlja Skupštini grada Niša Zapisnik o sprovedenoj inspekciji pravnog lica radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Član 16

Za sve što nije regulisano ovim pravilnikom važe odredbe Zakona o opštem i upravnom postupku i drugih zakona.

3. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o radu i ovlašćenjima budžetske inspekcije i revizije pri Kabinetu gradonačelnika grada Niša broj 133/2005-01, od 11.02.2005. godine.

Član 18

Ovaj pravilnik stupa na snagu 8 (osmog) dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".