ODLUKA

O SPROVOĐENJU ODREDABA ZAKONA O OSIGURANJU KOJE SE ODNOSE NA IZDAVANJE DOZVOLA I SAGLASNOSTI NARODNE BANKE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 42/2005 i 106/2006 - odluka USRS)

 

I OSNOVNE ODREDBE

1. Ovom odlukom propisuju se bliži uslovi sprovođenja odredaba Zakona o osiguranju (u daljem tekstu: Zakon) na osnovu kojih Narodna banka Srbije izdaje dozvole i saglasnosti.

Odredbe ove odluke primenjuju se na društvo za osiguranje (u daljem tekstu: društvo), na društvo za posredovanje u osiguranju i na društvo za zastupanje u osiguranju, na fizičko lice - preduzetnika (zastupnik u osiguranju), na agenciju za pružanje drugih usluga u osiguranju, kao i na preduzeće i drugo pravno lice koje ima posebno organizovan deo za pružanje drugih usluga u osiguranju.

2. Pojedini pojmovi, u smislu ove odluke, imaju sledeća značenja:

1) povezanim licima smatraju se pravna i fizička lica koja su, u skladu sa zakonom, međusobno povezana upravljanjem, kapitalom ili na drugi način;

2) procenom finansijske sposobnosti pravnog lica smatra se procena solventnosti i likvidnosti pravnog lica, procena izvora i realne raspoloživosti sredstava koja pravno lice namerava da uloži, procena mogućnosti obezbeđenja dodatnog kapitala u slučaju potrebe, procena tokova novca u prethodnom periodu i očekivanih budućih tokova novca, procena profitabilnosti i opštih uslova poslovanja pravnog lica, procena položaja na tržištu delatnosti kojom se pravno lice bavi, kao i procena kvaliteta i stručnosti menadžmenta;

3) realno raspoloživim sredstvima koja se nameravaju uložiti smatra se odnos tih sredstava i sredstava koja predstavljaju razliku ukupnog kapitala i stalne imovine, čiju adekvatnost procenjuje Narodna banka Srbije;

4) strateškim opredeljenjem smatraju se a) kod pravnog lica podnosioca zahteva koji želi da uloži sredstva u društvo - razlozi za organizovanje aktivnosti za čije se obavljanje traži dozvola i strategija razvoja tog pravnog lica u naredne tri godine, uključujući i strategiju prema društvu, a b) kod društva - strategija razvoja, koja se procenjuje na osnovu poslovnog plana i predloga akata poslovne politike pri izdavanju dozvole za obavljanje poslova osiguranja (u daljem tekstu: dozvola), odnosno na osnovu predloga za njihove izmene ako poslovni plan i akti poslovne politike već postoje;

5) poslovnom reputacijom pravnog lica smatra se tržišna prepoznatljivost tog lica, odnosno njegov poslovni ugled koji se procenjuje na osnovu dotadašnjeg poslovanja pravnog lica i dotadašnjeg upravljanja u drugim pravnim licima, kao i na osnovu drugih podataka kojima se ocenjuje poslovna reputacija pravnog lica;

6) poslovnom reputacijom fizičkog lica smatra se poslovni ugled tog lica koji se procenjuje na osnovu lične biografije, ličnog, profesionalnog i moralnog integriteta, stručnih kvalifikacija i dotadašnjeg rada, upravljanja ili nadziranja u pravnim licima, kao i na osnovu drugih podataka kojima se ocenjuje poslovna reputacija fizičkog lica;

7) bonitetom pravnog lica smatra se finansijska sposobnost i poslovna reputacija tog lica;

8) bonitetom fizičkog lica smatra se imovinsko stanje tog lica (poreklo i izvori sredstava koja se nameravaju uložiti) i njegova poslovna reputacija;

9) ocenom učinjenom u skladu s pravilima kontrole i upravljanja rizicima smatra se ocena boniteta, ocena strateškog opredeljenja, ocena strukture vlasništva društva i realno raspoloživih sredstava, ocena povezanih lica podnosioca zahteva do nivoa fizičkih lica, odnosno tržišno prepoznatljivih pravnih lica, kao i ocena drugih kriterijuma u skladu s domaćim, odnosno međunarodnim pravilima struke osiguranja, dobrim poslovnim običajima i poslovnom etikom;

10) tržišno prepoznatljivim pravnim licem smatra se pravno lice koje se kotira na berzi u zemljama OECD-a ili ima određen rejting kod agencija za procenu boniteta, odnosno koje je, prema poslednjem rangiranju koje su izvršili Standard&Poor's, Fitch IBCA ili Thompson BankWatch, rangirano s najmanje BBB, ili koje je izvršio Moody's - s najmanje Baa3.

II ZAHTEV ZA IZDAVANJE DOZVOLE

3. Osnivači društva ili lica koja oni ovlaste podnose Narodnoj banci Srbije zahtev za izdavanje dozvole, uz koji prilažu:

1) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja o tom zahtevu;

2) ugovor o osnivanju;

3) predlog statuta;

4) dokaz da je na privremeni račun kod banke uplaćen novčani deo osnovnog kapitala iz člana 28. Zakona;

5) poslovni plan;

6) predlog akata poslovne politike;

7) spisak akcionara društva - fizičkih i pravnih lica;

8) spisak lica koja su povezana s kvalifikovanim imaocima akcija, s dokazom o načinu povezanosti iz člana 33. Zakona;

9) spisak lica koja su predložena za članove uprave (članovi upravnog odbora i direktor) i nadzornog odbora;

10) podatke o licu koje će obavljati poslove ovlašćenog aktuara;

11) dokaze o propisanoj organizacionoj, kadrovskoj i tehničkoj osposobljenosti društva za obavljanje poslova iz ugovora o osnivanju i akata poslovne politike;

12) dokaz o postojanju uzajamnosti, ako je osnivač strano lice.

4. Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja po zahtevu za izdavanje dozvole mora biti datirano i moraju ga potpisati svi osnivači, a ako je osnivač pravno lice - potpisi moraju biti overeni pečatom pravnog lica, osim u slučaju da je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije uobičajen. Ovo ovlašćenje mora da sadrži i adresu i telefon ovlašćenog lica.

5. Ugovor o osnivanju i predlog statuta društva moraju biti sačinjeni u skladu sa Zakonom o privrednim društvima ("Službeni glasnik RS", broj 125/2004) i Zakonom.

6. Kao dokaz da je na privremeni račun kod banke uplaćen novčani deo osnovnog kapitala iz člana 28. Zakona, osnivači društva dostavljaju overenu pismenu izjavu o tome da raspolažu novčanim sredstvima u iznosu iz tog člana za odgovarajuću vrstu osiguranja za koju je podnet zahtev za izdavanje dozvole i da će ta sredstva preneti na privremeni račun kod banke, odnosno na poseban račun kod Narodne banke Srbije ako je osnivač strano lice, i to pre dobijanja dozvole. Ako je osnivač društva strano fizičko lice, dostavlja se i overena pismena izjava tog lica da sredstva koja ulaže u društvo potiču iz njegovog redovnog poslovanja, a za osnivača društva koji je strano pravno lice - ova pismena izjava sadrži još i pečat tog pravnog lica. Narodna banka Srbije će pre izdavanja dozvole društvu obavestiti podnosioca zahteva za izdavanje dozvole da prenese sredstva na privremeni račun kod banke, odnosno na poseban račun kod Narodne banke Srbije i dostavi dokaz o tome.

7. Poslovni plan društva treba da bude pripremljen u skladu s članom 40. Zakona.

8. Akti poslovne politike društva, kojima se smatraju akti propisani članom 58. stav 2. Zakona, treba da budu izrađeni u skladu s delatnošću za koju se traži dozvola, Zakonom i pravilima struke osiguranja, a uz te akte prilaže se i mišljenje ovlašćenog aktuara.

9. Spisak akcionara društva - fizičkih i pravnih lica sadrži ime, prezime i adresu akcionara, odnosno njegovu firmu i sedište, ukupan nominalni iznos akcija i procenat učešća u osnovnom kapitalu društva.

Za akcionara društva pravno lice koje je kvalifikovani imalac akcija, kao dokaz da ispunjava uslove iz člana 39. stav 2. tačka 7. Zakona podnosi se:

1) rešenje o upisu u registar;

2) prepis akcionara iz knjige akcionara, odnosno dokaz iz drugog odgovarajućeg javnog registra;

3) finansijski izveštaji, s mišljenjem ovlašćenog revizora, za poslednje tri godine;

4) dokaz nadležnog organa uprave o izmirenju poreza, koji nije stariji od šest meseci;

5) overena kopija rešenja nadležnog organa uprave o utvrđivanju i naplati poreza za tekuću, odnosno prethodnu godinu.

Ako u postupku razmatranja zahteva za izdavanje dozvole Narodna banka Srbije oceni da su za procenu finansijske sposobnosti pravnog lica, boniteta pravnog lica, opravdanosti osnivanja društva i procenu njegovog uticaja na tržištu, pored dokaza iz stava 2. ove tačke, potrebni i drugi dokazi - obavestiće o tome podnosioca zahteva za izdavanje dozvole i odrediće rok za dostavljanje tih dokaza.

Ako je akcionar iz stava 2. ove tačke strano pravno lice i bavi se finansijskom delatnošću a Narodna banka Srbije ne raspolaže odgovarajućim podacima o tome, podnosi se i:

1) potvrda nadležnog nadzornog organa matične države stranog pravnog lica o posedovanju dozvole za obavljanje te delatnosti;

2) potvrda nadležnog nadzornog organa matične države stranog pravnog lica da ovo lice tu delatnost obavlja u skladu sa zakonom i pravilima kontrole i upravljanja rizicima koji se primenjuju u toj državi.

Za akcionara društva fizičko lice koje je kvalifikovani imalac akcija, kao dokaz da ispunjava uslove iz člana 39. stav 2. tačka 8. Zakona podnosi se:

1) za uslov iz odredbe pod 1 te tačke - overena izjava tog lica da u poslednje tri godine nije bilo član uprave, nadzornog odbora ili nosilac posebnih ovlašćenja u pravnom licu nad kojim je sproveden postupak prinudne likvidacije, odnosno stečaja;

2) za uslov iz odredbe pod 2 te tačke - akt nadležnog organa da to lice nije bezuslovno osuđivano za krivična dela protiv privrede, imovine, službene dužnosti i korupcije na kaznu zatvora dužu od tri meseca, koji nije stariji od šest meseci;

3) za uslov iz odredbe pod 3 te tačke - uverenje nadležnog poreskog organa da je to lice izmirilo porez, koje nije starije od šest meseci;

4) za uslov iz odredbe pod 4 te tačke - kopija rešenja nadležnog poreskog organa o utvrđivanju i naplati poreza za tekuću godinu, a ako u vreme podnošenja dokaza to rešenje nije doneto - kopija rešenja za prethodnu godinu.

10. Za lice koje je povezano s kvalifikovanim imaocima akcija do nivoa fizičkih lica, kao dokaz da ispunjava uslove iz člana 39. stav 2. tačka 9. Zakona podnosi se spisak lica povezanih sa ovim imaocima i odgovarajući dokazi o načinu povezivanja, i to:

1) za lice povezano po osnovu kapitala - potvrda o učešću u kapitalu, izvod iz knjige akcija, potvrda o vlasništvu akcija i dr.;

2) za lice povezano po osnovu upravljanja - spisak članova uprave i nadzornog odbora, odluka o imenovanju za člana uprave i nadzornog odbora i dr.;

3) za povezanost po drugom osnovu - drugi odgovarajući dokaz (ugovor o poslovnom udruživanju ili drugom obliku povezivanja, izvod iz odgovarajuće matične knjige građana i dr.).

Za tržišno prepoznatljiva pravna lica, kao dokaz da ispunjavaju uslove iz stava 1. ove tačke dostavlja se podatak o njihovom kotiranju na berzi ili o rejtingu, osim za vlasnike tih lica. Podaci o vlasnicima ne dostavljaju se ni za društvo čiji je osnivač Republika Srbija, fond, javno preduzeće, jedinica lokalne samouprave, banka ili društvo.

11. Za fizičko lice koje je predloženo za člana uprave (za člana upravnog odbora i za direktora) ili za člana nadzornog odbora, kao dokaz da ispunjava uslove iz člana 39. stav 2. tačka 10. Zakona podnosi se:

1) za uslov iz odredbe pod 1 te tačke - overena kopija, odnosno prepis diplome visoke školske spreme ekonomskog, pravnog, organizacionog, tehničkog ili drugog odgovarajućeg smera, kao i profesionalna biografija, koja naročito sadrži podatke o dotadašnjem radnom angažovanju u vođenju poslova društva ili privrednog društva koje se po veličini i delatnosti može uporediti s društvom, o iskustvu u vođenju drugih uporedivih poslova, o uspešnosti obavljanja poslova značajnih za vršenje funkcije člana uprave ili nadzornog odbora, kao i podatke o tome da li je to lice ovu funkciju već vršilo u drugim pravnim licima, i u kojim, i da li je zbog nepostupanja u skladu sa obavezama funkcije koju je vršilo bilo razrešeno pre isteka mandata;

2)* za uslov iz odredbe pod 2 te tačke - overena izjava tog lica da u poslednje tri godine nije bilo član uprave i nadzornog odbora ili nosilac posebnih ovlašćenja u pravnom licu nad kojim je sproveden postupak prinudne likvidacije, odnosno stečaja;

3) za uslov iz odredbe pod 3 te tačke - overena izjava tog lica da ne podleže ograničenjima izbora iz člana 50. Zakona i člana 45. Zakona o privrednim društvima;

4) za uslov iz odredbe pod 4 te tačke - akt nadležnog organa da to lice nije bezuslovno osuđivano na kaznu zatvora dužu od tri meseca, koji nije stariji od šest meseci;

5) za uslov iz odredbe pod 5 te tačke - uverenje nadležnog poreskog organa da je to lice izmirilo porez, koje nije starije od šest meseci;

6) za uslov iz odredbe pod 6 te tačke - kopija rešenja nadležnog poreskog organa o utvrđivanju i naplati poreza za tekuću godinu, a ako u vreme podnošenja dokaza to rešenje nije doneto - kopija rešenja za prethodnu godinu.

Za lice iz stava 1. ove tačke, pored dokaza iz tog stava, prilaže se i preporuka direktora ili drugog odgovarajućeg organa pravnog lica kod koga je ovo lice zaposleno ili s kojim poslovno sarađuje, koja treba da sadrži i mišljenje o poslovnoj reputaciji tog lica i o tome da li je to lice u svom dotadašnjem poslovanju savesno i blagovremeno izvršavalo svoje obaveze propisane zakonom i pravilima struke, kao i mišljenje o budućem doprinosu ovog lica zakonitom i stabilnom poslovanju društva.

Lice predloženo za direktora društva treba da poseduje i odgovarajuće radno iskustvo u delatnosti osiguranja ili u oblasti finansija, da je u dotadašnjem radu iskazalo posebnu stručnost i sposobnost racionalnog poslovnog rasuđivanja i ozbiljnost pri donošenju odluka, da je bilo uspešno u obavljanju poslova rukovođenja i da uživa dobru poslovnu reputaciju - što se dokazuje ugovorom o radu, rešenjem o raspoređivanju na odgovarajuće poslove, odgovarajućim podacima o uspešnom obavljanju poslova rukovođenja, kao i preporukom iz stava 2. ove tačke.

Lice predloženo za direktora društva za posredovanje, odnosno za zastupanje u osiguranju treba da ima visoku školsku spremu, odgovarajuće radno iskustvo u delatnosti osiguranja ili drugoj privrednoj delatnosti, kao i ovlašćenje za obavljanje poslova posredovanja, odnosno zastupanja u osiguranju ili položen pravosudni ispit.

Lice predloženo za direktora agencije za pružanje drugih usluga u osiguranju treba da ima najmanje višu školsku spremu i odgovarajuće radno iskustvo na poslovima pružanja drugih usluga u osiguranju.

12. Pod podacima o licu koje će obavljati poslove ovlašćenog aktuara podrazumevaju se ime i prezime tog lica ili predugovor s pravnim licem registrovanim za obavljanje aktuarskih poslova.

Za lice koje će obavljati poslove ovlašćenog aktuara, ispunjenost uslova iz člana 39. stav 2. tačka 11. Zakona dokazuje se dokumentacijom iz tačke 11. ove odluke, kopijom rešenja o sticanju zvanja ovlašćenog aktuara ili pozivanjem na broj i datum izdavanja tog rešenja, kao i aktuarskim mišljenjima koja je taj aktuar do tada dao (najmanje tri mišljenja), a za pravno lice iz stava 1. ove tačke - ispunjenost ovih uslova se dokazuje izvodom iz registra i podacima o zaposlenom koji će obavljati poslove ovlašćenog aktuara.

Uz dokumentaciju iz stava 2. ove tačke prilaže se i ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu koju ovlašćeni aktuar može prouzrokovati datim mišljenjem, a u slučaju da društvo aktuarske poslove poverava na osnovu ugovora o obavljanju ovih poslova - dostavlja se i predugovor o tom poveravanju.

13. Pod propisanom organizacionom osposobljenošću društva, u smislu ove odluke, podrazumeva se ustanovljavanje takve organizacije društva koja omogućava uspešno obavljanje njegove delatnosti u obimu utvrđenom aktom poslovne politike tog društva, a koja se dokazuje aktima o unutrašnjoj organizaciji i o sistematizaciji radnih mesta, odlukom o organizovanju poslovne jedinice, pravilnikom o radu interne revizije i drugim aktom.

Pod propisanom kadrovskom osposobljenošću društva, u smislu ove odluke, podrazumeva se predviđena kvalifikaciona struktura zaposlenih s potrebnim radnim stažom za svako radno mesto, kao i planirana dinamika popunjavanja sistematizovanih radnih mesta koja treba da prati planirano povećanje obima poslova i širenje organizacione mreže društva.

Pod propisanom tehničkom osposobljenošću društva, u smislu ove odluke, podrazumeva se:

1) poslovni prostor za obavljanje poslova osiguranja koji zadovoljava propisane standarde u odnosu na planirani broj zaposlenih;

2) računarska i druga oprema i programske podrške za obavljanje poslova osiguranja koji po obimu i tehničkim svojstvima odgovaraju broju zaposlenih i planiranom obimu poslovanja društva i kompatabilni su sa opremom i programima koji se koriste u sistemu obaveštavanja u delatnosti osiguranja.

Kao dokazi o ispunjenosti uslova iz ove tačke podnose se i ugovori o zakupu, o vlasništvu, o ustupanju i dr.

14. Pod dokazom o postojanju uzajamnosti, koji se podnosi ako je osnivač strano lice, podrazumeva se potvrda nadležnog organa ili izvod iz propisa zemlje stranog osnivača kojima se dokazuje da je fizičkim i pravnim licima iz Republike Srbije dozvoljeno da osnivaju društva na teritoriji te zemlje ili odgovarajući dokaz o tome da je u toj zemlji društvo osnovano uz učešće kapitala iz Republike Srbije.

III NAČIN ODLUČIVANJA O POJEDINIM PITANJIMA

15. Pri odlučivanju o izdavanju dozvole, Narodna banka Srbije procenjuje ispunjenost uslova propisanih za osnivanje društva i njegovu organizacionu, kadrovsku i tehničku osposobljenost.

Opravdanost osnivanja društva Narodna banka Srbije procenjuje na osnovu ocene učinjene u skladu s pravilima kontrole i upravljanja rizicima akcionara društva za koje se traži dozvola i ocene mogućeg uticaja društva na stabilnost tržišta osiguranja.

16. Pri odlučivanju o zahtevu društva za promenu dozvole, odnosno za obavljanje poslova one vrste osiguranja koja nije navedena u dozvoli - Narodna banka Srbije ocenjuje strateško opredeljenje i poslovni plan podnosioca zahteva, kao i uticaj promene dozvole na bonitet društva.

Uz zahtev iz stava 1. ove tačke dostavljaju se oni podaci iz tač. od 3. do 14. ove odluke koji su značajni za proširenje delatnosti.

Pri odlučivanju o zahtevu društva za promenu dozvole, odnosno za prestanak obavljanja poslova određene vrste osiguranja - Narodna banka Srbije ocenjuje strateško opredeljenje i poslovni plan podnosioca zahteva, koji mora da sadrži plan izmirenja obaveza nastalih iz te vrste osiguranja.

Uz zahtev iz stava 3. ove tačke, dostavljaju se odgovarajuće izmene osnivačkog akta i drugih opštih akata i akata poslovne politike društva, a navodi se i način na koji će se regulisati obaveze po zaključenim ugovorima za tu vrstu osiguranja (prenos portfelja, rezervisanje sredstava za izmirivanje obaveza po ugovorima i dr.).

17. Kod obaveštavanja Narodne banke Srbije o promeni ovlašćenog aktuara, u skladu s članom 156. stav 1. tačka 8. Zakona, društvo dostavlja podatke iz tačke 12. ove odluke.

Ako Narodna banka Srbije, na osnovu dostavljene dokumentacije, oceni da lice iz stava 1. ove tačke ne ispunjava propisane uslove, obavestiće o tome društvo.

18. O zahtevu za dobijanje saglasnosti za sticanje kvalifikovanog učešća u društvu, Narodna banka Srbije odlučuje na osnovu procene iz tačke 15. ove odluke, pri čemu ceni i mogućnost da poslovanje društva i nadzor nad radom društva budu ugroženi zbog poslova koje podnosilac zahteva obavlja ili zbog radnji koje vrši.

Pri odlučivanju o zahtevu za dokapitalizaciju društva, Narodna banka Srbije ocenjuje bonitet i strateško opredeljenje lica koja uplaćuju dodatni kapital.

19. Pri odlučivanju o zahtevu za dobijanje saglasnosti na predlog odluke o izboru članova uprave, odnosno članova nadzornog odbora društva, Narodna banka Srbije ocenjuje poslovnu reputaciju predloženih članova i njihovu kompetentnost za merenje, kontrolu i upravljanje rizicima, odnosno njihovo iskustvo za vođenje poslova društva, kao i stepen njihove angažovanosti u organima drugih pravnih lica, a može obaviti i razgovor s predloženim licima.

Pri odlučivanju o zahtevu za dobijanje saglasnosti na predlog odluke o izboru kandidata za direktora društva - Narodna banka Srbije ocenjuje i program poslovođenja društvom.

Predlog odluke o izboru direktora društva utvrđuje upravni odbor društva, odnosno organ nadležan za izbor direktora, a predlog odluke o izboru člana upravnog, odnosno nadzornog odbora društva - ovlašćeni predlagač, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

20. Pri odlučivanju o zahtevu društva za dobijanje saglasnosti za sticanje kvalifikovanog učešća, odnosno za svako sledeće ulaganje u drugo pravno lice, Narodna banka Srbije ocenjuje uticaj tog ulaganja na bonitet i strateško opredeljenje društva. Strateško opredeljenje društva ocenjuje se i na osnovu podataka o vlasnicima drugog pravnog lica (posrednim i neposrednim) do nivoa fizičkih lica, odnosno tržišno prepoznatljivih pravnih lica, kao i na osnovu dokaza iz tačke 9. stav 2. odredba pod 3 ove odluke.

Pri odlučivanju o zahtevu iz stava 1. ove tačke, Narodna banka Srbije ocenjuje bonitet pravnog lica u koje se želi ulagati.

Ako se zahtev iz ove tačke odnosi na ulaganje u drugo društvo - Narodna banka Srbije ocenjuje društvo koje je podnosilac zahteva primenjujući odredbe ove odluke koje se odnose na procenu tog podnosioca za sticanje kvalifikovanog učešća u društvu u koje se ulaže, kao i mogući uticaj umanjenja sredstava koja se nameravaju uložiti na finansijsku sposobnost društva koje je podnosilac zahteva.

21. Pri odlučivanju o oduzimanju dozvola i saglasnosti iz ove odluke, Narodna banka Srbije će postupati u skladu sa Zakonom i kriterijumima propisanim tom odlukom.

22. Pri odlučivanju o zahtevima iz ove odluke, Narodna banka Srbije može tražiti da joj se, pored dokaza i dokumentacije propisanih Zakonom i drugim propisom, dostave i drugi dokazi i podaci, na način koji ona odredi, a dokumentaciju i podatke može tražiti i od drugih organa i organizacija.

U postupku odlučivanja o pojedinim pitanjima iz ove odluke Narodna banka Srbije može koristiti i dokumentaciju i podatke koje ona poseduje.

23. Pravna lica koja poslove posredovanja, odnosno zastupanja u osiguranju obavljaju na osnovu posebnog zakona, u skladu s članom 24. Zakona, uz zahtev za upis u registar iz tog člana podnose dokaz o upisu u registar pravnih lica, dokaze o kadrovskoj i tehničkoj osposobljenosti za obavljanje tih poslova propisane tačkom 13. ove odluke (s dokazom o broju zaposlenih koji imaju ovlašćenje za obavljanje poslova posredovanja, odnosno zastupanja u osiguranju), akt o evidenciji polisa osiguranja i o načinu njihove prodaje, kao i ugovor o posredovanju, odnosno zastupanju zaključen s društvom.

IV PRELAZNE ODREDBE I ZAVRŠNA ODREDBA

24. O zahtevima za izdavanje dozvola i saglasnosti iz ove odluke koji su podneti do njenog stupanja na snagu - odlučivaće se u skladu s tom odlukom.

25. Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o bližim uslovima koje treba da ispune lica iz člana 39. Zakona o osiguranju i načinu dokazivanja ispunjenosti tih uslova, kao i o potrebnoj organizacionoj, kadrovskoj i tehničkoj osposobljenosti akcionarskog društva za osiguranje ("Službeni glasnik RS", broj 86/2004).

26. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Napomene

* Odlukom Ustavnog suda Republike Srbije IU broj 258/2005 od 28. septembra 2006. godine, koja je objavljena u "Sl. glasniku RS", br. 106/2006 od 24. novembra 2006. godine, utvrđeno je da odredba tačke 11. podtačka 2) ove odluke, u delu koji glasi: "otvoren ili", nije u saglasnosti sa zakonom.