PRAVILNIK

O NAČINU DOSTAVLJANJA MATERIJALA GRADONAČELNIKU GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 90/2006)

Uvodna odredba

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se način postupanja gradskih uprava grada Niša, kao i drugih subjekata koji pripremaju i dostavljaju materijale Kabinetu Gradonačelnika, radi razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti Gradonačelnika grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Obrađivači materijala

Član 2

Materijale koji se dostavljaju Gradonačelniku radi razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti Gradonačelnika, odnosno radi predlaganja i upućivanja na razmatranje Skupštini grada Niša, pripremaju nadležne gradske uprave.

Materijale mogu pripremati i ustanove, javna preduzeća i druge službe čiji je osnivač grad Niš, i to:

- na zahtev Gradonačelnika,

- na zahtev gradske uprave u čijem delokrugu je oblast, odnosno delatnost za koju je grad osnovao ustanovu, javno preduzeće, odnosno službu ili

- po sopstvenoj inicijativi, kada je pitanje na koje se materijal odnosi od značaja za obavljanje delatnosti ustanove, javnog preduzeća, odnosno službe.

Vrste materijala

Član 3

Materijali u smislu ovog pravilnika su: propisi i drugi opšti akti, pojedinačni akti i studijsko-analitički materijali.

Propisi i drugi opšti akti su: odluke, pravilnici, uputstva i drugi opšti akti, uključujući i prostorne i urbanističke planove, iz nadležnosti Gradonačelnika ili Skupštine grada, koje gradske uprave pripremaju, odnosno dostavljaju Gradonačelniku radi donošenja ili radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada.

Pojedinačni akti su rešenja, zaključci i drugi pojedinačni akti, koje gradske uprave pripremaju i dostavljaju Gradonačelniku radi odlučivanja, odnosno radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada.

Studijsko-analitički materijali su programi, izveštaji, studije, projekti, analize, informacije i drugi materijali koje gradske uprave, odnosno ustanove, javna preduzeća ili druge službe koje je osnovao grad, pripremaju za Gradonačelnika, odnosno za razmatranje i odlučivanje u Skupštini grada.

Obaveza pripreme materijala

Član 4

Gradske uprave pripremaju materijale u skladu sa obavezama utvrđenim Statutom i drugim propisima i u zavisnosti od konkretnih pitanja koja su od značaja za obavljanje poslova iz delokruga uprave.

Član 5

Gradske uprave dužne su da pripremaju materijal i na zahtev Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika, gradskog menadžera, glavnog arhitekte, posebnih savetnika Gradonačelnika, u roku koji odredi lice na čiji zahtev se materijal priprema.

Forma i sadržaj materijala

Član 6

Odluku ili drugi opšti i pojedinačni akt koji Gradonačelnik predlaže Skupštini grada, obrađivač priprema u formi nacrta i dostavlja ga Kabinetu Gradonačelniku, radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada.

Nacrt opšteg akta iz stava 1. ovog člana priprema se u formi u kojoj se akt donosi i sadrži:

- normativni deo,

- obrazloženje treba da sadrži zakonski i drugi pravni osnov za donošenje, razloge za donošenje, ciljeve koji se aktom žele ostvariti i objašnjenje osnovnih pravnih rešenja; ako se predlaže izmena, potreban je i pregled odredaba koje se menjaju (pregled se priprema tako što se deo teksta koji se menja boldira ili podvlači punom linijom, a novi tekst kojim se zamenjuje ili dopunjuje postojeći - piše velikim slovima).

Nacrt pojedinačnog akta priprema se u formi u kojoj se akt donosi i mora da sadrži pravni osnov i obrazloženje za donošenje.

Izuzetno od odredaba stava 1. i 2. ovog člana, Uprava za planiranje i izgradnju:

- nacrt odluke o izradi urbanističkog plana dostavlja Gradonačelniku radi donošenja, uz prethodno pribavljeno mišljenje glavnog arhitekte;

- odnosno, nacrt urbanističkog plana, posle javnog uvida i obavljene stručne kontrole Komisije za planove grada Niša, uz mišljenje nadležne gradske opštine, dostavlja Gradonačelniku radi utvrđivanja predloga za Skupštinu grada Niša.

Član 7

Akt iz nadležnosti Gradonačelnika obrađivač priprema i dostavlja Gradonačelniku u formi predloga.

Predlog normativnog akta sadrži elemente navedene u članu 6. ovog pravilnika.

Predlog zaključka, kada se njime nalaže obaveza činjenja, sadrži:

- pravni osnov za donošenje,

- naziv subjekta koji se obavezuje - ovlašćuje,

- mere, odnosno zadatak koji treba da bude realizovan,

- sredstva za realizaciju, ukoliko su potrebna,

- rok u kojem zadatak treba da bude realizovan i

- po potrebi, naveden način realizacije (u saradnji sa određenim subjektima i sl.).

Član 8

Studijsko-analitički materijali pripremaju se u formi i sa sadržajem koji odredi Gradonačelnik, odnosno ovlašćeno lice iz člana 5. ovog pravilnika.

Član 9

Materijal ima naslovnu stranu koja sadrži (obrazac G-1 ili G-2):

- u gornjem desnom uglu naznaku "nacrt" ili "predlog" za opšte i pojedinačne akte, a za studijsko-analitičke materijale koji se dostavljaju Gradonačelniku samo radi informisanja - "informativno";

- u prvom stavu, naziv uprave ili službe grada;

- na sredini strane - u drugom stavu sažeto je formulisan naziv materijala, a ispod pravni ili drugi osnov za izradu akata;

- u narednom stavu materijal sadrži naznaku "Za tačnost podataka sadržanih u materijalu, postupanje u skladu sa zakonom i drugim propisima i zakonitost predloženog rešenja odgovoran je načelnik gradske uprave", sa imenom i potpisom načelnika ili njegovog pomoćnika;

- naznaku da materijal razmatra i usvaja Gradonačelnik, odnosno da je Gradonačelnik predlagač, kada materijal upućuje Skupštini grada, u kom slučaju se navodi i da isti razmatra i usvaja Skupština grada;

- broj i naziv priloga, koji se daju uz materijal;

- na dnu strane dan, mesec i godinu upućivanja materijala u proceduru razmatranja;

- sa leve strane je potpis nadležnog radnika Kabineta Gradonačelnika grada Niša, a sa desne potpis načelnika uprave-službe.

Na poleđini naslovne strane mora biti naznačeno ime neposredno zaduženog zaposlenog koji je obradio materijal.

Član 10

Ukoliko se u materijalu poziva na ranije donete akte organa grada, kopija istih daje se u prilogu, a u materijalu se navodi samo naziv akta, broj i datum njihovog donošenja.

Numerički podaci, ukoliko se izlažu u većem obimu, iskazuju se u odgovarajućim tabelarnim prilozima.

Postupak pripreme materijala

Član 11

U pripremi nacrta odluke i drugog opšteg akta obrađivač obavezno pribavlja mišljenje Službe za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju-Odseka za propise i lokalnu samoupravu o usklađenosti nacrta sa zakonom i drugim propisima, to jest pravnim sistemom u celini.

Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju-Odsek za propise i lokalnu samoupravu, dužna je da mišljenje o dostavljenom aktu uputi obrađivaču najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema akta.

Član 12

Ako predloženi akt ili drugi materijal sadrži naznaku o potrebi obezbeđivanja finansijskih sredstava ili se odnosi na realizaciju ranije odobrenih sredstava budžeta grada, obrađivač obavezno pre upućivanja Kabinetu Gradonačelnika, odnosno Gradonačelniku, pribavlja mišljenje Uprave za finansije.

Uprava za finansije potvrđuje da su u okviru naznačenog razdela (pozicije, ekonomske klasifikacije i funkcije) obezbeđena sredstva za konkretnu namenu, da je angažovanje predloženog iznosa u skladu sa finansijskim planom gradskih uprava i da je obračunati iznos u skladu sa finansijskim, posebno poreskim propisima, odnosno da je izveštaj o korišćenju ranije odobrenih sredstava budžeta grada.

Mišljenje iz prethodnog stava Uprava za finansije dužna je da uputi obrađivaču najkasnije u roku od pet radna dana od dana prijema akta, odnosno materijala.

Član 13

Kada obrađivač predlaže zaključivanje ugovora, odnosno aneksa ugovora između grada, odnosno gradskih uprava i trećih lica, dužan je da uz predloženi tekst ugovora dostavi i mišljenje, odnosno saglasnost Gradskog javnog pravobranilaštva.

Gradsko javno pravobranilaštvo dužno je da mišljenje, odnosno saglasnost iz prethodnog stava, uputi obrađivaču najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema zahteva.

Član 14

Ukoliko obrađivač ne prihvati primedbe, to jest nije saglasan sa mišljenjem Uprave iz člana 12. ovog pravilnika, odnosno Gradskog javnog pravobranilaštva, dužan je da uz materijal dostavi Gradonačelniku dobijeno pisano mišljenje sa obrazloženjem razloga zbog kojih ga nije prihvatio.

Član 15

U pripremi materijala čija sadržina obuhvata pitanja iz delokruga više gradskih uprava ili se odnosi na pitanja koja mogu biti od interesa za obavljanje poslova više gradskih uprava (odluka o budžetu, planski i urbanistički akti i dr.), obrađivač je dužan da u fazi pripreme nacrta ostvari saradnju sa odgovarajućom gradskom upravom.

Gradske uprave kojima je dostavljen akt, to jest materijal radi davanja mišljenja, dužne su da se o istom izjasne pisanim putem, najkasnije u roku od pet radnih dana od dana prijema materijala.

Obrazloženje akta, to jest materijal iz prethodnog stava, sadrži naznaku kome je isti bio dostavljen na mišljenje, čije mišljenje je pribavljeno i koje sugestije su date u vezi sa dostavljenim aktom, odnosno materijalom.

Član 16

Kada je obrađivač materijala javno preduzeće, ustanova, odnosno druga služba koju je osnovao grad, materijal koji je pripremljen za razmatranje od strane Gradonačelnika, odnosno za upućivanje na razmatranje Skupštini grada, dostavlja se preko nadležne gradske uprave.

Gradska uprava kojoj je dostavljen materijal iz prethodnog stava, dužna je da isti prosledi Gradonačelniku i u prilogu, kao resorno nadležna, dostavi pisano mišljenje o sadržini materijala.

Priprema materijala po hitnom postupku

Član 17

Ako za razmatranje pojedinih akata ili materijala postoji neodložna potreba, to jest ako bi razmatranje tog akta ili materijala u utvrđenim rokovima imalo ili moglo imati štetne posledice po interese građana, privrednih subjekata, ustanova ili drugih organa i organizacija u gradu, odnosno obavljanje poslova iz delokruga gradskih uprava, takav akt, odnosno materijal, priprema se po hitnom postupku.

Gradske uprave i Gradsko javno pravobranilaštvo dužni su da mišljenje o aktu, odnosno materijalu koji se priprema po hitnom postupku, daju u roku od jednog radnog dana od dana njegovog dostavljanja, s tim da se rok računa na način utvrđen u članu 24. ovog pravilnika.

Materijali koji se pripremaju na način utvrđen ovim članom moraju na naslovnoj strani imati oznaku "hitno", a razlozi hitnosti moraju biti posebno obrazloženi.

Dostavljanje i kretanje materijala

Član 18

Materijal pripremljen na način utvrđen ovim pravilnikom obrađivač dostavlja Kabinetu Gradonačelnika.

Ovlašćeni radnik Kabineta Gradonačelnika primljeni materijal zavodi u skraćeni delovodnik, potpisuje jedan primerak naslovne strane materijala (obrazac G-1 ili G-2), a drugi primerak obrasca zajedno sa dostavljenim materijalom zadržava.

Član 19

Raspoređivanje primljenog materijala Gradonačelniku, poslovodstvu Gradonačelnika i organizacionim jedinicama Kabineta Gradonačelnika vrši ovlašćeno lice Kabineta Gradonačelnika.

Član 20

Kabinet Gradonačelnika vrši proveru da li je materijal pripremljen u skladu sa ovim pravilnikom.

Ukoliko materijal nije sačinjen u skladu sa ovim pravilnikom, Kabinet Gradonačelnika će obavestiti obrađivača radi dopune ili vratiti materijal radi korekcije.

Materijal koji je pripremljen u skladu sa ovim pravilnikom rukovodilac nadležne organizacione jedinice Kabineta Gradonačelnika, gradski menadžer, glavni arhitekta i posebni savetnici za pojedine oblasti, uz pisanu stručnu analizu, izveštaj ili mišljenje, dostavljaju Gradonačelniku.

Član 21

U slučaju da ne prihvati razloge iz kojih je Kabinet Gradonačelnika vratio materijal, načelnik gradske uprave će odmah, a najkasnije u roku od tri radna dana od prijema obaveštenja iz člana 20. stava 2. sačiniti informaciju o razlozima neprihvatanja i dostaviti je Gradonačelniku.

Član 22

Dostavljene materijale Gradonačelnik može izneti na razmatranje na sednici na koju se pozivaju svi načelnici gradskih uprava i posebni savetnici, gradski menadžer, glavni arhitekta, gradski javni pravobranilac i građanski branilac (u daljem tekstu: kolegijum).

Na poziv Gradonačelnika članovi kolegijuma dužni su da prisustvuju kolegijumu i da, na zahtev Gradonačelnika, daju obrazloženja i odgovore u vezi sa materijalima koji su na dnevnom redu.

Član 23

Otpravke akata koje donosi Gradonačelnik izrađuju nadležne organizacione jedinice Kabineta Gradonačelnika i dostavljaju ih subjektima nadležnim za njihovu realizaciju.

Računanje rokova

Član 24

Rok iz člana 11. stav 2, 12. stav 3,13. stav 2, 15. stav 2, 17. stav 2. i 21. stav 1, za materijale odnosno akte koji su dostavljeni do 14 časova počinje da teče od dana dostavljanja, a za materijale odnosno akte koji su dostavljeni posle 14 časova počinje da teče od narednog radnog dana.

Član 25

Ovaj pravilnik objavljuje se u "Službenom listu grada Niša", a primenjivaće se narednog dana od dana objavljivanja.