ODLUKA

O JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda, br. 24/2006)

 

I - OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja javnog linijskog prevoza putnika (u daljem tekstu: linijski prevoz) na teritoriji grada Beograda i uslovi korišćenja linijskog prevoza, a naročito:

1. organizacija linijskog prevoza,

2. uslovi za obavljanje linijskog prevoza kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluge,

3. prava i obaveze prevoznika i korisnika prevoza,

4. sredstva za obavljanje linijskog prevoza na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: grad),

5. način obezbeđivanja kontinuiteta u obavljanju linijskog prevoza i

6. način postupanja i ovlašćenja grada odnosno gradskih opština u slučaju prekida obavljanja linijskog prevoza, u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode, prekid isporuke energenata za rad ili štrajk) kao i red prvenstva u linijskom prevozu kad usled više sile dođe do smanjenog obima u vršenju linijskog prevoza.

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj linijskog prevoza, određuje način kontrole i stara se o obezbeđivanju ugovorom poverenih obaveza u skladu sa potrebama linijskog prevoza.

Linijski prevoz na teritoriji grada je komunalna delatnost od opšteg interesa.

II - ORGANIZACIJA LINIJSKOG PREVOZA

Član 2

Linijski prevoz obavlja se na određenoj liniji po utvrđenom redu vožnje vozilima koja ispunjavaju uslove propisane zakonom i odgovarajuće standarde i to kao:

- javni gradski prevoz na području koje obuhvata gradske opštine: Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari Grad i Čukarica;

- javni prigradski prevoz između naseljenih mesta na području gradskih opština iz alineje 1. ovog člana i naseljenih mesta sa područja gradskih opština: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin ili između naseljenih mesta na području dve ili više tih gradskih opština i

- lokalni prevoz između naseljenih mesta na području gradskih opština: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin.

Linijski prevoz na teritoriji grada obavlja se: autobusima, trolejbusima, tramvajima i drugim šinskim vozilima.

Član 3

Linije u linijskom prevozu utvrđuju se u skladu sa razvojem grada, saobraćajno-tehničkim uslovima i potrebama stanovništva.

Linije se određuju godišnjim planom linija koji donosi, u poslednjem tromesečju tekuće za narednu godinu, gradonačelnik grada.

Plan linija obavezno sadrži:

- trase linija,

- stajališta,

- tarifne zone.

Član 4

Elementi linije su:

- broj i naziv,

- terminusi na liniji,

- trasa linije,

- srednja dužina linije,

- broj vozila na liniji,

- vreme obrta,

- interval sleđenja vozila,

- red vožnje,

- stajališta na liniji,

- međustajališna rastojanja,

- tarifne zone i dr.

Član 5

Za obavljanje linijskog prevoza grad je osnovao javno komunalno preduzeće.

Za obavljanje lokalnog prevoza gradske opštine: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin mogu osnivati javna komunalna preduzeća.

Trolejbuski, tramvajski i šinski prevoz obavlja javno komunalno preduzeće.

Član 6

Pojedine linije javnog gradskog i prigradskog prevoza grad odnosno gradske opštine mogu poveriti drugom privrednom društvu, ugovorom na pet godina.

Ukoliko privredno društvo iz stava 1. ovog člana preuzme obavezu ulaganja sredstava u ovu delatnost, period na koji se poveravanje vrši može trajati onoliko koliko traje period povraćaja uloženih sredstava, ali ne duže od 25 godina.

Poveravanje linije iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).

Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, poveravanje se može vršiti i prikupljanjem ponuda ili neposrednom pogodbom u skladu sa zakonom.

Član 7

Konkurs raspisuje organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja odnosno organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica) u skladu sa potrebama linijskog prevoza.

Konkurs iz stava 1. ovog člana sprovodi komisija koja ima predsednika i četiri člana, a obrazuje je rukovodilac nadležne organizacione jedinice.

Konkurs obavezno sadrži: način i rok za podnošenje prijave, podatke o obaveznoj sadržini prijave, vreme otvaranja prijava i vreme odlučivanja po konkursu, vreme i način objavljivanja rezultata konkursa, uslove za obavljanje linijskog prevoza, izvod iz važećeg plana linija, vreme na koje se poverava obavljanje linijskog prevoza i vreme za koje je izabrani prevoznik dužan da otpočne sa obavljanjem linijskog prevoza, način određivanja cene i visinu naknade za obavljanje linijskog prevoza i potrebno jemstvo za ispunjenje ugovora o poveravanju.

Linija za čije poveravanje se raspisuje konkurs mora biti utvrđena planom linija.

Član 8

Komisija vodi zapisnik o bitnim činjenicama i toku postupka.

Zapisnik potpisuje predsednik i članovi komisije.

Komisija je dužna da u roku do 45 dana od dana otvaranja prijava razmotri prispele prijave, sačini izveštaj i predlog liste izabranih kandidata i istu dostavi rukovodećem radniku nadležne organizacione jedinice koji donosi listu.

Izveštaj komisije sadrži:

1. tekst odluke o raspisivanju konkursa,

2. broj i sadržinu prispelih prijava,

3. podatke o neblagovremenim i nepotpunim prijavama,

4. predlog liste najpovoljnijih prijava sa obrazloženjem.

U slučaju da rukovodeći radnik nadležne organizacione jedinice utvrdi nedostatke i nejasnoće u izveštaju vratiće ga komisiji na doradu.

Član 9

Nadležna organizaciona jedinica je dužna da odluku o izvršenom izboru u roku od osam dana od dana izbora dostavi svim učesnicima konkursa i objavi na oglasnoj tabli zgrade Gradske uprave odnosno zgrade uprave gradske opštine.

Učesnik konkursa može preko nadležne organizacione jedinice podneti prigovor Gradskom veću Grada Beograda odnosno opštinskom veću gradske opštine, u roku od osam dana od dana prijema odluke iz stava 1. ovog člana.

Odluka doneta po prigovoru je konačna i objavljuje se na oglasnoj tabli zgrade Gradske uprave odnosno zgrade uprave gradske opštine.

Član 10

Na osnovu konačne odluke iz člana 9. stav 3. ove odluke rukovodeći radnik nadležne organizacione jedinice i učesnik koji je izabran na konkursu najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema odluke zaključuju ugovor o poveravanju i načinu obavljanja linijskog prevoza putnika u Beogradu (u daljem tekstu: ugovor).

Ugovor se zaključuje i u drugim slučajevima iz člana 6. stav 3. ove odluke.

Ugovor, pored elemenata utvrđenih zakonom, obavezno sadrži: opis linije koja se poverava, vremenski period na koji se ista poverava, rok otpočinjanja obavljanja linijskog prevoza, međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način određivanja i visinu naknade za obavljanje linijskog prevoza, način rešavanja sporova između ugovornih strana, uslove za sporazumni i jednostrani raskid ugovora i prava i obaveze koje iz toga proističu.

Član 11

U slučaju kada na konkurs nije podneta nijedna prijava odnosno kada od prispelih prijava nijedna ne ispunjava uslove konkursa, kao i u slučaju raskida ugovora pre isteka ugovorenog roka, rukovodilac nadležne organizacione jedinice privremeno će, a najduže na period do šest meseci, izvršiti poveravanje linije prikupljanjem ponuda ili neposrednom pogodbom.

Linije se mogu privremeno poveravati i u slučaju prekida u obavljanju prevoza zbog nepredviđenih okolnosti kao i u slučaju uvođenja probnih linija.

III - USLOVI ZA OBAVLJANJE LINIJSKOG PREVOZA

Član 12

Linijski prevoz obavlja javno komunalno preduzeće i privredno društvo kome je to povereno (u daljem tekstu: prevoznik), u skladu sa zakonom i odredbama ove odluke.

Linijski prevoz, prevoznik obavlja na:

- stalnim linijama - svakodnevno, u toku godine (dnevna, noćna, sezonska i dr.),

- privremenim linijama - za vreme održavanja sajmova, manifestacija iz oblasti sporta i kulture, vanrednih događaja, prekida saobraćaja zbog više sile, izvođenja radova na rekonstrukciji puta i sl.

Vrstu linije iz stava 2. ovog člana, u zavisnosti od vremena rada linije, broja polazaka, vrste prevoznog sredstva i tipa vozila, potrebe korisnika i razvoja grada određuje nadležna organizaciona jedinica i istu sa svim elementima upisuje u registar.

Do unošenja u plan linija svaka linija ima karakter probne.

Član 13

Registraciju linija za javni gradski i prigradski prevoz, na teritoriji grada vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave, a za lokalni prevoz nadležna organizaciona jedinica uprave gradske opštine na čijem se području ovaj prevoz obavlja, uz saglasnost nadležne organizacione jedinice Gradske uprave.

Registar linija iz stava 1. ovog člana sadrži:

1. broj i naziv linije prema nazivima krajnjih stajališta - terminusa,

2. vrstu linije, datum početka rada linije, kao i datum promene elemenata linije,

3. trasu i dužinu linije,

4. naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera, kao i njihova rastojanja,

5. red vožnje sa datumom primene,

6. vrstu prevoznog sredstva i tip vozila koji će opsluživati određenu liniju i

7. podatke o prevozniku.

Prevoznik može započeti obavljanje linijskog prevoza po prijemu rešenja kojim mu nadležna organizaciona jedinica odobrava rad na liniji.

Sastavni deo rešenja iz stava 3. ovog člana je overen red vožnje i izdaje se kao izvod iz registra linije.

Član 14

Red vožnje je akt kojim se utvrđuje plan obavljanja prevoza i može biti:

- letnji, od 1. jula do 31. avgusta,

- zimski, od 1. septembra tekuće godine do 30. juna naredne godine.

Red vožnje sadrži:

- broj i naziv linije,

- naziv sezonskog reda vožnje,

- period važenja reda vožnje,

- vrstu linijskog prevoza (G - gradski, P - prigradski i L - lokalni),

- vreme rada linije,

- broj i oznaku tarifnog sistema,

- vreme polaska sa krajnjih autobuskih stajališta, za radni dan, subotu, nedelju i u dane praznika.

Član 15

Trasa linije je put kojim se kreću vozila od početnog do krajnjeg stajališta i određuje se nazivima ulica i puteva.

Član 16

Stajalište je unapred utvrđeno i obeleženo mesto koje mora imati odgovarajuću saobraćajnu površinu za zaustavljanje vozila i površinu za ulazak i izlazak putnika iz vozila.

Stajalište mora imati dužinu za zaustavljanje najmanje jednog vozila koje saobraća na liniji i ispunjavati i druge saobraćajne uslove u pogledu bezbednosti saobraćaja i bezbednog prilaza putnika.

Član 17

Stajalište mora biti vidno obeleženo stajališnom oznakom, a na kolovozu oznakom: "BUS".

Stajališna oznaka sadrži: naziv stajališta, broj i važeći red vožnje te linije.

Stajališna oznaka, pored podataka iz stava 2. ovog člana, može da sadrži i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.

Na važnijim saobraćajnim čvorovima (terminusi više linija, tačke presecanja na mreži gde se susreće više linija) postavljaju se informativni panoi koji sadrže plan mreže linija, izvod iz registra reda vožnje linija te zone i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.

O postavljanju i održavanju stajališta, stajališnih oznaka i informativnih panoa stara se nadležna organizaciona jedinica.

Za održavanje stajališta u zimskim uslovima - čišćenje snega i leda nadležan je upravljač javnog puta.

Član 18

O postavljanju nadstrešnica na stajalištu, kao i o njihovom održavanju stara se nadležna organizaciona jedinica.

Na nadstrešnicama, na površinama predviđenim za tu namenu, mogu se postavljati reklame i natpisi, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 19

Terminus je posebno izgrađena i uređena saobraćajna površina na krajnjim tačkama linije, na kojima se obavlja prijem i otprema vozila i putnika.

Terminus može biti zajednički za veći broj linija.

Terminus ima površinu za promenu smera kretanja vozila (okretnicu), površinu za stajanje vozila u rezervi i površinu za zaustavljanje vozila i za ulazak i izlazak putnika iz vozila.

Na jednom terminusu iste linije postavlja se terminusni objekat koji sadrži:

- sanitarni čvor,

- prostor za saobraćajno-tehničko osoblje, i dr.

Terminusni objekat može imati prostoriju za prodaju karata i druge sadržaje od interesa za prevoznika i putnike.

O izgradnji i održavanju terminusnog objekta stara se nadležna organizaciona jedinica.

Član 20

Vozilo kojim se vrši prevoz mora biti uredno obojeno, čisto i provetreno.

U zimskom periodu vozilo u toku vršenja prevoza mora biti zagrejano.

Član 21

Vozilo kojim se vrši prevoz mora imati vidna obeležja oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:

1. na bočnoj strani vozila ispisan naziv i sedište prevoznika (dimenzija 800 x 550 mm, slova visine 100 mm),

2. na prednjoj strani broj i naziv terminusa u smeru kretanja, zadnjoj i ulaznoj strani vozila ispisan broj linije.

3. na desnoj prednjoj i zadnjoj strani vozila (na sredini između branika i vetrobranskog stakla) identifikacioni broj vozila koji izdaje nadležna organizaciona jedinica.

Kada se vozilom ne vrši redovan prevoz ili se ne primaju putnici, na prednjoj strani vozila postavlja se odgovarajuća oznaka "vanredna vožnja", "za garažu", "u kvaru" (kod tramvaja "za depo" i sl.).

U zoni svih vrata vozila moraju biti opremljena uređajima za poništavanje karata, uz koje se mora istaći uputstvo o primeni.

Prevoznik je dužan da u vozilu kojim vrši prevoz na vidnom mestu istakne obaveštenje koje se odnosi na: važeći red vožnje i cenovnik, ponašanje putnika u vozilu, vrstu i količinu prtljaga koju putnik može uneti u vozilo, kao i kategorije putnika koje imaju pravo na povlašćeni prevoz.

IV - PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I KORISNIKA PREVOZA

A) Prava i obaveze prevoznika

Član 22

Prevoznik je dužan da linijski prevoz vrši u svemu prema elementima linije iz registra.

Prevoznik je dužan da prilikom obavljanja linijskog prevoza u svakom vozilu poseduje overen red vožnje.

Prevoznik je dužan da u obavljanju linijskog prevoza primenjuje cene na koje je saglasnost dao nadležni organ u skladu sa zakonom.

Član 23

Integrisani tarifni sistem je sistem naplate prevoza putnika na linijama javnog gradskog prevoza koje opslužuje javno komunalno preduzeće koje je osnovao grad i ugovorni prevoznici.

Integrisani tarifni sistem uveden je i sprovodi se u skladu sa posebnim aktima grada, i bliže je uređen ugovorom iz člana 10. ove odluke.

Član 24

Prevoznik se obavezuje da u slučaju neispravnosti vozila isto zameni rezervnim, a neispravno ukloni sa linije u roku od 60 minuta.

Ukoliko prevoznik nije u mogućnosti da neispravno vozilo zameni rezervnim, o tome će odmah, a najkasnije u roku od 24 časa, obavestiti nadležnu organizacionu jedinicu.

U slučaju da prevoznik ne postupi u skladu sa odredbom stava 1. ovog člana, nadležna organizaciona jedinica angažuje drugog prevoznika o trošku prevoznika čije vozilo je neispravno.

Član 25

Odstupanja od registrovanog reda vožnje na liniji u smislu skraćenja, produženja, delimične izmene trase i izmene u ponuđenom kapacitetu linije kao i zamene vrste i tipa vozila mogu se vršiti izuzetno, iz opravdanih razloga.

Pod opravdanim razlozima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se elementarne nepogode (snežni nanosi, posledice poplava i sl.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata, tramvajskih pruga, kontaktnih vodova i isključenja vozila zbog tehničke neispravnosti, čime je onemogućeno bezbedno odvijanje prevoza na liniji i preraspodela kapaciteta na druge linije zbog izmene saobraćajne situacije u gradu usled mera nadležnog organa dok ti razlozi postoje.

Prevoznik je dužan da o odstupanju i razlozima odstupanja obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave nadležnu za inspekcijske poslove, nadležnu organizacionu jedinicu i blagovremeno informiše korisnike usluga.

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za inspekcijske poslove, utvrđuje da li je prevoznik morao odstupiti od registrovanog reda vožnje.

Kad organizaciona jedinica iz stava 4. ovog člana utvrdi da prevoznik nije morao odstupiti od registrovanog reda vožnje, postupiće u skladu sa propisanim ovlašćenjima.

Član 26

Prevoznik je dužan da se stara o održavanju reda u vozilu.

U slučaju prekida saobraćaja ili kvara vozila prevoznik je dužan da putnicima omogući da sa istim kartama nastave započetu vožnju drugim vozilom.

B) Prava i obaveze vozača

Član 27

Vozač je dužan da:

- vozilo zaustavlja na svim stajalištima na liniji i da prilikom zaustavljanja otvori sva vrata (smatra se da je vozilo zaustavljeno na stajalištu kada je prednji deo vozila poravnat sa stajališnom oznakom),

- dozvoli ulazak i izlazak putnika samo iz prva dva vozila, ukoliko dužina stajališta omogućava istovremeno zaustavljanje više vozila,

- omogući izlazak putnika iz vozila na bezbedan način i izvan stajališta, u slučaju dužeg zastoja,

- vozilo zaustavi na posebno određenoj i obeleženoj površini na terminusu i da omogući putnicima čekanje u vozilu do polaska vozila po redu vožnje, osim u vozilu koje je u rezervi ili u kvaru i zaustavljeno na za to rezervisanoj površini,

- za vreme stajanja na terminusu ugasi motor i preduzme odgovarajuće radnje u cilju obezbeđenja vozila od nekontrolisanog kretanja,

- se pridržava reda vožnje na liniji na kojoj radi shodno izvodu reda vožnje koji je u vozilu, osim u slučajevima predviđenim članom 25. stav 2. ove odluke,

- pokrene vozilo tek kada se uveri da su sva vrata zatvorena,

- za vreme rada nosi nosi oznaku sa nazivom prevoznika i identifikacionim brojem i slikom i

- se prema putnicima ophodi sa pažnjom i predusretljivo.

Član 28

Vozač je dužan da ne dozvoli ulazak u vozilo:

- licu pod uticajem alkohola,

- licu obolelom od zarazne bolesti,

- detetu do šest godina starosti ako nije u pratnji odrasle osobe i

- licu čiji prtljag može izazvati povredu putnika ili oštećenja autobusa.

V) Prava i obaveze korisnika prevoza

Član 29

Korisnik usluge linijskog prevoza je lice koje poseduje odgovarajuću voznu ispravu i stupa u vozilo u nameri da se preveze (u daljem tekstu: putnik).

Putnik ulazi u vozilo i iz istog izlazi tek nakon što se isto zaustavi na stajalištu.

Prvenstvo pri ulasku u vozilo imaju posebne kategorije putnika.

Putnik može uneti u vozilo isključivo ručni prtljag.

Za korišćenje usluge prevoza putnik je dužan da u vozilu poseduje važeću voznu ispravu.

Putnik je obavezan da pokaže važeću voznu ispravu vozaču i ovlašćenom kontroloru.

Putnik koji je zatečen u vozilu bez vozne isprave, dužan je da na zahtev ovlašćenog kontrolora plati doplatnu kartu, u visini utvrđenoj cenovnikom, i potom nastavi započetu vožnju.

Putniku koji se zatekne u vozilu bez vozne isprave i koji ne postupi po zahtevu ovlašćenog kontrolora, kontrolor će uručiti opomenu koja obavezno sadrži:

- podatke o putniku (ime, prezime, matični broj i sl.),

- visinu naknade utvrđene cenovnikom iz stava 7. ovog člana,

- datum dospeća,

- liniju javnog prevoza, broj i vrstu vozila,

- datum izdavanja i

- potpis i službeni broj ovlašćenog lica.

Putnik je po uručenju opomene iz stava 8. ovog člana dužan da se udalji iz vozila na prvom narednom stajalištu.

Član 30

U vozilo linijskog prevoza zabranjeno je:

- unositi lako zapaljive, eksplozivne i slične materije,

- unositi predmete koji nisu čisti, kao i sve predmete teže od 50 kg,

- uvoditi životinje, osim specijalno dresiranih pasa vodiča za slepa lica,

- ometati vozača u vršenju službe,

- uznemiravati putnike i

- pušiti.

Putnika koji se i pored opomene vozača ne pridržava zabrana iz stava 1. ovog člana vozač će udaljiti iz vozila bez prava na povraćaj plaćenog iznosa vozne isprave.

V - SREDSTVA ZA OBAVLJANJE LINIJSKOG PREVOZA

Član 31

Sredstva za obavljanje linijskog prevoza obezbeđuju se iz cene usluge i iz budžeta grada.

Cena komunalne usluge iz stava 1. ovog člana obrazuje se na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima, uz saglasnost gradonačelnika grada.

VI - OBEZBEĐIVANJE KONTINUITETA U OBAVLJANJU LINIJSKOG PREVOZA

Član 32

Prevoznik je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje tako da realizacijom plana iz člana 3. ove odluke trajno i nesmetano pruža uslugu linijskog prevoza korisnicima, i u skladu sa odredbama ove odluke obezbedi propisani obim, vrstu i kvalitet usluge.

Prevoznik je dužan da na osnovu pisanog naloga nadležne organizacione jedinice vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem linijskog prevoza, za koje se obezbeđuju dodatna novčana sredstva.

Član 33

Ako usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti odnosno sprečiti dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju linijskog prevoza, prevoznik mora bez odlaganja preduzeti mere na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.

Mere koje prevoznik preduzima u slučajevima iz stava 1. ovog člana su:

1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, tj. razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju usluge linijskog prevoza,

2. hitne popravke vozila i sistema za napajanje vozila sa električnom vučom kojima se obezbeđuje obavljanje linijskog prevoza i

3. preduzima i druge mere koje utvrdi nadležna organizaciona jedinica.

VII - NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA GRADSKE UPRAVE I UPRAVA GRADSKIH OPŠTINA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU LINIJSKOG PREVOZA

Član 34

Prevoznik je dužan da u slučaju prekida u obavljanju linijskog prevoza nastalog u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i dr.) ili štrajka, kao i kad usled više sile dođe do smanjenog obima linijskog prevoza, o tome obavesti organizacione jedinice gradske uprave iz člana 25. stav 3. ove odluke.

Član 35

Kada nadležna organizaciona jedinica iz člana 34. ove odluke primi obaveštenje o prekidu odnosno smanjenom obimu linijskog prevoza, dužna je da bez odlaganja:

1. odredi red prvenstva i način obavljanja linijskog prevoza u skladu sa potrebama,

2. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za pružanje usluge,

3. angažuje drugog prevoznika za obavljanje linijskog prevoza neposrednom pogodbom, do otklanjanja poremećaja i

4. utvrdi razloge i eventualno odgovornost za prekid odnosno poremećaj nastao iz drugih razloga u pružanju usluge, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.

Član 36

U slučaju prekida linijskog prevoza usled štrajka, prevoznik je obavezan da obezbedi minimalno 75% od planiranog obima rada u obavljanju linijskog prevoza u skladu sa aktom osnivača odnosno zaključenim ugovorom.

VIII - NADZOR

Član 37

Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja.

Inspekcijski nadzor vrši inspektor za drumski saobraćaj organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za inspekcijske poslove.

U skladu sa zakonom, inspektor za drumski saobraćaj ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:

1. pregleda vozila kojima se obavlja linijski prevoz,

2. kontroliše važeće i overene redove vožnje,

3. utvrđuje identitet prevoznika, vozača i drugih odgovornih lica za obavljanje linijskog prevoza kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava,

4. kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju linijskog prevoza i

5. pregleda opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju prevoznika.

Član 38

U skladu sa zakonom, u vršenju inspekcijskog nadzora inspektor za drumski saobraćaj je ovlašćen, u skladu sa zakonom, da:

1. kontroliše da li se delatnost linijskog prevoza obavlja na način i pod uslovima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i propisima donetim na osnovu istih,

2. naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka i

3. preduzima druge mere utvrđene zakonom.

IX - KAZNENE ODREDBE

Član 39

Novčanom kaznom od 5.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik:

1. ukoliko otpočne sa obavljanjem linijskog prevoza suprotno odredbi člana 13. stav 3. ove odluke,

2. ako ne održava vozilo shodno članu 20. ove odluke,

3. ako vozilo ne obeleži, opremi i na istom ne istakne obaveštenja na način predviđen članom 21. ove odluke,

4. ako linijski prevoz ne obavlja prema elementima linije iz registra (član 22. stav 1. ove odluke),

5. ne poseduje u vozilu važeći i overeni red vožnje prilikom obavljanja linijskog prevoza (član 22. stav 2. ove odluke),

6. ukoliko se u obavljanju linijskog prevoza primenjuju cene obrazovane suprotno odredbi člana 22. stav 3. ove odluke,

7. ne postupa u skladu sa odredbama člana 24. ove odluke,

8. ukoliko o odstupanjima i razlozima odstupanja od registrovanog reda vožnje ne obavesti nadležne organizacione jedinice Gradske uprave (član 25. stav 3. ove odluke),

9. ako ne omogući putnicima da u slučaju prekida saobraćaja ili kvara vozila započetu vožnju nastave drugim vozilom (član 26. stav 2. ove odluke).

10. ako svoj rad i poslovanje organizuje suprotno odredbi člana 32. ove odluke,

11. ako ne preduzme mere shodno odredbama člana 33. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice novčanom kaznom od 250 do 25.000 dinara.

Član 40

Novčanom kaznom od 5.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik i drugo pravno lice ako onemogući ili ometa inspektora za drumski saobraćaj u vršenju službene dužnosti, ili ne dostavi tražene podatke u određenom roku, ili dostavi netačne podatke i ako ne izvrši ili u određenom roku ne izvrši rešenje inspektora za drumski saobraćaj.

Za radnje iz prethodnog stava kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom u iznosu od 250 do 25.000 dinara.

Član 41

Novčanom kaznom na licu mesta od 2.500 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako postupa u suprotnosti sa odredbama člana 27. i 28. ove odluke.

Novčanu kaznu na licu mesta naplaćuje inspektor za drumski saobraćaj.

Član 42

Novčanom kaznom od 250 do 25.000 dinara kazniće se za prekršaj putnik ako se ponaša suprotno odredbama člana 29. i 30. ove odluke.

X - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 43

Ugovori zaključeni između grada i prevoznika, pre stupanja na snagu ove odluke, ostaju na snazi do isteka vremena na koje su zaključeni.

Član 44

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na putevima grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 4/91, 9/93, 25/93, 31/93, 4/94, 23/94, 6/96 i 6/99) i sva druga akta doneta na osnovu te odluke.

Član 45

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".