ODLUKAO OSNIVANJU APOTEKE KRAGUJEVAC
|
Grad Kragujevac osniva Apoteku Kragujevac (za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić) koja je utvrđena Uredbom o Planu mreže zdravstvenih ustanova.
Naziv ustanove je: Apoteka Kragujevac (u daljem tekstu: Apoteka).
Sedište Apoteke je u Kragujevcu, ul. Kralja Aleksandra I Karađorđevića br. 90.
Apoteka je ustanova sa svojstvom pravnog lica.
Izgled i sadržaj pečata i štambilja Apoteke utvrđuje se Statutom.
Na osnivanje, organizaciju i rad Apoteke, primenjuju se propisi o javnim službama i zdravstvenoj zaštiti.
Apoteka obavlja farmaceutsku zdravstvenu delatnost na primarnom nivou, u skladu sa zakonom i Dobrom apotekarskom praksom.
Delatnost Apoteke je:
- 52310 izdavanje i spravljanje lekova po recepturi
- 52270 ostala trgovina na malo u specijalizovanim prodavnicama (dečja hrana)
- 52330 trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim preparatima
- 52320 trgovina na malo medicinskim preparatima i ortopedskim pomagalima
- 51460 trgovina na veliko farmaceutskim proizvodima
- 51180 posredovanje u specijalizovanoj prodaji posebnih proizvoda ili grupe proizvoda, na drugom mestu nepomenutih
U vršenju svoje delatnosti Apoteka obavlja:
- promociju zdravlja, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava;
- promet na malo lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, a na osnovu planova za nabavku lekova i medicinskih sredstava za redovne i vanredne potrebe;
- praćenje savremenih stručnih i naučnih dostignuća u oblasti farmakoterapije i pružanje građanima, zdravstvenim radnicima, drugim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, kao i drugim zainteresovanim subjektima, informacija o lekovima i određenim vrstama medicinskih sredstava;
- davanje pacijentima saveta za pravilnu upotrebu lekova i određenih medicinskih sredstava, odnosno uputstava za njihovu pravilnu upotrebu;
- izradu magistralnih lekova i galenskih preparata;
- snabdevanje građana dečjom hranom, dijetetskim proizvodima, određenim vrstama kozmetičkih i drugih sredstava za zaštitu zdravlja;
- snabdevanje građana tradicionalnim i homeopatskim lekovima;
- sprovodi preventivne mere za očuvanje i zaštitu zdravlja stanovništva;
- unapređivanje farmakoterapijskih mera i postupaka u racionalnoj upotrebi lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava;
- racionalizaciju troškova za sprovođenje utvrđenih terapijskih protokola lečenja;
- praćenje neželjenih reakcija na lekove i medicinska sredstva, kao i izbegavanje ili smanjivanje tih reakcija;
- izbegavanje interakcija terapijskog dupliranja primene lekova;
- druge poslove, u skladu sa zakonom.
Osnivač u skladu sa zakonom:
- daje saglasnost na Statut Apoteke;
- daje saglasnost na statusne promene Apoteke;
- imenuje i razrešava direktora, Upravni i Nadzori odbor;
- razmatra godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke;
- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za obavljanje delatnosti Apoteke;
- vrši i druga ovlašćenja, u skladu sa zakonom.
Međusobna prava i obaveze osnivača i Apoteke ostvaruju se u skladu sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima.
Međusobna prava i obaveze osnivača - grada Kragujevca i opština Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić uređuju se posebnim aktom.
Sredstva za osnivanje i početak rada Apoteke čine sredstva, imovina, prava i obaveze Apotekarske ustanove Kragujevac, u Kragujevcu, utvrđena finansijskim izveštajima na dan 30.06.2006. godine, sačinjenim u skladu sa propisima o računovodstvu.
Finansijske izveštaje utvrdiće Upravni odbor Apotekarske ustanove Kragujevac, koja prestaje sa radom danom upisa Apoteke u sudski registar.
Poslovne promene nastale između 30.06.2006. godine i dana upisa Apoteke u sudski registar obuhvataju se u poslovnim knjigama Apotekarske ustanove Kragujevac.
Apoteka počinje sa radom danom upisa u sudski registar.
Danom početka rada Apoteka preuzima sredstva, imovinu, prava, obaveze i zaposlene u Apotekarskoj ustanovi Kragujevac.
Sredstva za osnivanje i rad Apoteke u državnoj su svojini.
Apoteka stiče sredstva za rad u skladu sa zakonom.
Način i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana uređuje se aktom koji donosi Upravni odbor Apoteke.
Organi upravljanja Apoteke su: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor.
Organe upravljanja Apoteke imenuje i razrešava osnivač, vodeći računa o srazmernoj zastupljenosti članova iz drugih opština.
Direktor organizuje rad i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Apoteku, odgovoran je za zakonitost rada Apoteke i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.
Osnivač imenuje direktora na predlog Upravnog odbora u skladu sa zakonom propisanim uslovima.
Direktor se imenuje na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno.
Upravni odbor Apoteke u skladu sa zakonom:
- donosi Statut uz saglasnost osnivača;
- donosi druge opšte akte;
- odlučuje o poslovanju Apoteke;
- donosi program rada i razvoja;
- donosi finansijski plan i godišnji obračun Apoteke;
- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke;
- odlučuje o korišćenju sredstava Apoteke;
- raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora;
- obavlja i druge poslove.
Upravni odbor Apoteke ima pet članova od kojih su dva člana iz ustanove a tri člana su predstavnici osnivača.
Osnivač imenuje članove Upravnog odbora, na period od četiri godine.
Nadzorni odbor vrši nadzor nad radom i poslovanjem Apoteke u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor Apoteke ima tri člana od kojih je jedan član iz ustanove a dva člana su predstavnici osnivača.
Osnivač imenuje članove Nadzornog odbora, na period od četiri godine.
Do imenovanja direktora Apoteke Kragujevac (za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić), poslove i ovlašćenja v.d. direktora obavljaće dosadašnji direktor Apotekarske ustanove Kragujevac, dip.ph. Mirjana Josimović u skladu sa Zakonom, a najduže 3 meseca od dana imenovanja.
Do imenovanja Upravnog i Nadzornog odbora Apoteke, poslove i ovlašćenja Upravnog i Nadzornog odbora vršiće privremeni Upravni i Nadzorni odbor Apoteke, a najduže tri meseca od dana imenovanja.
Privremeni Upravni odbor Apoteke, doneće Statut Apoteke i druge opšte akte, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, potrebne za upis Apoteke u sudski registar i obaviti druge poslove iz nadležnosti Upravnog odbora u skladu sa zakonom.
Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".