REŠENJEO UTVRĐIVANJU PROGRAMA RASPOREDA I KORIŠĆENJA SREDSTAVA POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA PRIVREDU OSTVARENIH IZ PRIHODA OD PRIVATIZACIJE U 2006. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 17/2006) |
I
Ovim Rešenjem utvrđuje se Program rasporeda i korišćenja sredstava u iznosu od 7.600.000,00 dinara, planiranih Odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2006. godinu ("Službeni list APV", broj: 19/05, 1/06, 7/06 i 14/06), u okviru razdela 4 - Pokrajinski sekretarijat za privredu, funkcionalna klasifikacija 410 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi ostvareni iz prihoda od privatizacije, u cilju izrade prethodnih saobraćajno-transportnih studija opravdanosti na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine.
II
Program o korišćenju sredstava čini sastavni deo ovog Rešenja.
III
Ovo Rešenje objaviće se u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".
PROGRAM RASPOREDA I KORIŠĆENJA SREDSTAVA POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA PRIVREDU OSTVARENIH IZ PRIHODA OD PRIVATIZACIJE U 2006. GODINI
Pokrajinski sekretarijat za privredu, u cilju podizanja kvaliteta i bezbednosti saobraćaja u AP Vojvodini, finansiraće izradu prethodnih saobraćajno-transportnih studija opravdanosti na teritoriji AP Vojvodine. Studije će definisati optimalne modele za unapređenje pojedinih vidova saobraćaja, imajući u vidu saobraćajne tokove, mogućnosti i potrebe lokalnih samouprava i regiona, kao i stvaranje uslova za intenzivniju privrednu saradnju i lakšu komunikaciju regiona AP Vojvodine sa susednim državama. Pored toga, studije će biti sastavni deo neophodne dokumentacije za apliciranje na konkurse za dobijanje finansijskih sredstava iz programa koji podstiču prekograničnu i regionalnu saradnju i drugih institucija koji finansiraju revitalizaciju saobraćajne infrastrukture.
1. Izrada studije "Revitalizacija pruga i železničkog putničkog i robnog saobraćaja u severno-bačkom regionu".
Organi lokalnih samouprava opština Sombor, Apatin, Kula i Odžaci iskazali su zainteresovanost za rešavanje problema organizacije prevoza putnika železnicom, jer sadašnja situacija sa regresiranjem prevoza i žalbe građana na visoke cene u autobuskom prevozu, motivišu ih da traže rešenje problema prevoza kroz pouzdani železnički putnički saobraćaj po komercijalno nižim cenama. Pored toga, prisutni su stalni zahtevi privrednih subjekata ovog regiona za unapređenje železničkog robnog saobraćaja, kao ekonomski i ekološki povoljnijeg vida transporta robe. Studija će definisati osnovnu koncepciju železničkog regionalnog saobraćaja i dati predlog varijanti upravljanja infrastrukturom, organizacijom saobraćaja i eksploatacijom regionalnih pruga.
Ukupna vrednost studije iznosi 2.360.000,00 dinara (sa PDV-om). Opštine Sombor, Apatin, Kula i Odžaci, u zavisnosti od broja stanovnika i visine budžeta, finansiraju izradu studije sa 1.000.000,00 dinara, a Pokrajinski sekretarijat za privredu sa 1.360.000,00 dinara.
1.360.000,00 dinara
2. Izrada studije "Revitalizacija pruga i železničkog putničkog i robnog saobraćaja u južno-banatskom regionu".
Organi lokalnih samouprava opština Pančevo, Vršac, Bela Crkva, Plandište, Alibunar, Kovin, Opovo i Kovačica iskazali su zainteresovanost za rešavanje problema organizacije prevoza putnika železnicom, jer sadašnja situacija sa regresiranjem prevoza i žalbe građana na visoke cene u autobuskom prevozu, motivišu ih da traže rešenje problema prevoza kroz pouzdan železnički putnički saobraćaj po komercijalno nižim cenama.
Pored toga, prisutni su stalni zahtevi privrednih subjekata ovog regiona za unapređenje železničkog robnog saobraćaja, kao ekonomski i ekološki povoljnijeg vida transporta robe. Studija će definisati osnovnu koncepciju železničkog regionalnog saobraćaja i dati predlog varijanti upravljanja infrastrukturom, organizacijom saobraćaja i eksploatacijom regionalnih pruga.
Ukupna vrednost studije iznosi 2.950.000,00 dinara (sa PDV-om). Opštine Pančevo, Vršac, Bela Crkva, Plandište, Alibunar, Kovin, Opovo i Kovačica u zavisnosti od broja stanovnika i visine budžeta, finansiraju izradu studije sa 1.475.000,00 dinara, a Pokrajinski sekretarijat za privredu sa 1.475.000,00 dinara.
1.475.000,00 dinara
3. Studija opravdanosti izgradnje koridora međunarodnog putnog pravca Granični prelaz Bački Breg - Sombor - Kula - E-75 (Vrbas/Mali Iđoš) - Ada - Kikinda - Granični prelaz Srpska Crnja.
Koridor od graničnog prelaza Bački Breg do graničnog prelaza Srpska Crnja predstavlja najkraću vezu između zapadne Rumunije (regija Temišvar) zemalja regije Alpe-Adria. Ovaj koridor ukršta se sa međunarodnim koridorom X, odnosno sa putnim pravcem E-75. Od graničnog prelaza Bački Breg ovaj koridor prolazi kroz industrijski veoma razvijeni deo srednje Bačke i severnog Banata. Izgradnja savremenih putnih pravaca na pomenutoj trasi omogućila bi funkcionalnije povezivanje zapadnog Banata, Bačke, zapadnog Srema i Baranje sa zapadnom Rumunijom i regijom Temišvar. Izgradnjom pomenutog koridora rasteretio bi se putni pravac E-75 i posebno granični prelazi Horgoš i Kelebija, jer bi se tokovi vozila koja se kreću ka Beču i srednjoj Evropi preusmerili na trasu dravske magistrale. Izgradnja ovog koridora Imala bi i širi međunarodni značaj, jer se nalazi na pravcu najbliže veze regije Temišvar, odnosno zapadne Rumunije i zemalja srednje Evrope i severnog Mediterana. U okviru studije izvršilo bi se snimanje i utvrđivanje putnih karakteristika i karakteristika saobraćajnih tokova na putevima koji se nalaze u zoni pomenutog koridora. Pored toga analizirale bi se karakteristike robnih tokova, na osnovu čega bi se utvrdile mogućnosti preusmeravanja i preraspodele robnih tokova na pomenuti koridor.
2.995.000,00 dinara
4. Studija opravdanosti uvođenja treće trake na kritičnim odsecima magistralnog puta M-21 na deonici od Iriškog venca do raskrsnice za manastir Hopovo.
Magistralni put M-21 je jedan od najvažnijih putnih pravaca u Vojvodini i Srbiji. Većina putničkog, a posebno teretnog saobraćaja koja se iz pravca Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine kreće ka Novom Sadu, odnosno ka istočnoj i severnoj Bačkoj i zapadnom Banatu obavlja se upravo ovim putnim pravcem.
Iz tog razloga, ovaj putni pravac je na delu od Petrovaradina do Šapca, jedan od najopterećenijih putnih pravaca u zemlji. Trasa puta M-21, upravo na delu koji je najopterećeniji, od Paragova do Iriga prolazi kroz nacionalni park Fruška gora. Savremenim inženjerskim metodama izvršila bi se analiza kapaciteta na svim karakterističnim odsecima duž kompletne trase posmatrane deonice i utvrdili bi se kritični odseci. Na svim kritičnim odsecima analizirala bi se potreba za uvođenje treće trake i efekata koji bi se postigli takvim rešenjima, ne samo sa stanovišta povećanja kapaciteta, brzine saobraćajnog toka i nivoa usluge, već i sa stanovišta smanjenja emisije izduvnih gasova i poboljšanja bezbednosti saobraćaja.
1.770.000,00 dinara
UKUPNO:
7.600.000,00 dinara