ODLUKAO BLIŽIM USLOVIMA I NAČINU PRIJEMA, KONTROLE I OBRADE FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA I DAVANJA PODATAKA IZ TIH IZVEŠTAJA("Sl. glasnik RS", br. 116/2006) |
1. Ovom odlukom propisuju se bliži uslovi i način prijema, kontrole i obrade finansijskih izveštaja koji se dostavljaju Narodnoj banci Srbije u skladu sa Zakonom o računovodstvu i reviziji (u daljem tekstu: Zakon), kao i davanje podataka iz tih izveštaja.
Narodna banka Srbije, u smislu ove odluke, obavlja i sledeće poslove:
- vodi evidenciju obveznika za dostavljanje finansijskih izveštaja;
- verifikuje veličinu pravnog lica;
- vodi elektronsku bazu finansijskih izveštaja;
- objavljuje podatke iz finansijskih izveštaja;
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
2. Pojedini izrazi u ovoj odluci imaju sledeće značenje:
1) obveznici su privredna društva, zadruge, banke i druge finansijske organizacije, društva za osiguranje, davaoci finansijskog lizinga, dobrovoljni penzijski fondovi, društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima, berze, brokersko-dilerska društva, druga pravna lica i preduzetnici, kao i ogranci i drugi organizacioni delovi stranih pravnih lica sa sedištem u inostranstvu koji obavljaju privrednu delatnost u Republici Srbiji;
2) finansijski izveštaj je set propisanih obrazaca, u kome obveznik prikazuje podatke o svom finansijskom položaju i poslovnim promenama u izveštajnoj godini, sastavljen, overen i potpisan u skladu sa Zakonom, a može biti godišnji, konsolidovani, usvojeni i vanredni;
3) propisani obrasci su obrasci i napomene čija je forma i/ili sadržina propisana podzakonskim aktima o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja, u kojima obveznik prikazuje finansijske podatke za poslednju izveštajnu godinu i za prethodnu godinu;
4) propisanu dokumentaciju čine overeni i potpisani dokumenti koji se dostavljaju uz finansijski izveštaj i njegov su sastavni deo, i to:
- overa potpisa zakonskog zastupnika,
- obaveštenje o razvrstavanju,
- odluka o usvajanju finansijskog izveštaja i mišljenja ovlašćenog revizora (u daljem tekstu: odluka o usvajanju finansijskog izveštaja);
- mišljenje ovlašćenog revizora;
- pismena saglasnost ministra finansija ili guvernera Narodne banke Srbije (u daljem tekstu: guverner) za sastavljanje finansijskog izveštaja za poslovnu godinu koja se razlikuje od kalendarske;
5) dodatnu dokumentaciju čine dokumenti priloženi uz finansijski izveštaj koji se dostavljaju u skladu sa ovom odlukom, i to:
- dokaz o nastaloj statusnoj promeni, prodaji, stečaju ili likvidaciji,
- spisak zavisnih pravnih lica,
- podaci o licu koje je odgovorno za sastavljanje finansijskog izveštaja,
- dokaz o uplati naknade za prijem i obradu finansijskog izveštaja;
6) redovni finansijski izveštaj je finansijski izveštaj koji je odobrio ili usvojio nadležni organ u skladu sa opštim aktom obveznika, u kome se prikazuje finansijski položaj tog obveznika na dan 31. decembra i poslovne promene u periodu od 1. januara do 31. decembra izveštajne godine, kao i finansijski izveštaj koji je, uz saglasnost ministra finansija ili guvernera, sastavljen za poslovnu godinu koja se razlikuje od kalendarske;
7) godišnji finansijski izveštaj je redovan finansijski izveštaj s podacima za jednog obveznika, koji se dostavlja do kraja februara tekuće godine;
8) konsolidovani finansijski izveštaj je redovan finansijski izveštaj s podacima za ekonomsku celinu koju čine matično pravno lice i sva zavisna pravna lica u zemlji i inostranstvu, koji se dostavlja do kraja aprila tekuće godine;
9) usvojeni finansijski izveštaj je finansijski izveštaj obveznika revizije koji se dostavlja posle usvajanja na skupštini ili drugom organu upravljanja tog obveznika, kao i finansijski izveštaj malog pravnog lica ili preduzetnika, koji nije obveznik revizije, ako je revizija izvršena u skladu sa Zakonom i ako je prihvaćeno mišljenje ovlašćenog revizora, a može biti usvojeni godišnji finansijski izveštaj (koji se dostavlja najkasnije do 30. septembra tekuće godine) i usvojeni konsolidovani finansijski izveštaj (koji se dostavlja najkasnije do 31. oktobra tekuće godine);
10) vanredni finansijski izveštaj je finansijski izveštaj koji sastavljaju svi učesnici u statusnoj promeni, prodaji, stečaju ili likvidaciji, s podacima o finansijskom položaju na dan promene i o poslovanju u tekućoj godini, koji se dostavlja u roku od 60 dana od datuma promene.
3. Narodna banka Srbije prima godišnje, konsolidovane, usvojene i vanredne finansijske izveštaje za poslednju izveštajnu godinu.
Godišnji finansijski izveštaji, u pismenoj formi, dostavljaju se preporučenom poštanskom pošiljkom na adresu: Narodna banka Srbije, 21101 Novi Sad, sa navođenjem odgovarajućeg poštanskog faha, i to:
- za velike i srednje obveznike - 2000;
- za mala privredna društva i zadruge - 3000;
- za preduzetnike - 4000;
- za druga pravna lica - 5000.
Godišnji finansijski izveštaji, u elektronskoj formi, dostavljaju se preporučenom poštanskom pošiljkom na adresu: Narodna banka Srbije, 21101 Novi Sad, sa navođenjem poštanskog faha 1000.
Konsolidovani, usvojeni i vanredni finansijski izveštaji dostavljaju se na adresu: Narodna banka Srbije - Odsek za prijem finansijskih izveštaja i bonitet, 21000 Novi Sad, Vase Stajića 22.
Narodna banka Srbije može organizovati prijem finansijskih izveštaja i na drugi način, o čemu je dužna da obveznike blagovremeno obavesti.
4. Finansijski izveštaj u elektronskoj formi sastavlja se isključivo primenom posebne aplikacije Narodne banke Srbije, koju mogu koristiti svi obveznici osim onih koji nemaju podatke u nekom delu finansijskog izveštaja. Ovaj izveštaj dostavlja se na disketi, CD-u ili fleš memoriji, a mora se dostaviti i u pismenoj formi.
Finansijski izveštaj u pismenoj formi dostavlja se u dva primerka, od kojih se jedan vraća obvezniku s potvrdom prijema.
Propisana i dodatna dokumentacija uz finansijski izveštaj dostavlja se u pismenoj formi, u originalu ili overenoj fotokopiji.
5. Godišnji finansijski izveštaj dostavljaju svi obveznici, u obimu propisanom Zakonom.
6. Novoosnovani obveznici prikazuju podatke o poslovanju u izveštajnoj godini u periodu koji je kraći od kalendarske godine ili je najviše jednak kalendarskoj godini, ali ne prikazuju stanje na dan 1. januara izveštajne godine, kao ni poslovanje u prethodnoj godini. Na svim propisanim obrascima ovi obveznici stavljaju naznaku "novoosnovani".
Na način iz stava 1. ove tačke postupaju i preduzetnici koji su u toku izveštajne godine počeli da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva.
U finansijskom izveštaju za 2006. godinu, ogranci i drugi organizacioni delovi stranih pravnih lica prikazuju podatke kao novoosnovani obveznici - bez početnog stanja i bez podataka za prethodnu godinu.
7. U godišnjem finansijskom izveštaju obveznika koji je u toku izveštajne godine imao statusnu promenu ili je nad njim otvoren postupak stečaja, odnosno likvidacije - podaci se prikazuju za ceo izveštajni period objedinjeno, u neto iznosu, i to posle prebijanja rezultata pre i posle promene. Na svim obrascima izveštaja ovog obveznika stavlja se naznaka "statusna promena", "stečaj" ili "likvidacija".
Obveznik iz stava 1. ove tačke u godišnjem finansijskom izveštaju unosi podatke za sve učesnike u statusnoj promeni, a u napomenama uz ovaj izveštaj obelodanjuje informacije o učesnicima i vrsti promene.
Obveznik koji je nastao osnivanjem posle statusne promene ili posle prodaje prikazuje podatke kao novoosnovani obveznik iz tačke 6. ove odluke, s tim što na obrascima stavlja naznaku "novo osnivanje" ili "prodaja".
8. Uz godišnji finansijski izveštaj, obveznik dostavlja propisanu dokumentaciju, i to: overu potpisa zakonskog zastupnika (overena fotokopija) i original obaveštenja o razvrstavanju.
Obveznik iz stava 1. ove tačke dostavlja i dodatnu dokumentaciju, i to: dokaz o uplati naknade za prijem i obradu godišnjeg finansijskog izveštaja (kopiju naloga za uplatu ili uplatnice, izvod s računa, odnosno potvrdu banke, i to u skladu s propisom kojim se uređuje jedinstvena tarifa po kojoj Narodna banka Srbije naplaćuje naknadu za izvršene usluge), spisak pravnih lica koja su prestala da postoje (naziv, sedište i matični broj) i dokaz o statusnoj promeni, stečaju ili likvidaciji (odluka organa upravljanja ili rešenje nadležnog registarskog organa), kao i podatke o licu koje je odgovorno za sastavljanje godišnjeg finansijskog izveštaja (ime i prezime, službena adresa i kontakt telefon, odnosno i-mejl).
9. Obveznici koji su dužni da se razvrstaju u skladu sa Zakonom, i to privredna društva, zadruge, druga pravna lica i ogranci stranih pravnih lica - uz godišnji finansijski izveštaj dostavljaju obaveštenje o razvrstavanju, a svoju veličinu utvrđuju na osnovu podataka za poslednju izveštajnu godinu.
Obaveštenje iz stava 1. ove tačke sadrži naziv, sedište i matični broj obveznika, PIB, godinu na osnovu koje se vrši razvrstavanje, broj meseci poslovanja i utvrđenu veličinu. Ovo obaveštenje overava se pečatom obveznika i potpisuje ga zakonski zastupnik obveznika.
Konsolidovani finansijski izveštaj
10. Matično pravno lice dostavlja sve propisane obrasce finansijskog izveštaja u skladu s članom 25. Zakona na kojima stavlja naznaku "konsolidovani".
Matično pravno lice prikazuje konsolidovane podatke za sva zavisna pravna lica u zemlji i inostranstvu - za izveštajnu i prethodnu godinu.
11. Matično pravno lice koje je istovremeno zavisno u višoj ekonomskoj celini ne dostavlja konsolidovani finansijski izveštaj.
Ako se sastav ekonomske celine promeni u toku izveštajne godine, matično pravno lice u konsolidovanom finansijskom izveštaju prikazuje početno stanje i poslovne promene u prethodnoj godini za prethodnu ekonomsku celinu.
Matično pravno lice obelodanjuje podatke o sastavu ekonomske celine na dan 31. decembra, odnosno na dan 1. januara izveštajne godine u napomenama uz konsolidovani finansijski izveštaj.
Pravno lice koje je postalo matično u tekućoj izveštajnoj godini konsolidovane podatke dostavlja kao novoosnovani obveznik iz tačke 6. ove odluke, pri čemu na svaki obrazac stavlja naznaku "novokonsolidovani".
12. Uz konsolidovani finansijski izveštaj ne dostavlja se propisana dokumentacija, a kao dodatna dokumentacija dostavljaju se:
- spisak s nazivom, sedištem i matičnim brojem svih zavisnih pravnih lica na dan 31. decembra izveštajne godine;
- dokaz o uplati naknade za prijem i obradu konsolidovanog finansijskog izveštaja;
- podaci o licu koje je odgovorno za sastavljanje konsolidovanog finansijskog izveštaja (ime i prezime, službena adresa, kontakt telefon, odnosno i-mejl).
13. Obveznici revizije dostavljaju usvojeni godišnji, odnosno usvojeni konsolidovani finansijski izveštaj, koji sadrži podatke koji mogu biti isti kao podaci u prethodno dostavljenom odobrenom godišnjem, odnosno konsolidovanom finansijskom izveštaju, ili se od njih razlikovati.
14. Propisanu dokumentaciju koja se dostavlja uz usvojeni finansijski izveštaj čine:
- odluka o usvajanju godišnjeg, odnosno konsolidovanog finansijskog izveštaja, odnosno drugi odgovarajući akt obveznika - u originalu, koji mora biti overen pečatom obveznika i koji mora potpisati predsedavajući skupštine ili drugo odgovorno lice;
- mišljenje ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj (dostavljen do kraja februara tekuće godine), odnosno na konsolidovani finansijski izveštaj (dostavljen do kraja aprila tekuće godine) - u originalu, koje mora biti overeno pečatom revizorske kuće i koje je potpisao ovlašćeni revizor, odnosno ako je uz mišljenje na srpskom jeziku dostavljeno i mišljenje na stranom jeziku, to mišljenje mora biti overeno pečatom revizorske kuće i mora ga potpisati ovlašćeni revizor;
- overa potpisa zakonskog zastupnika (overena fotokopija);
- obaveštenje o razvrstavanju, u slučaju da su korigovani podaci koji se koriste za utvrđivanje veličine obveznika.
15. Dodatnu dokumentaciju uz usvojeni finansijski izveštaj čine podaci o licu koje je odgovorno za sastavljanje ovog izveštaja (ime i prezime, službena adresa i kontakt telefon, odnosno i-mejl).
16. Ako se usvojeni finansijski izveštaj dostavlja u rokovima za godišnji, odnosno konsolidovani finansijski izveštaj - uz njega se dostavlja propisana i dodatna dokumentacija iz tač. 14. i 15. ove odluke, kao i dokaz o uplati naknade za prijem i obradu godišnjeg, odnosno konsolidovanog finansijskog izveštaja.
17. Usvojeni finansijski izveštaj čine svi propisani obrasci, odluka o usvajanju finansijskog izveštaja i mišljenje ovlašćenog revizora - ako je skupština ili drugi organ upravljanja obveznika usvojio korekciju podataka u tim obrascima (uključujući i korekciju podataka u napomenama uz finansijski izveštaj), a ako su usvojena samo dodatna obelodanjivanja u skladu s MRS/MSFI, bez promene podataka - kao usvojeni finansijski izveštaj dostavljaju se nove napomene, čija je struktura ista a sadržina proširena u odnosu na napomene uz odobreni finansijski izveštaj, odluka o usvajanju finansijskog izveštaja i mišljenje ovlašćenog revizora.
Ako je skupština ili drugi organ upravljanja usvojio finansijski izveštaj bez korekcije i mišljenje ovlašćenog revizora na taj izveštaj - kao usvojeni finansijski izveštaj dostavlja se odluka o usvajanju finansijskog izveštaja i mišljenje ovlašćenog revizora.
18. Vanredni finansijski izveštaj dostavljaju svi obveznici kod kojih je u toku tekuće godine došlo do statusne promene, odnosno prodaje ili nad kojima je otvoren ili zaključen postupak stečaja, odnosno likvidacije.
Obveznici koji su prestali da posluju po rešenju o brisanju koje Agencija za privredne registre donosi po službenoj dužnosti - nisu dužni da dostavljaju vanredne finansijske izveštaje.
19. Kao propisana dokumentacija uz vanredni finansijski izveštaj dostavlja se overa potpisa zakonskog zastupnika (overena fotokopija), a kao dodatna dokumentacija - dokaz o nastaloj statusnoj promeni, prodaji, stečaju ili likvidaciji (odluka organa upravljanja, rešenje nadležnog registarskog organa, ugovor o prodaji), kao i podaci o licu koje je odgovorno za sastavljanje vanrednog finansijskog izveštaja (ime i prezime, službena adresa, kontakt telefon, odnosno i-mejl).
KONTROLA FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA
20. Narodna banka Srbije vrši kontrolu formalne ispravnosti finansijskog izveštaja prilikom prijema tog izveštaja, kao i naknadno, u toku logičke kontrole.
Kontrolom formalne ispravnosti finansijskog izveštaja utvrđuje se da li je izveštaj sastavljen na način i u obimu propisanim Zakonom, podzakonskim aktima i ovom odlukom i da li ispunjava uslove za statističku obradu.
Finansijski izveštaj je formalno ispravan u smislu stava 2. ove tačke:
- ako je dostavljen na propisanim obrascima;
- ako je dostavljen u kompletnom obimu, s priloženom propisanom i dodatnom dokumentacijom;
- ako propisani obrasci sadrže sve elemente za potpunu identifikaciju vrste finansijskog izveštaja i vrste obveznika;
- ako su podaci u svim kolonama iskazani za izveštajnu i za prethodnu godinu i sadrže broj iz napomena uz finansijski izveštaj;
- ako su propisani obrasci i dokumenti iz propisane dokumentacije overeni pečatom i ako ih je potpisalo odgovorno lice;
- ako je sačinjen u skladu s tehničkim uputstvom za primenu aplikacije Narodne banke Srbije - u slučaju da je dostavljen u elektronskoj formi.
21. Narodna banka Srbije prijem finansijskog izveštaja potvrđuje štambiljem na svim propisanim obrascima i dokumentaciji u pismenoj formi. Ta overa prijema znači da je obveznik dostavio finansijski izveštaj određenog dana i ne može se koristiti kao potvrda ispravnosti finansijskog izveštaja.
22. Ako se u trenutku prijema utvrdi da finansijski izveštaj ima značajne nedostatke koje nije moguće ispraviti dopunom, Narodna banka Srbije finansijski izveštaj vraća obvezniku bez overe prijema.
Pod značajnim nedostacima iz stava 1. ove tačke podrazumeva se:
- da je finansijski izveštaj dostavljen na obrascima koji se razlikuju od obrazaca koji su propisani za tog obveznika;
- da su propisani obrasci dostavljeni bez potpisa i pečata ili da nije dostavljena overa potpisa zakonskog zastupnika;
- da nedostaje naziv, sedište ili matični broj obveznika.
23. Kod usvojenih finansijskih izveštaja se, pod značajnim nedostacima, pored nedostataka iz tačke 22. ove odluke, podrazumevaju i sledeći nedostaci:
- da nisu dostavljeni odluka o usvajanju finansijskog izveštaja i mišljenje ovlašćenog revizora;
- da, uz mišljenje ovlašćenog revizora u kojem se izražava rezerva, nisu dostavljeni propisani obrasci s korigovanim podacima;
- da mišljenje ovlašćenog revizora nije izraženo na godišnji, odnosno konsolidovani finansijski izveštaj pre izvršenih korekcija;
- da je mišljenje ovlašćenog revizora dato na osnovu posebne ugovorene revizije ili druge vrste revizorske usluge koja ne predstavlja reviziju u smislu Zakona;
- da u odluci o usvajanju finansijskog izveštaja ili u mišljenju ovlašćenog revizora nije navedena izveštajna godina ili ovi dokumenti nisu overeni, odnosno potpisani.
24. Narodna banka Srbije će primiti finansijski izveštaj, a obveznika obavestiti da ga dopuni, odnosno ispravi u slučaju da nedostaju:
- obrasci Izveštaj o tokovima gotovine i Izveštaj o promenama na kapitalu ili Napomene uz finansijske izveštaje;
- određeni podaci o obvezniku u propisanim obrascima;
- podaci za prethodnu godinu, a obveznik nije stavio naznaku da je novoosnovani;
- obaveštenje o razvrstavanju ili ono nije ispravno;
- dodatna dokumentacija uz finansijski izveštaj.
25. Narodna banka Srbije vrši automatsku kontrolu računske ispravnosti podataka u finansijskom izveštaju, kojom utvrđuje da li su podaci u finansijskom izveštaju iskazani u skladu s propisom kojim se uređuju obrasci i sadržina pozicija u obrascima finansijskih izveštaja, odnosno u skladu sa utvrđenim kontrolnim pravilima. Ova kontrolna pravila objavljuju se na internet strani Narodne banke Srbije.
Kontrola iz stava 1. ove tačke vrši se tako što svako odstupanje od kontrolnih pravila obveznik mora označiti na pozicijama u obrascima i obrazložiti ga u napomenama, odnosno ispraviti svako neslaganje koje nije obrazloženo.
26. Kontrola logičke ispravnosti podataka u finansijskom izveštaju vrši se istovremeno s kontrolom računske ispravnosti, i naknadno - kao vizuelna i uporedna kontrola podataka.
Kontrolom logičke ispravnosti, u smislu stava 1. ove tačke, utvrđuje se da li su propisani obrasci logično popunjeni prema vrsti i veličini obveznika i u odnosu na podatke iz prethodnog finansijskog izveštaja.
U postupku kontrole iz stava 1. ove tačke na individualnom nivou proverava se pravilnost veličine iz obaveštenja o razvrstavanju - na osnovu podataka iskazanih u finansijskom izveštaju, s tim što se kriterijumi za to utvrđivanje veličine objavljuju na internet strani Narodne banke Srbije.
Kontrola logičke ispravnosti podataka u finansijskom izveštaju vrši se na način utvrđen tačkom 25. stav 2. ove odluke.
27. Finansijski izveštaj koji je formalno, računski i logički ispravan unosi se u jedinstvenu bazu finansijskih izveštaja. Obveznik može proveriti na internet strani Narodne banke Srbije da li se njegov finansijski izveštaj nalazi u toj bazi i da li mu je verifikovana oznaka za veličinu.
Neispravan finansijski izveštaj ne unosi se u bazu finansijskih izveštaja i ne može se koristiti za davanje podataka.
28. Narodna banka Srbije obaveštava obveznika o nepravilnostima i nedostacima u finansijskom izveštaju koji se utvrde u postupku kontrole.
Obaveštenje iz stava 1. ove tačke dostavlja se na adresu obveznika ili se saopštava telefonom, odnosno i-mejlom licu odgovornom za sastavljanje finansijskog izveštaja.
Ako je obveznik dostavio netačnu adresu, zbog čega obaveštavanje nije moguće - finansijski izveštaj se smatra neispravnim.
29. Dopuna podataka iz tačke 24. ove odluke vrši se dostavljanjem novih potpisanih i overenih podataka, odnosno dokumenata.
Računski i logički nedostaci i greške ispravljaju se dostavljanjem finansijskih izveštaja u elektronskoj formi, na način propisan tačkom 4. stav 1. ove odluke, u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja iz tačke 28. te odluke.
Ako se utvrđeni nedostaci i nepravilnosti ne otklone u roku iz stava 2. ove tačke - finansijski izveštaj smatraće se neispravnim.
30. Narodna banka Srbije vrši zbirnu obradu podataka iz godišnjih i konsolidovanih finansijskih izveštaja za izveštajnu i prethodnu godinu, po vrstama obveznika, veličini, pretežnoj delatnosti, teritorijalnoj pripadnosti i drugim obeležjima.
Zbirno obrađeni podaci iz stava 1. ove tačke unose se u bazu finansijskih izveštaja i smatraju zvaničnim podacima o finansijskom položaju i poslovanju obveznika na teritoriji Republike Srbije. Ovi podaci se dostavljaju državnim organima i organizacijama, za njihove potrebe.
31. Baza finansijskih izveštaja, u smislu ove odluke, predstavlja jedinstvenu, elektronsku bazu podataka iz propisanih obrazaca finansijskih izveštaja, i to na individualnom nivou i na nivou Republike Srbije.
Pored podataka iz stava 1. ove tačke, baza sadrži i mišljenja ovlašćenih revizora, statusne podatke o obveznicima, kao i dokumente koji predstavljaju izvore podataka do njihovog prevođenja u elektronski oblik.
Podaci iz stava 1. ove tačke standardizovani su u skladu sa propisima koji su bili u primeni u određenoj poslovnoj godini.
Podaci iz baze finansijskih izveštaja čuvaju se 20 godina, počev od 1994. godine.
32. Organima i organizacijama Republike Srbije, organima autonomne pokrajine i jedinicama lokalne samouprave podaci iz baze finansijskih izveštaja ustupaju se bez naknade.
Individualni finansijski izveštaji iz baze finansijskih izveštaja daju se na zahtev zainteresovanog korisnika i imaju važnost originalnog finansijskog izveštaja.
33. Narodna banka Srbije je odgovorna za istovetnost podataka u bazi finansijskih izveštaja s podacima iz primljenih finansijskih izveštaja.
Obveznik je odgovoran za istinito i pošteno prikazivanje podataka u finansijskom izveštaju.
34. Podaci iz baze finansijskih izveštaja dostupni su preko interneta i preko sedišta Narodne banke Srbije - organizacione jedinice u Novom Sadu.
35. Na način uređen posebnim propisima, Narodna banka Srbije razmenjuje podatke iz baze finansijskih izveštaja s podacima iz registara i evidencija koje vode ovlašćeni republički organi i organizacije.
36. Narodna banka Srbije objavljuje godišnja saopštenja koja sadrže zbirne podatke o finansijskim rezultatima pravnih lica i preduzetnika u Republici Srbiji za poslednju izveštajnu godinu.
37. Na internet strani Narodne banke Srbije objavljuju se osnovni podaci iz godišnjih finansijskih izveštaja za poslednju izveštajnu godinu, i to: o ukupnoj aktivi, osnovnom kapitalu, prihodima, poslovnom rezultatu i broju zaposlenih - za privredna društva, zadruge i preduzetnike.
38. Finansijski izveštaj sastavljen u elektronskoj formi primenom aplikacije Narodne banke Srbije i potpisan "kvalifikovanim sertifikovanim potpisom" u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje elektronski potpis, dostavlja se elektronskim putem, upload-om na internet stranu Narodne banke Srbije, čiji prijem Narodna banka Srbije potvrđuje elektronski.
39. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".