ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 18/2006)

Član 1

Ovom Odlukom osniva se samostalna Služba za upravljanje ljudskim resursima u pokrajinskim organima uprave, organizacijama i službama (u daljem tekstu: Služba) i propisuje njen delokrug i uređenje.

Član 2

Služba ima status pravnog lica.

Član 3

Sredstva za rad Službe obezbeđuju se u budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Član 4

Služba ima svoj pečat.

Delokrug Službe

Član 5

Služba obavlja stručne poslove u vezi sa upravljanjem ljudskim resursima u pokrajinskim organima uprave, organizacijama i službama (u daljem tekstu: organi) i to:

1. organizuje i koordinira stručno usavršavanje, obučavanje i dodatno obrazovanje zaposlenih u organima;

2. vodi centralnu kadrovsku evidenciju zaposlenih u organima i prati kretanje zaposlenih na osnovu podataka dostavljenih od organa;

3. vodi evidenciju internog tržišta rada organa;

4. vodi evidenciju kandidata prijavljenih na oglas organa;

5. obavlja i druge poslove u skladu sa propisima.

Organizovanje i koordiniranje stručnog usavršavanja, obučavanja i dodatnog obrazovanja zaposlenih

Član 6

Služba donosi godišnji plan stručnog usavršavanja i obučavanja (u daljem tekstu: godišnji plan) i utvrđuje dinamiku njegove realizacije, uz saglasnost Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Izvršno veće).

Godišnji plan naročito sadrži plan organizovanja obuke i osposobljavanja zaposlenih u oblasti pravne normative i pripremanja programa, razvojnih planova i strategija.

Član 7

Služba organizuje stručno usavršavanje i obučavanje zaposlenih putem organizovanja seminara, namenske obuke zaposlenih, sistema učenja na daljinu (e-learning) i sl.

Poslovi iz stava 1. ovog člana Služba će organizovati, u skladu sa propisima, angažovanjem stručnjaka i pravnih lica koje se bave stručnim usavršavanjem i obučavanjem.

Član 8

Na zahtev pokrajinskog organa, Služba organizuje i koordinira dodatno obrazovanje zaposlenih.

Vođenje centralne kadrovske evidencije zaposlenih u organima

Član 9

Služba vodi centralnu kadrovsku evidenciju zaposlenih u organima, jedinstvenu elektronsku bazu podataka, koja služi upravljanju ljudskim resursima i drugim potrebama u oblasti radnih odnosa.

Član 10

U centralnu kadrovsku evidenciju upisuju se, naročito sledeći podaci o zaposlenima:

1. lično ime, adresa i jedinstven matični broj;

2. pol zaposlenog;

3. datum, mesto, opština i republika rođenja;

4. državljanstvo;

5. nacionalna pripadnost;

6. veroispovest;

7. vrsta radnog odnosa i datum njegovog zasnivanja;

8. radna mesta na kojima je zaposleni radio od zasnivanja radnog odnosa u organu;

9. stručna sprema, položen stručni ispit, drugi oblici stručnog osposobljavanja i usavršavanja, posebna znanja i drugi podaci o stručnosti zaposlenog;

10. godine radnog iskustva i radnog staža, staža osiguranja i staža osiguranja koji se računa sa uvećanim trajanjem;

11. datum navršenja radnog veka;

12. godišnje ocene rada;

13. izrečene disciplinske mere i utvrđena materijalna odgovornost;

14. podaci potrebni za obračun plate;

15. podaci vezani za prestanak radnog odnosa.

Posebnim aktom pokrajinski organ uprave nadležan za poslove uprave, bliže će urediti način vođenja evidencije, obim i vrstu podataka koje sadrži evidencija i obezbeđivanje podataka.

Organi su dužni da Službi blagovremeno dostavljaju podatke o kretanju zaposlenih, od zasnivanja do prestanka radnog odnosa.

Vođenje evidencije internog tržišta rada organa

Član 11

Služba vodi evidenciju internog tržišta rada organa, koja sadrži podatke o radnim mestima, zaposlenima koji žele trajni ili privremeni premeštaj na drugo radno mesto, podatke o zaposlenima koji su neraspoređeni, kao i podatke o drugim kadrovskim potrebama.

Podaci o zaposlenima upisuju se u evidenciju internog tržišta rada iz Centralne kadrovske evidencije.

Zaposleni ima pravo da dobije sve podatke o kadrovskim potrebama sadržane u evidenciji internog tržišta rada.

Vođenje evidencije kandidata prijavljenih na oglas organa

Član 12

Služba vodi evidenciju kandidata koji nisu izabrani između kandidata prijavljenih na oglas organa.

Podatke o kandidatima iz evidencije iz stava 1. organi će koristiti za svoje potrebe u postupku zasnivanja radnog odnosa na određeno vreme ili drugih oblika radnog angažovanja, za koje u skladu sa propisima nije predviđeno oglašavanje.

U evidenciju kandidata prijavljenih na oglas organa upisuju se sledeći podaci o kandidatima;

1. lično ime, adresa, telefon i jedinstven matični broj;

2. radna mesta za koja su konkurisali;

3. podaci o dokumentaciji priloženoj uz prijavu;

4. stručna sprema, položen stručni ispit, drugi oblici stručnog osposobljavanja i usavršavanja, posebna znanja i drugi podaci o stručnosti kandidata;

5. rezultati na kvalifikacionim ispitima;

6. ocena konkursne komisije;

7. godine radnog iskustva i radnog staža, staža osiguranja i staža osiguranja koji se računa sa uvećanim trajanjem.

Uređenje Službe

Član 13

Službom rukovodi direktor koga postavlja Izvršno veće, na predlog starešine pokrajinskog organa uprave nadležnog za poslove uprave.

Član 14

Direktor se postavlja na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog postavljenja.

Član 15

Direktor je odgovoran Izvršnom veću.

Član 16

Direktor ima pomoćnike.

Pomoćnike na predlog direktora postavlja Izvršno veće, na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog postavljenja.

Član 17

Izvršno veće postaviće direktora u roku od 30 dana od dana početka primene ove odluke.

Član 18

Direktor će doneti Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi, u roku od 30 dana od dana postavljenja.

Izvršno veće daje saglasnost na pravilnik iz stava 1. ovog člana.

Član 19

Na organizaciju i rad Službe u pogledu ovlašćenja i odgovornosti direktora, kao i u pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica, primenjuju se propisi koji važe za pokrajinske organe uprave.

Član 20

Služba će, u roku od 15 dana od dana donošenja akta o sistematizaciji, po potrebi preuzeti zaposlene iz Službe za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa koji rade na poslovima vođenja personalne evidencije zaposlenih, kao i odgovarajuću opremu i sredstva, evidenciju, arhivu i predmete.

Član 21

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine", a primenjivaće se od 1. januara 2007. godine.