ODLUKA

O UREĐENJU, ZAŠTITI I ODRŽAVANJU ZELENIH POVRŠINA I JAVNIH PLAŽA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 23/2001, 6/2002 - dr. odluka i 47/2006 - dr. odluka)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se propisuje održavanje zelenih površina na teritoriji Grada Novog Sada, kao i uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti, uređenja, održavanja i zaštite javnih zelenih površina i uređivanja javnih plaža (u daljem tekstu: održavanje javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža), a naročito:

- tehnički i drugi posebni uslovi za održavanje javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža, kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluga,

- način obezbeđivanja kontinuiteta u održavanju javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža,

- prava i obaveze preduzeća koje održava javne zelene površine i uređuje javne plaže i prava i obaveze korisnika,

- način naplate cene za održavanje javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža, kao i prava korisnika usluga u slučaju neodržavanja, odnosno nekvalitetnog održavanja javnih zelenih površina i javnih plaža,

- način postupanja i ovlašćenja organa Grada Novog Sada u slučaju prekida u obavljanju poslova održavanja javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarnih nepogoda i dr.) ili štrajka, operativne mere koje u tim slučajevima preduzima preduzeće koje održava javne zelene površine i uređuje javne plaže, kao i red prvenstva u održavanju javnih zelenih površina i uređivanju javnih plaža kada usled više sile dođe do smanjenog obima u obavljanju te delatnosti, odnosno u pružanju usluga.

Član 2

Zelene površine, u smislu ove odluke, su:

1. Javne zelene površine, i to:

- parkovi, skverovi, park-šume, ulični travnjaci,

- zelenilo pored saobraćajnica (drvoredi, zelene trake, žive ograde i sl.),

- blokovsko zelenilo,

- zelenilo javnih sportsko-rekreativnih terena,

- zaštitno zelenilo.

2. Zelenilo posebne namene, i to:

- zelenilo u krugu preduzeća, obrazovnih, kulturnih, zdravstvenih i drugih ustanova,

- zelenilo na grobljima,

- zasadi na nestabilnim terenima (klizišta ili tereni nepodesni za građenje).

3. Zelenilo predbašta i zajedničkih dvorišta.

Član 3

Javne plaže, u smislu ove odluke, su urbanističkim planom određeni i posebno uređeni vodeni i kopneni prostori, opremljeni odgovarajućom infrastrukturom, objektima i uređajima, namenjeni za kupanje, odmor i razonodu korisnika.

Javna plaža privremeno može da bude i neuređena obala vodotoka po posebnom odobrenju Gradske uprave - Sekretarijata za komunalne poslove (u daljem tekstu: Sekretarijat), ukoliko su ispunjeni minimalno-tehnički uslovi u skladu sa ovom odlukom.

Javna plaža može da bude rečna javna plaža (u daljem tekstu: plaža) i javni bazen za kupanje (u daljem tekstu: bazen).

Član 4

Održavanje zelenih površina, u smislu ove odluke, obuhvata:

1. održavanje svih elemenata zelenila (drveća, šiblja, žive ograde, travnjaka, cvetnih partera, žardinjera i dr.) optimalnog nivoa, sa ciljem obezbeđivanja osnovnih funkcija ozelenjavanja (zdravstvena, sanitarno-higijenska i dekorativna),

2. održavanje svih elemenata uređivanja i opremanja javnih zelenih površina (staza, puteva, platoa, klupa, žardinjera, fontana, česmi, jezera i dr.),

3. čišćenje snega i leda sa staza u parkovima i oko njih,

4. preduzimanje mera za zaštitu zelenila od biljnih bolesti i štetočina,

5. projektovanje i izgradnja novih i rekonstrukcija postojećih javnih zelenih i rekreacionih površina (dečija igrališta i sl.),

6. održavanje zelenih površina na način kako to zahtevaju propisi o bezbednosti saobraćaja i zaštiti PTT i električnih vodova (po nalogu i za račun nalogodavca) i

7. uklanjanje vozila sa javnih zelenih površina.

Član 5

Uređivanje javnih plaža, u smislu ove odluke, obuhvata obezbeđivanje tehničkih i drugih odgovarajućih uslova i opreme za korišćenje javnih plaža, a u skladu sa kriterijumima propisanim ovom odlukom.

Član 6

Poslove održavanja javnih zelenih površina iz člana 2. tačka 1. ove odluke i plaža iz člana 3. stav 3. ove odluke obavlja preduzeće osnovano za obavljanje te komunalne delatnosti (u daljem tekstu: Preduzeće).

O uređenju, održavanju i zaštiti zelenila posebne namene iz člana 2. tačka 2. ove odluke staraju se, u skladu sa ovom odlukom, preduzeća, ustanove i druga pravna lica koja imaju pravo korišćenja na građevinskom zemljištu na kome se to zelenilo nalazi, a o uređenju i održavanju bazena iz člana 3. stav 3. ove odluke stara se preduzeće koje upravlja bazenom.

O uređenju, održavanju i zaštiti zelenila predbašta i zajedničkih dvorišta staraju se pravna i fizička lica, kao korisnici, u skladu sa ovom odlukom.

II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA I JAVNIH PLAŽA

1. Javne zelene površine

Član 7

Preduzeće donosi Program uređenja, održavanja i zaštite javnih zelenih površina (u daljem tekstu: Program), koji sadrži:

1. radove na održavanju javnih zelenih površina,

2. radove na održavanju zelenila u skladu sa aktima nadležnih organa Grada Novog Sada,

3. površine predviđene za ozelenjavanje, izradu projekata i izvođenje potrebnih radova,

4. javne zelene površine predviđene za rekonstrukciju, izradu projekata i izvođenje potrebnih radova i

5. iznos sredstava potrebnih za realizaciju Programa.

Preduzeće donosi Program najkasnije do 15. novembra tekuće godine za narednu godinu, uz saglasnost Izvršnog odbora Skupštine Grada Novog sada (u daljem tekstu: Izvršni odbor).

Član 8

Održavanje javnih zelenih površina vrši se u skladu sa odgovarajućim urbanističkim planom, urbanističko-tehničkim, odnosno tehničkim uslovima i projektom ozelenjavanja.

Projekat ozelenjavanja sadrži: biološku osnovu, projekat, tehnički opis radova i druge podatke o faktorima koji utiču na podizanje i racionalno održavanje javnih zelenih površina kao i ekološko-tehničko obrazloženje sa predračunom potrebnih sredstava.

Član 9*

Investitori građevinskih i drugih radova dužni su da, u slučaju izgradnje, dogradnje ili rekonstrukcije objekata, od Preduzeća pribave tehničke uslove za izvođenje radova na uređenju i zaštiti javnih zelenih površina, ili da Preduzeću povere izvođenje tih radova.

Kada investitor iz stava 1. ovog člana ne poveri Preduzeću izvođenje radova na uređenju i zaštiti javnih zelenih površina, nadzor nad izvođenjem tih radova vrši Preduzeće na teret investitora.

Tehnički uslovi iz stava 1. ovog člana izdaju se na osnovu akta Preduzeća o izvođenju radova na uređenju i zaštiti.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Preduzeće uz prethodnu saglasnost Izvršnog odbora.

2. Javne plaže

Član 10

Preduzeće donosi Program uređivanja, održavanja i korišćenja plaže, koji sadrži:

1. radove na podizanju održavanju i zaštiti zelenila,

2. radove na tekućem i investicionom održavanju objekata i uređaja, kao rekreacionih površina i prateće infrastrukture,

3. način organizovanja i izvršavanja poslova u vezi bezbednosti objekata i uređaja i korisnika plaže, kao i sanitarno-higijenske zaštite korisnika plaže i

4. iznos potrebnih sredstava za realizaciju Programa po namenama.

Preduzeće donosi Program iz stava 1. ovog člana do 15. novembra tekuće za narednu godinu, uz prethodnu saglasnost Izvršnog odbora.

Član 11

Preduzeće je dužno da na plaži obezbedi minimalno-tehničke uslove, i to:

1. jednu porodičnu kabinu na 25 kupača,

2. jednu zajedničku garderobu sa kabinama za svlačenje na 4.500 kupača, čuvanje stvari korisnika u zajedničkim garderobama,

3. jednu česmu sa pijaćom vodom na 700 kupača,

4. jedan tuš sa bakteriološki ispravnom vodom na 200 kupača,

5. jedan ženski WC na 500 kupača,

6. jedan muški WC i jedan pisoar za 700 kupača,

7. jedan čamac za spasavanje, sa pripadajućim sredstvima (pojasevi, konopci i sl.) na 2.500 kupača,

8. odgovarajući broj osoblja za spasavanje, odnosno jednog spasioca na 2.500 kupača,

9. apoteku za ukazivanje prve pomoći na 2.000 kupača,

10. jednu korpu za otpatke na 180 kupača,

11. jednu posudu za sakupljanje smeća na 900 kupača,

12. održavanje reda i čistoće na plaži,

13. čuvarsku službu neprekidno u toku sezone,

14. telefonsku vezu sa plažom i

15. stalnu kontrolu hemijske i bakteriološke ispravnosti vode za kupanje u toku sezone i da o tome obaveštava korisnike na plaži i javnost preko sredstava javnog informisanja.

Član 12

Preduzeće je dužno da pred početak sezone, osim minimalno tehničkih uslova u skladu sa članom 11. ove odluke, obezbedi da je:

1. uređen svaki pešački prilaz plaži,

2. vodeni i kopneni prostor plaže vidno obeležen i uređen,

3. priobalni teren plaže očišćen od rečnog nanosa i nečistoće,

4. obezbeđen i uređen prostor za odmor i razonodu,

5. obeležen uređen prostor za kupanje neplivača i

6. obeležen prostor za igranje loptom.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, Preduzeće je dužno da na plaži obezbedi:

1. ispravnost kabina i drugih objekata i da se mogu koristiti za utvrđene namene,

2. uređen prilaz tuševima i njihovu ispravnost,

3. potrebnu snabdevenost ručnom apotekom i dovoljan broj lica obučenih za pružanje prve pomoći,

4. ispravnost WC-a i pisoara na ispiranje, da njihov broj odgovara kapacitetu plaže i da su obezbeđena lica za održavanje higijene,

5. potreban broj korpi za otpatke i da je organizovano njihovo pražnjenje,

6. da su čamci i druga sredstva za spasavanje posebno označeni, ispravni i da njihov broj odgovara kapacitetu plaže,

7. za vreme rada plaže organizovano dežurstvo lica za spasavanje, pružanje prve pomoći i čuvanje stvari poverenih od strane korisnika, kao i održavanje reda i čistoće na plaži i

8. stalnu telefonsku vezu.

Član 13

Preduzeće donosi akt kojim se utvrđuju bliži uslovi za korišćenje plaže, radno vreme i održavanje reda na plaži.

Izvršni odbor daje saglasnost na akt iz stava 1. ovog člana.

Član 14

Utvrđivanje ispunjenosti minimalno-tehničkih i drugih propisanih uslova za otvaranje i početak rada plaže vrši komisija koju imenuje Sekretarijat za svaku godinu, najkasnije mesec dana pre početka sezone.

Komisija ima predsednika i članove čiji se broj utvrđuje aktom o imenovanju.

Komisija je dužna da izvrši pregled i sačini izveštaj o ispunjenosti propisanih uslova za otvaranje i početak rada plaže najkasnije osam dana pre početka sezone.

Sekretarijat donosi rešenje kojim se odobrava otvaranje i početak rada plaže, na osnovu izveštaja komisije iz stava 3. ovog člana, najkasnije osam dana pre početka sezone.

Član 15

Preduzeće koje upravlja bazenom dužno je da obezbedi:

1. hemijski i bakteriološki ispravnu vodu za kupanje,

2. u zatvorenom bazenu temperaturu vode od 22 do 25 °C i temperaturu vazduha 2-3 °C višu od temperature vode,

3. u otvorenom bazenu minimalnu temperaturu vode od 18 °C.

Uslovi iz stava 1. ovog člana moraju da budu obezbeđeni neprekidno u toku rada bazena.

Član 16

Odredbe člana 11. tač. 2-6. i tač. 8-15, člana 12. tač. 5-10. i tač. 12. i 13. i člana 13. ove odluke, shodno se primenjuju i na bazene.

III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU POSLOVA ODRŽAVANJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 17

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju programa iz čl. 7. i 10. ove odluke trajno i nesmetano održava javne zelene površine i uređuje javne plaže u skladu sa ovom odlukom, kao i da obezbeđuje propisan obim, vrstu i kvalitet radova i usluga.

Član 18

Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu Preduzeća usled više sile ili drugih razloga koje Preduzeće nije moglo da predvidi, odnosno da spreči, obavezno je da odmah i bez odlaganja preduzme sledeće mere:

1. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za održavanje javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža;

2. organizuje hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje održavanje javnih zelenih površina i uređivanje javnih plaža;

3. preduzme i druge mere koje utvrdi nadležni organ Grada Novog Sada.

Kada Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Izvršni odbor može da angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika na teret Preduzeća.

IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA

Član 19*

Preduzeće je dužno da:

1. održava javne zelene površine i uređuje javne plaže u skladu sa programima iz čl. 7. i 10. ove odluke,

2. vodi evidenciju o stanju javnih zelenih površina, biljnog materijala, komunalnih i drugih objekata i uređaja na javnim zelenim površinama,

3. odmah preduzme sve neophodne mere iz svoje nadležnosti radi otklanjanja opasnosti ako drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu korisnika javne zelene površine, a ako se drvo ili drugo zelenilo nalazi na zelenoj površini koju održava ili uređuje drugo pravno ili fizičko lice, da preduzme odgovarajuće mere po nalogu i za račun tog lica,

4. vrši nadzor nad izvođenjem radova na uređenju i zaštiti javnih zelenih površina, u skladu sa članom 9. stav 2. ove odluke,

5. izda tehničke uslove za izvođenje radova na uređenju i zaštiti javnih zelenih površina, u skladu sa članom 9. ove odluke,

6. javne zelene površine dovodi u ispravno stanje u skladu sa tehničkim uslovima iz člana 9. ove odluke,

7. javne zelene površine dovodi u ispravno stanje po nalogu nadležnog inspekcijskog organa kada kao posledice prekršajne radnje dođe do promene ili oštećenja na javnoj zelenoj površini,

8. odredbe akta iz člana 13. ove odluke istakne na vidno mesto na prostoru plaže pre početka sezone i dok traje sezona i

9. obezbedi da u toku sezone neprekidno budu ispunjeni uslovi utvrđeni u čl. 11. i 12. ove odluke, kao i drugi uslovi utvrđeni u ovoj odluci i drugim aktima donetim na osnovu ove odluke.

Član 20

Korisnik javne zelene površine je dužan da:

1. javne zelene površine koristi u skladu sa njihovom namenom, odnosno sa ovom odlukom,

2. u pisanoj formi obavesti Preduzeće da drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu,

3. se pridržava tehničkih uslova izdatih u skladu sa članom 9. ove odluke,

4. održava zelenilo posebne namene i zelenilo predbašta i zajedničkih dvorišta u skladu sa ovom odlukom, kada ima pravo korišćenja na građevinskom zemljištu na kome se ta zelenila nalaze (član 6. st. 2. i 3. ove odluke) i

5. Preduzeću plati naknadu za troškove koje prouzrokuje prekršajnom radnjom, a u skladu sa članom 19. tačka 7. ove odluke.

Član 21

Javne zelene površine mogu da se koriste samo u skladu sa njihovom namenom.

Izuzetno od stava 1. ovog člana javne zelene površine mogu da se privremeno koriste za druge namene (sportske i druge priredbe i manifestacije, postavljanje privremenih objekata i uređaja i dr.), na osnovu odobrenja Sekretarijata.

Odobrenje iz stava 2. ovog člana Sekretarijat izdaje kada je, pored ispunjavanja ostalih propisanih uslova, privremeni korisnik javne zelene površine zaključio i ugovor sa Preduzećem o dovođenju zelenila u prvobitno stanje.

U slučajevima iz stava 2. ovog člana imaoci odobrenja su dužni da sami održavaju privremeno zauzetu javnu zelenu površinu i da je odmah, a najkasnije u roku od tri dana od isteka važenja odobrenja Sekretarijata dovedu u prvobitno stanje, a u skladu sa ugovorom iz stava 3. ovog člana.

Član 22

Na javnim zelenim površinama može se izuzetno deponovati građevinski materijal za izvođenje građevinskih radova, radi izgradnje, rekonstrukcije ili održavanja građevinskih objekata, uz prethodno pribavljeno odobrenje Sekretarijata o zauzeću javne površine.

Izvođač građevinskih i drugih radova dužan je da, sačini sa Preduzećem zapisnik o stanju javnih zelenih površina na gradilištu pre otpočinjanja radova i predlog mera za zaštitu zelenila za vreme trajanja radova, kao i da zaključi ugovor kojim će se utvrditi uslovi za rekonstrukciju postojećih javnih zelenih površina ili izgradnju novih zelenih površina.

Član 23*

Na javnim zelenim površinama nije dozvoljeno:

1. vađenje, orezivanje i sadnja drveća bez prethodnog odobrenja,

2. oštećenje drveća i drugih zasada,

3. skidanje plodova i cvetova sa drveća, šiblja i cvetnih gredica,

4. nenamensko korišćenje travnjaka,

5. kopanje i iznošenje zemlje, kamena, peska i drugih sastojaka zemljišta,

6. puštanje domaćih životinja,

7. izvođenje pasa van mesta koja su za to određena posebnim odobrenjem,

8. bacanje otpadaka i drugog smeća i njihovo paljenje,

9. skidanje, uništavanje ili oštećenje putokaza, znakova, natpisnih pločica i sl.,

10. oštećivanje staza, klupa, korpi za otpatke, ograda, sanitarnih uređaja i sl.,

11. vožnja, zaustavljanje, ostavljanje i pranje vozila,

12. premeštanje klupa, korpi za otpatke ili rekvizita za dečije igre sa mesta na koja su postavljeni,

13. loženje vatre ili paljenje stabala ili lišća, istovar materijala, robe, ambalaže i slično na travnjacima, travnim terenima i stazama, kao i njihov smeštaj pored drvoreda i drugih zasada,

14. urezivanje imena ili znakova na stablima, klupama, zidovima ili ostalim objektima, zakivanje reklamnih panoa, lepljenje plakata na stablima, ogradama ili pomeranje graničnih belega, zakivanje klinova u stablo,

15. penjanje na drveće, instalacije, ograde ili druge objekte,

16. postavljanje objekata, uređaja, automata, kamp-kućica i drugih objekata ili uređaja, bez odobrenja Sekretarijata,

17.* (prestala da važi)

18. na drugi način nenamensko korišćenje ili nanošenje štete javnim zelenim površinama.

Član 24

Vozila zatečena na javnim zelenim površinama biće uklonjena po nalogu komunalnog inspektora na mesto koje odredi Preduzeće nadležno za održavanje puteva (u daljem tekstu: Preduzeće za puteve).

Preduzeće za puteve je dužno da po nalogu komunalnog inspektora odnese vozilo zatečeno na javnoj zelenoj površini, čuva ga na za to određenom mestu i o tome sačini zapisnik.

Postupak iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor pokreće po službenoj dužnosti, ili nakon dostavljene pisane prijave ovlašćenog radnika Preduzeća, koji je dužan da uz prijavu kao dokaz priloži i fotografski snimak vozila i mesta, odnosno javne zelene površine na kojoj je vozilo zatečeno.

Član 25

Prilikom preuzimanja uklonjenog vozila, vlasnik vozila je dužan da pruži dokaze o svom identitetu i vlasništvu vozila i plati troškove uklanjanja i čuvanja vozila, kao i troškove za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje.

Ako vlasnik vozila ili vozač dođe na mesto gde je vozilo parkirano u toku uklanjanja vozila, radnici Preduzeća za puteve će prekinuti uklanjanje vozila, a vlasnik vozila ili vozač je dužan da postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 26

Iznos troškova za uklanjanje i čuvanje vozila u skladu sa članom 24. ove odluke utvrđuje Preduzeće za puteve, a iznos troškova za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje u skladu sa članom 19. tačka 6. i članom 25. ove odluke utvrđuje Preduzeće svojim cenovnikom.

Izvršni odbor daje saglasnost na cenovnik Preduzeća i na iznos troškova za uklanjanje i čuvanje vozila Preduzeća za puteve iz stava 1. ovog člana.

Naplaćeni troškovi za uklanjanje i čuvanje vozila prihod su preduzeća za puteve, a naplaćeni troškovi za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje prihod su Preduzeća.

Član 27

Preduzeće može da organizuje sopstvenu službu za uklanjanje vozila zatečenih na javnim zelenim površinama.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, na Preduzeće se shodno primenjuju odredbe čl. 24, 25. i 26, kao i odgovarajuće kaznene odredbe ove odluke koje se odnose na Preduzeće za puteve.

Član 28

Preduzeća, ustanove i druga pravna lica iz člana 6. stav 2. ove odluke i pravna i fizička lica iz stava 3. istog člana mogu da povere Preduzeću radove na uređivanju, održavanju i zaštiti zelenila o čemu zaključuju poseban ugovor.

Kada pravna i fizička lica iz stava 1. ovog člana ne povere Preduzeću radove na uređenju, održavanju i zaštiti zelenila, dužna su da te radove organizuju i zelenilo održavaju shodnom primenom odredaba ove odluke koje se odnose na održavanje javnih zelenih površina.

Član 29

Korisnik javne plaže dužan je da je koristi u skladu sa njenom namenom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim ovom odlukom i drugim aktima donetim na osnovu nje.

Član 30

Na javnoj plaži nije dozvoljeno:

1. prljanje, premeštanje, menjanje ili uklanjanje predmeta ili oznaka koje su postavljene na kopnu ili u vodi,

2. da se izvode i kupaju životinje,

3. pranje rublja i drugih stvari,

4. zadržavanje korisnika posle isteka radnog vremena,

5. ulazak korisnika izvan određenih ulaza,

6. da se lovi riba, vozi i pristaje čamcima na mestima koja nisu za to određena,

7. igranje loptom van prostora koji su za to određeni,

8. loženje vatre i

9. na drugi način nenamensko korišćenje, izazivanje nereda ili nanošenje štete javnim zelenim površinama ili drugoj imovini.

V NAČIN NAPLATE CENE ZA ODRŽAVANJE ZELENIH POVRŠINA I UREĐIVANJE JAVNIH PLAŽA

Član 31

Za održavanje javnih zelenih površina Preduzeću pripadaju sredstva iz javnih prihoda Grada Novog Sada i drugih prihoda u skladu sa zakonom.

Sredstva ostvarena na osnovu stava 1. ovog člana koriste se u skladu sa Programom iz člana 7. ove oduke.

Član 32

Za uređivanje plaža Preduzeće ostvaruje sredstva od:

1. prodaje ulaznica za korišćenje plaža u toku sezone,

2. izdavanja u zakup objekata na plažama,

3. naknade koju plate pravna i fizička lica za sticanje prava i pogodnosti za korišćenje plaže za privremeno postavljanje, odnosno korišćenje privremeno postavljenih montažnih i drugih objekata i uređaja,

4. naknade koju plate fizička i pravna lica u skladu sa članom 21. tačka 4. ove odluke i

5. drugih izvora u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima Grada Novog Sada.

Sredstva ostvarena na osnovu stava 1. ovog člana koriste se u skladu sa Programom iz člana 10. ove odluke.

VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA NOVOG SADA U SLUČAJU PREKIDA U ODRŽAVANJU ZELENILA I UREĐIVANJU PLAŽA

Član 33

Preduzeće je dužno da, u slučaju prekida u obavljanju komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina i uređivanja javnih plaža nastalog usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide ili spreče, pored preduzetih mera iz člana 18. ove odluke, o tome obavesti Sekretarijat.

Član 34

Kad Sekretarijat primi obaveštenje iz člana 33. ove odluke, dužan je da bez odlaganja:

1. odredi red prvenstva i način održavanja i zaštite zelenih površina i uređivanje javnih plaža;

2. naredi mere za zaštitu zelenih površina i javnih plaža i komunalnih i drugih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine;

3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti;

4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.

Član 35

U slučaju prekida obavljanju poslova održavanja javnih zelenih površina i uređivanja javnih plaža usled štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:

1. obavljanje poslova i zadataka na održavanju javnih zelenih površina koji se odnose na sadnju, vađenje, zalivanje i hemijsku zaštitu zelenila,

2. rad čuvarske službe na obezbeđenju javnih zelenih površina, plaže i mehanizacije,

3. uklanjanje stabala oborenih dejstvom više sile,

4. rad zimske službe u cilju zaštite zelenila i obezbeđivanja bezbednosti građana i

5. obavljanje svih poslova i zadataka na uređivanju plaža i bezbednosti korisnika plaža.

VII NADZOR

Član 36

Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada Preduzeća, vrši Sekretarijat.

Član 37

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke i drugih akata donetih na osnovu ove odluke, vrši Gradska uprava Grada Novog Sada - Sekretarijat za inspekcijske poslove, preko komunalnog inspektora.

U vršenju inspekcijskog nadzora, pored zakonskih ovlašćenja, komunalni inspektor je dužan da:

1. nakon uklanjanja vozila sa javne zelene površine, kao i u drugim slučajevima nenamenskog korišćenja javnih zelenih površina i javnih plaža, odnosno njihovog korišćenja suprotno odredbama ove odluke, pokrene prekršajni postupak protiv počinioca prekršaja, kao i postupak za naplatu troškova za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje,

2. naloži Preduzeću otklanjanje nedostatka na teret počinioca prekršaja, ukoliko na javnim zelenim površinama i javnim plažama kao posledica prekršajne radnje, nastanu promene ili oštećenja,

3. posebno kontroliše da li se poštuju uslovi utvrđeni u odobrenju Sekretarijata za privremeno korišćenje zelene površine (čl. 21. i 22. ove odluke) i

4. preduzima druge potrebne mere iz svoje nadležnosti za korišćenje javnih zelenih površina i javnih plaža u skladu sa ovom odlukom i drugim aktima donetim na osnovu nje.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 38**

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ako:

1. ne održava javne zelene površine i ne uređuje javne plaže u skladu sa programima iz čl. 7. i 10. ove odluke (čl. 19. tač. 1),

2. ne vodi evidenciju o stanju javnih zelenih površina, biljnog materijala, komunalnih objekata i uređaja na javnim zelenim površinama (čl. 19. tač. 2),

3. ne preduzme sve neophodne mere iz svoje nadležnosti radi otklanjanja opasnosti ako drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu (čl. 19. tač. 3),

4. ne vrši nadzor nad izvođenjem radova na uređenju i zaštiti javnih zelenih površina, u skladu sa članom 9. stav 2. ove odluke (čl. 19. tač. 4),

5. ne izda tehničke uslove za izvođenje radova na uređenju i zaštiti javnih zelenih površina (čl. 19. tač. 4),

6. javne zelene površine ne dovede u ispravno stanje (čl. 19. tač. 6),

7. javne zelene površine ne dovede u ispravno stanje po nalogu nadležnog inspekcijskog organa (čl. 19. tač. 7),

8. ne istakne na vidno mesto na prostoru javne plaže odredbe akta iz člana 13. ove odluke (čl. 19. tač. 8),

9. ne obezbedi da u toku sezone neprekidno budu ispunjeni utvrđeni uslovi za početak i rad plaže (čl. 19. tač. 9),

10. otpočne sa radom plaže pre donošenja rešenja iz člana 14. stav 4. ove odluke,

11. odmah ne preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja ili prekida u radu usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, i o tome ne obavesti Sekretarijat (čl. 18. i 33).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara i odgovorno lice u Preduzeću.

Član 39**

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće koje upravlja bazenom ako ne obezbedi hemijski i bakteriološki ispravnu vodu za kupanje, kao i propisanu temperaturu vode (čl. 15).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu 250,00 do 25.000,00 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.

Član 40**

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. ne obavesti Preduzeće da drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu korisnika javnih zelenih površina (čl. 20. tač. 2),

2. ne pribavi, odnosno ne pridržava se tehničkih uslova za održavanje i zaštitu javnih zelenih površina, izdatih u skaldu sa članom 9. ove odluke (čl. 20. tač. 3),

3. ne održava zelenilo posebne namene i zelenilo predbašta i zajedničkih dvorišta (čl. 20. tač. 4. i čl. 28. st. 2),

4. javne zelene površine koristi za druge namene bez odobrenja Sekretarijat (čl. 21. st. 2) i

5. privremeno zauzetu javnu zelenu površinu ne dovede u prvobitno stanje nakon isteka odobrenja Sekretarijata, a u skladu sa ugovorom (čl. 21. st. 4).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 do 250.000,00 dinara preduzetnik.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara fizičko lice.

Član 41**

Novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. vadi, orezuje i sadi drveće bez prethodnog odobrenja (čl. 23. tač. 1),

2. oštećuje drveće i druge zasade (čl. 23. tač. 2),

3. skida plodove i cvetove sa drveća, šiblja i cvetnih gredica (čl. 23. tač. 3),

4. nenamenski koristi travnjak (čl. 23. tač. 4),

5. kopa i iznosi zemlju, kamen, pesak i druge sastojke zemljišta (čl. 23. tač. 5),

6. pušta domaće životinje (čl. 23. tač. 6),

7. izvodi psa van mesta koja su za to određena posebnim odobrenje (čl. 23. tač. 7),

8. baca i pali otpatke i drugo smeće (čl. 23. tač. 8),

9. skida, uništava ili oštećuje putokaze, znakove, natpisne pločice i sl. (čl. 23. tač. 9),

10. oštećuje staze, klupe, korpe za otpatke, ograde, sanitarne uređaje i sl. (čl. 23. tač. 10),

11. vozi, zaustavlja, ostavlja i pere vozila (čl. 23. tač. 11),

12. premešta klupe, korpe za otpatke ili rekvizite za dečije igre sa mesta na koja su postavljena (čl. 23. tač. 12),

13. loži vatru pali stabla ili lišće, istovara materijal, robu, ambalažu i slično na travnjacima, travnim terenima i stazama, smešta ih pored drvoreda i drugih zasada (čl. 23. tač. 13),

14. urezuje imena ili znakove na stablima, klupama, zidovima ili ostalim objektima, zakiva reklamne panoe, lepi plakate na stablima, ogradama ili pomera granične belege, zakiva klinove u stablo (čl. 23. tač. 14),

15. penje se na drveće, instalacije, ograde ili druge objekte (čl. 23. tač. 15),

16. postavlja objekte, uređaje, automate, kamp-kućice i druge objekte ili uređaja, bez odobrenja (čl. 23. tač. 16),

17. (prestala da važi),

18. namenski koristi ili nanosi štetu javnim zelenim površinama (čl. 23. tač. 18),

19. prlja, premešta, menja ili uklanja predmet ili oznaku koja je postavljena na kopnu ili u vodi (čl. 30. tač. 1),

20. izvodi i kupa životinje na plaži (čl. 30. tač. 2),

21. pere rublje i druge stvari (čl. 30. tač. 3),

22. ako se zadrži na plaži posle isteka radnog vremena (čl. 30. tač. 4),

23. ulazi izvan određenih ulaza (čl. 30. tač. 5),

24. lovi ribu, vozi i pristaje čamcima na mestima koja nisu za to određena (čl. 30. tač. 6),

25. igra se loptom van prostora koji je za to određen (čl. 30. tač. 7) i

26. loži vatru (čl. 30. tač. 9).

Novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara kazniće se roditelj, odnosno staratelj ako prekršaj iz stava 1. ovog člana izvrši maloletnik, odnosno štićenik o kome su oni dužni da se staraju.

Za prekršaj iz stava 1. tač. 1-6, 8-14, 16-21, 24. i 26. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara preduzetnik.

Član 42**

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj investitor, odnosno izvođač građevinskih i drugih radova ako:

1. ne pribavi tehničke uslove za izvođenje radova na uređenju i zaštiti, javnih zelenih površina, ili Preduzeću ne poveri izvođenje tih radova (čl. 9. st. 1),

2. ne pridržava se tehničkih uslova za izvođenje radova na uređivanju javnih zelenih površina (čl. 9),

3. deponuje građevinski materijal, bez prethodno pribavljenog odobrenja Sekretarijata (čl. 22. st. 1),

4. ne sačini sa Preduzećem zapisnik o stanju javnih zelenih površina pre otpočinjanja radova (čl. 22. st. 2) i

5. ne izvrši ugovorne obaveze o rekonstrukciji javnih zelenih površina ili izgradnji novih zelenih površina (čl. 22. st. 2).

Za prekršaj iz stava 1. tačka 1. ovog člana kazniće se i poslovođa, odnosno šef gradilišta novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. tač. 2-5. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 250,00 do 25.000,00 dinara i odgovorno lice kod investitora.

Član 43**

Učinilac prekršaja koji ne postupi po pravosnažnom rešenju komunalnog inspektora, kazniće se za prekršaj novčanom kaznom i to:

1. Preduzeće i druga pravna lica novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara,

2. odgovorno lice u Preduzeću i pravnom licu novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara,

3. preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara i

4. fizičko lice novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.

Član 44**

Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor može na licu mesta da naplati novčanu kaznu fizičkom licu i odgovornom licu u Preduzeću i pravnom licu, kao i poslovođi, odnosno šefu gradilišta, u iznosu od 800,00 dinara, a Preduzeću, pravnom licu i preduzetniku u iznosu od 8.000,00 dinara.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 45

Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaju da važe čl. 41-45, čl. 124-135, 144, 145, 158. i 159. Odluke o komunalnom redu ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 6/93, 3/94 i 11/94) i odredbe člana 14. Odluke o izmenama i dopunama odredaba odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Službeni list grada Novog Sada", broj 10/2001) koje se odnose na čl. 144, 145, 158. i 159. Odluke o komunalnom redu.

Član 46

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

Napomene

* Odredbe Odluke o uređenju, zaštiti i održavanju zelenih površina i javnih plaža ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 23/2001) u delu koji se odnosi na raskopavanje i dovođenje raskopanih javnih zelenih površina u tehnički ispravno stanje (član 9, član 19. tač. 4. i 6, član 23. tačka 17, član 38. tač. 4, 5. i 6. i član 42. tač. 1. i 2. prestale su da važe danom stupanja na snagu Odluke o raskopavanju javnih površina ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 6/2002) odnosno 3. aprila 2002. godine.

** Novčane kazne za prekršaje određene ovom odlukom izmenjene su Odlukom o izmenama odredaba odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2006).