ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE("Sl. list Grada Novog Sada, br. 16/98, 18/98, 10/2001 - dr. odluka i 47/2006 - dr. odluka) |
Ovom odlukom se propisuje održavanje čistoće na teritoriji grada Novog Sada, kao i uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti održavanja čistoće (u daljem tekstu: održavanje čistoće) i to:
- tehnički i drugi posebni uslovi za održavanje čistoće, kojima se obezbeđuje određen obim, vrsta i kvalitet usluge;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u održavanju čistoće;
- prava i obaveze preduzeća koje održava čistoću i prava i obaveze korisnika usluga;
- način naplate cene za održavanje čistoće, kao i prava korisnika usluga u slučaju ne održavanja, odnosno nekvalitetnog održavanja čistoće;
- način postupanja i ovlašćenja organa grada Novog Sada u slučaju prekida u obavljanju poslova održavanja čistoće u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarnih nepogoda i drugo) ili štrajka, operativne mere koje preduzima preduzeće koje održava čistoću u tim slučajevima, kao i red prvenstva u održavanju čistoće kada usled više sile dođe do smanjenog obima u obavljanju te delatnosti, odnosno pružanju usluga.
Održavanje čistoće, u smislu ove odluke, je: sakupljanje, iznošenje, odvoženje, uklanjanje i deponovanje smeća i drugih prirodnih i veštačkih otpadaka iz stambenih, poslovnih i drugih objekata (u daljem tekstu: iznošenje smeća), iznošenje, odvoženje, uklanjanje i deponovanje smeća, otpadnih i drugih nečistoća, uklanjanje uginulih životinja, uklanjanje blata i drugih otpadaka sa javnih površina, pranje i polivanje javnih površina i slično (u daljem tekstu: održavanje čistoće na javnim površinama).
Iznošenje smeća i održavanje čistoće na javnim površinama obavlja javno preduzeće osnovano za obavljanje te komunalne delatnosti (u daljem tekstu: preduzeće).
Korisnici usluga, u smislu ove odluke, su građani, pravna lica i preduzetnici, kao vlasnici, stambenih poslovno-stambenih ili poslovnih objekata ili prostorija i zakupci stanova u društvenoj, odnosno državnoj svojini (u daljem tekstu: korisnici).
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ODRŽAVANJE ČISTOĆE
Kućnim smećem se smatraju svi čvrsti otpaci koji nastaju u stanovima, zajedničkim prostorijama stambenih i poslovnih zgrada, a koji se po svojoj veličini mogu odlagati u posude za prikupljanje smeća, kao i sagoreli materijal (pepeo).
Kućno smeće se do iznošenja sakuplja i odlaže u posude za sakupljanje smeća.
Broj i vrstu posuda za sakupljanje smeća, način, mesto i tehničke uslove za njihovo postavljanje na javnim površinama do iznošenja smeća određuje, odnosno propisuje preduzeće po prethodno pribavljenoj saglasnosti Gradske uprave - Sekretarijat za komunalne poslove (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Preduzeće donosi Program iznošenja smeća koji sadrži naročito vreme i način iznošenja kućnog smeća, vrstu i ukupan broj posuda za smeće.
Program iz stava 1. ovog člana preduzeće donosi do 15. oktobra tekuće godine za narednu godinu.
Izvršni odbor Skupštine grada Novog Sada (u daljem tekstu: Izvršni odbor) daje saglasnost na Program iz stava 1. ovog člana.
Preduzeće donosi Program održavanja čistoće na javnim površinama koji sadrži:
1. javne površine predviđene za održavanje čistoće (čišćenje, pranje, polivanje i prečišćavanje),
2. vreme i način održavanja čistoće,
3. broj i vrstu potrebnih posuda za sakupljanje smeća i korpi za otpatke i dinamiku njihovog pražnjenja,
4. tehničko-tehnološke uslove za njegovo izvršenje,
5. iznos naknade za obavljanje poslova.
Preduzeće donosi Program iz stava 1. ovog člana do 15. oktobra tekuće godine za narednu godinu.
Izvršni obor daje saglasnost na program iz stava 1. ovog člana.
U skladu sa Programom iz člana 8. ove odluke preduzeće postavlja na javnim površinama dovoljan broj korpi za otpatke, koje se postavljaju i podešavaju tako da je omogućeno njihovo lako pražnjenje, pranje i održavanje.
Preduzeće, uz saglasnost Sekretarijata, određuje mesta za postavljanje korpi za otpatke, njihov izgled i vrstu materijala od koga su proizvedene.
U slučajevima iz stava 2. ovog člana, kada se korpe za otpatke postavljaju na javnim površinama odnosno objektima koji su po posebnim propisima i drugim aktima u režimu zaštite kao kulturno dobro, istorijsko ili graditeljsko nasleđe, obavezno se pribavlja mišljenje nadležnog zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Krupnim otpacima se smatraju svi kabasti otpaci koji nastaju u stanovima, zajedničkim prostorijama stambenih i poslovnih zgrada, a koji se po svojoj veličini, količini i sastavu ne smatraju kućnim smećem, a naročito: dotrajali aparati iz domaćinstva, nameštaj, delovi sanitarne opreme i uređaja, i slično.
Krupne otpatke uklanja preduzeće u skladu sa posebnim programom koji sadrži:
1. vreme i način uklanjanja krupnog otpada,
2. broj i vrstu potrebnih vozila za sakupljanje i odvoženje krupnog otpada i dinamiku njihovog odvoženja,
3. iznos naknade za obavljanje poslova.
Preduzeće donosi program iz stava 1. ovog člana do 15. oktobra tekuće godine za narednu godinu.
Izvršni odbor daje saglasnost na program iz stava 1. ovog člana.
Industrijskim otpadom se smatraju otpaci koji nastaju kao posledica tehnološkog procesa, proizvodnje i prerade ili pružanja trgovinskih, zanatskih, ugostiteljskih ili drugih usluga.
Posebne vrste otpada (medicinski, hemijski i drugi), nakon neutralizacije, odlažu se u posebne posude nedostupne i zaštićene od drugih lica, prikupljaju se, odnose i deponuju na za to određeno i zaštićeno mesto na deponiju.
Za odnošenje i deponovanje otpada iz st. 1. i 2. ovog člana preduzeće zaključuje poseban ugovor sa korisnikom.
III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU ODRŽAVANJA ČISTOĆE
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju programa iz čl. 7, 8. i 11. ove odluke trajno i nesmetano održava čistoću i pod jednakim uslovima u skladu sa ovom odlukom obezbeđuje propisan obim, vrstu i kvalitet usluga.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu preduzeća, odnosno usled više sile ili drugih razloga, koje preduzeće nije moglo da predvidi, odnosno da spreči, obavezno je da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekid i to:
1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i angažovanje trećih lica u obezbeđivanju održavanja čistoće,
2. hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje održavanja čistoće, kao i zaštitu komunalnih objekata, uređaja od daljih kvarova ili havarija,
3. preduzme i druge mere koje utvrdi nadležni organ grada Novog Sada.
Ako preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Izvršni odbor može da angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika, a na teret preduzeća.
IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA
Preduzeće je dužno da:
1. iznosi smeće u skladu sa Programom iznošenja smeća i odlaže na deponiju,
2. pri iznošenju smeća ne rasipa smeće, ne podiže prašinu i ne stvara buku, ne oštećuje posude za smeće, prostorije i površine na kojima se one nalaze ili kroz koje se smeće iznosi, rasuto smeće odmah pokupi i ukloni,
3. nakon iznošenja smeća, posude za smeće vrati na svoje mesto,
4. posude za smeće obavlja, održava i zamenjuje,
5. postavi u skladu sa Programom iz člana 8. ove odluke dovoljan broj korpi za otpatke, na način kojim je omogućeno njihovo lako pražnjenje, pranje i održavanje,
6. redovno prazni korpe za otpatke i čisti prostor oko njih i
7. da uklanja krupne otpatke u skladu sa programom iz člana 11. ove odluke, kao i na poziv korisnika,
8. preko sredstava javnog informisanja upozna javnost sa programima iz čl. 8. i 11. ove odluke najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Korisnik je dužan da:
1. sakuplja i odlaže smeće u posude za sakupljanje smeća,
2. obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za sakupljanje smeća bude pristupačan tako da je omogućeno iznošenje smeća,
3. preduzeću plaća cenu za izvršenu uslugu.
Novi korisnici usluga kao vlasnici, odnosno investitori stambenih, poslovno-stambenih, poslovnih i drugih objekata, dužni su da nabave odgovarajuće posude za sakupljanje smeća i predaju ih preduzeću bez naknade.
Ako novi korisnik ne postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, preduzeće će nabaviti odgovarajuću posudu za sakupljanje smeća na njegov teret.
Nije dozvoljeno da se u posude za sakupljanje smeća odlažu:
1. krupni otpaci,
2. zapaljive, štetne i opasne materije koje se ne smatraju kućnim smećem, kao i njihovo odlaganje na deponiju suprotno odredbi člana 12. st. 2. i 3. ove odluke.
Radi održavanja i zaštite čistoće na javnim površinama izvođači građevinskih radova dužni su da:
1. čiste javne površine ispred gradilišta dokle dopire rasturanje prašine i građevinskog materijala,
2. kvase rastresiti materijal za vreme rušenja i transporta, kao i pristupne puteve, da bi se sprečilo zagađivanje van gradilišta,
3. održavaju funkcionalnost slivnika, otvorenih i odvodnih kanala za atmosferske vode u neposrednoj blizni i na samom gradilištu čiji deo se nalazi na javnoj površini,
4. očiste točkove vozila od blata pre izlaza iz gradilišta, odnosno očiste zaprljani kolovoz i druge površine od blata i druge nečistoće,
5. deponovani građevinski materijal obezbede od rasturanja ili raznošenja po javnim površinama,
6. javne površine koje oštete, dovedu u ispravno stanje putem ovlašćenog komunalnog preduzeća odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana oštećenja,
7. obezbede da se zemlja i drugi rastresiti materijal (pesak, šljunak, kreč i sl.) ne rasipa i da se drži u sanducima ili ogradama, i
8. očiste površinu gradilišta od smeća i šuta pre uklanjanja ograde gradilišta.
Prevoz lakog i rastresitog materijala (strugotine, hartije i drugo) mora da se obavlja tako da se onemogući njegovo rasipanje.
Prevoz ogreva, građevinskog i drugog materijala ili tečnih materija mora da se obavlja vozilima koja su obezbeđena tako da je sprečeno rasipanje ovih materija.
Kada se istovar ili utovar materijala odnosno materija iz st. 1. i 2. ovog člana obavlja na javnoj površini, ona mora da bude očišćena i po potrebi oprana odmah nakon završenog istovara ili utovara.
Prilikom izvođenja radova na održavanju i zaštiti drugih površina (uređenje javnih zelenih površina, puteva i sl.) izvođač radova je dužan da sve otpatke koji su nastali izvođenjem tih radova ukloni sa javne površine i vrati je u prvobitno stanje.
Izvođač radova iz stava 1. ovog člana je dužan da, u cilju obezbeđenja sigurnosti korisnika javne površine, pre započinjanja izvođenja radova upozori korisnike javne površine o radovima koji će se izvoditi.
Radi održavanja i zaštite čistoće, na javnim površinama nije dozvoljeno:
1. bacanje hartije i drugih otpadaka van korpi za otpatke i posuda za sakupljanje smeća i na drugi način stvaranje nečistoće,
2. izlivanje otpadnih voda i drugih nečistoća, držanje otpadnih materijala, zemlje i slično,
3. pranje vozila, cepanje drva i uglja i slično,
4. spaljivanje smeća,
5. rasturanje reklamnih listića, objava i sličnih natpisa, bez odobrenja,
6. u posude za sakupljanje smeća bacanje žeravice i sipanje vode, štetnih i zapaljivih materija ili otpada koji ne spada u kućno smeće,
7. vađenje i rasipanje smeća iz posuda za smeće, ili sa deponija,
8. istovaranje van deponija: zemlje, otpadnog građevinskog materijala, industrijskog i zanatskog otpada, šljake, šuta, ambalaže i drugog otpada, kao i izručivanje otpadne vode van mesta koja su za to određena.
Smeće se odlaže na deponiju.
Korišćenje, održavanje, uređivanje i čuvanje deponije obezbeđuje preduzeće koje ima isključivo pravo iskorišćavanja smeća.
V NAČIN NAPLATE CENE ZA ODRŽAVANJE ČISTOĆE
Korisnik plaća utvrđenu cenu za iznošenje smeća prema obimu, vrsti i kvalitetu pružene usluge.
Cena iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u zavisnosti od vrste korisnika (građani, pravna lica ili preduzetnici), zapremine i potrebnog broja odgovarajuće posude za sakupljanje smeća i vremena i načina iznošenja smeća.
Naplata cene utvrđene u skladu sa stavom 2. ovog člana vrši se mesečno, i to za:
1. domaćinstva na način kojim je uređena objedinjena naplata stambeno-komunalnih usluga,
2. pravna lica i preduzetnike na poslovni račun preduzeća u skladu sa Zakonom.
Sredstva za održavanje i zamenu posuda za smeće i opreme za iznošenje smeća obezbeđuju se iz cene za iznošenje smeća.
Preduzeće nema pravo da naplati cenu za iznošenje smeća kada korisnik privremeno otkaže korišćenje usluge, pod uslovom da stambeni ili poslovni objekat neće koristiti duže od mesec dana.
U slučaju iz stava 1. ovog člana korisnik je dužan da obavesti preduzeće najkasnije 15 dana pre privremenog prestanka korišćenja usluga, kao i da navede period u kome neće koristiti usluge preduzeća.
Preduzeće ima pravo da naplati cenu za iznošenje smeća i kada uslugu ne izvrši ako korisnik usluge onemogući njeno izvršenje.
Za održavanje čistoće na javnim površinama preduzeću pripada naknada iz sredstava lokalnih javnih prihoda, a u skladu sa programima iz čl. 8. i 11. ove odluke.
Za odnošenje i deponovanje industrijskog otpada i posebnih vrsta otpada preduzeća ima pravo na posebnu naknadu od korisnika, a u skladu sa ugovorom iz člana 12. stav 3. ove odluke.
VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA NOVOG SADA U SLUČAJU PREKIDA U ODRŽAVANJU ČISTOĆE
Preduzeće je dužno da u slučaju prekida u obavljanju održavanja čistoće nastale usled više sile, ili drugih razloga koji nije mogao da predvidi i pored mera iz člana 7. ove odluke, istovremeno o tome obavesti organ uprave nadležan za komunalne poslove.
Kad Sekretarijat primi obaveštenje o poremećaju u obavljanju održavanja čistoće, dužan je da bez odlaganja:
1. odredi red prvenstva i način pružanja usluge onim korisnicima kod kojih bi, usled prekida, nastala opasnost po zdravlje i rad građana ili rad drugih subjekata, ili bi nastala velika, odnosno nenadoknadiva šteta,
2. naredi mere za zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine,
3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti,
4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.
U slučaju prekida u obavljanju poslova održavanja čistoće usled štrajka, preduzeće je dužno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:
1. iznošenje smeća po režimu dva puta nedeljno angažovanjem najmanje 30% specijalnih vozila od raspoloživog kapaciteta, sa potrebnim brojem radnika,
2. održavanje čistoće na javnim površinama angažovanjem 20% zaposlenih za redovno obavljanje tih poslova,
3. popravku i održavanje vozila angažovanjem 20% radnika odgovarajuće kvalifikacije od ukupnog broja zaposlenih za redovno obavljanje tih poslova,
4. organizacione i administrativne poslove angažovanjem 20% radnika odgovarajuće kvalifikacije od ukupnog broja zaposlenih za redovno obavljanje tih poslova.
U slučajevima iz stava 1. tač. 1. i 2. ovog člana preduzeće je dužno da obezbedi zaštitu zdravlja građana, posebno u delovima grada Novog Sada koji su od vitalnog značaja za funkcionisanje života i rada, kao što su zdravstvene i obrazovne ustanove, pijace i sl.
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, vrši Gradska uprava grada Novog Sada.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i propisa donetih na osnovu ove odluke, vrši Gradska uprava - Sekretarijat za inspekcijske poslove preko komunalnog inspektora.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se preduzeće ako:
1. ne pribavi saglasnost Sekretarijata iz člana 9. stav 2. ili postupi suprotno od izdate saglasnosti;
2. posebne vrste otpada ne deponuje na posebno određeno i zaštićeno mesto na deponiji, kao i ako deponuje zapaljive, štetne i opasne materije (član 12. stav 2);
3. smeće ne iznosi u skladu sa Programom iznošenja smeća (član 15. tačka 1);
4. prilikom iznošenja smeća rasipa smeće, podiže prašinu i stvara buku, oštećuje posude za smeće, prostorije i površine kroz koje smeće iznosi, rasuto smeće ne pokupi i ne ukloni li ne vrati na mesto posude za smeće (član 15. tač. 2. i 3);
5. ne održava, ne obavlja i ne zamenjuje posude za smeće (član 15. tač. 4);
6. na javnim površinama ne postavi dovoljan broj korpi za otpatke u skladu sa Programom iz člana 8. ove odluke (član 15. tačka 5);
7. ne prikuplja smeće sa javnih površina u posude za smeće, kao i ako ih redovno ne prazni i nečisti prostor oko njih (član 15. tačka 6);
8. ne uklanja krupne otpatke u skladu sa Programom iz člana 11. ove odluke i na poziv korisnika (član 15. tačka 7);
9. ne upozna javnost sa Programom iznošenje smeća, Programom iz čl. 8. i 11. ove odluke do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu (član 15. tačka 8);
10. ne odlaže smeće u skladu sa članom 23. ove odluke (član 23);
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u preduzeću novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. ne sakuplja i ne odlaže smeće u posude za sakupljanje smeća (član 16. tačka 1);
2. ne obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za sakupljanje smeća bude pristupačan tako da je omogućeno iznošenje smeća (član 16. tačka 2);
3. kao novi korisnik usluga Preduzeća za čistoću, ne nabavi posude za sakupljanje smeća i ne preda ih Preduzeću za čistoću bez naknade (član 17. stav 1);
4. u posude za sakupljanje smeća odlaže krupne otpatke, zapaljive, štetne i opasne materije koje ne spadaju u kućno smeće i ako ih odlaže na deponiju suprotno odredbi čl. 12. st. 2. i 3. ove odluke (čl. 18. i 22. stav 1. tačka 6).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. rasipa laki rastresiti materijal, ogrev, građevinski i drugi materijal ili tečne materije, kao i ako ne očisti ili ne opere javnu površinu posle njihovog ugovora ili istovara (član 20);
2. kao izvođač radova prilikom orezivanja i seče drveća, košenja travnjaka, popravke puteva i obavljanja drugih radova na javnim površinama ne upozori na bezbednost korisnika javne površine, kao i ako ne ukloni materijal i otpatke ili ne očisti javnu površinu odmah po obavljenom poslu (član 21);
3. baca hartiju i druge otpatke van korpi za otpatke i posuda za sakupljanje smeća i na drugi način stvara nečistoću na javnim površinama (član 22. tačka 1);
4. izliva otpadne vode i druge nečistoće ili drži otpadni materijal, zemlju i sl. pere vozila, cepa drva, ugalj, spaljuje smeće i sl. na javnoj površini (član 22. tač. 2, 3, 4);
5. rastura reklamne listiće, objave i slične natpise bez odobrenja Sekretarijata (član 22. tačka 5);
6. van deponije istovara zemlju, otpadni građevinski materijal, industrijski ili zanatski otpad, šljaku, šut, ambalažu i drugi otpad, kao i ako izruči otpadne vode van mesta koja su određena (član 22. tačka 8).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice kao izvođač građevinskih radova ako:
1. ne čisti javnu površinu ispred gradilišta dokle dopire rasturanje prašine i građevinskog materijala (član 19. tačka 1);
2. ne spreči zagađivanje prostora van gradilišta za vreme rušenja ili transporta (član 19. tačka 2);
3. ne održavaju funkcionalnost slivnika, otvorenih i odvodnih kanala za atmosferske vode u neposrednoj blizini i na samom gradilištu čiji deo se nalazi na javnoj površini (član 19. tačka 3);
4. ne očisti vozilo pre izlaza iz gradilišta, odnosno ne očisti zaprljani kolovoz i druge površine od nečistoće (član 19. tačka 4);
5. ne ogradi i ne obezbedi od rasturanja i rasipanja po javnim površinama deponovani građevinski materijal, zemlju i drugi rastresiti materijal (član 19. tač. 5. i 7);
6. u roku od 3 dana od dana oštećenja javne površine ne dovede tu površinu u ispravno stanje (član 19. tačka 6);
7. ukloni ogradu gradilišta pre nego što očisti gradilište od smeća i šuta (član 19. tačka 8).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 2.500,00 do 250.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara.
Za prekršaje propisane ovom odlukom nadležni inspektor može na licu mesta da naplati fizičkom licu kaznu u iznosu od 800,00 dinara, a pravnom licu i preduzetniku u iznosu od 8.000,00 dinara.
Korisnik usluga preduzeća, koji do dana stupanja na snagu ove odluke nije nabavio odgovarajuću posudu za sakupljanje smeća i predao preduzeću bez naknade, dužan je to da učini u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ako korisnik iz stava 1. ovog člana ne nabavi odgovarajuću posudu za sakupljanje smeća u propisanom roku, učiniće to preduzeće, a na teret korisnika.
Cena za iznošenje smeća za korisnike iz člana 37. ove odluke, do isteka roka iz člana 37. ove odluke, utvrđivaće se na osnovu propisa koji su važili do stupanja na snagu ove odluke.
Obavezuje se preduzeće da u roku od mesec dana od dana stupanja na snagu ove odluke obavesti korisnike iz člana 37. stav 1. ove odluke o obavezi i roku za nabavku odgovarajuće posude za sakupljanje smeća, kao i načinu utvrđivanja cene za iznošenje smeća u tom roku.
Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaju da važe čl. od 10. do 33. Odluke o komunalnom redu ("Službeni list grada Novog Sada", br. 6/93, 15/93, 3/94 i 11/94).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Sada".
* Novčane kazne za prekršaje određene ovom odlukom izmenjene su Odlukom o izmenama odredaba odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2006).