ODLUKA
O JAVNOM PREVOZU PUTNIKA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 13/98, 15/98 - ispr., 10/99, 10/2001, 23/2001 i 47/2006 - dr. odluka)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se i obezbeđuje organizacija i način obavljanja javnog prevoza putnika na teritoriji grada Novog Sada.

Javni prevoz u smislu ove odluke je gradski i prigradski prevoz putnika.

Član 2

Javni prevoz obavlja javno preduzeće osnovano za obavljanje ove delatnosti (u daljem tekstu: prevoznik).

Član 3

Prevoznik može da obavlja prevoz putnika za potrebe susednih i drugih opština pod uslovima utvrđenim zakonom i sporazumima Skupštine grada Novog Sada i skupština tih opština.

Sporazumom iz stava 1. ovog člana uređuju se naročito: međusobna prava i obaveze u obezbeđivanju uslova za obavljanje javnog prevoza putnika, kao i učešće u investicijama, utvrđivanju cena prevoza, pokriću gubitaka, obezbeđivanju goriva i opreme i održavanju autobuskih stajališta.

II ORGANIZOVANJE JAVNOG PREVOZA

Član 4

Javni prevoz obavlja se autobusima.

Član 5

Javni prevoz obavlja se na stalnim linijama - svakodnevno tokom cele godine, sezonskim linijama - periodično (za učenike, studente i drugo) i vanrednim linijama - za vreme održavanja skupova, kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih priredbi.

Član 6

Stalne i sezonske linije u javnom prevozu određuje Gradska uprava - Sekretarijat za saobraćaj i puteve (u daljem tekstu: Sekretarijat), na predlog upravnog odbora prevoznika, uz prethodno izvršenu analizu opravdanosti.

Sekretarijat može u posebnim slučajevima da odredi linije u javnom prevozu iz stava 1. ovog člana uz prethodno mišljenje Izvršnog odbora Skupštine grada Novog Sada.

Član 7

Vanredne linije otvara prevoznik na osnovu ukazane potrebe privremenog karaktera i održava ih dok traje potreba, ali ne duže od pet dana, o čemu je dužan da obavesti Sekretarijat.

Član 8

Prevoznik je dužan da javni prevoz obavlja prema utvrđenom redu vožnje.

Član 9

Ako prevoznik ne obezbedi javni prevoz po utvrđenom redu vožnje, dužan je da obešteti korisnike usluga prevoza koji su unapred kupili kartu za prevoz, tako što će im vratiti srazmerni deo vrednosti kupljene karte, odnosno umanjiti cenu pretplatne karte za naredni mesec.

Član 10

Prevoznik može iz opravdanih razloga na određenoj liniji, privremeno da obustavi javni prevoz ili da liniju skrati, produži ili delimično izmeni trasu.

Pod opravdanim razlozima, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se elementarne nepogode (požar, poplava, snežni nanos, poledica i sl.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata, isključenje autobusa zbog tehničke neispravnosti, čime je onemogućeno bezbedno odvijanje javnog prevoza na liniji.

Prevoznik je dužan da o razlozima poremećaja prevoza na određenoj liniji, odmah obavesti Sekretarijat, a najkasnije u roku od tri sata od momenta nastalih razloga.

Član 11

Radi obezbeđivanja kontinuiteta u obavljanju javnog prevoza, u slučaju prekida ili poremećaja usled štrajka, prevoznik je dužan da obezbedi minimum procesa rada, uz angažovanje 70% prevoznih kapaciteta.

Ako prevoznik ne obezbedi ni minimum procesa rada, ili štrajk traje duže od tri dana, Izvršni odbor Skupštine grada može obavljanje javnog prevoza poveriti drugom preduzeću ili preduzetniku, na teret prevoznika.

Prevoznik je dužan da prilikom najavljivanja štrajka, pored odluke o stupanju u štrajk i izjave o načinu obezbeđivanja minimuma procesa rada, dostavi i red vožnje za vreme trajanja štrajka.

Na red vožnje iz stava 3. ovog člana saglasnost daje Izvršni odbor Skupštine grada.

III LINIJE I AUTOBUSKA STAJALIŠTA

Član 12

Za određivanje trase linije prevozni put mora da ispunjava propisane uslove u pogledu širine saobraćajnih traka, nosivosti kolovozne konstrukcije i vrste kolovoznog zastora, minimalnih poluprečnika krivina, veličine nagiba, osvetljenosti u naseljenom mestu i drugo.

Trasa linije određuje se prema nazivima ulica i puteva kojima se kreću vozila od početnog do krajnjeg autobuskog stajališta.

Linija ne može da se određuje na lokalitetima ili u zonama gde bi se kretanjem autobusa neposredno oštetile instalacije, putni objekti i ugrožavala bezbednost saobraćaja.

Član 13

Kod određivanja linija i autobuskih stajališta, Sekretarijat po potrebi pribavlja mišljenje preduzeća kome je poverena izgradnja i upravljanje putevima i organa nadležnog za bezbednost saobraćaja.

Član 14

Prevoznik može da menja ili ukine liniju, uz prethodnu saglasnost Sekretarijata, o čemu je dužan da blagovremeno, putem sredstava javnog informisanja, obavesti korisnike usluga javnog prevoza.

Član 15

Autobusko stajalište je uređen prostor na kojem pristaju autobusi radi ukrcavanja i iskrcavanja putnika.

Autobusko stajalište mora biti povezano sa najbližom pešačkom stazom ili trotoarom.

Član 16

Autobusko stajalište mora imati:

- izgrađenu i obeleženu saobraćajnu površinu za pristajanje autobusa,

- uređenu, uzdignutu i obeleženu saobraćajnu površinu za putnike koji se ukrcavaju i iskrcavaju - stajališnu površinu,

- stajališnu tablu sa naznakom BUS, izvodom iz reda vožnje i nazivom stajališta,

- nadstrešnicu,

- korpu za otpatke.

Na pojedinim autobuskim stajalištima nadstrešnica može da sadrži i objekat za prodaju autobuskih karata, novina, cigareta i pratećeg pribora.

Lokalitet autobuskog stajališta koje može da sadrži objekat iz stava 2. ovog člana, namenu i tip objekta određuje Izvršni odbor Skupštine grada Novog Sada posebnim rešenjem.

Član 17

Stajališna tabla sa stubom postavlja se na kraju stajališne površine na najmanjoj udaljenosti od 1 m od ivice kolovoza.

Stajališna površina treba da je najmanje širine 1,80 m i dužine najmanje 12 m, a za zglobni autobus najmanje 18 m.

Vertikalni stubovi nadstrešnice ne mogu se postavljati na manjoj udaljenosti od 1,80 m u odnosu na ivicu kolovoza.

Nadstrešnica ne može biti niža od 2,5 m, tako da se obezbedi slobodno kretanje pešaka.

Član 18

Izgradnju, obeležavanje i održavanje autobuskog stajališta za javni prevoz vrši javno preduzeće kome je poverena izgradnja i upravljanje putevima.

Opremanje autobuskog stajališta sa elementima iz člana 16. stav 1. alineje 3. 4. i 5. i iz stava 2. vrši prevoznik.

Elementi opreme autobuskog stajališta određuju se urbanističko-tehničkim uslovima za izgradnju autobuskog stajališta.

Član 19

Trase linija i autobuska stajališta, na području grada Novog Sada, za preduzeća koja vrše međumesni prevoz putnika određuje Sekretarijat.

Obeležavanje stajališta iz stava 1. ovog člana i postavljanje vertikalne signalizacije vrši javno preduzeće kome je poverena izgradnja i upravljanje putevima.

Održavanje stajališta iz stava 1. ovog člana vrše preduzeća koja ih koriste.

Član 20

Sekretarijat može odrediti da preduzeća koja vrše međumesni prevoz putnika i ostala preduzeća (turistička, ugostiteljska i preduzetnici koji prevoze grupe turista ili svoje goste i dr.), koriste pojedina autobuska stajališta određena za linije u javnom prevozu, uz prethodno zaključen ugovor o pravima i obavezama prevoznika i tih preduzeća.

Član 21

Sekretarijat vodi registar linija i autobuskih stajališta.

U registar se unosi redni broj, naziv prevoznika, naziv linije, broj i naziv autobuskih stajališta i drugo.

Sekretarijat rešenjem određuje način vođenja registra linija i autobuskih stajališta.

IV RED VOŽNJE

Član 22

Za linije u javnom prevozu red vožnje utvrđuje prevoznik.

Član 23

Prevoznik utvrđuje:

- prolećni red vožnje od 1. aprila do 30. juna

- letnji red vožnje od 1. jula do 31. avgusta

- prelazni - jesenji red vožnje od 1. septembra do 31. oktobra

- zimski red vožnje od 1. novembra tekuće godine do 31. marta naredne godine.

Član 24

Red vožnje sadrži:

- naziv sezonskog reda vožnje,

- period važenja reda vožnje,

- vrstu javnog prevoza (G-gradski, P-prigradski, M-međumesni),

- broj i oznaku tarifnog sistema,

- broj i karakteristični naziv linije,

- vreme polaska i povratka sa krajnjih ili karakterističnih autobuskih stajališta, za radni dan, subotu, nedelju i u dane praznika,

- šemu linija sa nazivima autobuskih stajališta.

Član 25

Prevoznik je dužan da najkasnije 15 dana pre početka obavljanja javnog prevoza, dostavi Sekretarijatu red vožnje na registraciju i overu.

Član 26

Sekretarijat vodi registar reda vožnje u koji unosi: redni broj, naziv prevoznika, naziv linije, broj polazaka na liniji, datum upisa reda vožnje u registar i rok važenja reda vožnje.

Član 27

Overa reda vožnje vrši se stavljanjem štambilja koji sadrži: redni broj pod kojim je upisan u registar, datum overe i potpis ovlašćenog lica.

Član 28

Prevoznik može da otpočne obavljanje javnog prevoza po redu vožnje kada ga Sekretarijat overi.

Sekretarijat je dužan da red vožnje overi u roku od pet dana od dana podnošenja, ili da overu odbije.

Ako Sekretarijat odbije overu reda vožnje, dužan je da u roku navedenom u stavu 2. ovog člana, donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.

Protiv rešenja iz stava 3. ovog člana dopušten je prigovor Izvršnom odboru Skupštine grada Novog Sada u roku osam dana od dana uručenja.

Član 29

O redu vožnje prevoznik je dužan da obavesti korisnike usluga prevoza putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način, najkasnije tri dana pre njegove primene.

V AUTOBUSKI TERMINALI I MEĐUMESNA AUTOBUSKA STANICA

Član 30

Prevoznik je dužan da na međumesnoj autobuskoj stanici pod jednakim uslovima pruža odgovarajuće usluge preduzećima koja vrše javni prevoz putnika i putnicima, u skladu sa zakonskim i drugim propisima.

Ugovorom o korišćenju usluga međumesne autobuske stanice regulišu se prava i obaveze prevoznika drugih preduzeća koja vrše prevoz putnika.

Član 31

Preduzeća koja vrše međumesni prevoz putnika, dužna su da za ukrcavanje i iskrcavanje putnika koriste međumesnu autobusku stanicu, bez obzira da li započinju ili završavaju vožnju ili prolaze kroz područje grada Novog Sada.

Ostala preduzeća (turistička, ugostiteljska, odmarališta i druga pravna lica i preduzetnici koji prevoze grupe turista ili svoje goste), ako nemaju obezbeđen drugi odgovarajući prostor za ukrcavanje i iskrcavanje putnika, dužni su da koriste međumesnu autobusku stanicu.

Član 32

Prevoznik ne može da parkira autobuse na javnim površinama izvan izgrađenih autobuskih okretnica i autobuskih terminala.

Autobuske okretnice i autobuske terminale određuje Sekretarijat na predlog prevoznika, u skladu sa urbanističkim planovima.

Član 33

Sekretarijat može da odredi i propiše bliže uslove za korišćenje i drugih uređenih javnih površina na području grada Novog Sada, za ukrcavanje i iskrcavanje putnika i za parkiranje autobusa.

VI IZGLED I OBELEŽAVANJE AUTOBUSA, RAD VOZNOG OSOBLJA I OBAVEZE PUTNIKA

Član 34

Autobusi prevoznika sa spoljne strane karoserije su plavo - bele boje.

Član 35

U autobusu prevoznika kojim se vrši javni prevoz, pored obaveza propisanih zakonom, mora biti istaknut broj i naziv linije na prednjoj i bočnoj strani autobusa.

Član 36

Na svim spoljnim stranama autobusa obavezno se ističe garažni broj veličine brojeva 150 mm, a u autobusu iznad srednjih i zadnjih vrata i vozačkog mesta, veličine najmanje 60 mm, u boji koja se bitno razlikuje od boje unutrašnjosti autobusa.

Član 37

U autobusu moraju biti istaknuti natpisi ili oznake o usmeravanju kretanja putnika, o upozorenju putnika koji stoje da se drže za rukohvate i da se ne naslanjaju na vrata, o rezervaciji mesta za invalide i majke sa decom, o zabrani pušenja i razgovora sa vozačem, o mestima za prinudni izlaz i o tome da je autobus (ako nema konduktera) bez konduktera.

U autobusu mogu biti istaknuti i drugi natpisi ili oznake koje odredi prevoznik.

Član 38

Na autobusu se mogu ispisivati i lepiti reklamno-propagandne poruke samo na spoljašnjem delu karoserije, sa leve i desne strane.

U unutrašnjem delu autobusa nije dozvoljeno ispisivanje grafita i postavljanje reklamno-propagandnih poruka.

Član 39

U autobusu, za vreme vožnje nije dozvoljeno korišćenje radio-difuznih, video i drugih uređaja, izuzev službenih radio stanica.

Član 40

Pri smanjenoj spoljnoj vidljivosti, prostor za putnike mora biti osvetljen.

Prevoznik je obavezan da, u skladu sa tehničkim karakteristikama, u ispravnom stanju održava elektroinstalacije za osvetljavanje prostora za putnike i korišćenje ulazno-izlaznih vrata.

Član 41

Podovi autobusa, ulazno-izlazna stepeništa i zglobna platforma moraju biti tehnički u takvom stanju da omoguće nesmetano i bezbedno stajanje i kretanje putnika.

Član 42

Autobus prevoznika mora biti čist sa spoljne i unutrašnje strane pri uključivanju na liniju i za vreme prevoza putnika.

U zimskom periodu, u dane kada je spoljna temperatura niža od 3° C, autobus pre izlaska na liniju mora biti zagrejan, a u toku rada normalno zagrevan.

Član 43

Zabranjeno je:

1. ulaziti u autobus u napitom stanju

2. uvoditi u autobus životinje

3. unošenje u autobus oružja, osim licima koja su posebnim propisima ovlašćena za nošenje oružja

4. unositi u autobus stvari koje mogu povrediti, oštetiti, uprljati ili uznemiriti putnike ili štetiti autobusu

5. unositi u autobus zapaljive i eksplozivne, odnosno opasne materije

6. uznemiravati putnike pevanjem, sviranjem, vikom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima

7. ometati osoblje u autobusu u vršenju poslova

8. pušiti u autobusu

9. bacati otpatke u autobusu.

Vozno osoblje je dužno da opomene putnika koji postupi protivno odredbama stava 1. ovog člana.

Putnik koji i pored opomene vrši zabranjenu radnju iz stava 1. ovog člana, udaljiće se iz autobusa.

Vozno osoblje se može obratiti za pomoć policajcu radi utvrđivanja identiteta i udaljavanja iz autobusa lica koje postupi protivno odredbama stava 1. ovog člana.

Član 44

Autobus ne sme krenuti sa autobuskog stajališta, posle iskrcavanja i ukrcavanja putnika, dok vozač ne proveri da li su sva vrata na autobusu zatvorena.

Član 45

Vozno osoblje autobusa čini vozač ili vozač i kondukter, u zavisnosti od načina organizacije naplate vozne karte.

Član 46

Vozno osoblje je dužno da za vreme rada nosi službeno odelo predviđeno aktom prevoznika, i na reveru odela službenu legitimaciju sa nazivom prevoznika i brojem, i da se prema putnicima ophodi sa pažnjom i predusretljivošću.

Član 47

Ovlašćeno lice za vršenje kontrole u autobusu dužno je da pre početka kontrole pokaže službenu legitimaciju.

Službena legitimacija sadrži: naziv prevoznika, broj, ime i prezime i fotografiju ovlašćenog lica.

Član 48

Vozač je dužan da autobus zaustavlja na svim autobuskim stajalištima na liniji i da se pridržava reda vožnje na liniji na kojoj radi.

Član 49

Vozač ne sme napustiti autobus kada su u njemu putnici.

Vozač ne sme napustiti autobus dok se ne prekine rad motora i izvrši bezbedno kočenje.

Vozač i kondukter ne smeju istovremeno napustiti autobus dok se nalazi na radu na liniji.

Član 50

Putnik za vreme vožnje mora da ima voznu kartu ili ispravu na osnovu koje ima pravo na prevoz, koju na zahtev ovlašćenog lica prevoznika mora pokazati radi kontrole.

Putnik koji se u autobusu zatekne bez vozne karte, odnosno isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, dužan je da ovlašćenom licu prevoznika pokaže ličnu kartu ili drugu ličnu ispravu o identifikaciji, i da plati voznu i doplatnu kartu.

Član 51

Ako putnik koji se zatekne bez vozne karte ne plati voznu i doplatnu kartu, a potpiše zapisnik - izjavu, može voznu i doplatnu kartu da plati u roku od osam dana, na blagajni prevoznika.

Član 52

Ovlašćeno lice može privremeno ili trajno da oduzme pretplatnu voznu kartu ako je putnik bespravno koristi.

Pretplatna vozna karta će se vratiti putniku ako odmah ili u roku od osam dana plati voznu i doplatnu kartu.

Član 53

Prevoznik aktom o utvrđivanju cena u javnom prevozu utvrđuje visinu i način naplate doplatne karte.

Član 54

U slučaju prekida vožnje zbog tehničke neispravnosti autobusa, putnici mogu sa istom voznom kartom nastaviti vožnju drugim autobusom na istoj liniji.

Ukoliko u poslednjoj vožnji dođe do kvara autobusa, prevoznik je dužan da obezbedi drugi autobus kojim će putnici sa istom voznom kartom nastaviti vožnju.

Član 55

Stvari nađene u autobusu i na autobuskom stajalištu, predaju se voznom osoblju.

Za nađene stvari, vozno osoblje će nalazaču izdati potvrdu u kojoj će naznačiti broj linije, broj autobusa, vreme nalaženja i kratak opis nađene stvari.

Ukoliko se vlasnik nađene stvari ne pronađe za vreme vožnje, vozno osoblje će stvari i kopiju potvrde predati odgovarajućoj službi prevoznika odmah po završetku rada.

Prevoznik je dužan da nađene stvari u roku od pet dana preda nadležnom organu koji se stara o čuvanju nađenih stvari.

VII NADZOR

Član 56

Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava.

Član 57

Poslove inspekcijskog nadzora vrši Gradska uprava - Sekretarijat za inspekcijske poslove putem inspektora za saobraćaj i puteve.

U vršenju nadzora inspektor je ovlašćen i dužan da kontroliše:

1. izgled i obeležavanje autobusa, čistoću, urednost, ispravnost rasvete u autobusu i ispravnost podova i zglobne platforme,

2. ispravnost ulazno-izlaznih vrata,

3. primenjivanje reda vožnje,

4. izgradnju, obeležavanje, spremanje, održavanje i korišćenje autobuskih stajališta,

5. korišćenje autobuskih okretnica i terminala,

6. parkiranje autobusa na javnim površinama,

7. rad voznog osoblja,

8. rad ovlašćenih lica za vršenje kontrole u autobusu.

Član 58

U vršenju nadzora inspektor je ovlašćen da:

1. naredi otklanjanje nedostataka u pogledu ispunjavanja propisanih uslova za obavljanje javnog prevoza,

2. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka,

3. naplati novčanu kaznu na licu mesta.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 59*

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik ako:

1. pored odluke o stupanju u štrajk i izjave o načinu obezbeđivanja minimuma procesa rada, ne dostavi i red vožnje za vreme trajanja štrajka (član 11. stav 3.),

2. menja ili ukine liniju bez prethodno pribavljene saglasnosti Sekretarijata (član 14.),

3. korisnike usluga prevoza ne obavesti o redu vožnje na način i u roku iz člana 29. ove odluke,

4. podove autobusa, ulazno - izlazna stepeništa i zglobnu platformu ne održava u tehnički ispravnom i urednom stanju (član 41.).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara i odgovorno lice prevoznika.

Član 60*

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik ako:

1. o razlozima poremećaja prevoza na određenoj liniji ne obavesti Sekretarijat u roku iz člana 10. stava 3. ove odluke,

2. ne opremi autobusko stajalište (član 18. stav 2.),

3. Sekretarijatu ne dostavi red vožnje na registraciju i overu, u roku iz člana 25. ove odluke,

4. autobus parkira na javnim površinama izvan izgrađenih autobuskih okretnica i autobuskih terminala (član 32.),

5. u autobusu ne istakne broj linije (član 35.),

6. na spoljnim stranama i u unutrašnjosti autobusa ne istakne garažni broj, na način propisan u članu 36. ove odluke,

7. u autobusu ne istakne natpise ili oznake na način propisan u članu 37. ove odluke,

8. u autobusu ispisuje grafite i postavlja reklamno-propagandne poruke (član 38.),

9. pri smanjenoj vidljivosti ne osvetli prostor za putnike i ne održava instalacije u ispravnom stanju (član 40.),

10. autobus ne održava u čistom stanju (član 42.).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se novčanom kaznom od 250,00 do 25.000,00 dinara i odgovorno lice prevoznika.

Član 61*

Novčanom kaznom od 5.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj javno preduzeće kome je poverena izgradnja i upravljanje putevima, ukoliko autobusko stajalište ne izgradi, obeleži i održava (član 18. stav 1.)

Član 62*

Novčanom kaznom od 1.000,00 dinara kazniće se na licu mesta vozač ako:

1. u autobusu za vreme vožnje koristi radio-difuzne i druge uređaje, izuzev službenih radio-stanica (član 39.),

2. krene autobusom sa autobuskog stajališta pre nego što se uveri da su sva vrata na autobusu zatvorena (član 44.),

3. autobus ne zaustavi na svim autobuskim stajalištima na liniji ili ako se ne pridržava reda vožnje na liniji na kojoj radi (član 48.),

4. napusti autobus u slučajevima propisanim u članu 49. ove odluke.

Član 63*

Novčanom kaznom od 500,00 dinara kazniće se na licu mesta vozač, odnosno kondukter, ako:

1. ne opomene putnika koji postupa protivno odredbama stava 1. člana 43. ove odluke,

2. za vreme rada ne nosi službeno odelo i službenu legitimaciju (član 46.).

Član 64*

Novčanom kaznom od 500,00 dinara kazniće se na licu mesta ovlašćeno lice za kontrolu u autobusu, ako pre početka kontrole ne pokaže službenu legitimaciju (član 47.).

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 65

Prevoznik je dužan da organizaciju i rad uskladi sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 66

Sekretarijat je dužan da odredi način vođenja registra linija i autobuskih stajališta, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 67

Autobuska stajališta moraju da se izgrade i obeleže u skladu sa odredbama ove odluke najkasnije u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Rok i prioritete opremanja autobuskih stajališta odrediće Sekretarijat uz pribavljeno mišljenje prevoznika.

Član 68

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Sada".

Napomene

* Novčane kazne za prekršaje određene ovom odlukom izmenjene su Odlukom o izmenama i dopuni odredaba odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 10/2001 i 23/2001) i Odlukom o izmenama odredaba odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2006).