POSLOVNIK

ODBORA ZA DODELU PRIZNANJA "DR ĐORĐE NATOŠEVIĆ"

("Sl. list APV", br. 2/2007)

Član 1

Ovim poslovnikom se bliže uređuju: uslovi učešća na konkursu, način dostavljanja predloga za dodelu priznanja "Dr Đorđe Natošević" (u daljem tekstu: priznanje), merila i postupci pri vrednovanju i odabiru predloženih kandidata, način rada Odbora za dodelu priznanja (u daljem tekstu: Odbor) i druga pitanja.

Član 2

Pravo učešća na konkursu za dodelu priznanja imaju predškolske ustanove, osnovne i srednje škole čije je sedište u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini i vaspitači, nastavnici, pedagozi i psiholozi zaposleni u tim ustanovama.

Član 3

Priznanje se dodeljuje za izuzetne rezultate ostvarene primenom savremenih metoda u vaspitno-obrazovnom radu i nastavi na područjima: predškolskog vaspitanja i obrazovanja; nastave; rada sa obdarenom decom predškolskog uzrasta i obdarenim učenicima, kao i onima koji zaostaju u savladavanju sadržaja vaspitno-obrazovnog rada i sadržaja nastavnog gradiva; slobodnih aktivnosti sa decom predškolskog uzrasta i učenicima; stručnog usavršavanja vaspitača, nastavnika i saradnika; profesionalne orijentacije učenika; saradnje sa roditeljima; kulturne i javne delatnosti i saradnje sa užom i širom društvenom zajednicom; rukovođenja, organizacije i obezbeđivanja kvaliteta rada ustanove; unapređivanja tolerancije i prihvatanja različitosti i u drugim oblastima u okviru osnovne delatnosti ustanove.

Član 4

Merila za dodelu priznanja, koja su sastavni deo ovog poslovnika su kvalitativni i kvantitativni pokazatelji postignutog uspeha u različitim područjima vaspitno-obrazovnog rada ustanove u celini, vaspitača, nastavnika, pedagoga ili psihologa pojedinačno.

Stepen postignutog rezultata, iskazan bodovno za navedena područja iz člana 3. ovog poslovnika, a za pojedinačne kandidate iz prethodnog stava ovog člana, utvrđuje Odbor na osnovu predloga radnih grupa.

Član 5

Radi razmatranja predloga za dodelu priznanja Odbor obrazuje radne grupe i u svakoj radnoj grupi imenuje koordinatora, zaduženog za podnošenje izveštaja i predloga Odboru.

Radna grupa vrednuje stepen postignutih rezultata kandidata, sastavlja pismeni izveštaj i dostavlja ga Odboru. Pismeni izveštaj sadrži: predlog bodova za svako područje vaspitno-obrazovnog rada, predlog dobitnika priznanja i obrazloženje.

Radna grupa punovažno odlučuje u donošenju predloga kad na sednici prisustvuje većina njenih članova, a odluke donosi većinom glasova članova.

Član 6

Odbor radi u sednicama.

Sednicu zakazuje i njom predsedava predsednik Odbora.

Predsednik Odbora se stara o raspisivanju konkursa, o pripremi i radu sednice, predlaže dnevni red sednice i stara se o izvršavanju odluka koje donosi Odbor.

Poziv na sednicu, sa predlogom dnevnog reda, dostavlja se članovima Odbora najkasnije osam dana pre održavanja sednice.

Odbor bira zamenika predsednika Odbora iz reda svojih članova, koji zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti.

Odbor punovažno odlučuje kada sednici prisustvuje većina članova Odbora, a odluke donosi većinom glasova članova Odbora.

Član 7

Rad Odbora je javan.

Odbor može doneti odluku da rad pojedinih sednica bude zatvoren za javnost.

O radu odbora vodi se zapisnik. Zapisnik sadrži, datum i mesto održavanja sednice; vreme trajanja sednice; imena prisutnih i odsutnih članova Odbora; imena ostalih prisutnih; utvrđeni dnevni red; način na koji su zaključene pojedine tačke dnevnog reda; odluke koje su donete sa obrazloženjem i druge bitne podatke.

Član 8

Konkurs za dodelu priznanja raspisuje Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje i kulturu i objavljuje ga u sredstvima javnog informisanja i stručnim listovima.

Konkurs sadrži: uslove za kandidaturu i dodelu priznanja, vreme trajanja konkursa, pravo predlaganja, sadržaj prijave, potrebne priloge i način dostave prijave.

Član 9

Predlog-prijava za dodelu priznanja dostavlja se Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje i kulturu, lično putem pisarnice, ili poštom, preporučenom pošiljkom.

Predlog - prijava za dodelu priznanja po konkursu sadrži: podatke o predloženom ili prijavljenom kandidatu (predškolska ustanova, škola, vaspitač, nastavnik, pedagog ili psiholog); osnovne podatke o predlagaču; priloge i podatke za svako područje obrazovno-vaspitnog rada koje se vrednuje i (ako je moguće) kvantitativne podatke o postignutim rezultatima.

Član 10

Po zaključenju konkursa Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje i kulturu pismeno informiše članove Odbora o prispelim predlozima za dodelu priznanja, broju blagovremenih i potpunih, neblagovremenih, odnosno nepotpunih prijava i ostalim bitnim podacima.

Član 11

Neblagovremene predloge - prijave po konkursu Odbor ne razmatra.

Po završetku konkursa, predlagač može, najkasnije u daljih 30 dana dopunjavati prijavu-predlog sa prilozima i podacima koje nije mogao blagovremeno da obezbedi (na primer: rezultati takmičenja, postignut uspeh učenika u tekućoj školskoj godini i slično).

Nepotpune predloge - prijave po konkursu Odbor će razmotriti ukoliko na predlog radne grupe oceni da iz priložene dokumentacije može da se utvrdi ostvarivanje postignutih rezultata u vaspitno-obrazovnom radu kandidata.

U cilju utvrđivanja činjeničnog stanja, radna grupa Odbora, ili Odbor, može izvršiti neposredan uvid u rad, rezultate i postignuća određenog kandidata u postupku donošenja odluke o dodeli priznanja, obilaskom ustanove-kandidata ili vaspitača, nastavnika, pedagoga ili psihologa na radnom mestu.

Član 12

Na osnovu predloga radne grupe Odbor utvrđuje ukupan broj bodova za svakog kandidata, od 0 do 100. Kandidatu koji je postigao 80 ili više bodova, može se dodeliti priznanje.

Odluku o dodeli priznanja, sa obrazloženjem, donosi Odbor, između kandidata koji ispunjavaju uslove propisane Odlukom o dodeli priznanja i ovim poslovnikom, uzimajući u obzir mogućnost da se svake godine dodeli priznanje najmanje jednom vaspitaču, jednom nastavniku razredne nastave i jednom nastavniku predmetne nastave, kao najvažnijim nosiocima vaspitno-obrazovnog rada.

Član 13

Priznanje može da se dodeli istoj ustanovi ili vaspitaču, nastavniku, pedagogu ili psihologu, po proteku 5 godina od prethodne dodele priznanja.

Član 14

Prilikom utvrđivanja postignutih rezultata razmatraju se postignuti rezultati ostvareni u prethodnoj školskoj godini i školskoj godini u kojoj je objavljen konkurs.

Član 15

Priznanje se može dodeliti članu Odbora tek po isteku dve godine od godine u kojoj mu je prestalo članstvo u Odboru.

U postupku odlučivanja o dodeli priznanja ustanovi čiji je predstavnik (direktor, član upravnog ili školskog odbora ili zaposleni) član Odbora, isti, prilikom odlučivanja, nema pravo glasa.

Član 16

Priznanje se svečano uručuje dobitnicima.

Priznanje uručuje predsednik Odbora ili lice koje ovlasti Odbor.

Dobitniku priznanja uručuje se odluka o dodeli sa obrazloženjem.

Član 17

Na svečano uručenje priznanja pored nagrađenih pozivaju se ostali učesnici u konkursu, dosadašnji dobitnici priznanja, naučni, prosvetni, kulturni i drugi javni radnici i sredstva informisanja.

O svečanom uručenju priznanja sastavlja se beleška.

Predškolska ustanova

Član 18

Priznanje može dobiti predškolska ustanova koja je u poslednje dve školske godine postigla izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- rukovođenje, organizacija i obezbeđivanje kvaliteta

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- realizacija programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja primenom savremenih metoda i oblika vaspitno obrazovnog rada, didaktičkih sredstava i medija (ocena kvaliteta sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse)

sa dodeljenih, od 0 do 20 bodova,

- razvijanje i realizacija programa vaspitnog i obrazovnog rada sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- otvorenost ustanove i fleksibilnost programa za svu decu (inkluzija)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- organizacija inovativnih dodatnih programa rada sa decom (broj i vrsta, obuhvatnost, kvalitet programa, oblici i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- organizacija edukativnih programa za roditelje

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- stepen stručne zastupljenosti vaspitača i stručnih saradnika u ustanovi, prema važećim normativima (broj onih koji ispunjavaju uslov u pogledu stručne spreme, broj onih koji imaju viši stepen obrazovanja od propisanog, broj onih koji nemaju propisanu ili potrebnu stručnu spremu)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- saradnja sa roditeljima dece (oblici saradnje, sadržaji, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- stručno usavršavanje vaspitača i stručnih saradnika (oblici, sadržaji, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- pomoć vaspitačima i stručnim saradnicima da nastave svoje obrazovanje (visoko obrazovanje, specijalizacija, magistratura ili doktorat u struci)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- obuhvat dece koja su učestvovala na smotrama i takmičenjima (broj, oblast, nivo smotre ili takmičenja, postignuti rezultati, ko je decu pripremao, procenat dece učesnika u odnosu na ukupan broj dece u ustanovi)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- opremljenost ustanove savremenim vaspitnim i obrazovnim medijima i stepenu i kvalitetu njihovog korišćenja u radu sa decom (koji mediji, ko ih koristi, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- zastupljenost istraživačkog rada u ustanovi u cilju unapređivanja kvaliteta (teme istraživanja, nosioci, rezultati, korisnici)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- objavljeni radovi vaspitača i stručnih saradnika i akreditovani programi za stručno usavršavanje vaspitača i stručnih saradnika (broj radova ili programa, teme, gde su objavljeni, ko ih je objavio, odnosno, kada je dobijena akreditacija)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- funkcionalno uređenje ustanove, njene opreme i njenog okruženja (enterijer, igrališta, zelene površine i slično)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova.

Vaspitač u predškolskoj ustanovi

Član 19

Priznanje može dobiti vaspitač u predškolskoj ustanovi koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, programiranje i obezbeđivanje kvaliteta (vrednovanje, samovrednovanje, timski rad)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- vaspitno - obrazovni rad u ustanovi uz primenu savremenih metoda i oblika rada, raznovrsnih didaktičkih sredstava i medija (ocena kvaliteta rada sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 15 bodova,

- razvijanje i realizaciju programa vaspitno - obrazovnog rada sa posebnim naglaskom na unapređivanje tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 15 bodova,

- lična otvorenost i profesionalna/programska fleksibilnost za svu decu (deca sa smetnjama i teškoćama u razvoju, marginalizovane grupe, inkluzija)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- razvijanje i primena inovativnih dodatnih aktivnosti i programa rada sa decom (broj i vrsta, obuhvatnost, kvalitet programa, oblici i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- organizacija razvojnih i edukativnih programa za saradnju sa roditeljima (oblici saradnje, sadržaji, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- sopstveno stručno usavršavanje akreditovanim programima (oblik, obim, sadržaj, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 da 10 bodova,

- nastavljanje svog stručnog obrazovanja (visoko obrazovanje, specijalizacija, magistratura ili doktorat u struci)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- pripremanje i učestvovanje sa decom na smotrama i takmičenjima ustanova (broj, oblast, nivo smotre ili takmičenja, postignuti rezultati, ko je decu pripremao, procenat dece učesnika u odnosu na ukupan broj dece u grupi)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- izvođenje ili učešće u istraživačkom radu u ustanovi ili van nje, a u oblastima vezanim za vaspitno - obrazovni proces, položaj i razvoj dece predškolskog uzrasta u cilju unapređivanja kvaliteta rada (teme istraživanja, uloga vaspitača u tim istraživanjima, nosioci, rezultati, korisnici)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- objavljeni radovi vaspitača i akreditovani programi za stručno usavršavanje vaspitača (broj samostalnih i grupnih radova ili programa, teme, gde su objavljeni, ko ih je objavio, odnosno, kada je dobijena akreditacija)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- planiranje, programiranje i izvođenje uglednih aktivnosti u ulozi mentora budućim vaspitačima ili praktičarima u procesu sticanja osnovnih i dodatnih kvalifikacija

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- doprinos uređenju ustanove, njene opreme i njenog okruženja a sa ciljem stvaranja što boljih uslova za boravak, igru i učenje dece (enterijer, igrališta, zelene površine i slično)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova.

Pedagog u predškolskoj ustanovi

Član 20

Priznanje može dobiti pedagog u predškolskoj ustanovi koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u predškolskoj ustanovi (osvešćivanje, obuka i uključivanje vaspitača i roditelja u samovrednovanje ustanove)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- praćenje, prezentacija i obuka vaspitača za primenu inovacija u vaspitno-obrazovnom radu (koje inovacije, način prezentacije i primene, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- obuka vaspitača za planiranje, organizovanje, pripremanje i izvođenje uglednih vaspitno-obrazovnih aktivnosti sa decom, uz primenu savremenih dostignuća didaktičke i metodičke teorije i prakse (broj takvih aktivnosti, predmet, oblast, inovacija, izvođač, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- praćenje i prezentacija novih teorijskih i praktičnih znanja iz oblasti pedagogije (koja nova znanja, kako ih populariše, kome su namenjena, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata vaspitno-obrazovnog rada sa decom i preduzete mere za njegovo poboljšanje (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 9 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada vaspitača i preduzete mere za unapređenje kvaliteta njihovog rada (način praćenja, sadržaji, preduzete mere, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 9 bodova,

- značajan doprinos inkluzivnosti ustanove i vaspitača u radu sa decom sa posebnim potrebama (vrsta doprinosa, sadržaji, oblici, rezultati sa decom koja imaju smetnje u razvoju, koja su različita po nekoj karakteristici od ostale dece, koja su posebno nadarena i sl.)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- razvijanje, prilagođavanje i realizacija programa za osamostaljivanje dece i pripremu za polazak u osnovnu školu (u čemu je doprinos, obuhvat dece, sa kim sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- planiranje, programiranje i realizacija saradnje, pedagoškog obrazovanja roditelja i savetodavni rad sa njima (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- planiranje, programiranje i realizacija stručnog usavršavanja vaspitača, autorstvo ili koautorstvo u akreditovanim programima stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 9 bodova,

- istraživanje i podsticanje razvoja dobrih interpersonalnih odnosa među decom, roditeljima, vaspitačima i drugim učesnicima u vaspitno-obrazovnom radu sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno i individualno (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- istraživanje pedagoških aspekata vaspitno-obrazovnog rada u ustanovi ili šira istraživanja pedagoških pojava (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda.

Psiholog u predškolskoj ustanovi

Član 21

Priznanje može dobiti psiholog u predškolskoj ustanovi koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u predškolskoj ustanovi (osvešćivanje, obuka i uključivanje vaspitača i roditelja u samovrednovanje ustanove)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- praćenje, prezentaciju i afirmativnu primenu aktuelnih psiholoških saznanja značajnih za unapređenje vaspitno-obrazovnog rada sa decom (koja saznanja, na koji način afirmiše i primenjuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- stručno usavršavanje vaspitača iz oblasti psihologije (sadržaj, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 9 bodova,

- psihološko savetovalište za roditelje (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- praćenje razvoja dece i mere preduzete za poboljšanje njihovog razvoja (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- saradnju sa porodicom (teme, obuhvat)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- identifikaciju dece sa smetnjama i teškoćama u razvoju i predlaganje i preduzimanje mera za njihov brži i uspešniji razvoj i povećanje inkluzivnih kapaciteta ustanove (kako, koje mere, sa kim sve sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- identifikaciju obdarene dece i mere predložene za njihov ubrzani razvoj i povećanje inkluzivnih kapaciteta ustanove (kako, koje mere, sa kim sve sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- stvaranje uslova za podršku psihofizičkom razvoju dece i preventivni rad na očuvanju i unapređenju njihovog mentalnog zdravlja (kako, koje mere, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- doprinos razvijanju dobrih interpersonalnih odnosa među decom, vaspitačima, roditeljima i drugim učesnicima u vaspitno-obrazovnom radu (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- realizacija programa vaspitno-obrazovnog rada sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno, individualno (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- istraživanje psiholoških aspekata dečjeg razvoja, vaspitno-obrazovnog rada u ustanovi ili širim istraživanjima psihičkih pojava vezanih za predškolski uzrast, roditeljstvo, vaspitno-obrazovni rad (sadržaj, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda.

Osnovna i srednja škola

Član 22

Priznanje može dobiti osnovna ili srednja škola koja je u poslednje dve školske godine postigla izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, organizacija, realizacija i vrednovanje nastave, primenom savremenih nastavnih metoda, oblika nastavnog rada i medija (ocena kvaliteta nastave sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati uspeha učenika)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- otvorenost ustanove i fleksibilnosti programa za svu decu (inkluzija ustanove i zajednice)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- ostvarivanje uslova za realizaciju programa vaspitnog rada sa posebnim naglaskom na razvijanje tolerancije i dijaloga, uopšte, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (uslovi, ideje i oblici)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- vrednovanje uslova, procesa i rezultata iz ključnih oblasti, područja, pokazatelja i (ili) nivoa ostvarenosti

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- obuhvat učenika, fluktoacija i postignut uspeh, odnosno obuhvata učenika i korisnika različitim programima (broj učenika jedne generacije, broj koji je završio školovanje u toj školi, broj onih koji se osipaju po razredima, broj onih koji su napustili školu, odnosno programi, oblici realizacije, nosioci, obuhvat, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- identifikacija i rad sa obdarenim učenicima, dodatna nastava - broj učenika, kvalitet programa i organizacije, nosioci, rezultat, posebni rezultati u individualnom radu sa obdarenim učenicima i njihovoj pripremi za ubrzano napredovanje; odnosno specifične, posebne, individualne i različite programe za talentovane učenike, odnosno učenike sa smetnjama i teškoćama u razvoju (broj učenika, programi, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- identifikacija, pomoć i rad sa učenicima koji zaostaju u savladavanju nastavnog programa (dopunska nastava - broj učenika, kvalitet organizacije nastave, stepen individualizacije, nosioci i rezultati; odnosno programi, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- organizacija i realizacija slobodnih aktivnosti učenika (broj i vrsta slobodnih aktivnosti, obuhvatnost, kvalitet programa, oblici i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- stepen stručne zastupljenosti nastavnika i saradnika u školi, prema važećim normativima (broj onih koji ispunjavaju uslov u pogledu stručne spreme, broj onih koji nemaju propisanu ili potrebnu stručnu spremu)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- saradnja sa roditeljima učenika (oblici saradnje, sadržaji, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- moderna i efikasna profesionalna orijentacija učenika (oblici, sadržaji, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- stručno usavršavanje nastavnika i saradnika škole (oblici, sadržaji, nosioci i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- pomoć nastavnicima i saradnicima da nastave svoje obrazovanje (specijalizacija, magistratura, doktorat, u struci)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- broj učenika koji su učestvovali na takmičenjima različitog nivoa i uključenost škole u društvenu zajednicu (broj, oblast, nivo takmičenja, postignuti rezultati, ko je učenike pripremao, vrste sadržaja kojima se škola uključivala u rad društvene zajednice ili organizacije, svrha angažovanja, obuhvat učenika, nosioci aktivnosti)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- opremljenost škole savremenim nastavnim medijima i specijalizovanom opremom i sredstvima, stepen i kvalitet njihovog korišćenja u nastavi i drugim oblicima obrazovno-vaspitnog rada (koji mediji, oprema i sredstva, vrsta, broj, osposobljenost nastavnika i saradnika za rad sa medijima, opremom i sredstvima, ko ih koristi, broj korisnika, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- kvalitet programa vaspitnog rada i njegove realizacije sa posebnim osvrtom na negovanje međunacionalne tolerancije i uvažavanje različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (oblici realizacije, obuhvat učenika, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- kvalitet obrazovno-vaspitnog rada, posebno u pogledu razvijanja inicijative i kreativnosti u radu kako nastavnika, tako i učenika (oblici i sadržaji, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- zastupljenost istraživačkog rada u školi (teme istraživanja, nosioci, rezultati, korisnici)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- objavljeni radovi nastavnika i saradnika (broj radova, teme, gde su objavljeni, ko je objavio)

sa dodeljenih, od 0 do 3 boda,

- negovanje estetske kulture, razvijanje ekološke svesti i osposobljavanja učenika za zaštitu životne sredine

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- organizacija timova i kvalitet međuljudskih odnosa

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova.

Nastavnik razredne nastave

Član 23

Priznanje može dobiti nastavnik razredne nastave koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, organizacija, realizacija i vrednovanje nastave, primenom savremenih nastavnih metoda, oblika nastavnog rada i medija (ocena kvaliteta nastave sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati uspeha učenika, mišljenje stručnog aktiva, školskog nadzornika, uvođenje inovacija u nastavu)

sa dodeljenih, od 0 do 20 bodova,

- rad sa obdarenim učenicima (dodatna nastava, broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati; individualni rad sa obdarenim i njihovo pripremanje za ubrzano napredovanje - broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- pomoć učenicima koji zaostaju u savladavanju nastavnog gradiva - dopunska nastava (broj učenika, kvalitet organizacije nastave, stepen individualizacije, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 4 bodova,

- realizacija programa vaspitnog rada sa posebnim naglaskom na razvijanje multikulturalnosti, tolerancije i dijaloga, međunacionalne tolerancije, rodne ravnopravnosti i poštovanja različitosti (programi, oblici realizacije, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- organizacija slobodnih aktivnosti učenika (koje aktivnosti vodi, broj učenika, kvalitet programa i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- saradnja sa roditeljima učenika (oblici saradnje, sadržaji i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova

- sopstveno stručno usavršavanje, zajedničko, individualno, učešće na stručnim savetovanjima i seminarima u školi i van nje, objavljivanje stručnih radova u pedagoškoj periodici i na skupovima, uvođenje inovacija i izrada didaktičkog materijala, itd. (oblici, sadržaji, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova

- dalje obrazovanje (specijalizacija, magistratura, doktorat - u struci)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- pripremanje učenika za takmičenja i smotre (broj, oblast, postignuti rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- istraživački rad škole ili šire; učešće nastavnika u istraživačkom projektu, organizacija sopstvenog istraživanja, doprinos istraživanju i unapređivanju vaspitno-obrazovnog procesa u školi i van nje mentorskim radom, itd. (tema, uloga nastavnika u tom istraživanju, rezultati, korisnici)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- negovanje estetske kulture, razvijanje ekološke svesti i osposobljavanje učenika za zaštitu životne sredine

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- evaluacija ličnih svojstava nastavnika, didaktičko-metodičkih kompetencija i komunikacije sa učenicima (dostavljena u okviru Izveštaja o samovrednovanju i vrednovanju rada škole)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- angažovanje na poštovanju principa inkluzivnog obrazovanja

sa dodeljenih od 0 do 6 bodova.

U zavisnosti od broja i vrste predlagača kandidata za dodelu priznanja i priloženih dokaza za rezultate po navedenim područjima rada i za kvantitativne podatke o postignutim rezultatima, kandidatu pripada od 0 do 5 bodova.

Nastavnik predmetne nastave (u osnovnoj i srednjoj školi)

Član 24

Priznanje može dobiti nastavnik predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj školi koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, organizacija, realizacija i vrednovanje nastave, primenom savremenih nastavnih metoda, oblika nastavnog rada i medija (ocena kvaliteta nastave sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati uspeha učenika, mišljenje stručnog aktiva, školskog nadzornika, uvođenje inovacija u nastavu)

sa dodeljenih, od 0 do 20 bodova,

- rad sa obdarenim učenicima (dodatna nastava, broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati; individualni rad sa obdarenim i njihovo pripremanje za ubrzano napredovanje - broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova

- pomoć učenicima koji zaostaju u savladavanju nastavnog gradiva - dopunska nastava (broj učenika, kvalitet organizacije nastave, stepen individualizacije, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 4 bodova,

- realizacija programa vaspitnog rada sa posebnim naglaskom na razvijanje multikulturalnosti, tolerancije i dijaloga, međunacionalne tolerancije, rodne ravnopravnosti i poštovanja različitosti (programi, oblici realizacije, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- organizacija slobodnih aktivnosti učenika (koje aktivnosti vodi, broj učenika, kvalitet programa i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- saradnja sa roditeljima učenika (oblici saradnje, sadržaji i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- sopstveno stručno usavršavanje, zajedničko, individualno, učešće na stručnim savetovanjima i seminarima u školi i van nje, objavljivanje stručnih radova u pedagoškoj periodici i na skupovima, uvođenje inovacija i izrada didaktičkog materijala, itd. (oblici, sadržaji, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- dalje obrazovanje (specijalizacija, magistratura, doktorat - u struci)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- pripremanje učenika za takmičenja različitog nivoa (broj, oblast, nivo takmičenja, postignuti rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- istraživački rad škole ili šire; učešće nastavnika u istraživačkom projektu, organizaciju sopstvenog istraživanja, doprinos istraživanju i unapređivanju vaspitno-obrazovnog procesa u školi i van nje mentorskim radom, itd. (tema, uloga nastavnika u tom istraživanju, rezultati, korisnici)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- negovanje estetske kulture, razvijanje ekološke svesti i osposobljavanje učenika za zaštitu životne sredine

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- evaluacija ličnih svojstava nastavnika, didaktičko-metodičkih kompetencija i komunikacije sa učenicima (dostavljena u okviru Izveštaja o samovrednovanju i vrednovanju rada škole)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- angažovanje na poštovanju principa inkluzivnog obrazovanja

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova.

U zavisnosti od broja i vrste predlagača kandidata za dodelu priznanja i priloženih dokaza za rezultate po navedenim područjima rada i za kvantitativne podatke o postignutim rezultatima, kandidatu pripada od 0 do 5 bodova.

Školski pedagog

Član 25

Priznanje može dobiti školski pedagog koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u nastavi i školi u celini (osvešćivanje, obuka i uključivanje nastavnika, učenika i roditelja u samovrednovanje ustanove)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- praćenje, prezentacija i obuka nastavnika za primenu inovacija u vaspitno-obrazovnom radu (koje inovacije, način prezentacije i primene, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- planiranje, organizovanje, pripremanje i izvođenje uglednih nastavnih časova, uz primenu savremenih dostignuća didaktičke i metodičke teorije i prakse (broj takvih časova, predmet, oblast, inovacija, izvođač, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- popularizacija novih teorijskih i praktičnih znanja iz oblasti pedagogije (koja nova znanja, kako ih populariše, kome su namenjena, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada učenika i preduzete mere za njegovo poboljšanje (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada nastavnika i preduzete mere za unapređenje kvaliteta njihovog rada (način praćenja, sadržaji, preduzete mere, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- doprinos inkluzivnosti škole i nastavnika u radu sa decom sa smetnjama i teškoćama u razvoju (vrsta doprinosa, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- razvijanje i realizaciju programa učenja kako se uči i za osamostaljivanje dece i učenika u obrazovanju (u čemu je doprinos, obuhvat dece, sa kim sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- planiranje, programiranje i realizaciju saradnje, pedagoškog obrazovanja roditelja i savetodavni rad sa njima (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- podsticanje razvoja profesionalnih interesovanja i orijentacije učenika (vrste aktivnosti, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- planiranje, programiranje i realizaciju stručnog usavršavanja nastavnika, autorstvo ili koautorstvo u akreditovanim programima stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- istraživanje i podsticanje razvoja dobrih interpersonalnih odnosa među učenicima, roditeljima, nastavnicima i učenicima i drugim učesnicima u vaspitno-obrazovnom radu sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, polne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno i individualno (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih od 0 do 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- istraživanje pedagoških aspekata vaspitno-obrazovnog rada u ustanovi ili šira istraživanja pedagoških pojava (koje probleme, kako je organizovano istraživanje, kome je namenjeno, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda.

Školski psiholog

Član 26

Priznanje može dobiti školski psiholog koji je u poslednje dve školske godine postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u individualnoj praksi nastavnika i u školi u celini (osvešćivanje, obuka i uključivanje nastavnika, učenika i roditelja u samovrednovanje ustanove)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- praćenje, prezentacija i obuka nastavnika za primenu aktuelnih psiholoških saznanja značajnih za unapređenje nastave i učenja (koje inovacije, na koji način propagira, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 10 bodova,

- stručno usavršavanje nastavnika iz oblasti psihologije (sadržaj, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- demonstracija i obuka nastavnika za primenu savremenih metoda i oblika efikasnog i interaktivnog učenja u nastavi (koliko časova, koji predmeti, koja novina, realizator, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- psihološko savetovalište za roditelje (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada učenika, obavljanje psihološkog savetovanja i informisanja za učenike i mere preduzete za poboljšanje uslova njihovog psihofizičkog razvoja (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici i rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 8 bodova,

- osmišljavanje, razvijanje i primenu sistema motivisanja učenika za školsko učenje i samovrednovanje (sadržaj, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- podsticanje razvoja profesionalnih interesovanja i orijentacije učenika (vrste aktivnosti, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- identifikacija, dijagnostika učenika koji imaju teškoća u razvoju i razvijanje individualnog razvojnog plana, vršnjačke podrške i druge mere predložene za njihov brži i uspešniji razvoj (kako, koje metode i mere, sa kim sve sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- identifikacija obdarenih učenika i razvijanje individualnog razvojnog plana, vršnjačke podrške i druge mere za njihov harmoničan i ubrzani razvoj (kako, koje mere, sa kim sve sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 7 bodova,

- stvaranje uslova za podršku psihofizičkom razvoju učenika i preventivni rad na očuvanju i unapređenju njihovog mentalnog zdravlja (kako, koje mere, sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- razvijanje i realizaciju programa učenja kako se uči i za osamostaljivanje dece i učenika u obrazovanju (u čemu je doprinos, obuhvat dece, sa kim sarađuje, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- istraživanje i podsticanje razvoja dobrih interpersonalnih odnosa među učenicima, roditeljima, nastavnicima i učenicima i drugim učesnicima u vaspitno-obrazovnom radu sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, polne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 6 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno i individualno (sadržaji, oblici, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda,

- istraživanje psiholoških aspekata vaspitno-obrazovnog rada u ustanovi ili šira istraživanja psihičkih pojava (koje probleme, kako je organizovano istraživanje, kome je namenjeno, rezultati)

sa dodeljenih, od 0 do 4 boda.

Član 27

Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Odbora za dodelu priznanja "Dr Đorđe Natošević" ("Službeni list APV", broj: 9/2001, 1/2002 i 3/2003).

Član 28

Ovaj poslovnik stupa na snagu danom donošenja.

Član 29

Ovaj poslovnik će biti objavljen u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".