PRAVILNIK

O POPUNJAVANJU IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U REPUBLIČKOM JAVNOM PRAVOBRANILAŠTVU

("Sl. glasnik RS", br. 30/2007)

Član 1

Ovim pravilnikom određuje se način formiranja konkursne komisije, koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju u izbornom postupku pri sprovođenju internog i javnog konkursa za popunu izvršilačkih radnih mesta, način njihove provere i merila za izbor na radna mesta u Republičkom javnom pravobranilaštvu (u daljem tekstu: Pravobranilaštvo).

Član 2

U Pravobranilaštvu Republički javni pravobranilac (u daljem tekstu: Pravobranilac) odlučuje kada je potrebna popuna slobodnih sistematizovanih radnih mesta, čije se popunjavanje uklapa sa kadrovskim planom.

Popunjavanje se vrši prvenstveno premeštajem državnih službenika iz Pravobranilaštva.

Ako Pravobranilac odluči da se radno mesto ne popuni tako, u Pravobranilaštvu se može sprovesti interni konkurs. Pravobranilac odlučuje o tome iz kojih organa državni službenici mogu da učestvuju na internom konkursu.

Ukoliko se popunjavanje slobodnog radnog mesta ne izvrši ni na ovaj način, sprovešće se javni konkurs.

Član 3

Interni konkurs za popunjavanje slobodnih radnih mesta u Pravobranilaštvu oglašava se na oglasnoj tabli Pravobranilaštva i na drugi način koji odredi Pravobranilac.

Rok za podnošenje prijava je osam dana od dana kada je interni konkurs oglašen.

Ukoliko interni konkurs za popunjavanje slobodnih izvršilačkih radnih mesta u Pravobranilaštvu nije uspeo ili nije sproveden, sprovodi se javni konkurs.

Javni konkurs se obavezno sprovodi ako se prima pripravnik.

Pravobranilaštvo samostalno oglašava javni konkurs za popunjavanje slobodnih radnih mesta i za prijem pripravnika u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u nekom dnevnom listu.

Rok za podnošenje prijava je 15 dana i počinje da teče narednog dana od dana kada je javni konkurs oglašen u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 4

Radi sprovođenja internog i javnog konkursa, pre oglašavanja, u Pravobranilaštvu se formira konkursna komisija.

Konkursna komisija ima tri člana.

Pravobranilac rešenjem imenuje predsednika i ostale članove konkursne komisije iz redova državnih službenika u Pravobranilaštvu.

Član 5

Sastav konkursne komisije Pravobranilac određuje prema uslovima za rad na radnim mestima koja se popunjavaju, a koja su predviđena Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Republičkom javnom pravobranilaštvu, vodeći računa da jedan njen član bude neposredni rukovodilac organizacionog dela u kome se vrši popuna odnosno prijem, dok ostali članovi komisije moraju da imaju najmanje isti stepen obrazovanja, stručnih sposobnosti, znanja i veština kao i kandidat u izbornom postupku.

Član 6

Predsednik i članovi konkursne komisije dužni su da daju pismenu izjavu Pravobraniocu o tome da li oni ili sa njima povezana lica imaju interes za sprovođenje konkursa.

Krugom povezanih lica sa članovima konkursne komisije smatraju se bračni i vanbračni drug, srodnici po krvi u pravoj liniji do bilo kog stepena, u pobočnoj liniji i tazbini zaključno sa drugim stepenom srodstva, ako su u odnosu staraoca, staranika, usvojioca, usvojenika, hranioca ili hranjenika, kao i lica u vezi s kojima postoje druge okolnosti koje dovode u sumnju nepristrasnost članova konkursne komisije.

Član 7

Stručne osposobljenosti se vrednuju tako što se proverava ispunjenost uslova prema tekstu oglasa usaglašenom sa opisom radnog mesta u Pravilniku o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Republičkom javnom pravobranilaštvu i radnom iskustvu na istovrstnim poslovima.

Znanje se vrednuje tako što se proverava poznavanje oblasti iz delokruga organa i stručno znanje iz oblasti rada na radnom mestu.

Poznavanje prava Evropske unije i poznavanje stranog jezika mogu da se proveravaju u zavisnosti od poslova radnog mesta.

Veštine kandidata vrednuju se tako što se proverava veština komunikacije, logičkog i analitičkog rezonovanja, elokvencije, organizatorske sposobnosti, stepen obučenosti za rad na računaru, kao i drugih veština prethodno utvrđenih od strane konkursne komisije kao potrebnih za obavljanje poslova na tom radnom mestu

Član 8

Stručne osposobljenosti, znanja i veštine proveravaju se usmeno na osnovu obavljenog razgovora.

Nakon uvida u podatke iz prijave konkursna komisija postavlja pitanja kandidatima.

Član 9

Konkursna komisija dužna je da pre početka razgovora s kandidatima odredi koji su joj podaci o kandidatima potrebni i pitanja koja se kandidatima postavljaju da bi se došlo do tih podataka.

Konkursna komisija može kandidatu postaviti i dodatna pitanja ako su neophodna dodatna objašnjenja ili obaveštenja.

Član 10

Svaki član konkursne komisije vrednuje ocenama od 1 do 3 odgovore kandidata na postavljena pitanja, prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred odredi.

Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor na radno mesto koje se popunjava, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji ne ispunjava zahteve za izbor na radno mesto koje se popunjava.

Rezultat kandidata dobija se tako što se izračunava prosečna vrednost ocena kojima je kandidat vrednovan. Prosečna vrednost ocena računa se samo onom kandidatu kojeg je svaki član konkursne komisije vrednovao ocenom 2 ili 3.

Član 11

Nakon bodovanja svih kandidata, konkursna komisija sačinjava listu za izbor kandidata.

Ako više kandidata ima jednak rezultat, konkursna komisija ponovo razgovara s kandidatima, sve dok ne odredi one među njima čiji rezultati najviše odgovaraju zahtevima radnog mesta.

Konkursna komisija na listu za izbor kandidata uvršćuje najviše tri kandidata koji su postigli najbolji rezultat na razgovoru i obrazloženu listu dostavlja rukovodiocu organa.

Član 12

Javni konkurs nije uspeo ako konkursna komisija utvrdi da nijedan kandidat nije ispunio merila propisana za izbor.

O tome da javni konkurs nije uspeo obaveštavaju se svi kandidati.

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".