1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | 70 | 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o vrstama puteva i elementima planuma puta
- Sticanje znanja o građevinskim objektima na putu
- Sticanje znanja o vrstama mašina za izradu objekata na putu
- Sticanje znanja o kolovoznim konstrukcijama
- Sticanje znanja o konstrukciji saobraćajne signalizacije na putu
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | drugi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Putevi | 8 |
Građevinski objekti | 20 |
Kolovozne konstrukcije | 22 |
Signalizacija na putu | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Putevi |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * | * |
Naziv modula: | Građevinski objekti na putu |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Kolovozne konstrukcije | |||
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Signalizacija na putu |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Osnovi puteva i ulica, B. Marković, Zavod za izdavanje udžbenika, Beograd, 2003
- Zakon o bezbednosti saobraćaja
- Građevinske mašine
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Regulisanje saobraćaja
- Bezbednost saobraćaja
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | 70 | 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o osnovi građanskog i trgovinskog prava
- Sticanje znanja iz oblasti međunarodnog javnog prava
- Sticanje znanja iz saobraćajnog prava
- Sticanje znanja iz oblasti drumskog transportnog prava
- Poznavanje ugovora u drumskom transportnom pravu i sticanje veštine korišćenja relevantnih obrazaca koji se primenjuju u njemu
- Sticanje znanja o transportnom osiguranju i njegovoj primeni u praksi
- Sticanje znanja o unutrašnjoj kontroli u transportnim preduzećima i preduzećima koja se bave održavanjem i izgradnjom puteva
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Osnovi građanskog i trgovinskog prava | 6 |
Međunarodno javno pravo | 7 |
Saobraćajno pravo | 17 |
Drumsko transportno pravo | 15 |
Transportno osiguranje | 10 |
Unutrašnja kontrola | 15 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Osnovi građanskog i trgovinskog prava |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Međunarodno javno pravo |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Saobraćajno pravo |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Drumsko-transportno pravo |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Transportno osiguranje |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Unutrašnja kontrola |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | 105 | 105 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o sistemu prenosa obrtnog momenta sa motora na pogonske točkove
- Sticanje znanja o sistemu za upravljanje
- Sticanje znanja o vrstama, značaju i načinu funkcionisanja sistema za kočenje
- Sticanje znanja o vrstama i funkcijama sistema elastičnog oslanjanja vozila
- Sticanje znanja o ostalim delovima i uređajima motornih vozila
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Transmisija motornog vozila | 48 |
Sistem za upravljanje motornog vozila | 15 |
Sistem za kočenje motornog vozila | 20 |
Sistem elastičnog oslanjanja motornog vozila | 12 |
Ostali delovi i uređaji motornog vozila | 10 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Transmisija motornog vozila |
Trajanje modula: | 48 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Sistem za upravljanje motornog vozila |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Sistem za kočenje motornog vozila |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Sistem elastičnog oslanjanja motornog vozila |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Ostali delovi i uređaji motornog vozila |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Motori i motorna vozila, dr Josip Lenasi i Tomislav Ristanović, Zavod za izdavanje udžbenika, Beograd, 2003.
- Tehnologija obrazovnog profila za automehaničare, dr D. Janković i dr N. Janićijević, Zavod za izdavanje udžbenika, Beograd, 2003.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Motori
- Praktična nastava - materijali
- Praktična nastava - održavanje sistema na motornom vozilu
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | 70 | 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o eksploataciono-tehničkim svojstvima motornih vozila
- Sticanje znanja o gorivima, mazivima i pneumaticima i njihovom uticaju na eksploataciju vozila
- Sticanje znanja o prevoznim dokumentima
- Sticanje znanja o prevozu specijalnih vrsta tereta
- Sticanje znanja o pogonskim troškovima, troškovima održavanja i opravki
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Eksploataciono-tehnička svojstva motornih vozila | 15 |
Goriva, maziva i pneumatici | 20 |
Prevozna dokumenta | 15 |
Prevoz specijalnih vrsta tereta | 10 |
Praćenje pogonskih troškova i troškova održavanja opravke | 10 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Eksploataciono-tehnička svojstva motornih vozila |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Goriva, maziva i pneumatici |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Prevozna dokumenta |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Prevoz specijalnih vrsta tereta |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Pogonski troškovi, troškovi održavanja i opravki |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Radoslav Dragač - Bezbednost saobraćaja
- ZOBS
- Organizacija i eksploatacija drumskog saobraćaja - Ljubomir Topenčarević
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Praktična nastava
- Motori
- Elementi putne mreže
- Bezbednost saobraćaja
- Motorna vozila
- Saobraćajni propisi
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | 70 | 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Upoznavanje učenika sa osnovnim pojmovima vezanim za komunikaciju
- Upoznavanje učenika sa osnovnim problemima u komunikaciji
- Sticanje osnovnih komunikacijskih veština i znanja
- Sticanje osnovnih pojmova o funkcionisanju grupe
- Usvajanje osnovnih načela timskog rada i produktivnosti
- Razvijanje pozitivnog stava prema timskom radu i demokratskom načinu rukovođenja grupom
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Ličnost | 20 |
Komunikacija | 22 |
Grupa | 8 |
Timski rad | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Ličnost |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * | * |
Naziv modula: | Komunikacija |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * | * |
Naziv modula: | Grupa |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Timski rad |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Radojica Bojanović - Psihologija međuljudskih odnosa
- Konflikti i šta sa njima
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Građansko vaspitanje
- Srpski jezik
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | ||||||
IV | 150 | 150 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Usvajanje znanja o saobraćajnim nezgodama, uzrocima nastanka saobraćajnih nezgoda, vrstama saobraćajnih nezgoda, vremenskoj i prostornoj distribuciji saobraćajnih nezgoda
- Usvajanje znanja o uviđaju, načinu vršenja uviđaja i opremi koja se koristi pri vršenju uviđaja saobraćajne nezgode
- Sticanje znanja o elementima uviđajne dokumentacije
- Osposobljavanje za utvrđivanje važnih elemenata pri formiranju uviđajne dokumentacije
- Sticanje znanja o pojmu, vrstama, značaju, poreklu i načinu nastanka tragova saobraćajne nezgode
- Sticanje veština obeležavanja, fiksiranja i merenja tragova saobraćajnih nezgoda
- Sticanje znanja o mestu nastanka saobraćajnih nezgoda i sposobnosti za njegovo određivanje
- Osposobljavanje za primenu različitih metoda proračuna brzine kretanja učesnika u saobraćajnim nezgodama
- Upoznavanje sa značajem veštačenja saobraćajnih nezgoda
- Sticanje znanja o nalazu i mišljenju saobraćajno-tehničkog veštaka
- Razvijanje odgovornog pristupa pri vršenju uviđaja imajući u vidu njegov značaj za izradu nalaza i mišljenja saobraćajno-tehničkog veštaka
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Saobraćajne nezgode | 20 |
Uviđaj saobraćajnih nezgoda | 10 |
Elementi uviđajne dokumentacije | 20 |
Tragovi saobraćajnih nezgoda | 30 |
Mesto nastanka saobraćajne nezgode | 10 |
Proračun brzina kretanja učesnika u nezgodi | 30 |
Veštačenje saobraćajnih nezgoda | 10 |
Nalaz i mišljenja saobraćajno-tehničkog veštaka | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Saobraćajne nezgode |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Uviđaj saobraćajnih nezgoda |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Elementi uviđajne dokumentacije |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Tragovi saobraćajnih nezgoda |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Mesto nastanka saobraćajne nezgode |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Proračun brzina kretanja učesnika u nezgodi |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * | * |
Naziv modula: | Veštačenje saobraćajnih nezgoda |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Nalaz i mišljenje saobraćajno-tehničkog veštaka |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- R. Dragač: Bezbednost drumskog saobraćaja I, II, III, Saobraćajni fakultet, Beograd, 1999.
- R. Dragač, M. Vujanić: Bezbednost drumskog saobraćaja II, Saobraćajni fakultet, Beograd, 2002.
- K. Lipovac: Uviđaj saobraćajnih nezgoda - Izrada skica i situacionih planova, VŠ Unutrašnjih poslova, Beograd 1994.
- K. Lipovac: Uviđaj saobraćajnih nezgoda - Fotografisanje, VŠ Unutrašnjih poslova, Beograd 2001.
- K. Lipovac: Uviđaj saobraćajnih nezgoda - Elementi saobraćajne trasologije, VŠ Unutrašnjih poslova, Beograd 2000.
- F. Rotim: Elementi sigurnosti cestovnog prometa I, II, III, Zagreb, 1989, 1990, 1992.
- M. Vujanić, K. Lipovac i dr: Priručnik za saobraćajno tehničko veštačenje i procjene šteta na vozilima, Modul, Banjaluka, 2000.
- M. Vujanić i dr.: Priručnik za saobraćajno-tehničko veštačenje 96, Mid inženjering, Beograd, 1996.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Bezbednost saobraćaja
- Regulisanje saobraćaja
- Praktična nastava
- Tehničko crtanje
- Fizika
- Mehanika
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | ||||||
IV | 60 | 60 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o načinu kotrljanja točka i silama koje se pri tome javljaju
- Sticanje znanja o silama koje deluju na vozilo i njihov uticaj na kretanje vozila
- Sticanje znanja o karakteristikama motora SUS
- Sticanje znanja o bilansu vuče, bilansu snage i dinamičkom faktoru
- Sticanje znanja o dinamičkim karakteristikama vozila
- Sticanje znanja i veština izračunavanja prenosnih odnosa
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Osnovni pojmovi o kretanju motornih vozila | 10 |
Sile koje deluju na motorno vozilo | 14 |
Karakteristike motora SUS | 10 |
Bilans vuče, bilans snage i dinamički faktor | 14 |
Dinamičke karakteristike vozila i određivanje prenosnih odnosa | 12 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Osnovni pojmovi o kretanju motornih vozila |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Sile koje deluju na motorno vozilo |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Karakteristike motora SUS |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Bilans vuče, bilans snage i dinamički faktor |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Dinamičke karakteristike vozila i određivanje prenosnih odnosa |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Motorna vozila - dr D. Simić
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Fizika
- Motori
- Motorna vozila
- Mehanika
- Praktična nastava - održavanje motora i električnih uređaja
- Praktična nastava - održavanje sistema vozila
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | ||||||
II | ||||||
III | ||||||
IV | 60 | 60 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja iz teorije saobraćajnog toka
- Osposobljavanje za prikupljanje podataka na saobraćajnoj mreži i njihovu obradu
- Sticanje znanja o raskrsnicama i elementima vođenja saobraćajnih tokova
- Sticanje znanja o načinima i sredstvima regulisanja saobraćajnih tokova
- Prikazivanje saobraćajne signalizacije na crtežima
- Sticanje znanja o načinima i sredstvima za regulisanje stacionarnog saobraćaja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Teorija saobraćajnog toka | 15 |
Regulisanje saobraćaja u gradu | 15 |
Snimanje opterećenja na raskrsnicama i obrada podataka | 7 |
Način i sredstva regulisanja saobraćaja | 23 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Teorija saobraćajnog toka |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Regulisanje saobraćaja u gradu |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Snimanje opterećenja na raskrsnicama i obrada podataka |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Način i sredstva regulisanja saobraćajnih tokova |
Trajanje modula: | 23 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- R. Vukićević: Regulisanje i bezbednost saobraćaja za II, III, i IV razred, Zavod za izdavanje udžbenika, Beograd, 2003
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Bezbednost saobraćaja
- Tehničko crtanje
- Saobraćajna pravila
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 148 | 148 | ||||
II | 140 | 60 | 200 | |||
III | 240 | 100 | 340 | |||
IV | 300 | 120 | 420 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA
- Osposobljavanje za praktično korišćenje alata u konkretnim poslovima
- Osposobiti učenika za samostalno korišćenje mernih instrumenata i pravilno određivanje brojnih vrednosti fizičkih veličina u određenim mernim jedinicama
- Osposobiti učenika da razlikuje materijale od kojih se izrađuju sastavni delovi vozila
- Sticanje praktičnih znanja i veština o zaštiti na radu
- Sticanje znanja i veština za ukazivanje prve pomoći, zbrinjavanje obolelih i povređenih i osiguranje bezbednog transporta povređenih
- Razvijanje pouzdanosti, odgovornosti i preciznosti u radu
- Sticanje znanja, veština i navika iz oblasti održavanja motora
- Sticanje znanja i veština primene uputstva o održavanju motora u garantnom roku i tekućem održavanju motora
- Sticanje znanja, veština i radnih navika iz oblasti održavanja električnih uređaja na vozilu
- Osposobljavanje učenika za vršenje kontrole ispravnosti elemenata elektrosistema vozila
- Sticanje znanja i veština iz oblasti postavljanja i održavanja saobraćajne signalizacije
- Osposobljavanje učenika za održavanje vozila
- Sticanje veština i navika održavanja sistema na vozilu u garantnom roku i tekuće održavanje tih sistema
- Sticanje znanja i veština u radu sa tahografom
- Sticanje veština upotrebe sredstava veze
- Sticanje znanja, veština i navika za samostalno upravljanje motornim vozilom "B" kategorije
- Sticanje znanja i veština o realizaciji procesa rada u auto školama
- Sticanje znanja i veština u radu sa dokumentacijom u auto školi
- Sticanje znanja i veština za vršenje kontrole dokumentacije u auto školama
- Sticanje znanja i veština za kontrolu postavljanja saobraćajne signalizacije
- Sticanje znanja i veština iz oblasti unutrašnje kontrole
- Sticanje znanja i veština za samostalno vršenje uviđaja
- Sticanje znanja i veština za prijavljivanje štete na vozilu
- Sticanje znanja i veština pri sastavljanju zapisnika
- Sticanje znanja i veština iz oblasti normativa štete
- Osposobiti učenika za samostalno vršenje procene štete na vozilu
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Alati | 30 |
Merni instrumenti | 30 |
Materijali | 44 |
Zaštita na radu | 44 |
Razred: | drugi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Prva pomoć | 24 |
Održavanje motora | 47 |
Održavanje električnih uređaja | 47 |
Postavljanje i održavanje saobraćajne signalizacije | 82 |
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Održavanje sistema na motornom vozilu | 270 |
Tahograf | 20 |
Sredstva veze | 10 |
Obuka vožnje | 40 |
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Proces rada u auto školi | 70 |
Kontrola dokumentacije u auto školama | 20 |
Kontrola postavljanja saobraćajne signalizacije | 10 |
Unutrašnja kontrola | 70 |
Izvođenje uviđaja | 160 |
Procena štete na vozilu | 90 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Alati |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Merni instrumenti |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Materijali |
Trajanje modula: | 44 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Zaštita na radu |
Trajanje modula: | 44 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Prva pomoć |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Održavanje motora |
Trajanje modula: | 47 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Održavanje električnih uređaja |
Trajanje modula: | 47 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Postavljanje i održavanje saobraćajne signalizacije |
Trajanje modula: | 82 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Održavanje sistema na motornom vozilu |
Trajanje modula: | 270 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Tahograf |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Sredstva veze |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Obuka vožnje |
Trajanje modula: | 40 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Proces rada u auto školi |
Trajanje modula: | 70 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Kontrola dokumentacije u auto školama |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Kontrola postavljanja saobraćajne signalizacije |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Unutrašnja kontrola |
Trajanje modula: | 70 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Izvođenje uviđaja |
Trajanje modula: | 160 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * | * |
Naziv modula: | Procena štete na vozilu |
Trajanje modula: | 90 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- R. Dragač Bezbednost saobraćaja I, II, III
- F. Rotim Elementi sigurnosti cestovnog prometa I, II, III
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Fizika
- Električni i elektronski uređaji na vozilu
- Eksploatacija vozila
- Saobraćajna geografija
- Motori
- Saobraćajni vodič
- Bezbednost saobraćaja
- Motorna vozila
SCENSKA UMETNOST
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 5 | 32 | 37 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvoj stvaralačkih sposobnosti učenika,
- Emotivno obogaćivanje ličnosti i sticanje sigurnosti, samopouzdanja, kao i fleksibilnosti u komunikaciji,
- Podsticanje učenika da istražuje sopstvenu i ličnosti drugih i da formira kritičan stav o istom,
- Bogaćenje jezičkog fonda i kulture govora,
- Razvijanje mašte i stvaralačkih sposobnosti učenika,
- Razvijanje sposobnosti opservacije pojava u okruženju i formiranje sopstvenih stavova,
- Razvijanje sposobnosti saradnje u kolektivu.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Teorija i istorija drame | 5 |
Vežbe pokreta i govora | 5 |
Dramski komad | 27 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Teorija i istorija drame |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Vežbe pokreta i govora |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
- zagonetke - igra ogleda
- brzalice - pitanje pravilnog disanja (obavezna korelacija sa profesorom fizičkog vaspitanja)
- na slovo na slovo - nastavljanje reči na zadnje slovo - sastavljanje priče dodavanjem reči i rečenica
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Dramski komad |
Trajanje modula: | 27 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Zdenko Škreb "Teorija književnosti"
- Ronald Harvud "Istorija pozorišta" Klio, Bgd. 2001.
- Zora Bokšan Tanurdžić "Od igre do pozornice" Kreativni centar, Bgd. 2001.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Srpski jezik i književnost
- Istorija
- Likovna umetnost
- Muzička kultura
- Fizičko vaspitanje
KERAMIKA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 10 | 5 | 22 | 37 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje osnovnih znanja o razvoju grnčarstva
- Sticanje znanja o tehnikama izrade, ukrašavanja i načinima sušenja - pečenja keramike
- Razvijanje kreativnosti
- Preuzimanje odgovornosti za sopstvene odluke i realizaciju
- Osposobljavanje učenika za timski rad
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Razvoj keramike | 10 |
Figurine | 10 |
Posuđe | 12 |
Finalna obrada | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Razvoj keramike |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* |
Naziv modula: | Figurine |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * |
Naziv modula: | Posuđe |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
Naziv modula: | Finalna obrada |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički rad |
* | * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
PROGRAM MATURSKOG ISPITA
ZA OGLEDNI OBRAZOVNI PROFIL TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA
Maturskim ispitom proverava se da li je učenik, po uspešno završenom obrazovanju za obrazovni profil tehničar za bezbednost saobraćaja, stekao programom propisana znanja, veštine i glavne stručne kompetencije za zanimanja za koja se školovao u okviru obrazovnog profila po programu ogleda.
Maturski ispit za učenike koji su se školovali po oglednom programu za obrazovni profil tehničar za bezbednost saobraćaja sastoji se od tri nezavisna ispita:
- ispit iz srpskog jezika, odnosno jezika nacionalne manjine (u daljem tekstu: maternji jezik);
- ispit za proveru stručno-teorijskih znanja;
- maturski praktični rad.
Preduslovi za polaganje maturskog ispita
Učenik polaže maturski ispit u skladu sa Zakonom. Maturski ispit može da polaže učenik koji je uspešno završio četiri razreda srednje škole po programu ogleda za ovaj obrazovni profil.
Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje (u daljem tekstu: Centar) u priručniku o polaganju maturskog ispita za ovaj obrazovni profil (u daljem tekstu: Priručnik):
- određuje posebne preduslove za polaganje maturskog ispita;
- utvrđuje listu tema za pismeni ispit iz maternjeg jezika, sa uputstvima za organizaciju ispita i ocenjivanje;
- priprema zbirku zadataka za završni test provere stručno-teorijskih znanja sa uputstvima za strukturiranje testa i njegovo ocenjivanje;
- priprema listu standardizovanih radnih zadataka i kombinacija za maturski praktični rad i liste za ocenjivanje sa uputstvima za organizaciju i realizaciju ispita.
Jedinstvenu listu tema određuju nastavnici maternjeg jezika iz svih škola u kojima se ostvaruje ogled za dati obrazovni profil.
Zbirku zadataka za završni test i praktične radne zadatke pripremaju nastavnici stručnih predmeta iz svih škola u kojima se ostvaruje ogled, u saradnji sa Centrom.
Centar dostavlja priručnik svakoj školi koja ostvaruje nastavni plan i program ogleda.
Priručnik se može dopunjavati svake školske godine.
Maturski ispit sprovodi se u školi i prostorima gde se nalaze radna mesta i uslovi za koje se učenik obrazovao.
Za svakog učenika direktor škole određuje mentora. Mentor je nastavnik stručnih predmeta i koji je obučavao učenika u toku školovanja. On pomaže učeniku u pripremama za polaganje testa za proveru stručno-teorijskih znanja i maturskog praktičnog rada.
U okviru perioda planiranog programom ogleda za pripremu i polaganje maturskog ispita, škola organizuje konsultacije i dodatnu pripremu učenika za polaganje ispita, obezbeđujući dodatne uslove u pogledu prostora, opreme i vremenskog rasporeda.
Maturski ispit za učenika može da traje najviše pet dana. U istom danu učenik može da polaže samo jedan deo maturskog ispita.
Za svaki deo maturskog ispita direktor škole imenuje stručnu ispitnu komisiju, koju čine tri člana i tri zamenika.
Svaki deo maturskog ispita se ocenjuje i na osnovu tih ocena utvrđuje se opšti uspeh na maturskom ispitu.
Ispit iz maternjeg jezika
Cilj ispita iz maternjeg jezika je provera jezičke pismenosti, poznavanja književnosti kao i opšte kulture.
Ispit se polaže pismeno i traje tri sata.
Na pismenom ispitu iz maternjeg jezika učenik obrađuje jednu od četiri ponuđene teme, koje utvrđuje ispitni odbor škole, na predlog stručnog veća nastavnika maternjeg jezika, sa jedinstvene liste tema objavljene u Priručniku.
Ocenu pisanog rada utvrđuje ispitna komisija na osnovu pojedinačnih ocena svakog člana ispitne komisije.
Ispit za proveru stručno-teorijskih znanja
Cilj ovog dela maturskog ispita je provera stručno-teorijskih znanja neophodnih za obavljanje poslova i zadataka za čije se izvršenje učenik osposobljava tokom školovanja. Ova znanja stiču se kroz sledeće predmete:
- Bezbednost saobraćaja;
- Saobraćajno pravo;
- Motorna vozila;
- Eksploatacija vozila;
- Saobraćajne nezgode;
- Dinamika kretanja vozila.
Ispit se polaže pismeno, rešavanjem testa za proveru stručno-teorijskih znanja, koji se sastoji od 50 pitanja, a vrednuje se sa ukupno 100 bodova. Bodovi se prevode u uspeh. Skala uspešnosti je petostepena.
Ukupan broj bodova ostvaren na testu | USPEH |
do 50 | nedovoljan (1) |
51 - 63 | dovoljan (2) |
64 - 75 | dobar (3) |
76 - 87 | vrlo dobar (4) |
88 - 100 | odličan (5) |
Test priprema Centar, na osnovu zbirke zadataka za završni test.
Komisiju za pregled testova čine tri nastavnika stručnih predmeta.
Maturski praktični rad
Cilj maturskog praktičnog rada je provera glavnih stručnih kompetencija propisanih oglednim nastavnim planom i programom za ovaj obrazovni profil:
- vršenje uviđaja;
- vršenje unutrašnje kontrole bezbednosti saobraćaja u preduzećima i auto školama;
- procena štete na vozilu.
Maturski praktični rad sprovodi se u školi i prostorima gde se nalaze radna mesta i uslovi za koje se učenik obrazovao u toku svog školovanja.
Ocenu o stečenim propisanim kompetencijama daje ispitna komisija. Komisiju čine tri člana i tri zamenika, koje imenuje direktor škole. Komisiju čine:
- dva nastavnika stručnih predmeta za obrazovni profil, od kojih je jedan predsednik komisije i
- predstavnik poslodavaca - stručnjak u datoj oblasti koga predlaže Unija poslodavaca Srbije u saradnji sa odgovarajućim poslovnim udruženjima, Privrednom komorom Srbije i Centrom. Bazu podataka o članovima ispitnih komisija vodi Centar.
Na maturskom praktičnom radu učenik izvršava tri radna zadatka. Broj radnih zadataka odgovara broju propisanih glavnih stručnih kompetencija, a svaka kompetencija proverava se jednim radnim zadatkom.
Od standardizovanih radnih zadataka sačinjava se odgovarajući broj kombinacija radnih zadataka za maturski praktični rad. Broj kombinacija mora biti za 10% veći od broja učenika koji polažu maturski ispit u jednoj školi.
Učenik ima pravo da izvlači kombinaciju radnih zadataka.
Elementi koji se vrednuju kod svakog radnog zadatka su:
1. priprema za izradu radnog zadatka (pisani tekst);
2. urednost na radu;
3. izrada radnog zadatka:
3.1. redosled operacija, odnosno tehnološki proces izrade;
3.2. očekivano vreme za izradu;
3.3. parametri kvaliteta.
Svaki radni zadatak može da se oceni sa najviše 100 bodova. Uspeh na maturskom praktičnom radu zavisi od ukupnog broja bodova koje je učenik stekao izvršavanjem svih propisanih radnih zadataka.
Svaki član ispitne komisije unosi ocene u svoj obrazac za ocenjivanje, koji sadrži standarde za dati radni zadatak.
Na osnovu pojedinačnog ocenjivanja svih članova, komisija utvrđuje prosečan broj bodova za svaki radni zadatak i taj podatak unosi u zbirni obrazac za ocenjivanje radnih zadataka na maturskom praktičnom radu, koji je sastavni deo zapisnika o polaganju maturskog ispita.
Ukupan broj bodova koji učenik ostvari na maturskom praktičnom radu, jednak je zbiru postignutih bodova na svim radnim zadacima. Ukupan broj bodova prevodi se u uspeh. Skala uspešnosti je petostepena.
UKUPAN BROJ BODOVA | USPEH |
3 radna zadatka |
|
do 150 | nedovoljan (1) |
151 - 189 | dovoljan (2) |
190 - 225 | dobar (3) |
226 - 260 | vrlo dobar (4) |
261 - 300 | odličan (5) |
Učenik koji je položio maturski ispit, stiče pravo na izdavanje diplome o stečenom srednjem obrazovanju za odgovarajući obrazovni profil.
Uz diplomu učenik dobija i uverenje o položenim ispitima u okviru savladanog programa ogleda za obrazovni profil.
Pravilnikom o izmenama i dopunama Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar za bezbednost saobraćaja ("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 15/2005) predviđeno je da će se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil tehničar za bezbednost saobraćaja za I, II, III i IV razred ostvarivati u skladu sa nastavnim planom ogleda koji je sastavni deo ovog pravilnika i da će se program ogleda za I, II, III i IV razred, između ostalog, i u odnosu na srpski jezik i književnost i fizičko vaspitanje ostvarivati u skladu sa Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Sl. glasnik SRS – Prosvetni glasnik", br. 6/90 i "Sl. glasnik RS – Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/2002, 5/2003, 10/2003, 24/2004, 3/2005 i 6/2005).