ODLUKA
O NAČINU UPRAVLJANJA DUGOM GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 7/2007)

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način upravljanja dugom grada Kragujevca po kome će postupati organi grada.

Član 2

Tekući rashodi budžeta biće finansirani isključivo iz tekućih prihoda budžeta, pri čemu će suficit tekućih prihoda nad tekućim rashodima biti korišćen za finansiranje kapitalnih rashoda budžeta i otplatu zajmova.

Član 3

Grad Kragujevac će utvrditi adekvatnu rezervu tekuće likvidnosti, koju će održavati na konsolidovanom računu trezora. Međutim, u slučaju deficita tekuće likvidnosti na konsolidovanom računu trezora, može se kratkoročno zadužiti, uz poštovanje člana 35. Zakona o javnom dugu, i to:

- iznos zaduženja mora se vratiti pre kraja fiskalne godine, u kojoj je ugovoreno, bez mogućnosti refinansiranja i prenosa u narednu budžetsku godinu;

- ukupno kratkoročno zaduženje u toku budžetske godine ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda budžeta grada u prethodnoj budžetskoj godini.

Član 4

Grad Kragujevac će se dugoročno zaduživati za finansiranje samo onih kapitalnih investicionih projekata, koji se ne mogu efikasno finansirati iz budžetskih prihoda, uključujući sredstva dobijena iz donacija ili subvencioniranih zajmova.

Član 5

Prioritetne investicije koje će se finansirati zaduživanjem biće definisane Planom kapitalnih investicija, koji usvaja Skupština grada, a koji će se ažurirati jednom godišnje u skladu sa planiranim godišnjim kapitalnim budžetom.

Član 6

Odluku o dugoročnom zaduživanju donosi Skupština grada, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija, saglasno Zakonu o javnom dugu i Statutu grada Kragujevca.

Član 7

U cilju transparentnog zaduživanja po najpovoljnijim tržišnim uslovima, nabavka dugoročnih zajmova biće vršena u otvorenom postupku javne nabavke, saglasno Zakonu o javnim nabavkama.

Član 8

Prilikom dugoročnog zaduživanja Grada za finansiranje kapitalnog investicionog projekta javnog preduzeća, odnos između Grada i javnog preduzeća reguliše se na sledeći način:

- izdvajanjem sredstava iz ostvarene dobiti, javno preduzeće se uključuje u otplatu zajma. Ova sredstva se uplaćuju u budžetski fond Grada, koji je osnovan za otplatu zajma, saglasno članu 44. Zakona o budžetskom sistemu;

- procena dobiti javnog preduzeća vrši se na osnovu plana unapređenja finansijskog upravljanja preduzeća i politike tarife usluga preduzeća, koju usvaja Skupština grada, a koja treba da omogući njegove stabilne prihode i uključivanje u otplatu zajma;

- ukoliko preduzeće postane finansijski jako i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma, u ugovoru o dugoročnom zajmu predvideće se mogućnost prenošenja duga sa Grada na javno preduzeće.

Član 9

Dugoročno zaduživanje grada Kragujevca za kapitalne investicione rashode ne sme biti veće od ograničenja definisanih članom 36. Zakona o javnom dugu, i to:

- iznos neizmirenog zaduženja neće premašiti 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda budžeta u prethodnoj godini;

- iznos glavnice i kamate koji dospeva na sve neizmirene dugove u svakoj godini neće biti veće od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda budžeta u prethodnoj godini.

Član 10

Dospeće dugoročnog zajma ne može biti duže od veka trajanja projekta koji se finansira iz pozajmljenih sredstava.

Član 11

Period odlaganja otplate glavnice duga treba da bude što kraći, tako da:

- za kapitalne investicije od kojih se očekuju prihodi ne bude duži od početka naplate prihoda investicionog projekta,

- za kapitalne investicije od kojih se ne očekuju prihodi, ne bude duži od očekivanog perioda završetka izgradnje investicionog projekta.

Član 12

Dinamika otplate dugoročnog zajma može biti ugovorena:

- u jednakim anuitetima tokom perioda otplate duga, ili

- u jednakim otplatama glavnice duga, sa obračunom pripadajuće kamate na neotplaćeni dug.

Nije dozvoljeno ugovaranje jednokratne otplate celokupne glavnice duga o roku dospeća zajma.

Član 13

Prilikom ugovaranja zajma sa promenljivom kamatnom stopom, način utvrđivanja kamatne stope mora biti jasno definisan.

Član 14

U cilju izbegavanja rizika deviznog kursa, grad Kragujevac će se zaduživati u dinarima, kada je to moguće. U slučaju zaduživanja u stranoj valuti, Grad Kragujevac će koristiti raspoložive finansijske instrumente na deviznom tržištu za zaštitu od rizika deviznog kursa.

Član 15

Grad Kragujevac će ponuditi raspoložive instrumente obezbeđenja, koji su od značaja za dobijanje dugoročnog zajma po najpovoljnijim uslovima. Tom prilikom, pod hipoteku se može staviti samo ona imovina koja nije u funkciji obavljanja izvornih i poverenih poslova grada i za koju je dobijena saglasnost Republičke direkcije za imovinu.

Član 16

Grad Kragujevac može vršiti refinansiranje dugoročnih zajmova, u uslovima kada promene na tržištu kapitala omoguće uštedu u ukupnim troškovima finansiranja kapitalne investicije od najmanje 5%.

Član 17

Sredstva iz odobrenog dugoročnog zajma se mogu povući, tek kada je obezbeđena celokupna tehnička dokumentacija projekta i kada su dobijene sve neophodne dozvole.

Član 18

Svi finansijski izveštaji i izveštaji o zaduživanju grada biće u potpunosti dostupni i otvoreni za javnost.

Član 19

Ovu odluku objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".

Član 20

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.