ODLUKA
O DAVANJU POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

("Sl. list grada Kragujevca", br. 11/2007)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se uslovi, način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora koji je imovina grada Kragujevca, odnosno čiji su korisnici grad Kragujevac ili mesne zajednice, kao i način utvrđivanja visine zakupnine poslovnog prostora, na teritoriji grada Kragujevca.

Član 2

Pod poslovnim prostorom u smislu ove Odluke podrazumeva se prostor u kome se može obavljati poslovna delatnost i to:

- poslovne prostorije - nepokretnosti u okviru građevinskih objekata (u daljem tekstu: poslovne prostorije),

- poslovni prostor u objektima postavljenim, odnosno izgrađenim na javnim površinama (u daljem tekstu: kiosk)

- pultovi u smislu Odluke o uređenju grada (u daljem tekstu: prodajni pult)

Član 3

Poslovni prostor se u skladu sa odredbama ove Odluke može dati u zakup na određeno vreme, a najduže do 5 godina.

Član 4

Poslovni prostor se u skladu sa zakonom i odredbama ove Odluke može dati u zakup, sa ili bez naknade, putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom.

Član 5

Poslovni prostor se ne može dati u podzakup.

II DAVANJE U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA

1. Uslovi i postupak davanja u zakup putem javnog nadmetanja

Član 6

Poslovne prostorije daju se u zakup putem javnog nadmetanja.

Član 7

Izvršni organ Grada donosi odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja, na osnovu informacije gradske uprave nadležne za poslove evidencije poslovnog prostora (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava) o raspoloživim, odnosno slobodnim poslovnim prostorijama.

Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži :

- podatke, odnosno bližu identifikaciju poslovne prostorije čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- početnu zakupninu (početna licitaciona cena),

- visinu licitacionog koraka,

- visinu depozita.

- sredstva obezbeđenja,

- obavezu da je za zakup poslovne prostorije najpovoljniji ponuđač dužan da plati zakupninu unapred za 6 meseci,

- ovlašćenje nadležnoj gradskoj upravi da na osnovu odluke iz stava 1. ovog člana raspiše oglas za davanje u zakup poslovne prostorije sa određivanjem roka u kome mora da raspiše oglas,

- određivanje vremena (dan i čas) i mesta gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- bliže odrednice o učesnicima, odnosno delatnosti koja se može obavljati u predmetnoj poslovnoj prostoriji,

- druge podatke, odnosno elemente koji će biti sastavni deo oglasa.

Izvršni organ Grada jednim aktom, odnosno odlukom o raspisivanju oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije, može odlučiti da se raspiše jedan oglas za davanje u zakup većeg broja poslovnih prostorija.

Član 8

Nadležna gradska uprava, u skladu sa aktom iz člana 7. ove Odluke raspisuje oglas za davanje u zakup poslovne prostorije, odnosno poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja (u daljem tekstu: oglas).

Oglas se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Član 9

Oglas sadrži:

- podatke o poslovnoj prostoriji čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl. uz naznaku da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju),

- vrstu poslovne delatnosti koja se u poslovnoj prostoriji može obavljati,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- sredstva obezbeđenja,

- visinu i rok u kome se ima uplatiti depozit, kao i broj računa za uplatu depozita,

- vreme (datum i čas) i mesto gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- naziv i adresa organa, kao i rok u kome se mogu podneti prijave za licitaciju,

- naziv organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja,

- napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup učesniku koji ponudi najvišu zakupninu,

- napomenu da je za poslovnu prostoriju najpovoljniji ponuđač dužan da plati zakupninu unapred za 6 meseci,

- napomenu kojom se obavezuje učesnik javnog nadmetanja da dostavi podatke koji se odnose na broj računa i banku kod koje se vodi doznačeni račun, a na koji će se sredstva uplaćena na ime depozita vratiti učesniku, odnosno uplatiocu,

- posebnu napomenu o vremenu i mestu gde se može preuzeti dokumentacija vezana za poslovnu prostoriju, odnosno postupak javnog nadmetanja koji se oglašava, kao i visina novčane naknade koja se ima uplatiti za preuzimanje dokumentacije,

- rok u kome će učesnicima javnog nadmetanja biti dostavljena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača,

- druge elemente u skladu sa odlukom o raspisivanju oglasa.

Član 10

Postupak davanja u zakup poslovnih prostorija, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup poslovnih prostorija.

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje izvršni organ Grada.

Aktom o obrazovanju Komisije iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 11

Učesnici javnog nadmetanja mogu biti sva fizička i pravna lica koja su kod nadležnog organa registrovana za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup.

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da podnesu prijavu za učešće na javnom nadmetanju nadležnom organu (Komisiji) u pisanom obliku najkasnije u roku od 24 časa pre časa koji je određen za početak javnog nadmetanja.

Prijava iz stava 2. ovog člana obavezno sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu koje se prijavljuje za učešće najavnom nadmetanju,

- podatke o poslovnoj delatnosti za koju je fizičko, odnosno pravno lice registrovano, sa izvodom iz registra nadležnog organa za o registraciji fizičkog, odnosno pravnog lica i delatnostima za čije obavljanje je registracija izvršena,

- naznaku poslovne prostorije zbog koje se prijavljuje na javno nadmetanje (ukoliko je oglas raspisan za veći broj poslovnih prostorija)

- dokaz o izvršenoj uplati depozita,

- dokaz o sredstvima obezbeđenja utvrđenih oglasom.

Član 12

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da radi učešća u postupku javnog nadmetanja uplate depozit u visini određenoj aktom iz člana 7. ove Odluke.

Depozit se može utvrditi u visini do 100% zakupnine određene po početnoj licitacionoj ceni 1 m2 poslovne prostorije koja je predmet javnog nadmetanja.

Član 13

Predsednik Komisije za sprovođenje postupka davanja u zakup poslovnih prostorija po otvaranju postupka javnog nadmetanja utvrđuje i zapisnički konstatuje:

- imena fizičkih lica, odnosno nazive pravnih lica koja su ispunila uslove za učešće na licitaciji,

- imena fizičkih lica, odnosno nazive pravnih lica koja nisu ispunila uslove za učešće na licitaciji,

- ko je od licitanata lično prisutan,

- ko od lica koja su prisutna ima ovlašćenje da u ime i za račun licitanta može da učini ponudu, odnosno da preduzima radnje u postupku javnog nadmetanja.

Član 14

O radu Komisije iz člana 10. ove Odluke se vodi zapisnik.

U zapisnik se pored vremena sprovođenja, odnosno početka postupka, lica koja prisustvuju postupku i u kom svojstvu prisustvuju, unosi ceo tok postupka, a obavezno se konstatuju sve ponude i lica koja su ih učinila.

Član 15

Predsednik Komisije, objavljuje početni iznos zakupnine i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Svaki učesnik u javnom nadmetanju obavezan je da javno kaže iznos koji nudi i u ime kog ponuđača.

Nakon što zainteresovani učesnici učine ponude, predsednik Komisije, pita tri puta učesnike javnog nadmetanja, da li neko od učesnika daje ponudu sa većim iznosom od u tom momentu, najvećeg ponuđenog iznosa.

Ukoliko neko od učesnika ponudi veći iznos, od do tada ponuđenog iznosa, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 3. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja, daju ponude sa iznosima većim, od onog koji sadrži poslednja učinjena ponuda.

Ukoliko posle trećeg poziva predsednika Komisije, niko od učesnika u javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu, od poslednje učinjene ponude, predsednik Komisije javno konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos i ime ponuđača.

Član 16

Ponuđač koji je učinio najpovoljniju ponudu, obavezan je da na poziv predsednika Komisije, odmah, potpiše izjavu da je ponudio najviši iznos zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa zakupnine.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije, poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko prvi sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije javno oglašava da postupak javnog nadmetanja nije uspeo. Komisija nakon toga sačinjava i dostavlja izveštaj izvršnom organu Grada da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, na osnovu koga izvršni organ Grada donosi Odluku o ponovnom raspisivanju oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije.

Ponuđačima iz stava 2. i 3. ovog člana, ukoliko odbiju da potpišu izjave, položeni depozit se ne vraća.

Član 17

Kada najpovoljniji ponuđač potpiše izjavu iz člana 16. ove Odluke, predsednik Komisije javno objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen i poziva sve učesnike javnog nadmetanja da potpišu zapisnik i u isti unesu svoje eventualne primedbe na tok postupka.

Na zahtev učesnika licitacije predsednik Komisije odmah uručuje fotokopiju zapisnika o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.

Član 18

Komisija je obavezna da odmah, po okončanju postupka javnog nadmetanja izradi Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu uruči učesnicima javnog nadmetanja i dostavi je izvršnom organu Grada.

Član 19

Učesnici javnog nadmetanja imaju pravo da u roku od osam dana od dana kada je postupak javnog nadmetanja sproveden, podnesu prigovor izvršnom organu Grada, na odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Član 20

Izvršni organ Grada obavezan je da u roku od pet dana od dana prijema prigovora iz člana 19. ove Odluke, prigovor razmotri i donese odluku.

Stručne i administrativno - tehničke poslove u postupku rešavanja po prigovoru za izvršni organ Grada, obavlja nadležna gradska uprava.

Rešavajući po prigovoru izvršni organ Grada, može:

- da prigovor odbaci zbog neblagovremenosti ili ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenog lica,

- da prigovor odbije kao neosnovan,

- da prigovor usvoji i poništi Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak.

Član 21

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je pravosnažna, po proteku roka za prigovor ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je rešavajući po prigovoru izvršni organ Grada isti odbacio, odnosno odbio.

Član 22

U slučaju da se prigovor usvoji i poništi odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak, Izvršni organ Grada će doneti Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije za koji je poništena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništen sprovedeni postupak, u roku od 7 dana od dana dostave odluke po prigovoru učesnicima javnog nadmetanja.

2. Odluka i Ugovor o davanju u zakup poslovne prostorije

Član 23

Izvršni organ Grada, na osnovu pravosnažne odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, donosi odluku o davanju u zakup poslovne prostorije, učesniku utvrđenom Odlukom o izboru.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu kome se poslovna prostorija daje u zakup,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup,

- delatnost koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- visinu izlicitirane zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok u kome mora podneti sredstvo obezbeđenja,

- uslove i način korišćenja poslovne prostorije koja se daje u zakup,

- obavezu fizičkog, odnosno pravnog lica kome se poslovna prostorija daje u zakup da u svojstvu zakupca zaključi Ugovor o zakupu poslovne prostorije.

Član 24

Lice kome se daje u zakup poslovna prostorija zaključuje sa nadležnom gradskom upravom Ugovor o zakupu, u roku od 7 dana od dana donošenja akta iz člana 23. ove Odluke.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o zakupcu i zakupodavcu,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnoj poslovnoj prostoriji,

- visini zakupnine,

- roku trajanja zakupa,

- roku i načinu plaćanja zakupnine,

- sredstvima obezbeđenja,

- odredbu da se poslovna prostorija ne može izdati u podzakup,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- druga prava i obaveza vezane za zakup.

Ukoliko lice kome se daje u zakup poslovna prostorija, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u roku utvrđenom stavom 1. ovog člana, položeni depozit se ne vraća, a izvršni organ Grada će bez raspisivanja novog oglasa doneti odluku o davanju u zakup poslovne prostorije koja je bila predmet javnog nadmetanja, prvom sledećem učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.

U slučaju da prvi sledeći najpovoljniji ponuđač, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu izvršni organ Grada će doneti novu Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja. Odredbe iz stava 3. ovog člana o depozitu se primenjuju i u slučaju da prvi sledeći najpovoljniji ponuđač ne zaključi Ugovor o zakupu.

3. Način utvrđivanja zakupnine poslovne prostorije

Član 25

Visina zakupnine utvrđuje se prema veličini i položaju, odnosno lokaciji poslovne prostorije.

Zakupnina se plaća unapred za period od 3 meseca. Zakupac je dužan da tromesečni iznos zakupnine uplati najkasnije do 5 - og u mesecu, na početku tromesečnog perioda.

Veličina poslovne prostorije utvrđuje se u kvadratnim metrima.

Član 26

Položaj, odnosno lokacija poslovne prostorije utvrđuje se prema zoni u kojoj se poslovna prostorija nalazi.

Zone u smislu ove Odluke, utvrđene su Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 27

Visina zakupnine za poslovne prostorije utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 poslovne prostorije po zonama i to za:

-

Ekstra zonu

15 evra po 1m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe,

-

Prvu zonu

12 evra po 1m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe,

-

Drugu zonu

10 evra po 1m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe,

-

Treću zonu

7 evra po 1m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe,

-

Četvrtu i petu zonu     

3 evra po 1m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe.

Iznos iz stava 1. ovog člana je početna zakupnina, odnosno početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

4. Davanje na korišćenje poslovnih prostorija bez naknade

Član 28

Poslovne prostorije, mogu se izuzetno dati na korišćenje, bez naknade na period ne duži od 5 godina.

Poslovne prostorije se mogu dati na korišćenje u skladu sa stavom 1. ovog člana pravnim licima i to:

- neprofitabilnim udruženjima građana (humanitarna udruženja, udruženja lica sa invaliditetom, sportska udruženja i dr.),

- kao i drugim pravnim licima i organizacijama čija je delatnost od interesa za Grad.

Odluku o davanju na korišćenje poslovnih prostorija u skladu sa odredbama ovog člana donosi izvršni organ Grada na predlog Komisije za utvrđivanje ispunjenosti uslova za davanje na korišćenje poslovnih prostorija bez naknade.

Komisiju iz stava 3. ovog člana obrazuje posebnim aktom izvršni organ Grada. Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Na osnovu Odluke o davanju na korišćenje poslovnih prostorija iz stava 3. ovog člana, nadležna gradska uprava zaključuje Ugovor o davanju na korišćenje poslovne prostorije bez naknade kojim se uređuju međusobna prava i obaveze Grada i korisnika poslovne prostorije.

III DAVANJE U ZAKUP KIOSKA

Član 29

Kiosci čiji je korisnik Grad, odnosno koji su imovina Grada, daju se u zakup putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom na osnovu odredaba ove Odluke.

Član 30

U pogledu uslova, postupka, odlučivanja i zaključenja Ugovora o davanju u zakup kioska putem javnog nadmetanja, primenjuju se odredbe ove Odluke kojima su regulisani uslovi, postupak, odlučivanje i zaključenje Ugovora o zakupu poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja.

Član 31

Postupak za davanje u zakup kioska, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup kioska.

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje izvršni organ Grada.

Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 32

Kiosci se mogu dati u zakup putem javnog nadmetanja i fizičkim, odnosno pravnim licima kada sopstvenim sredstvima učestvuju u nabavci, odnosno izgradnji kioska, a koji su kod nadležnog organa registrovani za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u kiosku koji se daje u zakup.

Izvršni organ Grada na predlog Gradske uprave nadležne za poslove urbanizma i izgradnje, raspisuje oglas za davanje u zakup kioska iz stava 1. ovog člana, putem javnog nadmetanja.

Oglas iz stava 2. ovog člana se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Član 33

Oglas iz člana 32. ove Odluke sadrži:

- podatke o kiosku koji se nabavlja, odnosno gradi (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- vrstu poslovne delatnosti koja se u kiosku može obavljati,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- investicionu vrednost kioska koji se nabavlja, odnosno gradi,

- visinu i rok u kome se mora platiti depozit, kao i broj računa za uplatu depozita koji ne može biti manji od procenjene investicione vrednosti kioska,

- vreme (datum i čas) i mesto gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- naziv i adresa organa, kao i rok u kome se mogu podneti prijave za licitaciju,

- naziv organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja,

- napomenu kojom se obavezuje učesnik javnog nadmetanja da dostavi podatke koji se odnose na broj računa i banku kod koje se vodi doznačeni račun a na koji će se sredstva uplaćena na ime depozita vratiti učesniku, odnosno uplatiocu,

- posebnu napomenu o vremenu i mestu gde se može preuzeti dokumentacija vezana za kiosk, odnosno postupak javnog nadmetanja koji se oglašava, kao i visina novčane naknade koja se ima uplatiti za preuzimanje dokumentacije,

- rok u kome će učesnicima javnog nadmetanja biti dostavljena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača,

- druge elemente.

Član 34

Na postupak javnog nadmetanja i odlučivanja primenjuju se odredbe ove Odluke, kojima se reguliše postupak javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

Ugovor o zakupu kioska iz člana 32. ove Odluke zaključuje nadležna gradska uprava.

Ugovor o zakupu iz stava 2. ovog člana sadrži:

- podatke o licima koja zaključuju Ugovor,

- podatke o kiosku koja je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnom kiosku,

- visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- odredbu da se visina izvršenog ulaganja u nabavku, odnosno izgradnju kioska ima uračunati u visinu izlicitarane zakupnine,

- odredbu da se kiosk ne može izdati u podzakup,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- druga prava i obaveza vezane za zakup kioska.

1. Davanje u zakup kioska putem neposredne pogodbe

Član 35

Kiosk se izuzetno može dati u zakup neposrednom pogodbom fizičkom, odnosno pravnom licu koje je kod nadležnog organa registrovano za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u kiosku koji se daje u zakup, a koje je delatnost obavljalo u kiosku koji se uklanja sa javne površine, radi privođenja lokacije urbanističkoj nameni.

Gradska uprava nadležna za poslove izdavanja rešenje o obavezi uklanjanja kioska sa javne površine, radi privođenja lokacije urbanističkoj nameni, obavezna je, da radi sprovođenja postupka neposredne pogodbe, nadležnoj gradskoj upravi dostavi obaveštenje o licima kojima je doneto rešenje o uklanjanju kioska, kao i Program kojim se uređuje postavljanje, odnosno izgradnja kioska na javnoj površini.

Po dobijanju akta iz stava 2. nadležna gradska uprava poziva lica iz stava 1. ovog člana, da najkasnije u roku od 7 dana od učinjenog poziva podnesu zahtev za davanje u zakup kioska neposrednom pogodbom nadležnoj gradskoj upravi.

Član 36

Postupak davanja u zakup kioska neposrednom pogodbom sprovodi Komisija iz člana 31. ove Odluke.

Izvršni organ Grada donosi Odluku o davanju u zakup kioska neposrednom pogodbom licu iz člana 35. ove Odluke koje:

- je kod nadležnog organa registrovano za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u kiosku,

- dostavi dokaz, odnosno rešenje za postavljanje privremenog objekta, odnosno kioska, na javnoj površini i

- dostavi rešenje o obavezi uklanjanja kioska sa javne površine, radi privođenja lokacije urbanističkoj nameni.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu kome se kiosk daje u zakup neposrednom pogodbom,

- podatke o kiosku koji se daje u zakup neposrednom pogodbom,

- delatnost koja se može obavljati u kiosku,

- visinu zakupnine koja ne može biti niža od visine zakupnine utvrđene članom 27. ove Odluke,

- trajanje zakupa,

- uslove i način korišćenja kioska koji se daje u zakup,

- obavezu fizičkog, odnosno pravnog lica kome se kiosk daje u zakup da u svojstvu zakupca u roku od 7 dana od dana donošenja odluke o davanju u zakup, zaključi Ugovor o zakupu kioska.

Ukoliko fizičko, odnosno pravno lice poseduje rešenja za uklanjanje više od jednog kioska, može dobiti u zakup neposrednom pogodbom samo jedan kiosk, odnosno može zaključiti Ugovor o zakupu samo za jedan kiosk.

Član 37

Na osnovu akta iz člana 36. ove Odluke, nadležna gradska uprava zaključuje Ugovor o zakupu kioska.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o licu koje zaključuje Ugovor,

- podatke o kiosku koji je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnom kiosku,

- visinu zakupnine koja ne može biti niža od visine zakupnine utvrđene članom 27. ove Odluke,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- odredbu da se kiosk ne može izdati u podzakup,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- druga prava i obaveza vezane za zakup.

Ukoliko lice kome se daje u zakup kiosk neposrednom pogodbom, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u roku utvrđenom aktom iz člana 36. ove Odluke, predmetni kiosk se može dati u zakup putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom u skladu sa odredbama ove Odluke.

2. Način utvrđivanja zakupnine kioska

Član 38

U pogledu plaćanja i utvrđivanja zakupnine kioska primenjuju se odredbe člana 25, 26. i 27. ove Odluke kojima se uređuje plaćanje i način utvrđivanja zakupnine poslovnih prostorija.

III DAVANJE U ZAKUP PRODAJNIH PULTOVA

Član 39

Prodajni pultovi čiji je korisnik Grad, odnosno koji su imovina Grada, daju se u zakup putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom u skladu sa odredbama ove Odluke.

U prodajnim pultovima iz stava 1. ovog člana može se obavljati delatnost prodaje: knjiga, časopisa, publikacija, nosača slike i zvuka, ukrasnih predmeta, bužuterije i sl., kao i predmeta domaće radinosti.

1. Davanje u zakup prodajnih pultova putem javnog nadmetanja

Član 40

U pogledu uslova, postupka, odlučivanja i zaključivanja Ugovora o davanju u zakup prodajnih pultova, primenjuju se odredbe ove Odluke kojima su regulisani uslovi, postupak, odlučivanje i zaključivanje Ugovora o davanju u zakup poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja.

Član 41

Postupak za davanje u zakup prodajnih pultova, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke, sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup prodajnih pultova.

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje izvršni organ Grada.

Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 42

U postupku javnog nadmetanja, učesnik koji bude određen za najpovoljnijeg ponuđača za jedan prodajni pult, ne može učestvovati u javnom nadmetanju za ostale pultove, odnosno jedno lice može uzeti u zakup samo jedan prodajni pult.

2. Davanje u zakup prodajnih pultova putem neposredne pogodbe

Član 43

Prodajni pult se izuzetno može dati u zakup neposrednom pogodbom fizičkom, odnosno pravnom licu koje je kod nadležnog organa registrovano za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati na prodajnom pultu koji se daje u zakup, a koje je pre postavljanja prodajnih pultova imalo odobrenje za zauzeće javne površine za postavljanje tezge na lokaciji na kojoj je postavljen prodajni pult.

Gradska uprava nadležna za poslove izdavanja odobrenja za zauzeće javne površine obavezna je, da radi sprovođenja postupka neposredne pogodbe, nadležnoj gradskoj upravi dostavi obaveštenje o licima kojima je doneto rešenje o uklanjanju tezgi sa javne površine radi postavljanja prodajnog pulta kao i Program kojim se uređuje postavljanje pultova na javnoj površini.

Po dobijanju akta iz stava 2. nadležna gradska uprava poziva lica iz stava 1. ovog člana, da najkasnije u roku od 7 dana od učinjenog poziva podnesu zahtev za davanje u zakup prodajnog pulta neposrednom pogodbom, nadležnoj gradskoj upravi.

Član 44

Postupak davanja u zakup prodajnog pulta neposrednom pogodbom sprovodi Komisija iz člana 41. ove Odluke.

Izvršni organ grada donosi Odluku o davanju u zakup prodajnog pulta neposrednom pogodbom licu iz člana 43. ove Odluke koje:

- je kod nadležnog organa registrovano za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati na prodajnom pultu,

- dostavi dokaz, odnosno odobrenje za zauzeće javne površine za postavljanje tezge na lokaciji na kojoj je postavljen prodajni pult za period ne kraći od 1 godine i

- dostavi rešenje o obavezi uklanjanja tezge sa javne površine, radi postavljanja prodajnog pulta.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu kome se prodajni pult daje u zakup neposrednom pogodbom,

- podatke o prodajnom pultu koji se daje u zakup neposrednom pogodbom,

- delatnost koja se može obavljati na prodajnom pultu,

- visinu zakupnine koja ne može biti niža od visine zakupnine utvrđene članom 48. ove Odluke,

- trajanje zakupa,

- uslove i način korišćenja prodajnog pulta koja se daje u zakup,

- obavezu fizičkog, odnosno pravnog lica kome se prodajni pult daje u zakup da u svojstvu zakupca u roku od 7 dana od dana donošenja odluke o davanju u zakup, zaključi Ugovor o zakupu prodajnog pulta.

Ukoliko fizičko, odnosno pravno lice poseduje odobrenja za zauzeće javne površine za postavljanje više od jedne tezge na lokaciji na kojoj je postavljen prodajni pult za period ne kraći od 1 godine, neposrednom pogodbom može dobiti u zakup samo jedan prodajni pult, odnosno može zaključiti Ugovor o zakupu samo za jedan prodajni pult.

Član 45

Na osnovu akta iz člana 44. ove Odluke, nadležna gradska uprava zaključuje Ugovor o zakupu prodajnog pulta na period ne duži od 1 godine.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o licu koje zaključuje Ugovor,

- podatke o prodajnom pultu koji je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnom pultu,

- visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- odredbu da se prodajni pult ne može izdati u podzakup,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- druga prava i obaveza vezane za zakup.

Ukoliko lice kome se daje u zakup prodajni pult neposrednom pogodbom, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u roku utvrđenom aktom iz člana 44. ove Odluke, predmetni prodajni pult se može dati u zakup putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom u skladu sa odredbama ove Odluke.

3. Način utvrđivanja zakupnine prodajnog pulta

Član 46

Visina zakupnine utvrđuje se prema veličini i položaju, odnosno lokaciji prodajnog pulta.

Zakupnina se plaća unapred za period od 3 meseca. Zakupac je dužan da tromesečni iznos zakupnine uplati najkasnije do 5 - og u mesecu, na početku tromesečnog perioda.

Veličina pulta utvrđuje se u kvadratnim metrima.

Član 47

Položaj, odnosno lokacija prodajnog pulta utvrđuje se prema zoni u kojoj se prodajni pult nalazi.

Zone u smislu ove Odluke, utvrđene su Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 48

Visina zakupnine za prodajne pultove utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 površine prodajnog pulta po zonama i to za:

-

Ekstra zonu   

15 evra po 1m2 prodajnog pulta u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe,

-

Prvu zonu

12 evra po 1m2 prodajnog pulta u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe,

-

Drugu zonu

10 evra po 1m2 prodajnog pulta u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja, odnosno neposredne pogodbe.

Iznos iz stava 1. ovog člana je početna zakupnina, odnosno početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup pulta.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Ugovori o zakupu koji su zaključeni po odredbama Odluke o davanju u zakup poslovnih prostorija ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/97, 13/97, 5/98, 6/99, 2/02, 2/03, 1/05, 11/05 i 1/06) ostaju na snazi do dana isteka Ugovora na koji su zaključeni.

Član 50

Poslovne prostorije koje Grad daje u zakup, a koje mogu da budu predmet povraćaja imovine u skladu sa zakonom, mogu se davati u zakup u skladu sa odredbama ove Odluke, na period ne duži od 1 godine, s tim što se Ugovor o zakupu može produžiti bez ponovnog oglašavanja, do donošenja zakona o povraćaju imovine, ali ne duže od 5 godina.

Član 51

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o davanju poslovnih prostorija u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/97, 13/97, 5/98, 6/99, 2/02, 2/03, 1/05, 11/05 i 1/06).

Član 52

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".