ODLUKA
O PREVOZU PUTNIKA U GRADSKOM I PRIGRADSKOM SAOBRAĆAJU

("Sl. list grada Niša", br. 50/2007 - prečišćeni tekst)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, prava i obaveze preduzeća i drugog pravnog lica i preduzetnika koji obavljaju ovu delatnost (u daljem tekstu: prevoznik), prava i obaveze javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša (u daljem tekstu: preduzeće), prava i obaveze korisnika prevoza (u daljem tekstu: putnik) i uslovi za kontinuirano obavljanje ove delatnosti.

Član 2

Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju je obavljanje prevoza putnika na području grada Niša i drugim naseljenim mestima na teritoriji grada Niša, kao i između naseljenih mesta na teritoriji grada Niša.

Član 3

Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obavlja preduzeće ili drugo pravno lice i preduzetnik kome grad poveri obavljanje ove komunalne delatnosti, po postupku propisanom Odlukom o komunalnim delatnostima.

Grad može, pod istim uslovima i po propisanom postupku, poveriti obavljanje ove komunalne delatnosti i samo za jednu ili više utvrđenih linija gradskog i prigradskog saobraćaja.

Član 4

Preduzeće, odnosno drugo pravno lice kome se poverava obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, odnosno po pojedinim utvrđenim linijama gradskog i prigradskog saobraćaja, mora da ispunjava sve zakonom propisane uslove, opšte uslove prevoza, kao i da je nadležno ministarstvo utvrdilo da ispunjava uslove za otpočinjanje i obavljanje javnog prevoza putnika.

Član 5

U vozilu kojim se obavlja prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju mora se nalaziti:

1. putni nalog popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila,

2. važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje overena pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika,

3. odluka o visini cena prevoza i saglasnost organa grada na tu odluku,

4. naziv linije sa naznačenjem najmanje jednog usputnog autobuskog stajališta, koji bliže određuje pravac linije istaknut u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla i sa strane pored ulaznih vrata.

II ORGANIZACIJA PREVOZA

Član 6

Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obavlja se autobusima:

1. na stalnim linijama - svakodnevno tokom cele godine,

2. na sezonskim linijama - periodično (za učenike, studente i dr.),

3. na vanrednim linijama - za vreme održavanja kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija.

Linije u gradskom saobraćaju označavaju se brojem i nazivom prema nazivima krajnjih stajališta.

Linije u prigradskom saobraćaju označavaju se nazivom prema nazivima krajnjih stajališta ili nazivima naselja.

Član 7

Uprava nadležna za poslove saobraćaja, uz saglasnost izvršnog organa grada, određuje: stalne i sezonske linije u gradskom i prigradskom saobraćaju; osnovne koridore javnog prevoza i dinamički interval sleđenja vozila, uz prethodno izvršenu analizu opravdanosti.

Vanredne linije otvara prevoznik na osnovu ukazane potrebe privremenog karaktera i održava ih dok traje potreba, ali ne duže od 5 dana.

Član 8

Trasa linije određuje se nazivima ulica i puteva kojima se kreću autobusi, od početnog do krajnjeg stajališta.

Ulice i putevi na kojima se odvija prevoz moraju da ispunjavaju propisane uslove u pogledu širine saobraćajnih traka, nosivosti kolovozne konstrukcije i vrste kolovoznog zastora, minimalnih poluprečnika krivina, veličine nagiba, osvetljenosti u naseljenom mestu i dr.

Uprava nadležna za poslove saobraćaja određuje ispunjenost uslova ulica i puteva za gradski i prigradski saobraćaj, po pribavljenom mišljenju preduzeća kome je povereno održavanje ulica i puteva i organa nadležnog za bezbednost saobraćaja.

Član 9

Uprava nadležna za poslove saobraćaja određuje stajališta u gradskom i prigradskom saobraćaju.

Autobuska stajališta moraju biti izgrađena i obeležena u skladu sa uslovima utvrđenim zakonom i drugim propisima.

Na krajnjim stajalištima linija uređuje se bezbedna okretnica za autobuse.

Član 10

Stajalište mora biti vidno obeleženo stajališnom oznakom.

Stajališna oznaka sadrži naziv prevoznika, naziv i oznaku stajališta, oznaku "BUS", broj linije i vreme prvog i poslednjeg polaska. Stajališna oznaka može da sadrži i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika o prevozu.

Na važnijim saobraćajnim čvorovima gde se susreće više linija, postavljaju se informativni panoi, koji sadrže plan mreže linija, izvod iz reda vožnje sa polascima i intervalima između polazaka i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.

Član 11

Lokaciju, izgled i tip objekata za prodaju autobuskih karata određuje uprava nadležna za planiranje i izgradnju.

O postavljanju i održavanju stajališnih oznaka, informacionih panoa i objekata za prodaju autobuskih karata stara se javno ili drugo preduzeće kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša.

Održavanje i obeležavanje saobraćajnih površina, okretnica i površina za stajališta na kolovozu vrši preduzeće kome je Skupština grada poverila održavanje ulica i puteva, odnosno održavanje javnih površina.

Grad se stara o postavljanju i održavanju nadstrešnica autobuskih stajališta.

Član 12

Gradski i prigradski saobraćaj obavlja se po registrovanom i overenom redu vožnje.

Red vožnje sadrži:

- naziv prevoznika;

- broj i naziv linije prema nazivima krajnjih stajališta;

- datum početka rada linije;

- dužinu i trasu linije;

- naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera, kao i njihova rastojanja;

- vreme rada linije - prvi i poslednji dnevni polazak na liniji za radni dan, subotu, nedelju i dane praznika;

- broj polazaka u toku dana za radni dan, subotu, nedelju i dane praznika i ukupan broj vozila koja opslužuju liniju;

- prosečni interval između polazaka autobusa na liniji za karakteristični period u toku dana za radni dan, subotu, nedelju i dane praznika;

- rok važenja reda vožnje.

Član 13

Uprava nadležna za poslove saobraćaja vrši registraciju i overu reda vožnje.

U registar reda vožnje unosi se: redni broj, naziv prevoznika, naziv i vrsta linije, datum upisa reda vožnje u registar, broj akta, rok važenja reda vožnje i napomena.

Overa reda vožnje vrši se stavljanjem štambilja koji sadrži: naziv prevoznika, naziv linije, redni broj pod kojim je upisan u registar, datum overe i potpis ovlašćenog lica.

Član 14

Prevoznik je dužan da najkasnije 15 dana pre početka obavljanja gradskog i prigradskog saobraćaja dostavi upravi nadležnoj za poslove saobraćaja red vožnje na registraciju i overu.

Uz zahtev za registraciju i overu reda vožnje podnosi se:

- izvod iz registra Agencije za privredne registre o vršenju delatnosti javnog linijskog prevoza putnika,

- spisak vozila angažovanih u prevozu putnika sa overenim fotokopijama saobraćajnih dozvola,

- ugovor o obavljanju komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju,

- red vožnje u 3 (tri) primerka.

Član 15

Uprava nadležna za poslove saobraćaja je dužna da red vožnje overi u roku od pet dana od dana podnošenja ili da overu odbije.

Ako uprava nadležna za poslove saobraćaja odbije overu reda vožnje, dužna je da u roku određenom u stavu 1. ovog člana donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.

Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se uložiti prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana prijema rešenja o odbijanju overe reda vožnje.

III PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I PREDUZEĆA

Član 16

Prevoznik može otpočeti obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ako ima: ugovor o obavljanju delatnosti; registrovani i overeni red vožnje po kome je dužan da obavlja prevoz i dokaz o ispravnosti vozila.

Pre primene reda vožnje, prevoznik je dužan da obavesti korisnike prevoza preko sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.

Ako prevoznik ne obezbedi gradski i prigradski prevoz po utvrđenom redu vožnje, dužan je da obešteti korisnike usluga prevoza, koji su unapred kupili kartu za prevoz, tako što će im vratiti vrednost kupljene karte, odnosno umanjiti cenu pretplatne karte za naredni mesec.

Član 17

Prevoznik može na određenim relacijama i u određeno vreme da poveća ili smanji broj vozila, ako za to postoji opravdana potreba (školska godina, verski praznici, održavanje kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija).

Član 18

Prevoznik može iz opravdanih razloga na određenoj liniji da privremeno obustavi saobraćaj, skrati liniju, produži ili delimično izmeni trasu.

Pod opravdanim razlozima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se elementarne nepogode (požar, poplave, snežni nanosi, poledica i dr.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata, čime je onemogućeno bezbedno odvijanje prevoza na liniji.

Prevoznik je dužan da o razlozima poremećaja saobraćaja na određenoj liniji odmah obavesti upravu nadležnu za poslove saobraćaja, a preko sredstava javnog informisanja i korisnike prevoza.

Uprava nadležna za poslove saobraćaja je dužna, da odmah po prijemu obaveštenja iz stava 3. ovog člana da prevozniku saglasnost za izmenu linije, dok traju opravdani razlozi.

Član 19

Prevoznik može da prestane sa obavljanjem prevoza na utvrđenoj liniji u slučajevima i pod uslovima propisanim zakonom i ugovorom o obavljanju prevoza.

Član 20

Sredstva za obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obezbeđuju se iz sledećih izvora:

- prihoda iz integrisanog tarifnog sistema od prodaje mesečnih i pojedinačnih karata,

- subvencije iz budžeta grada i

- drugih izvora prihoda, u skladu sa zakonom.

Sredstva za obavljanje komunalnih poslova u okviru ove delatnosti koji su povereni preduzeću obezbeđuju se iz:

- dela sredstava za obavljanje javnog prevoza putnika,

- subvencije iz budžeta grada,

- naplate kazni za neizvršavanje obaveza prevoznika, u skladu sa ugovorom,

- naplate doplatne karte,

- i drugih izvora prihoda, u skladu sa zakonom.

Cena usluga prevoza određuje se u skladu sa elementima iz Zakona i integrisanog zonsko tarifnog sistema koji je sastavni deo Odluke.

Član 21

Javno ili drugo preduzeće kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša je dužno da obezbedi štampanje i distribuciju karata, poslove informisanja putnika, kontrolu voznih isprava u autobusu, kontrolu sprovođenja reda vožnje i obavljanje dispečerskih poslova.

IV PRAVA I OBAVEZE PUTNIKA

Član 22

Putnik za vreme vožnje mora da ima voznu kartu ili ispravu na osnovu koje ima pravo na prevoz, koju na zahtev ovlašćenog lica javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša mora pokazati radi kontrole.

Putnik koji se u autobusu zatekne bez vozne karte, odnosno isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, dužan je da ovlašćenom licu javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša pokaže ličnu ispravu o identifikaciji i da plati voznu i doplatnu kartu.

Član 23

Ako putnik koji se zatekne bez vozne karte ne plati voznu i doplatnu kartu, prevoz mu se prekida na prvoj sledećoj stanici, a voznu i doplatnu kartu može da plati u roku od osam dana, na blagajni javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša.

Ukoliko putnik u roku od osam dana ne plati voznu kartu i doplatnu kartu, prevoznik je dužan da u narednih osam dana da predlog Upravi za inspekcijske poslove za pokretanje prekršajnog postupka.

Član 24

Ovlašćeno lice za vršenje kontrole u autobusu dužno je da pre početka kontrole pokaže službenu legitimaciju.

Službena legitimacija sadrži: naziv javnog ili drugog preduzeća kome grad poveri obavljanje komunalne delatnosti organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Niša, broj, ime i prezime i fotografiju ovlašćenog lica.

Član 25

Ovlašćeno lice može privremeno ili trajno da oduzme voznu kartu ako je putnik bespravno koristi.

Pretplatna vozna karta vratiće se putniku ako odmah ili u roku od osam dana plati voznu ili doplatnu kartu.

Član 26

Putnik ima pravo da sa istom voznom kartom nastavi započetu vožnju drugim autobusom, u slučaju prekida saobraćaja ili kvara autobusa.

Član 27

Putnik je dužan da stvari nađene u autobusu i na autobuskom stajalištu preda voznom osoblju.

Ukoliko se vlasnik nađene stvari ne pronađe za vreme vožnje, vozno osoblje će stvari predati odgovarajućoj službi prevoznika odmah po završetku rada.

Prevoznik je dužan da nađene stvari u roku od pet dana preda nadležnom organu koji se stara o čuvanju nađenih stvari.

Član 28

Zabranjeno je:

1) ulaziti u autobus u napitom stanju,

2) uvoditi u autobus životinje,

3) unošenje u autobus oružja, osim licima koja su posebnim propisima ovlašćena za nošenje oružja,

4) unositi u autobus stvari koje mogu povrediti, oštetiti, uprljati ili uznemiriti putnike ili štetiti autobusu,

5) unositi u autobus zapaljive i eksplozivne, odnosno opasne materije,

6) uznemiravati putnike vikom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima,

7) ometati osoblje u autobusu u vršenju poslova,

8) bacati otpatke u autobusu,

9) koristiti radiodifuzne i druge uređaje, izuzev službenih radio-stanica.

Vozno osoblje je dužno da opomene putnika koji postupa protivno odredbama stava 1. ovog člana.

Putnik koji i pored opomene vrši zabranjenu radnju iz stava 1. ovog člana udaljiće se iz autobusa.

V POSEBNE ODREDBE

Član 29

Ugovorom o poveravanju obavljanja ove komunalne delatnosti, koji se po sprovedenom postupku zaključuje sa prevoznikom, ugovoriće se i minimum procesa rada u obavljanju prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju u slučaju štrajka zaposlenih kod prevoznika.

Član 30

U slučaju štrajka, poremećaja ili prekida u obavljanju ove komunalne delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli sprečiti, odnosno predvideti, nadležni organ prevoznika i organi grada dužni su da preduzimaju neophodne operativne i druge mere predviđene Odlukom o komunalnim delatnostima.

VI NADZOR

Član 31

Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, odnosno drugog pravnog lica koje obavlja ovu komunalnu delatnost, vrši uprava nadležna za poslove saobraćaja.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i nad obavljanjem ove komunalne delatnosti vrši saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj Uprave za inspekcijske poslove.

Saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:

- pregleda vozila kojima se obavlja prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila (putne naloge za vozila, ugovore o zakupu vozila, saobraćajne dozvole i drugo),

- kontroliše važeće i overene redove vožnje i drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem delatnosti prevoza putnika,

- utvrđuje identitet prevoznika, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza,

- kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju prevoza putnika.

Član 32

U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj dužan je i ovlašćen da:

1. Naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:

1.1. ispunjenosti propisanih uslova i načina za obavljanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju,

1.2. uredne kontrole tehničke ispravnosti vozila,

1.3. pridržavanje reda vožnje.

2. Zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se prevoz obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju protivno propisima.

3. Isključi vozilo kojim se vrši prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju protivno odredbama zakona i ove odluke, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključenja vozila u trajanju od 5 (pet) dana.

Član 33

Saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj može privremeno oduzeti vozilo prevoznika koje je upotrebljeno suprotno članu 16. Odluke, do okončanja prekršajnog postupka. Za oduzimanje vozila izdaje se potvrda, a vozilo čuva vlasnik, odnosno lice od koga je privremeno oduzeto.

Zabranjeno je, za vreme trajanja isključenja, koristiti vozilo koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja.

Protiv rešenja saobraćajnog inspektora za drumski saobraćaj može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Niša u roku od 8 dana od dana dostavljanja, a žalba izjavljena protiv rešenja ne odlaže njegovo izvršenje.

VII KAZNENE ODREDBE

Član 34

Novčanom kaznom od 100.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće, odnosno drugo pravno lice koje obavlja ovu komunalnu delatnost ako:

1. obavlja prevoz, a ne ispunjava uslove iz člana 4. Odluke,

2. obavlja prevoz putnika vozilima koja ne ispunjavaju propisane uslove, koja nisu redovno održavana i kontrolisana; u vozilu nema putni nalog popunjen, overen i potpisan na propisan način (član 5. Odluke),

3. otpočne i obavlja prevoz putnika bez ugovora o obavljanju prevoza ili otpočne obavljanje prevoza putnika bez dokaza o ispravnosti vozila (član 16. stav 1. Odluke),

4. utvrdi i primenjuje cene prevoza suprotno integrisanom zonsko tarifnom sistemu i bez saglasnosti nadležnog organa grada (član 20. Odluke),

5. koristi vozilo za vreme trajanja isključenja koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja (član 33. stav 2. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 do 25.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno u drugom pravnom licu.

Član 35

Novčanom kaznom od 50.000 do 200.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće i drugo pravno lice ako:

1. u vozilu kojim obavlja prevoz putnika nema važeći red vožnje (član 5. Odluke),

2. u vozilu kojim obavlja prevoz nema važeće cene sa rešenjem o saglasnosti (član 5. Odluke),

3. u vozilu kojim obavlja prevoz nema istaknut naziv linije na propisan način (član 5. Odluke),

4. ne obavesti korisnike o početku primene reda vožnje, ili se ne pridržava registrovanog i overenog reda vožnje (član 16. stav 2. Odluke)

5. pre početka obustave prevoza na određenoj liniji o tome ne obavesti nadležni organ, odnosno korisnike prevoza (član 18. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 1.000 do 10.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno drugom pravnom licu.

Član 36

Novčanom kaznom u iznosu od 250 do 10.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice - putnik ako:

1. koristi prevoz bez propisane karte ili isprave, ili odbije da pokaže kartu radi kontrole (član 22. stav 1);

2. postupa suprotno zabranama iz člana 28. ove odluke.

Član 37

Rešenja o određivanju stalnih linija u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Niša ("Službeni list grada Niša", broj 10/97 i 37/2003) i Rešenja o određivanju stajališta, koja mogu da se koriste u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Niša ("Službeni list grada Niša", broj 10/97, 17/97 i 48/2004) ostaju na snazi do donošenja novih u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 38

Prevoznici sa kojima je gradonačelnik grada Niša zaključio ugovore o poveravanju obavljanja prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na jednoj ili više utvrđenih linija, po postupku neposredne pogodbe, nastavljaju da obavljaju ovu komunalnu delatnost dok Skupština grada ne donese odluku o poveravanju u skladu sa odredbama ove odluke i Odluke o komunalnim delatnostima.

 

Integrisani zonski tarifni sistem i sistem karata

I

Za određivanje cena za prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju utvrđuje se sledeći zonski tarifni sistem:

I i II zona za prevoz putnika u gradskom saobraćaju (gradski prevoz);

III i IV zona za prevoz putnika u prigradskom saobraćaju (prigradski prevoz);

II

Granice zona su:

Granice I zone:

Ćele Kula, Duvanište, Durlan (Donja Vrežina, Timočka)*, Pantelej (B. Nikolića - Serjože)*, Donji Komren (Pribojska, Donji Komren okretnica)*, Naselje Ratko Jović, Medoševac, Ledena stena brdo, Bubanj Spomenik, Trafo.

* Stanice u zagradi važe samo za gradske linije javnog prevoza

Granice II zone:

Niška banja, Brenica, Gornja Vrežina, Lalinac, Gornji Matejevac, Toponica, Vulkan, Trupale, Gornje Međurovo, Donje Vlase, Gabrovac, Prva Kutina, do granice opština.

Granice III zone:

Sićevo brana, Vrelo, Cerje, Velepolje, Donja Trnava, Sečanica, Mramorski potok, Lazarevo selo, Jelašnica do granice opština.

Granice IV zone:

Od granice treće zone do granica opština po pravcima a. pravac Svrljig, b. pravac Bela Palanka, v. pravac Doljevac, g. pravac Aleksinac, d. pravac Merošina.

Grafički prikaz tarifnih zona Integrisanog tarifnog sistema:

 

III

Sistem karata za gradski prevoz

A. Karte za jednu vožnju (pojedinačne karte), kupljene van vozila:

      A.1. Karta za jednu vožnju u jednoj zoni za I zonu,

      A.2. Karta za jednu vožnju u dve zone za I + II zonu,

      A.3. Karta za jednu vožnju u tri zone za I + II + III zonu i

      A.4. Karta za jednu vožnju u četiri zone za I + II + III + IV zonu.

Karte važe za jednu vožnju (bez presedanja) u odgovarajućem broju zona, na svim gradskim i prigradskim linijama.

B. Karte za jednu vožnju, za određeni broj zona, kupljene u vozilu:

      B.1. Karta za jednu vožnju u jednoj zoni za I zonu,

      B.2. Karta za jednu vožnju u dve zone za I + II zonu,

      B.3. Karta za jednu vožnju u tri zone za I + II + III zonu i

      B.4. Karta za jednu vožnju u četiri zone za I + II + III + IV zonu.

Karte važe za jednu vožnju (bez presedanja) u odgovarajućem broju zona, na svim gradskim i prigradskim linijama.

V. Set karte za 10 vožnji, za određene zone, kupljene van vozila:

      V.1. Set karte za 10 vožnji u jednoj zoni za I zonu,

      V.2. Set karte za 10 vožnji u dve zone za I + II zonu.

Set karte važe na određeni broj (10) vožnji, u odgovarajućem broju zona, na svim gradskim i prigradskim linijama.

G. Vremenske pretplatne karte "na ime" za određene zone:

G1. Mesečne pretplatne karte

G2. Polumesečne pretplatne karte, za prvi ili drugi deo tekućeg meseca

Karte važe za mesec dana odnosno 15 dana određenog meseca, za neograničeni broj vožnji putnika, na svim gradskim i prigradskim linijama.

D. Karte za jednu vožnju za prigradske linije koje rade u tri ili četiri zone

IV

Modeli za formiranje cena karata

A. Karte za jednu vožnju (pojedinačne karte), kupljene van vozila:

Cena karte za određeni broj zona: Cz, formira se na osnovu osnovne cene C0 i tarifnog koraka Kz po modelu:

Cz = Kz · C0 (dinara)

gde su tarifni koraci K1 : K2 : K3 : K4 = 1.00 : 1.33 : 1.67 : 2.00, tako da su:

cena karte za I zonu:

C1 = 1.00 · C0 (dinara)

cena karte za I + II zonu:

C2 = 1.33 · C0 (dinara)

cena karte za I+II + III zonu:

C3 = 1.67 · C0 (dinara)

cena karte za I + II + III + IV zonu:           

C4 = 2.00 · C0 (dinara)

Napomena: Kod primene modela za proračun cena za svaku kartu za jednu vožnju, krajnji iznos cene treba zaokružiti i prilagoditi postojećim apoenima novca.

B. Karte za jednu vožnju, kupljene u vozilu

Cena karte kupljene u vozilu Czv zavise od cene karte za određeni broj zona Cz i uvećane za 50% zbog povećanja troškova naplate.

Czv = Cz · Kv = Cz · 1.5 (dinara)

Napomena: Do uvođenja novog sistema naplate, cena karte za jednu vožnju kupljene u vozilu je ista kao i cena karte kupljene van vozila (Czv = Cz · Kv = Cz)

V. Set karte - karte za određeni broj vožnji i određeni broj zona, kupljene van vozila

Karte za 10 vožnji zavise od cene karte za jednu vožnju za određeni broj zona Cz i procenta komercijalnog popusta p10k i izračunavaju se prema sledećem modelu;

Cz10 = 10 · p10k · Cz = 10 · 0.9 · Cz = 9 · Cz (dinara)

G. Vremenske pretplatne karte "na ime" za određene zone (I, I+II, I+II+III, I+II+III+IV zonu)

G.1. Mesečne pretplatne karte

Cene mesečnih pretplatnih karata za određenu grupu korisnika Cmg zavise od mesečne mobilnosti pojedinih karakterističnih grupa, broja zona odnosno tarifnog koraka Kz, procenta komercijalnog popusta pk, procenta popusta koji se odobrava za pojedine karakteristične grupe korisnika ppg.

Model za izračunavanje mesečne pretplatne karte na pokaz:

Cmg = Mmg · Kz · C0 · pk · ppg (dinara)

Mesečne mobilnosti za pojedine grupe korisnika iznose:

socijalna grupa

zaposleni

studenti i
učenici srednjih
škola

učenici
osnovnih škola

penzioneri i
invalidi

Mmg (vož/mes)

62

72

56

oko 30

Cena svih pretplatnih karata računa se na osnovu prosečne mobilnosti svih korisnika Ms i ostalih elemenata cene na osnovu modela:

Cmg = Ms · Kz · C0 · pk · ppg = Ms · Cz · pk · ppg = 64 · Kz · C0 · 0.651 · ppg (dinara)

Srednja mobilnost na nivou celine sistema javnog prevoza Ms = 64 vožnje/mes. Tarifni koraci su:

K1 : K2 : K3 : K4 = 1.00 : 1.33 : 1.67 : 2.00.

Komercijalni i socijalni popusti zavise od tarifne politike i za različite kategorije putnika iznose: pk = 0651.

Vrednost ppg za pojedine socijalne grupe:

socijalna grupa

zaposleni

studenti i
učenici srednjih
škola

učenici
osnovnih škola

penzioneri i
invalidi

ppg

1.0

0.7

0.6

0.7

pk*ppg

0.651

0.456

0.391

0.456

G.2. Polumesečne pretplatne karte za određene zone (I, I+II, I+II+III, I+II+III+IV zonu)

Cena polumesečne karte iznosi polovinu cene mesečne pretplatne karte odnosno:

C15 =0.5 · Cmg (dinara)

V

Obračun raspodela i naknada

*

Prevoznik ima pravo na naknadu za usluge prevoza. Prihod u integrisanom tarifnom sistemu se ostvaruje iz sledećih izvora:

• prihoda ostvarenog od prodaje pretplatnih markica i prihoda od izdavanja legitimacija za pretplatne karte iz sopstvene prodajne mreže,

• prihoda ostvarenog od prodaje karata za jednu vožnju i seta karata iz ukupne prodajne mreže, konduktera,

• prihoda ostvarenog od naplate doplatnih karata u svim fazama naplate,

• prihoda ostvarenih iz budžeta grada Niša,

• ostalih izvora u skladu sa zakonom (izdavanje reklamnog prostora na stajalištima javnog prevoza, donacija) i drugih izvora.

*

Elementi za obračun učinka i prihoda prevoznika su sledeći:

• Pripadajući ukupan bruto obim rada prevoznika: prema planiranom redu vožnje,

• Pripadajući ukupan planirani obim rada u posmatranom periodu vremena prevoznika jednak je zbiru planiranih obima rada pojedinih linija: BTRpl [voz · km/liniji]

• Indeks efektivnosti obima rada (Kef) koji zavisi od odnosa planiranog (BTRpl) [voz · km/liniji] i realizovanog rada (BTRr) [voz · km/liniji] kao i indeksa umanjenja prihoda (KU), datim u narednoj tabeli.

Kef = BTRr / BTRpl KU

 

0.98 - 1.00

1.00

0.95 - 0.98

0.98

0.90 - 0.95

0.95

0.85 - 0.90

0.85

• broj vozila koja rade na liniji po grupama vozila:

- vozila do 5 godina starosti i

- vozila preko 5 godina starosti.

• Normiranih jediničnih troškova (din/voz · km):

Po grupama linija koje imaju slične uslove eksploatacije, za vozila starosti do 5 godina i vozila starosti preko 5 godina. Normirani troškovi po karakterističnim grupama linija dati su u narednim tabelama:

Grupa
linija

Broj
linija

Gradske linije JMTP

O1(/km)
< 5 god

O2(/km)
> 5 god

GG1

2

4, 8

1.12

0.98

GG2

4

1, 3, 13, 34

1.20

1.02

GG3

3

5, 11, 12

1.23

1.05

GG4

4

2, 6, 9, 10

1.36

1.15

GG5

1

7

2.87

2.31

 

Grupa
linija

Broj
linija

Prigradske linije JMTP

O1(/km)
< 5 god

O2(/km)
> 5 god

GP1

5

17, 20l, 36, 29, 29A

0.90

0.78

GP2

7

15, 21, 28, 24, 32, 33, 30

1.10

0.94

GP3

4

20, 23, 23k, 37

1.15

0.98

GP4

6

14A, 17l, 18, 27La, 35, 36l

1.35

1.12

GP5

4

14, 21l, 25, 26

1.45

1.22

GP6

3

19, 27lb, 31

1.60

1.34

GP7

3

16, 22, 39

1.85

1.52

GP8

4

15l, 23l, 28A, 28B

4.20

3.30

Kurs na dan potpisivanja Ugovora: 1 € = ........ RSD (iznos troškova u evrima)

• broja vozila koja rade na liniji: Nr, broja vozila koja su stara manje od 5 godina Nn, i broja vozila koja su stara više od 5 godina: Ns

Nr = Nn + Ns

Deo prihoda koji pripada prevozniku u ukupnom prihodu sistema JGPPP (javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika), računao bi se za liniju i sve linije koje opslužuje jedan prevoznik, po modelu:

PRl = BTRpl · Ku ·

(

Nn

x TŠO1

Ns

x TŠO2

)

   Nn + Ns   

   Nn + Ns   

Ukupan zagarantovani prihod prevoznika za sve linije:

PRp =  

PRl

Ovako izračunati prihod je zagarantovani prihod prevoznika.

*

Uticaj pojedinih parametara na osnovu kojih će se vršiti praćenje i korigovanje priznatih troškova (TŠo1 i TŠo2), dat je u sledećoj tabeli:

PROMENA EURA

25%

PROMENA CENA NA MALO

20%

PROMENA PROSEČNOG BLD-a PRIVREDE U NIŠU

24%

PROMENA CENE GORIVA

31%

UKUPNO

100%

Kontrolu priznatih (normiranih) troškova (TŠo1 i TŠo2) i predlog za njihovu izmenu radi Uprava za saobraćaj na osnovu zahteva prevoznika. Rok za odgovor na zahtev prevoznika je 15 dana.

Vrednost priznatih troškova se menja kada je promena izmeritelja izazvala promenu priznatih troškova (TŠo1 i TŠo2 ) za više od 5%. Početak primene novih priznatih troškova je prvi dan narednog meseca, ukoliko je zahtev podnet do 10-og u tekućem mesecu.

Vrednosti priznatih (normiranih) troškova su utvrđene ovom odlukom.

Svaki novi priznati (normirani) troškovi (NPT), od momenta kada su usvojeni, predstavljaju osnovne priznate (normirane) troškove (OPT) za dalje razmatranje.

Osnovni priznati (normirani) troškovi se prate i koriguju u nove priznate (normirane) troškove prema sledećem obrascu:

NPT = OPT x

(

0.25 x

  VEskndk  

+ 0,20 x PCM + 0,24 x

  BLDndk  

+ 0,31 x

   CENndk   

)

VEskps

BLDps

CEDps

• NPT - novi priznati (normirani) troškovi (u momentu usvajanja postaju OPT),

• OPT - osnovni priznati (normirani) troškovi,

• 0,25 - deo osnovne cene na koji utiče promena srednjeg kursa EUR-a,

• VEskndk - Vrednost EUR-a srednjeg kursa NBS na dan podnošenja zahteva (u momentu usvajanja NPT postaje VEskps),

• VEskps - Vrednost EUR-a srednjeg kursa početnog stanja,

• 0,20 - deo osnovne cene na koji utiče promena cena na malo,

• PCM - porast cena na malo vrednosti od početnog stanja (1,00) do momenta kontrole (u momentu usvajanja OPT postaje 1,00),

• 0,24 - deo osnovne cene na koji utiče promena bruto ličnog dohotka u privredi Niša,

• BLDndk - Vrednost bruto ličnog dohotka na dan podnošenja zahteva (poslednja objavljena, u momentu usvajanja NPT postaje BLDps),

• BLDps - bruto lični dohodak početnog stanja (poslednji objavljeni),

• 0,31 - deo osnovne cene na koji utiče promena cene Evro-dizela,

• CEDndk - cena Evro-dizela na dan podnošenja zahteva (u momentu usvajanja NPT postaje CEDps),

• CEDps - cena Evro-dizela početno stanje.

Uprava za saobraćaj je u obavezi da prati parametre koji utiču na izmenu priznatih (normiranih) troškova.

*

Prevoznik ima pravo na učešće u višku prihoda koji se ostvari prodajom svih vrsta karata u sistemu JGPPP (javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika) na mesečnom nivou po sledećem modelu:

PP -

Prihod svih prevoznika

OSP -

Ostvareni prihod u sistemu JGPPP od prodaje svih vrsti karata

GPP -

Garantovani prihod svih prevoznika (na osnovu priznatih troškova)

TD -

Troškovi preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS - a

VP -

Višak prihoda u sistemu

SUB -

Subvencije za sistem JGPPP iz budžeta grada Niša

SUS -

Sredstva za tehničko tehnološko unapređenje sistema JGPPP.

Troškovi preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a koji se priznaju iznose TD=30.000 EUR/mesečno, u dinarskoj protivrednosti na dan potpisivanja Ugovora.

Sredstva od naplaćenih kazni predstavljaju dopunski izvor prihoda za preduzeće ili drugo pravno lice kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a, a koja ne ulaze u naredni obračun.

U slučaju da je ostvareni prihod u sistemu veći od garantovanog (OSP > GPP), onda se višak prihoda u sistemu JGPPP računa po obrascu:

VP=OSP - (GPP+TD).

1. Ako je VP>0, tada se ukupan prihod svih prevoznika računa po obrascu:

PP=GPP+0,8xVP,

a veličina sredstava, za tehničko tehnološko unapređenje sistema JGPPP koja pripadaju Gradu kao namenska, se izračunava po obrascu:

SUS=0,2xVP.

2. Ako je VP<0, tada je ukupan prihod svih prevoznika:

PP=GPP,

a veličina subvencije iz budžeta Grada za troškove preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a (TD) se izračunava kao apsolutna vrednost za VP:

SUB=|VP|

Učešće u raspodeli viška prihoda na koji jedan prevoznik ima pravo, u sistemu JGPPP sa više prevoznika, određuje se srazmerno njegovom učešću u garantovanom prihodu svih prevoznika.

U slučaju da je ostvareni prihod u sistemu manji od garantovanog (OSP < GPP) tada je ukupan prihod svih prevoznika:

PP = GPP

U tom slučaju garantovani prihod svih prevoznika i troškovi preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a se dotiraju iz budžeta Grada kao subvencija:

SUB=TD+(GPP - OSP).

*

Na osnovu dobijenih pojedinačnih procenata dobijeni su zbirni procenti uticaja pojedinih parametara na osnovu kojih će se vršiti praćenje i korigovanje priznatih troškova preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a (TD).

PROMENA EURA

40%

PROMENA CENA NA MALO

30%

PROMENA PROSEČNOG BLD-a PRIVREDE U NIŠU

30%

UKUPNO

100%

Kontrolu priznatih troškova preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a (TD) i predlog za njihovu izmenu radi Uprava za saobraćaj na osnovu zahteva preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a. Rok za odgovor na zahtev je 15 dana.

Vrednost priznatih troškova se menja kada je promena izmeritelja izazvala promenu priznatih troškova za više od 5%. Početak primene novih priznatih troškova je prvi dan narednog meseca, ukoliko je zahtev podnet do 10.-og u tekućem mesecu.

Vrednost priznatih (normiranih) troškova (TD) preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a je utvrđena ovom Odlukom.

Svaki novi priznati (normirani) troškovi (NPTD), od momenta kada su usvojeni, predstavljaju osnovne priznate (normirane) troškove (OPTD) za dalje razmatranje.

Osnovni priznati (normirani) troškovi se prate i koriguju u nove priznate (normirane) troškove prema sledećem obrascu:

 NPTD = OPTD x (0,40 x 

VEskndk

+ 0,30 x PCM + 0,30 x

BLDndk

)

 VEskps

  BLDps

• NPTD - novi priznati (normirani) troškovi preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a (u momentu usvajanja postaju OPTD),

• OPTD - osnovni priznati (normirani) troškovi preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a,

• 0,40 - deo osnovne cene na koji utiče promena srednjeg kursa EUR-a,

• VEskndk - Vrednost EUR-a srednjeg kursa NBS na dan podnošenja zahteva (u momentu usvajanja NPTD postaje VEskps),

• VEskps - Vrednost EUR-a srednjeg kursa NBS početnog stanja,

• 0,30 - deo osnovne cene na koji utiče promena cena na malo,

• PCM - porast cena na malo vrednosti od početnog stanja (1,00) do momenta kontrole (u momentu usvajanja OPTD postaje 1,00),

• 0,30 - deo osnovne cene na koji utiče promena bruto ličnog dohotka u privredi Niša,

• BLDndk - Vrednost bruto ličnog dohotka na dan podnošenja zahteva (poslednja objavljena, u momentu usvajanja NPTD postaje BLDps),

• BLDps - bruto lični dohodak početnog stanja (poslednji objavljeni).

Uprava za saobraćaj je u obavezi da prati parametre koji utiču na izmenu priznatih (normiranih) troškova preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a.

*

Grad preko preduzeća ili drugog pravnog lica kome Grad poveri obavljanje delatnosti organizacije, kontrole i realizacije ITS-a je u obavezi da vrši akontativnu uplatu sredstava dobijenih od prodaje karata dekadno (10., 20. i poslednjeg dana u mesecu) za tekući mesec, a prema dinamici priliva sredstava i dobijenih podataka od strane prevoznika.

Konačan obračun i isplata bi se vršila do 15-og u mesecu za prethodni mesec.

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obuhvata:

Odluku o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 40/2006 - Prečišćen tekst),
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 65/2006), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 16. o stupanju na snagu Odluke,
Odluku o dopuni Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 24/2007), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 2. o stupanju na snagu Odluke,
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 44/2007), iz koje u prečišćen tekst nisu uneti član 4. kojim je ovlašćena Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju da sačini i objavi prečišćen tekst i član 5. o stupanju na snagu i primenjivanju Odluke.