ODLUKA

O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2007. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2006 i 25/2007)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2007. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br. 

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Deo sredstava iz Budžeta grada za 2007. godinu od davanja u zakup objekata u državnoj svojini

545.000.000,00

67,27

B.

Prihodi od prodaje nefinansijske imovine (prodaja automobila)

500.000,00

0,06

V.

Sredstva iz dodatnih prihoda Budžeta Grada za 2007. godinu

50.000.000,00

6,17

 

Ukupno (A+B+V):

595.500.000,00

73,50

G.

Prihodi iz dodatne aktivnosti budžet. korisnika

214.679.575,32

26,50

 

1. Prihodi po osnovu ugovora o zajedničkoj izgradnji i ugovora o udruživanju sredstava za zajedničku izgradnju za stambeno-poslovne i garažne jedinice.

180.300.000,00

22,25

2. Prihodi za zajedničke troškove koji se refundiraju od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj-Laze Kostića 119 i Petrovaradinskoj tvrđavi

24.000.000,00

2,96

3. Prihodi po osnovu inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti

6.690.000,00

0,83

4. Višak prihoda - suficit

3.689.575,32

0,46

 

Ukupno sredstva: (A+B+V+G)

  810.179.575,32

  100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima (za programsku tačku pod oznakom A, B, V i G):

Prog.
tačka

Pozicije rashoda po namenama

dinara

%udeo

A.

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

595.500.000,00

73,50

1.

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

197.000.000,00

24,32

1.1. Izgradnja objekta Sportske hale "Slana bara" (II faza)

142.000.000,00

17,53

1.2. Izgradnja sportske hale u Budisavi

55.000.000,00

6,79

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

107.715.489,00

13,29

2.1. Objekti obrazovanja i kulture

42.850.000,00

5,29

2.2. Objekti lokalne samouprave

16.056.000,00

1,98

2.3. Javni objekti od interesa lokalne samouprave

17.700.000,00

2,18

2.4. Poslovni objekti - poslovni prostori

22.879.489,00

2,82

2.5. Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

1.500.000,00

0,19

2.6. Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

6.500.000,00

0,80

2.7. Prenete nerealizovane obaveze iz 2005. godine

230.000,00

0,03

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

3.800.000,00

0,47

3.1. Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

1.300.000,00

0,16

3.2. Projektna dokumentacija za izgradnju

2.500.000,00

0,31

(Svega 1+2+3)

308.515.489,00

38,08

4.

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

286.984.511,00

35,42

4.1. Troškovi osiguranja

7.500.000,00

0,93

4.2. Porez na imovinu

11.000.000,00

1,36

4.3. Porez na dobit preduzeća (akontacija)

500.000,00

0,06

4.4. Porez na dodatu vrednost (PDV)

117.000.000,00

14,44

 

4.5. Izdaci - troškovi Javnog preduzeća

60.783.000,00

7,50

 

- Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

42.783.000,00

5,28

 

4.5.1. Izdaci za korišćenje sportske hale u Futogu

12.000.000,00

1,48

 

4.5.2. Izdaci za korišćenje Sportske hale "Slana bara"

6.000.000,00

0,74

 

4.6. Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor

84.501.511,00

10,43

 

4.6.1. Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima po Revidiranom memorandumu o budžetu Republike Srbije (Sl. glasnik 101/2006)

77.601.511,00

9,58

 

4.6.2. Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora i jubilarne nagrade

6.900.000,00

0,85

4.7. Izdaci za marketing

2.500.000,00

0,31

4.8. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.200.000,00

0,39

 

4.8.1. DaNS za štampanje časopisa

1.400.000,00

0,17

 

4.8.2. Fond "Melanija Bugarinović"

1.800.000,00

0,22

B.

Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća

211.293.898,68

26,08

1.

Rashodi na izgradnji poslovno stambenog objekta na uglu ulica Radnička - Stražilovska

180.000.000,00

22,22

2.

Izdaci za troškove platnog prometa

300.000,00

0,04

3.

Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Podhodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj-Laze Kostića 119, Petrovaradinska tvrđava

24.000.000,00

2,96

4.

Plate i dodaci zaposlenih

6.000.000,00

0,74

5.

Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora

690.000,00

0,08

6.

Energetske usluge

303.898,68

0,04

V.

Izgradnja objekta Sportske hale "Slana bara" (II faza) iz prihoda iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika (višak prihoda - suficit)

3.385.676,64

0,42

Svega A+B+V:

810.179.575,32

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske tačke A-1.1, A-1.2, A-3.2, B-1 i V ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.7. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2007. godini vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava za iste direktor je dužan obavestiti Upravni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).

Član 5

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2007. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2007. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 25/2007)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2007. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2007. godini, ovim Programom definišu se svi objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:

 

 

planirano

1.

Izgradnja poslovnih objekata

200.385.676,64

1.1.

Izgradnja objekta Sportske hale "Slana bara" (II faza)

145.385.676,64

1.2.

Izgradnja objekta sportske hale u Budisavi

55.000.000,00

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora:

107.715.489,00

2.1.

Objekti obrazovanja i kulture

42.850.000,00

2.1.1.

Kisač, Slovačka 22, KIC - fasaderski i molersko-farbarski radovi, sanacija sanitarnog čvora i septičke jame, uvođenje gasnog grejanja (nastavak radova iz 2006)

2.850.000,00

2.1.2.

Kulturni centar, Katolička porta 2

40.000.000,00

2.2.

Objekti lokalne samouprave

16.056.000,00

2.2.1.

MZ "Pejićevi salaši - Nemanovci", Čenej, Pejićevi salaši 33 - popravka fasade, stolarije, zamena podova, izgradnja stepeništa i sanacija sanitarnog čvora

1.056.000,00

2.2.2.

Ostali objekti lokalne samouprave

15.000.000,00

2.3.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave (nerealizovane obaveze po ugovorima iz 2005.)

17.700.000,00

2.3.1.

Dom zdravlja, Rumenačka 102

3.565.000,00

2.3.2.

Dunavska 1, Biblioteka Grada

3.599.000,00

2.3.3.

Dom zdravlja, Bulevar cara Lazara 87

536.000,00

2.3.4.

Ostali javni objekti od interesa lokalne samouprave

10.000.000,00

2.4.

Poslovni objekti - poslovni prostori

22.879.489,00

2.4.1.

Tehničko poboljšanje funkcionisanja objekata i opreme

9.000.000,00

2.4.2.

Kralja Aleksandra 9, Pothodnik - rekonstrukcija grejanja i rasvete

2.000.000,00

2.4.3.

PC "Apolo", Trg slobode 3 - molersko-farbarski radovi, sanacija hidroizolacije, spuštenih plafona, remont podstanice

1.500.000,00

2.4.5.

Trg mladenaca 7, potkrovlje - zamena podova, bojenje zidova, sanacija spuštenih plafona

1.000.000,00

2.4.6.

Vojvođanskih brigada 17 - bojenje zidova zajedničkih prostorija

500.000,00

2.4.7.

Dom kulture Veternik - molersko-farbarski radovi

500.000,00

2.4.8.

Narodnog fronta 53 - sanacija krovnog pokrivača, limarski radovi, popravka uzemljenja

500.000,00

2.4.9.

Investiciono ulaganje u instalacije - grejanje, gas, vodovod i kanalizaciju, elektro instalacije

3.000.000,00

2.4.10.

Opremanje sportske hale u Futogu i sportske hale na Slanoj bari

4.879.489,00

2.5.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

1.500.000,00

2.6.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - prostorima

6.500.000,00

2.7.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2005. godine

230.000,00

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije:

3.800.000,00

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

1.300.000,00

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju

2.500.000,00

 

Ukupno (2+3):

111.515.489,00

4.

Izgradnja poslovno-stambenog objekta Radničko-Stražilovska

180.000.000,00

 

Ukupno (1+2+3+4):

491.901.165,64

 

A.

Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2007. godinu

4.1.

Troškovi osiguranja

 

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njemu nastaju, osiguranje prostora će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost i osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od 7.500.000,00 dinara

4.2.

4.3. i 4.4. Zakonske obaveze

 

Na ime poreskih obaveza preduzeća (poreza na imovinu, porez na dodatu vrednost - PDV, porez na dobit preduzeća) planiraju se sredstva u iznosu od - 128.500.000.00 dinara

4.5.

Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu

 

Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenje, kancelarijski materijal, veštačenja, platnog prometa, PTT, ugovori o delu, administrativne opreme, prevoz radnika, otpremnine itd. planski se određuje iznos sredstava od 42.783.000,00 dinara

 

U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 1.700.000,00 dinara, a služiće za nabavku potrebnih napitaka u preduzeću kao i za organizaciju promotivnih aktivnosti u promotivnom centru, galeriji "Podrum", sportskoj hali Futog i sportskoj hali "Slana bara".

4.5.1.

Izdaci za korišćenje sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu 12.000.000,00 dinara

4.5.2. 

Izdaci za korišćenje sportske hale "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu 6.000.000,00 dinara

4.6.

Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora

 

Plate i dodaci za 56 radnika isplanirani su na nivou isplata za 2006. godinu uvećanih za 6,8% što je u skladu sa Revidiranim memorandumom o budžetu Republike Srbije ("Sl. glasnik 101/06) 77.601.511,00 dinara

 

Iznos izdataka članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2007. godini zajedno sa jubilarnim nagradama za četiri radnika isplanirani su na nivou 6.900.000,00 dinara.

 

Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:

 

predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

 

članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

 

mesečna naknada člana Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5% zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.

4.7.

Izdaci za marketing

 

Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od 2.500.000,00 dinara.

 

Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su:

 

-

za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup 1.000.000,00 dinara

 

-

reklamne i propagandne aktivnosti za promociju promotivnog centra, Petrovaradinske tvrđave, PC "Apolo", DK "Veternik", sportske hale u Futogu i sportske hale "Slana bara" 1.500.000,00 dinara

4.8.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama odnose se na sledeće:

 

-

Društvo arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od 1.400.000,00 dinara

 

-

Fondu "Melanije Bugarinović" od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, a prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od 1.800.000,00 dinara

B.

Rashodi koji se finansiraju od prihoda iz dodatnih aktivnosti preduzeća

1.

Poslovno stambeni objekat u Novom Sadu na uglu ulica Radnička-Stražilovska

 

Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu pored poslova koji su mu od strane osnivača povereni, baviće se i tržišnim poslovima - završetkom izgradnje poslovno-stambenog objekta na uglu ulica Radničko-Stražilovska Novi Sad. Na osnovu Ugovora o zajedničkoj izgradnji i Ugovora o udruživanju sredstava za zajedničku izgradnju za stambeno-poslovne-garažne jedinice Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu će ostvariti rashod iz dodatne aktivnosti od 180.000.000,00 dinara

2.

Planirani troškovi platnog prometa koji se finansiraju iz dodatnih prihoda iznose 300.000,00 dinara

3.

Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119 i Petrovaradinskoj tvrđavi

 

Planirani izdaci - troškovi na ovoj poziciji odnose se na plaćanje računa za zajedničke troškove (električna energija, grejanje-hlađenje, vodu, održavanje higijene i obezbeđenje) u poslovnim objektima a iznose 24.000.000,00 dinara

 

Navedeni iznos predviđen je i u prihodnoj strani izvora prihoda kao sopstveni prihod, a refundira se od zakupaca u navedenim objektima

4.

Plate i dodaci zaposlenih

 

Realizovaće se po osnovu prihoda od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti preduzeća, a u skladu sa Instrukcijom o izradi i praćenju realizacije godišnjih programa poslovanja lokalnih javnih preduzeća za 2007. godinu 6.000.000,00 dinara

5.

Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora

 

Realizovaće se po osnovu prihoda od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti a u skladu sa Instrukcijom o izradi i praćenju realizacije godišnjih programa poslovanja lokalnih javnih preduzeća za 2007. godinu i prema utvrđenim kriterijumima obrazloženim pod tačkom 4.6. u iznosu od 690.000,00 dinara

6.

Iz viška prihoda - suficit finansiraće se energetske usluge u iznosu od 303.898,68 dinara

V.

Izgradnja objekta Sportske hale "Slana bara" (II faza)

 

finansiraće se iz prihoda iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika (višak prihoda - suficit) 3.385.676,64 dinara