ODLUKAO USLOVIMA I POSTUPKU DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA KOJIM UPRAVLJA JAVNO PREDUZEĆE "POSLOVNI PROSTOR" U NOVOM SADU("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2004 i 25/2007) |
Ovom odlukom utvrđuju se uslovi za izdavanje u zakup poslovnog prostora u državnoj svojini na kojem je nosilac prava korišćenja Grad Novi Sad, a poveren je na upravljanje Javnom preduzeću "Poslovni prostor" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Javno preduzeće), postupak izdavanja u zakup, visina zakupnine, uslovi za zaključenje ugovora o zakupu i dr.
Pod poslovnim prostorom u smislu ove odluke smatraju se poslovne zgrade i prostorije, sportski objekti, montažni i manji montažni objekti i garaže, a koje je Grad Novi Sad poverio na upravljanje Javnom preduzeću "Poslovni prostor" u Novom Sadu.
II IZDAVANJE POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP
Izdavanje poslovnog prostora u zakup vrši se u skladu sa Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije i pod uslovima, na način i u postupku utvrđenom ovom odlukom.
Poslovni prostor izdaje se u zakup javnim oglašavanjem, na osnovu pozivnog oglasa i neposrednom pogodbom.
Odluku o izdavanju poslovnog prostora u zakup putem javnog oglašavanja donosi Upravni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Upravni odbor).
Oglas o izdavanju poslovnog prostora u zakup se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.
Oglas o izdavanju poslovnog prostora u zakup sadrži:
- |
adresu i površinu poslovnog prostora, |
- |
vrstu delatnosti koja se može obavljati, |
- |
početnu visinu zakupnine, |
- |
rok i način podnošenja ponude, |
- |
visinu kaucije i žiro račun na koji se uplaćuje, |
- |
način saopštavanja rezultata oglasa i kriterijume za izbor zakupca, |
- |
naznaku da se neće razmatrati ponuda ponuđača koji ima dug prema Javnom preduzeću po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na neki drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora kao i druge uslove. |
Delatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru određuje Upravni odbor vodeći računa o lokaciji na kojoj se poslovni prostor nalazi kao i o opremljenosti poslovnog prostora.
Visinu početne zakupnine utvrđuje Upravni odbor u skladu sa ovom odlukom i tržišnim uslovima.
Rok za podnošenje ponude ne može biti kraći od 7 dana od dana objavljivanja oglasa.
Ponuda se podnosi u zatvorenoj koverti sa naznakom "Za oglas".
Ponuda sadrži:
- |
ime, prezime i adresu za fizička lica odnosno naziv firme i sedište preduzeća sa podacima lica ovlašćenog za zastupanje, |
- |
naznaku poslovnog prostora za koji se ponuda podnosi, |
- |
delatnost koja će se obavljati, visinu ponuđene zakupnine, izjavu da će poslovni prostor preuzeti u viđenom stanju, dokaz o uplaćenoj kauciji kao i druge elemente predviđene Oglasom. |
Kaucija se uplaćuje u iznosu koji utvrdi Upravni odbor i ne može iznositi više od šest početnih mesečnih zakupnina za poslovni prostor koji se izdaje.
Kaucija se uplaćuje na tekući račun Javnog preduzeća.
Dokaz o uplaćenoj kauciji dostavlja se najkasnije do roka određenog u oglasu.
Učesniku na oglasu čija ponuda nije prihvaćena, kaucija se vraća kada postane konačna odluka Upravnog odbora o dodeli poslovnog prostora.
Izuzetno, kaucija se može vratiti i pre konačnosti odluke, a najranije u roku od 3 dana od dana donošenja odluke Upravnog odbora o dodeli poslovnog prostora, ukoliko se učesnik pismeno odrekne prava na prigovor, a zakonski okvir o podizanju gotovine to dozvoli.
Ponuđač na oglasu čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj kaucije ako u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema poziva zakupodavca ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Elementi za ocenjivanje najpovoljnije ponude su:
- |
visina zakupnine po m2, |
- |
visina sredstava koje budući zakupac ima nameru da uloži u adaptaciju poslovnog prostora, |
- |
kvalitet sredstava za obezbeđenje plaćanja buduće zakupnine, i |
- |
broj radnika koje će zaposliti u poslovnom prostoru i drugi elementi. |
Upravni odbor, prilikom donošenja odluke za izdavanje poslovnog prostora odrediće elemente za određivanje najpovoljnije ponude imajući u vidu karakteristike poslovnog prostora koji se izdaje (zona u kojoj se nalazi, građevinsko stanje objekta, delatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru i dr.).
Blagovremenost i podobnost pristiglih ponuda utvrđuje Upravni odbor odmah nakon otvaranja ponuda.
Neuredne i neblagovremene ponude neće se razmatrati. Neuredna je ponuda koja ne ispunjava uslove utvrđene oglasom. Pored neurednih i neblagovremenih ponuda, neće se razmatrati ni ponuda onog ponuđača koji ima duga prema Javnom preduzeću po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na neki drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu.
Ukoliko na oglas ne stigne ni jedna blagovremena ponuda, odnosno ako ni jedan od učesnika ne ispunjava sve uslove iz oglasa, Upravni odbor će odlučiti da li će raspisati novi oglas, u kom slučaju Upravni odbor može da odluči da zakupnina bude manja u odnosu na najmanje utvrđenu zakupninu, odnosno može da promeni namenu poslovnog prostora ili da poslovni prostor izda u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz oglasa.
Na osnovu sprovedenog postupka Upravni odbor donosi odluku o dodeli poslovnog prostora u zakup najpovoljnijem ponuđaču.
O rezultatima postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom Upravni odbor obaveštava učesnike u postupku u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodeli poslovnog prostora.
Ponuđač ima pravo da podnese prigovor Upravnom odboru u roku od 3 dana od dana dostavljanja Odluke.
Odluka Upravnog odbora po prigovoru je konačna.
Na osnovu Odluke o izdavanju poslovnog prostora u zakup zaključuje se Ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja Odluke i poziva učesniku na oglasu da zaključi Ugovor.
Ukoliko učesnik na oglasu iz prethodnog stava ne zaključi Ugovor o ostavljenom roku smatraće se da je odustao od ponude. U tom slučaju može da se zaključi ugovor o zakupu neposrednom pogodbom pod uslovima iz oglasa.
Prilikom izdavanja poslovnog prostora u zakup pozivnim oglasom, Upravni odbor u svakom konkretnom slučaju utvrđuje kome će uputiti poziv. Poslovni prostor koji se izdaje pozivnim oglasom izdaje se pod istim uslovima kao putem javnog oglašavanja.
Upravni odbor može da izda poslovni prostor u zakup neposrednom pogodbom u slučaju kada se izdaje u zakup poslovni prostor za kulturne, naučne, prosvetne, socijalne, zdravstvene i humanitarne namene, političkim organizacijama, udruženjima, društvima i klubovima, ukoliko taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda, a prema listi prioriteta koju utvrdi Izvršni odbor Skupštine Grada Novog Sada, kao i umetnicima, vodeći računa o kvalitetu i obimu umetničke aktivnosti, nagradama koje je umetnik dobio za svoj rad i mišljenju i oceni stručne kritike o rezultatima rada i stvaralaštvu umetnika.
Upravni odbor može da izda poslovni prostor neposrednom pogodbom:
- |
kada zakupcima ističe Ugovor o zakupu ukoliko su uredno izmirivali svoje obaveze prema Javnom preduzeću, |
- |
ako Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestane usled smrti zakupca ili zato što je zakupac koji je obavljao delatnost ostvario pravo na penziju, ili je trajno prestao da radi, Ugovor o zakupu tih prostorija zaključuje se sa članom porodičnog domaćinstva, |
- |
ako Ugovor o zakupu prestane zbog rušenja poslovne prostorije radi privođenja zemljišta nameni, |
- |
prilikom organizacionih promena dotadašnjeg zakupca, |
- |
ako se Ugovor o zakupu raskida usled prestanka sa radom zakupca, pod uslovom da budući zakupac preuzima zaposlene, odnosno dugove po osnovu zakupa tog prostora, |
- |
zbog raskida ugovora usled krivice zakupca pod istim ili tržišnim uslovima koje utvrđuje Upravni odbor, a radi zaštite interesa zakupodavca i zaposlenih kod dotadašnjeg zakupca, |
- |
prilikom razmene poslovnog prostora subjekata koji obavljaju privrednu delatnost, (industrije, rudarstva, poljoprivrede, šumarstva, vodoprivrede, građevinarstva, saobraćaja i veza) sa sedištem na teritoriji Grada Novog Sada za poslovni prostor na teritoriji drugih gradova odnosno opština. |
Upravni odbor neposrednom pogodbom izdaje na povremeno korišćenje, radi organizacije sportskih, kulturnih i drugih aktivnosti, sportske objekte kojima upravlja Javno preduzeće.
Zakupninu za korišćenje objekata iz stava 1. ovog člana utvrđuje Upravni odbor, zavisno od namene za koju se objekti izdaju na povremeno korišćenje i dužine trajanja zakupa.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se, po pravilu, na određeno vreme, do pet godina.
Zakupac je dužan da uz potpisivanje ugovora o zakupu položi jedan od instrumenata obezbeđenja plaćanja budućeg zakupa.
Ugovor o zakupu može da se zaključi i na duži vremenski period, po posebnoj odluci Upravnog odbora kada budući zakupac ulaže sopstvena sredstva u izgradnju ili adaptaciju poslovnog prostora, a na osnovu izveštaja ovlašćenih radnika Javnog preduzeća da uložena sredstva premašuju iznos uobičajenog tekućeg održavanja.
Zakupac je dužan da poslovni prostor redovno održava izvođenjem radova tekućeg održavanja.
Nakon prestanka zakupa, zakupac je dužan da poslovni prostor preda Javnom preduzeću u ispravnom i funkcionalnom stanju. Prilikom primopredaje poslovnog prostora između zakupca i Javnog preduzeća, zapisnikom se konstatuje stanje poslovnog prostora. Zapisnik potpisuju obe ugovorne strane.
Zakupac poslovnog prostora učestvuje u radu i odlučivanju Skupštine zgrade, koja je obrazovana u zgradi u kojoj se poslovni prostor nalazi, osim kod donošenja odluka iz člana 18. i 21. Zakona o održavanju stambenih zgrada.
Troškovi tekućeg i investicionog održavanja poslovnog prostora kao i zgrade u kojoj se poslovni prostor nalazi, u skladu sa Zakonom i važećim propisima, kao i troškovi radi privođenja poslovnog prostora nameni padaju na teret zakupca bez prava potraživanja od zakupodavca.
Poslovni prostor ne može da se izda u podzakup.
Zakupodavac može da raskine Ugovor o zakupu ako zakupac ne plati dug ni u roku od 15 dana od dana dostavljanja fakture odnosno poslovni prostor izda u podzakup i u drugim slučajevima predviđenim ugovorom o zakupu.
Prilikom zaključenja ugovora o zakupu ugovara se otkazni rok od 30 dana.
Visina zakupnine utvrđuje se prema m2 poslovnog prostora, množenjem broja bodova sa vrednošću boda.
Broj bodova zavisi od zone u kojoj se poslovni prostor nalazi i od delatnosti koja se u prostoru obavlja.
Zakupnina se plaća unapred.
Vrednost boda uz saglasnost Gradonačelnika Grada Novog Sada, utvrđuje Upravni odbor tako što se ista usklađuje sa indeksom rasta cena na malo iz prethodnog perioda, a na osnovu podataka Zavoda za statistiku.
Prilikom zvaničnih promena pariteta dinara zakupnina će se preračunavati na isti realni nivo uzimajući u obzir mesečno usklađivanje prema indeksu rasta cena na malo.
Umetnici mogu zakupninu da plate umetničkim delom čiji su autori, a po posebnoj odluci Upravnog odbora.
Procenu vrednosti umetničkog dela vrši komisija koju imenuje Upravni odbor.
Upravni odbor određuje naknadu za rad članovima Komisije.
Zavisno od zone i delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja određuje se sledeći broj bodova po m2:
Sektor |
Naziv |
Poslovne zone u bodovima/m2 |
||||||||
Ekstra |
I |
II |
Petr. tvrđ. |
III |
IV |
V |
||||
A |
B |
C |
||||||||
B |
Ribarstvo |
344 |
275 |
187 |
155 |
93 |
93 |
78 |
69 |
46 |
G |
Prerađivačka industrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. proiz. osnovnih metala i standar. metalnih proiz. |
860 |
860 |
860 |
313 |
170 |
117 |
93 |
58 |
46 |
2. proiz. električnih i optičkih uređaja |
322 |
258 |
175 |
163 |
117 |
117 |
93 |
58 |
46 |
|
3. izrada proizvoda od drveta |
322 |
258 |
175 |
175 |
93 |
93 |
81 |
58 |
46 |
|
4. izrada predmeta od kože i tekstila |
215 |
173 |
117 |
105 |
81 |
81 |
70 |
47 |
46 |
|
5. izrada hleba i peciva |
430 |
430 |
430 |
330 |
173 |
81 |
70 |
47 |
46 |
|
6. proizvodnja sladoleda i drugih smrznutih smesa |
640 |
640 |
640 |
500 |
400 |
272 |
204 |
169 |
134 |
|
7. proizvodnja plastičnih masa |
860 |
860 |
860 |
537 |
230 |
410 |
120 |
93 |
46 |
|
8. proizvodnja papira i kartona |
840 |
840 |
840 |
500 |
222 |
222 |
100 |
90 |
46 |
|
9. prerađivačka industrija ne spomenuta |
344 |
275 |
187 |
155 |
93 |
93 |
78 |
69 |
46 |
|
Đ |
Građevinarstvo-kancelarije |
351 |
351 |
351 |
275 |
187 |
140 |
110 |
93 |
46 |
E |
Trgovina na veliko i malo, opravka motornih vozila, motocikla i predmeta za ličnu upotrebu i domaćinstvo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. trgovina na veliko - kancelarije |
498 |
498 |
498 |
400 |
320 |
275 |
187 |
110 |
93 |
|
2. trgovina prehrambenim proizvodima - maloprodaja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PP do 30 m2 |
670 |
536 |
364 |
324 |
186 |
179 |
140 |
93 |
46 |
|
PP do 80 m2 |
596 |
477 |
324 |
282 |
159 |
130 |
124 |
77 |
46 |
|
PP do 120 m2 |
436 |
349 |
237 |
210 |
121 |
121 |
91 |
62 |
46 |
|
PP do 250 m2 |
410 |
328 |
223 |
201 |
114 |
114 |
87 |
60 |
46 |
|
PP do 500 m2 |
401 |
321 |
218 |
195 |
106 |
106 |
78 |
55 |
46 |
|
PP preko 500 m2 |
388 |
311 |
211 |
187 |
104 |
104 |
73 |
50 |
46 |
|
1. trgovina neprehrambenim proizvodima - maloprodaja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PP do 30 m2 |
1117 |
893 |
607 |
455 |
291 |
291 |
197 |
155 |
108 |
|
PP do 80 m2 |
931 |
744 |
506 |
379 |
242 |
220 |
164 |
110 |
82 |
|
PP do 120 m2 |
604 |
483 |
328 |
246 |
157 |
100 |
100 |
93 |
78 |
|
PP do 250 m2 |
576 |
461 |
313 |
235 |
145 |
145 |
89 |
85 |
73 |
|
PP do 500 m2 |
567 |
453 |
308 |
230 |
141 |
141 |
88 |
78 |
71 |
|
PP preko 500 m2 |
559 |
447 |
304 |
223 |
134 |
134 |
78 |
77 |
64 |
|
2. održavanje i popravka motornih vozila |
431 |
344 |
234 |
211 |
163 |
163 |
117 |
81 |
46 |
|
3. popravka predmeta za ličnu upotrebu |
265 |
212 |
144 |
117 |
99 |
99 |
81 |
58 |
46 |
|
4. popravka električnih aparata za domaćinstvo |
236 |
188 |
128 |
117 |
104 |
104 |
93 |
58 |
46 |
|
5. popravka obuće i predmeta od kože |
215 |
173 |
117 |
105 |
81 |
81 |
70 |
47 |
46 |
|
6. opravka radio i TV aparata |
236 |
188 |
128 |
117 |
104 |
104 |
93 |
58 |
46 |
|
7. ostale nespomenute usluge |
276 |
221 |
150 |
130 |
117 |
117 |
106 |
70 |
46 |
|
Ž |
Hoteli i restorani, barovi, kantine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PP do 30 m2 |
1301 |
1040 |
707 |
530 |
338 |
338 |
230 |
211 |
183 |
|
PP do 80 m2 |
927 |
742 |
504 |
380 |
242 |
242 |
220 |
192 |
165 |
|
PP do 150 m2 |
684 |
548 |
372 |
273 |
174 |
174 |
166 |
137 |
100 |
|
PP preko 150 m2 |
657 |
526 |
357 |
262 |
168 |
168 |
157 |
155 |
92 |
|
1. Turizam (agencijski poslovi) |
677 |
542 |
368 |
297 |
192 |
192 |
164 |
128 |
91 |
|
Z |
Saobraćaj, skladištenje i veze |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. saobraćaj i veze |
572 |
458 |
311 |
258 |
155 |
100 |
104 |
101 |
46 |
|
2. PTT i putničke agencije špedicije |
502 |
402 |
273 |
232 |
191 |
180 |
171 |
136 |
46 |
|
3. skladištenje i stovarišta |
258 |
258 |
258 |
140 |
140 |
70 |
70 |
58 |
46 |
|
I |
Finansijsko posredovanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. banke, org. i drugo finan. poslov. i osiguravajuća društva |
986 |
789 |
536 |
447 |
358 |
358 |
304 |
250 |
214 |
|
2. ostalo iz sektora I |
922 |
737 |
501 |
407 |
318 |
328 |
300 |
201 |
103 |
|
J |
Aktivnosti u vezi s nekretninama, iznajmljivanje i poslovne aktivnosti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. projektantske usluge |
458 |
366 |
249 |
249 |
186 |
186 |
186 |
155 |
46 |
|
2. advokatske usluge |
318 |
255 |
173 |
173 |
161 |
161 |
161 |
155 |
46 |
|
3. ostale usluge |
714 |
571 |
388 |
311 |
230 |
230 |
186 |
155 |
115 |
|
K |
Državna uprava i odbrana, obavezno socijalno osiguranje |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
L-LJ |
Obrazovanje zdravstveni i soc. rad |
285 |
228 |
155 |
140 |
93 |
93 |
77 |
46 |
46 |
M |
Ostale komunalne, društvene i lične uslužne delatnosti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. komunalne delatnosti |
322 |
258 |
175 |
152 |
128 |
128 |
105 |
70 |
46 |
|
2. kockanje i klađenje |
1152 |
921 |
626 |
469 |
389 |
389 |
265 |
242 |
210 |
|
3. udruženja, političke organizacije |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
46 |
|
4. sport, kultura |
285 |
228 |
155 |
140 |
93 |
93 |
77 |
62 |
46 |
|
5. novinsko-izdav. delatnost radio i TV |
399 |
319 |
217 |
185 |
124 |
124 |
108 |
62 |
46 |
|
6. frizer. i drugi tretmani za ulepšavanje |
236 |
188 |
128 |
104 |
81 |
81 |
70 |
47 |
46 |
|
7. pranje i hemijsko čišćenje |
276 |
221 |
150 |
130 |
117 |
117 |
106 |
70 |
46 |
|
8. ostale ne pomenute delatnosti |
515 |
412 |
280 |
230 |
202 |
202 |
186 |
108 |
46 |
|
N |
Eksteritorijalne organizacije i predstavništva |
1595 |
1295 |
1100 |
950 |
870 |
1100 |
540 |
360 |
250 |
Zakupnina za poslovni prostor koji se izdaje putem oglasa, ugovara se u skladu sa usvojenom ponudom.
Zakupnina za poslovni prostor koji se izdaje neposrednom pogodbom ugovara se u zavisnosti od veličine poslovnog prostora, poslovne zone u kojoj se nalazi i delatnosti koja će se u njemu obavljati, a tako ugovorena zakupnina ne može biti niža od zakupnine utvrđene odlukom.
Za poslovni prostor u suterenu, podrumu, potkrovlju i dvorištu, ukoliko se ne nalazi u blokovskim stambenim zgradama može se ugovoriti manji broj bodova za 20%.
Za poslovni prostor predviđen za privođenje nameni, kada se u njemu obavlja delatnost:
- |
ribarstvo, prerađivačka industrija, proizvodnja i snabdevanje električnom energijom, saobraćaja i veze (osim PTT-a), kao i uslužne delatnosti, može se ugovoriti manji broj bodova za 30%, |
- |
za ostale delatnosti može se ugovoriti manji broj bodova za 20%. |
Broj bodova, nakon umanjenja po bilo kom osnovu ne može biti manji od najnižeg broja bodova utvrđenog u članu 28. ove odluke.
Za zatvoreni skladišni prostor broj bodova po m2 iznosi u:
ekstra, |
zona |
285 bodova |
I i II |
zona |
140 bodova |
Tvrđava i III |
zona |
70 bodova |
IV |
zona |
58 bodova |
V |
zona |
46 bodova. |
Za otvoreni skladišni prostor broj bodova po m2 iznosi u: |
||
ekstra, |
zona |
129 bodova |
I i II |
zona |
70 bodova |
Tvrđava i III |
zona |
35 bodova |
IV |
zona |
29 bodova |
V |
zona |
23 boda. |
Za poslovni prostor u kome se obavlja zanatska delatnost (izrada sopstvenih proizvoda) a u kome zakupac i prodaje sopstveni proizvod ugovara se veći broj bodova za 30% u odnosu na broj bodova utvrđen u članu 28. ove odluke.
Za poslovni prostor u podzemnom pešačkom prolazu broj bodova po m2 iznosi 750.
(Brisan)
Za svečane salone na Petrovaradinskoj tvrđavi broj bodova po m2 određuje se zavisno od vrste manifestacije i dužine trajanja zakupa.
Za manje montažne objekte, broj bodova po m2 iznosi:
ekstra, |
zona |
850 bodova |
I |
zona |
805 bodova |
II |
zona |
745 bodova |
III |
zona |
700 bodova |
IV |
zona |
600 bodova |
V |
zona |
550 bodova. |
Za garaže, bez obzira na poslovnu zonu u kojoj se nalaze, utvrđuje se 96 bodova po m2.
Za vitrine u ekstra i prvoj poslovnoj zoni utvrđuje se 798 bodova po m2 razvijene površine, a 400 bodova po m2 razvijene površine u ostalim poslovnim zonama.
Za reklamne panoe i natpise broj bodova utvrđuje se neposrednom pogodbom i ne može biti niži od 1600 bodova po m2 razvijene površine za ekstra i prvu zonu, odnosno 800 bodova po m2 za ostale zone.
U slučaju kašnjenja plaćanja zakupnine ugovara se obračunavanje kamate u skladu sa važećim propisima.
Upravni odbor može, u slučaju nepovoljnih uslova privređivanja, zakupcima u određenim delatnostima da umanji zakupninu, ceneći značaj delatnosti i uslove u kojima se ona obavlja, pri čemu tako umanjena zakupnina ne može biti manja od najniže zakupnine za poslovni prostor propisane ovom odlukom.
Upravni odbor može osloboditi zakupca obaveze plaćanja zakupnine zbog privođenja prostora nameni najduže 3 meseca.
Političke organizacije koje imaju odbornike u Skupštini Grada Novog Sada ne plaćaju zakupninu za poslovni prostor koji koriste.
Udruženjima građana i njihovim savezima, državnim organima, organima AP Vojvodine, javnim službama i organizacijama od značaja za Grad Novi Sad, Upravni odbor može da umanji zakupninu za poslovni prostor koji koriste, ili da ih oslobodi obaveza plaćanja zakupnine, na predlog Gradonačelnika Grada Novog Sada.
Poslovni prostor, zavisno od pogodnosti koje pruža u korišćenju razvrstava se u poslovne zone i to:
Ekstra zona A:
Zmaj Jovina ulica (parna strana) i Dunavska ulica, do Ulice Ignjata Pavlasa - poslovni prostori koji imaju izlog na uličnoj strani.
Ekstra zona B:
Zmaj Jovina ulica (neparna strana), Ulica kralja Aleksandra, Trg slobode, Pozorišni trg, Ulica Modene i Jevrejska ulica (parna strana) - poslovni prostori koji imaju izlog na uličnoj strani i poslovni prostori u prizemlju Poslovnog centra "Apolo" koji imaju izlog sa ulične strane.
Ekstra zona C:
Zona obuhvata poslovne zgrade i prostorije ne pobrojane u ekstra zoni A i B, a koje se nalaze unutar granica čija je početna tačka početak Pionirske ulice, pruža se tom ulicom do Bulevara Mihajla Pupina, zatim Bulevar Mihajla Pupina do Uspenske ulice, Pozorišni trg, (dvorišni prostori) Trg slobode, (dvorišni prostori), Katolička porta, Ulica Mite Ružića, Grčkoškolska ulica, Ulica Nikole Pašića (od Zlatne grede do Zmaj Jovine), Dunavska ulica od Ulice Ignjata Pavlasa, do Beogradskog keja kao i dvorišni prostori Dunavske ulice, Ulica Ignjata Pavlasa do Pionirske ulice i neparni brojevi ulica Jevrejska - poslovni prostori koji imaju izlog na uličnoj strani i poslovni prostori u prizemlju Poslovnog centra "Apolo" bez izloga sa ulične strane.
I zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije koje se nalaze unutar granica: Jevrejska, Bulevar oslobođenja do Jevrejske do Ulice Maksima Gorkog, kao i Bulevar oslobođenja, Ulica Maksima Gorkog do Sutjeske, Sutjeska ulica do Radničke, Radnička ulica do Stražilovske, Stražilovska ulica do Bulevara cara Lazara, Bulevar cara Lazara do Keja žrtava racije, Kej žrtava racije, Beogradski kej do Ulice Miloša Bajića, Ulica Miloša Bajića, Trg Republike, Daničićeva ulica, Ulica Zlatne grede od Ulice Milovana Vidakovića do Nikole Pašića, Ulica Nikole Pašića (od Zlatne grede do Trga Marije Trandafil), Trg Marije Trandafil, Ulica Jovana Subotića i Šafarikova ulica, izuzev ulica naznačenih u "Ekstra" zoni kao i Bulevar oslobođenja.
Ova zona obuhvata i poslovne zgrade i prostorije orijentisane prema ulici, a u sledećim ulicama: Bulevar kralja Petra I, od Gagarinove ulice do Ulice Kraljevića Marka, Futoška ulica do Ulice braće Ribnikara, Trg carice Milice i Ulica Ognjena Price.
II zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije koje se nalaze unutar granica: Futoška ulica od Bulevara oslobođenja do Ulice braće Ribnikara, Ulice braće Ribnikara do Bulevara oslobođenja, Bulevar oslobođenja do Sunčanog keja, Sunčani kej i šetna staza do Keja žrtava racije, Kej žrtava racije, Beogradski kej, Ulica Marka Miljanova do Filipa Višnjića, Filipa Višnjića od Ulice Marka Miljanova do Ulice Jaše Ignjatovića, Ulica Jaše Ignjatovića, Gundulićeva ulica do Temerinske ulice, Temerinska ulica od Gundulićeve do Kisačke ulice, Kisačka ulica od Temerinske do Ulice Zmaj Ognjena Vuka, Ulica Zmaj Ognjena Vuka do Ulice Kraljevića Marka, Ulica Kraljevića Marka do Bulevara kralja Petra I, Bulevar kralja Petra I do Bulevara oslobođenja, Bulevar oslobođenja do Futoške ulice, izuzev ulica obuhvaćenih "Ekstra i I zonom".
Ova zona obuhvata poslovne zgrade i prostorije u sledećim ulicama: Temerinskoj, Kisačkoj, Rumenačkoj, Ulica Pariske komune, Hajduk Veljkovoj, Ulici cara Dušana, Bulevaru cara Lazara od Bulevara oslobođenja do Ulice cara Dušana, Ulica Narodnog fronta od Bulevara oslobođenja do Ulice Ive Andrića, Futoškoj ulici od Ulice braće Ribnikara do Futoškog puta, Futoškom putu, Ulici Jovana Dučića, Bulevaru Slobodana Jovanovića i Bulevaru kralja Petra I, od Gagarinove do Rumenačke ulice i poslovni prostori na prvom spratu Poslovnog centra "Apolo".
Zona Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem definisana je u celini Detaljnim urbanističkim planom "Petrovaradinska tvrđava" i sadrži gradsku strukturu podgrađa, "Vaserštat", Gornji plato, "Hornverk" sa platoima, bedemima i opkopima.
III zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije na teritoriji Grada Novog Sada u granicama: Kanal Dunav-Tisa-Dunav do granice K.O. Novi Sad I i K.O. Rumenka do ušća u Dunav, Dunav od kanala Dunav-Tisa-Dunav do granice K.O. Novi Sad i K.O. Veternik, granice K.O. Novi Sad i K.O. Rumenka do kanala Dunav-Tisa-Dunav, osim ulica obuhvaćenih "Ekstra, I i II zonom" i poslovni prostori na drugom, trećem i četvrtom spratu, kuli C i u suterenu Poslovnog centra "Apolo".
IV zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije na području: Klise, Vidovdanskog naselja, Petrovaradina (izuzev zone Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem), Sremske Kamenice, Adica i Šangaja.
V zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije u naseljenim mestima: Begeč, Futog, Veternik, Rumenka, Kisač, Stepanovićevo, Čenej, Kać, Budisava, Kovilj, Bukovac i Ledinci.
Poslovni prostori u objektima koji se nalaze na uglu ulica koje pripadaju različitim zonama, svrstaće se u višu zonu poslovnog prostora.
V KUPOVINA, PRODAJA I ZAMENA POSLOVNOG PROSTORA
Kupovinu, prodaju i zamenu poslovnog prostora Javno preduzeće vrši u skladu sa programom izgradnje i održavanja poslovnog prostora.
Odluku o kupovini poslovnog prostora donosi Upravni odbor na predlog direktora Javnog preduzeća, uz saglasnost Direkcije za imovinu Republike Srbije.
Predlog iz prethodnog stava mora da bude obrazložen i da sadrži:
1. adresu poslovnog prostora sa kratkim tehničkim opisom,
2. delatnost koja može da se obavlja u poslovnom prostoru,
3. kupoprodajnu cenu, način i mogućnost plaćanja.
Na osnovu odluke Vlade Republike Srbije o prodaji poslovnog prostora, Upravni odbor na predlog direktora Javnog preduzeća donosi Odluku o oglašavanju prodaje.
Oglas o prodaji poslovnog prostora sadrži:
- adresu poslovnog prostora sa podacima o površini,
- početnu visinu kupoprodajne cene,
- sadržinu i način podnošenja pismenih ponuda,
- rok za podnošenje ponuda koji ne može biti kraći od 7 dana,
- način saopštavanja rezultata o izboru kupca,
- obavezu polaganja kaucije, i
- kriterijume za izbor kupca.
Početna visina kupoprodajne cene utvrđuje se na osnovu procene nadležnog organa.
Od dana utvrđivanja kupoprodajne cene do dana objavljivanja oglasa cena se preračunava na isti realni nivo.
Ponuda za kupovinu nekretnine podnosi se u pismenoj formi u zatvorenoj koverti sa naznakom "za oglas" i treba da sadrži sve elemente koji se utvrde oglasom.
Upravni odbor donosi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Na odluku Upravnog odbora može da se uloži prigovor u roku od 3 dana od dana dostavljanja odluke.
Odluka Upravnog odbora po prigovoru je konačna.
Poslovni prostor se prodaje kupcu koji ponudi najvišu kupoprodajnu cenu i prihvati propisane uslove.
Postupak otvaranja pismenih ponuda propisuje Upravni odbor u skladu sa ovom odlukom.
Na osnovu odluke Vlade Republike Srbije Upravni odbor na predlog direktora Javnog preduzeća donosi odluku o razmeni poslovnog prostora.
Poslovni prostori koji su predmet razmene moraju biti približno iste revalorizovane građevinske vrednosti.
Razmena poslovnih prostora koji nisu približno iste revalorizovane građevinske vrednosti može se realizovati po procenjenoj prometnoj vrednosti uz naknadu razlike.
Vrednost poslovnih prostora koji su predmet razmene utvrđuje nadležni organ.
VI IZGRADNJA POSLOVNOG PROSTORA
Prilikom rušenja poslovnog prostora, radi privođenja nameni građevinskog zemljišta, obezbediće se izgradnja odgovarajućeg novog poslovnog odnosno stambenog prostora na istoj lokaciji, razmena tog prostora za istu površinu poslovnog odnosno stambenog prostora, učešće Grada po pravu preče gradnje poslovnog odnosno stambenog prostora na istoj lokaciji ili učešće Grada u izgradnji sa drugim investitorima.
Javno preduzeće može investirati izgradnju ili uzeti učešće sa drugim investitorima u izgradnji poslovnog odnosno stambenog prostora namenjenog tržištu po posebnom programu koji donosi Upravni odbor.
Uslovi i način postupanja prilikom donošenja odluka u Preduzeću kod rušenja poslovnog prostora koji je Grad Novi Sad poverio na upravljanje i održavanje Preduzeću radi privođenja urbanističkoj nameni građevinskog zemljišta kao i uslovi i način postupanja u vezi finansiranja izgradnje poslovnog, odnosno stambenog prostora namenjenih tržištu, nadogradnji ili dogradnji objekata u kojima se nalazi poslovni prostor kojim upravlja Preduzeće, utvrdiće se Pravilnikom koji donosi Upravni odbor Preduzeća.
Za objekte u kojima se nalaze poslovni prostori kojim upravlja Javno preduzeće, Upravni odbor daje saglasnost za izvođenje radova na sanaciji ravnog krova, odnosno krovne konstrukcije, kojom se saglasno propisima o planiranju i izgradnji objekata može izgraditi odnosno adaptirati novi stan ili poslovni prostor i za pretvaranje zajedničkih prostorija u stan ili poslovni prostor, odnosno za pripajanje susednom stanu ili poslovnom prostoru.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Vrednost boda u momentu donošenja ove odluke iznosi 1,25 dinara.
Ugovori o zakupu zaključeni pre stupanja na snagu ove odluke ostaju na snazi.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".