PRAVILNIKO NAČINU I SADRŽAJU IZVEŠTAVANJA O PLANIRANIM I IZVRŠENIM RASHODIMA ZA PLATE U BUDŽETIMA LOKALNIH VLASTI("Sl. glasnik RS", br. 73/2007) |
Ovim pravilnikom uređuje se način i sadržaj izveštavanja autonomnih pokrajina, gradova i opština (u daljem tekstu: lokalne vlasti) o planiranim i izvršenim rashodima direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta lokalnih vlasti (u daljem tekstu: korisnici budžeta) za plate, sa klasifikacije računovodstvenog fonda 01 - Prihodi iz budžeta (u daljem tekstu: izvor 01).
Lokalne vlasti podnose Ministarstvu finansija - Upravi za trezor, izveštaj o izvršenim rashodima za plate u prethodnom mesecu, saglasno članu 22. stav 4. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2007. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 58/07), na Obrascu PL - Izveštaj o izvršenim rashodima za plate u mesecu ___________ 2007. godine (u daljem tekstu: Obrazac PL), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
U Obrazac PL podaci se unose prema grupama, odnosno kategorijama korisnika budžeta navedenim pod (1)-(7) u koloni 1, na sledeći način:
1) u kolonu 2 unose se podaci o izvršenim rashodima za plate iz budžeta lokalnih vlasti, izvor 01, a za mesne zajednice i iz sopstvenih prihoda ako su to prihodi koji u 2007. godini postaju prihodi budžeta opštine (grada), za septembar 2006. godine sa ekonomskih klasifikacija 411 - Plate i dodaci zaposlenih i 412 - Socijalni doprinosi na teret poslodavca; ako nisu izvršeni rashodi za plate za septembar 2006. godine, u ovu kolonu unose se podaci o izvršenim rashodima za plate, izvor 01, za poslednji mesec u 2006. godini za koji je izvršen rashod za plate za korisnika budžeta; u ovoj koloni u polju koje pripada nazivu grupe, odnosno kategorije korisnika pod (1)-(7) iz kolone 1 upisuje se naziv meseca za koji se daju podaci o izvršenim rashodima za plate iz izvora 01 u koloni 2 (septembar ili drugi mesec 2006. godine za koji je izvršen poslednji rashod za plate u 2006. godini);
2) u kolone 3, 4 i 5 unose se podaci o broju zaposlenih kod korisnika budžeta na neodređeno i određeno vreme u mesecu iz kolone 2, pri čemu u ovaj broj ne ulaze zaposleni na određeno vreme u cilju zamene odsutnog zaposlenog (zbog bolovanja i dr.);
3) u kolonu 6 unose se podaci o masi sredstava za plate u 2007. godini kod korisnika budžeta planiranih odlukom o budžetu, izvor 01;
4) u kolonu 7 unosi se iznos izvršenih rashoda za plate, izvor 01, kod korisnika budžeta od 1. januara 2007. godine zaključno sa izvršenim rashodima za plate u mesecu koji prethodi podnošenju izveštaja;
5) u kolonu 8 unosi se iznos izvršenih rashoda za plate, izvor 01, kod korisnika budžeta u mesecu koji prethodi podnošenju izveštaja;
6) u kolone 9, 10 i 11 unose se podaci o broju zaposlenih kod korisnika budžeta na neodređeno i određeno vreme u mesecu iz kolone 8, pri čemu u ovaj broj ne ulaze zaposleni na određeno vreme u cilju zamene odsutnog zaposlenog (zbog bolovanja i dr.);
7) u kolonu 12 stavlja se napomena u pogledu meseca i delova, odnosno dela rashoda za plate koji je izvršen, izvor 01, u mesecu koji prethodi podnošenju izveštaja (na primer: I deo za januar 2007. godine; isplata za ceo januar 2007. godine; konačna isplata za januar 2007. godine i I deo za februar 2007. godine i sl.);
8) u kolonu 13 unose se podaci o isplaćenim rashodima za plate iz svih izvora finansiranja za septembar ili drugi mesec 2006. godine za koji je isplaćen poslednji rashod za plate u 2006. godini;
9) u kolonu 14 unose se podaci o isplaćenim rashodima za plate iz svih izvora finansiranja u 2007. godini.
U slučaju kad postoje novi korisnici, podaci za njih iskazuju se samo u redovima koji se odnose na te korisnike, a koji su navedeni u koloni 1 pod (6) Novi korisnici budžeta.
Podaci u koloni 1 pod (8) Iznos prekoračenja u izvršenim rashodima za plate, izvor 01, u 2006. godini, unose se u kolonu 7. Iznos prekoračenja utvrđuje se u skladu sa članom 19. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2006. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 106/05, 108/05 - ispravka i 85/06).
U kolone 2, 6, 7, 8, 13 i 14 iznosi se unose zaokruženi na hiljade dinara, pri čemu se iznos do 500 dinara zaokružuje na 0, a iznos preko 500 dinara na 1.
Gradovi dostavljaju konsolidovane izveštaje na Obrascu PL za plate korisnika sredstava budžeta grada i budžeta gradskih opština.
Prilikom prvog dostavljanja podataka na Obrascu PL (do 15. februara 2007. godine), dostavljaju se i:
1) Obrazac PP OD o izvršenim rashodima za plate za organe i organizacije lokalnih vlasti i za mesne zajednice, za septembar 2006. godine (konačna isplata), a ako nije izvršen rashod za plate za septembar - za poslednji mesec za koji je bila isplata u 2006. godini, overen od strane Poreske uprave;
2) akti lokalnih vlasti kojima su utvrđeni elementi za obračun i isplatu plata izabranim i postavljenim licima i zaposlenima u organima i organizacijama lokalnih vlasti za mesec iz tačke 1) ovog stava, nezavisno od toga da li su ovi akti objavljeni u službenom glasilu ili ne; ukoliko su ovi akti objavljeni u službenom glasilu, obavezno se dostavlja njihova kopija iz službenog glasila;
3) podaci o novim korisnicima budžeta koji na dan 31. decembra 2006. godine nisu bili obuhvaćeni Spiskom direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Republike, odnosno lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, koji su uključeni u konsolidovani račun trezora, koji čini sastavni deo Naredbe o Spisku direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Republike, odnosno lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora ("Službeni glasnik RS", broj 118/05), a postali su korisnici budžeta lokalnih vlasti prema Naredbi o Spisku direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Republike, odnosno lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora ("Službeni glasnik RS", broj 67/07);
4) akt o preuzimanju zaposlenih od Poreske uprave;
5) dokaz da je odlukom o budžetu grada, odnosno opštine za 2006. godinu planirano da se rashodi za plate zaposlenih u mesnim zajednicama izvršavaju iz sopstvenih prihoda, dok je u 2007. godini planirano da se izvršavaju iz izvora 01 (izvodi odluka o budžetu za 2006. godinu i odluka o budžetu za 2007. godinu).
U slučaju kad su određeni podaci iz kolona 2 i 12 Obrasca PL različiti za pojedine korisnike budžeta u okviru grupa, odnosno kategorija navedenih u koloni 1 pod (1)-(7), podaci u kolonama 2 i 12 daju se na osnovu pretežnog stanja za grupu, odnosno kategoriju, a specifičnosti za pojedine korisnike u okviru takve grupe, odnosno kategorije korisnika daju se u Prilogu Obrasca PL - Dodatne napomene uz izveštaj o izvršenim rashodima za plate u mesecu _______ 2007. godine, u delu pod 2. Ostale napomene.
Prilog Obrasca PL odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
IZVEŠTAJ O IZVRŠENIM RASHODIMA ZA PLATE U MESECU __________ 2007. GODINE
AP, grad, opština _______________________________
Naziv grupe, odnosno kategorije korisnika |
Isplaćene plate za septembar (ili drugi mesec) 2006. godine iz budžeta |
Broj zaposlenih u septembru (ili drugom mesecu) 2006. godine |
Planirana sredstva za plate u budžetu za 2007. godinu1 |
Ukupno isplaćeno u periodu od 01.01.2007. - ______ |
Isplaćeno u mesecu koji prethodi podnošenju izveštaja |
Broj zaposlenih u mesecu koji prethodi podnošenju izveštaja |
Period za koji je izvršena isplata u poslednjem mesecu izveštajnog perioda |
Ukupno isplaćene plate iz svih izvora finansiranja |
|||||
na neodređeno vreme |
na određeno vreme |
ukupno |
na neodređeno vreme |
na određeno vreme |
ukupno |
za septembar (ili drugi mesec) 2006. godine |
u periodu od 1.01.2007. - ______ |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
(1) Organi i organizacije lokalne vlasti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) Ustanove iz oblasti javnih službi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) Mesne zajednice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (3) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) Javna preduzeća, direkcije i fondovi osnovani od strane lok. vlasti koji se finansiraju iz javnih prihoda čija je namena utvrđena posebnim zakonom |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (4) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) Ostali indirektni korisnici budžeta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(6) Novi korisnici budžeta2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(7) Zaposleni preuzeti iz Ministarstva finansija - Poreske uprave |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- sa ekonomske klasifikacije 412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ukupno (7) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(8) Iznos prekoračenja u izvršenim rashodima za plate u 2006. godini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- svega sa ek. klas. 411 (1-7) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- svega sa ek. klas. 412 (1-7) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO (411+412) + (8) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napomene: |
1 Planirana sredstva za plate: |
|
|
|
|
|
|
- Odlukom o budžetu za 2007. godinu |
|
|
|
|
|
|
- Odlukom o privremenom finansiranju |
|
|
|
|
|
|
(Podvući jedan od ponuđenih odgovora) |
|
|
|
(datum) |
|
|
2 Navesti nove korisnike u Prilogu Obrasca PL |
|
|
|
|
|
|
3 Podaci o broju zaposlenih i periodu za koji je izvršena isplata u poslednjem |
|
|
|
Ovlašćeno lice |
|
|
mesecu izveštajnog perioda (kolone 3, 4, 5, 9, 10, 11 i 12) unose se samo u redovima pod "ukupno" |
|
M.P. |
|
|
|
DODATNE NAPOMENE
UZ IZVEŠTAJ O IZVRŠENIM RASHODIMA ZA PLATE U MESECU ______________ 2007. GODINE
AP, grad, opština ___________________
2. Ostale napomene
|
|
|
M.P. |
|
Ovlašćeno lice |
||
(datum) |
|
|
|
|