PRAVILNIK

O NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL TEHNIČAR MEHATRONIKE

("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 9/2007)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil tehničar mehatronike, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 2

Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:

1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), iz sledećih predmeta:

1) Srpski jezik i književnost;

2) Srpski jezik kao nematernji jezik;

3) Strani jezik;

4) Drugi strani jezik;

5) Fizičko vaspitanje;

6) Građansko vaspitanje;

2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2007/2008. godine.

NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA

 

Područja rada: ELEKTROTEHNIKA I MAŠINSTVO I OBRADA METALA

 

Oblast: MEHATRONIKA

 

Obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE - ogled

 

Trajanje obrazovanja: četiri godine

Cilj ogleda:

Uvođenje programskih novina:

- razvoj i primena modularnih programa stručnog obrazovanja koji su zasnovani na standardima zanimanja i potrebama tržišta rada za znanjima i veštinama;

- razvoj obrazovnih programa koji zadovoljavaju razvojne potrebe i potrebe za generičkim i životnim veštinama učenika;

- zasnivanja programa obrazovanja, nastave i učenja na precizno definisanim ciljevima i ishodima koji omogućuju individualan pristup učenju i koji uvažavaju razvojne potencijale i mogućnosti učenika;

- uspostavljanje funkcionalne veze između sadržaja obaveznih predmeta i stručnih modula kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;

- provera stručno teorijskih znanja i radnih kompetencija u okviru stručne mature.

Uvođenje organizacionih novina:

- prilagođavanje organizacije nastave i uslova rada u školi modularnoj programskoj strukturi i uspešnom dosezanju ishoda obrazovanja;

- razvoj modela socijalnog partnerstva putem programskog i organizacionog povezivanja srednjih stručnih škola sa kompanijama, tržištem rada i lokalnom zajednicom;

- realizacija modularnih programa kroz različite organizacione oblike nastave (teorijsku nastavu, vežbe, praktičan rad i nastavu u bloku);

- razvoj kriterijuma i standarda evaluacije i ocenjivanja zasnovanih na projektovanim ishodima obrazovanja;

- unapređenje stručnih i pedagoških kompetencija nastavnika;

- modernizovanje školske infrastrukture i unapređenje uslova za rad i učenje.

Očekivani ishodi ogleda:

- unapređene mogućnosti za zapošljavanje i sticanje kompetencija neophodnih za kvalitetan rad u zanimanju i obavljanje određenih poslova;

- sticanje uslova za nastavak školovanja i osposobljavanje za dalje celoživotno učenje;

- sticanje ključnih (generičkih) kompetencija i životnih veština neophodnih za dalje učenje i profesionalni razvoj;

- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;

- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;

- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike;

- provera radnih kompetencija učenika na stručnoj maturi.

Trajanje ogleda

Ogled se sprovodi od 1. septembra 2007. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete.

Način ostvarivanja ogleda

Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa u području rada Elektrotehnika, mašinstvo i obrada metala. U cilju uspešnog sprovođenje ogleda za nastavnike i direktore srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se obuka u oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada.

Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.

Uslovi ostvarivanja programa ogleda

Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno - vaspitnog rada u školama.

Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.

Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje pružiće savetodavnu podršku direktorima i nastavnicima za realizaciju programa, razvoj materijala za rad, praćenje i vrednovanje ogleda.

Praćenje i vrednovanje ogleda

Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.

Primena ogleda će biti praćena kontinuirano u toku školske godine.

Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno - vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.

Rezultate ogleda objaviće Ministarstvo prosvete na način dostupan široj stručnoj javnosti.

CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA

Obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE - ogled

CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:

Cilj stručnog obrazovanja za obrazovni profil MEHATRONIČAR je osposobljavanje učenika za dijagnostifikovanje i otklanjanje kvara, preventivno i periodično održavanje opreme mehatronskog sistema i unos, postavljanje i praćenje parametara mehatronskog sistema.

S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređenje zapošljivosti, učenici će biti osposobljavani za:

- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu

- efikasan rad u grupnim situacijama

- preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje i napredovanje u poslu i karijeri

- blagovremeno reagovanje na promenu u radnoj sredini

- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju

- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada

- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu.

OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA:

radne kompetencije

znanja

veštine

stavovi

Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da:

  • testira rad mehatronskog sistema
  • dijagnostikuje i otkloni kvar na mehatronskom sistemu
  • postavi parametre mehatronskog sistema i isprati radni ciklus.
  • razlikuje elemente mehatronskih sistema:
    - senzore i pretvarače
    - aktuatore
    - električne pogone - električnu opremu
    - elemente prenosa snage
    - hidrauličke i pneumatske komponente
  • objasni princip rada mehatronskog sistema
  • razlikuje dijagnostičke metode
  • razlikuje vrste merenja i merne uređaje
  • objasni digitalne sisteme, mikroračunare, PLC i programiranje PLC-a
  • objasni nadzor sistema.
  • testira i dijagnostikuje mehatronski sistem
  • održava instalacije mehatronskog sistema
  • vrši montažu komponenti mehatronskog sistema
  • utvrdi i otkloni greške i kvarove
  • vodi tehničku dokumentaciju
  • analizira postojeću tehničku dokumentaciju.
  • savesno, odgovorno i uredno obavlja poverene mu poslove
  • ispolji ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost, nenametljivost i fleksibilan u odnosu prema klijentima, gostima i saradnicima
  • efikasno organizuje vreme
  • ispolji pozitivan odnos prema značaju funkcionalne i tehničke ispravnosti sistema
  • ispolji pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima.

Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat:

- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije

- zajedničkog rada nastavnika i učenika u svim modulima i predmetima

- primene strategija, metoda i tehnika aktivnog učenja i usvajanja znanja i veština u nastavi.

Nastavni plan i program za ogled - Tehničar mehatronike

 

I RAZRED

II RAZRED

III RAZRED

IV RAZRED

UKUPNO

nedeljno

godišnje

nedeljno

godišnje

nedeljno

godišnje

nedeljno

godišnje

godišnje

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

B

Σ

A: OBAVEZNI PREDMETI

18

7

0

666

259

0

0

20

1

0

740

37

0

0

10

0

0

350

0

0

0

10

2

0

310

62

0

0

2066

358

0

0

2424

1. Srpski jezik i književnost

3

   

111

     

3

   

111

     

3

   

105

     

3

   

93

     

420

0

0

0

420

1.1 ___________ jezik i književnost

                                                       

0

0

0

0

0

2. Srpski jezik kao nematernji jezik

                                                       

0

0

0

0

0

3. Strani jezik I

2

   

74

     

2

   

74

     

2

   

70

     

2

   

62

     

280

0

0

0

280

4. Fizičko vaspitanje

2

   

74

     

2

   

74

     

2

   

70

     

2

   

62

     

280

0

0

0

280

5. Matematika

4

   

148

     

4

   

148

     

3

   

105

     

3

   

93

     

494

0

0

0

494

6. Računarstvo i informatika

 

3

   

111

                                             

0

111

0

0

111

7. Fizika

2

   

74

                                               

74

0

0

0

74

8. Tehničko crtanje

 

3

   

111

                                             

0

111

0

0

111

9. Mehanika

3

   

111

                                               

111

0

0

0

111

10. Elektrotehnika sa merenjima

2

1

 

74

37

   

1

1

 

37

37

                               

111

74

0

0

185

11. Tehnička mehanika sa mehanizmima

             

3

   

111

                                 

111

0

0

0

111

12. Elektronika

             

3

   

111

                                 

111

0

0

0

111

13. Programiranje

             

2

   

74

                                 

74

0

0

0

74

14. Preduzetništvo

                                           

2

   

62

   

0

62

0

0

62

B: STRUČNI MODULI

0

0

3

0

0

111

0

4

3

0

148

111

0

0

6

18

0

156

439

0

60

4

12

0

124

372

0

90

428

922

111

150

1611

1. Priprema elektromašinskih materijala

   

3

   

111

                                           

0

0

111

0

111

2. Hidrauličke i pneumatske komponente

             

2

1

 

74

37

                               

74

37

0

0

111

3. Mašinski elementi

             

2

2

 

74

74

                               

74

74

0

0

148

4. Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravljanja

                             

3

   

105

 

18

             

0

105

0

18

123

5. Digitalna elektronika

                           

2

2

 

42

42

                 

42

42

0

0

84

6. Mikrokontroleri

                             

4

   

56

                 

0

56

0

0

56

7. Merni pretvarači

                             

3

   

39

                 

0

39

0

0

39

8. Sistemi upravljanja

                           

2

1

 

44

22

 

24

             

44

22

0

24

90

9. Električni pogon i oprema u mehatronici

                           

2

2

 

70

70

 

18

             

70

70

0

18

158

10. Modeliranje sa analizom elemen. i mehanizama

                             

3

   

105

                 

0

105

0

0

105

11. Programabilni logički kontroleri

                                         

1

2

 

31

62

   

31

62

0

0

93

12. Mehatronski sistemi

                                         

3

   

93

   

30

93

0

0

30

123

13. Testiranje i dijagnostika mehatronskih sist.

                                           

5

   

155

 

30

0

155

0

30

185

14. Održavanje i montaža mehatronskih sistema

                                           

5

   

155

 

30

0

155

0

30

185

V: IZBORNI PREDMETI

3

0

0

111

0

0

0

3

0

0

111

0

0

0

3

0

0

105

0

0

0

3

0

0

93

0

0

0

420

0

0

0

420

1. Građansko vaspitanje / Verska nastava

1

 

37

     

1

   

37

     

1

   

35

     

1

   

31

     

140

0

0

0

140

2. Izborni predmeti prema programu ogleda

2

 

74

     

2

   

74

     

2

   

70

     

2

   

62

     

280

0

0

0

280

Ukupno A+B+V:

21

7

3

777

259

111

0

27

4

0

999

148

0

0

19

18

0

611

439

0

60

17

14

0

527

434

0

90

2914

1280

111

150

4455

 

Σ

4455

 

Fond časova izbornih predmeta po razredima

IZBORNI PREDMETI

I

II

III

IV

Izborni predmet predviđen Zakonom

1. Građansko vaspitanje / Verska nastava

37

37

35

31

Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda

1. Drugi strani jezik

74

74

70

62

2. Istorija - izabrane teme

74

74

   

3. Hemija

74

     

4. Računarstvo i informatika 2

 

74

70

62

5. Objektno programiranje

   

70

 

6. Geometrija

   

70

 

7. Uvod u analizu

     

62

8. Robotika

     

62

Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa i to:

- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;

- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.

Učenici mogu da se opredele za strani jezik kao izborni predmet samo u prvom razredu i mogu ga slušati u kontinuitetu do kraja školovanja ili kraće. To znači da ukoliko odustanu u nekom razredu ne mogu ga ponovo birati u narednim.

Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstva prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.

Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.

Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.

Ostvarivanje programa ogleda

Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.

Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):

razred

predmet / modul

godišnji fond časova

broj učenika u grupi

V

PN

B

I

Tehničko crtanje

111

   

12

Elektrotehnika sa merenjima

37

   

12

Priprema elektromašinskih materijala

 

111

 

12

Računarstvo i informatika

111

   

12

II

Elektrotehnika sa merenjima

37

   

12

Hidrauličke i pneumatske komponente

37

   

12

Mašinski elementi

74

   

12

III

Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravljanja

105

 

18

12

Digitalna elektronika

42

   

12

Mikrokontroleri

56

   

12

Merni pretvarači

39

   

12

Sistemi upravljanja

22

 

24

12

Električni pogon i oprema

70

 

18

12

Modeliranje sa analizom elemenata i mehanizama

105

   

12

IV

Preduzetništvo

62

   

12

Programabilni logični kontroleri

62

   

12

Mehatronski sistemi 1 ili 2*

   

30

12

Testiranje i dijagnostikovanje mehatronskih sistema

155

 

30

12

Održavanje i montaža mehatronskih sistema

155

 

30

12

* Specifičnost održavanja modula Mehatronski sistemi. Škola na osnovu zahteva lokalnog tržišta rada i svojih mogućnosti odlučuje za koju od dve ponuđene verzije modula će se održavati nastava (Mehatronski sistemi 1 ili mehatronski sistemi 2)

Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine

 

I RAZRED
časova

II RAZRED
časova

III RAZRED
časova

IV RAZRED
časova

UKUPNO
časova

Čas odeljenskog starešine

do 74

do 74

do 70

do 62

do 280

Dodatni rad *

do 30

do 30

do 3

do 30

do 120

Dopunski rad *

do 30

do 30

do 30

do 30

do 120

Pripremni rad *

do 30

do 30

do 30

do 30

do 120

*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada.

Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima

 

I

II

III

IV

Ekskurzija

1-2
dana

2-3
dana

3-4
dana

do 5
dana

Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture

2 časa nedeljno

Drugi predmeti *

1 - 2 časa nedeljno

Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo)

30 - 60 časova godišnje

Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge

15 - 30 časova godišnje

Kulturna i javna delatnost škole

2 radna dana

* Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.

Ostvarivanje školskog programa po nedeljama

razred

razredno-časovna nastava

mentorski rad (nastava u bloku)

obavezne vannastavne aktivnosti

ostalo (završni ispit)

ukupno radnih nedelja

I

37

 

2

 

39

II

37

 

2

 

39

III

35

2

2

 

39

IV

31

3

2

3

39

 

NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)

Nastavni plan i program za obrazovni profil Tehničar mehatronike - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:

- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91).

- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja rada Elektrotehnika, mašinstvo i obrada metala ("Prosvetni glasnik", broj 8/91).

Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:

- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);

- odgovarajuće softverske pakete;

- Internet.

Nastava se realizuje uz korišćenje dostupnih nastavnih sredstava (računara i projektora, dijaprojektora, grafoskopa, televizora i video rekordera i sl).

Gantogram stručnih modula po razredima za ogled - Tehničar mehatronike

 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Prvi

1. Priprema elektromašinskih materijala

T

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

111

0

0

0

111

V

                                                                         

PN

                                                                         

B

                                                                         
 

Σ

3

3

3

0

0

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

111

0

0

0

111

 
 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Drugi

2. Mašinski elementi

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

74

74

0

0

148

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

PN

                                                                         

B

                                                                         

3. Hidrauličke i pneumatske komponente

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

74

37

0

0

111

V

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

PN

                                                                         

B

                                                                         
 

Σ

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

148

111

0

0

259

 
 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Treći

4. Digitalna elektronika

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

                               

42

42

0

0

84

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

                               

PN

                                                                         

B

                                                                         

5. Mikrokontroleri

T

                                                                         

0

56

0

0

56

V

                                         

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

   

PN

                                                                         

B

                                                                         

6. Merni pretvarači

T

                                                                         

0

39

0

0

39

V

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

                                               

PN

                                                                         

B

                                                                         

7. Sistemi upravljanja

T

                         

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

   

44

22

0

24

90

V

                         

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

   

PN

                                                                         

B

                                                                     

12

12

8. Hidr. i pneum. sistemi kao objekti upravljanja

T

                                                                         

0

105

0

18

123

V

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

   

PN

                                                                         

B

                                                                     

18

 

9. Električni pogon i oprema

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

   

70

70

0

18

158

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

   

PN

                                                                         

B

                                                                       

18

10. Modeliranje sa analizom elemen. i mehanizama

T

                                                                         

0

105

0

0

105

V

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

   

PN

                                                                         

B

                                                                         
 

Σ

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

30

30

156

439

0

60

655

 
 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Četvrti

11. Programabilni logički kontroleri

T

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

           

31

62

0

0

93

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

           

PN

                                                                         

B

                                                                         

12. Mehatronski sistemi

T

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

           

93

0

0

30

123

V

                                                                         

PN

                                                                         

B

                                                             

30

         

13. Testiranje i dijagnostika mehatronskih sistema

T

                                                                         

0

155

0

30

185

V

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

           

PN

                                                                         

B

                                                               

30

       

14. Održavanje i montaža mehatronskih sistema

T

                                                                         

0

155

0

30

185

V

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

           

PN

                                                                         

B

                                                                 

30

     
 

Σ

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

30

30

30

0

0

0

124

372

0

90

586

 

Σ=

539

922

0

150

1611

Sledeći